[ Kangrga @ 17.08.2013. 05:34 ] @
Nisam video na ES-u sličnu temu, pa sam se odlučio da pokrenem novu.

Znam da su ljudi umorni od teme JAT-a, godinama i decenijama su nas "trovali" raznim vestima koje su se na kraju pokazivale kao obične novinarske patke, ali ovo izgleda da se stvarno događa.

Kakve su vaše procene? Može li Air Serbia da bude profitabilna kompanija ili čak i lider na prostoru JI Evrope?

Mediji su objavili da će Air Serbia nastaviti da koristi JAT-ove slotove na međunarodnim aerodromima, da će kompaniju napustiti od 300 do 500 zaposlenih uz socijalni program i da će do kraja godine stići 10 novih Airbus 319 aviona. Pominju se i čak 14 novih destinacija, a i mogućnost da Air Serbia leti za USA.







[Ovu poruku je menjao Kangrga dana 17.08.2013. u 10:00 GMT+1]
[ cozmo_im @ 17.08.2013. 08:00 ] @
Da citiram najboljeg (trenutno) kapetana JAT-a:

"Davne *79 na danasnji dan sam dobio radnu knjizicu i maticni br 08203 postao sam FO na DC-9. Rastao sa JAT-om kao pilot. Sa JAT-om i zbog JATA -a u dva rata bio i leteo. Danas su ubili MOJ JAT. UBILI MOJU MLADOST ,MOJU LJUBAV I MOJU STAROST. ALI NE MOGU I MOJE SECANJE NA JAT .NA LJUDE KOJI SU GA STVARALI ,NA SVE KOJI SU DALI ZIVOT NOSECI JATOVU UNIFORMU. ONI CE GA BRZO ZABORAVITI JA NIKADA. UBILI SU DEO MOGA ZIVOTA."

"Ovo je velika prevara. Sa 49% vlasnistva za 5 godina dobili su 100% prava za upravljanje. Ukidaju benef. Staz broj dana odmora i moram da prodjem gomilu intervjua da bi aplicirao za AIR SERBIJA..PLATA OSTAJE ISTA 3500€ i letece se 900 h godisnje. Daju samo skolovanje u Berlinu za A- 319. SJEBALI SU SVEBEZ MILOSTI A NASI SKINULI GACE.
JA imam ponudu za Nigeriju 12000$ tui meseca tamo pa mesec u BGD. Boinge ce ugasiti do aprila sledece god. Miskim da cu ovde zavrsiti pricu bez zezanja i dokazivanja nekom da sam pilot bez kiksa 34 god. ETO."
[ Java Beograd @ 17.08.2013. 08:13 ] @
Smešno. Kukumavči zbog termina "JAT", a ne shvata koliki je gubitaš ta firma. JAT je jednostavno "bure bez dna" u koji se već decenijama uliva ogroman budžetski novac. Zašto ? Dokle ?

Tako smo imali priliku da čitamo i o kragujevačkoj "Zastavi" pre nekoliko godina.
[ Kangrga @ 17.08.2013. 08:25 ] @
Citat:
cozmo_im:
Da citiram najboljeg (trenutno) kapetana JAT-a:


Čitajući stare neke teme vezane za JAT na ovom forumu, naleteo sam i na neke tvoje postove, očigledno se razumeš u civilnu avijaciju, školovao si se za kontrolora leta beše?

Kakvo je tvoje mišljenje? Da li je taj kapetan u pravu? OK, čovek je očigledno emotivno vezan za tu priču, ali ovde je ipak najbitniji ekonomski momenat. Air Serbia neće više štetiti državni budžet, a koliko sam uspeo da pročitam plan im je i da zaposle još letačkog osoblja - zašto se taj kapetan, pogotovo što kažeš da je najbolji, ne bi prekvalifikovao za novi tip aviona? Leteo sam skoro baš Etihadovim Airbus-om 319, taj avion je baš super avion, ovako iz neke moje amatersko-putničke perspektive.
[ madamov @ 17.08.2013. 08:42 ] @
Povodom nepriznavanja beneficiranog staža, to im se priznaje za penziju, ali ne i za otpremninu. S tim Arapi nemaj veze, do je do naše države.

Nema šanse da dobiju 10 A319 do kraja godine.
[ nnn @ 17.08.2013. 10:22 ] @
Ova prica ima i dobre i lose strane.

Lose je to sto smo im prakticno poklonili 50% kompanije, a preuzeli dugove itd.

A dobro je sto ce se uraditi ono sta je ovde moglo 10 godina ali se nije imalo politicke volje.

Dovesce se firma u red. Osvezice se flota, zaposleni ce se dovesti u red, vise destinacija, tacniji red letenja, itd.

Pre mesec dana sam se vracao jatom. Jedan stjuart sedi u poslednjem redu i igra sudoku ceo let, nije ustao uopste ni jednom.
Drugi pijan, ispasana kosulja tetura se tamo vamo. Sramota.

Ali od jata se mogla napraviti firmi za relativno male pare da je imalo politicke volje, ali ocigledno nije nego su se samo pare izvlacile.
Pa mora ovako.


[ Ivan Dimkovic @ 17.08.2013. 10:39 ] @
Citat:
cozmo_im:
Da citiram najboljeg (trenutno) kapetana JAT-a:

"Davne *79 na danasnji dan sam dobio radnu knjizicu i maticni br 08203 postao sam FO na DC-9. Rastao sa JAT-om kao pilot. Sa JAT-om i zbog JATA -a u dva rata bio i leteo. Danas su ubili MOJ JAT. UBILI MOJU MLADOST ,MOJU LJUBAV I MOJU STAROST. ALI NE MOGU I MOJE SECANJE NA JAT .NA LJUDE KOJI SU GA STVARALI ,NA SVE KOJI SU DALI ZIVOT NOSECI JATOVU UNIFORMU. ONI CE GA BRZO ZABORAVITI JA NIKADA. UBILI SU DEO MOGA ZIVOTA."


Razumem ja tog kapetana, nije lepo kad ti neko promeni "san".

Sa druge strane, taj "deo njegovog zivota" koji su mu neki "ubili" je kostao poreske obveznike Srbije milione i milione eura svake godine zato sto je JAT bio i ostao klasicna rupa bez dna i dom za vezarose svih vrsta. Ali to nije frka, kada se trose tudje pare - ne smeta.

Mozda je trebalo staviti na glasanje da ljudi izaberu, kapetanov "deo zivota" ili desetine miliona EUR svake godine za patch-ovanje gubitasa, pa nek ljudi izaberu sta vise zele.

Citat:
nnn
Ali od jata se mogla napraviti firmi za relativno male pare da je imalo politicke volje, ali ocigledno nije nego su se samo pare izvlacile.
Pa mora ovako.


U teoriji, od Jata se moglo napraviti svasta dobro.

U praksi, nista od toga nije bilo moguce, sto se videlo u realnosti, zato sto je vlasnicima vise odgovaralo da Jat bude dom za njihove "kadrove" tj. nezvanicna socijalna pomoc za politicki podobne.
[ Kangrga @ 17.08.2013. 10:55 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Razumem ja tog kapetana, nije lepo kad ti neko promeni "san".

Sa druge strane, taj "deo njegovog zivota" koji su mu neki "ubili" je kostao poreske obveznike Srbije milione i milione eura svake godine zato sto je JAT bio i ostao klasicna rupa bez dna i dom za vezarose svih vrsta. Ali to nije frka, kada se trose tudje pare - ne smeta.

Mozda je trebalo staviti na glasanje da ljudi izaberu, kapetanov "deo zivota" ili desetine miliona EUR svake godine za patch-ovanje gubitasa.


Svakako je JAT bio "rupa bez dna", država se i ovde pokazala kao strašno loš gazda, čovek ima pravo da bude emotivan, bilo - prošlo, nego me zanima zašto unapred odbija mogućnost da se prekvalifikuje za upravljanje Airbus-om 319. "Daju samo školovanje u Berlinu za A319"!? Kako "samo", to školovanje sigurno nije jeftino?

Druga stvar, kaže da će plata biti ista - pa zar nije lepši osećaj/normalnije raditi pošteno i zarađivati platu u jednoj uređenoj kompaniji koja posluje profitabilno/po tržišnim principima nego istu tu platu posredno, preko raspalog JATa, u ovoj ili onoj meri otimati od svih građana Srbije? Ja bih se uvek opredelio za prvu opciju, makar i morao više da radim, između ostalog i jer mi deluje sigurnije na duže staze.

Ako hoće da nastavi da radi/neće još u penziju, svakako mu licenca za A319 neće odmoći, verovatno bi sa tom licencom postao atraktivan i za neke evropske kompanije koje bi mu ponudile nešto bolje od Nigerije + tu je i socijalni program, ako neće više da radi = postoji izbor... nije baš da ih sve teraju go*njivom motkom i "ubijaju".

[Ovu poruku je menjao Kangrga dana 17.08.2013. u 12:43 GMT+1]
[ cozmo_im @ 17.08.2013. 15:48 ] @
U pitanju je capt. Steva Ignjatovic, najbolji JAT-ov pilot.

Njegovo misljenje cenim i znam da je covek u pravu.

Niko od njih nije PROTIV promena i boljitka, naprotiv, nego pokusavaju da kazu da je nacin na koji je preuzet JAT veoma cudan i polulegalan i bice los za prave radnike (ne racunam tu neradnike koje treba da idu out).

Koliko sam upoznat bice haos.

Problem je sto 49% udela kontrolise 100% i rade sta hoce.

Dakle - svi su za pozitivne promene ali cim su ovakvi komentari od iskusnih vukova nesto nije u redu po same KVALITETNE zaposlene. Inace, svi znaju ko je visak i treba da ode, tu nema spora.

Jos nesto - dovode nove posade, a Boeinga izbacuju. I to nesto govori. O posadama i zaposlenima.

Nije to tako jednostavno kao sto vi mislite.
[ cozmo_im @ 17.08.2013. 15:53 ] @
Citat:
nnn:
Drugi pijan, ispasana kosulja tetura se tamo vamo. Sramota.


Ovo je cista laz. Izvini na izrazu ali ovo ne moze da bude jer imaju check. Strogo krsenje NE NASIH vec ICAO regulativa.

Dakle veruj da je to apsolutno nemoguce da se desi.
[ Java Beograd @ 17.08.2013. 20:39 ] @
Citat:
cozmo_im: Dakle - svi su za pozitivne promene ali ...
Kakva god da je promena, makar bila i naj naj pozitivnija, UVEK će biti ljudi koji će olako da pljunu na sve napore.

Činjenica je da su naše vlasti već duuuugi niz godina pokušavale da prodaju JAT. Ali jok, niko to neće da kupi. Dugovi, javašluk, partokratija, višak zaposlenih, i td. i td.

E, sad se našao neko, ko je video svoj interes. I rešio da uloži, da odreši svoju kesu, i da od Jata, napravi dobru profitabilnu kompaniju, lidera u regionu. Naravno, mi bi smo voleli da se Etihad ponaša kao "pijani milioner" pa da nam plati u kešu mnogo, mnogo milijardi, a da ostavi partokratiji da ređa nesposobne direktore i čerupa kompaniju. Ali ]ebiga, Etihad se ne ponaša kao "pijani milioner", već ima svoja "pravila igre".

Svaka čast pomenutom kapetanu, ali mislim da njegove emocije o ljubavi, mladosti i starosti nemaju mnogo veze sa realnim ekonomsko-finansijskim tokovima.

Postoji mnogo omladine u Srbiji koja ima pravo na lepu i (donekle) finansijski bezbrižnu mladost. Ako Srbija i dalje gaji gubitaške firme, i baca pare u bunar bez dna - ništa neće ostati za njih.

[ Lavlja_Jazbina @ 17.08.2013. 21:48 ] @
Malo tudjih komentara koje sam cuo.
Koliko ce biti bezbedno da se vozimo arapskim avionima?Sta imate da kazete na ovo .
[ Kangrga @ 17.08.2013. 22:03 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Malo tudjih komentara koje sam cuo.
Koliko ce biti bezbedno da se vozimo arapskim avionima?Sta imate da kazete na ovo . :-)


U kom smislu misliš bezbedno i šta podrazumevaš pod "arapskim avionima"?

Ako pobrojiš i sagledaš sve incidente koji su se dogodili sa avionima avioprevoznika iz Ujedinjenih Arapskih Emirata doćićeš do zaključka da nema razloga da se brine za bezbednost. Etihad (72 aviona) i Emirates (oko 200 aviona) nikada nisu izgubili avion.
[ Kangrga @ 17.08.2013. 22:24 ] @
Citat:
cozmo_im:
Citat:
nnn:
Drugi pijan, ispasana kosulja tetura se tamo vamo. Sramota.


Ovo je cista laz. Izvini na izrazu ali ovo ne moze da bude jer imaju check. Strogo krsenje NE NASIH vec ICAO regulativa.

Dakle veruj da je to apsolutno nemoguce da se desi.


Da li je svaki član letačkog osoblja obavezan da prođe alkotest pre/posle svakog leta po ICAO regulativama?

Ako nije, onda je moguće, čak i verovatno, da je neki JAT-ov stjuart na nekom letu bio cirke.
[ Vasastajić @ 17.08.2013. 22:55 ] @
Citat:
Kangrga:  Etihad (72 aviona) i Emirates (oko 200 aviona) nikada nisu izgubili avion.



[ Kangrga @ 17.08.2013. 23:12 ] @
^ Vidiš ti šta je moć interpretacije, tipičan Milorad Komrakov stil :-)

An Airbus A340-600 (the longest aircraft in civil service today) has suffered a very unusual accident on 15NOV2007 at 5 pm at the Airbus Technical Center in Toulouse, France. As the aircraft (MSN 856) was undergoing the final tests before being delivered to Etihad Airways in the coming days, it had to pass an engine test (“engine run-ups”) on the ground. While carrying out these engine tests, due to some yet unknown reason it somehow broke loose and crashed into an anti-noise barrier. According to some pre-liminary reports, the engines were on full throttle as part of the – otherwise routine test – with all breaks applied when the plane got out of control. As seen on the first pictures above the plane looks badly damaged, having the nose being slammed into the wall and the back touching the tarmac.
[ cika dacha @ 17.08.2013. 23:12 ] @
http://www.thecleverest.com/countdown.swf mislite na ovo? :-)
[ Marko_L @ 17.08.2013. 23:15 ] @
@Vasastajić
Samo si zaboravio da navedeš da se to desilo na fabričkom testiranju i veze nema sa Etihad-om :)

http://airlineworld.wordpress....nto-wall-while-engine-testing/
[ Kangrga @ 17.08.2013. 23:23 ] @
Citat:
Marko_L: @Vasastajić
Samo si zaboravio da navedeš da se to desilo na fabričkom testiranju i veze nema sa Etihad-om :)

http://airlineworld.wordpress....nto-wall-while-engine-testing/


To je ta neka zluradost izmešana sa čistom glupošću pod firmom ambicije da, ničim izazvan, ispadne pametan. Poenta ovakvih testova i jeste da se svaki pojedinačni avion isproba pod ekstremnim uslovima pre isporuke avioprevozniku, kako se ovo što vidimo na slici ne bi dogodilo sa 300 ili 400 putnika unutra. Zamisli samo na šta bi to ličilo kada bi usvojio princip da nemaš ništa sa avionom/automobilom/brodom/biciklom/rolerima ako se dogodio incident na fabričkom testiranju :-)
[ su27killeryu @ 18.08.2013. 00:24 ] @
ne znam, čisto iz "sigurnosne" perspektive mirniji sam u JATovom starom Boingu nego u ovim novim elektronskim Airbusima...e sad vjerovatno je održavanje za te starije Boinge postalo prilično skupo tako da razumijem i njihovu perspektivu, mada iz čisto avijacijskog ugla najnoviji su nabavljeni sredinom 80ih tako da su mogli istrajati još 10ak godina
[ vladant @ 18.08.2013. 00:26 ] @
Citat:
Koliko ce biti bezbedno da se vozimo arapskim avionima?Sta imate da kazete na ovo .


Ne tvrdim sa 100% sigurnosti, ali Airbus servisiraju francuzi...
[ Kangrga @ 18.08.2013. 00:44 ] @
Citat:
su27killeryu: ne znam, čisto iz "sigurnosne" perspektive mirniji sam u JATovom starom Boingu nego u ovim novim elektronskim Airbusima...e sad vjerovatno je održavanje za te starije Boinge postalo prilično skupo tako da razumijem i njihovu perspektivu, mada iz čisto avijacijskog ugla najnoviji su nabavljeni sredinom 80ih tako da su mogli istrajati još 10ak godina


Ako ćemo pošteno, između ostalih i British Airways, Air France i Lufthansa imaju A319 u svojim flotama, ne vidim zašto bi za nas taj avion bio nesiguran/neisplativ. Voleo bih i ja da Air Serbia ima 50 Boeing-a 777, ali obzirom u kakvom smo trenutno stanju i koliko smo tržište, i sa 10-15 novih A319 treba da se šutiramo u d*pe, pogotovo ako u obzir uzmemo i u kakvom su stanju i kako posluju nacionalni avioprevoznici okolnih država.


[Ovu poruku je menjao Kangrga dana 18.08.2013. u 02:53 GMT+1]
[ Vasastajić @ 18.08.2013. 08:40 ] @
Kangrga,
ni u ludilu nisam imao nameru da atakujem na tvoju sujetu.
Mislim, svi smo manje-više sujetni, ali ti si skočio kao da je taj paraglajder mezimče iz tvoje hobi radionice.
Nepotrebna tvoja rakcija, jer:
Citat:
While carrying out these engine tests, due to some yet unknown reason it somehow broke loose and crashed into an anti-noise barrier.

boldovano je bio povod mog pojavljivanja na temi, pa sam računao da će se diskusija razviti upravo na tu unknown stranu...kad ono, međutim!
Suština mog prethodnog posta je da li je taj unknown reason i dalje prisutan u tim avionima.
I - n i š t a - - v i š e - .
Samo si potvrdio da je sindrom Milorad Komrakov mnooogo prisutniji i rašireniji nego što si ti spreman samom sebi da priznaš.
Sam si rekao, evo ovde iznad mog posta, da bi i ti vol'o da kusaš čorbu od kvalitenijeg mesa,jel tako?
Citat:
Voleo bih i ja da Air Serbia ima 50 Boeing-a 777,

Sad, kad imamo u vidu i činjenicu da su ovi abisinski naftaši ni manje ni više "siromašni" koliko i vlasnici tih Boeing-a 777, sledi pitanje da li je i njima ŽELJA za bezbednost aparata i putnika u njemu, na nivou OBAVEZE vlasnika boeinga.
Sve mi to više liči na: eto, i mi trku za konje imamo.
[ Kangrga @ 18.08.2013. 09:13 ] @
Citat:
VasastajićKangrga,
ni u ludilu nisam imao nameru da atakujem na tvoju sujetu.
Mislim, svi smo manje-više sujetni, ali ti si skočio kao da je taj paraglajder mezimče iz tvoje hobi radionice.


Skočio sam iz prostog razloga što sam uvideo zlonamernost u tom činu kačenja slike bez komentara o čemu se tu zapravo radi. Samo samo konstatovao da kompanija Etihad do sada nije izgubila avion, u smislu fatalnog incidenta, a ti si okačio sliku slupanog aviona sa natpisom Etihad bez linka ili komentara koji bi potvrdili činjenicu da ta slika savršeno nema nikakve veze sa kompanijom Etihad - sve se dogodilo na testiranju aviona. To je, po meni, zlonamernost na delu. Još je gluplje što avion čije si slike okačio uopšte i nema nikakve veze sa tipom aviona koji će koristiti Air Serbia.

Citat:
Sad, kad imamo u vidu i činjenicu da su ovi abisinski naftaši ni manje ni više "siromašni" koliko i vlasnici tih Boeing-a 777, sledi pitanje da li je i njima ŽELJA za bezbednost aparata i putnika u njemu, na nivou OBAVEZE vlasnika boeinga.
Sve mi to više liči na: eto, i mi trku za konje imamo.


Daleko od toga da sebe smatram nekim stručnjakom za problematiku civilne avijacije, ali bih tebi lično savetovao da se bar elementarno informišeš o konkretnoj temi/nauci pre nego što se uključiš u raspravu - ukoliko ti je stalo da tvoji komentari i mišljenja imaju bilo kakvu važnost. Bezbednost putnika je najosnovniji, vrhunsko prioritetni kriterijum i za proizvođače aviona i za avioprevoznike i za aerodrome - ne zato što svi oni vole ljude, već zato što svaki incident ove vrste najdirektnije utiče na biznis, pa čak i čitavu ekonomiju države/država. Toliko bi morao da znaš ukoliko već želiš da debatuješ na temu koji avioni su sigurniji - Boeing, Airbus ili neki treći. A kompanija Etihad u svojoj floti ima i Airbus 319/320/330/340, kao i Boeing 777 u raznim varijantama...

[Ovu poruku je menjao Kangrga dana 18.08.2013. u 10:29 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 18.08.2013. 09:39 ] @
Nisam se ukljucio ranije,posao,pa je opaska drugih otisla na tehnicku stranu aviona.
Drugi deo price je zabrinutost zbog dzihad varijanti,a da nasi nisu bas revnosni u raznim kontrolama pa ih brine da to neko zloupotrebi.
Rucak u Fransu pa se protegao i taj komentar.Ja se inace plasim letenja aviona ( nije mi volan u ruci ):-) ali kada se setim 86 i daglas dc-9
gde je sve krckalo i pucketalo,a uz to jos je pilotirao vojni pilot,nije mi bilo dobro.
[ Kangrga @ 18.08.2013. 09:57 ] @
^ Etihad je kompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata - islamske zemlje, tako da nije verovatno da će njihovi avioni/avioni sestrinskih kompanija biti prioritetna meta terorista motivisanih radikalnim islamom, o ovoj tematici više treba da brinu, a i brinu, evropski i američki avioprevoznici. Mislim da bezbednosna politika beogradskog aerodroma i nije na toliko niskom nivou, a ukoliko ima šta da se popravi - popraviće se usled pritisaka od strane Etihada, međunarodnih regulativa na ovu temu, pa i tržišta: ukoliko Air Serbia počne da leti za USA, onda nema za*ebavanja ni u tragovima.
[ Lavlja_Jazbina @ 18.08.2013. 10:09 ] @
Citat:
Da li je svaki član letačkog osoblja obavezan da prođe alkotest pre/posle svakog leta po ICAO regulativama?

Ako nije, onda je moguće, čak i verovatno, da je neki JAT-ov stjuart na nekom letu bio cirke.


Pa ovo su tvoje reci.Znaci sve je moguce.
[ Kangrga @ 18.08.2013. 10:29 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Pa ovo su tvoje reci.Znaci sve je moguce.


Da, to je bilo moje pitanje upućeno cozmo_im-u, naime, pitanje bezbednosti je malko šire od toga. Svakako da je član letačkog osoblja na dužnosti pod uticajem alkohola safety issue, ali sam pod bezbednosnom politikom aerodroma podrazumevao primarno stvari poput kvaliteta provera putnika i robe u smislu, pomenuo si "džihad varijantu", verovatnoće da neko izbegne kontrolu i unese bombu, pištolj, automatsku pušku ili hemijsko/biološko oružje u avion. Uvek je sve moguće, naravno, ali nije sada baš aerodrom u Beogradu u tom smislu na nivou nekih recimo afričkih aerodroma gde su bezbednosne rupe lako uočljive... i iz aviona :-) Imaće i tu verovatno da se poprave neke stvari, ali putnici i njihov ručni prtljag na beogradskom aerodromu skeniraju se dva puta pre ulaska u avion, nema razloga da sumnjamo da se i prtljag/roba koja ide u kargo ne skenira/proverava, Srbija nije prioritetna meta za terorističke napade, poput Velike Britanije, na primer, a opet ima policiju i obaveštajne službe koje funkcionišu na kakvom-takvom, ipak ne katastrofalno lošem nivou itd.
[ Lavlja_Jazbina @ 18.08.2013. 10:39 ] @
Ma daleko od toga,nego se polemisalo o destinacijama tih aviona..Mi smo ovde vec otisli u aut.Ovde umesto mostova je trebalo uloziti u
taj aerodrom i biti servis u bilo kom obliku,pa bila ona i pus pauza za neke strane avione.
[ DaliborP @ 18.08.2013. 10:46 ] @
Citat:
cozmo_im:Koliko sam upoznat bice haos.

Problem je sto 49% udela kontrolise 100% i rade sta hoce.


Dok je dosad sve radilo kako treba u potpunom redu i miru i tacno se znalo sta ko radi.
[ Kangrga @ 18.08.2013. 10:53 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Ma daleko od toga,nego se polemisalo o destinacijama tih aviona..Mi smo ovde vec otisli u aut.Ovde umesto mostova je trebalo uloziti u
taj aerodrom i biti servis u bilo kom obliku,pa bila ona i pus pauza za neke strane avione.


Pa dobro, sad... ja jesam žestoko kritički nastrojen prema Srbiji, ali stvari ne treba posmatrati iz neke virtuelne perspektive, pitanje je i kakav ti aerodrom i koliki treba u zemlji u kojoj je ekonomija takva, kakva jeste, sa 7 miliona stanovnika od kog dobar deo nikada nije bio u inostranstvu ili leteo avionom. Opet ti trebaju i mostovi i tuneli i putevi, a treba ti i neka pruga koja će povezivati aerodrom, ako ništa drugo, bar sa nečim na Novom Beogradu, trebaju ti i autobuske linije, a ne putnike na aerodromu da sačekuju divlji taksisti i naplaćuju 50 evra do Slavije (više nego što si platio kartu da odletiš low cost do nekog evropskog grada) itd. Svašta ti nešto treba, nije sve u veličini aerodroma. Ali, ima razloga za radost ako Air Serbia proradi kako se planira da će proraditi, definitivno će se obustaviti praksa da avijacija u Srbiji služi za dojenje raznih stranačkih skotova iz budžeta, dok će sa druge strane mnoge porodice jesti u ovoj industriji pošteno zarađeni hleb. Još ako nas znanje, volja i sreća posluže, pa Air Serbia pokupi i nešto klijentele iz okolnih zemalja... situacija se može okarakterisati kao divna, po meni.
[ Ivan Dimkovic @ 18.08.2013. 11:23 ] @
Jel to neko ovde ozbiljno dovodi u pitanje sigurnost Airbus A319?

I jos se neko "oseca bezbednije" sa JAT-ovim 737-300 avionima koji su medju najstarijima u 737-300 generaciji i koji bi inace vec trebalo da zavrse negde u nekoj africkoj bantu zemlji kao lease?

Au jbt, dajte i meni malo to sto pusite hocu i ja da budem tako veseo.

JAT je, inace za one koji ne znaju, bio lead-customer u Evropi za 737-300 1986-te.

Tragicno, JAT takodje i dan danas koristi iste avione, sto dosta toga govori o firmi.

Nije uopste sporno da 737-300 uz servis moze i danas da leti sasvim bezbedno i to kompatibilno sa EU propisima i praksom a ne propisima i praksom Konga - ali porediti avion razvijan pocetkom 80-tih i koji je leteo boga pitaj koliko miliona milja sa avionom koji je razvijan deceniju kasnije i osecati brigu za bezbednoscu je... iracionalno.

Ja danas (2013) licno u Evropi ne bih leteo kompanijom koja i dalje koristi okrpljeni i zapusteni 737-300 (bukvalno svaka firma vredna necega je presla na novije moderne 737-mice poput 737-800). Ne zato sto avion nije bezbedan (bezbedan je) vec zato sto evropska firma koja i dalje koristi toliko mator avion i to u jadnom stanju enterijera ocigledno ima velike probleme i putnici joj NISU prvi prioritet. Pre nekoliko godina je to jos moglo da prodje, ali danas - to je ekvivalent da pozovete Taxi i da vam dodje taksista u raspalom stojadinu sa pocepanim enterijerom i taksira za standardnu tarifu.

Mislim, let avionom je usluga - usluga koja kosta cesto stotine eura. Ne vidim ni jedan razlog zato bi neko mrzeo svoj novac toliko da svoje pare da nekome koga toliko boli ona stvar za kvalitet usluge.

[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 18.08.2013. u 12:43 GMT+1]
[ Vasastajić @ 18.08.2013. 11:26 ] @
Citat:
Kangrga: Skočio sam iz prostog razloga što sam uvideo zlonamernost

Ako smatraš da će moje javno izvinjenje tebi, doprineti stišavanju nepotrebno uzburkanih strasti, imaš ga.
Izvini.
Mene isključivo i dalje samo jedna stvar interesuje u celoj priči i nje se niko dotakao nije prilikom napada na mane, a to je da li je problem sa testiranja tog aviona prešao iz kategorije unknown reason, u kategoriju bez prefiksa "un".
Evetualno bi me zanimalo još imaju li abisinci takve avione u floti i koliko.
[ Kangrga @ 18.08.2013. 11:29 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Jel to neko ovde ozbiljno dovodi u pitanje sigurnost Airbus A319?

I jos se neko "oseca bezbednije" sa JAT-ovim 737-300 avionima koji su medju najstarijima u 737-300 generaciji i koji bi inace vec trebalo da zavrse negde u nekoj africkoj bantu zemlji kao lease?

Au jbt, dajte i meni malo to sto pusite hocu i ja da budem tako veseo.


Ne samo da se dovodi u pitanje sigurnost tog aviona, već ga neki eksperti ovde nazivaju i paraglajderom u skladu sa čim moraš da obezbediš pristup veni, ako želiš da se osećaš tako, jer isključivo pušenjem narkotičnih sredstava ipak ne možeš da dosegneš te visine doživljaja...
[ Ivan Dimkovic @ 18.08.2013. 11:39 ] @
Smejurija je da neko uopste poteze "mystery crash" argumente i A319 - B737-300 je imao dovoljnu dozu takvih incidenata:

Npr. http://en.wikipedia.org/wiki/USAir_Flight_427

Evo vam i liste: http://www.b737.org.uk/accident_reports.htm

Ali sve to je potpuno besmisleno, B737-300 i A319 su kvalitetni i apsolutno bezbedni avioni. Oba tipa aviona koriste sve renomirane svetske aviokompanije, oba se koriste u hiljadama letova svaki dan bez ikakvih problema. Totalno je besmisleno, uopste, dovoditi u pitanje bezbednost tih aviona.

ALI!

737-300 je, jednostavno, mator. To je avion dizajniran pocetkom 80-tih, sa tehnologijom dostupnom tada. A319 je daleko moderniji.

Sve bitne EU aviokompanije su presle na 737-800, koji je moderna verzija 737-mice. JAT je, verovatno, mogao da apgrejduje svoju flotu ali je drzavnom mismanagement-u prioritet bio davljenje te firme.

Te price su, jednostavno, gotove. Kada imate gubitasa ne postoji beskonacno opcija na stolu. JAT je bio nudjen kupcima godinama i fakat da se nista nije materijalizovalo dosta govori o situaciji i mogucnostima. U takvoj postavci stvari zaliti se na Etihad sto je uopste i pristao da kupi deo JAT-a nije racionalno.

[ Kangrga @ 18.08.2013. 11:43 ] @
Citat:
Vasastajić:
Citat:
Kangrga: Skočio sam iz prostog razloga što sam uvideo zlonamernost

Ako smatraš da će moje javno izvinjenje tebi, doprineti stišavanju nepotrebno uzburkanih strasti, imaš ga.
Izvini.
Mene isključivo i dalje samo jedna stvar interesuje u celoj priči i nje se niko dotakao nije prilikom napada na mane, a to je da li je problem sa testiranja tog aviona prešao iz kategorije unknown reason, u kategoriju bez prefiksa "un".
Evetualno bi me zanimalo još imaju li abisinci takve avione u floti i koliko.


Nije ovde reč o izvinjenju meni, zaista nema potrebe da mi se izvinjavaš, niti o uzburkanim strastima, već o nepotrebnom srozavanju nivoa diskusije. Izvini ti što si moj odgovor shvatio kao napad na tebe lično. Incident o kom pričaš se dogodio 2007. godine, sve su šanse da je rešena enigma tog događaja, pa guglaj, ako te zanima. Ja samo ne vidim kakve to veze ima sa temom - incident aviona Airbus 340-600 u Airbus-ovom tehničkom centru u Tuluzu sa saradnjom Etihada i Air Serbia-e koja će koristiti Airbus 319 avione.

Nigde veze sa vezom. Zajedničko je samo što se u oba slučaja spominje reč "Airbus", to je sve. Znaš li koliko je Boeing-ovih aviona palo i stotina/moguće i više od hiljadu ljudi izginulo tokom proteklih decenija direktno usled tehničkih kvarova vezanih za održavanje/greške u proizvodnji, pa šta? Svaki od ovih incidenata je direktni uzročnih čitavih nizova promena u avijaciji koji su doveli do toga da se danas u avionu možemo osećati bezbedniji nego ikada, nevezano da li pričamo o Boeing-u 737 ili Airbus-u 319.


[Ovu poruku je menjao Kangrga dana 18.08.2013. u 14:02 GMT+1]
[ Kangrga @ 18.08.2013. 12:17 ] @
Primer pada aviona koji, ne možemo da kažemo sa 100% sigurnosti dok ne izađe zvanični finalni izveštaj (ukoliko bude dostupan za javnost), ali sve su prilike da nema bilo kakve veze ni sa proizvođačem aviona, niti sa održavanjem aviona, niti sa avioprevoznikom, niti sa posadom, niti sa terorističkim napadom:



već isključivo sa lošim načinom obezbeđivanja tereta u avionu (po svoj prilici hamera ili tenkova ili šta god da se nalazilo u tom avionu). Desila se tu neka zabuna, vojska se pitala za pitanja u domenu civilne avijacije ili su se civili pitali za pitanja u domenu vojske, a interesantno je da ovo uopšte nije prvi pad aviona iz ovakvog razloga (pitanje računanja težine/obezbeđivanja tereta i prevoz vojnika/vojne opreme u ne-vojnom avionu).

No, nećemo valjda na ovako optimističnoj temi kao što je prelazak gubitaša pod imenom JAT u profitabilnu kompaniju Air Serbia pričati isključivo o bezbednosti i avionskim nesrećama i slutiti na zlo, pored toliko lepših stvari o kojima možemo diskutovati? Nemojte, ljudi, pa gde se denuo tradicionalni srpski optimizam obogaćen humorom? :-)

[Ovu poruku je menjao Kangrga dana 18.08.2013. u 14:07 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 18.08.2013. 12:19 ] @
Koliko je trosak tog novog aviona,recimo na destinaciji Do Minhena ( oko 1k km ).
Da li bi manji avioni za lokalni saobracaj bili isplativi,Bg-Nis recimo ?
[ Kangrga @ 18.08.2013. 12:28 ] @
^ To je ono što sam se ja odavno pitao, ne znam da li bi postojala, a voleo bih kad bi postojala, opravdanost/mogućnost za linije Niš - Beograd i Užice (Ponikve) - Beograd nekog lepog sunčanog dana. A tu je i vojni aerodrom kod Sombora koji bi se brzo mogao preurediti u civilni aerodromčić. Tu u obzir ne bi trebalo uzeti samo broj putnika zainteresovanih za ove linije, već i da li postoje određene količine određenih roba čiji bi prevoz ove linije učinio profitabilnim ili barem ne-drastično gubitaškim. Fensi bi to bilo da se ove tačke povežu avionskim linijama sa Beogradom, pa dalje u svet... ili ja mnogo maštam :-)



[Ovu poruku je menjao Kangrga dana 18.08.2013. u 13:38 GMT+1]
[ cozmo_im @ 18.08.2013. 13:59 ] @
Ja rekoh:

http://tangosix.rs/2013/18/08/...posao-u-air-serbiji-je-pocela/


"Uprkos činjenici da trenutno zaposleni piloti Jat Airwaysa tek treba da prođu svojevrsnu evaluaciju pred novim vlasnikom oglas je objavljen pre početka tog procesa."

Najbitnija recenica.
[ Odin D. @ 18.08.2013. 14:19 ] @
Naravno. Ako su i ostali takvi pametnjakovici kao taj kapetan, onda je realno ocekivati da ce razuman poslodavac za mjesto pilota potraziti nekog ko ce biti samo pilot, a ne i pametnjakovic koji nema problema i moralnih dilema da citav radni vijek provede u gubitaskoj firmi ciji se gubici prebijaju preko ledja drugih gradjana i jos to velica svojim izjavama u javnosti.

"Najbolji", jel'te, radnici za neku firmu su oni koji po javnosti ponosno izjavljuju kako je ranije (dok je firma pravila gubitke i zivila na tudj racun) sve bilo sjajno i bajno, te kako sada novi vlasnici (koji pokusavaju napraviti profitabilnu firmu) sve upropastise. To je pogotovo pozeljno za one ciji posao nije PR, nego eto nesto deseto sto njega kao, npr. pilota, koji je placen da pilotira, a ne filozofira, ne bi trebalo da se tice.
Evo, ziv se nacudih kako se novi vlasnici ne otimaju za takve zaposlene.

Nego, mimo toga, ako je u planu povecanje obima posla/prometa/letova... onda je valjda i logicno da ce trebati vise pilota nego sto ih ima sada.
Sta je onda sporno sa oglasom?
Jedino sto meni pada na pamet, je to da sada tamo ima vise pilota i osoblja nego sto je potrebno (tipicno za drzavne firme koje zive na grbaci naroda), pa se onda tamo neko pita - cemu traziti nove, kad ih i sad ima previse. U tom slucaju, daljni komentari su besmisleni.
[ Kangrga @ 18.08.2013. 14:47 ] @
^ :-))) Osoblja što radi u „administraciji“ (čitaj stranačkih vezara što k*rcu sviraju tamo) ima viška koliko hoćeš, spomenuše neku cifru od 300 do 500. Pilota i kabinskog osoblja će im sasvim sigurno trebati još, u smislu kvantiteta, za toliki broj novih aviona i destinacija, ali Etihad tu verovatno postavlja i pitanje kvaliteta tj. postojeće strukture zaposlenih. Što ti kažeš, filozofi im nisu potrebni, a i pitanje je da li im je potrebna stjuardesa od 50+ godina, trajno zatrovana dosadašnjim višedecenijskim sistemom rada („ja da ti teram muve?“) ili je, sa stanovišta profita, rentabilnije ovu poslati u penziju uz socijalni program, a na njeno mesto dovesti mladu motivisanu osobu koja će sve što će znati naučiti u Etihadovoj školi i ponašati se bitno suprotno u svim segmentima posla i života od 50+ „ja da ti teram muve“ gospođe koja i dalje čeka Tita na belom konju i nadrkano je ubeđena da joj nešto pripada, kao da je do sada u JAT-u radila za džabe, iz ljubavi prema državi.

Uzgred budi rečeno, ja smatram ove rečenice iz teksta o oglasu ključnim:

Srećom za neke nove mlade ljude, način poslovanja Jat Airwaysa za nekoliko dana odlazi u istoriju. Prvi put posle ko zna koliko decenija ljudi će biti zapošljavani na jasan, otvoren i transparentan način. Deca zaposlenih, deca uticajnih i deca povezanih ponovo će imati priliku da konkurišu ali ovoga puta bez radosti poznavanja konačnih rezultata.

Nemam pojma što su nama potrebni stranci da bi napravili sličan sistem, ali izgleda da nema druge :-(

[Ovu poruku je menjao Kangrga dana 18.08.2013. u 16:03 GMT+1]
[ su27killeryu @ 18.08.2013. 18:34 ] @
Citat:
Kangrga:
Citat:
su27killeryu: ne znam, čisto iz "sigurnosne" perspektive mirniji sam u JATovom starom Boingu nego u ovim novim elektronskim Airbusima...e sad vjerovatno je održavanje za te starije Boinge postalo prilično skupo tako da razumijem i njihovu perspektivu, mada iz čisto avijacijskog ugla najnoviji su nabavljeni sredinom 80ih tako da su mogli istrajati još 10ak godina


Ako ćemo pošteno, između ostalih i British Airways, Air France i Lufthansa imaju A319 u svojim flotama, ne vidim zašto bi za nas taj avion bio nesiguran/neisplativ. Voleo bih i ja da Air Serbia ima 50 Boeing-a 777, ali obzirom u kakvom smo trenutno stanju i koliko smo tržište, i sa 10-15 novih A319 treba da se šutiramo u d*pe, pogotovo ako u obzir uzmemo i u kakvom su stanju i kako posluju nacionalni avioprevoznici okolnih država.


[Ovu poruku je menjao Kangrga dana 18.08.2013. u 02:53 GMT+1]


ma OK to stoji ali ne volim previše elektronike(tj. oslanjanja na istu) u tim novim avionima, i odsustvo nekih analognih instrumenata (recimo frapirao sam se kad sam pročitao da piloti AF447 nisu mogli uopšte da vide AoA)

@Ivan meni što se komfora tiče mnogo više znači veći razmak između sjedišta kod Boinga nego oni LCD displeji koji mi vrte snimke montiranja maske i mape kuda se krećemo


[Ovu poruku je menjao su27killeryu dana 18.08.2013. u 19:58 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 18.08.2013. 20:44 ] @
@su27killeryu,

Jasno, i meni je razmak bitan. Ali razmak izmedju sedista nema veze sa tipom aviona (ako pricamo o 737, A319/320, 757, itd... klasi aviona a ne o nekom malom avioncicu gde nema mesta za standardne velicine sedista) vec sa konfiguracijom sedista i modelom sedista koju odredjuje avio kompanija.

Neke avio kompanije daju veci legroom u ekonomskoj klasi od drugih. Neke imaju "premium economy" uslugu gde za pare nude veci legroom.

Sve u svemu, velik legroom mozes imati i u Boeing i u Airbus avionima, ali da li ces ga imati iskljucivo zavisi od aviokompanije i njihovih prioriteta (broj sedista u kabini vs. komfor putnika).

Stavise i sedista ima raznih, pa recimo ANA iz Japana ima sistem gde sediste ne ide na "nazad" kada hoces da se ispruzis, vec ti deo na kome sedis ide napred. Time se ne ugrozava prostor ljudi iza tebe. To je iskljucivo funkcija tipa sedista koju ANA koristi i mozes ga naci u vise tipova njihovih aviona. Isti tipovi aviona (recimo 777) od EU/USA aviokompanija nemaju taj sistem.

Interesantno, legroom u Ryanair 737-800 je prilicno velik bez obzira na njihov "low cost" status.

Evo ti legroom chart bitnijih avio kompanija:

http://www.netflights.com/legroom-chart.aspx

Kao sto vidis, isti tip aviona B777-300 od Emiratesa ima 34" dok KLM ima i 31" za isti avion u Economy kabini. Dakle, tip aviona nije indikator legroom-a.
[ su27killeryu @ 19.08.2013. 01:31 ] @
nešto sumnjam da će poslovično sitni arapi mnogo brinuti o kršnim dinaroidima kad je legroom u pitanju :D
[ Kangrga @ 19.08.2013. 01:57 ] @
Citat:
ma OK to stoji ali ne volim previše elektronike(tj. oslanjanja na istu) u tim novim avionima, i odsustvo nekih analognih instrumenata (recimo frapirao sam se kad sam pročitao da piloti AF447 nisu mogli uopšte da vide AoA)


Elektroniku danas ne možeš da izbegneš ni u automobilu. U B777 sve je elektronika, pa opet pričamo o jednom od najpouzdanijih aviona današnjice. Normalan čovek se uvek zapita za pitanje sigurnosti, u smislu pouzdanosti tehnike i bezbednosti od terorizma, ali pošto se informišeš o osnovnim stvarima na Netu i letiš avionom 1-3 puta i pošto se uveriš koliko se o svemu ovome brine (i bez da se ti brineš) onda strah biva odmenjen oprezom/kompletnom opuštenošću i onda ćeš početi da razmišljaš kao 97% putnika, kao što je Dimković ranije pisao, letenje avionom je jedna usluga plaćena parama. Ako letiš low cost, onda te zanimaju samo prevoz od tačke A do tačke B (na koji aerodrom slećeš), cena karte, težina prtljaga koji ulazi u osnovnu cenu i cena po dodatnom kilogramu, udobnost sedišta/veličina prostora za noge i isključivo po ovim kriterijumima i upoređuješ ponude avioprevoznika. Ako ne letiš low cost, odnosno letiš iz Srbije u USA/Kanadu/Australiju/Kinu/Južnu Ameriku ili Afriku, onda si, po prirodi stvari, zainteresovan za još neke stvari prilikom izbora avioprevoznika: pošto hvataš konekciju, koja su vremena poletanja i sletanja (da li imaš na raspolaganju 1 sat između letova, pa ćeš u slučaju kašnjenja prvog leta morati, na primer, da čekaš let sledećeg dana ili imaš 5 sati između, pa si opušten), da li moraš da imaš laptop/tablet ili je sistem za zabavu kvalitetan i opskrbljen dovoljnom količinom filmova i muzike (da ne umreš od dosade na letu od 10 sati), kakvog je kvaliteta klopa, šta ti se nudi od pića, kakav je frequent flyer program (nebuloza ili možeš da ostvariš neke uštede), koliko je ljubazno kabinsko i zemaljsko osoblje itd. Prosto, kao i sa svakom drugom vrstom usluge/robe koju si pazario – iz nekih dilova izađeš i kažeš „Bogu hvala da je gotovo, nikad više“, a iz nekih izađeš sa osmehom i kažeš „Super, baš bih voleo ponovo ovako isto“.

U celoj ovoj računici jedan JAT sa svojim prastarim pohabanim avionima i "ja da ti teram muve" filozofijom oslonjen kompletno na državni budžet - nije imao šta da traži, ali se nadamo da će Air Serbia itekako imati šta da traži, pogotovo jer, ako je sudeći po novinskim člancima, stvar ide u pravom smeru: nabavlja se veći broj novih i odličnih aviona, organizuju se pošteni "ni po babu, ni po stričevima" konkursi za zaposlenje neusvinjeni korupcijom i vezama, a iza nas staje jedan Etihad - kompanija koja zna kako se organizuju stvari i pravi profit od prevoza putnika i robe i sve to u jednom povoljnom trenutku kada nije naučna fantastika poželeti da preuzmeš dobre delove tržišta Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Makedonije, pa i Hrvatske i Slovenije (postoji ta ideja da se iz Beograda leti za USA sa sletanjima u Zagrebu i Ljubljani).

Uopšte se ne treba udubljivati u tu činjenicu da je Etihad arapska kompanija, jer je njihov menadžment sastavljen od Australijanaca, Britanaca, Nemaca, Amerikanaca i ko zna koga još sve ne. Da smo i mi bili mudri da za menadžere po državnim firmama postavljamo one koji vrede, bez obzira da li se radi o kompetentnim Srbima ili strancima koje "iznajmljujemo", a ne zadrigle komunističke direktore holesterolaše i upadljivo nesposobne, a elementarno nepismene, stranačke vojnike - danas bi JAT kupovao Etihad, a ne obrnuto.

[Ovu poruku je menjao Kangrga dana 19.08.2013. u 03:18 GMT+1]
[ Java Beograd @ 19.08.2013. 07:38 ] @
Citat:
su27killeryu:nešto sumnjam da će poslovično sitni arapi mnogo brinuti o kršnim dinaroidima kad je legroom u pitanju :D
Mislim da ti previše poistovećuješ vlasnike kapitala sa menadžmentom kompanije. U savremenom svetu, to je razdvojeno.
Bogati šeik brine o svojim naftnim poljima i o svom haremu. A svoj slobodan kapital uložio je u mnogo različitih biznisa. U sedišta aviona razume se koliko i u španska sela.
[ Ivan Dimkovic @ 19.08.2013. 10:26 ] @
Citat:
su27killeryu:
nešto sumnjam da će poslovično sitni arapi mnogo brinuti o kršnim dinaroidima kad je legroom u pitanju :D


Prvo, ti "poslovicno sitni Arapi" imaju neke od najboljih avio kompanija na svetu sto se kvaliteta usluge tice. Eto ti bas u tabeli koju sam linkovao, Emirates ti nudi 3 inca vise prostora od KLM-a po defaultu u Y kabini.

Drugo, cisto sumnjam da vlasnike Etihada zanima kakva ce sedista imati neka mala firma u parcijalnom vlasnistvu njihove firme. Kakva ce sedista imati Air Serbia ce zavisiti od pozicioniranja firme pre svega tj. poslovne strategije, sto je posao menadzmenta a ne vlasnika.

Eventualno ako Air Serbia ne bude kupio nove A319 vec leasovao od Etihad-a sedista ce biti onakva kakva je Etihad koristio.

U svakom slucaju, totalno je preuranjeno suditi o takvim stvarima u ovom momentu. Jos je manje smisleno predvidjati kakva ce sedista biti na osnovu nekih subjektivnim predstavama o Arapima.
[ cozmo_im @ 19.08.2013. 15:11 ] @
Citat:
Odin D.:
Naravno. Ako su i ostali takvi pametnjakovici kao taj kapetan, onda je realno ocekivati da ce razuman poslodavac za mjesto pilota potraziti nekog ko ce biti samo pilot, a ne i pametnjakovic koji nema problema i moralnih dilema da citav radni vijek provede u gubitaskoj firmi ciji se gubici prebijaju preko ledja drugih gradjana i jos to velica svojim izjavama u javnosti.


Nisi apsolutno svestan kako si izvredjao pilote u JAT-u a pri tom napisao neverovatnu glupost. Svakakav trash se moze ovde procitati.

Onaj ko poznaje JATove pilote, a pogotovo dugogodisnje kapetane - instruktore ovo ce shvatiti kao zestoko vredjanje te profesije i samih pilota.

Ovakvih pilota nema vise, niti ce ih biti nazalost.

Ko je leteo sa njima, pogotovo sa Stevom, zna sta su profesionalci, uvek ljubazni i nadasve ljudine i postenjacine.

Tebi i tebi slicnima ce tesko dopreti do mozga da ti objasnim zasto je on, kao i vise drugih najboljih pilota, ostajalo u JAT-u.

Mozda da pogledas malo istoriju JAT-a pa da vidis koji su avioni bili do skora u floti....

P.S. Jedan takav kapetan kompaniji vredi kao 50 novih pilota... mozda ce ti se jednog dana i kazati zasto.
[ DaliborP @ 19.08.2013. 15:24 ] @
Koliko sam samo cuo puta tu pricu u JAT-ovom avionu: "jel vidite kako je lepo spustio avion, nasi su piloti najbolji na svetu".
Svaka njima cast, ja postujem pilotsku profesiju, ali i da jesu, svi ostali piloti isto tako slecu, verujte mi na rec.
Cemu ta bespotrebna sentimentalnost, firma je propadala godinama, nemoguce da te promene nece nikog zakaciti, bili dobri ili ne.
[ Odin D. @ 19.08.2013. 15:36 ] @
Citat:
cozmo_im:Ovakvih pilota nema vise, niti ce ih biti nazalost.

Znam znam, nema vise ni starih sajdzija, ni plemenitih seoskih travara i mnogih drugih romatnicnih zanimanja.
Zao mi je sto ih nema, ali bi mi jos zalije bilo da moram da dam citavu jednu platu za limeni sat ili da moram da umrem od upale pluca samo zato da bi medicina zadrzala svoj romanticni karakter.

Ako ti, taj pilot i ostali takvi poput tebe i tih pilota nadjete nacina da zivite i radite od onoga sto zaradite, a ne na racun drugih gradjana ove zemlje, onda cu ja doci da vam skinem kapu, kupicu maketu jatovog aviona i staviti je na svoj radni sto i bilo bi mi zao da vas nema ili da nestanete.

A ako je razlog vaseg nestanka ili propasti to sto vam je ponestalo tudjih para - onda mi je zao sto niste nestali jos davno.

Citat:
Mozda da pogledas malo istoriju JAT-a pa da vidis koji su avioni bili do skora u floti....
Vise bi me zanimalo da mi predocis finansijsku istoriju i pokazes koje od tih aviona ste kupili i odrzavali od svojih para, tj. onih koje ste sami zaradili.

Citat:
P.S. Jedan takav kapetan kompaniji vredi kao 50 novih pilota... mozda ce ti se jednog dana i kazati zasto.

Meni ne treba da se 'kaze' nista. Ako sa tim 'kazivanjem' jednog dana uspijete kod Arapa, ja sam sklon da povjerujem u to sto pricas i bez mog licnog 'kazivanja'.

Citat:
Tebi i tebi slicnima ce tesko dopreti do mozga da ti objasnim zasto je on, kao i vise drugih najboljih pilota, ostajalo u JAT-u.

Mozda zato sto ciljas na pogresan organ. Kod mene i meni slicnih patetika ne igra veliku ulogu u mozgu.
A mozda i zato sto nista ni ne objasnjavas nego pises elegije.

[Ovu poruku je menjao Odin D. dana 19.08.2013. u 17:10 GMT+1]
[ neca @ 19.08.2013. 16:26 ] @
Citat:
DaliborP: Koliko sam samo cuo puta tu pricu u JAT-ovom avionu: "jel vidite kako je lepo spustio avion, nasi su piloti najbolji na svetu".


Ja stvarno moram da priznam da nikad nisam u zivotu bolje sleteo nego JAT-om, ali kad pomislim da mi nije bilo dobro pre i za vreme leta, jer sam mislio da ce ona krljoma da se surva u Alpe, radije ne bi menjao Swiss kojim mi je iz 4 puta, svih 4 puta izgledalo kao da cemo da se prevrnemo prilikom sletanja :)
[ Ivan Dimkovic @ 19.08.2013. 16:33 ] @
Citat:
neca
Ja stvarno moram da priznam da nikad nisam u zivotu bolje sleteo nego JAT-om, ali kad pomislim da mi nije bilo dobro pre i za vreme leta, jer sam mislio da ce ona krljoma da se surva u Alpe, radije ne bi menjao Swiss kojim mi je iz 4 puta, svih 4 puta izgledalo kao da cemo da se prevrnemo prilikom sletanja :)


Aman ljudi :-) Kako ce vam izgledati let nema veze sa pilotom vec sa tipom / velicinom aviona i vremenskim uslovima.

Sletanje - isto tako, vremenski uslovi i da li se koristi autoland ili ne.

Citat:

cozmo_im:Ovakvih pilota nema vise, niti ce ih biti nazalost.


I koga briga?

Avio prevoz je glorifikovani taksi prevoz sa krilima. Ljude zanima da od tacke A do tacke B budu prevezeni bezbedno, jeftino, sa komforom i bez cimanja - razliciti ljudi ovim stvarima daju razlicit prioritet ali to je uglavnom to, dodaj mozda jos par nekih egzoticnijih stvari za odredjene male grupe potencijalnih kupaca. Te stvari zadovoljava na desetine a mozda i stotine avio kompanija sirom Evrope.

Te price o JAT-u kao necemu specijalnom su samo tuzna posledica nemanja nekog izbora za vreme SFRJ i lovackih prica i mitova raspevanih iz tog vremena te male carsijske atmosfere gde je skoro svako znao nekoga "iz JAT-a" (sto, takodje, dosta govori o de-facto visku zaposlenih). JAT ni u svoje najbolje vreme nije bio nista specijalno a kamo li posle.

Hbt, u svoje najbolje vreme su imali jedan DC-10 i deset 737-300 aviona. Gigant, takoreci.

Cisto primera radi, jedan Ryanair kupi 155 komada 737-800. Etihad ima vise 777-mica za interkontinentalni transport nego sto je JAT ikada imao 737-mica za EMEA region.

Mozda je neko emotivno vezan za neku kompaniju ali kada ta emotivna vezanost kosta desetine miliona EUR naivno je ocekivati da ce to trajati beskonacno dugo posto nigde nema toliko budala pa da finansiraju gubitasenje ad-infinitum.


[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 19.08.2013. u 17:48 GMT+1]
[ DaliborP @ 19.08.2013. 16:47 ] @
Citat:
neca:Ja stvarno moram da priznam da nikad nisam u zivotu bolje sleteo nego JAT-om, ali kad pomislim da mi nije bilo dobro pre i za vreme leta, jer sam mislio da ce ona krljoma da se surva u Alpe, radije ne bi menjao Swiss kojim mi je iz 4 puta, svih 4 puta izgledalo kao da cemo da se prevrnemo prilikom sletanja :)

Rekoh ja, nasi piloti su najbolji na svetu. Ja ne znam koliko puta neko treba da leti i sa koliko kompanija da shvati da je sletanje i uzletanje potpuno identicno i nevezano za kompaniju.
[ bojan_bozovic @ 19.08.2013. 19:18 ] @
Citat:
cozmo_im:
Citat:
Odin D.:
Naravno. Ako su i ostali takvi pametnjakovici kao taj kapetan, onda je realno ocekivati da ce razuman poslodavac za mjesto pilota potraziti nekog ko ce biti samo pilot, a ne i pametnjakovic koji nema problema i moralnih dilema da citav radni vijek provede u gubitaskoj firmi ciji se gubici prebijaju preko ledja drugih gradjana i jos to velica svojim izjavama u javnosti.


Nisi apsolutno svestan kako si izvredjao pilote u JAT-u a pri tom napisao neverovatnu glupost. Svakakav trash se moze ovde procitati.

Onaj ko poznaje JATove pilote, a pogotovo dugogodisnje kapetane - instruktore ovo ce shvatiti kao zestoko vredjanje te profesije i samih pilota.

Ovakvih pilota nema vise, niti ce ih biti nazalost.

Ko je leteo sa njima, pogotovo sa Stevom, zna sta su profesionalci, uvek ljubazni i nadasve ljudine i postenjacine.

Tebi i tebi slicnima ce tesko dopreti do mozga da ti objasnim zasto je on, kao i vise drugih najboljih pilota, ostajalo u JAT-u.

Mozda da pogledas malo istoriju JAT-a pa da vidis koji su avioni bili do skora u floti....

P.S. Jedan takav kapetan kompaniji vredi kao 50 novih pilota... mozda ce ti se jednog dana i kazati zasto.


Cozmo, takve izjave stete firmi, i nijedan zaposleni ne moze da bude siguran za svoj posao ako izjavljuje takve stvari. Taj stari pilot je sigurno dobar, ali ima i drugih pilota koji su tako dobri, veruj mi...
[ Tyler Durden @ 19.08.2013. 19:47 ] @
JAT je daleko najgora avio kompanija sa kojom sam letio.
[ Odin D. @ 19.08.2013. 20:07 ] @
'Al si zato letio sa ljudinama i moralnim gromadama.

Znas kako se kaze: nije bitna kafana, nego drustvo.

A jos kad se banci na drzavni racun... ih, dje ces bolje.
[ Tyler Durden @ 19.08.2013. 21:47 ] @
:-)

Taj prepoznatljivi domaćinski osjećaj je ono zašto su i bili moja preferirana avio kompanija.

To, i nemanje izbora.
[ Kangrga @ 19.08.2013. 23:56 ] @
Cozmo, niti jednog trenutka se nisi osvrnuo na ono što je ostalima ključno - ekonomiju. Jel imate ti i Steva bolju alternativu?
[ jnk @ 20.08.2013. 08:04 ] @
Cozmo mogao bi i da pomeneš čuveni običaj jatovih pilota da voze unezvereni od alkohola(barem ranije). Jel i to spada u tradicionalne običaje ili u opis radnog mesta? Ili je to možda laž plasirana od strane moćnika da se uništi vrednost kompanije i proda u bescenje?
[ Java Beograd @ 20.08.2013. 08:27 ] @
Gajiti sentimentalnosti prema firmi je jako pogubno. Firma to ne ume da vrati. Treba gajiti sentimentalnosti prema bliskim ljudima.
[ su27killeryu @ 20.08.2013. 08:39 ] @
zna li neko finansijski istorijat JATa, jesu li bili gubitaši od osnivanja ili tek od kraja osamdesetih? Jer ako je ovo drugo nije ni čudo pošto su skoro sve državne firme tad počele naprasno da "gube" (tj. direktori da mažnjavaju). Ako menadžmentu kompanije može biti da krade nekažnjeno nema te kompanije koja bi mogla poslovati pozitivno :)
[ nnn @ 20.08.2013. 10:10 ] @
Sto nije mnogo poznato,

Jedno vreme JAT je bio jedini koji je imao liniju Amerika - Kina, i tu su se uzele OGROME pare, jer su letovi bili prepuni i karte preskupe. Sta se desilo sa tim parama ne zna se
[ madamov @ 20.08.2013. 11:08 ] @
Citat:
nnn: Sto nije mnogo poznato,

Jedno vreme JAT je bio jedini koji je imao liniju Amerika - Kina, i tu su se uzele OGROME pare, jer su letovi bili prepuni i karte preskupe. Sta se desilo sa tim parama ne zna se


JAT nikada nije imao direktnu liniju SAD-Kina tako da nije čudo što to nije mnogo poznato kada nikada nije pstojalo.
[ madamov @ 20.08.2013. 11:11 ] @
Citat:
Hbt, u svoje najbolje vreme su imali jedan DC-10 i deset 737-300 aviona. Gigant, takoreci.


Nope, imali su pet DC-10 krajem osamdesetih, sve do poslednjeg interkontinentalnog leta. Dva kupljena sedamdesetih i onda još tri iznajmljena ili na lizingu.
[ nnn @ 20.08.2013. 11:11 ] @
Mislim sa konekcijom u Beogradu.
[ Mali Milojica @ 20.08.2013. 11:13 ] @
Nostalgija...
Sećam se kraja 80-ih i leta u SAD sa desetkom. Šta reći...nov, blista.
Nedavno, dve godine nazad, leteo sam Beograd-Prag, Prag-Moskva, Moskva-Beograd. Beograd-Prag na ATR-u (ČSA). Prag-Moskva na Airbusu (Aeroflot), Moskva-Beograd na Boingu (JAT). Iskreno, kada sam ušao u Boing, imao sam osećaj da sam ušao u gradski autobus (koliko je ofucan). Davno beše 87'i kada sam na, možda tom istom, Boingu leteo za Pariz. Tada je to bio najmoderniji avion , ako se ne varam, srednjeg dometa?!
Šta reći o pokojniku...sve najbolje.
O partnerstvu sa Etihadom možemo kada zaživi i kada prođe bar godinu dana.
[ Ivan Dimkovic @ 20.08.2013. 11:15 ] @
Citat:
madamov:
Citat:
Hbt, u svoje najbolje vreme su imali jedan DC-10 i deset 737-300 aviona. Gigant, takoreci.


Nope, imali su pet DC-10 krajem osamdesetih, sve do poslednjeg interkontinentalnog leta. Dva kupljena sedamdesetih i onda još tri iznajmljena ili na lizingu.


Ja sam bio pod utiskom da je JAT imao jedan kupljen DC-10 (nisam racunao lizing), sad vidim da su imali 2 kupljena, moja greska.

Mada, i 5 widebody aviona nije nista preterano veliko pogotovu ako se uzme da je to bila nacionalna avio kompanija drzave od preko 20 miliona stanovnika.
[ madamov @ 20.08.2013. 11:19 ] @
Citat:
cozmo_im:
Citat:
Odin D.:
Naravno. Ako su i ostali takvi pametnjakovici kao taj kapetan, onda je realno ocekivati da ce razuman poslodavac za mjesto pilota potraziti nekog ko ce biti samo pilot, a ne i pametnjakovic koji nema problema i moralnih dilema da citav radni vijek provede u gubitaskoj firmi ciji se gubici prebijaju preko ledja drugih gradjana i jos to velica svojim izjavama u javnosti.


Nisi apsolutno svestan kako si izvredjao pilote u JAT-u a pri tom napisao neverovatnu glupost. Svakakav trash se moze ovde procitati.

Onaj ko poznaje JATove pilote, a pogotovo dugogodisnje kapetane - instruktore ovo ce shvatiti kao zestoko vredjanje te profesije i samih pilota.

Ovakvih pilota nema vise, niti ce ih biti nazalost.

Ko je leteo sa njima, pogotovo sa Stevom, zna sta su profesionalci, uvek ljubazni i nadasve ljudine i postenjacine.

Tebi i tebi slicnima ce tesko dopreti do mozga da ti objasnim zasto je on, kao i vise drugih najboljih pilota, ostajalo u JAT-u.

Mozda da pogledas malo istoriju JAT-a pa da vidis koji su avioni bili do skora u floti....

P.S. Jedan takav kapetan kompaniji vredi kao 50 novih pilota... mozda ce ti se jednog dana i kazati zasto.


Cozmo, kakve veze ima politikanska izjava sa kvalitetom profesije?

Što se ostalog tiče, moj matori je do penzije ostao u JAT-u zato što ga je mrzelo da ide bilo gde za mnogo veće pare. Bio je "iznajmljivan" sredinom osamdesetih u Air Africa preko JAT-a, ta tri ili četiri meseca su mu bila dovoljna da ne želi da ide u Afriku da radi, a mogao je ko god je od njih sa desetke hteo da ide i da drma 10 soma dolara mesečno sedeći u Abidžanu i leteći između Pariza i Abidžana, Dakara, Lagosa, ....

To što je on JAT-u vredeo kao 50 novih pilota nije taj isti JAT sprečilo da ga osam meseci pre nego što je trebalo da ide u starosnu penziju skine sa aviona, bukvalno pozove da izađe iz kabine desetke pred let za Čikago kako bi u kabinu ušao jedan od tih 50 umesto njega. Jedino ga je nepisana tradicija da destinaciju za svoj poslednji let bira sam kapetan spasla da još jednom sedne za komande koji mesec kasnije i ode do Toronta.
[ madamov @ 20.08.2013. 11:22 ] @
Citat:
nnn:
Mislim sa konekcijom u Beogradu.


Ne razumem, sve ostale veće kompanije su imale liniju za Kinu mnogo pre JAT-a (JAT je uveo redovnu liniju tek 1987. godine, pre toga je išao Boeing 707 kao čarter), nije mi jasno šta si hteo da kažeš.
[ madamov @ 20.08.2013. 11:33 ] @
Citat:
su27killeryu:
zna li neko finansijski istorijat JATa, jesu li bili gubitaši od osnivanja ili tek od kraja osamdesetih? Jer ako je ovo drugo nije ni čudo pošto su skoro sve državne firme tad počele naprasno da "gube" (tj. direktori da mažnjavaju). Ako menadžmentu kompanije može biti da krade nekažnjeno nema te kompanije koja bi mogla poslovati pozitivno :)


Ne znam za zvanične podatke, ali me ne bi čudilo da su bili gubitaši čak i u zlatno vreme krajem osamdesetih. Tih pet desetki koje su imali nisu bukvalno gasile motore od aprila do oktobra, nije se isplatilo da ih gase, karta za Australiju se kupovala mesecima unapred, a JAT nije mogao da dobije više od dva ili tri slota koja je imao za Melburn i Sidnej. Dva puta sam tih godina leteo za Severnu Ameriku tokom letnjih meseci (jednom za Toronto i jednom za Njujork) sa ćaletom u kabini, nije bilo mesta ni u prvoj klasi (članovi porodice su imali tzv. servisne karte sa ogromnim popustom bez prava na rezervaciju mesta tako da kada je avion pun jedina šansa da uđeš je ako kapetan potpiše da je on pustio putnika na pomoćno sedište ili u kabinu, imao je pravo da potpiše dve karte).
[ nnn @ 20.08.2013. 11:33 ] @
Ja znam sta mi je pricao sin od od nekadasnjeg predsednika upravnog odbora.
[ madamov @ 20.08.2013. 11:43 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
Citat:
madamov:
Citat:
Hbt, u svoje najbolje vreme su imali jedan DC-10 i deset 737-300 aviona. Gigant, takoreci.


Nope, imali su pet DC-10 krajem osamdesetih, sve do poslednjeg interkontinentalnog leta. Dva kupljena sedamdesetih i onda još tri iznajmljena ili na lizingu.


Ja sam bio pod utiskom da je JAT imao jedan kupljen DC-10 (nisam racunao lizing), sad vidim da su imali 2 kupljena, moja greska.

Mada, i 5 widebody aviona nije nista preterano veliko pogotovu ako se uzme da je to bila nacionalna avio kompanija drzave od preko 20 miliona stanovnika.


Kao što rekoh u prethodnoj poruci, verovatno su i u tom zlatnom vremenu bili gubitaši s obzirom da su bili svetski rekorderi po broju zaposlenih po jednom sedištu tako da nije bilo para za više, šta li, ili su procenili da im je to dovoljno za ono što imaju od letova: dva puta nedeljno Australija, jednom a kasnije dva puta Kina, jednom nedeljno Tajland, sve preko Dubaija i Singapura, jedan let nedeljno samo do Singapura, svakodnevni let za SAD (Njujork, Čikago, LA, povremeno čarter za Detroit), plus dva puta nedeljno Kanada. U sezoni desetke nisu stajale, avion koji je stigao iz Australije je bio u Beogradu nekoliko sati da se sredi i dolije gorivo, sve vreme na "leru", da bi nastavio za Montreal, recimo. Moj matori je u sezoni radio tako da kada stigne iz Njujorka ima zakonom propisanih minimum dana između letova, ne više od pet koliko se sećam, možda je bilo i manje, a onda ide za Australiju (par dana Dubai, novi let do Singaupura, par dana tu, onda par dana u Sidneju i isto nazad), pa onda opet tih pet ili koliko dana, pa Toronto recimo i slično.
[ madamov @ 20.08.2013. 11:49 ] @
Citat:
nnn:
Ja znam sta mi je pricao sin od od nekadasnjeg predsednika upravnog odbora.


A šta ti je pričao: da niko drugi nije leteo za Kinu? Ili da niko drugi nije leteo za Kinu iz Beograda? Prvo nije tačno, drugo jeste tačno.
[ nnn @ 20.08.2013. 11:59 ] @
Da je imao najbolju konekciju i pune letove i da su se usrali od para tada. I da se ne zna ko je zabo te pare
[ madamov @ 20.08.2013. 12:09 ] @
Citat:
nnn: Da je imao najbolju konekciju i pune letove i da su se usrali od para tada. I da se ne zna ko je zabo te pare


Najbolju konekciju za Kinu? Iz Beograda da, iz SAD ne. Da su imali pune interkontinentalne letove, jesu, pojedine domaće linije su bile čist gubitak i zvrjale su prazne. Recimo, par puta godišnje sam išao kod babe na Pohorje, koliko je puta devetka ili karavela imala samo desetak ili manje putnika na letu iz Maribora za Beograd, jedno 90% sigurno. Kad malo bolje razmislim, samo je jednom avion bio dupke pun Austrijanaca koji se sa nekom turističkom agencijom JAT-om iz Beograda išli za Australiju, pa su ih iz Graca i Beča dovezli autobusima do Maribora. Da ne govorimo o letovima za Pulu ili Rijeku preko zime.

Pare su, ako je uopšte bilo viška, pojeli zaposleni kojih je bio značajni višak od potrebnog broja, niko ih nije ukrao.
[ Kangrga @ 20.08.2013. 15:54 ] @
http://www.b92.net/biz/vesti/s...08&dd=20&nav_id=744627
[ Kangrga @ 20.08.2013. 18:08 ] @
Citat:
Java Beograd:
Gajiti sentimentalnosti prema firmi je jako pogubno. Firma to ne ume da vrati. Treba gajiti sentimentalnosti prema bliskim ljudima.


Upravo tako. Ja uopšte ne sumnjam i da je u jednom Pan American-u bilo mnogo zaposlenih koji su bili vredni, odgovorni, medju najboljima na svetu u tome što su radili, uz ljubav i poštovanje prema kompaniji itd. itd. pa šta? Slažem se ja i ljudski je to pokazati malo emocija, ali stičem utisak da neki misle da je svrha postojanja aviokompanija da piloti budu finansijski i emotivno zadovoljeni, a ne da se prevoze putnici i pravi profit na tržištu.
[ Kangrga @ 18.11.2013. 12:44 ] @
www.b92.net:

Dubai -- Erbas SAS i Boing dobili su tokom prvog dana Aviosalona u Dubaiu rekordnu količinu narudžbina za avione, a najviše od aviokompanija iz Emirata.

Kompanije Etihad i Emirati su sa proizvođačima aviona potpisale sporazume o kupovini širokotrupnih aviona ukupne vrednosti veće od 100 milijardi dolara, prenela je agencija Blumberg.

Boing je u nedelju objavio da je za novi tip avona 777X čiju je proizvodnju nedavno pokrenuo, dobio rekordnih 259 porudžbina za najnoviji model širokotrupnih aviona.

Ukupna vrednost zaključenih ugovora za kupovini aviona 777X iznosi 95 milijardi dolara po kataloškim cenama, navedeno je u saopštenju Boinga.

Aviokompanija Emirati je objavila da sa Erbasom zaključila ugovore za kupovinu 50 aviona modela A380 u vrednosti 23 milijardi dolara.

Erbas je takođe postigao sporazume o prodaji 87 aviona kompaniji Etihad ervejz, među kojima je 50 aviona tipa A350 XWB, u vrednosti od 14 milijardi evra po kataloškoj ceni.

"Porudžbina se odnosi na 40 dugolinijskih putničkih aviona tipa A350-900, 10 aviona tipa A350-1000, i jedan širokotrupni avion A330-200 za prevoz tereta", izjavio je izvršni direktor "Etihada", DŽejms Hogan, a prenosi Frans pres.

Ova porudžbina uključuje i opciju kasnije kupovine još 30 aviona.

Ova kompanija je i od Boinga naručila 56 novih aviona, uključujući 25 dugolinijskih putničkih aviona tipa 777X sa kapacitetom za prevoz 350 do 400 putnika, koji još nije ni doživeo svoju premijeru.

Hogan je rekao da je vrednost porudžbine, koja obuhvata i mogućnost kasnije kupovine 26 aviona po unapred dogovorenoj ceni, iznosi 25,2 milijarde dolara, prenela je agencija AFP.

Među naručenim avionima je 30 letelica "boing 787-10 Drimlajnera", što "Etihad" čini najvećim kupcem tog tipa aviona u svetu kada se uzmu u obzir i prethodne porudžbine 41 takvog aviona.

Narudžbine bliskoistočnih aviokompanija prvog dana aviosalona premašile su 150 milijardi dolara.
[ Mali_Milojica @ 19.11.2013. 08:18 ] @
EKSKLUZIVNO IZ DUBAIJA: Er Srbija naručila 10 erbasova A320neo!
"Er Srbija" kupuje nove avione, nove generacije. Deset "Er Basovih" letelica "A320neo" biće isporučene od 2018. do 2020. godine, saopšteno je na vazduhoplovnoj izložbi u Dubaiju.
Izvor
[ ekof9 @ 19.11.2013. 13:40 ] @
Citat:
od 2018. do 2020.


Zar ovo nije malo kasno? Ugovor je potpisan na 5 godina.
[ DaliborP @ 03.12.2013. 16:59 ] @
Leteo sa Air Srbija od/do Pariza. Avion isti, onaj stari sa pepeljarama, cak i pise JAT na njemu. Osoblje u novim uniformama, pomladjeno.
Hrana je sasvim ok (koliko je to moguce za avionsku hranu), cak daju i pravi pribor a ne plasticni. Osoblje je odjednom postalo ljubazno i nasmejano, lepo obuceno i pristojno. Pice je ukljuceno u cenu, dele se besplatno dnevne novine, sve u svemu osvezenje u odnosu na mnoge evropske kompanije. Jedini problem je sto je u oba leta avion bio vidljivo poluprazan.
[ Burgos @ 03.12.2013. 18:25 ] @
Ja sam u dve nedelje leteo dva puta od/do Berlina, i u prvoj nedelji sam leteo JAT-om, a u drugoj AirSerbia-om. Neverovatno kako se deljenje hrane/pića/novina promenilo za par dana. Doduše, deo sa maskom za kiseonik iznad jednog sedišta u prvom redu je i dalje hteo da otpadne sam od sebe
[ madamov @ 03.12.2013. 19:42 ] @
Citat:
DaliborP:
Leteo sa Air Srbija od/do Pariza. Avion isti, onaj stari sa pepeljarama, cak i pise JAT na njemu. Osoblje u novim uniformama, pomladjeno.
Hrana je sasvim ok (koliko je to moguce za avionsku hranu), cak daju i pravi pribor a ne plasticni. Osoblje je odjednom postalo ljubazno i nasmejano, lepo obuceno i pristojno. Pice je ukljuceno u cenu, dele se besplatno dnevne novine, sve u svemu osvezenje u odnosu na mnoge evropske kompanije. Jedini problem je sto je u oba leta avion bio vidljivo poluprazan.


Isti utisak, s tim da je jutarnji let ka Parizu bio malo puniji, u povratku da nije bilo ženske rukometne reprezentacije Dominikane, bilo bi nas možda 30, još smo kasnili skoro dva sata.
[ Goran AR @ 09.12.2013. 00:31 ] @
Dali su sedista zaista tesna,procitao sam da se Janko Tipsarevic zalio da mu je bilo prilicno neudobno u ekonomskoj klasi...nije bas neka reklama za novu(staru)kompaniju...