[ eluv @ 02.08.2013. 15:40 ] @
Postavljam pitanje za drugara koji ima izgleda nerjesiv problem:

Auto iz naslova, 2005 god, sa 136000 na satu, prvo je upalio servis i povremeno samo verglao, zamijenjen senzor polozaja radilice i taj dio rijesen. Isti dan auto opet pali service lampicu ali startuje svaki put i nema pada performansi, ponovo dijagnostika, ovaj put senzor polozaja bregaste.

Drug je nastavio tako da vozi par dana i onda odjednom u guzvi na semaforu auto pocinje da trokira, puca iz auspuha, temperatura krece gore, svjetlo u kabini pocinje da se pali i gasi!!!, obrtaljka skace kao luda, i naravno ne moze da ide. Hladjenje 30ak minuta kraj ceste i pali i ide kao da se nista nije desilo. Odmah poslije je otisao u servis i dijagnoza je bila senzor polozaja bregaste. Zamijenjen, greska obrisana ali se isti dan vraca. Ponovo petljanje u servisu, kao konektor na senzoru bregaste, obrisana greska i sutradan auto ponovo u guzvi krece da trokira, puca u izduvu i pregrijava se ali ovaj put na ulazu u Sarajevo. Slepanje do ovlastenog servisa gdje su ustanovili da nema gresaka vec da se auto pregrije i da to izazove "raspad" sistema. Oprali su hladnjak i auto ide 3 dana normalno da bi opet u guzvi, u koloni napravio isto.

Zanimljivo, dok ide, javi se greska senzora polozaja bregaste ali kad krene da trokira sam obrise tu gresku, nema je na dijagnostici.

Nakon par dana ponovo isto, auto vraceno u ovlasteni servis, ustanovljeno da je " jedna bregasta pobjegla za pola zuba ", motor doveden u fazu, medjutim, pretpostavljate...Guzva kolona, opet isto.

Zadnji pokusaj u ovlastenom je update softvera, navodno da bi to rijesilo problem ali cisto sumnjam.

Uz nabrojane simptome, prije nego pocne cirkus sa trokiranjem, auto u voznji samo jednom trzne kratko i onda se na leru primijeti da motor pocinje da treska, broj obrtaja padne na oko 550 i onda za minut pocinje da trokira i smrdi kao da ce da se zapali.


Svaka pomoc je dobro dosla, jer izgleda da se 3 ovlastena i jedan privatni ( navodno tata mata za ReSo )servis nece izboriti sa ovim.

Malo duzi post ali sam pokusao da prenesem sve utiske vozaca sta se desava.

Pozdrav,
[ Lavlja_Jazbina @ 02.08.2013. 16:00 ] @
Da li je neko probao da zameni bobine?
[ eluv @ 02.08.2013. 16:07 ] @
Zaboravih reci, prije 7-8 mjeseci zamijenjene sve 4 u ovlastenom. Nekakve crne, navodno originalne, to je bila konstatacija i u ostalim ovlastenim gdje je auto vozeno. Pokusali i sa 4tom da je zamijene iako je ok, opet isto.

POzdrav,
[ hobbista @ 02.08.2013. 21:34 ] @
Kako li je jedna remenica pobegla za pola zuba, kad on ima varijabilnu remenicu!?

Da nije menjao skoro ulje i filter?
Liči na igranku na relaciji solenoid (ili varijator ili defazer, mada je defazer u stvari var. remenica) i varijabilna remenica.

Skoro je drugar imao vrlo slične probleme (samo bez pregrevanja, ali nije dugo ni vožen kada tako poludi).
Var. remenica mu je već bila zrela za zamenu (lupala je pri svakom paljenju), a sa solenoidom je bila žurka jer nov košta oko 150€, postoje 2 tipa koji su se ugrađivali, i skoro niko ih nema na stanju.
Rešenje je našao u polovnom solenoidu (50€) s tim da ga prvo proba - imao je fore do kraja dana da ga vrati ako nije dobar.

Pitao sam za ulje i filter jer solenoid reguliše pritisak ulja u remenici, i samim tim njeno zakretanje. A problem se javlja kada je vruć motor (i ulje).
[ eluv @ 02.08.2013. 23:38 ] @
Ulje i filteri su mijenjani prije 8-10Kkm, sve je bilo ok do prije 15ak dana, uglavnom ima jos oko 3-4Kkm do servisa. Naravno, i ovo je odradjeno u ovlastenom.

Ne cuje se da lupa ista, kad radi kako treba, vrlo je tih.

Kad se desi problem, ne moze se voziti tako, nema snage da krene 2cm s mjesta, a temperatura krene korakom gore, odjednom.

I ja sam imao priliku da vozim taj auto i tvrdio sam mu da nesto nije ok, da bi sa 112KS morao da bude malo zivlji, da mi je nekako trom. Potrosnja je isto bila vrlo cudna, otvoreni put 6.5, grad 12-13 L/100km sto je bas bas mnogo.

Doznao sam u medjevremenu, da su u ovlastenom radili i ciscenje klapne usisa i adaptaciju, bez nekih rezultata.


Toliko, ako imate jos sta da pitate, tu smo.


Pozdrav

[ pajapop @ 03.08.2013. 07:37 ] @
Ja mislim da su svi ovi problemi samo zbog neke greske u paljenju. Treba poceti od provere uzupcenja radilice i bregaste i svih elemenata koji uticu na paljenje, senzori, bobine, i sl. Samo kod takvog kvara a pogotovu sto se ponavlja, ja bih ipak prvo proverio i kompresiju...to je osnovna dijagnostika...
[ Lavlja_Jazbina @ 03.08.2013. 08:31 ] @
Pade mi na pamet provera svecica,ako je motor K4M700,BOSCH RFC50 LZ2E,I pumpu goriva.
[ eluv @ 03.08.2013. 19:11 ] @
Svjecice zamijenjene kad i bobine, prije nekih 8-10Kkm, uzupcenje provjereno koliko skontah kroz nekakve cepove koji se naplacuju ali ne uzese pare jer nista nisu napravili. Tad su i rekli da je " bregasta pobjegla za pola zuba " i kao to korigovali medjutim ponovilo se.

Danas je trebalo da bude zavrsen update ali ne javljaju se, hehe.

Meni se cini da je ipak nesto oko racunara, kad pocnu problemi, sam obrise gresku koja je prethodno bila ( senzor polozaja bregaste van tolerancije ) i svjetlo u kabini ( rasvjeta ) pocinje da se pali i gasi u cudnom ritmu dok motor puca i lomi. Zakleo bih se da ima neko problematicno cvoriste mase ili napajanja, lose konektore,...
Obzirom da su mu ranije na obe strane izgorili konektori od svjetala i konektor na senzoru polozaja bregaste je bio ostecen, jos malo ranije je povremeno palio gresku " otvoren krug 4 injektora " i radio na 3 klipa ( ovo je rijeseno sa malo wd40 i ta se greska vise ne ponavlja ) ocigledno je da je kompletna instalacija vrlo problematicna.

Ali ja sam samo laik, oni su strucnjaci sa sertifikatima proizvodjaca.

Nadao sam se da je neko imao neki slican problem, mozda se jos neko i javi.

Pozdrav,
[ eluv @ 06.08.2013. 10:50 ] @
Zadnji update:

Update softvera i zamjena bobine na 4tom cilindru bi navodno trebala da rijesi prob, auto ( !? :D ) uzeto jutros na test...


Pozdrav,
[ eluv @ 07.08.2013. 21:45 ] @
Samo da ne ostanem duzan...

Sve orethodni nije pomoglo, zamijenjen varijator ili tako nekako, i sad je sve ok.


Ako se nekom desi slican problem, da ne luta.

Pozdrav
[ hobbista @ 07.08.2013. 22:09 ] @
Rekoh ti vec. Dobro je da nisu krenuli od remenice (jos skuplja varijanta).
Nije mi jasna ni zamena bobine, jer bi ona ostavila missfire gresku.