[ Branislav_S @ 03.08.2013. 16:25 ] @
Ne znam kako bolje da formulišem naslov teme. Uglavnom, imam Seicenta 1.1 2001 god sa skoro 120.000 km. Ponedak se dešava da gubi snagu na većem broj obrtaja (nažalost, nemam obrtomet pa da napišem kojim broj je u pitanju, ali je možda najbolje objasniti preko stepena prenosa, naime, nekoliko puta mi se to desilo u trećoj brzini na nekih 50-55km/h i nekoliko puta u četvrtoj pri 80 km/h). Do sada sam dva puta (na 100.000 i na 110.000 km) sipao wynns sredstvo za čišćenje tog sistema za gorivo a što se tiče samog goriva uvek sipam "evropremijum" 95 na NIS pumpama.
Evo ukratko opis problema. Normalno se ponaša auto prilikom paljenja i vožnje i ne postoji pravilo kada se "uguši". A kada se to desi osetim da jednostavno ne dobija ubrzanje kada pritisnem pedalu gasa, a kada istu sklonim auto naglo uspori a pedala kočnice postane tvrda. Sve to traje sekund - dva (ali dosta da zabrine) i posle sve opet normalno. Kada kažem da nema pravilo kada se "gušenje" desi mislim na to da mi se jednom desilo na 200 m od kuće a jednom posle 120km vožnje. Jedino što sam siguran je da se svaki put desi kada je rezervoar prazniji, tj. kada je na 1/4 do 1/3.
Što se tiče servira, uradio sam u aprilu (118.000km) mali servis a prošlog avgusta (oko 115.000km) veliki servis za zamenom svih onih remenja, španera i ko zna čega, ne razumem se u svetu, što se i da primetiti po poruci. :) Filter goriva sam menjao samo jednom i to kada je auto bio blizu 60.000 km.
Uglavnom, interesuje me vaše mišljinje o prirodi problema i o tome šta bi moglo da ga izazove?
Hvala vam na vremenu, volji itd. :)
[ pajapop @ 03.08.2013. 16:44 ] @

Pre svega sigurno imas problem u dovodu goriva. Ako ti je auto presao 120000km, a filter goriva si zamenio na 60000...to znaci da ga nisi menjao zadnjih 60000km???. Pa filter goriva se menja na najvise 20000km. Prvo zameni filter, pa posle ces da vidis...Jedino ne vidim vezu sa pedalom kocnice...??? To nema veze jedno s drugim...to je do vazduha u kocionom sistemu.
[ veselinovic @ 03.08.2013. 20:29 ] @
Tvrdu kocnicu kao i gubitak snage prouzrokuje opadanje podpritiska u usisnoj grani.
E sad, mozda vuce negdje fals vazduh, mozda poludi EGR ventil a mozda je zapusen katalizator pa preko EGR-a vrati pritisak u usis.
Mozda i servo da zeza pa na njega vuce fals.
U svakom slucaju problem bi trebao biti propracen karakteristicnim zvukom slicnim rezanju psa.
Ima li taj motor EGR ventil i katalizator uopste?
[ etjen @ 03.08.2013. 20:39 ] @
samo malo zapažanje - visoki obrtaji sigurno nisu na 50 ili 55km/h u trećoj, to su negde srednji obrtaji u vr' glave...

A svakako promeni filter goriva, malo ga produvaj u dužoj vožnji, na stvarno višim obrtajima, i po porebi očisti rezervoar i vidi šta i kako dalje...
[ pajapop @ 03.08.2013. 21:34 ] @

A da...zaboravio sam na "servo kocnice"... Pa kad motor pocne da se gusi normalno je da se smanji vakuum iz usisa koji je u vezi sa servo uredjajem. To smanjuje efikasnost serva i ponasa se kao "tvrda pedala" sto je inace znak propustanja vakuuma, a u ovom slucaju smanjenje (gubitak) vakuuma iz usisa.

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 03.08.2013. u 22:45 GMT+1]
[ botr @ 03.08.2013. 21:58 ] @
Promeni filter goriva, ocisti dizne, 500 dinara po kom, znaci 2.000 din, pa vidi onda kako se ponasa. Klasican simptom problema sa dovodom je to da se auto ugusi prilikom naglog dodavanja gasa.
[ Branislav_S @ 03.08.2013. 22:06 ] @
Sad videh ima dosta odgovora. Ne znam da li auto ima EGR ventil i katalizator, ali taj zvuk "režanja" nisam čuo, motor zadrži isti zvuk (obratiću pažnju ako se ponovo dogodi) jednostavno kratno traje, ali se ponovilo nekoliko puta pa sam se zabrinuo, pa reko' da priupitam. Do sada sam sve delove i servise radio po uputstvu, tj. kako je napisano i preporučeno u knjižici što je došla uz auto. Razmišljao sam, onako pravolinijski, da bi to moglo biti od samog goriva ako se nataložilo nešto, možda bi trebalo ponovo da sipam onaj wynns.
Proveriću u ponedeljak u servisu koliko košta sada košta zamena filtera goriva i čišćenje dizna, kao što Botr reče, nije to toliko skupo da se ne bi uradilo a da može da proizvede takav problem.
Svima hvala, a ako neko ima još kakvu ideju neka piše.
:)
[ botr @ 04.08.2013. 09:59 ] @
Nemoj da sipas nikakav aditiv. Mnogo je efektivnije ultrazvucno ciscenje, a ije mnogo skuplje.
[ vladd @ 04.08.2013. 13:19 ] @
Proveri prvo vakuum creva.
Ako je neko naprslo, ili postoji nekorektnost, pukotina u vakuum instalaciji, tada se manifestuje gusenje i tvrda kocnica. Regulator pritiska goriva ne funkcionise, kao ni pojacavac kocenja.