[ ventura @ 27.09.2013. 22:12 ] @
Sipao sam prošli vikend gorivo na Daki petrolu (bivši ELP) kod Sava Centra, bio juče do Novog Sada i tamo mi na tranzitu javi upozorenje da sipam rashladnu tečnost.. Stanem ja na OMV, stala skoro cela boca od litar, ali nisam obraćao neku posebnu pažnju na to, mislio sam da mi na prošlom servisu (pre 9000km) nisu kontrolisali tu tečnost, a ja to nikada ni ne gledam...
Kad sam dosuo tečnost, nastavim ja dalje za BG najnormalnije, dođem ispred firme, parkiram se, i posle sat-dva sedam u auto, pritiskam paljenje kad ono auto se guši, trokira i neće da upali. Pogledam u retrovizor, a ono ne vidim iza mene od belog dima. Misilio sam prvo da mi se nešto zapalilo, otvorim haubu kad ono nema ni kapi rashladne tečnosti unutra.

Epilog priče, zovem ja servis, sreća pa imam mobilnu garanciju, odšlepali oni auto, danas popodne me zovu da je gotov, i kad sam došao da ga preuzmem jedan od onih servisnih savetnika prokomentariše u fazonu "a, evo ga još jedan slučaj Daki petrol"... Uglavnom, ja sam im treći ove nedelje kome je auto stalo zbog goriva sa Daki petrola, i meni su menjali neki EGR hladnjak koji je kompletno progoreo (kroz njega je curela tečnost za hlađenje), isprali su rezervoar i sipali novo gorivo na OMV-u...


Tako da ako je nekome još riknuo auto ove nedelje, moguće je da je baš to razlog...
[ Zarko Silic @ 27.09.2013. 22:31 ] @
Odavno ja pricam da bugivugi pumpe terba zaobilaziti

Nisi rekao o kom gorivu je rec?
[ Goran Mijailovic @ 27.09.2013. 22:37 ] @
Uf... ja pre neki dan sipao nekoliko litara samo da se prevucem do OMV-a gde sam razredio duplo, nesto mi nije dalo da sipam kod njih.


Edit: sipao sam bmb95


[Ovu poruku je menjao Goran Mijailovic dana 28.09.2013. u 00:28 GMT+1]
[ ventura @ 27.09.2013. 22:43 ] @
Da, zaboravih :)

U pitanju je evrodizel.


Ja isto generalno sipam na OMV ili MOL-u uz izuzetak ovog Daki Petrola/ELP-a zbog toga što mi je usput kad krenem na tu stranu a ima i menjačnicu... Ali posle ovoga ću ih definitivno zaobilaziti u širokom luku.
[ bakara @ 27.09.2013. 22:46 ] @
Ne kontam kako ti je progoreo taj hladnjak od goriva?

Ja sipam (uglavnom) na Daki petrolu godinama, posto mi je ta pumpa na 500m od kuce i stalno daju neki popust, nisam nikad imao problem.
[ ventura @ 27.09.2013. 22:51 ] @
Nemam pojma, tako su mi rekli... Iskreno, pošto nisam plaćao ništa, nisu me ni zanimali nešto posebno detalji, ali verovatno Zarko Silic može da pojasni o čemu se radi.
[ cika dacha @ 27.09.2013. 23:19 ] @
ventura@ imas li racun itd? pa malo u novine da ih bacis?


licno samo na NIS-u sipam! godinama i bez problema!
[ Goran Mijailovic @ 27.09.2013. 23:29 ] @
Na osnovu cega da ih metne u novine? Rekla kazala nije dovoljno
[ cika dacha @ 27.09.2013. 23:46 ] @
Goran Mijailovic@ zar ne vidis da spominjem racun? jel treba jos neki dokaz? racun sa pumpe pa racun iz servisa!
[ ventura @ 27.09.2013. 23:47 ] @
Nemam ni račun sa pumpe ni račun iz servisa :)

[ Goran Mijailovic @ 28.09.2013. 00:10 ] @
Citat:
cika dacha:
Goran Mijailovic@ zar ne vidis da spominjem racun? jel treba jos neki dokaz? racun sa pumpe pa racun iz servisa!


Vidim sta pominjes, ali racun sa pumpe i racun iz servisa sami po sebi nisu nikakav dokaz za takvu tvrdnju.
[ cika dacha @ 28.09.2013. 00:12 ] @
Goran Mijailovic@ molim? ako imas racun od goriva kupljen tog dana i kasnije tog dana auto ti crkne i u servisu utvrde da je doslo do defekta zbog skrnavog goriva tebi tu ima prostora za nejasnocu?!


ventura@ nemoj da te ministar cuje da ne uzimas racune ;-)
[ Goran Mijailovic @ 28.09.2013. 00:22 ] @
@cika dacha

Servis mora takvo sto i da napise.

Pozdrav
[ vilil1 @ 28.09.2013. 07:16 ] @
Bez razloga ocrni pumpu. ;) Curenje egr hladnjaka je poznati problem kod vw/audi-a. Cak su imali i opozive A4 zbog tog hladnjaka. Nista cudno za ove iz servisa da krivicu prebacuju na druge.

edit - beli dim



[Ovu poruku je menjao vilil1 dana 28.09.2013. u 08:27 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 28.09.2013. 08:07 ] @
Marfi.Slucajno se neko zatekao pored lesa,i panduri capili njega za ubistvo.

Ja pazim da ima goriva,da slucajno na nekom lokalnom putu ne bih sipao,pitanje sta.Traktor trpi sve.

Elem,ako je gorivo bilo u pitanju i nagrizlo hladnjak,sta je onda sa pumpom i diznama ? Vozio si neko vreme !
[ Zarko Silic @ 28.09.2013. 08:11 ] @
Ventura vozi A4 novije generacije sa CR motorom koji sa tim, danas vec istorijskim motorom nema bas nikakve veze.

Objasnjenje i logicku vezu usutog goriva i nastale greske treba da daju oni koji su takvu vezu spomenuli. Znaci serviseri iz Porshea. Ja je licno ne vidim ali mozda oni znaju.

Bugivugi pumpe izbegavam zbog ustanovljenog loseg rada motora i zbog povecane potrosnje o cemu sam pisao u onoj posebnoj temi na ESu o pumpama u Srbiji.
[ Nebojsa Milanovic @ 28.09.2013. 08:41 ] @
Ja sipam samo na NIS-u, o drugim pumpama i ne razmišljam.
[ etjen @ 28.09.2013. 09:01 ] @
ja nisam majstor ali nikako ne mogu da vidim kakve veze ima riknjavanje coolera sa gorivom? Plus, dodao bih, ne bi oni u Poršeu za dž otklonili kvar da je bilo do trećeg lica greška a ne do samog Audia.

Ne pokušavam nikako da kažem da dotični petrol ima dobro gorivo, nego čisto razmišljam...
[ cozmo_im @ 28.09.2013. 09:08 ] @
Samo NIS i EKO petrol.
[ vilil1 @ 28.09.2013. 09:27 ] @
Citat:
Zarko Silic: Ventura vozi A4 novije generacije sa CR motorom koji sa tim, danas vec istorijskim motorom nema bas nikakve veze.

Onaj snimak je samo ilustracija kako izgleda taj beli dim. A da je problem bio veliki, govori i taj opoziv A4 godista 2008, 2009. (bar sam za njih nasao, iako se taj kver desavao na raznim vozilima vw-a).

Ocigledno nisu uspeli, ili zeleli, da rese taj problem, cim se i na novijim automobilima to desava. Doduse ne toliko masovno, ali se, makar na Venturinom primeru, vidi, da problem i dalje postoji.

A ova prica o vezi benz. pumpe ("lose gorivo") i curenja hladnjaka, je toliko trula da je i smesna.
[ ventura @ 28.09.2013. 09:40 ] @
Citat:
etjen: ja nisam majstor ali nikako ne mogu da vidim kakve veze ima riknjavanje coolera sa gorivom? Plus, dodao bih, ne bi oni u Poršeu za dž otklonili kvar da je bilo do trećeg lica greška a ne do samog Audia.

Da oni imaju tu količinu diskrecionog prava da procene čija je "krivica" zbog kvara, i da na osnovu toga odluče da li će da ga poprave u garantnom roku ili ne, mogli bi da daju garantni rok i 100 godina, pošto ništa ne bi popravljali onda.

Pre nekih 9 hiljada kilometara sam bio na servisu da mi zamene oba prednja ležaja jer su brujali kao mlazni avion, naravno u garanciji. Zamenili su ih, iako su mogli da kažu da su oni crkli jer sam ga terao preko džombi, ili zbog loših puteva u Srbiji pa da tužim putare.

U ovom slučaju meni je auto potpuno stao. Ja imam poslovni odnos sa Porsche Beograd a ne sa Daki Petrolom, dakle meni je PB dužan da dovede auto u ispravno stanje ako je još uvek u garantnom roku, a šta će oni posle da rade, da li će da tuže Daki Petrol da naplate svoju štetu, ja nemam pojma, niti me zanima. Da nisam bio u garantnom roku, verovatno bi tražio pisanu izjavu od servisa o uzroku kvara, pa pokušao da naplatim štetu od Daki Petrola.
[ cozmo_im @ 28.09.2013. 09:59 ] @
Pitah burazera. Ovo nema veze s gorivom. Desava se cesto.
[ vladd @ 28.09.2013. 10:36 ] @
Daj vilil 1 kako mozes da kazes da je VAG masina u problemu? Si normalan, to je "njemacko auto".

Domaci razbojnik je ostetio venturu, i da su pametni, pa da osure servis odstetom za lupetanje gluposti(navodnih razloga kvara) i narusavanje imidza.
[ vaske2 @ 28.09.2013. 10:37 ] @
Koliko je meni poznato,a poznato mi je jer sam kupujući Golfa 6 dosta vremena proveo po Nemačkim forumima,ovo se dešavalo i na prvim serijama pomenutog modela sa 1.6 tdi motorom koji takođe poseduje taj hladnjak EGR-a.Na kasnijim modelima je kako sam čitao,fabrika ispravila tu neku grešku,verovatno promenivši proizvođača tih hladnjaka.

Mislim da problem nije do goriva jer da je tako,zašto bi crkavao ovima u Nemačkoj kad bar oni nemaju problema sa lošim gorivom...

U prilogu slika hladnjaka...
[ da.li.sam.to.ja @ 28.09.2013. 10:50 ] @
Moja mecka benzinac isto ne voli daki petrol a I Inu u evropskoj kroaciji tako da ih izbegavam I od tad nije bilo problema! A meckica nije htella da upali! Vergla ko luda al nece da sastavi! Upali iz 10 puta! A sa autom sve tip top uredu I rekli mi kod trijaske ovlascenog meckinog servisa da sipam na nis lukoil sto I cinim!
[ ventura @ 28.09.2013. 11:09 ] @
Sve je to ok, ali da loše gorivo nije uzrok tog crkavanja, što bi se oni cimali sa pranjem rezervoara i sipanjem novog goriva na susednoj pumpi?

[ drajver2 @ 28.09.2013. 11:35 ] @
Ma pitanje je dal su to uopšte i uradili...
[ ventura @ 28.09.2013. 11:53 ] @
Dobio sam račun sa OMV-a na 2000 din koliko su sipali, i to je jedino što sam morao da platim na blagajni. Ne verujem da bi neko sad do te mere išao u muljanje, pogotovo što ja kao klijent ne plaćam ništa.
[ Boris Tadić @ 28.09.2013. 12:18 ] @
Citat:
oba prednja ležaja jer su brujali kao mlazni avion, naravno u garanciji

Koja kilometraža ?
[ ventura @ 28.09.2013. 12:21 ] @
Citat:
Boris Tadić: Koja kilometraža ?

85.000 km
[ Lavlja_Jazbina @ 28.09.2013. 17:59 ] @
Ako su ti sipali za 2000,koliko su maznuli tvog goriva ?
[ jnk @ 28.09.2013. 18:10 ] @
Ma daj ventura pa to je najstariji mehaničarski izgovor kad nešto crkne ili kad je neki problem a objašnjenje ne postoji. Ni ja ne sipam tamo jer mi naziv takve pumpe ne uliva poverenje ali kriviti gorivo zbog ovoga je besmisleno.
[ ventura @ 28.09.2013. 18:17 ] @
Ali nema razloga da mi daju bilo kakve izgovore jer su sve popravili pod garancijom, nisu uopšte ni postavili pitanje bilo kakvog plaćanja... Koji je njihov interes da se meni pravdaju da je kvar nastao lošim gorivom i posebno da okrive baš tu pumpu gde sam poslednji put sipao gorivo?
[ Lavlja_Jazbina @ 28.09.2013. 18:22 ] @
Pa koliko si to sipao zadnji put? Da sada ne pocinjem drugu pricu da su iz kedija jedne firme maznuli 18 litara i pripisali test voznji.Auto je trokirao.
Ventura,samo nas lozis ,jes da ide zima.
[ bakara @ 28.09.2013. 18:23 ] @
Citat:
ventura: Koji je njihov interes da se meni pravdaju da je kvar nastao lošim gorivom...

Ali bi svakako imali interesa da ti naplate kvar koji je nastao "tvojom" krivicom?

Dobro je tu samo sto nisi nista platio, ali je slucaj za razmisljanje.
[ jnk @ 28.09.2013. 18:37 ] @
Pa s obzirom da ti nisu to napismeno dali kao objašnjenje(gde bi ti uzgred tražili i da platiš) to je bilo samo pametovanje radnika i to je to.
[ ventura @ 28.09.2013. 18:38 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Pa koliko si to sipao zadnji put? Da sada ne pocinjem drugu pricu da su iz kedija jedne firme maznuli 18 litara i pripisali test voznji.Auto je trokirao.
Ventura,samo nas lozis ,jes da ide zima.

Prošle subote sam nasuo pun na tom Daki petrolu, i kad mi je auto stao u četvrtak popodne u rezervoaru je bilo ispod jedne četvrtine.... Tako da i da su hteli da maznu gorivo, nisu se baš nešto ovajdili sa tih par litara...
[ Flo33 @ 28.09.2013. 20:44 ] @
I ja sam imao problem na toj pumpi sa benzinom, doduse pre nego sto je Daki petrol kupio.. Ne secam se kako se zvala. AR 166, auto nije imao snage, i cimao. Posle sam razredio sa Molovim, pa je problem nestao. Od tada obilazim bas tu pumpu, ma ko da je vlasnik. A i ime mi ne uliva poverenje nikako.

Na ini isto ne sipam, bez nekog razloga posebnog, jednostavno su im prljave pumpe, i radnici nevoljni za zivotom. Trudim se samo omv i mol, ili ako ima neki shell uz put..
[ goat @ 28.09.2013. 23:04 ] @
... sve pumpadžije varaju... "dobre" kradu na količini malo , a loši ga "prekrste" sa vodom... kupim benzin za kosilicu na no name pumpi.. posle dve nedelje u kanti primetim "rosu" po unutrašnjosti kante... pokupim je prstom i pomirišem, kad ono voda!... na brendiranim uvek malo nedostaje, ali je i to bolje nego voda
[ deedee6 @ 28.09.2013. 23:32 ] @
Negde tamo posle bombardovanja, radim na benzijskoj pumpi, kriza sa gorivom, nema ga redovno a ako ga ima onda od četiri vrste u glavnom ima dve...
Ljudi većinom sipaju po 5 litara ( to je bio neki minimum zbog aparata ) i oni što dolaze svaki dan isto sipaju 5 litara.
Sipaju jedan dan super pa im nešto ne vuče, drugi dan probaju obični koji ne valja ništa a treći dan bezolovni i tu su presretni.
Bezolovni najbolji, manje troši i vuče kao lud, ne menjaju ga više nikada. Od sada sipaju samo bezolovni :)
Nemaju pojma da je isto gorivo iz iste cisterne sipano u sva tri tanka.
Uvek je bila kuknjava zašto ima samo super a nema obični i kada će da stigne :) Sada ima sve :)
[ deedee6 @ 28.09.2013. 23:40 ] @
Citat:
goat:
a loši ga "prekrste" sa vodom...


Ovo može da izvede samo ako u tanku ima mikser koji meša vodu i benzin non - stop ili je na crevo spojeno dodatno "crevce" sa gradskog vodovoda :)
[ Bhamby @ 29.09.2013. 02:26 ] @
Citat:
Zarko Silic:

Objasnjenje i logicku vezu usutog goriva i nastale greske treba da daju oni koji su takvu vezu spomenuli.


[ Flo33 @ 29.09.2013. 08:35 ] @
Citat:
deedee6:
Citat:
goat:
a loši ga "prekrste" sa vodom...


Ovo može da izvede samo ako u tanku ima mikser koji meša vodu i benzin non - stop ili je na crevo spojeno dodatno "crevce" sa gradskog vodovoda :)

http://www.asearle.co.uk/Shell-water-detect-products.html

Iz zaebancije uzmem 2 paketa testera za vodu u gorivu, od poznanika koji je safety na heliodromu. Svaka Po 10 kapsula.

Sve su poplavele, na razlicitim pumpama. Govorim o periodu 2008-2009 godine. To znaci da ima vode u gorivu. Jedino je bezveze sto nema nivoe, tj procenat vode u gorivu, ali eto, vode ima...

Kako, ne znam.
[ Zarko Silic @ 29.09.2013. 09:12 ] @
Citat:
deedee6:
Citat:
goat:
a loši ga "prekrste" sa vodom...


Ovo može da izvede samo ako u tanku ima mikser koji meša vodu i benzin non - stop ili je na crevo spojeno dodatno "crevce" sa gradskog vodovoda :)


http://www.elitemadzone.org/p3250956
[ bakara @ 29.09.2013. 10:53 ] @
Kad je vec promenjen naziv teme...i vidim da se preferiraju NISove pumpe.

Ja recimo na NIS pumpama izbegavam da sipam gorivo, i to samo zato sto je to drzavna pumpa i kontrola zaposlenih radnika vrlo losa.
Zbog cega su vam NIS pumpe favorit, te pumpe cak i nemaju nikakve dodatne usluge ni pogodnosti?

Posle toga ide EKO i OMV koje su po pravilu uvek u necemu (gorivo, gas, pranje vozila) skuplje od ostalih i uglavnom uvek moras da cekas na red i ako sve te pumpe imaju dobar kapacitet koji nije iskoriscen.

Najradije sipam kod vecih privatnika tipa euro petrol, knez petrol i ovde pomenuti daki petrol.
[ Nebojsa Milanovic @ 29.09.2013. 11:04 ] @
Citat:
bakara
Zbog cega su vam NIS pumpe favorit, te pumpe cak i nemaju nikakve dodatne usluge ni pogodnosti?


Kakve pogodnosti? Ne idem na pumpu da bih dobio nekakve "pogodnosti", nego da bih dobio najkvalitetnije gorivo.

U Pančevu i okolini gorivo na NIS pumpama je najskuplje (privatnici su jeftiniji dinar-dva), verujem da je tako i na drugim mestima, ali probaj da se raspitaš kako ti privatnici ostvaruju taj prostor za obaranje cene tj. koliko goriva kupuju od NIS-a, a koliko od švercera, čime ga krste, itd.

Za dinar ili dva uštede po litru uopšte ne želim da razmišljam o tome (da ne pričam da i pored tjuniranog motora nikad nisam imao nikakav problem u vezi sa gorivom), tako da mi ne pada na pamet da eksperimentišem sa time.
[ botr @ 29.09.2013. 11:05 ] @
Sipam na Nisovoj pumpi, posto je sagradjena nova, promenjeni rezervoari, tako da ocekujem da je gorivo apsolutno cisto. Mol, Eko, Omv, zasto da ne?! Izbegavam privatnike, posebno male pumpe.
[ bakara @ 29.09.2013. 11:18 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Kakve pogodnosti? Ne idem na pumpu da bih dobio nekakve "pogodnosti", nego da bih dobio najkvalitetnije gorivo.

Iskreno ja nisam primetio da tu ima nekakvih razlika u kvalitetu goriva (cak i aditive koje reklamiraju) gde god da sam sipao, u ostalom sve to dolazi iz iste rafinerije.

Sto se pogodnosti tice, mislio sam na razne sitnice, tipa free pranje, tecnost za stakla, Loyalty Card System i sl. sto se nekome ko sipa cesto itekako isplati.

Na NIS pumpama uglavnom ni kompresor za pumpanje guma ne radi, a ne daj boze da se neki radnik ponudi da to proveri za tebe.
[ pri3rak @ 29.09.2013. 11:32 ] @
Za sada se drzim Euro Petrola i zadnjih godinu dana bez i jedne zamerke :)
[ AstralPro @ 29.09.2013. 14:58 ] @
Na mom vozilu je propišala bosch (lucas)pumpa pre par nedelja, da li je moguce da je od loseg goriva?

Sipano je pun rezervoar na jednoj privatnoj pumpi u Veterniku.
[ vladd @ 29.09.2013. 16:46 ] @
Euro petrol ili Lukoil su prilicno kvalitetni.

Razlog zasto ne kupovati kod privatnika je zapustanja opreme, privatnici vole da stede na kojecemu, a losi filteri i evaporatori na aparatima za tocenje mogu da naprave djubre i od najboljeg goriva.

Cinjenica je da je NIS renovirao(dubinski, ne samo sminkom) veliki deo svojih prodajnih mesta, pa je samim tim podignut nivo kvaliteta goriva, znacajno manje mulja u rezervoaru je ono sto se najvise tice kupca, a prodavcu donosi trosak.

To je glavni razlog za izbegavanje "banana" pumpi. Ofucanih i izraubovanih. Ma ko bio vlasnik, Pera, Daki ili NIS..
[ bakara @ 29.09.2013. 18:27 ] @
Citat:
vladd:
Razlog zasto ne kupovati kod privatnika je zapustanja opreme...

Sve su to manje - vise privatne pumpe (osim naravno NIS-a) tako da sve zavisi sta ko podrazumeva pod tim terminom.
Euro petrol vec pohvalih u prethodnom postu.

Ono sto meni bode oci je kvalitet usluge.
[ joojant200 @ 29.09.2013. 19:02 ] @
Jedno pitanje:
Ove godine je ukinut BMB95, odnosno nije ukinut ali ga niko vise ne prodaje.
Za moj auto mi ne treba Eurobmb95, ali ok platicu tih 10 din vise za kvalitet vise koji mi ne treba kad mora. Ali kada sipam recimo na Petrolu na racunu pise "Max ep bmb 95".
Mislim da je slican fazon na jos nekim pumpama, samo nemam sad kod sebe racun da mogu da tvrdim.
Kao da su nasli opciju da mi prodaju 'neko' gorivo po ceni od Eurobmb95 za koje oni tvrde da je ekvivalentno? Posto ocigledno nije Eurobmb95 - jer da jeste onda bi to i pisalo na racunu?
[ Java Beograd @ 29.09.2013. 19:05 ] @
- Ma dajte ljudi, uozbiljite se. Eventualno korišćenje lož ulje zbog parafina u sebi može da nešto naškodi motoru, ali ne i hladnjaku Čak ni jednokratno sipanje D2 ne može da izazove ozbiljniji kvar.

- Pazi: "rekli majstori" da je gorivo sa Daki petrola naškodilo hladnjaku. Ajde ?! Valjalo bi servis sa takvim majstorima u širokom luku zaobilaziti.

- Šta je sledeće ? Pukla mi guma na autoputu zbog lošeg goriva ?!
[ ventura @ 29.09.2013. 19:37 ] @
Citat:
Java Beograd
- Pazi: "rekli majstori" da je gorivo sa Daki petrola naškodilo hladnjaku. Ajde ?! Valjalo bi servis sa takvim majstorima u širokom luku zaobilaziti.

Ne razumem se uopšte u te tehnikalije, već samo polazim od činjenice da ništa nisu tražili da im platim, a opet su mi rekli to. Da je u pitanju nebuloza, i oni znaju da je nebuloza, zašto bi se uopšte cimali sa tim kad su mogli jednostavno da kažu objašnjenje tipa "u pitanju je loša serija EGR hladnjaka na vašem autu, zamenili smo je besplatno i izvinjavamo se za neprijatnost". To bi samo učvrstilo moju lojalnost kao kupca prema brandu jer pokazuje brigu prema kupcima, a ovaj izgovor sa Daki petrolom znači da ja sutra kad izađem iz garancije i naspem loše gorivo negde, da ću iz svog džepa morati da platim popravku, što nimalo ne ide u prilog Audi brendu jer to znači da su im motori isuviše osetljivi.

Proguglao sam malo o tom EGR hladnjaku i mogućim problemima sa gorivom, i evo šta kaže bukvalno prvi sajt na koji sam naišao:
...Poor fuel quality and excessive idling will contribute to EGR clogging...

...Both are prone to failure, the common culprit being soot buildup. When soot builds up in the EGR cooler, it can become clogged and the excessive heat can boil coolant in the exchanger. The EGR coolers have also been known to fail and leak coolant into the exhaust system (white smoke is typically noticed coming from the exhaust, which is steam)...
Izvor

I otprilike to spominju manje više svi sajtovi na koje sam naleteo 1 2 3

Dakle, u pitanju je hladnjak izduvnih gasova koji je osetljiv na taloženje gareži, a koja se dešava zbog lošeg kvaliteta goriva. Kada taj EGR začepi zbog gareži u njemu se stvaraju visoke temperature koje mogu da progore taj hladnjak i omoguće curenje rashladne tečnosti u izduvni sistem, i to je upravo ono što se meni desilo.
[ da.li.sam.to.ja @ 29.09.2013. 19:43 ] @
Citat:
AstralPro:
Na mom vozilu je propišala bosch (lucas)pumpa pre par nedelja, da li je moguce da je od loseg goriva?

Sipano je pun rezervoar na jednoj privatnoj pumpi u Veterniku.


Sipao kod Vukovica?? :-)
[ Java Beograd @ 29.09.2013. 19:56 ] @
Citat:
ventura:Proguglao sam malo o tom EGR hladnjaku i mogućim problemima sa gorivom, i evo šta kaže bukvalno prvi sajt na koji sam naišao:
...Poor fuel quality and excessive idling will contribute to EGR clogging...
Da, tako piše. Pa OK onda, verovatno je moguće. Biće da nisam u pravu.
[ AstralPro @ 29.09.2013. 21:32 ] @
Citat:
da.li.sam.to.ja:
Citat:
AstralPro:
Na mom vozilu je propišala bosch (lucas)pumpa pre par nedelja, da li je moguce da je od loseg goriva?

Sipano je pun rezervoar na jednoj privatnoj pumpi u Veterniku.


Sipao kod Vukovica?? :-)


da..ali tad prvi put pun rezervoar kod njih. I zadnji.
[ anon115774 @ 30.09.2013. 00:12 ] @
Citat:
ventura:"a, evo ga još jedan slučaj Daki petrol"... Uglavnom, ja sam im treći ove nedelje kome je auto stalo zbog goriva sa Daki petrola, i meni su menjali neki EGR hladnjak koji je kompletno progoreo (kroz njega je curela tečnost za hlađenje), isprali su rezervoar i sipali novo gorivo na OMV-u...


Ako si bio u servisu kod Ade, ti si im treci, ne znam ko im je drugi a moj otac je prvi (u sredu bio). Potpuno ista prica kao ovo sto si ti napisao. Od reci do reci.

Samo sto je za razliku od tvog slucaja u pitanju auto koji je presao 7.500 km.
[ ventura @ 30.09.2013. 00:36 ] @
Meni su odšlepali auto u četvrtak posle podne, ali su ga primili u servis tek u petak ujutru... Tako da je drugi srećni dobitnik verovatno stigao negde između :)
[ codeNO @ 30.09.2013. 01:21 ] @
Koliko ja znam, "normalno" je da u svim rezervoarima na pumpama ima vode u njima, samo se tacno zna koliki je i taj procenat, sve preko toga je "dolivanje". Otkud voda uopste onda unutra....KONDENZACIJA

Bila je cak emisija sa alvirkom kako je jurio sa inspekcijom po dve pumpe duhove koji kradu gorimo itd, ali na kraju daj Boze da je neko razumeo taj prilog

Ne treba sumljati uopste da se i dalje krade gorivo i mesa sa svim i svacim i koji pumpadzija je u smeni, da li sipas kada je rezervoar pri kraju ili cekas da budes prvi cim cisterna ode...itd itd

Jednog pravila se treba drzati...cim je neko otvorio novu pumpu ili renovirao rezervoare kao sada NIS treba ici tamo, bar u narednih 6-12meseci, ako nista drugo zbog cistoce goriva

Ali jabe kada su mene mesecima na istoj NIS pumpi stalno krali za par litara benzina i dok slucajno nisam otisao na Eko i kazaljka pokazala nesto drugo. Sada na europetrolu isto mi pokazuje kazaljka kao na NIS-u ili zato sto je gorivo poskupelo znacajno
[ milosbeo @ 30.09.2013. 03:15 ] @
MOL, ali sam zadovoljan i MaxMotion Eurodizelom(OMV).
[ Lavlja_Jazbina @ 30.09.2013. 05:18 ] @
Nije mi jasan atak na pumpu bez ikakvog dokaza za vozila 1,2,3.Poredjajte redosled kako je ko stizao.
Gde na papiru pise da je kvar izazvalo gorivo.Mala prskotina koja kada je auto hladan se manifestuje beli dim na auspuhu i kada auto dodje do radne temperature to se gubi.
Valjda dizete haubu kada treba sipati tecnost za sofersajbu pa malo se angazujte ranije po pitanju kontrole rashladne tecnosti..
Sada su dizne o.k. posle pranja a nista im se nije desilo pre,ali je gorivo u stilu kiseline pojelo sve ostalo.Tja,malo sutra.
[ Zarko Silic @ 30.09.2013. 09:36 ] @
Voda nije jedini stretni sastojak goriva. Proizcesti (uvesti) i prodati gorivo loseg kvalietta nije nikakav problem. Ponajmanje u Srbiji.
[ cika dacha @ 30.09.2013. 16:36 ] @
bakara@ sipam na NIS pumpama zato sto znam i video sam da imaju neki specijalni kamion sto im u odredjenom periodu procisti rezervoare na pumpama! a drugi razlog je zato sto sam ekonomski patriota! na NIS pumpama sipam gorivo i po r.Srpskoj i federaciji a narocito u federaciji sipam sa ponosom :-)
[ Lavlja_Jazbina @ 30.09.2013. 16:42 ] @
Mislim da na dejtonu imaju alarm za vodu,ako se desi.Ja samo zameram Nisu tu lezernost radnika,da ne kazem mrzovolju,da malo fali pa te pita,sto si dosao.
[ Nemanja @ 02.10.2013. 20:24 ] @
Za sve one koji obracaju paznju na dodatne usluge.

Car Wash

"Malaysian police close a car wash that was offering free sex to frequent customers."
[ etjen @ 03.10.2013. 09:50 ] @
^^sjajno
[ BokasaTzar @ 06.10.2013. 00:42 ] @
Moje negativno iskustvo sa DAki petrolom kod Sava centra je
što su mi ti ljudi stručno demonstrirali da u moj rezervoar zapremine 63 litara staje više od 65 litara goriva, a i da kvantna mehanika funkcioniše perfektno na makro nivou.

Razvio sam teoriju da je u mom autu ugrađen polu-kvantni rezervoar za gorivo koji ima mogućnost rastezanja.
Moj rezervoar je sigurno polu-kvantnog tipa (donekle poštuje Hajzenbergov princip neodređenosti), samo u dometu Daki pištolja za gorivo !!!

Temeljim ovu teoriju na tome da:
- rezervoar donekle poštuje Hajzenbergov princip, jer radi samo u smislu povećanja volumena rezervoara (dakle ne i skupljanja)
- i efekat sam primetio samo kod Dakija, pa predpostavljam da postoji snažno polje ispoljavanja efekta sa oštrim granicama dejstva

(Pri tome je moj pokazivač goriva bio potpuno ispravan, a očitavanje količine goriva je bilo PREKO 1/4 rezervoara prema tom pokazivaču. Nadalje, pokazivač je nastavio da bude ispravan bez ikakvih intervencija, čim sam napustio polje dejstva efekta kod Dakija)

Dakle:
* ili je kvantna mehanika prešla sa pojava na nivou atomske mehanike u makro svet Njutnovske mehanike u Daki petrolu
* ili Daki zakida pa ubija !

NIS ili Gasprom su zakon za sve ostale.

Štaviše,a u vezi sa gornjim, kod NIS-a u Dž.Kenedija sam doživeo i da mi je radnik na pumpi oprao vetrobran jer je primetio da je prljav.
I inače je osoblje ljubazno bez obzira na gužvu na pumpi.
To se pre nije dešavalo u Jugopetrolu - tako da su me prijatno iznenadili promenom odnosa zaposlenih prema kupcu.

Usput i istine radi - skoro sva goriva dolaze iz NIS-a.
[ vladd @ 06.10.2013. 09:19 ] @
Citat:
...Poor fuel quality and excessive idling will contribute to EGR clogging...

...Both are prone to failure, the common culprit being soot buildup. When soot builds up in the EGR cooler, it can become clogged and the excessive heat can boil coolant in the exchanger.


Ovo je napisano pojasnjenje zbog zona sa konzistentno losim gorivom.

Zagadjenje EGR-a se ne dogadja od jednog rezervoara, vec nakon duzeg perioda rada motora. Ali ne dovoljno dugog da bi problem bio zanemaren.

Pokusaj hladjenja EGR-a funkcionise dok se ne naprave naslage unutar egr-a, koji je inace bio problematican zbog zakrcenja grafitiziranim ostacima sagorevanja.

Kada se doda vise los nego dobar kvalitet materijala, onda mu svaka dlaka smeta. Ma koliko da naslage ne pothladjuju isduvne gasove i naslage, hladi se zid izduvne grane. Za tu priliku, neophodni su posebni materijali, specijalni celici, i dok se to ne promeni, "common problem" ce ostati.
Sa "kvalitetnijim" gorivnom ce trajati 10-30% duze, ali i dalje nedovoljno za korektan vek trajanja dela motora..

Cak i bajka o "kuvanju" rashladne tecnosti ne stoji, posto se ozbiljniji temperaturno-rashladni procesi desavaju oko cilindra, pa curenje i pucanje zidova nije aktuelno.
[ Stoj @ 28.10.2013. 18:35 ] @
Ja sam sipao na OMW-u euro dizel i posle pedesetak km upalila mi se upozorenje da izduvni gasovi nisu u redu.posto sam isao za inostranstvo u Austriji sipam na schellu onaj jaci dizel i ne zadugo upozorenje se ugasilo.Cim je auto povukao schellov dizel odmah se ugasilo upozorenje.Posle sam citao u novine da je OMW uvozio loz ulje iz inostranstva i prodavao ga kao evro dizel.Zato je drzava i zabranila uvoz loz ulja.U medjuvremenu cujem od nekoliko ljudi koji su sipali na OMW da su imali isti problem.Od tada sipam iskljucivo na NIS, Lukoil, i EKO i nigde drugde.
[ vladd @ 29.10.2013. 00:35 ] @
Da je loz ulje ni po jada, najgora su teska ili bazna(znacajno jeftinija od normalnog goriva) ulja za dizele ili sirovi benzin za benzince...

A to sta uradi motoru je za pricu, ekologija je najmanja glavobolja...
[ tdusko @ 28.01.2014. 10:12 ] @
Ima li ovde onih koji su juce mucili muku sa naftom? Meni se dvojica drugara javila sinoc da im je juce smrzla nafta u BG-u. Izgleda da se gorivo razblazuje vise nego ikad :)

EDIT: kad kazem nafta, mislim evro dizel :)
[ jnk @ 28.01.2014. 11:23 ] @
Moguće da su sipali u periodu kada je temperatura bila do +20(što je bilo nedavno) a tada mešavina nije bila baš za -8 kolko je bilo ovih dana. Ili su možda samo sipali kod dakija gde je uvek sumnjivo :)
[ botr @ 28.01.2014. 12:02 ] @
Komsija imao problem sa kombijem, na -6 smrzlo gorivo, filteri puni vode, a nedavno menjani. Sipan iskljucivo ED na pumpi
[ Zarko Silic @ 28.01.2014. 12:08 ] @
Ako vec drzava mesa plin sa vazduhom, zasto bi privatnicima bilo zabranjeno da cine isto to sa tecnim gorivom?
[ vaske2 @ 28.01.2014. 12:42 ] @
Juče drugar kamiondzija takođe imao problem,a sipa isključivo na Jugopetrolu...
[ KrkaCiC @ 28.01.2014. 12:51 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Ako vec drzava mesa plin sa vazduhom, zasto bi privatnicima bilo zabranjeno da cine isto to sa tecnim gorivom?


Ja sam na dva auta primetio povecanu potrosnju plina u poslednje vreme,a i kod par drugara koji sipaju na istoj pumpi. Posto kod mene imam privatnika i ruse,sipam kod rusa jer mi manje trosi-testirano!

Nije prevelika razlika,nekih 100-tinak dinara dakle litar i nesto

Dakle muva se samo tako


PS da ne bude da je zbog zahladjenja,sve to se desilo pre ovog minusa,dok je jos bilo toplije vreme
[ Lavlja_Jazbina @ 28.01.2014. 21:46 ] @
? Ali ni na svojim a ni u komsiluku da se neko pozalio.Isto na poslu.Mora da su bile neke kolicine za paljenje rezerve.
Mada sada razmisljam, prijateljici se na santa fe-u upalila lampica za vodu u gorivu,i to pre 3 dana.
[ botr @ 29.01.2014. 08:47 ] @
Citat:
KrkaCiC:
Citat:
Zarko Silic:
Ako vec drzava mesa plin sa vazduhom, zasto bi privatnicima bilo zabranjeno da cine isto to sa tecnim gorivom?


Ja sam na dva auta primetio povecanu potrosnju plina u poslednje vreme,a i kod par drugara koji sipaju na istoj pumpi. Posto kod mene imam privatnika i ruse,sipam kod rusa jer mi manje trosi-testirano!

Nije prevelika razlika,nekih 100-tinak dinara dakle litar i nesto :)

Dakle muva se samo tako :)


PS da ne bude da je zbog zahladjenja,sve to se desilo pre ovog minusa,dok je jos bilo toplije vreme :)




Sto se tice plina, posle sipanja na jednoj privatnoj pumpi, auto je trosio 14-15 litra, umesto uobicajenih 10-ak.
[ Zarko Silic @ 29.01.2014. 10:51 ] @
Ja sam mislio na plin za domacinstvo, a ne na plin za automobile

Dosetila se vlast da popunu rupe u budetu pa reko, da iskoristimo topli decembar, dok jos mozemo.
[ KrkaCiC @ 29.01.2014. 15:21 ] @
Citat:
botr: Sto se tice plina, posle sipanja na jednoj privatnoj pumpi, auto je trosio 14-15 litra, umesto uobicajenih 10-ak.


Zbog toga ne sipam na malim privatnim,ali rusi me zeznuse
Ovih dana hladnije a potrosnja je vec OK,dakle to je neka "losa" tura bila
[ Lavlja_Jazbina @ 01.02.2014. 21:46 ] @
Nesto se povecala potraznja za aditivima po radnjama.Isto se kuka i za smrzavanje goriva.Neko zabusava!

Citat:
- Od 1. do 19 decembra odnos ruskog i srpskog gasa je bio 7:1, odnosno sedam jedinica ruskog je mešano sa jednom srpskog, a nakon ovog perioda učešće ruskog kvalitetnijeg gasa je smanjeno na 4:1, što je dovelo do isporuke gasa znatno lošijeg kvaliteta. Naime, praksa je da u toku grejne sezone raste učešće uvoznog gasa, međutim sada je urađeno suprotno – navodi izvor.

(Telegraf.rs)


[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 01.02.2014. u 23:32 GMT+1]