[ ahmo88 @ 04.10.2013. 23:09 ] @
imam jedan problem na mjenjacu koji sam ugradio na passata 2, mjenjac je 5+r na passatu 1.6 benzin, kada sam ga ubacivo promjenio sam ulje semeringe, e sad mi se javlja sledeci problem, auto se nevoza cesto jer nije registrovano u 15 dana se provoza jednom ili 2 predje se 5-6km, kad se krece sa autom tako kad nije vozeno prva brzina auto ide kad hocu presaltat u 2 lagano malo zakrci isto tako iz 2 u 3, i tako jedno 100 metara i onda to nestane, i onda sve normalno cak lijepo usaltaje i kad se potjera momacki,...korpa i lamela su novi i druk lezaj (luk-ov komplet), sad me interesuje kad sam mjenjac kupio nije imo ulja u sebi, valjda na auto otpadu bio iskrenut i kroz odusak ulje je izaslo, pa sad mozda treba malo duze voznje da se to razradi i lijepo podmaze, sta vi mislite??
[ Lavlja_Jazbina @ 04.10.2013. 23:30 ] @
Koji viskozitet ulja je sipan ?
[ vladd @ 05.10.2013. 10:40 ] @
Ispiranje menjaca, i sipanje novog ulja. Ocito je zapeklo gotovo sve sto moze da zapekne..
[ ahmo88 @ 06.10.2013. 01:51 ] @
nasuo sam 90-tku nekog proizvodjaca dinara, ne znam kako je kupio sam u auto djelovima
[ ahmo88 @ 06.10.2013. 02:04 ] @
Citat:
vladd:
Ispiranje menjaca, i sipanje novog ulja. Ocito je zapeklo gotovo sve sto moze da zapekne..


cime je najbolje isprati
[ veselinovic @ 06.10.2013. 05:41 ] @
U taj mjenjac se ne sipa SAE 90.
To je traktorsko ulje i evenrualno za stojadina.
Sipaj SAE 75/90 obavezno sinteticko i bice u redu.
[ vladd @ 06.10.2013. 08:57 ] @
Za taj menjac je predvidjeno bas "traktorsko" ulje, SAE80, hipoidno, i naravno 75W/90, koje prija svakom menjacu, narocito sintetika.

Menjac koji je dugo stajao sam ispirao sa SAE 10 uljem(nekada se zvalo ispirol), sa podignutim pogonskim tockom(da se ne opterecuje menjac), motor radi, izmenjaju se sve brzine vise puta, i kada se ujednace prebacivanja u sve brzine, ispusti lako ulje i nalije hipoidno.

Nakon toga nije losa vanredna zamena ulja, nakon 5-10kkm, posto i hipoidno ulje nastavlja da rastapa stroku..
[ pajapop @ 06.10.2013. 22:55 ] @

Ja mislim da tu nije u pitanju ulje, ili nedostatak ulja. U tom slucaju, simptom bi bio "bucni zupcanici" koji su bucni tokom cele voznje. Ovo je struganje pri odredjenoj (pojedinacnoj) promeni stepena prenosa, a to moze da izazove samo zupcanik sinhronog prstena u menjacu. Mislilm da je kupljen los menjac...kome je potreban remont ili opet zamena...
[ Lavlja_Jazbina @ 07.10.2013. 05:51 ] @
Citat:
Sipaj SAE 75/90 obavezno sinteticko i bice u redu.

Tu je kvaka,i ONLY TO ULJE.Pricam o VW.Pri hladnom menjacu ulje je gusto i osetno teze se salta.Kada krenes,ulje se razredi pa nemas posle problema.
Negde kazu da se kod vagena menja na 400k a negde da se i ne menja.Ko je menjao ulje u staroj bubi ?! Zuto kao zejtin posle mnogo punoletstva.
Za 4-5 brzina 2 l.Ako mozes kupi original.Skupo,ali kada otvoris kanticu bice ti jazno zasto.
[ ahmo88 @ 07.10.2013. 10:32 ] @
Citat:
pajapop:

Ja mislim da tu nije u pitanju ulje, ili nedostatak ulja. U tom slucaju, simptom bi bio "bucni zupcanici" koji su bucni tokom cele voznje. Ovo je struganje pri odredjenoj (pojedinacnoj) promeni stepena prenosa, a to moze da izazove samo zupcanik sinhronog prstena u menjacu. Mislilm da je kupljen los menjac...kome je potreban remont ili opet zamena...


kad sam kupio prvi mjenjac, isto zamjenio ulje i ugradio na passata imo je problem sa 2 brzinom znaci uvjek je krkljo i pri malom gasu pogotov velkom i kad se ide 1-2 i kad se vraca 3-2 znaci uvjek, i to je kako kazu bio sihron 2 brzine, i ja skinem taj mjenjac i rasklopim ga pregledam svi su sihroni bili na mjestu nijedan nije bio samljevan, i opet to sklopim sve vratim kako je bilo i idem zamjenim za ovaj..ovaj sto mi je sad na autu zamjenjeno mu ulje kao sto sam reko, kad sam probo sve je radilo i pri punim turazama i pri normalnoj voznji, e sad auto se ne voza tako cesto jer nije registrovano znaci nekad stoji 10 dana nekad 15, i posle takog nevozanja sjedam upalim krenem 1 idem kad hocu u 2 malo zakrci i ja poet usporim vratim u 1 i opet u 2 nakon toga sve uredu obidjem 2-4 km i opet ugasim i ostavim, eto tako(da napomenem ovaj mjenjac nije imo kapi ulja kad sam uzeo znaci ovaj sto mi sad pravi problem, na auto otpadu bio je prekrenut pa je izaslo sve kroz onaj odusak)
[ vladd @ 07.10.2013. 11:42 ] @
Jasno je da je bio suv i da su se skorili ostaci ulja. I stroke.

Sto se krcanja druge tice, glavni problem je sihron, ali i viljuska menjaca.
Pre svega proveri sistem poluga za biranje brzina, da nemaju lufta, lako se menjaju polugice, i plasticnu solju ispod rucice menjaca(malo se teze skida zbog iizduvne grane, ali se mora zameniti nakon 20 i vise godina..
Ako sistem poluga ne dovede viljusku na pravu lokaciju, sledi krcanje..
[ pajapop @ 07.10.2013. 18:34 ] @
Da...prvo treba proveriti kako je nastelovano kvacilo. Sad..ne znam dal on ima sajlu ili je hidraulika. ako je sajla. najbolje je zameniti novom (mozda zariba od stajanja) ili je malo zategnuti, a ako je hidraulika, treba proveriti da nema vazduha i opet malo nastelovati pedalu. Takodje treba proveriti spoj rucice menjaca sa vratilom tj biracem brzina...e ako je to sve u redu..onda teraj dok ne crkne, pa ce ti se samo reci sta je (mala sala)
[ ahmo88 @ 07.10.2013. 21:18 ] @
sajla nastelovana odvaja kvacilo negdje na sredini, ne krci kad se usaltaje u rikverc, a ovo ostalo proba cu sa novim uljem i da ga isperem pa cu vidit sta kako dalje,
[ vladd @ 07.10.2013. 21:39 ] @
Polugice sistema za promenu brzina mozes rukom da proveris, da li su plasticni zglobovi sa luftom.