[ andre2000 @ 18.09.2013. 09:34 ] @
Setio sam se vruće teme od pre par godina na temu novog propisa o upotrebi farova danju. Tema je na kraju bila zaključana pa otvaram novu.

Ne znam da li je iko merio da li je praksa dnevnih svetala smanjila broj udesa u Srbiji. Jedino što znam da nisam morao da menjam sijalice u farovima zadnjih 3 godine i 40.000 km koliko vozim ovaj auto.
[ gigamg1 @ 18.09.2013. 15:08 ] @
Nikakve negativne razlike ne osećam. Čak mi je lakše kada vozim na otvorenom putu u to neko doba kada se polako smrkava a još uvek se vidi dobro. Lakše uočim prilikom preticanja.
Postala mi je rutina da palim farove kada sednem u auto čak da nekada kada treba da pomerim auto par metara, uključim ih refleksno. Ništa me ne košta. Dobre sijalice i miran sam.

Ima još indijanaca koji ne pale svetla, ništa ih skoro ne košta a ne rade to. Još gori su totalni slepci koji pale maglenke umesto farova a noću maglenke+farovi.
[ Nebojsa Milanovic @ 18.09.2013. 15:49 ] @
Andre, ako misliš na ovu temu, ona je samo jedna od mnogih tema koja je bila uništena besmislenim trolovanjem koje je na AZ ranije bilo dozvoljeno (i redovno dovodilo ili do zaključavanja ili do potpunog gubljenja bilo kakvog smisla u diskusijama).

Otključao sam je sada, pobrisao desetak najgorih trol-postova (koji su svi potekli od strane samo jednog trola koji nije adekvatno tretiran) i ona je takođe ponovo otvorena za diskusiju.

Ali nije to jedina tema na ES-u u kojoj se analizira zakon o dnevnim svetlima. Sličnih tema ima više i u svakoj od njih se mogu uočiti i oni koji su za i oni koji su protiv tog zakona, tako da su mišljenja o njemu podeljena.
[ Lavlja_Jazbina @ 18.09.2013. 15:58 ] @
Slazem se po pitanju dnevnih svetala da je i po suncu u nekim momentima korisno,ali kao trosak nije bas povoljno,zgog zamene sijalica na 6 meseci.

Posebno kod mene kada neko konstruise da mi kao zadnja pozicija radi 8 sijalica.
[ Nemanja @ 18.09.2013. 17:01 ] @
Lakse zameniti sijalicu nego glavu ako je izgubis.
[ X Files @ 18.09.2013. 19:14 ] @
Ranije sam bio pristalica celodnevnog paljenja svetala zbog jasnijeg uočavanja vozila, međutim odavno to više nisam. Kad sve sumiram, najveću korist vidim u smislu da niko više ne kasni sa paljenjem svetala u sumrak. Ali to nije bio primarni cilj, više mu dođe kao neki posredni ishod.

Inače, sijalice H7 mi redovno crkavaju, iako kupujem one od 500-600 din.


Citat:
gigamg1:Još gori su totalni slepci koji pale maglenke umesto farova a noću maglenke+farovi.

Maglenke retko palim, a po magli kroz koju sam vozio mi nikada nisu bile od veće koristi.

Upalio sam ih nekoliko puta a da nije bila magla. Uvek je u pitanju bila neka situacija kada mi je baš trebala jasnija bočna vidljivost. Jednom je na auto putu bio toliki pljusak (koji kao da je stvorio neko isparenje), da je uočavanje rastojanja od ograde bilo neprocenjivo važno. Drugi put je bila noć, krivine, međugradska regija, bez osvetljenja, odronjeno kamenje po ivici puta, umor od 6 sati vožnje pre toga. Čak je bilo i diskretne magle ponegde. Opet je bočna vidljivost drastično menjala stvar u moju korist.

E sad, koliko ona ometa druge vozače... Ovo možda zahteva i dublju analizu. Po mom iskustvu, na PUG406 ne smeta uopšte, na nekim drugim vozilima zaista smeta.


Btw, za ono "Drugi put je bila noć, ..." sam platio kaznu, tek da se zna... Sačekali me Novopazarci :)
[ Java Beograd @ 18.09.2013. 19:23 ] @
Rekao bih da je to sa sijalicama individualno. Meni ne crkavaju.
[ da.li.sam.to.ja @ 18.09.2013. 19:24 ] @
citroen c5 star 6 godina do sad bez menjane prednjih sijalica dok na zadnjoj jedna od kocnice leve.
[ codeNO @ 18.09.2013. 19:45 ] @
Bas je jedno istrazivanje bilo u Austriji pre par godina mozda i 5-7, gde se vrsilo istrazivanje oko toga koliko je dobro voziti sa ukljucenim svetlima. Prvo sto je zapazeno je povecanje CO2. Svaki auto kada mu se ukljuce svetla (vatra se pali, a ne svetla), poveca i broj obrtaja(oko 100-150rpm). Svakome je to neznatna potrosnja ali na x1000 ili x10.000 automobila je vec zabrinjavajuca cifra za koju se poveca koncentracija CO2. Zato su i ubacena dnevna svetla gde su stavljene diode umesto visoko-potrosackih obicnih sijalica kao i da se sa dnevnim svetlima ne ukljucuje i zadnja pozicija kao i unutrasnje osvetljenje table. Opet kod nekih modela je dnevno svetlo obicna sijalica od 21W, ali to zavisi od nivoa opreme u kolima.

Veci broj "coravih" automobila nisam video od kada je pocelo da moras imati kratka svetla u toku dana. I to se nocu najbolje vidi, ali neke vozace mrzi da menjaju jer su stalno u lokalu i briga ih....druga stvar je sto se pojavljuju sve vise onih koji zaboravljaju da imaju svetla cak i nocu!!! A to su uglavnom oni koji iz inata nece da upale pa sada i nocu zaborave da ukljucuju svetla.

Da je zakon napisam da se svetla pale od 7 popodne leti do 6 ujutru i zimi od 3popodne do 7 ujutru i naravno u uslovima smanjene vidljivosti, bilo bi mnogo manje inata medju vozacima i svi bi imali svetla kad je potrebno

Mene vise zanima zasto leti moraju po onom paklu od vrucine da sijaju jos i sijalice koje greju i sve imam osecaj kako ce ceo auto da se istopi dok stojim ili u nepreglednoj guzvi ili semaforu(to mi je vise licni osecaj nego mozda prava istina)

Grci ne moraju leti da imaju svetla danju, kao ni Hrvati koji su opet malcice severniji od nas, ako se uopste gleda tako nesto.
Mi smo mnoge zakone pokupili iz Evrope a umesto da ih prilagodimo svom podneblju samo smo napravili kontru kao i sa BusPlus-om...Ibarska kod lipovacke sume posle kucice pandura do Ere, devojka resila da vozi po propisu 50kmh...kolona kao da je saobracajka bila....ljudi poceli masovno da preticu na punu liniju... nece nas covek nauciti i da mu je kazna 100.000 il glava u torbi...to je mentalitet

Mozda bi i ti "evropski" zakoni bili ok ovde da su saobracajnice prilagodjeni tome kao i da je manje rupa...nego se Ibarska koristi kao lokalni put i kao moto-put do mora, gde izlaze neobelezeni traktori kojima puca da se sklone kad naprave kolonu, lokalni jahaci 50ccm koji zauzmu celu traku a nemaju ni kacige ni ukljucena svetla....kao i mnogo drugih primera...onda pritisak raste, pa prvi put kupio JTD a pre toga vozio Yuga i svi moraju da mu se sklone i onda pretice cim oseti da drugi idu sporo sa 80kmh...i da je imao ukljucena kratrka svetla ovaj iz suprotne trake bi ga verovatno video na vreme i sam sleteo pored puta, ovako nije imao svetla pa su se direktno sudarili
[ Nemanja @ 19.09.2013. 05:50 ] @
Citat:
codeNO: Bas je jedno istrazivanje bilo u Austriji pre par godina mozda i 5-7, gde se vrsilo istrazivanje oko toga koliko je dobro voziti sa ukljucenim svetlima. Prvo sto je zapazeno je povecanje CO2. Svaki auto kada mu se ukljuce svetla (vatra se pali, a ne svetla), poveca i broj obrtaja(oko 100-150rpm). Svakome je to neznatna potrosnja ali na x1000 ili x10.000 automobila je vec zabrinjavajuca cifra za koju se poveca koncentracija CO2. Zato su i ubacena dnevna svetla gde su stavljene diode umesto visoko-potrosackih obicnih sijalica kao i da se sa dnevnim svetlima ne ukljucuje i zadnja pozicija kao i unutrasnje osvetljenje table. Opet kod nekih modela je dnevno svetlo obicna sijalica od 21W, ali to zavisi od nivoa opreme u kolima.

Grci ne moraju leti da imaju svetla danju, kao ni Hrvati koji su opet malcice severniji od nas, ako se uopste gleda tako nesto.
Mi smo mnoge zakone pokupili iz Evrope a umesto da ih prilagodimo svom podneblju samo smo napravili kontru kao i sa BusPlus-om...Ibarska kod lipovacke sume posle kucice pandura do Ere, devojka resila da vozi po propisu 50kmh...kolona kao da je saobracajka bila....ljudi poceli masovno da preticu na punu liniju... nece nas covek nauciti i da mu je kazna 100.000 il glava u torbi...to je mentalitet



Ne moze se pozivati na ekologiju u Srbiji kao u Austriji, ima jos Srbija jakooo puno da radi po tom pitanju, da bi ukljucene sijalice pravile razliku. Koliko bi njih u Srbiji postovalo da ne smes prati svoja kola u svom dvoristu da ne bi doslo do isticanja ulja u zivotnu sredinu, da ne smes ujutru zimi zagrevati auto u mestu, hajde samo da kazem nesto sto je najblize na ovom forumu. I tamo su vecinom novi automobili koji po defaultu imaju ukljuceno dnevno svetlo , sto u Srbiji nije slucaj.


Sa drugim delom se slazem, narocito na magistralnim putevima kakvih je u Srbiji i najvise, se poboljsava vidljivost.
[ joojant200 @ 19.09.2013. 09:23 ] @
Citat:
X Files
Inače, sijalice H7 mi redovno crkavaju, iako kupujem one od 500-600 din.


Isto. Osram H7 - otprilike 2x godisnje crkavaju. Zadnje i pozicija ponekad.
Pozitivna strana je sto sam se izvezbao u menjanju sijalica.

Nisam bio pristalica ni tada, a ni sada - mislim da je glupost, a pogotovo cista glupost u letnjim mesecima.
Slicno misljenje imam i o ogranicenjima brzine iz zakona :)
[ etjen @ 19.09.2013. 09:30 ] @
Citat:
codeNO: Bas je jedno istrazivanje bilo u Austriji pre par godina mozda i 5-7, gde se vrsilo istrazivanje oko toga koliko je dobro voziti sa ukljucenim svetlima. Prvo sto je zapazeno je povecanje CO2. Svaki auto kada mu se ukljuce svetla (vatra se pali, a ne svetla), poveca i broj obrtaja(oko 100-150rpm). Svakome je to neznatna potrosnja ali na x1000 ili x10.000 automobila je vec zabrinjavajuca cifra za koju se poveca koncentracija CO2. Zato su i ubacena dnevna svetla gde su stavljene diode umesto visoko-potrosackih obicnih sijalica kao i da se sa dnevnim svetlima ne ukljucuje i zadnja pozicija kao i unutrasnje osvetljenje table. Opet kod nekih modela je dnevno svetlo obicna sijalica od 21W, ali to zavisi od nivoa opreme u kolima.

Veci broj "coravih" automobila nisam video od kada je pocelo da moras imati kratka svetla u toku dana. I to se nocu najbolje vidi, ali neke vozace mrzi da menjaju jer su stalno u lokalu i briga ih....druga stvar je sto se pojavljuju sve vise onih koji zaboravljaju da imaju svetla cak i nocu!!! A to su uglavnom oni koji iz inata nece da upale pa sada i nocu zaborave da ukljucuju svetla.

Da je zakon napisam da se svetla pale od 7 popodne leti do 6 ujutru i zimi od 3popodne do 7 ujutru i naravno u uslovima smanjene vidljivosti, bilo bi mnogo manje inata medju vozacima i svi bi imali svetla kad je potrebno

Mene vise zanima zasto leti moraju po onom paklu od vrucine da sijaju jos i sijalice koje greju i sve imam osecaj kako ce ceo auto da se istopi dok stojim ili u nepreglednoj guzvi ili semaforu(to mi je vise licni osecaj nego mozda prava istina)

Grci ne moraju leti da imaju svetla danju, kao ni Hrvati koji su opet malcice severniji od nas, ako se uopste gleda tako nesto.
Mi smo mnoge zakone pokupili iz Evrope a umesto da ih prilagodimo svom podneblju samo smo napravili kontru kao i sa BusPlus-om...Ibarska kod lipovacke sume posle kucice pandura do Ere, devojka resila da vozi po propisu 50kmh...kolona kao da je saobracajka bila....ljudi poceli masovno da preticu na punu liniju... nece nas covek nauciti i da mu je kazna 100.000 il glava u torbi...to je mentalitet

Mozda bi i ti "evropski" zakoni bili ok ovde da su saobracajnice prilagodjeni tome kao i da je manje rupa...nego se Ibarska koristi kao lokalni put i kao moto-put do mora, gde izlaze neobelezeni traktori kojima puca da se sklone kad naprave kolonu, lokalni jahaci 50ccm koji zauzmu celu traku a nemaju ni kacige ni ukljucena svetla....kao i mnogo drugih primera...onda pritisak raste, pa prvi put kupio JTD a pre toga vozio Yuga i svi moraju da mu se sklone i onda pretice cim oseti da drugi idu sporo sa 80kmh...i da je imao ukljucena kratrka svetla ovaj iz suprotne trake bi ga verovatno video na vreme i sam sleteo pored puta, ovako nije imao svetla pa su se direktno sudarili


apsolutno sve potpisujem Jedno od najvećih gluposti na ovom podneblju doneti zakon o upaljenim svetlima cele godine. Isti smo ko Makedonci...
[ djordjeno @ 19.09.2013. 09:34 ] @
Ima smisla za upaljena svetla na magistralnom putu.

Na autoputu, po meni, nisu potrebna.
[ su27killeryu @ 22.09.2013. 04:07 ] @
a to što se na dosta auta (pogotovo ako su prljava) teže uoči da koče kad voziš iza njih?
[ Lavlja_Jazbina @ 22.09.2013. 08:31 ] @
Citat:
Na autoputu, po meni, nisu potrebna.

Tu bas i jesu potrebna.Krenes da pretices vozilo koje ide 100 km/h,a u brzoj traci nailazi vozilo koje ide preko dve glave.
[ djordjeno @ 22.09.2013. 09:43 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Tu bas i jesu potrebna.Krenes da pretices vozilo koje ide 100 km/h,a u brzoj traci nailazi vozilo koje ide preko dve glave.


Ne treba ni preticati kad vidis da ima nekog u brzoj traci. :)
[ X Files @ 22.09.2013. 10:31 ] @
^
Automobil u brzoj traci nekada nailazi i sa preko 250 km/h, ne možeš ga odmah i lako uočiti. Autoput je nezvanični poligon za testiranje performansi vozila. Upaljena svetla tada "bockaju" oči preko retrovizora, u tome je nekakva korist. Na stranu šta treba kao vozač uraditi u takvim situacijama - poslušno/nepromišljeno/instinktivno se ubaciti u desnu traku i tako sjebati one desno, ili putstiti kamikazu da koči i nervira se.
[ boyan3001 @ 22.09.2013. 11:04 ] @
Smatram da su dnevna oborena svetla glupost tokom najveceg dela godine. Najcesce ne donose toliko, koliko odnose trosenjem sijalica i drkanjem prekidaca.
OK su dnevna LED svetla.
[ ventura @ 22.09.2013. 11:10 ] @
Citat:
boyan3001: Smatram da su dnevna oborena svetla glupost tokom najveceg dela godine. Najcesce ne donose toliko, koliko odnose trosenjem sijalica i drkanjem prekidaca.
OK su dnevna LED svetla.

Ma da, sijalica i prekidač su bitniji od nečijeg života... Što da dajemo i migavac, samo trošimo sijalice i prekidač...
[ cika dacha @ 22.09.2013. 11:32 ] @
drzati upaljena svetla 24h u Srbiji za mene je ako je spasilo samo JEDAN zivot za ovaj period od kako je donet zakon za mene je to USPEH!!!

sta me briga da je potrosnja veca i za 1l i da sijalice crkavaju jednom dnevno ako je to necij zivot spasilo!

nemoj te samo na sebe da mislite!

[ ventura @ 22.09.2013. 11:52 ] @
Citat:
boyan3001: Uf sto smo zabrinuti za zivote i bezbednost... sve nam puca k. Broj sacuvanih zivota u saobracaju ima mnogo drugih tacaka na kojima pre mora da se resava problem, nego sto su jebene sijalice u sred leta.

Uvek postoji nešto bitnije od bilo kog problema. I ako tako posmatraš stvari, mogli bi slobodno da se vratimo u pećine i batalimo celokupnu civilizaciju.
[ boyan3001 @ 22.09.2013. 11:53 ] @
^
Jeste, ali ako se bavimo resavanjem problema tako sto resavamo ono sto je toliko minorno, da je pitanje da li je moguce dobiti i statisticke podatke o nekoj promeni, a predstavljamo ga kao veoma vazan korak u civilizovanju, onda takodje mozemo da se vratimo u pecine.

@Dacha
A to sto je poginulo gomile drugih zbog gomile drugih gluposti, to nema veze. Vazno je sakriti se iza sijalice. Sa tom retorikom imas potencijala da izadjes i dobijes naredne izbore...
[ ventura @ 22.09.2013. 12:30 ] @
Možda to nekome izgleda minorno, ali meni lično dnevna svetla itekako pomažu u uočavanju ostalih učesnika u saobraćaju, pogotovo kad je magla, kiša ili neki sumrak.

Ja se slažem da ima mnogo većih problema u saobraćaju od dnevnih svetala, recimo kriminalna vožnja sa letnjih gumama zimi ili neodržavanje automobila u ispravnom stanju, ali bože moj, doćiće i to na red jednog dana.
[ boyan3001 @ 22.09.2013. 12:40 ] @
Ja sam lepo napisao veci deo godine. I tesko da ce me iko ubediti da je MNOGO znacajno drzati upaljena svetla po cistom suncanom danu.
Secam se odlicno da su ranije vozaci vrlo uredno palili svetla u situacijama smanjene vidljivosti, cak i u sred leta kada se namrci i zvekne neki gust pljusak. Prosto su ljudi sami osecali da je bolje sa svetlima i palili ih. E sad, takodje rekao bih da se taj osecaj vremenom izgubio i poslednjih godina pre uvodjenja ovog propisa o obaveznim svetlima danju, je to posatala vec retka praksa. Ali brate, ne moraju sad neke drzavne dangube zbog toga da me drndaju da palim svetla u sred jula kad se farovi jedva i vide od sunca.
[ codeNO @ 22.09.2013. 13:21 ] @
Pre ce da spasi neciji zivot kada dajes migavac na vreme i uvek, po gradu ne vidim neku preteranu potrebu za njima, ali van grada da

Svaki put kada mi je blizu taksista stalno strepim da ce napraviti neki potez opasan po moj zivot. Veca je opasnost kakve su gume na automobilim i kocnice nego li ova svetla

A svetla po letnjim tropskim danima...cista glupost
[ AstralPro @ 22.09.2013. 13:33 ] @
Dobro je to sa dnevnim svetlima zbog lakseg uocavanja drugih ucesnika.
Treba zabraniti zakonom tj odstraniti ona smesna "dnevna svetla" u vidu dve led trake sa najlona, em je seljacki em nema funkciju.
[ Lavlja_Jazbina @ 22.09.2013. 13:51 ] @
Po suncu je + efekat.Svi nesto zmirkaju ili stave naocare sa 99% zatamnjenja,pa nije na odmet da im svetla skrenu paznju!!
[ pbenka @ 22.09.2013. 17:28 ] @
Na otvorenom putu su korisna upljena svetla i u sred leta, vozila se lakše uočavaju. U gradu bi moglo i da ne moraju biti uključena. Inače za desetak godina (uključivao sam svetla danju i dok to nije bilo kod nas obavezno, video sam da je to korisno putujući po inostranstvu) sam dvaput zamenio sijalicu u faru. Prva je crkla iz nekog razloga, stavio kao zamenu neku nekvalitetnu, kupljenu na prvoj benzinskoj pumpi, koja je crkla za dva dana. Posle toga kupio krštene sijalice za far i u rezervu i više nije crkavala.
[ bakara @ 22.09.2013. 19:47 ] @
Ne crkavaju samo sijalice. meni je crkao i alternator, a po prici lokalnog auto elektricara od kako je uvedena ova obaveza imaju dosta posla.
[ su27killeryu @ 22.09.2013. 21:33 ] @
Citat:
ventura:
Možda to nekome izgleda minorno, ali meni lično dnevna svetla itekako pomažu u uočavanju ostalih učesnika u saobraćaju, pogotovo kad je magla, kiša ili neki sumrak.

Ja se slažem da ima mnogo većih problema u saobraćaju od dnevnih svetala, recimo kriminalna vožnja sa letnjih gumama zimi ili neodržavanje automobila u ispravnom stanju, ali bože moj, doćiće i to na red jednog dana.


svijetla kumulativno podizu zagadjenje okoline te time raznorazne bolesti ljudi i zivotinja pogotovo u gradskim sredinama
[ veselinovic @ 22.09.2013. 21:35 ] @
Ne bi trebao alternator da pregori zbog svjetala.
Auto elektricari imaju posla zbog lose napravljenih sklopova u modernim automobilima.
Menadzeri, tj profit po svaku cijenu, su krivi ne svjetla.
Alternator bi trebao da bude dimenzionisan da pokriva sve potrosace u kolima bez problema.
Inace sve cesci kvar, iako je kolima od prije 20-tak godina alternator bio nepokvarljiv.
Pored turbine, plivajuceg zamajca... pojavio se i alternator kao problem.
Sta je iduce na redu?
[ ventura @ 22.09.2013. 21:44 ] @
Citat:
su27killeryu:
svijetla kumulativno podizu zagadjenje okoline te time raznorazne bolesti ljudi i zivotinja pogotovo u gradskim sredinama

Stare gume su neviđen ekološki problem. Zbog toga ne treba menjati gumu sve dok se sama od sebe ne raspadne.
[ cozmo_im @ 22.09.2013. 22:04 ] @
Sve to s ekologijom je u sutini sarena laza.
[ Cezar Corolla @ 22.09.2013. 22:12 ] @
Obavezna svetla po danu su ok za puteve van grada. U gradu totalno nepotrebno, po meni.
[ component @ 23.09.2013. 07:12 ] @
Citat:
boyan3001:
I tesko da ce me iko ubediti da je MNOGO znacajno drzati upaljena svetla po cistom suncanom danu.


MNOGO je značajno pošto te lakše vidim. Tebi koji si u kolima u kojima nisu upaljena svetla po danu ne znači ništa, ali nama koji moramo da delimo put sa tobom znači.

Što se tiče veće potrošnje goriva to je samo u domenu teorije. U praksi baš ništa ne znači. Pokušavam koliko-toliko da pazim na ekologiju i bicikl mi menja auto kad god je to moguće. To što neko ne pali svetla i misli da time čini neku razliku, neka jedan dan ne koristi auto ili neka leti ne upali klimu i isto će biti kao i kada bi držao ugašena dnevna svetla sledećih 10 godina.

[ vladd @ 23.09.2013. 09:48 ] @
Licna, odnosno pojedinacna potrosnja jeste mozda u domenu malih velicina, nije ni blizu "teorije", ali je integralno znacajno veca potrosnja i zagadjenje.

Benefiti koje drzava ima su vise akciznih para, a prodavci sijalica beleze uvecan promet.

Povecana bezbednost saobracaja je u domenu teorije, posto je "vidljivost" mnogo znacajnija za motorcikle nego za automobile. Broj mrtvih i uopste broj udesa su demantovali sve "teorije" o "povecanoj bezbednosti".

I kao sto to biva u pametnim zemljama, koje REALNO sagledavaju probleme, a ne lazu i spinuju, ili na neki imaginarni nacin, drsko "formiraju" javno mnjenje, doticni propis se pokazao kao suvisan i za ukidanje..pa je i ukinut.
[ jnk @ 23.09.2013. 13:43 ] @
S tim da je postala obavezna ugradnja dnevnih svetala u nova vozila. Posebna dnevna svetla su uglavnom ok, i za grad i za otvoren put.

Citat:
ventura: Možda to nekome izgleda minorno, ali meni lično dnevna svetla itekako pomažu u uočavanju ostalih učesnika u saobraćaju, pogotovo kad je magla, kiša ili neki sumrak.


Ovo što opisuješ je slučaj smanjene vidljivosti i tu su obavezna oborena svetla(ne dnevna) i to je bilo i po starom zakonu.
[ joojant200 @ 23.09.2013. 15:58 ] @
Citat:
joojant200:
Isto. Osram H7 - otprilike 2x godisnje crkavaju. Zadnje i pozicija ponekad.
Pozitivna strana je sto sam se izvezbao u menjanju sijalica.


Da se ispravim, posto sam pogledao spisak troskova za auto:
osram original spare h7, otprilike 1 godisnje crkavaju.
Obicno kad crkne jedna za mesec-dva ode i druga.


[ cika dacha @ 23.09.2013. 18:41 ] @
5 godina pre zakona poceo sam da palim svetlo uvek na motoru! tako da uveliko podrzavam!
[ boyan3001 @ 23.09.2013. 18:41 ] @
Citat:
component:
Citat:
boyan3001:
I tesko da ce me iko ubediti da je MNOGO znacajno drzati upaljena svetla po cistom suncanom danu.


MNOGO je značajno pošto te lakše vidim. Tebi koji si u kolima u kojima nisu upaljena svetla po danu ne znači ništa, ali nama koji moramo da delimo put sa tobom znači.

Naravno da meni ne znace moji farovi nista kad ih ne vidim. Ali mi po suncanom danu ne znace mnogo ni tvoji. Ne kazem da se ne vide, ali se po suncu slabo vide i ne prave neku drsticnu razliku. Tek ksenon farovi i LE diode mogu da naprave neku bitnu razliku.
[ ventura @ 23.09.2013. 18:44 ] @
Bojane, a koliko ti kilometara godišnje napraviš u autu? Kapiram da ljudi koji iskustvo u vožnji imaju kad od ćaleta uspeju da maznu auto, nisu baš relevatni da svojim iskustvom savetuju druge i iznose mišljenja.

Zato je najbolje reći, 5, 10, 50 hiljada kilometara godišnje, pa da vidimo.
[ boyan3001 @ 23.09.2013. 18:46 ] @
Oko 10Mm godisnje skoro 10 godina. Al' znam da bez par miliona nisam relevantan ni za sta, pa cu se casno povuci da se ne raspravljam sa...
[ ventura @ 23.09.2013. 18:49 ] @
O tome i pričam... Što ljudi koji preću 10 hiljada kilometara godišnje misle da imaju iskustva i da je njihovo mišljenje relevatno.
[ cika dacha @ 23.09.2013. 18:55 ] @
boyan3001@ po suncanom danu i najvise znace upaljeni farovi! i najvise sudara se desava po lepom i suncanom danu tj leti!

[ boyan3001 @ 23.09.2013. 18:56 ] @
^
Jea!

@ventura
Ne pravi se pametan.
Ja sam ovde u prvom postu izneo jedno prosto misljenje, koje bilo direktan odgovor na temu. Ti i jos neki ste poceli preko mene da dokazujete da je samo vase misljenje ispravno. Ako ti se ne svidja misljenje, zaobidji me jednostavno.
[ ventura @ 23.09.2013. 19:08 ] @
Ali kakvog kvaliteta može da bude to tvoje mišljenje kad ti čak ni ne voziš automobil svakodnevno, nego ga povremeno koristiš? U čemu je poenta da ti kažeš tvoje mišljenje o vožnji sa upaljenim farovima kad ti nemaš iskustva u različitim uslovima vožnje.
[ boyan3001 @ 23.09.2013. 19:19 ] @
30 km dnevno nije povremeno koriscenje.
[ tdusko @ 23.09.2013. 19:24 ] @
Citat:
Ventura: Možda to nekome izgleda minorno, ali meni lično dnevna svetla itekako pomažu u uočavanju ostalih učesnika u saobraćaju, pogotovo kad je magla, kiša ili neki sumrak.
Pa zar po magli, kisi i sumraku nije obavezno svetlo svuda, nevezano od toga da li su dnevna svetla obavezna ili ne? Ja mogu reci za sebe da prelazim veliku kilometrazu, mesecno oko 3k Km i dnevna svetla mi nista ne pomazu. U stvari, da bi ti nesto pomoglo mora da postoji neka poteskoca, a ja po svetlom danu nemam nikakvih problema u voznji sto se tice da vidim gde vozim ili da uocim vozila iz suprotnog smera. Ako je pak neka magla, tmurno ili mracak, onda naravno da pomaze, ali ne razumem zbog cega bi se oko toga vodila diskusija jer je valjda normalno da su odgovarajuca svetla tada ukljucena.
[ ventura @ 23.09.2013. 19:27 ] @
Ti si beše iz Valjeva? Tu kilometražu pređeš tako što odeš jednom godišnje na more, par puta godišnje do Beograda ili koje veće mesto posećuješ, i ponekad se provozaš po gradu.

A to kad godišnju kilometražu podeliš sa 365 dana pa dobiješ neku cifru, pa misliš da je to neki prosek, to samo pokazuje koliko veze sa tematikom nemaš.
[ ventura @ 23.09.2013. 19:29 ] @
Citat:
tdusko:
Pa zar po magli, kisi i sumraku nije obavezno svetlo svuda, nevezano od toga da li su dnevna svetla obavezna ili ne?

Stvetla su potrebna u uslovima smanjenje vidljivosti (kada je vidljivost manja od 200 metara), što znači da ne mora po svakoj magli, a maltene po nijednoj kiši osim ako nije ekstreman pljusak da se pale svetla.
[ boyan3001 @ 23.09.2013. 19:36 ] @
Jao jbte, stvarno si nepreebiv.
Iz Beograda sam, sto i pise za one koji ne lete ko muva bez glave.
I ne, nisam napravio kilometrazu tako sto sam isao svake godine na more. Svu kilometrazu sam napravio u gradu i kracim relacijama van grada. Video sam sasvim dovoljno u svakakvim uslovima. A nisam debil, kao neki, da mi treba milion kilometara da bih uocio i naucio neke proste stvari.

I de objasni mi sta ti sad to znaci ne mora po svakoj kisi i magli, ali mora 24h preko cele godine!? Je l' ti vidis sta pises.
[ su27killeryu @ 23.09.2013. 19:41 ] @
Citat:
ventura:
Citat:
su27killeryu:
svijetla kumulativno podizu zagadjenje okoline te time raznorazne bolesti ljudi i zivotinja pogotovo u gradskim sredinama

Stare gume su neviđen ekološki problem. Zbog toga ne treba menjati gumu sve dok se sama od sebe ne raspadne.


1. gume se recikliraju, CO2 i raznorazne čestice ispuštene u atmosferu i ne baš
2. gume drastično utiču na bezbjednost vožnje, svijetla po dobrim uslovima ne utiču baš nimalo, onaj ko po dobrim vremenskim uslovima ne vidi šklopociju od 2 tone na putu ne treba ni da učestvuje u saobraćaju, kratko i jasno


[ tdusko @ 23.09.2013. 19:54 ] @
Citat:
boyan3001:
I de objasni mi sta ti sad to znaci ne mora po svakoj kisi i magli, ali mora 24h preko cele godine!? Je l' ti vidis sta pises.
Polako :) To je meni replika sto sam rekao da tamo gde nije obavezno dnevno da je obavezno po magli i kisi.

Ovde dnevno fala bogu nije obavezno, ali cim krene kisa svi pale i to mi je ok. Mada ti granicni slucajevi ovde i nisu predmet rasprave. Pitanje je bilo koliko su ljudi primetili boljitak po svetlom danu od kako je uvedena obaveza.
[ Lavlja_Jazbina @ 23.09.2013. 20:05 ] @
Citat:
30 km dnevno nije povremeno koriscenje.

Bojane....ili se salis ili nas malo zekis.Sutra treba da napravim 550,a danas 90.Morao na masazu zeludca u S.Pazovu+malo gradic.
[ joojant200 @ 23.09.2013. 20:23 ] @
http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp


Prelistao sam americku studiju (2009g)- primena u praksi - nisu nasli signifikantu razliku.

http://www.regulations.gov/con...attachment&contentType=pdf

EU komisija (2003g-2004g) je na
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/projects/doc/drl.pdf

Ali ne uopste ne razumem njihovu metodologiju - meni deluje kao babe+zabe=dlr je prava stvar.
[ cika dacha @ 23.09.2013. 20:48 ] @
da li vi sto govorite da nema prednosti u dnevnim svetlima na putu stvarno mislite da bih kompanije ulagale deo profita u razvoj farova i led tehnologije itd da nema koristi???
pa koliko vas kola ne vozi nocu pa opet imate farove i sijalice! hocemo tako?

vasa licna korist ili steta je vas problem ali na globalu prednosti su velike sa upaljenim svetlima zbog bolje vidljivosti!
[ component @ 23.09.2013. 21:24 ] @
Sve koji ne vide razliku korišćenja svetla po danu molim da ih upale. Zbog nas koji vidimo razliku. Vas košta samo malo truda a nama ostalima manje stresnu vožnju. Vidim te ja i izdaleka iako ne upališ svetla, ali ako ih upališ lakše ću proceniti koliko si daleko i koliko brzo se krećeš. Ako krenem da pretičem bar ću lakše proceniti da li to mogu bezbedno da uradim ako i ti imaš upaljena svetla. Hvala.

ah da... a i obavezno je po zakonu
[ cika dacha @ 23.09.2013. 21:36 ] @
Lavlja_Jazbina@ kakva masaza zeludca?
[ etjen @ 23.09.2013. 22:05 ] @
Mogu da shvatim da neko lošije vidi ili nema iskustva da proceni koliko je daleko neki auto pa njima svetla van grada po danu i imaju neku ulogu.

Ali u gradu, nemaju apsolutno nikakvu ni teorijsku ulogu u sigurnosti saobraćaja i spašavanju života. Štaviše, mislim da je čak i obrnuto.

Smatram da je sa stalno upaljenim svetlima preko dana gomili automobila starijeg datuma svetlo oslabilo u toj meri da će mnogo slabije videti neke neosvetljene prepreke noću.
Takođe, motoristi su tokom dana mnogo manje uočljivi kada svi pale svetla. Dok su samo motori palili svetla(ne znam da li je to bio zakon ali je bila praksa) mnogo lakše je bilo uočiti motor danju.

Onaj ko u uslovima normalne vidljivosti ima problem da oceni daljinu vozila ako su tom vozilu ugašena svetla a pri tom se nalazi u gradu, zaista, ali zaista, bi trebao ozbiljno da razmisli o svojoj sposobnosti
da vozi. (pa makar prelazio milion kilometara nedeljno/*kao neki ovde )
[ joojant200 @ 23.09.2013. 22:47 ] @
Citat:
cika dacha:
da li vi sto govorite da nema prednosti u dnevnim svetlima na putu stvarno mislite da bih kompanije ulagale deo profita u razvoj farova i led tehnologije itd da nema koristi???
pa koliko vas kola ne vozi nocu pa opet imate farove i sijalice! hocemo tako?

vasa licna korist ili steta je vas problem ali na globalu prednosti su velike sa upaljenim svetlima zbog bolje vidljivosti!


To jako dobro pise u svim studijama :P
Cena proizvodnje drl 25$ odnosno eura (placa krajnji korisnik), a godisnje odrzavanje (placa korisnik) 25$ odnosno eura.

Na globalnom nivou - prednost- je na americkom konitinentu nesignifikanta, Afrika se nije ni trudila ;), Australija ne koristi, a na europskom je signifikatna - jedino sto su u metadata analizi koriscene studije iz 70tih godina proslog veka, sa podacima iz 50 i 60tih godina proslog veka :)

Tako da tih 1000 din za sijalice i xxxx din za dodatno gorivo i xxxx din za kazne, moze da se na globalnom nivou upotrebi i za nesto sto vise treba.
[ djordjeno @ 23.09.2013. 23:38 ] @
Citat:
component:
Sve koji ne vide razliku korišćenja svetla po danu molim da ih upale. Zbog nas koji vidimo razliku. Vas košta samo malo truda a nama ostalima manje stresnu vožnju. Vidim te ja i izdaleka iako ne upališ svetla, ali ako ih upališ lakše ću proceniti koliko si daleko i koliko brzo se krećeš. Ako krenem da pretičem bar ću lakše proceniti da li to mogu bezbedno da uradim ako i ti imaš upaljena svetla. Hvala.

ah da... a i obavezno je po zakonu ;)


Slazem se potpuno sa napisanim.

[ Branko Santo @ 24.09.2013. 06:55 ] @
@jojant200
Leba ti signifikantna i nesignifikantna?
[ codeNO @ 24.09.2013. 08:25 ] @
Napisao sam jos na prvoj strani i ponovicu, veliki je uticaj zagadjenja kada se pogleda zemlja koja ima 1.000.000+ automobila ako motor radi sa vise obrtaja. U Evropi su zato izasli neki standardi da bi svi bili uniformisani i da se zna tacno koliko ko zagadjuje. Euro1 Euro2 Euro3 Euro4 Euro5, pokusava se da se automobili naprave i prodaju da budu sto noviji i blizi visokim standardima da bi zadjenja bilo sto manje, da se ne bi reklo da neka tamo sklopocija na kom ne mozes da regulises ni rad motora ni zagadjenje pravi veci problem od Euro5 motora koji i sa povecanjem od 100rpm ne utice na okolinu kao taj... E onda kada cela Evropa vozi Euro5, lako se nadje statistika koliko je CO2 u vazduhu sada i koliko pre 20g

Dnevna svetla se ne zovu dzabe dnevna svetla(DLR)...zato se koriste samo danju. Farovi na kolima postoje da bi se koristila nocu a ne danju. Alternator je vise opterecen kada su ukljucena svetla, ovde se ne misli samo na farove, nego i na ostale potrosace u kolima. Pored 2x55W sijalica u farovima, tu su jos i 2x5W pozicija napred, 2x10W(nekima 5W) zadnja pozicija (Skoda Okt2 ima pozadi 8 pozicionih sijalica u zadnjim stopovima!!!!), 2x5W osvetljenje reg table, unutrasnjost table i centralne konzole moze da bude od 7-15 sijalica od 5W!!!!

Kad se sve ovo sabere....da li ima opterecenja na autu???? Zasto na sve ovo onda dodati da se vozi leti po vrelom danu kada se ovo nista ne vidi sem prednjih farova????

Kako su proizvodjaci pratili evropske zakone tako su i oni shvatili da je potrebno naci resenje za ovo...DNEVNA SVETLA, zamisli. Da bi samo svetleli farovi a ne sijalo unutra i pozadi bez potrebe. Da se ne bi koristile sijalice sa vlaknima resenje je doslo samo posebi DIODE, dugo traju malo trose ali su dosta neefikasne jer su uskougaone. Ali su za to sada nasli resenje (Audi matrix light.)

Poenta je da sva vozila koja nemaju fabricka dnevna svetla prave problem vozacu da li da ukljucuje svetla ili ne, imaju da se kupe diode kao dnevna svetla ali se mora paziti na nekoliko stvari koje je nas zakon predvideo za naknadno ubacivanje ovakvih svetala. U zakonu o motornim vozilima se sve ovo moze naci a ne da se stave diode sa upaljaca i kao svetlimo. I naravno ovakva svetla se ne treba povezati da rade kad se ukljuci pozicija jer onda opet sija sve sem farova. Dnevna svetla treba da su tako napravljena da se samo ona pale pri startovanju motora i gase(ili smanjuje intezitet) nocu pri ukljucivanju farova. Mislim da tada nece biti problem nikome da razmislja da li je suvise svetao dan ili nije da bi imao Dnevna Svetla na kolima
[ vladd @ 24.09.2013. 17:05 ] @
To je povrsna prica. Danas je vise COx u vazduhu nego pre dvadeset godina, i to je (poprilicno)nevazan podatak, objektivno. Glavni "krivac" je "zemljin okean"...

Orgijanje propisima EU je mnogo znacajniji podatak, a najznacajnije su gluposti sa zakonima koja se desavaju u Srbiji.

Jednacina kaze da je samo TROSAK uvecan, bez pozitivnih efekata.

To sto neko misli da je lakse primetio vozilo sa ili bez svetala, vise treba da poradi na svom poznavanju voznje vozila u saobracaju, nego sa markerima na drugim okolnim vozilima.

Da pojasnim, rec je o tome, da vozac koji je u saobracaju treba da ima JASNU SLIKU o okolini, kroz koju upravlja svojim vozilom, od lokacije spornih situacija, parkiranih vozila, eventualne blizine dece, pesaka domacih zivotinja ili divljaci na putu, do signalizacije i uslova puta.
JASNU SLIKU cele situacije sa predikcijom mogucih usloznjavanja saobracaja ili pojave incidenta.

I nakon ovakve obaveze(takodje i zakonske, osim sto je zdravorazumska), cavrljati o "laksem" uocavanju sa nekim sijalicicama?
Ima da se primeti i nevidljivo vozilo koje ima nameru da se ukljuci u saobracaj, a ne ...postojece komplikacije..:)

Glup zakon ali zakon..
[ codeNO @ 24.09.2013. 18:22 ] @
Pazi zagadjenje je bitno/ne bitan razlog voznje sa ukljucenim svetlima, nego je bitno da li se farovi koriste u prave svrhe.

Sada se trudi da milijarde automobila zagadjuju koliko i pre 40 god milioni automobila, zagadjenje se nece smanjiti, samo se trude da stagnira, a diode su samo ubacene da se el sistem kola ne opterecuje 24h

Pre dvadeset godina su isto bile guzve po putevima tj leti kad svi idu na more, i vece guzve na granicama pa opet svi stigli zivi gde su hteli. E sad da li bi u 100 sudara necija svetla doprinela da bude 99 sudara ili 50, tesko cemo to znati. Samo je potrebno naci resenje za sve. Mozda se neko oseca sigurniji dok vozi da sa ukljucenim svetlima neko drugi ne...itd itd
[ su27killeryu @ 24.09.2013. 19:37 ] @
Citat:
etjen:
Mogu da shvatim da neko lošije vidi ili nema iskustva da proceni koliko je daleko neki auto pa njima svetla van grada po danu i imaju neku ulogu.


ja imam sasvim prosjecan vid (minimalnu dioptriju 0,25) i nikad nisam imao problem da uocim auto dok se nisu palili farovi po danu, onaj ko ne vidi auto problem je u njemu ne u farovima
[ bakara @ 24.09.2013. 19:54 ] @
Citat:
su27killeryu...onaj ko ne vidi auto problem je u njemu ne u farovima

Da, samo ne mozes zanemariti cinjenicu da i takvi voze.
[ BB308 @ 24.09.2013. 21:01 ] @
Plus za svetla i preko dana za pokazivac pravca i kulturu u saobracaju. Aj sad svetla u gradu i nisu mi od neke koristi i jeste glupost, ali na otvorenom putu mnogo bolje se uoci auto. Problem je sto mnogi zaborave da ih ukljuce i po kisi ili magli, e takvi su mi naj gori.Poz.
[ Zarko Silic @ 24.09.2013. 23:55 ] @
Dikutujete o dnevnim svetlima, a pri tome komentarisete upotrebu oborenih svetala. Tu su sasvim razlicite stvari.

Oborena svetla su samo nuzno zlo za vozila koja ne poseduju dnevno svetlo.

[ Nemanja @ 25.09.2013. 08:26 ] @
Ali u uslovima gde su vecina vozila starija, kao u Srb, bolje je da vozilo ima upaljeno oboreno svetlo, recimo na magistrali gde je dozvoljeno 80 Km/h i gde obicno oni najpametniji i najstedljivi koji nece vise da potrose goriva na svetla zbog ekologije, obilaze sa 120-130 km/h.
[ X Files @ 25.09.2013. 08:48 ] @
Kada sam prvi put kupovao auto, ćale me je molio da bude crven, da se bolje vidi... "one sive jedva primetiš na putu" :)
[ Predrag Supurovic @ 25.09.2013. 08:50 ] @
Ja sam na svoj auto stavio naranžast krov, pa da vidim da mi neko kaže da me nije primetio :)
[ SASASTA @ 25.09.2013. 12:44 ] @
poneki put mi upaljena svetla pomognu da ranije vidim nekog ali to je uglavnom na vecim daljinama,po suncanom danu takoreci ih ne vidim ali u odredjenim uslovima imam negativno misljenje.naime kad se prikljucujem na glavni put navikao sam da gledam farove a ne auto i par puta mi se desilo da neko ne upali svetla i ja podjem da idem kao da ga nema pa tek onda ukapiram daima auto.prilikom sudara ja bih bio kriv mada nesvesno nisam reagovao zbog njegove greske.
[ codeNO @ 25.09.2013. 17:41 ] @
Citat:
Predrag Supurovic:
Ja sam na svoj auto stavio naranžast krov, pa da vidim da mi neko kaže da me nije primetio :)


jedino ako ostali voze helikoptere

Beli auto na sivoj asfaltnoj pozadini daje najbolji kontrast..mada svako moze da proveri koja je bolja boja
[ vladd @ 25.09.2013. 18:05 ] @
Mene lik ladno nije primetio a vozim zutu bubu..naravno sa upaljenim DRL.

Broj poginulih(tzv "bezbednost" saobracaja) nije umanjen, nazalost povecan, COx je imaginaran razlog, posto su automobili(svi zajedno) kao kap u moru prema kolicini CO2 koja izlazi iz okeana, tako da su DVA glavna razloga pala u vodu...

To sto neko dozivljava placebo efekat, nije za sporenje, ali objektivni pokazatelji pokazuju drugu sliku.
[ su27killeryu @ 25.09.2013. 18:16 ] @
ne povecava se samo CO2, vec i kolicina ispustene cadji i kancerogenih cestica iz dizel motora sto je mnogo veci problem
[ joojant200 @ 25.09.2013. 19:19 ] @
Ako sam dobro izbrojao: 10 za, 8 protiv i 13 uzdrzano.

za:ventura,cika dacha,component,gigamg1,Nemanja,AstralPro,pbenka,jnk,djordjeno,BB308
protiv:boyan3001,tdusko,su27killeryu,joojant200,etjen,Lavlja_Jazbina,codeNO,vladd
uzdrzano:andre2000, X Files, Nebojsa Milanovic, Java Beograd, da.li.sam.to.ja, bakara, veselinovic, cozmo_im, Cezar Corolla, Branko Santo, Zarko Silic, Predrag Supurovic, SASASTA

btw: statistika, signifikantno i ne sam se zezao jer je tema krenula na to ko ima vece iskustvo u voznji i vise prava da da svoje misljenje, pa reko mozemo i óbjektivno' da diskutujemo :)
[ Zarko Silic @ 25.09.2013. 19:19 ] @
Najveci problem su ipak prevremeno oslabeli farovi pa umesto da sluze za ono zasta su prvenstveno namenjeni, oni zbog koriscanja u dnevnim uslovima stradaju mnogo ranije.

Poznato je da automobilski far nakon 5 godina normalnog, nocnog koriscenja na svojoj efikasnosti gubi od 30 do 50%. Koriscenjem u dnevne svrhe ovo vreme se skracuje i do 5 puta.

Samom tim, racunica nije samo zamena sijalica, vec u cifru, naravno za one kojima je stalo da farovi sijaju propisano, treba uracunati i 500 do 1000 eura svake 2 do 3 godine najduze.
[ cozmo_im @ 25.09.2013. 19:30 ] @
Citat:
Zarko Silic: Najveci problem su ipak prevremeno oslabeli farovi pa umesto da sluze za ono zasta su prvenstveno namenjeni, oni zbog koriscanja u dnevnim uslovima stradaju mnogo ranije.


Nisam primetio. Meni su farovi i dalje savrseni na tehnickom. Sijalice ne menjam, tj. rade normalno od kad je donet ovaj zakon.

Mozda si mislio na stare Yugice ili Keceve.
[ Zarko Silic @ 25.09.2013. 19:36 ] @
Na farove koji su od samog starta losi, slablhenje od 50% nema prevelik znacaj.
[ codeNO @ 25.09.2013. 20:35 ] @
Pre bih konstataciju na losu vidljivost prebacio na sve veci broj matiranih plasticnih farova, a ne toliko na staklene kojih je sve manje i manje na putevima

Citat:
joojant200: Ako sam dobro izbrojao: 10 za, 8 protiv i 13 uzdrzano.

za:ventura,cika dacha,component,gigamg1,Nemanja,AstralPro,pbenka,jnk,djordjeno,BB308
protiv:boyan3001,tdusko,su27killeryu,joojant200,etjen,Lavlja_Jazbina,codeNO,vladd
uzdrzano:andre2000, X Files, Nebojsa Milanovic, Java Beograd, da.li.sam.to.ja, bakara, veselinovic, cozmo_im, Cezar Corolla, Branko Santo, Zarko Silic, Predrag Supurovic, SASASTA

btw: statistika, signifikantno i ne sam se zezao jer je tema krenula na to ko ima vece iskustvo u voznji i vise prava da da svoje misljenje, pa reko mozemo i óbjektivno' da diskutujemo :)


Ovde nije takmicenju ko ce vise da dobaci nego vise kao licna misljenja...ovde valjda ima pravo da kaze i onaj sto je juce polozio da bi imao ili ne ukljucena svetla, a ko je u pravu to diktira industrija i zakoni....ako fabrike izbacuju modele sa dnevnim svetlima, verovatno postoji razlog zasto ih treba imati, ako se Grckoj i jos mnogo drugih zemalja vozi bez svetala i to je opet za razmatranje nasih zakona. Jer kao sto je bila opsezna rasprava za zimske gume i datume koriscenja istih, da li spadamo po temperaturama u juznije zemlje ili spadamo u one sa hladnijom klimom kako si nas knjige u skoli ucile, a kad pogledas kroz prozor nesto se drugo desava...Po meni treba biti uocljiv uvek, ali postoje i nacini kako to izvesti, a ne preko farova koji se koriste za noc
[ Zarko Silic @ 25.09.2013. 20:55 ] @
Apropo pada kvaliteta osvetljenja, napravio sam nekoliko slikovitih primera (mada nije bas jednosta u fotografsku formu preneti realno stanje kako bi se na komputerskim monitorima videla razlika).




[ cozmo_im @ 26.09.2013. 09:17 ] @
Citat:
Zarko Silic: Na farove koji su od samog starta losi, slablhenje od 50% nema prevelik znacaj. :D


To reci ovima na tehnickom. Oduvek sam imao komentar "farovi su ti savrseni".

Inace su bolji nego na Caddyju. Toliko.

Inace jedan far mi je iz 1989 a drugi iz 2008. i oba su identicna na tehnickom. Cak i ovaj zamenski tajvanac je savrsen.
[ Zarko Silic @ 26.09.2013. 09:22 ] @
Ne mogu ti na tehnickom dati takvu informaciju.

Koliko je ovo sto kazem tacno najbolje govori ova nebuloza:

Citat:
Inace jedan far mi je iz 1989 a drugi iz 2008. i oba su identicna na tehnickom. Cak i ovaj zamenski tajvanac je savrsen.



Inace, ta tvoja Corola, zajedno sa vecinom Alfa Romea poseduje farove koji spadaju u fenjer kategoriju.
[ cozmo_im @ 26.09.2013. 09:25 ] @
Apsolutno netacno.

Bolji su od Caddyja i sluzbenog Lacettia koga vozim.
[ Zarko Silic @ 26.09.2013. 09:39 ] @
Pa zasto im onda ne ponudis svoj auto umesto automobila koji koriste, ako je sve bolje kod tog tvog?

Oni ce tako imati bolji automobil a ti zes za taj novac moci kupiti nov. Obe strane ce profitirati. Oni sa mnogo boljim automobilom, a ti sa potpuno novim.
[ boyan3001 @ 26.09.2013. 17:44 ] @
Citat:
joojant200:
Ako sam dobro izbrojao: 10 za, 8 protiv i 13 uzdrzano.

za:ventura,cika dacha,component,gigamg1,Nemanja,AstralPro,pbenka,jnk,djordjeno,BB308
protiv:boyan3001,tdusko,su27killeryu,joojant200,etjen,Lavlja_Jazbina,codeNO,vladd
uzdrzano:andre2000, X Files, Nebojsa Milanovic, Java Beograd, da.li.sam.to.ja, bakara, veselinovic, cozmo_im, Cezar Corolla, Branko Santo, Zarko Silic, Predrag Supurovic, SASASTA

btw: statistika, signifikantno i ne sam se zezao jer je tema krenula na to ko ima vece iskustvo u voznji i vise prava da da svoje misljenje, pa reko mozemo i óbjektivno' da diskutujemo :)


Ja nisam rekao da sam protiv. Rekao sam da je besmisleno insistirati na tome tokom cele godine i da su LED dnevna svetla ok.
[ vladd @ 27.09.2013. 12:58 ] @
Ne moze se to posmatrati "za" i "protiv", toliko primitivno jednostavno, kao sto se ni utakmica ne moze dobiti "glasanjem" navijaca.

Postoje sustinske stvari.

Izmisljanje propisa sa praznom pricom je drustveno losa pojava.

Vidljivost i bezbednost saobracaja treba da budu u korelaciji, smisljeno i tehnicki realno aplicirani. A ne da se proglasavaju(ili jos gore izglasavaju) uzroci i posledice.

Tako se ne resavaju ozbiljni problemi.

DRL moze da se aplicira, recimo LED tehnologijom, na specifican nacin uz minimalno rasipanje energije. Specifican nacin spominjem, da bi recimo, razni modeli automobila mogli da imaju specificne oznake za svoj model.

Ali da se ne vracamo ceo vek unazad, pa da i zmigavci moraju da imaju "podizace" i oznacavace pravca, ili dodatak zvucni signal...
Drl bi mogao da se nalazi i na prednjem delu, bocno, napred i nazad, sv zajedno, ali bi trebalo razdvojiti farove od DRL-a.

Kratka svetla ne treba da budu u vezi sa DRL, kratka svetla imaju svoje "zadatke" u saobracaju, i treba da budu spremna, neraubovana, za obavljanje doticnih namena.

I tu leze bar tri razloga, "sustine", zasto sam "protiv", odnosno, zasto se zalazem da to bude razumno, racionalno sprovedeno.
[ Ivan Dimkovic @ 27.09.2013. 15:02 ] @
Citat:
vladd
i treba da budu spremna, neraubovana, za obavljanje doticnih namena.


Pa sad, ako su svetla sa xenon lampama malo je teze "izraubovati" ih. Ja drzim stalno ukljucene xenon farove na auto putu (na kojem sam 90% vremena u voznji) vec nekoliko godina, i nisam primetio da su oslabili.

Svetla drzim upaljena posto tako povecavam sansu da me uoci neko ko je, recimo, krenuo da se ubaci u traku gde se ja nalazim, a nezgodan je momenat za "ubacivanje".

Mada, koliko vidim, novi automobili imaju prilicno uocljiva DLR svetla pa sa njima mozda ni na auto putu nije potrebno drzati upaljeno "kratko" svetlo. Jedino sto se meni nikako ne svidjaju ta LED svetla (izgledaju mi nekako suvise... dalekoistocno ;-).
[ Lavlja_Jazbina @ 27.09.2013. 17:56 ] @
Mogu reci za 2 dana 750 km,bg-zajecar i 2x bg-kg, da su svetla vise nego neophodna,posebno na lokalnim putevima,pa bar neka on vidi vas.
Migavac je nepotreban za 90% vozaca.A ne mali broj vozi na auto putu 30 cm sa levim tockom u brzoj traci.Van pameti.
[ Zarko Silic @ 27.09.2013. 18:16 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:Pa sad, ako su svetla sa xenon lampama malo je teze "izraubovati" ih. Ja drzim stalno ukljucene xenon farove na auto putu (na kojem sam 90% vremena u voznji) vec nekoliko godina, i nisam primetio da su oslabili..


Slabe i xenon farovi sto bi lako uocio ako bi ih zemenio novim.
[ joojant200 @ 27.09.2013. 20:49 ] @
Citat:
vladd:
Ne moze se to posmatrati "za" i "protiv", toliko primitivno jednostavno, kao sto se ni utakmica ne moze dobiti "glasanjem" navijaca.

Zbir subjektivnih ocena daje objektivnu.
[ vladd @ 27.09.2013. 22:13 ] @
Ne ni slucjno. To bi znacilo prevlast deset budala nad jednim pametnim, kao sto je recimo u Srbiji slucaj(mislim sto se vlasti tice:))...

Svaki lampion ima neki svoj vek trajanja. Ksenon nesto duzi od inkadescentne, ali ne bas i vecit. Recimo da je 3000 sati neka lepa vrednost, MTBF kriva je blago nagnuta, ali se primeti raubovanje.
A da li u nekoj situaciji treba upaliti svetla, nema diskusije, obavezno je, to je ipak prilagodjavanje raznim uslovima, od vremena, saobracaja..stanja vozaca i njegovog vida..

Ali ta situacija, zaista nema veze sa DRL po lepom i suncanom danu, kada recimo, kratka svetla zaista nisu potrebna..
[ Zarko Silic @ 27.09.2013. 22:22 ] @
joojant200 je mislio na zbir subjektivnih ocena strucne javnosti.

Svakako nije mislio na misljenje budala.

Kod xenonki, pored refraktora strada i oprtika za razliku od klasicnih farofa kod kojih staklo najmanje stari. Sama sijalica je najmanji problem.
[ vladd @ 28.09.2013. 10:13 ] @
Ja sam se za "budale" salio, cisto da cvrknem trenutne zakonodavce "u glavu".

Objektivno mislim na laike, koji se pojavljuju sa tvrdnjama(ispravnim ili neisravnim, nebitno) kako "bolje" opazaju vozila sa upaljenim svetlima.

Mislim, svako lupetanje obrazlaganja zakona ima nekakvu "zdravu" i nadasve jasnu logiku, nisu bas zakonodavci toliko glupi, i logicno je da se vozilo bolje uocava sa upaljenim svetlima(ili bilo kako drugacije oznaceno) od neoznacenog vozila.

Ali saobracaj je malo kompleksnija pojava, razlikuje se od voznje po praznoj pisti.

Kada su SVA vozila "oznacena", onda je SELEKTIVNO opazanje takodje u problemu, kao i kada nisu oznacena.

Bolje bi, recimo npr, bilo kada bi DRL oznacavao vozila koja ucestvuju u saobracaju, a npr da se srednje svetlo pali kada vozilo predje neku granicnu brzinu, recimo 60 ili 80km/h. Tada bi se pojavilo vise parametara za procenu okruzenja..

Selektivno opazanje je bitno da se uoci prizvodjac komplikacija u saobracaju, i potencijalna opasnost.
Da, nekom srecom, svi voze po propisu, korektno, obazrivo i defanzivno, ne bi ni vozacke dozvole bile neophodne.

[ Lavlja_Jazbina @ 28.09.2013. 18:04 ] @
Citat:
Kada su SVA vozila "oznacena", onda je SELEKTIVNO opazanje takodje u problemu, kao i kada nisu oznacena.


Mnogo smo se sa pricom vezali za grad,za lokalni put koji ima bezbroj krivina je jako bitno i po ekstra suncu imati upaljeno svetlo.Ko vozi po takvim putevima zna o cemu pricam.
[ joojant200 @ 29.09.2013. 07:16 ] @
Citat:
vladd:

Bolje bi, recimo npr, bilo kada bi DRL oznacavao vozila koja ucestvuju u saobracaju, a npr da se srednje svetlo palikada vozilo predje neku granicnu brzinu, recimo 60 ili 80km/h. Tada bi se pojavilo vise parametara za procenu okruzenja..


Ovim resenjem bi po komplikovanosti za*ebao i eu :)

'Budale' kad malo bolje pogledas vidis da su u stvari pametni - ali za sebe, a samo se prave da su budale :) (Mislim i na strucnu javnost i pojedinacno).
[ Predrag Supurovic @ 29.09.2013. 07:49 ] @
Citat:
vladd:
Objektivno mislim na laike, koji se pojavljuju sa tvrdnjama(ispravnim ili neisravnim, nebitno) kako "bolje" opazaju vozila sa upaljenim svetlima.


A ti si neki profesionalac?

[ vladd @ 29.09.2013. 17:02 ] @
Pa otpilike se moze priblizno reci. Ne smatram se profesionalcem, posto mi saobracaj nije profesija, ali imam dosta, nazalost i previse kvalifikacija, i nesto aktivnosti, sto se saobracaja tice..
I solidno sam kompetentniji od pojedinaca koji se pojavljuju u javnosti, nazalost..za javnost..voleo bih da je drugacije.
Mnogo je "profesionalaca" koji nemaju adekvatan fakultet(masinski ili saobracajni), neki nemaju sve kategorije, zovu se profesionalci samo sa C, a saobracajni "strucnjaci", od onih sa fakultetom, su vecinom pravnici i ekonomisti i poneki "manager"..do samog ministra, istina nije ministar samo za drumski saobracaj..:)

Sto se "kompleksnosti" tice, u vezi paljenja svetala nakon odredjene brzine, zaista ne bih da komentarisem, par naredbi u softveru, koje bi odradile doticni "slozen" posao.
Brzina se ionako osmatra zbog nekoliko potreba, a vec postoji svetlo koje definise recimo kretanje u rikverc...
Tako da oba "uslova" nisu strana u vozilima...

Jos ako posmatram cenu raznih racunara za vozila(ecu, confort modula...), ladno bi mogli da prihvate celi matlab, za te pare..
[ joojant200 @ 29.09.2013. 18:40 ] @
To bi mozda i radilo kada bi pricali o buducnosti, da doneses direktivu da sva nova vozila moraju da imaju ecu programiran koji pali drl na brzini 60 ili 80 i gasi ispod te brzine.
Ali cinjenjicno stanje je da velika vecina vozila nema drl.

Pa bi tim jednostavnim programiranjem trebali da imamo i novi ecu ili reprogramiran stari i vezu kontrolu paljenja svetala i sa ecu, - i sta onda? Pali oboreno svetlo na brzini 60 ili 80 i gasi ispod 60 ili 80 kmh i po mrklom mraku? :)
Takodje zahtevan bi bio potpuno ispravan merac brzine i tacno odredjena dimenzija guma, odnosno digitalan merac brzine koji bi morao i da ima mogucnost korekcije dimenzija guma. A ni ecu nije obavezan.

Salu na stranu:
-Zasto jednostavno nisu rekli: poziciono svetlo jacine xx = dnevno svetlo. Pa bi mogao izvaditi iz fara staro poziciono svetlo i umesto njega uraditi jace svetlo ili ledovke koje bi ispunjavalo zahteve ili eventualno novi far. Nego ne: Moram imati i poziciona(1) i dugacka(2) (odnosno kratka(3)) nocu, a danju dnevna(4) ili kratka.
-Da li je uradjena analiza - provera u praksi, nakon godinu dana - koji su efekti te norme?
-Sto kad vozim manje pazim, jer ocekujem da svi imaju upaljena svetla :)
[ codeNO @ 29.09.2013. 20:03 ] @
Citat:
joojant200
-Zasto jednostavno nisu rekli: poziciono svetlo jacine xx = dnevno svetlo. Pa bi mogao izvaditi iz fara staro poziciono svetlo i umesto njega uraditi jace svetlo ili ledovke koje bi ispunjavalo zahteve ili eventualno novi far. Nego ne: Moram imati i poziciona(1) i dugacka(2) (odnosno kratka(3)) nocu, a danju dnevna(4) ili kratka.
-Da li je uradjena analiza - provera u praksi, nakon godinu dana - koji su efekti te norme?
-Sto kad vozim manje pazim, jer ocekujem da svi imaju upaljena svetla :)


I sta kad nocu ostavis auto samo na poziciju onda izgleda kao da vozis auto a u stvari samo stojis u mestu... Zato se i zovu dnevna svetla, poziciona svetla, kratka svetla, duga svetla i svetla za maglu....jer svaka sluze necemu. Zasto na starijem autu (pre 2008) na kom jos nema fabrickih dnevnih svetala, izvuces prekidas za iste i resis problem
[ Lavlja_Jazbina @ 29.09.2013. 20:17 ] @
Citat:
koji pali drl na brzini 60 ili 80 i gasi ispod te brzine.

Kada bi bio svestan te brzine,ne bi je uzimao za neku granicu,a
Citat:
Sto kad vozim manje pazim, jer ocekujem da svi imaju upaljena svetla

Sta znaci definicija,MANJE PAZIM za vozaca u saobracaju,bilo gde??? pa i u njivi na trakktoru. :)
[ joojant200 @ 29.09.2013. 20:51 ] @
Citat:
codeNO:
I sta kad nocu ostavis auto samo na poziciju onda izgleda kao da vozis auto a u stvari samo stojis u mestu... Zato se i zovu dnevna svetla,..
Zasto na starijem autu (pre 2008) na kom jos nema fabrickih dnevnih svetala, izvuces prekidas za iste i resis problem


Ja ne vidim bitnu razliku.

Koliko kosta okvirno ugradnja dnevnih svetala sa (pretpostavljam da je neophodan neki) atest za kad te zaustavi policija i tehnicki? Cim je atest verovatno ima i ograniceni vremenski rok trajanja?

Citat:
Lavlja_Jazbina: Kada bi bio svestan te brzine,ne bi je uzimao za neku granicu,a


Preuzeo sam podatke iz prethodne poruke - nije moja ideja o 60 do 80 kmh.
btw: prilicno sam svestan te brzine s obzirom da vozim bicikli tom brzinom nizbrdo. Verovatno bi bio jos svesniji ako bi jednom i pao ;)

Citat:
Lavlja_Jazbina: Sta znaci definicija,MANJE PAZIM za vozaca u saobracaju,bilo gde??? pa i u njivi na trakktoru. :)

Znaci da cesto uhvatim sebe da ne gledam put vec svetla, zakon me pravi debilom radi moje sigurnosti. I sam si dao primer vijugavog puta cini mi se.
[ Lavlja_Jazbina @ 29.09.2013. 21:01 ] @
Jesam,ali za onog iz suprotnog pravca.Slikacu ti situacije u subotu.Da se najezis + niko registrovan.Da nisam kasko obrao bi bostan za neko ne daj Boze cukanje.
[ codeNO @ 30.09.2013. 00:58 ] @
Da postoji samo jedna vrsta fara onda bi bilo kao da vozimo auto iz 1920, sijaju neki fenjeri i to je to. Pozicija da ako ostavis auto, cisto da neko ne naleti na tebe u potpunom mraku (mada ovo vise vazi za pesake neg za automobile). Srednja da vidis ispred sebe valjda, a duga da vidis sto dalje od sebe, a samim tim da mozes i brze da ides po mraku..., maglenke ti osvetljavaju veoma kratko i ispred tebe, duga tu ne pomazu.....

Imas PRAVILNIK O PODELI MOTORNIH I PRIKLjUČNIH VOZILA I TEHNIČKIM USLOVIMA ZA VOZILA U SAOBRAĆAJU NA PUTEVIMA gde je lepo objasnjeno koje svetlo zasta sluzi i koliko moze da osvetljava..pocni od clana 41.

Atest naravno i to samo u AMSS za 5500, to je cena od prosle godine i nema re-atest, dok npr za atest zatamljenosti stakala je 2400. Gde uzeti se ovde ne reklamira a i dovoljno je uzeti oglase u ruke

Ako nabacis dnevna svetla ovo ispostuj i nema tog pandura koji ce te zaustaviti imao ili nemao atest

Dnevno svetlo na motornim vozilima, kada je ugrađeno, mora imati svetleću površinu od najmanje 40 cm² i emitovati najmanje 400 cd svetlosti za nova vozila, odnosno 200 cd za vozila u upotrebi, u pravcu referentne ose. Svetlost dnevnog svetla mora biti bele boje. Dnevno svetlo može biti ugrađeno u druga svetla. Mesto ugradnje dnevnog svetla odgovara pravilima koja važe za glavne farove vozila.
(2) Pri upotrebi dnevnog svetla nije obavezno da budu uključena prednja i zadnja poziciona svetla, gabaritna svetla ni svetlo zadnje registarske tablice.
(3) Dnevno svetlo se upotrebljava samo po danu i dobroj vidljivosti.
(4) Uključivanje glavnih farova umesto dnevnog svetla (i obrnuto) može biti izvedeno i automatskim uređajem na vozilu.
[ Lavlja_Jazbina @ 30.09.2013. 05:29 ] @
Kako ce to ugradjeno dnevno svetlo imati funkciju fabrickog?
Sa cime se pali dnevno svetlo ako je naknadno ugradjeno,ili pali jos sa sobom svetlo table u kabini,poziciona svetla napred nazad i svetlo tablice.
U mom slucaju imam tada pored upaljenih dnevnih svetala 10 pozicionih sijaliva+tablica,da ne racunam i te 2 sijalice !!!
I gde ima da se kupi to sto zamenjuje dnevno svetlo a da sija 400 kandela?
[ codeNO @ 30.09.2013. 09:46 ] @
Ne mogu da procenim da li ti je odgovor ironican ili stvarno pitas? Pise lepo da nista drugo ne sija sem dnevnih svetala! Ovako i onako se moraju vuci kablovi za DLR. Mnogi grese pa povezuju na poziciju i onda mu sija auto kao da je i dalje noc. Svetla treba izvuci ili na kontakt ili na poseban prekidac koji eto zbog lepote stoji van vidokruga. Mada imaju da se kupe lepi prekidaci.

Citat:
I gde ima da se kupi to sto zamenjuje dnevno svetlo a da sija 400 kandela?


Nezamenjujes dnevno svetlo nego to jeste dnevno svetlo sto sija 200 Candela, a 200 Candela je za ne fabricko ugradjivanje na kolima. jedino problem je sto su nasi zakonopisci stavili Candele kada se u svetu koriste Lumeni. Veza izmedju lumena i Candela je problematicna jer ti ne mozes da pretvaras kao ince u milimetre. U svakom slucaju, ako se koriste Highbright diode ili CREE diode ili diode od 1W, lako se probija ganica od zacrtanih 200Can koje su napisali. Diode je moguce posebno kupiti a i ako se kupuje vec preko oglasa od nekog lako je pitati prodavca da kaze koliko jako svetle. Laicki receno, ako ne mozes da gledas u svetla to znaci da su po propisu. U AMSS rade atest tako sto samo pogledaju da li su postavljene na propisanoj visini i medjusobnom rastojanju a imaju cime da izmere jacinu, ali ako ti nisu DLR sa buvljaka koje ckilje, nemas brige da dobijes atest.

I umesto drzava da otvori trziste za kvalitetne DLR ili da napravi malu privredu za neku firmu koja bi ih tipski pravila za svaki auto, ovaj detalj je ostao parola snadji se. Ali verovatno bi i to puklo jer nezasiti postoje i tako bi cena premasila 50e i jos atest toliko...bolje onda kupovati sijalice i menjati ih


[Ovu poruku je menjao codeNO dana 30.09.2013. u 11:12 GMT+1]
[ vladd @ 30.09.2013. 18:10 ] @
Koliko ja vidim, resenja predlozena ovde su znacajno bolja nego sto zakon nalaze..

Moram da se izvinim Lavljoj Jazbini, greska je u pisanju, mislio sam na "kratka svetla" pri nekoj(recimo 60-80, ili moze 55) brzini, a ne DRL.

DRL je dnevno svetlo za vozilo koje se krece. Po nekoj logici, trebalo bi da se pali kada se vozilo zaista krece(sada se na novim automobilima i motor gasi na semaforu, a DRL je "problem"), da bude LED, propisi vole da definisu broj lumena, mada je i specificna lokacija recimo moguca, a ne samo intnzitet, tipa na retrovizoru, pored pokazivaca pravca..ili nekako drugacije.

Pozicija, kratko svetlo, ne bi trebalo da imaju funkciju DRL, ako se vec insistira na "dodatnom" obelezavanju
[ Lavlja_Jazbina @ 30.09.2013. 18:35 ] @
Za jacinu dnevnih svetala mi je ostalo ovo u glavi.
Da sam ironican to bi naglasio nekim smajlicem.Sto bi busio auto zarad svetala koje fabricki nemam ? Zato sam rekao zamenjuju jer nisu original.

Iskreno,svako budzenje na autu me nervira,cak mi i kasetas stoji.Jes da i kasete slusam,ali to mesto je lepo ususkano pa ne bi da diram kao i ostala resetkasta mesta na braniku zbog nekih dioda.
Socivo ( sad me asocira,pa cu zeni da kazem da skuva sutra socivo ) mi je od dugog svetla malo da jedna kvalitetnija dioda mi pravi pribliznu jacinu kao dnevno.
[ joojant200 @ 04.10.2013. 10:33 ] @
@codeNO

Hvala na detaljnom odgovoru, dobro je znati.

Vecini ljudi sa kojima sam pricao je 5500 din za atest puno.
Meni nije puno ali nedam, jer ne ugradjujem/modifikujem kola zato sto volim ili zato da bi mi bila jeftinija voznja (kao npr. da ugradjujem gas), vec zato sto moram po zakonu.
Pa kad su sve lepo smislili, morali su smisliti i prihvatljiviju cenu atesta.
Sta ima u toj usluzi da toliko kosta?

Licno sam protiv i obaveznih oborenih i parking svetala stalno, i dnevnih svetala, ali kad nece breg muhamedu...mozda i ugradim.

@all
Kakva su iskustva ljudi koji voze dnevna svetla recimo na nekom starijem vozilu?
Da li ih zaustavlja milicija, pa dok im objasnis da si u pravu nadju ti nesto drugo?
[ jnk @ 04.10.2013. 13:18 ] @
Dobro rešenje za dnevna svetla je nudio neki lik a radi se o tome da kad su svetla na off poziciji, gore duga svetla ali slabijim intenzitetom. Čim upališ kratka svetla ili poziciju ona se ugase. Ovako inače funkcionišu dnevna svetla na nekim audijima i bmwima(pa i na golfu 6 i 7) koji nemaju xenone pa samim tim ni led dnevna svetla.
[ codeNO @ 04.10.2013. 14:55 ] @
Na atestu od usluge dobijes samo papir za nekoliko minuta ako je sve po propisu, znaci jacina svetla, povrsina i propisana visina i sirina postavljanja. Ogranicio bih se za sada od cene jer sam to licno pitao pre vise od godinu dana, moguce je da su i oni do sada skapirali da je mnogo pa su spustili cenu, jer koliko sam video oni su to odokativnom metodom lupili 5500. Razgovarao sam i sa nekoliko saobracajaca, nisu u fazonu da zaustavljaju nikog ko ima jaka dnevna svetla, jer oni provale taj neki seljo tunning i zaustavljaju. Koliko sam ja video i novije mecke i Audiji (znaci oni 2007/8 godiste modeli koji jos nisu imali dnevna svetla) su stavili aftermarket svetla i normalno voze, tako da i onaj ko ima keca i stavi propisanu jacinu dnevnih svetala nece biti zaustavljen, tako da moze da se prosvercuje bez atesta

Razne igre sa elektronikom postoje, tako da to sa dugim svetlima je samo jedna u nizu, ali po meni je to komplikovanije jer mora da se dodaju nove zice i otpornici koji ce smanjiti intezitet svetla a u isto vreme da kada blicnes proradi punom praom...ko ne zna moze da sprzi dosta osiguraca i releja na kolima.

Inace nisam siguran da su u novijim kao sto si naveo smanjen intezitet dugog svetla vec da je to pozicija, jer mnogi automobili imaju u dugim i poziciju a ta pozicija lepo sija unutar dugog svetla.
[ jnk @ 04.10.2013. 15:04 ] @
Ne znam da li je smanjen, možda nije kod svih isto i možda negde ima posebna sijalica ali ovako izgleda i ovo su zasigurno dnevna svetla.





[ codeNO @ 04.10.2013. 15:16 ] @
Zna o cemu pricas, ali mislim da postoji jos jedna sijalica, Isto kao i Skoda Yeti samo maglenke ali kod svih ovih bi bilo protivzakonito ako se koristi ista sijalica i za duga i za dnevna svetla