[ goat @ 06.10.2013. 01:06 ] @
ljudi

već drugi put kupujem termostat , jer mi se dešava da pri vožnji nizbrdo ili laganoj vožnji teperatura motora pada. prošle godine sam ga pred zimu zamenio, radio je gore nego stari ( raspao se) pa sam vratio stari, sada sam opet kupio nov i zamenio misleći da sam prošle godine imao "sreću" da kupim neispravan, ali nema promena ni sa novim termostatom.

termostat se na ovom motoru relativno lako menja, zar ne?.. pitam vas ima li neka "kvaka" kada se menja termostat na ovom motoru ili postoji neka mana što se tiče rashladnog sistema na ovom vw motoru?..

... u radu u mestu relativno brzo postigne radnu temperaturu 90 stepeni, ali zato u vožnji mu treba čitava večnost i jedva dostigne 70 na ravnom putu...

... ima li neko ideju šta je u pitanju!?
[ vladd @ 06.10.2013. 08:46 ] @
Menja se relativno lako
http://www.youtube.com/watch?v=CXgxxUauZr8

Ja bih nastavio da sumnjam na termostate, ne vidim da ima promena u mentalitetu prodavaca..kupi krs i naplati skupo.
[ pajapop @ 06.10.2013. 22:38 ] @

Nov termostat ne znaci i da je ispravan. Svaki ozbiljan majstor bi trebao i pre ugradnje novog termostata da proveri njegovu ispravnost na vrlo prost nacin. Prvo, odredi se temperaturni raspon termostata. On je obicno i naznacen na samom termostatu. Donja temperatura je tacka na kojoj bi trebalo da pocne da se otvara. Gornja temperatura oznacava polozaj kada je potpuno otvoren. E sad...posebna posuda sa vodom treba da se zagreva na sporetu a u njoj se nalazi termometar. Zagreje se voda do 5-8 stepeni ispod predvidjene donje temperature termostata...spusti se termostat u vodu pomocu komada zice i nastavlja se sa grejanjem. Ako se suvise rano otvori, znaci da ne valja. Zatim se nastavlja sa grejanjem sve dok se voda ne zagreje na 10 stepeni iznad donje predvidjene temperature. Tada bi trebao da bude potpuno otvoren ako je ispravan. ako nije potpuno otvoren, znaci da ne valja... U ovom slucaju, termostat se suvise rano otvara...
[ Lavlja_Jazbina @ 07.10.2013. 06:12 ] @
Termostat ti otvara na 87c . ( 032 121 110 b ).Uzmi Behr Thomson,kao i dalje imaju kvalitet.
Ventilatori ti se pale 1. 92-97-zaustavlja 84-91-- 2. 99-105c zaustavlja 91-98c.

Mozda je greska u katalozima.87c je vw original a katalozi aftermarketa negde daju 84c !!!!! .Mozda je tu problem !
[ vladd @ 07.10.2013. 12:17 ] @
Katalozi nude bas za 87 oC. I nije problem u otvaranju, vec zasto ne zatvara, odnosno, motor je pothladjen..a to znaci vecu potrosnju, losije sagorevanje, talozenje naslaga...

Ostaje provera zaptivke na termostatu, ili postojanje nekih komadica proslog termostata, koji zaglave novi, ili malo iskrenuta montaza, da li naseda na nosac..

Sumnjam da termostat ima preveliki hod, pa je na 90 i par stepeni maksimalno otvoren, a krece da zatvara na ispod 80...
Po meni, na 85 bi trebao da bude zatvoren i da vrti vodu oko cilindara, a ne da zeva sve vreme...
[ Lavlja_Jazbina @ 07.10.2013. 14:54 ] @
Ja mislim da je bas u otvaranju,jer ako je termostat na 84,motor uvek isporuci tu temperaturu pa je termostat poluotvoren ( dovoljno i 1mm ).
[ pajapop @ 07.10.2013. 19:00 ] @

Prvo..termostat nikad hermeticki ne prekida protok. On uvek dozvoljava izvesnu kolicinu protoka...Njegova uloga je samo da uspori protok, da bi se tecnost u bloku brze zagrejala i postigla radnu temeraturu, a posle i da bi se tecnost brze rashladila u hladnjaku. Ako je protok mnogo usporen dolazi do pregrevanja u bloku, a ako je stalno otvoren, dolazi do podhladjivanja. Gadjate se i licitirate sa temperaturnim rasponima...Na originalnom termostatu mora da postoji oznaka temerature, i uvek treba kupovati samo takav sa tim rasponom, jer je on fabricki projektovan za taj motor. Sve ostalo je improvizacija, kao...ovaj "pase" moze da se nasrafi...moze ali nije za taj motor...Osnovna stvar je da se pre svake montaze ispita ispravnost i potpuno novog termostata. Tek ako je on ispravan na testu, a javljaju se problemi, onda treba razmisljati o koje kakvim kvakama koje ga mogu onemoguciti u njegovoj funkciji i sl.
[ Lavlja_Jazbina @ 07.10.2013. 19:25 ] @
Citat:
Prvo..termostat nikad hermeticki ne prekida protok

Apsolutno netacno.Odakle ti ideja da tako nesto propagiras.
Evo ti prost primer.Kada drzis termostat u ruci pre montiranja,da li je potpuno zatvoren?!
Isto se desava i kada ga stavis na auto,do odredjene temperature kada otvara.Taj vosak u toj spirali nije toliko "pametan"
da po tebi drzi malo otvoren.To malo je 2l goriva vise zimi,recimo kod mene,kako ti kazes, nije hermeticki zatvoren.
[ pajapop @ 07.10.2013. 20:20 ] @

On nije malo otvoren. Naprotiv...zatvoren je, ali je konstruisan tako da pored zatvaraca ili kroz poseban kanalic ili rupicu izvesna kolicina tecnosti struji u jedinici vremena. Da nije toga, brzo bi doslo do eksplozije creva zbog pritiska. Termostat je u stvari ventil...koji propusta...
[ Lavlja_Jazbina @ 07.10.2013. 21:21 ] @
To sa tim tegicem,da ga nazovem imaju samo neki tipovi.Pritisak u crevima je da kazemo 0.7bara a visak pritiska regulise cep na
ekspanzionoj posudi,kao i kada dolazi do kljucanja rashladne tecnosti.Zato se i preporucuje sada univerzalni g12 kod vw jer mu je tacka kljucanja na 125c,pa je po meni
potrebniji leti,zimi ima svoju namenu.
Citat:
Termostat je u stvari ventil...koji propusta.

Tako je,ali samo pri odredjenoj temperaturi.Nije on elektronski sklop da bi bio tako precizan kako navodis.Propusta vodu samo kada se bimetal "spremi" za odredjenu temperaturu.
U suprotnom si u pravu.Ne slazemo se samo da je stalno-malo-otvoren.
[ vladd @ 07.10.2013. 21:37 ] @
Behr-ov bi trebao da bude korektan.

Nije nepoznata pojava da treba nabaviti nekoliko termostata, trgovci ug;avnom nabavljaju najjeftinije moguce, a nisu ni kupci bolji pri potrazi. Uvek trce na "jeftino".

Jeftino, naravno, ne znaci i po najnizoj brojci na racunu, vec nisku cenu upotrebljivog dela.

Sto se BG radnji tice, nekoliko njih se snabdeva iz centralnog magacina VW servisa, a par imaju sopstvenu nabavku solidnih zamenskih delova.
[ goat @ 07.10.2013. 22:40 ] @
... topran-ov sam kupio i evo malo pre sam išao u kratku vožnju po lokalu... izlazno crevo iz termostata ka hladnjaku toplo... posle 10 min vožnje kazaljka temperature ostala "zakovana"
[ Lavlja_Jazbina @ 08.10.2013. 06:17 ] @
TOPRAN=PRC.Hans prise,nazalost pakovanje na trzistu.
[ goat @ 09.10.2013. 19:01 ] @
... reših ovaj rebus ali iz trećeg pokušaja....




prvi pokušaj; (levo) se završio raspadom tela termostata... i ne mogu ga sastaviti jer čim ga pustim on se opet rasturi sam od sebe

drugi termostat je falš, opruga mu je "mekša" od ostalih, što znači da će ranije da otvori i kasnije da zatvori...

treća sreća: kada sam ga danas kupio pipak na mesinganom delu je bio skroz izvučen i nisam mogao da ga vratim... probao sam ga u toploj vodi ali nije reagovao... hteo sam da ga vratim prodavcu ali sam opet pokušao da vratim pipak i uspeo sam lako, probao ga opet u vodi i reagovao je ali manje nego stari... namestio sam ga i prijatno se iznenadio... pustio sam motor da radi na praznom hodu... izlano crevo iz hladnjaka je bilo hladno dokle god merač temperature nije stigao do 90, tu je stao a crevo je i dalje bilo hladno, pustio sam dalje ali se ništa nije dešavalo, onda sam prešao 5-6 km i stao da proverim.. termostat je pustio , izlazno crevo hladnjaka je bilo toplo ali ne vruće kao ono "gornje"




[Ovu poruku je menjao goat dana 09.10.2013. u 20:19 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 09.10.2013. 19:41 ] @
Kako mislis raspao ? Ne trebas nista pritiskati da bi montirao.Taj pipak ide ka luli termostata.


[ goat @ 09.10.2013. 20:09 ] @
... kada sam skinuo poziciju "4" izvadio sam uložak termostata "5" iz delova.. vidi se termostat kod kutije behr, raspao se .. opruga ga je razdvojila na dva dela....

[ Lavlja_Jazbina @ 09.10.2013. 21:26 ] @
Peh,pitao sam,zasto si ovo radio.

Citat:
pipak na mesinganom delu je bio skroz izvučen i nisam mogao da ga vratim... probao sam ga u toploj vodi ali nije reagovao...
hteo sam da ga vratim prodavcu ali sam opet pokušao da vratim pipak i uspeo sam lako
[ goat @ 10.10.2013. 20:41 ] @
^
da sam ga tako ostavio prilikom montaže ostao bi u otvorenom položaju... znaš već ono " koga zmija ujede i guštera se plaši".. morao sam da ga probam.. već mi se smučilo da ispustam rashladni sitem... malo sam bio .. pa sam prosuo jedno 3 litra tečnosti...

[Ovu poruku je menjao goat dana 10.10.2013. u 21:55 GMT+1]