[ Mali_Milojica @ 11.10.2013. 08:43 ] @
Ovih dana sam primetio da policija postavlja redarsku kontrolu na nadvožnjacima na autoputu kroz Beograd. Konkretno, danas sam video policajce sa radarom na Dušanovačkom mostu i na mostu (pasareli) blizu Arene.
[ jnk @ 11.10.2013. 10:22 ] @
Ne brini uglavnom ne snimaju brzinu nego zaustavnu traku. Kazna prava sitnica - 120,000 dinara(ili 15 dana zatvora), 8 meseci oduzimanje dozvole i 14 poena.
[ cozmo_im @ 11.10.2013. 19:27 ] @
Snimaju sve i ima ih na svim nadvoznjacima i na petljama kod Arene. Danas bili svugde i snimali (i brzinu i zaustavnu).

Ne zezajte se sa prekoracenjem brzine na Gazeli nikako.
[ Jbyn4e @ 11.10.2013. 19:33 ] @
@cozmo_im

Kako znaš šta su sve snimali?
[ cozmo_im @ 11.10.2013. 21:19 ] @
Zato sto su neki vec dobili kazne za prekoracenje.
[ su27killeryu @ 11.10.2013. 21:38 ] @
Citat:
jnk:
Ne brini uglavnom ne snimaju brzinu nego zaustavnu traku. Kazna prava sitnica - 120,000 dinara(ili 15 dana zatvora), 8 meseci oduzimanje dozvole i 14 poena.


soma evra za zaustavnu?
[ cozmo_im @ 11.10.2013. 22:09 ] @
Tako je. To je sad najtezi prekrsaj.
[ barcode @ 12.10.2013. 08:04 ] @
Mislim da ne snimaju brzinu, u vreme kada stoje tamo ne mozes da prekoracis brzinu sve i da hoces. Fotografisu samo voznju u zaustavnoj traci, dobro su se i setili.

Od kad su pre nekih mesec dana krenuli da spartaju presretaci, nama budalama koji ne vozimo po zaustavnoj je svanulo. Tada je jos i bio po koji indijanac u zaustavnoj, ali sad od kada stoje i na nadvoznjaku da ih lepo svi vide, potez od Laste do Dusanovca mi lici na Nemacku, vidis kako svi lepo voze i kako ne mora da se ulazi u zaustavnu.

Jos samo da istraju malo, recimo jednom nedeljno je dovoljno da stoje tamo, ne moraju ni da rade nista, mogu da lepo klopaju burek ujutru, ne moraju ni da fotkaju, nije meni stalo da uzimaju nekom pare, dovoljno je da ostane ovakva normalna situacija.

Samo da unapred odgovorim na pitanja tipa "sta tebe boli uvo sto ja vozim po zaustavnoj", "guzva je pa moram tuda", "zurim se"

Naravno da me boli uvo. To je potpuno ista situacija kao kad imas red na salteru u posti a pametnjakovic te lagano obidje, stane kod prvog u redu i umesto njega se ugura kod salteruse. Usporio si mene koji sad moram da cekam i tebe koji si realno dosao posle mene. E to isto se desavalo svakod dana kod autokomande. Ides ti tvojom zaustavnom trakom od Medaka do Autokomande, i sta ces, neces valjda tamo desno gde se uliva Juzni Bulevar, pa da cekas sve one autobuse, jok, nego ces pravo u moju traku (na moj salter). E onda onaj koji ostane iza tebe stane, pa onda onaj sledeci, i tako jos vise usporis celu kolonu. Onda se nadje jos vise onih kojima se zuri jer sada kolona ide jos sporije, pa sve vise ljudi krene da obilazi i pravi sve vecu guzvu ukljucujuci se kad im zaustavna traka nestane. I tako...... Sada, lepo, svi voze 15 na sat ali kolona ide, mali cep kod Plavog mosta, ali to se prodje za 3 minuta, a ne kao ranije od Dusanovca do autokomande pola sata.

Secam se, Nemacka, autoput, sudar, kolona 50km, nikom nije palo na pamet da udje u zaustavnu traku. Naravno prodje lepo hitna pomoc zaustavnom trakom, zavrsi se intervencija, opet svi krenemo lagano, opet niko ne ide zaustavnom. Kod nas bi hitna pomoc morala da ide ili tenkom preko pametnih u zaustavnoj, ili helikopterom.

Zamisli, ne daj Boze, slupas se negde na autoputu kod autokomande, sedis onako krvav u autu, krv curi po asfaltu kao reka, a u daljini vidis gore na brdu kod Medaka Hitnu pomoc kako stoji u mestu sa rotacijom, a ispred nje se kikocu sekretarice u audiju sa sluzbenim vozacem, biznismeni u kajenima, i pevaljke u dzipovima koji pod tockovima nikada nisu osetili nista osim asfalta sa tragovima boje za obelezavanje mesta za invalide u Uscu i Delti. Oci se sklapaju....

Tako da, samo napred, stojte tu lepo sa kamerama, i svima dobro.
[ cozmo_im @ 12.10.2013. 09:41 ] @
Snimaju brzinu, 100% provereno, covek dobio na kucnu adresu. Nemojte da se zezate sa prekoracenjem!

"Kamera Fama koja kontrolise kretanje zaustavnom trakom moze da snimi prekrsaj na udaljenosti i od 1500metara! Takodje kamera snima i prekrsaje u prekoracenju brzine. Zaustavna traka je deo puta namenjen iskljucivo za zaustavljanje vozaca zbog nepredvidjenih razloga poput tehnicke neispravnosti vozila ili nesposobnosti vozaca da upravlja vozilom. Kretanje zaustavnom trakom je ozbiljan saobracajni prekrsaj za koji je zakonom predvidjeno 14 kaznenih poena, novcana kazna u iznosu od 100000 do 120000 din i osam meseci zabrane upravljanjem vozila."
[ boyan3001 @ 12.10.2013. 10:42 ] @
Citat:
barcode:
Jos samo da istraju malo, recimo jednom nedeljno je dovoljno da stoje tamo, ne moraju ni da rade nista, mogu da lepo klopaju burek ujutru, ne moraju ni da fotkaju, nije meni stalo da uzimaju nekom pare...

Mozda tebi nije, ali njima je to smisao zivota i jedni razlog zbog koga su otisli u policiju.
[ cozmo_im @ 12.10.2013. 10:55 ] @
Citat:
barcode:
Mislim da ne snimaju brzinu, u vreme kada stoje tamo ne mozes da prekoracis brzinu sve i da hoces. Fotografisu samo voznju u zaustavnoj traci, dobro su se i setili.

Od kad su pre nekih mesec dana krenuli da spartaju presretaci, nama budalama koji ne vozimo po zaustavnoj je svanulo. Tada je jos i bio po koji indijanac u zaustavnoj, ali sad od kada stoje i na nadvoznjaku da ih lepo svi vide, potez od Laste do Dusanovca mi lici na Nemacku, vidis kako svi lepo voze i kako ne mora da se ulazi u zaustavnu.


Svanulo? Juce sam video barem dvadesetak ludaka na potezu od 11. aprila do SC kako sibaju preko 100kmh zaustavnom.
[ mmix @ 12.10.2013. 20:59 ] @
Napravis se lud i odes na sud i kazes da si nepredvidjeno morao da se zaustavis u zaustavnoj


[ cozmo_im @ 13.10.2013. 08:21 ] @
Nema sanse. Presretaci prate i snime sve, kao i kamera.
[ mmix @ 13.10.2013. 23:11 ] @
imho, zaustavna traka u gradu je besmislena kategorija. Kao i koncept saobracajne trake u urbanom centru koja ne sme da se koristi. U slucaju nezgode i amsovnog zastoja sluzbean vozila mogu da udu na sledecm izlazu u kontra smeru i da oddju do mesta. A dodatak jos jedne trake bi rasteretio saobracaj u spicu.
[ jnk @ 14.10.2013. 00:18 ] @
U pitanju je autoput pa je valjda logično da postoji zaustavna traka. Tamo gde je ona besmislena na autoputu, tamo je i nema, a to je obično neko brdo(recimo mokroluško kod Bubanj potoka) gde bi šleperi previše usporavali saobraćaj ili recimo Gazela gde je zbog ogromnog priliva vozila sa petlje taj korak bio neophodan.

Da bi se ukinula zaustavna potrebno je ukinuti autoput i pretvoriti ga u bulevar a to bi sa sobom nosilo mnogo drugih stvari poput ograničenja brzine.
[ barcode @ 14.10.2013. 00:54 ] @
Citat:
mmix:
imho, zaustavna traka u gradu je besmislena kategorija. Kao i koncept saobracajne trake u urbanom centru koja ne sme da se koristi. U slucaju nezgode i amsovnog zastoja sluzbean vozila mogu da udu na sledecm izlazu u kontra smeru i da oddju do mesta. A dodatak jos jedne trake bi rasteretio saobracaj u spicu.


Da bi dodatak trece trake rasteretio saobracaj neophodno je da svuda postoji ta treca traka. Na potezu od Laste do Zemuna se ta 'treca traka' se neprestano prekida, jerbo, jelte, imamo gomilu ukljucenja. Ovako udjes u zaustavnu traku, vozis 500m, pa se vratis u moju traku da obidjes pandura, pa onda 200m, pa se vratis da ne bi izginuo dok se neko ukljucuje, pa tako lepo par puta napravis harmoniku u mojoj traci.

Inace sam bio svedok upravo na krivinici na desno pre Dusanovca u smeru ka Sidu kako baja audijem prolazi zaustavnom velikom brzinom obilazeci nas glupe, a onda se, ne uspevsi da ukoci do kraja, instalira u keca koji se, verovatno crknut, kotrljao 5km/h nizbrdo u zaustavnoj. Popravku tog audija smo verovatno svi platili kroz porez.

Edit: sam koncept autoputa u gradu je besmislen. Besmisleno je i da 300.000 ljudi pokusava da u roku od sat vremena predje preko 3 mosta. Nece slonce u lonce. Besmisleno je i da neko kaze da treba ukinuti saobracaj u centru,a kroz centar prolazi tranzitna ruta. Gde ja zivim jbt....
[ Java Beograd @ 14.10.2013. 07:39 ] @
I ja se slažem da je zaustavna traka na autoputu kroz Bgd najžešća glupost. Sasvim je dovoljno da se na nekoliko mesta napravi zaustavni parking, ionako ima zelenila sa obe strane autoputa. I putiš ljude da voze.
[ jnk @ 14.10.2013. 07:55 ] @
I na svakom uključenju kojih ima gomila bi se pravila zakrčenja.

Fali ovom gradu malo više od par sitnih tweakova da bi bio bolji. Recimo obilaznica, metro, ump, smt...
[ Java Beograd @ 14.10.2013. 08:01 ] @
I naravno kanal Morava - Vardar - Egej
[ Nemanja @ 14.10.2013. 08:55 ] @
Ali ukoliko nema zaustavne brzina je ogranicena na 80-100. To je cesto resenje na obilaznicama oko gradova.
[ Java Beograd @ 14.10.2013. 09:21 ] @
Citat:
jnk:Fali ovom gradu malo više od par sitnih tweakova da bi bio bolji. Recimo obilaznica, metro, ump, smt...
A šta je smt ?
[ jnk @ 14.10.2013. 11:35 ] @
Spoljna magistralna tangenta. Kolko sam shvatio to su sad predvideli umesto dela bg obilaznice sa vojvođanske strane, uključujući i most Zemun-Borča.

[img]http://www.sicip.co.rs/admin/image.jpg?imageId=552&lastModified=1276784439000[/img]
[ deki111 @ 14.10.2013. 12:40 ] @
Bilo je na Tv Studio B: Nepropisno korišćenje zaustavne trake na auto-putu

[ Java Beograd @ 14.10.2013. 13:16 ] @
Užas. 1.000 € ! ACAB.

Kad smo već kod ove teme, da li neko zna: da li u zakonu ima išta napisano u vezi debele isprekidane linije. Šta ona znači ? Sme li da se gazi ? Ima ih na autoputu u pravcu Niša, sa desne strane, neposredno pre BUS stanice za Sava Centar i takođe je takva linija nacrtana posle Gazele, između NIS benzinske stanice i Autokomande. (Verovatno ima još negde, ali ovde najčešće prolazim)

Evo Google Earth screen shot-a. Dakle, desna strana, pravac prema Nišu, neposredno pre SC. I vidi se jedna nebulozna kosa linija. Koji li je retard to crtao ?

[ bakara @ 14.10.2013. 13:26 ] @
Citat:
Java Beograd: Užas. 1.000 € ! ACAB.

Kad smo već kod ove teme, da li neko zna: da li u zakonu ima išta napisano u vezi debele isprekidane linije. Šta ona znači ? Sme li da se gazi ?

Debela isprekidana linija oznacava traku za ubrzavanje vozila i ima ih samo na auto putevima, kosa debela linija oznacava kraj trake za ubrzanje i pocetak zaustavne trake.

[ Java Beograd @ 14.10.2013. 13:32 ] @
A šta je ono šta sam označio crvenim ? Početak kraja ili kraj početka ? Šta kad se to nagazi ?
[ bakara @ 14.10.2013. 13:45 ] @
Nemam pojma, dao si samo jedan nejasan deo slike.

Ali mislim da je to pocetak iskljucenja preko puta SC...tu ima dosta ukljucenja i iskljucenja

To je valjda ovaj deo:
http://binged.it/1bqVA9R

[ cozmo_im @ 14.10.2013. 13:48 ] @
Ta linija (ne vidi se dobro na google maps) oznacava ulazak na iskljucenje sa autoputa (ovo je pogled sa suprotne strane):

[ bakara @ 14.10.2013. 13:54 ] @
Ili preciznije: debela kosa linija oznacava prestanak ili pocetak zaustavne trake.
[ Lavlja_Jazbina @ 14.10.2013. 18:18 ] @
Citat:
prestanak ili pocetak zaustavne trake.

To na ovoj slici nije tacna konstatacija.Nastavak je normalna traka,verovano za iskljucenje.
To sto je JAVA spomenuo je malo konfuzno kod vozaca jer recimo kod steka je bar 300m do iskljucenja za auto komandu,
tako da se neko ukljuci na pocetku a neko pri samom zavrsetku pa ovi sto se kasnije ukljucuju i ne gledaju retrovizor.Slikacu sutra.
[ curveball @ 15.10.2013. 16:01 ] @
Evo jos jedne slike poteza od prvog kruznog toka kod Arene do Sava Centra; da li je legalno voziti desnom trakom od Antifasisticke Borbe do izlaza u Milentija Popovica, s obzirom da je u pitanju isprekidana linija?

[ milosbeo @ 15.10.2013. 16:34 ] @
Licno sam svedok ovoga. Pored Fame koja snima zaustavnu traku, svakodnevno patrolirju presretači. Ovog puta je bio egzotičan crni Mitsubitshi Evolution 10!
[ Lavlja_Jazbina @ 15.10.2013. 18:12 ] @
Citat:
da li je legalno voziti desnom trakom od Antifasisticke Borbe do izlaza u Milentija Popovica, s obzirom da je u pitanju isprekidana linija?

DA!

Citat:
Uzduzne oznake na kolovozu

Uzduzne oznake na kolovozu su :
- neisprekidane linije ,
- isprekidane linije
- udvojene linije .


Neisprekidana uzduzna linija moze biti :

* razdelna linija
* ivicna linija

Kraljevo Razdelna neisprekidana uzduzna linija oznacava zabranu prelazenja vozila preko te linije odnosno zabranu kretanja vozila po njoj. Razdelna linija sluzi za razdvajanje dvosmernih kolovoznih povrsina po smerovima .

Neisprekidana uzduzna linija kao ivicna linija sluzi da obelezi i istakne ivicu vozne povrsine kolovoza ili razdvoji kolovozne povrsine sa posebnom namenom .To moze biti obelezavanje stvarne ivice kolovoza puta ili trake za kretanje vozila javnog prevoza putnika .Ove linije izvlace se zutom bojom , ali po novom standardu izvlace se belom bojom .


Isprekidana uzduzna linija moze da bude :

1. obicna linija ,
2. linija upozorenja ,
3. kratka i siroka linija .

Koristi se za razdvajanje i obelezavanje razlicitih kolovoznih povrsina i ona se moze prelaziti uz potrebnu paznju i tako da se ne ugrozava bezbednost saobracaja .

oznake na kolovozu Obicna isprekidana linija sluzi za razdvajanje kolovoznih povrsina na saobracajne trake .

Linija upozorenja sluzi za najavljivanje neisprekidane linije , njeni potezi su duzi od poteza obicne isprekidane linije .

linija vodilja Kratka isprekidana linija koristi se za razdvajanje jednosmernih kolovoznih povrsina na saobracajne trake na prilaznim kracima raskrsnice , kao linija vodilja u samoj raskrsnici i za odvajanje trake za vozila javnog gradskog prevoza putnika kada se koristi samo u odredjenim vremenskim intervalima u toku dana .


auto-put Siroka isprekidana linija sluzi kao ivicna linija za razdvajanje tokova u raskrsnici na putevima van naselja i kao ivicna linija za izdavanje nisa za skretanje i izlivanje , odnosno ulivanje na auto – putevima i putevima rezervisanim za saobracaj motornih vozila .

Udvojena neisprekidana linija sluzi za razdvajanje dvosmernih kolovoznih povrsina po smerovima kretanja .Preko nje se ne sme vozilom prelaziti niti voziti po njoj .

udvojena isprekidana linija Udvojena isprekidana linija sluzi za obelezavanje saobracajnih traka sa izmenjivim smerom kretanja na kojima je saobracaj regulisan uredjajima za davanje svetlosnih saobracajnih znakova dvobojnim svetlima crvene i zelene boje .

udvojena Udvojena kombinovana linija sastoji se od jedne neisprekidane i jedne isprekidane linije , koristi se za razdvajanje saobracajnih traka na mestima gde su uslovi preglednosti takvi da dopustaju preticanje samo u jednom smeru kretanja na primer :

* na izlazu iz krivine ,
* na delu puta niz prevoj ...



http://saobracajnasekcija.blog...013/05/oznake-na-kolovozu.html
[ Lavlja_Jazbina @ 20.10.2013. 13:03 ] @
Dzabe zakon,kada juce gledam ribu koja od geneksa ka isklucenju ka studenjaku siba u zaustavnoj sa punim autom drugara ubedjena da
vozi svoju voznju i nikome ne smeta.Htedoh da joj svirnem posto sam se iskljucivao ka studenjaku a ona iz zaustavne ulazila u traku za iskljucenje,
ali rekoh sebi,cemu.Neki su izasli iz te skole bez elementarnog poznavanja propisa.
[ deki111 @ 27.10.2013. 20:43 ] @
Da vas podsetim, kazna za vožnju zaustavnom trakom je 100.000-120.000 dinara, 8 meseci oduzimanje dozvole i 14 bodova.

Gledao sam danas neku nemačku auto-emisiju gde su pominjali isti prekršaj. Kod njih je kazna 75 evra i 2 boda.

Imaju i znak koji u trenucima zastoja na nekom delu auto-puta dozvoljava korišćenje zaustavne trake.







[Ovu poruku je menjao deki111 dana 28.10.2013. u 07:40 GMT+1]

EDIT: pokušavam da ubacim drugu sliku

[Ovu poruku je menjao deki111 dana 28.10.2013. u 07:41 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 27.10.2013. 21:32 ] @
Ja bi postavio pitanje da li je ovde neko ikada,iz bilo kave potrebe isao zaustavnom trakom.
Ja nisam,i nije mi ni palo na pamet.Nek hm ili kah bude potvrda.
[ Ivan Dimkovic @ 27.10.2013. 21:32 ] @
Citat:
deki111
Da vas podsetim, kazna za vožnju zaustavnom trakom je 100.000-120.000 dinara, 8 meseci oduzimanje dozvole i 14 bodova.


Zanimljivo.

Zanima me da li znas da li postoji neki specificni razlog zasto je u Srbiji toliko ostra kazna za ovaj prekrsaj? Neki istorijat velikih problema, cestih zloupotreba ili nesto slicno?

Posto meni, kao laiku, deluje prilicno stroga kazna.

Citat:

Gledao sam danas neku nemačku auto-emisiju gde su pominjali isti prekršaj. Kod njih je kazna 75 evra i 2 boda.


Kada su oni u pitanju, nije tako redak slucaj na auto putu da blizu iskljucenja ako dodje do udesa ljudi ad-hoc krecu da koriste zaustavnu. To nije ispravno osim ako ne postoji znak koji to eksplicitno dozvoljava, ali ni kazna nije neka (niti se nesto specijalno strogo sprovodi).

Ja sam bio u smesnoj situaciji pre par godina - bio tako sudar i, naravno, mnogo nas krene u zaustavnu posto je iskljucenje bilo za ~1 km. Medjutim kapacitet iskljucenja nije bio veliki pa je i tu doslo do zastoja. E, sad, odjednom vidis kako svi pokusavaju brze-bolje da se upakuju u desnu (saobracajnu) traku. Zasto? Pa murija je krenula zaustavnom sa rotacijom da prodju do mesta udesa - cela stvar je bila komicna, nikad brze "sredjivanje" trake nisam video :-)
[ Lavlja_Jazbina @ 27.10.2013. 21:46 ] @
Citat:
Zanima me da li znas da li postoji neki specificni razlog zasto je u Srbiji toliko ostra kazna za ovaj prekrsaj? Neki istorijat velikih problema, cestih zloupotreba ili nesto slicno?

Srecom samo to.Ali nije prijatan osecaj kada neko sa preko 100 proleti pored tebe a ti recimo ides 70-80 i hoces da se iskljucis sa auto puta.
Isto je problem jer ovi sto se ukljucuju,u direktnoj su opasnosti kada se recimo sa auto komande ili sledeceg ukljucenja(hitna pomoc) gde je frekventno celog dana.
Ima toga jos ka sava centru a tu vec voze i preko 120.Cesto se hitna pomoc zaglavi jer je i zaustavna puna.Znaci vozi dosta njih a zagusenje pocinje kao sto sam pomenuo,ovi sto se ukljucuju.Kazne i treba da budu da mu skinu gace,jer ovde biti stoka je karakterna osobina.Mada i gastosi kada udju u srbiju,lete kore banane kroz prozor.
[ deki111 @ 27.10.2013. 22:10 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic
Zanima me da li znas da li postoji neki specificni razlog zasto je u Srbiji toliko ostra kazna za ovaj prekrsaj? Neki istorijat velikih problema, cestih zloupotreba ili nesto slicno?


Nemam pojma, zato sam i izbacio te podatke u nadi da će neko dati neki smisleni odgovor. Lično poštujem propise, nigde ne žurim i na sreću nemam potrebu da se vozim po gradu pogotovo kad je špic. Trenutno sam u fazi da izjednačujem pređenu kilometražu autom i biciklom.

Samo je onaj policajac na onom video prilogu koji sam ranije zakačio, izjavio da je to ozbiljan prekršaj. Nije mi žao kažnjenih jer misle da su pametniji od onih koji čekaju u koloni. Po meni postoje toliko ozbiljniji prekršaji od tog, ali trenutno je ovo aktuelno, pa pune budžet ovakvim kaznama. Kazna je surova, a naplaćuje se i za ranije prestrojavanje prilikom silaska sa auto-puta. Negde sam čitao da se prekršiocima savetuje da pred sudijom za prekršaje odaberu kaznu zatvora u cilju izbegavanja plaćanja, koju ne mogu dobiti, jer su isti pretrpani.
[ test1234 @ 28.10.2013. 08:00 ] @
Evo ja svako jutro bacim pogled na ovu moju dopunjenu kartu sa kamerama.
[ jnk @ 28.10.2013. 08:25 ] @
U suštini ceo novi zobs i većina kaznenih odredbi je direkt prepisana iz evropskih zakona pa tako i za zaustavnu traku i kazna je u startu bila mnogo blaža da bi posle nekog perioda na inicijativu mupa kazna bila rigorozno povećana. Razlog je naravno autoput koji ide kroz Beograd. Da li je opravdano ne mogu da sudim, ali mi apsolutno nije žao ljudi koji se prave pametni dok smo mi ostali budale.
[ Lavlja_Jazbina @ 28.10.2013. 08:35 ] @
^Slozices se da bi drakonski trebalo da bude i za pojas kao i brzinu u gradu.Dobro bi se zamislilo pre sedanja u motorno vozilo.
[ deki111 @ 28.10.2013. 09:36 ] @
Visina kazne za vožnju zaustavnom trakom je u neskladu sa ostalim teškim prekršajima npr. vožnja pod dejstvom alkohola. Iskopirao sam sa ovog sajta:

"Kazne za alkohol u krvi
Jedan od čestih uzroka saobraćajnih nezgoda je alkohol, granica toleracije je novim zakonom spuštena na 0,3 promila alkohola u krvi.

- blago bijanstvo: podrazumeva 0,3 promila alkohola u krvi
- umereno pijanstvo: 0,31-0,50 promila, kazna od 5000 dinara, vozač se isključuje iz saobraćaja.
- srednje pijanstvo: 0,51-1,19 promila. Protiv vozača se u tom slučaju pokreće prekršajni postupak. Novčana kazna je od 6000 do 20 000 din. dobija se 6 kaznenih poena i vozač se isključuje iz saobraćaja.
- teško pijanstvo: 1,2-1,6 promila, prekršajni postupak, kazna od 15 000 do 30 000 dinara, 10 kaznenih poena, zadržavanje u policijskoj stanici najmanje 12 časova.
- veoma teško pijanstvo: 1,61-2,0 novčana kazna od 15 000 do 30 000 dinara, 12 kaznenih poena obavezno zadržavanje vozača u policijskoj stanici najmanje 12 časova.
- potpuno pijanstvo: više od 2 promila, podrazumeva se obavezno izricanje zatvorske kazne od 15 dana, 14 kaznenih poena i obavezno zadržavanje vozača u policijskoj stanici 12 časova.
Za nivo alkohola od 0,51 pa naviše obavezno se uz novčanu kaznu izriče i zabrana upravljanja motornim vozilom.

Kazna za vožnju sa probnom dozvolom u alkoholisanom stanju?
Zavisno od stepena alkoholisanosti kazna je:
- 5000rsd blaga i umerena alkoholisanost (od 0,3 do 0,5),
- 6000rsd do 20000rsd srednja alkoholisanost (od 0,5 do 1,2), 6 kaznenih poena i 3 meseca zabrane upravljanja,
- 15000rsd do 30000rsd teška i veoma teška alkoholisanost (od 1,2 do 2,00), 10 kaznenih poena i 6 meseci zabrane upravljanja za tešku alkoholisanost ili 12 kaznenih poena i najmanje 8 meseci zabrane upravljanja za veoma tešku alkoholisanost.
"

Pogledajte kakvi sve likovi učestvuju u saobraćaju:



ili npr. ova pevaljka

i njima je za te prekršaje zaprećena slična kazna ovoj za zaustavnu, a pojma nisu imali šta rade niti gde se nalaze.
[ Java Beograd @ 28.10.2013. 10:00 ] @
Potpuno je jasno da je visina kazne za vožnju zaustavnom trakom nebulozno visoka, u odnosu da druge kazne u saobraćaju.

Kao što je potpuno jasno da je ukupno sprovođenje kaznene politike u saobraćaju u Srbiji više nego kriminalno loše.
[ Mali_Milojica @ 28.10.2013. 10:13 ] @
Citat:
Java Beograd: Potpuno je jasno da je visina kazne za vožnju zaustavnom trakom nebulozno visoka, u odnosu da druge kazne u saobraćaju.

Da, ali ne zahteva puno ljudstva a donosi u budžet mnogo novca.
Neka za 24 časa snime 1000 vozila (što i nije cifra za Beograd) eto para!
[ hobbista @ 28.10.2013. 10:38 ] @
Gledam spisak kazni na sajtu AMSS.
Vidim da voznja jednosmernom ulicom u kontra smeru spada u lakse prekrsaje (2 poena), dok je posedovanje (3 poena) odnosno koriscenje (6 poena) radar detektora ozbiljan prekrsaj.
Gomila tezih prekrsaja se kaznjava blaze od voznje zutom trakom - npr. Prekoračenje brzine u zoni škole i zoni 30 za 51 do 60 km/h (6 poena).
[ cika dacha @ 28.10.2013. 10:43 ] @
vozis po propisima i bole te za kazne! sto se mene tice mogu da budu i 300.000e kazna po zaustavnoj traci!
[ mulaz @ 28.10.2013. 12:14 ] @
Citat:
cika dacha: vozis po propisima i bole te za kazne! sto se mene tice mogu da budu i 300.000e kazna po zaustavnoj traci!


+1

Nije da su kazne za voznju po zaustavnoj traci previsoke, nego su kazne za pijane vozace preniske!
[ Nemanja @ 28.10.2013. 12:22 ] @
++
[ vilil1 @ 28.10.2013. 12:42 ] @
Citat:
cika dacha: vozis po propisima i bole te za kazne! sto se mene tice mogu da budu i 300.000e kazna po zaustavnoj traci!

Nisi u pravu. I ja vozim po propisu ali prosle nedelje sam hteo da se iskljucim kod Dusanovacke pijace. Ispred mene je vec bilo nekih dvadesetak kola u zaustavnoj cekajuci na iskljucenje. Naravno i ja sam stao u taj red. I sta sad? Da mi naplate kaznu zato sto nisam hteo da pravim kolonu u srednjoj traci koja je ionako bila puna i svi su isli mic po mic?

Uostalom, i da sam usao u srednju, nikako ne bih mogao da se iskljucim od vozila koja vec cekaju u zaustavnoj. A sta bi se desilo za to vreme i u srednjoj i u brzoj dok cekam? Kalav bih tek haos ja, ili bilo ko tim nacinom voznje, napravio?!

Nego, neka taj deo auto puta kroz grad, prevedu u obicnu ulicu, i dozvole voznju svim trakama. To bi im bilo pametnije.
[ cika dacha @ 28.10.2013. 12:48 ] @
^ Pa nece niko tebe kazniti kad stojis u zaustavnoj traci!!! :-)

[ Java Beograd @ 28.10.2013. 12:56 ] @
Citat:
cika dacha:
vozis po propisima i bole te za kazne! sto se mene tice mogu da budu i 300.000e kazna po zaustavnoj traci!

Po tvojoj logici, za pogrešno prestrojavanje može i smrt streljanjem. Voziš po propisima i bole te za kazne !
[ Laza80 @ 28.10.2013. 14:08 ] @
Ne vidim zašto su se vozači toliko potresli oko ove kazne. Zaustavna traka treba da se koristi kao zaustavna. Nema nikakve koristi da je pretvore u običnu traku jer bi onda samo začepili prilaze na autoput. Da nema zaustavne trake, tj trake za ubrzanje stvorile bi se gužve do Slavije. Sada je stanje takvo da kada se ne divlja u zaustavnoj traci, čak i kad je gužva brzo se stigne od Slap pumpe do Gazele. Kada nema presretača i kamera, tj kad se divlja zaustavnom trakom treba 10 minuta više. Sva ta vozila iz zaustavne se vraćaju u normalnu traku i stvara se čep već kod Dušanovca a posle i kod Autokomande. U toj situaciji stigne brže samo prvih nekoliko vozila koja su se ubacila u zaustavnu a 99% ostalih ispašta svaki dan. Jednostavno celi tok saobraćaja je sporiji.

Ja sam se preporodio kad su krenuli da kažnjavaju to bahaćenje. A da ne pričam što sad Ambulantna kola mogu mnogo brže da prođu.

[Ovu poruku je menjao Laza80 dana 28.10.2013. u 15:27 GMT+1]
[ Nemanja @ 28.10.2013. 14:15 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
cika dacha:
vozis po propisima i bole te za kazne! sto se mene tice mogu da budu i 300.000e kazna po zaustavnoj traci!

Po tvojoj logici, za pogrešno prestrojavanje može i smrt streljanjem. Voziš po propisima i bole te za kazne !


Po meni, za voznju u pijanom stanju i moze smrtna kazna. Sta treba cekati, da idiot nekog ubije, pa da mu sudija dodeli godinu-dve kazne?
[ deki111 @ 28.10.2013. 14:50 ] @
Citat:
Nemanja: Po meni, za voznju u pijanom stanju i moze smrtna kazna. Sta treba cekati, da idiot nekog ubije, pa da mu sudija dodeli godinu-dve kazne?


Kazne su obično od dve do tri godine po glavi, a kad ima olakšavajućih okolnosti može i manje:

Pijan ubio kolima dete, osuđen na godinu i po?!
[ Lavlja_Jazbina @ 28.10.2013. 16:33 ] @
Da,ali ima onih koji u pijanom stanju voze kao trezni !
[ Laza80 @ 29.10.2013. 09:12 ] @
Jutros su radila dva presretača a bila je postavljena i kamera. I bilo je neverovatno mnogo ljudi koji su se i pored toga pecali. Nama je vožnja zaustavnom trakom izgleda u genima.
[ jnk @ 29.10.2013. 09:35 ] @
Niko od njih ne zna kolika je kazna, misle isto je ko za žutu traku pa teraj.
[ bakara @ 29.10.2013. 14:58 ] @
Sa 120000 din kazne malo njih ce u opste i da plati kaznu.

Malo su to odvalili.
[ Lavlja_Jazbina @ 29.10.2013. 15:19 ] @
I ne mora.Ne moze da registruje auto i cao.
[ bakara @ 29.10.2013. 15:28 ] @
hehe...pa za 1000eur u srbiji mu se isplati da preregistruje na zenu.

Kapiras da je to cifra koju mnogi nece hteti da plate cak i ako redovno placaju ove kazne od po 20-30000 din, jednostavno mu se isplati da je neplati.

Ima gomila auta koji ce napraviti taj prekrsaj a koji ne vrede koliko ta jedna kazna u tome je besmisao ove cifre.
[ Lavlja_Jazbina @ 29.10.2013. 15:47 ] @
Sve napisano je tacno,i ja tu nemam slovo protivrecnosti.
Kako svinji oBjasnis da vise ne rije,stavis brnjicu.Ako se prica provlaci kroz novine i razne forume,a situacija jos gora,pa ti ljudi su divljaci.
Ja bi stavio da je alkoholi i ovakve stvari sa tom zaustavnom trakom ili 50km/h vise od ogranicenja kroz grad,klasifikacija za krivicno delo,ugrozavanje
tudjih zivota.Tako je i u Nemackoj.Sve sa cime se mi odusevljavamo je produkt kaznjavanja a ne urodjene kulture.
[ Nemanja @ 29.10.2013. 15:48 ] @
Pa kazna i treba da sluzi za prevenciju, a ne za punjenje budzeta. Ali ovim budalama koje voze u zaustavnoj traci ne verujem da ikakva edukacija pomaze, posto ce on to isto uraditi i posle kazne.

Sada videh prethodni post... Nijednom narodu nije to urodjeno, ali su decenije primene zakona ucinile svoje, isto kao i kod nas, samo obrnuto.

[ Lavlja_Jazbina @ 29.10.2013. 15:55 ] @
Ajde da te pitam nesto kao "stranca" koji situaciju gleda iz neke civilizovane sredine (pravno regulisane).

Da li ( ali iskreno) mislis da ce u srbiji biti ikada bolje ?!
[ pri3rak @ 29.10.2013. 16:31 ] @
Citat:
Nemanja: Pa kazna i treba da sluzi za prevenciju, a ne za punjenje budzeta.

Upravo tako. Da govedo zna da ce narednih par godina u/oko corke da okopova kukuruz na +40 i da cisti sneg na -20 malo drugacije bi percipirao sopstveni soferki talenat.
[ Nemanja @ 29.10.2013. 17:11 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Ajde da te pitam nesto kao "stranca" koji situaciju gleda iz neke civilizovane sredine (pravno regulisane).

Da li ( ali iskreno) mislis da ce u srbiji biti ikada bolje ?!


Bez uvrede, ali radije ne bih odgovorio na to pitanje, posto ima dosta politike u ostalim temama na ES, ne treba pocinjati i ovde.
[ cika dacha @ 29.10.2013. 17:29 ] @
u Srbiji i tadasnjoj YU kad je policija bila stroga i drzava jaka sva pravila u saobracaju su bila postovana! i policajca su se svi plasili!!! znaci da mi Srbi mozemo da budemo kako treba samo je potrebna cvrsta ruka!

i nasi su po zapadu uzorni vozaci i gradjani :-)
[ Lavlja_Jazbina @ 29.10.2013. 20:12 ] @
^^Mislio sam na saobracaj,posto kometarisemo samo o tome.
[ Nemanja @ 29.10.2013. 20:36 ] @
Tako sam i razumeo pitanje, ali je nerazdvojivo od politike, jer je kultura i stanje u saobracaju odraz opste kulture i opsteg stanja u zemlji. Da bi se mnoge stvari promenile na bolje, nisu potrebna nikakva sredstva samo politicka volja, ili pritisci, kako ko voli da razume ...
[ Lavlja_Jazbina @ 04.11.2013. 17:09 ] @
Evo situacije iz jedne odavno kulturno sredjene sredine (sverige),mada su malo prebrzi.Ako R1 ide 299 AMG CEPA BAR 330KM/H.

Citat:
Najpre voze polako, a zatim kreće trka. Po jednom magistralnom putu razvili su brzinu od 300 kilometara na sat, mada je "mercedes" odjurio još brže... Naime, na brzinomeru "jamahe" piše 299 km/h, mada upućeno govore da instrumenti "lažu" i da se motorista kretao još brže.


Video je skinut ali evo slike.



[ zex24 @ 05.11.2013. 09:21 ] @


[Ovu poruku je menjao djricky dana 07.11.2013. u 13:37 GMT+1]
[ djricky @ 05.11.2013. 09:38 ] @
[ Lavlja_Jazbina @ 05.11.2013. 10:18 ] @
Odlican klip.Kao da se vozi sa njima.
[ axone @ 18.11.2013. 08:49 ] @
Sad su se preselili pored stuba Dušanovačkog mosta, manje su uočljivi.
Verovatno su smetali pešacima:)