|
[ peromalosutra @ 11.09.2013. 07:40 ] @
| Dakle do sada sam vozio benzinca, prije nekih 3 mjeseca uzeh Alfu 156 sa 1.9mjet motorom, pa imam par nedoumica vezano za dizel i aditive koje bih trebao sipati.
Prije svega, gorivo sipam uglavnom na (bivsim, sada su valjda prodane) OMV pumpama i tu imaju 2 vrste dizela, "obicni" i premium. Premium je nekih 8 euro centi po litri skuplji, ali je navodno bolji za novije motore (?) pa onda sipam njega. E sad, nekad se desi da svratim i na neku drugu pumpu, gdje imaju jednu vrstu dizela, kako znati koja je to vrsta (pretpostavljam taj "obicni") i da li ce sipanje toga da naskodi motoru?
Drugo pitanje je vezano za aditive, do sada nisam sipao nista, medjutim prije par dana sam bio nesto do majstora i on mi rece da razblazim pola litre ATF ulja (za servo) u 10 litara dizela i da to uspem u rezervoar sa vremena na vrijeme, a sve to u svrhu ciscenja dizni. Majstor kaze da ce auto malo dimiti dok ne sagori ulje, ali da nece biti problema, e sad meni je to malo sumnjivo zbog anti polution filtera ili sta vec imam na autu. Ako ne smijem koristiti ATF ulje, koji aditiv za preventivno ciscenje / odrzavanje dizni / motora stavljati i imaju li oni uopste smisla?
Trece pitanje je za zimske uslove, postoji li neki aditiv koji dodatno snizava tacku mrznjenja dizela (tj. pretvaranja u vosak) ili je dovoljno da sipam taj premium dizel i ne moram brinuti. Problem je sto nemam garazu, auto stoji pred zgradom izlozen hladnoci / vjetru.
|
[ Java Beograd @ 11.09.2013. 08:12 ] @
I ja sam posle nekoliko benzinaca prešao na dizel, 1.9 jtd. Evo ti iskustva iz prve ruke.
1. Koje gorivo treba da koristiš piše u korisničkom priručniku za tvoj auto. Pretpostavljam da ga nemaš, ali svakako onda možeš da potražiš na internetu. Ipak, ako "premijum" dizel gorivo nije postojalo u momentu proizvodnje tvoje Alfe, onda 100% ne može biti preporučeno od strane proizvođača. Dakle, onda je najverovatnije za tvoj auto Euro Dizel.
2. "Bolji" premijum ima manje sumpora, što ga čini manjim zagađivačem, ali ne i boljim u tehničko / tehnološkom smislu za tvoj 1.9mjet. Dakle, ne bacaj pare.
3. Nemoj ni slučajno da poslušaš kvazi mastora koji lupeta baljezgarije. Kakvo ATF kakvi bakrači !? Ni u ludilu. Postoji velika polemika da li profi aditivi renomiranih proizvođača imaju ikakvog efekta (osim placebo efekta: "čini mi se da sad bolje vuče"). ATF u gorivo - ponavljam - ni u momemntima najgoreg pijanstva.
4. Eurodizel ne mrzne na niskim temperaturama koje se mogu desiti na ovim prostorima. (Ja ne znam koja je to temperatura, ali ako te baš zanima, izguglaj tačan podatak) Mislim da -20 C svakako spada u temparaturu koja ne škodi eurodizelu. Dakle, nikakvi aditivi u tom smislu. Sipaš eurodizel na pumpi - i ne misliš. (Uzgred, vetar snižava lični osećaj temperature, a automobili, kao što znamo nemaju osećanja)
[ Nemanja @ 11.09.2013. 12:18 ] @
Standardi za euro-dizel su propisani za svaku zemlju ponaosob, tako da je u Spaniji dosta da izdrzi do -10 a u Austriji je to -20. Zato premijum dizeli izdrzavaju u Austriji do -35. Ja generalno vise predjem kada sipam u Austriji, nego u Srbiji, i to ne vodim nikakvu evidenciju, nego samo po bordu, a sada u Austriji sipam uvek premijum, a u Srbiji sta se zadesi.
[ vladd @ 11.09.2013. 12:41 ] @
Gde god da se sipa u okruzenju, napravice se vise kilometara nego sa gorivom iz haoticne Srbije. A osnovno je los kvalitet i velika muljaza sa gorivom.
Los kvalitet je posledica neuredjenih propisa i odsustva zelje za kontrolom..akcizna roba..
U tu Alfu treba sipati euro dizel.
Dodavanje aditiva je prakticno dopusteno, ako su aditivi za ciscenje sistema goriva, i to u propisanim razmerama.
Lupetanja polupismenih majstora se ocito nisu zaustavila, verovatno imaju manjak musterija..
Uglavnom izbegavati i slusati sve "izjave" o "podmazivanju" ili "zamascivanju" nekakovog "posnog" dizela.
Jedino cega ima manje, i sto poskupljuje preradu, je kolicina sumpora, posto sumpor je predmet ekoloskih ogranicenja...
[ peromalosutra @ 12.09.2013. 13:34 ] @
Ok, znaci sipam dizel, kad nesto ne valja vozim kod majstora i to je to. :)
[ Nemanja @ 12.09.2013. 16:04 ] @
samo nemoj kod tog koji ti je preporucivao ATF ulje
[ Zarko Silic @ 12.09.2013. 22:12 ] @
Citat: peromalosutra: medjutim prije par dana sam bio nesto do majstora i on mi rece da razblazim pola litre ATF ulja (za servo) u 10 litara dizela i da to uspem u rezervoar sa vremena na vrijeme,
Zanimljivo bi bilo saznati odakle tom majstoru ova informacija. Da li je od nekog cuo, procitao i od koga, ili gde. Pitaj ga, ili je to on licno ispitivao na odredjenom broju uzoraka. I ovo ga pitaj pa nam ovde na forum prenesi to sto ti on bude rekao.
Moda ce biti zanimljivo cuti odgovor.
[ Java Beograd @ 13.09.2013. 07:15 ] @
^ Evo nekoliko majstorskih odgovora "iz rukava"
1. To se zna
2. To zna svaki dobar majstor
3. To sam ja jednom probao i auto mnogo bolje ide
4. Svima kojima sam to preporučio, i koji su tako uradili, potvrdili su da mnogo bolje radi motor
5. ATF ulje ima posebna svojstva čišćenja dizni, ali to namerno neće da objave da bi uzimali pare u ovlašćenim servisima
6. Kad izvadiš diznu i pogledaš nakon čićšenja ATF uljem biće ti sve jasno
7. JA ti GARANTUJEM da će mnogo bolje da radi. (možeš misliti garancije)
8. ...
[ gigamg1 @ 16.09.2013. 20:07 ] @
Pa jel taj stvarno uporno to tvrdi?
Laik sam ali znam neke sitnice o uljima i znam da atf ni u ludilu ne bi smeo da sipas u bilo koje gorivo.
Atf je ako se ne varam skraćenica za automatic transmission fluid i čak se u nekim slučajevima koristi kao zamena za neke tipove hidrauličnog ulja. Takođe, postojano je na visokim temperaturama i teško je zapaljivo što znači da će teško i da sagori u cilindru. Ne dobijaš baš neko podmazivanje i velika je šansa da ćeš dobiti samo taloženje kojekakvog đubreta unutar motora.
To je neko moje laičko mišljenje.
To je neka slična priča kao što pojedini "stručnjaci" sipaju dvotaktol u ED kada ga toče u matore dizel motore.
[ Lavlja_Jazbina @ 16.09.2013. 20:30 ] @
@peromalosutra..Ni u jednom momentu nisi pomenuo,kao,bio kod majstora i uradio mali servis.Zamena filtera za goriva je u ovom slucaju taj deo koji si zanemario a ciscenje dizni
i sado mazo majstorskim savetom za motor.Predpostavljam da bi slika majstora bila,mastan kombinezon koji pri prolasku pored malog otvorenog plamena ( upaljac ) buknuo kao Bozicno drvce.
Naravno,prateci deo su masne ruke kao i ceo servis i velike kolicine ATFa kupljen po povoljnoj ceni.Malo sarkazma,ali je sa savetom dobio titulu da se topuje kao jedan od vecih gafoma majstorske
radionice.Cak i ziletovi saveti su kao melem na ranu,znas one,kao zablji batak umesto kondezatora i koka kola,ako slajfuje lamela. .
[ cobra-11 @ 16.09.2013. 20:40 ] @
Da nesto kazem u vezi sipanja atf ulja , da se odma ogradim i kazem da sam probao u opelov motor star 20 god. , tako da nebi sipao ni ja da je neko novije auto . Imao sam problem kako sam mislio sa diznama , ujutru kad upalim nekih 30-tak sekundi je radio kao na 3 cilindra/klipa i bacao beli dim i kad procepi dim prestane i radi normalno . Pošto sam obisao mnogo majstora niko nije resio kvar odlucio sam nasuti atf u ionako stari motor .
Kako sam citao po forumima i dobio savete od majstora nasuo sam 1l atf-a na 1/2 rezervoara euro dizela (oko 30l) . Šta sam dobio to je bio mirniji i lepsi/ugladjeniji , tisi rad motora , nesto slabiju vucu i vise dima na auspuh , da sam prvi put tad primetio crni dim na retrovizoru kod forsiranja , a do tad nikad nisam. Kako sam primetio znaci ima neku ulogo podmazivanja dizni i pumpe dok radi lepse , ali se primeti da slabije povlaci i baci tamno sivog , crnog dima .
Sto se tice posledica nisam imao nikakvih , a vidio sam kod jednog majstora da je kopcao nekog Pola direktno na "infuziju" na atf i normalno radio na leru kao na dizel dok nije potrosio celi litar .
p.s. na kraju je ustanovljeno da je pukla glava motora i da je na tom jednom cilindru gubio kompresiju pa nije odma palio njeg , iako su grejac i dizna na tom cilindru ispravni .
[ pajapop @ 16.09.2013. 22:23 ] @
Upravo sam to sad hteo da napomenem...Opste je poznato da nalivanje ulja u cilindar (pri merenju kompresije) povecava kompresiju jer popunjava prostor izmedju klipa i stubline...i to se koristi pri dijagnostici da se izvrsi diferencijalna razlika izmedju propadanja karika ili ventila... Ubrizgavanje retkog ulja kroz dizne u kompresioni prostor, popunjava luft izmedju karika i zidova, povecava komresiju koja je itekako potrebna zvim dizelasima (pa i drugim motorima), i normalno da se u tim trenucima dobija bolji rad motora zbog normalizacije komresije. Ali to je samo "drzi vodu dok majstori odu" i ako hoces da "uvalis" auto nekom...
[ Lavlja_Jazbina @ 16.09.2013. 22:29 ] @
Isto pri uvaljivanju koriste i menjacko ulje.
[ Zarko Silic @ 17.09.2013. 00:21 ] @
Citat: gigamg1:To je neka slična priča kao što pojedini "stručnjaci" sipaju dvotaktol u ED kada ga toče u matore dizel motore.
Ni slucajno nije slicno.
Kod dvotaktola postoji smisao.
[ peromalosutra @ 17.09.2013. 08:03 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina:
@peromalosutra..Ni u jednom momentu nisi pomenuo,kao,bio kod majstora i uradio mali servis.Zamena filtera za goriva je u ovom slucaju taj deo koji si zanemario a ciscenje dizni
i sado mazo majstorskim savetom za motor.Predpostavljam da bi slika majstora bila,mastan kombinezon koji pri prolasku pored malog otvorenog plamena ( upaljac ) buknuo kao Bozicno drvce.
Bio sam kod majstora zbog problema sa diznama, pa mi je ovo usput pomenuo. Majstor je zapravo mladji covjek, kad ulazi u auto stavlja zastitu da ga ne isprlja, djeluje pedantno, a poznat je kao poznavalac alfi zbog cega sam i isao kod njega.. Ne uklapa se nikako u sliku stereotipa koju si opisao.
Medjutim, ta prica sa sipanjem ATF ulja mi je bila rizicna pa sam odlucio da prvo pitam ovdje, naravno ne pada mi na pamet sad da to sipam. Inace, prije postavljanja teme sam malo guglao i nasao da je sipanje ATF ulja bila redovna praksa kod kamiondzija prije deceniju / dve i vise:
Citat: Adding ATF to diesel is an old practice dating from the days when ATF was just oil not the modern concoction it is now. Modern ATF is designed not to burn and will leave damaging ash deposits in your engine.
Most of the time people who recommend adding ATF are old timers or folks who were told by old timers.
Use a made for diesel fuel additive, cheaper in the long run.
http://www.dieseltruckresource...ve/adding-atf-fuel-t94905.html
[ pajapop @ 17.09.2013. 15:03 ] @
Pa dobro...ocito da to resava neki problem u datom trenutku. Ali kamiondzije arce kamione koji donose pare. Odlazak kamiona kod majstora da mu radi generalku, zahteva izbacivanje kamiona iz "igre" na neki duzi period koji kamiondzijama i firmama mnogo znaci zbog gubitka zarade pri transportu. I kako oni nisu ni malo sentimentalni prema njihovim "ljubimcima", to se oni shodno tome tako i ponasaju... Rke koke dok ide... Znaci..."seci usi...krpi dupe..".. Samo dok "kaplje" u njihove dzepove, a ne da se izliva iz njih...
[ Lavlja_Jazbina @ 17.09.2013. 19:28 ] @
peromalosutra...Nisam ni sumnjao da mozes proceniti,nego sam se malo nasalio.Hoce to kod starijih pumpi da razradi neke elemente ali posle toga kada
stane,stalo je ali stvarno.Odu dihtunzi i gumice posle nekog vremena.Ne bih znao tehnoloski objasniti sastav goriva kada se doda ATF,ali mislim da razumno koriscenje
maziva i svega sto auto zahteva po normi je jedino dobro.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|