|
[ MatezYU @ 18.09.2013. 14:52 ] @
| U pitanju je Stilo 3v 2005 god 1.9 jtd 100 HP.
Kada se motor zagreje na radnu temperaturu kazaljka nikada nije tacno na polovini.
Uvek je jedna crta ispod.
Da li je to normalno ili je crko termostat?
Kada bas dugo stojim u mesto, mozda onda ode do polovine.
Evo snimka u voznji kako stoji kazaljka:
stilo |
[ MatezYU @ 18.09.2013. 14:56 ] @
Vidim da je i na drugim isto tako. Jel to normalna radna temperatura?
stilo
[ botr @ 18.09.2013. 15:46 ] @
Termostat je slaba tacka jtd motora, cesto strada. Ne znam kako je kod Stila, ali znam da kod Alfe pokazivaci tempereture cesto nisu tacni. Najbolje bi bilo da proveris temperaturu na dijagnostici, i da se pogleda kada termostat otvara, radna treba da bude oko 90. Ako je niza, termostat nije ispravan.
[ Zarko Silic @ 18.09.2013. 17:02 ] @
Radna temperatura moze biti oko 90, a da termostat nije ispravan.
Potrebno je izmeriti VREME za koje motor postigne radnu temperaturu.
[ botr @ 18.09.2013. 18:21 ] @
MOze, zato sam i napisao da proveri kada otvara, a to se bar lako proverava. Uhvatis gorje crevo, i kad krene da se greje, termostat je otvorio. Inace, u voznji nema sanse da bude 90 ako je neispravan, osim ako se ne radi o gradskoj voznji ili nekom zastoju na putu.
[ Java Beograd @ 18.09.2013. 19:44 ] @
1. Originalni (a bogami i zamenski) termostati na JTD 1.9 redovno crkavaju.
2. I pokazivač temperature na Stilu takođe ume da se kvari (iskustva forumaša sa specijalizovanog Fiat foruma, a i botr potvrđuje isto)
Sreća u nesreći je da se ti termostati u 99% slučajeva pokvare tako da ostanu trajno otvoreni. Dakle, nema ono "otvara malo ranije ili kasnije", nego ili - ili. Ili je potpuno ispravan ili je trajno pokvaren (otvoren).
Sad je još uvek toplo, pa i nije tako strašno ako je temostat neispravan (ne kažem da je dobro).
Savet: sačekaj hladnije dane. Obrati pažnju na temperaturu rashladne tečnosti. Ako se za 15-tak minuta kazaljka popne na pola (ili "oko pola", kao što je tvoj slučaj) onda je termostat ispravan. Zanemari onih par milimetara položaja kazaljke, vozi i uživaj.
Ako je termostat pokvaren (trajno otvoren), u zimskim danima JTD 1.9 maltene ne može da dostigne radnu temperaturu. Primetićeš to i po tome da je grejanje u kabini "mislena imenica" i posle pola sata vožnje. Takođe, na iole dužoj nizbrdici, kad se vozi bez gasa (na primer od Banjice do Autokomande) temperatura rashladne tečnosti se sroza. Ili, kad pustiš ventilator na max, ne bi li se bar malo ugrejao u kabini - opet temperatura motora u velikoj meri opadne ! Ako je ovo slučaj, nema druge - termostat treba da se zameni.
Ja vozim Lanču Libru 1.9 jtd, i menjao sam termostat. Namerno sam zaobišao italijanski Facet i kupio francuski Vernet. Cela konstrukcija termostata je jedan žešći inženjerski promašaj (idiotluk), sa 6 creva na sebi (!), velik i skup. I što je najgore, ne menja se uložak termostata već celo kućište. Pri tome, nije postavljen na najvišem delu rashladne instalacije (kako bi trebalo), več relativno nisko, tako da se pri zameni potroši dobrana količina rashladne tečnosti (paraflu)
[ peromalosutra @ 18.09.2013. 20:55 ] @
Izgleda da Fiat bas ima problema sa termostatima, ja sam na Alfi 146 mijenjao jer nije postizao radnu temperaturu, nakon zamjene motor je brze postizao radnu temperaturu i kazaljka je bila zakucana na 90. Sad sam uzeo 156-cu i opet ista boljka, ako vozim na uzbrdici po vrucini kazaljka mozda i dodje do 70, ali ne prelazi preko, a na otvorenom pada na 60.. Ovih dana idem da zamjenim pa cemo vidjeti koliko ce trajati. :)
Osim slabijeg grijanja kabine zimi, koje su jos mane podhladjenog motora, da li vise trosi / vise se haba? Takodje, ako vozim npr sat vremena sa neispravnim termostatom koji je zaglavio na otvoreno, da li to znaci da se prema motoru moram se ponasati kao da je tek upaljen jer nije postigao radnu temperaturu (znaci nema visih obrtaja, itd)?
Naravno, pravo rjesenje je zamjena, tu ne sporim nista, zanima me samo koje su posljedice voznje sa tako neispravim termostatom.
[ botr @ 18.09.2013. 21:01 ] @
Vise trosi, ecu ubacuje vise goriva kako bi se motor ugrejao, ne podmazuje se kako treba, jer ulje nije dostiglo radnu temperaturu, samim tim idealnu gustinu i tecljivost. U svakom slucaju, nije za igru. Kao sto ne valja pregrejan motor, ne valja ni pothladjen.
[ Lavlja_Jazbina @ 18.09.2013. 21:20 ] @
Citat: da proveri kada otvara, a to se bar lako proverava. Uhvatis gorje crevo, i kad krene da se greje, termostat je otvorio
Mislis na donje crevo!
[ botr @ 19.09.2013. 07:46 ] @
Donje, pardon.
[ MatezYU @ 20.09.2013. 07:12 ] @
Ipak nije bio ispravan termostat.
Juce bio kod majstora, termostat zamenjen novim (5500 din) i sada radi kako treba.
Kada se startuje motor, posle 5 min dostigne radnu temperaturu.
Neverovatno ali sada cak i bord pokazuje manju potrosnju (u realnom vremenu) dok vozim.
Kaze majstor da motor radi na leru dok se ne zagreje na radnu temperaturu.
Pretrpostavljam da je cak i vise trosio zbog ovoga.
[ Java Beograd @ 20.09.2013. 07:35 ] @
Citat: MatezYU: Kaze majstor da motor radi na leru dok se ne zagreje na radnu temperaturu. Glupost neviđena.
[ Lavlja_Jazbina @ 20.09.2013. 07:49 ] @
Citat: Neverovatno ali sada cak i bord pokazuje manju potrosnju (u realnom vremenu) dok vozim.
Nije neverovatno.Rail je bio doziran gorivom sa kolicinom koja je adekvatna temperaturi koju si imao.Meni je 4 stepena manje od 90c zbog termostata podigao potrosnju 2l.
Ovo za ler.Ponesi masinicu za brijanje dok budes cekao radnu u leru. .
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|