[ mmix @ 12.10.2013. 21:10 ] @
Imam Citroen C5 Tourer (1.5 tona) i cetiri letnja pneumatika na alu-felnama. Sva cetiri su 225/55 R17, naduvana na 2.4atm.

Treba da uzmem nesto za zimu sada i hteo sam inicijalno da ove letnje zamenim nekim "univerzalnim" koje ne bih menjao sezonski jer generalno ne prelazim vise od 10k godisnje. Medjutim, dosta ljudi mi je reklo da se ne zezam mnogo sa time zbog performansi jer mi je auto tezak, te sje*acu alu felne solju, itd. E sad, preporuke variraju, od toga da zadrzim te felne do toga da uzmem 4 polovne celicne inch manje (R16) felne sa balonastijim i uzim gumama, nesto tima 205/65 R16 ili slicno.


Stvarno nisam ucen u ovim stvarima i interesuje me dal neko ima konkretne savete i obrazlozenja za iste. Isto me interesuje da li se felne sa senzorima pritiska za C5 popdudaraju sa felnama za Renoa? Kako je uopste izvedeno senzorstvo na C5? Itd, svaki savet je dobrodosao.
[ sasa022 @ 12.10.2013. 21:31 ] @
Uzmi felne 6Jx15 ( 4x108 ET18 D65 ) i gume 195/65 R15 91H ( za brzine do 210km/h , nosivost 615kg , duvaju se na 2,2 bara )

Ako ces gumu za sve sezone - Sava Adapto 195/65 R15 HP 91H M+S ~ 6600 din.

Zimske npr. Sprotiva SnowWin ~ 6000 din.
[ ventura @ 12.10.2013. 21:51 ] @
Citat:
mmix:...te sje*acu alu felne solju...

Cenim da je ovo teška glupost. Možda možeš da sjebeš alu felne lancima, ali od soli teško da će nešto da im bude. Ja oduvek menjam samo gumu, felna mi ostaje ista, i tako sam radio sa svakim autom koji sam imao, i nikada nisam primetio da se felna nešto posebno sje*ala od vožnje po zimi..
[ deki111 @ 12.10.2013. 23:04 ] @
Citat:
sasa022:
Uzmi felne 6Jx15 ( 4x108 ET18 D65 )

Mislim da tourer nosi felne 5x108.


@mmix
Felne ti ne odgovaraju od renoa zbog prečnika centralne rupe, pre će biti od pežoa.
[ mmix @ 12.10.2013. 23:04 ] @
Citat:
sasa022: Uzmi felne 6Jx15 ( 4x108 ET18 D65 ) i gume 195/65 R15 91H ( za brzine do 210km/h , nosivost 615kg , duvaju se na 2,2 bara )
Ako ces gumu za sve sezone - Sava Adapto 195/65 R15 HP 91H M+S ~ 6600 din.
Zimske npr. Sprotiva SnowWin ~ 6000 din.


Mislis da sidjem dva broja nize? Ubacio sam ove mere u calculator i dobio sam 7.6% varijaciju u merenju brzine/kilometraze u odnosu na stock 225/55/15. Ako se ne varam, to je poprilicna razlika, tipa ako idem po brojcaniku 100km/h ja cu u stvari ici 93km/h, ne?


Drugo, koje god da uzmem gume, moracu da ih duvam na 2.4, ovaj Citroen je sav u elektronici i prilicno je "elokventan" kad gume nisu napumpane. Kad sam ga kupio, guma je bila napumpana na 2.2 i prijavljivao je fault da je deflated, idu zvucna upozorenja, pa onda moram da idem na check opciju da on izgura svoja upozorenja i onda mi jos pride ceo put drzi servisnu lampicu upaljenu. Mozda jesam picajzla ali zato me i interesuju varijante felni sa senzorima i odgovarajuce gume, zelim da svaki put kad upalim auto dobije "No Fault"

[ mmix @ 12.10.2013. 23:11 ] @
Citat:
deki111: Mislim da tourer nosi felne 5x108.
@mmix
Felne ti ne odgovaraju od renoa zbog prečnika centralne rupe, pre će biti od pežoa.


Da, 5x108 su felne

I da, mislio sam na Peugeot, lapsus, izvinjavam se. C5 i 407 imaju dosta zajednickih crta koliko sam provalio, pa me bas interesuje da li su i felnce/senzori kompatibilni? Koliko vidim na netu isto su 5x108. Isto koliko vidim lakse je naci polovne felne za 407 nego za novi C5.
[ sasa022 @ 13.10.2013. 01:15 ] @
@mmix

Pogresio sam misleci da je u pitanju prva generacija C5.
[ Java Beograd @ 13.10.2013. 08:16 ] @
A šta kaže u proizvođačkom uputstvu ? Morala bi da bude neka preporuka.

Za]ebancije sa dimezijama felni i raznolikim gumama su za automobile kategorija Yugo, 101, Golf 1, Golf 2, Opel kadet i sličnima. Ti imaš velik i ozbiljan auto, i nema tu mesta proizvoljnim tumačenjima, niti odokativnim pritiscima pumpanja.

Moja iskustvena razmišljanja / preporuke:

1. Dobre gume zimi čuvaju glavu. Za tako veliki (i skup) auto, da sam na tvom mestu, ja bih išao na varijantu leti-letnje, zimi-zimske. Univerzalne gume, koliko su dobre i leti i zimi, toliko su i loše i leti i zimi.

Komplet felni sa gumama je logično i dobro rešenje. Pri tome, ne tvrdim da je "dva put godišnje zamena" loše rešenje.

2. Felne kupi "odgovarajuće". Šta to znači ? Dakle, ili originalne "čeličane" za taj model, ili neke sa sličnih modela istog proizvođača (PSA grupa) Nije u pitanju samo broj i raspon rupa, bitan je i offset (E oznaka) i širina felne. Zaista ne znam šta se nudi na tržištu, dal' novo ili polovno, ali da sam da tvom mestu i da mogu da biram, ako već razmišljaš o manjim felnama, ja bih uzeo 16 cola, ne 15.

3. Alu felne i zima tj. zimske gume sasvim lepo sarađuju. Ako imaš para i voliš da potrošiš na auto, kupi alu felne. Urbani je mit da "ne valjaju za zimu". Ljudi uglavnom iz uštede kupuju čelične za zimu. Nijedan drugi logični razlog ne potoji (bar koliko ja znam)

4. Gume. Što se dimenzija tiče, ja tu opet ne bih išao van preporuka proizvođača. Ali ako već ideš na "neku svoju varijantu" startuj neki google:tyre+size+calculator, i svakako nemoj da kupiš gume sa odstupanjem većim od par procenata. Što se brenda gume tiče tu uglavnom važi pravilo skuplje=bolje.

U prilogu je screen-shot korisničkog uputstva za moj auto, Lanču Libru. Prilog kačim ne da bi se ti ravnao prema Lanči, već da vidiš (ako već nisi) kako proizvođač lepo i detaljno preporuči šta može i šta je dobro. Sve van toga, kao što rekoh, pripada nekim drugim vremenima i nekim drugim automobilima.
[ mmix @ 13.10.2013. 09:04 ] @
I to je vec prvi problem: Korisnicko uputstvo za C5 NE SADRZI te infromacije. Moguce je da je to dostupno samo servisima, sto je imho bezveze.

http://info.citroen.co.uk/asse...-c5/pdf/C5-Owners-Handbook.pdf


U utorak idem u Vitro da menjam hidraktivne cilindre pa cu da ih pitam bas dal oni imaju te informacije.
[ deki111 @ 13.10.2013. 10:08 ] @
Ovo su podaci za veličinu guma sa autodate, uzmi ih sa rezervom i proveri ih na još nekom mestu. Veličine su iste za sve C5 II bez obzira na vrstu motora.

[ Nemanja @ 13.10.2013. 10:44 ] @
Sto ne uzmes neke felne namenski pravljene za Citroen, sigurno ih imaju u servisu? Verovatno ima i "originalnih" i "generickih" ali to je sve isti proizvodjac, ove originalne imaju samo lepsi dizajn, kvalitet ne verujem da se razlikuje.

Ovako nesto : http://promotion.citroen.at/flipbooks/alufelgenkatalog/index.html
[ Flo33 @ 13.10.2013. 11:13 ] @
Ako smem da se ubacim, ja sam uz auto dobio jos i komplet celicnih felna sa zimskim gumama, 14zoll. Kako su mi letnje 17" kolika je razlika u potrosnji, u pokazivanju brzine, kilometrazi? Oba seta su original VW..
[ sasa022 @ 13.10.2013. 12:41 ] @
@Flo33

Da li imas navigacioni uredjaj ?
( pogledaj sta pokazuje kazaljka brziniomera , a sta navigacija i znaces koliko brzinomer laze )
Da li imas putni racunar ?
( prati podatke koje on daje i prati stanje u rezervoaru )

@mmix

Potrazi

CITROEN C5 WORKSHOP ( SERVICE ) MANUAL
[ Flo33 @ 13.10.2013. 13:51 ] @
To znam i sam. Mislio sam ako postoji neka tabela, formula za priblizno izracunavanje...
[ vladd @ 13.10.2013. 14:46 ] @
Brzina laze za razliku precnika tocka. Ako se koriste standardni setovi guma, to je oko 2%..cesto i manje od 1%

Potrosnja zavisi od otpora kotrljanja, pa vrsta gume pravi vecu razliku od samog precnika.
[ deki111 @ 13.10.2013. 14:58 ] @
@Flo33
Gledaš koliki je pređeni put koji napravi guma za jedan okretaj točka, odnosno obim puta broj obrtaja. Posmatramo dva točka koja se okreću istom ugaonom brzinom, onda samo posmatramo obim Npr. četrnaestica 175/70R14 ima obim (14x254+70%od175x2)xPi=600.6Pi
Sedamnaestica 215/40R17 (17X254+.4X215x2)XPi=603.8Pi
Za te dve gume razlika u brzini će iznositi 603.8/600.6=1.0053 oko 0.5% ako nisam omanuo u računici.
[ Skandy @ 13.10.2013. 15:50 ] @
Matematika za odabir novih pneumatika bi trebala da se svodi jednacinu istih vrednosti. Znaci spoljasnji precnik tocka bi trebao da ostane nepromenje ili neznatno promenjen. Ako smanjujes precnik felne, povecavas profil pneumatika (zimska opcija) ili obrnuto, veci precnik felne, manji profil pneumatika. Ovde je jedan od mnogih kalkulatora za odabir novih pneumatika razlicite dimenzije od standardnih: http://c-crosser.org/page.php?3
Sto se tice aluminijumskih felni i zime, prenecu neka svoja negativna iskustva. Postojanost felni u zimskim uslovima (so,pesak, led, hladnoca...) ne dovodim u pitanje, koristim iste vec cetvrtu sezonu i nema naznaka da im ista skodi. Problem sa istima je ako su previse otvorene (kao moj slucaj), pa prilikom prelaska kroz dublji sneg isti se zadrzi u felnama i stvara disbalans pneumatika, sto dovodi do neprijatnih vibracija. Desavalo mi se par puta da prilikom voznje po sporednim neociscenim ulicama, a potom po auto putu, koji je bio suv, auto toliko trese da sam morao da se zaustavim i ocistim nagomilan sneg u felnama.
[ mmix @ 13.10.2013. 18:26 ] @
Citat:
deki111:Ovo su podaci za veličinu guma sa autodate, uzmi ih sa rezervom i proveri ih na još nekom mestu. Veličine su iste za sve C5 II bez obzira na vrstu motora.


Hmm, nesto mi bas ne pasu velicine, a ni pritisci u gumama. Ne bih ja rekao da se podudaraju II i III, pod uslovom da su ovo tacni podaci za II. Narocito kad pogledas ovaj katalog koji je Nemanja okacio.

Citat:
Nemanja: Sto ne uzmes neke felne namenski pravljene za Citroen, sigurno ih imaju u servisu? Verovatno ima i "originalnih" i "generickih" ali to je sve isti proizvodjac, ove originalne imaju samo lepsi dizajn, kvalitet ne verujem da se razlikuje. Ovako nesto : http://promotion.citroen.at/flipbooks/alufelgenkatalog/index.html


Problem je cena. Originalna celicna felna sa senzorom (ako ih uopste ima u magacinu i ne moram da cekam 2 meseca da uvezu, kao sto sam cekao hidroaktive cilindre) je oko 80-100e po komadu. Malo mi je to ipak preskupo, za te pare mogu 5 godina da menjam dva puta godisnje pneumatike sa sve balansiranjem, dovoljno mi je sto cu morati da puknem 500+ e za same pneumatike Ako mogu da nadjem celicne polovne sa odgovarajucim senzorima to bui trebalo da me kosta isto toliko ali za sve 4. Inace, na autu sada imam ove BALTIQUE sa 22. strane. Ono sto mi je zanimljivo u ovom katalogu su dimenzije na predzadnjoj strani:

Citroen C5
Iroise 5402.Ah 16 215/60 R16
Kara 5402.Z2 16 215/60 R16
Baltique 5402.V7 17 225/55 R17
...

Znaci oni na 16" preporucuju 215/60 sto unosi diferencijal od 3.2%, a ne znam zasto to preporucuju jer je 205/65R16 mnogo blize 225/55R17 (0.88%)


Citat:
sasa022: @mmix Potrazi CITROEN C5 WORKSHOP ( SERVICE ) MANUAL


Ne mogu da nadjem nigde . Ako imas ideju gd i kako, javi, makar i PP.


[ deki111 @ 13.10.2013. 18:53 ] @
Sad sam ubacio podatke za trojku.

Senzore pritiska naruči sa ebay-a, a čelične felne probaj da nađeš u subotu ujutru na Bubanj Potoku.
[ mmix @ 13.10.2013. 22:58 ] @

Btw, kako da znam koje felne da uzmem. Recimo da idem na 16", koja dubina, koji ofset? Sve sto ja znam o tim flenama je da su 5x108. Bojim se da su svi ti podaci u tom servisnom dokumentu koji meni nije dostupan :(
[ deki111 @ 14.10.2013. 07:15 ] @
Pogledaj ovu aukciju i da li se tvoj auto dole nalazi u spisku, zato što nisi do sad napisao koje je godište i koji je motor. Probaj da tačan podatak za odgovarajuće felne dobiješ u servisu gde održavaš auto, po gornjem linku bi trebale da budu 7Jx16ET32 5/108.

Na buvljaku imaš nekoliko prodavaca koji imaju samo gume i felne i koji se dobro razumeju u tu tematiku. Ako kupuješ tamo, za svaki slučaj probaj na parkingu da umesto točka zašrafiš felnu i proveriš da slučajno ne dodiruje disk, čeljusti kočnica ili njihov zašitni lim i da li odgovara centralna rupa.

[ Java Beograd @ 14.10.2013. 07:36 ] @
Iskreno ne preporučujem diskusiju o tehničkim specifikacijama sa prodavcima, bilo u prodavnici ili na buvljaku. Budimo realni, jedini cilj prodavca je da proda. Pojma on nema o ofsetu za Sitroen.
Jedini komentari mogu biti:

- Ova felna paše
- Šta offset ? Pa ako pašu šrafovi - to je to.
- Niko se do sada nije žalio. Ljudi kupuju i voze.

I ti kupiš i možeš da voziš, zaista, i sa neodgovarajućim felnama. Ali, koliko je pri tome opterećen trap, koliko trpe spone, kule ? Na ravnom, pri 60km/h sve je OK, ali kako će auto da reaguje na većj brzini u kritičnim situacijama ?
[ Nocni @ 14.10.2013. 08:57 ] @
Samo par stvari da pojasnimo iz pređašnje diskusije... da ne citiram sad redom ko je šta rekao...

1. Koju god dimenziju guma da staviš potrebno ih je "prijaviti" odnosno setovati dijagnostikom tako da BSI pravilno računa brzinu za taj tip guma... tako da ne važi ono što ste rekli "ako idem 100 pokazivaće 93" i nisu potrebne provjere navigacijom sl...

2. Kalkulatori za dimenzije guma koji su na internetu nisu potpuno precizni jer oni računaju razliku u prečniku dvije gume ali guma se posle montiranja na auto spljošti na donjoj strani prema asfaltu... E sad, ovo odstupanje zavisi od samog profila i tipa gume, napumpanosti a i od težine predmetnog vozila na toj osovini... odstupanja su velika...

3. Ako se odlučiš npr. za zimske od 16 cola trebalo bi ispoštovati fabriku oko dimenzija felni u potpunosti, ET podatak takođe jer se ne treba zezati sa hidroaktivnim ogibljenjem citroena... zaboravi bubanj potok odma u startu za nabavku bilo kojeg dijela za taj auto...
[ mmix @ 14.10.2013. 11:56 ] @
Uh, to sa setovanjem dijagnostikom mi je zesci smor, ako to treba da radim dva puta godisnje.
[ jnk @ 14.10.2013. 12:20 ] @
Obično kad otvoriš vrata imaš pločicu na boku na kojoj ti piše koje dimenzije guma koristiš za koju veličinu felni, kao i na koji pritisak da ih duvaš. Ili kad otvoriš poklopac za gorivo.

Ukoliko ispoštuješ pravilo do 3% ne moraš nikakva podešavanja da vršiš jer će razlika biti minimalna, mada ja nikako ne bih ni preporučio da odstupaš od te razlike jer ćeš vršiti dodatno opterećenje na trap i kočnice(ukoliko je veći prečnik). A to setovanje često može i preko bord kompjutera da se odradi.
[ vladd @ 14.10.2013. 12:26 ] @
Ofset ppostoji na netu, da ne objasnjavam guglanje, i ako se nadje felna sa par mm razlike ofseta nije strasno, vazno je da ne kaci trap, kocnice ili potkrilo.

[ mmix @ 14.10.2013. 12:43 ] @
vladd, tri sajta, tri razlicite informacije, bajtovi su danas jeftiniji od guz papira. To nije resenje. AKo imas pouzdani izvor mera za te felne, reci mi. Umem i ja da guglam, al ne bih da se guglanje pretovri u par hiljada stete.

Evo npr, na wheel sizes mi daje ovaj info:

Tire Rim Bolt pattern THD CB
225/60 R16 7x16 ET32 5x108 M12 x 1.25 65.1
225/55 R17 7x17 ET32 5x108 M12 x 1.25 65.1


A tu recimo nema ni pomena od 195 ili 205 koje se navodno pojavljuju po softverima i slicno, vec ima upisanu 225 sirinu na 7J felnama, gde kalkualtor prijavljuje promenu obima od 0.4%. I ovde je ofset +32mm u obe varijante.

pa sad ti budi pametan.
[ Java Beograd @ 14.10.2013. 13:08 ] @
Ne bi loše bilo da pogledaš oznake na postojećim felnama. Bar bi znao koje vrednsoti da tražiš.
[ jnk @ 14.10.2013. 13:25 ] @
Nije toliko komplikovano kao što predstavljaš.

225/55 17 je fabrička dimenzija letnje gume. Izbor ti je sledeći i svaki je ispravan samo je bitno šta želiš:

1. 225/55 17 - ista dimenzija ko fabrička letnja. Teoretski najmanja razlika na suvom i mokrom u odnosu na letnje gume ali i najlošija varijanta za dubok sneg(vršiće posao naravno)

2. 215/60R17 - odstupanje 1.55%, nemaš smaranje oko novih felni, uža je i teoretski će bolje raditi po dubljem snegu od fabričke dimenzije, isto tako teoretski će biti nestabilniji po suvom i vlažnom

3. 205/65R16 - odstupanje 0.94%, moraš uzeti novu felnu 5x108 širine 6.5 ili 7 jota širine sa et-om približnim onim koji je fabrički(pretpostavljam et32). Biće najbolja za dubok sneg ali će se i osetiti slabija stabilnost na suvom i vlažnom putu(kao i veća udobnost), naravno sve u domenu normalnog odstupanja.

[ Java Beograd @ 14.10.2013. 13:37 ] @
6.5 ili 7 inča širine. J je oznaka oblika felne, na mestu gde guma naleže na felnu.

Ali, budimo realni, za dubok sneg ništa osim pravih lanaca.
[ jnk @ 14.10.2013. 13:49 ] @
Bio sam pod utiskom da je to isto.

Može dosta dobro po dubokom sa prednjom vučom, da je zadnja već bi bio problem.
[ mmix @ 14.10.2013. 13:56 ] @
Citat:
jnk:1. 225/55 17 - ista dimenzija ko fabrička letnja. Teoretski najmanja razlika na suvom i mokrom u odnosu na letnje gume ali i najlošija varijanta za dubok sneg(vršiće posao naravno)


Ok, kad pogledam da su mi 215/60R17 od 30 do 50e skuplje po komadu (ove 205/65R16 ne mogu ni da nadjem kod trgovaca u Srbiji), i uzev u obzir svu zaje*anciju sa senzorima, velicina i slicnim, izgleda da mi ne gine moja felna, moji senzori i zimska guma iste velicine. Kad pricamo o tome koja je razlika u odnosu na hendlovanje snega sa vozilom koje je 1.6t tesko, kako bi to opisao? Sta bih dobio u prakticnom pogledu ako bih sisao na 215 ili 205? Da li bi ja to uopste primetio? (Uz napomenu da imam lance ako zagusti). Kako se ogleda ta razlika? Lakse ce da proklizi pri kretanju/kocenju?

[ Java Beograd @ 14.10.2013. 14:03 ] @
Citat:
mmix: ... moja felna, moji senzori i zimska guma iste velicine.
Naravno, logično i razumljivo, i ekonomski opravdano.

Citat:
mmix: Kad pricamo o tome koja je razlika u odnosu na hendlovanje snega sa vozilom koje je 1.6t tesko, kako bi to opisao? Sta bih dobio u prakticnom pogledu ako bih sisao na 215 ili 205? Da li bi ja to uopste primetio? (Uz napomenu da imam lance ako zagusti). Kako se ogleda ta razlika? Lakse ce da proklizi pri kretanju/kocenju?
- "Sneg" je jako rastegljiv pojam. Zavisi i od samog snega (suv, mokar), od onoga šta je ispod snega, od temperature snega (i vazduha), nagiba puta i još koječega. Nekad može samo sa gumama, nekad moraju lanci. Nema tu nekog pravila.
- Teoretski, uža guma je bolja za sneg. Ali praktično 10 mm manje širine ima zanemarljivo malo uticaja.
[ jnk @ 14.10.2013. 14:09 ] @
Sa užom gumom bi lakše kopao kroz sneg tj. lakše bi kretao i to je najvidljivija razlika koju bi primetio, sa 20 mm razlike verujem da je primetna razlika.

Ostaje ti teoretski i 215/60/16, tu je 2.19% odstupanje a vidim da su znatno jeftinije od letnjih/zimskih 225/55/17 pa ti se možda i isplati varijanta sa novim felnama.
[ mmix @ 14.10.2013. 14:09 ] @
Citat:
Java Beograd: Naravno, logično i razumljivo, i ekonomski opravdano.


Ima tu zapravo jedan aspekt koji me je i naveo na celu ovu pricu. Prica kojom su me naplasisli je da su nasi vulkanizeri u rangu kasapa i da su sanse da ce mi sje*ati senzor pri zameni gume vise nego realne. Ima li neko uopste u Beogradu ili jos bolje Pancevu kome mogu da poverim alu felnu sa senzorom a da znam da ce obratiti paznju?
[ vladd @ 14.10.2013. 14:39 ] @
Citat:
mmix:
vladd, tri sajta, tri razlicite informacije, bajtovi su danas jeftiniji od guz papira. To nije resenje. AKo imas pouzdani izvor mera za te felne, reci mi. Umem i ja da guglam, al ne bih da se guglanje pretovri u par hiljada stete.

Evo npr, na wheel sizes mi daje ovaj info:

Tire Rim Bolt pattern THD CB
225/60 R16 7x16 ET32 5x108 M12 x 1.25 65.1
225/55 R17 7x17 ET32 5x108 M12 x 1.25 65.1


A tu recimo nema ni pomena od 195 ili 205 koje se navodno pojavljuju po softverima i slicno, vec ima upisanu 225 sirinu na 7J felnama, gde kalkualtor prijavljuje promenu obima od 0.4%. I ovde je ofset +32mm u obe varijante.

pa sad ti budi pametan.



Vidi.

Ofset je odstupanje oslonca felne(na glavcinu) od ose. Plus 32 znaci da je oslonac "otisao" prema spolja za 32mm, u odnosu na OSU felne.

I to ti je vazno za siroke gume, koje kace tisljeraj u okolini.

E sad, ako uzimas manju felnu, tu postoji problem kocionih kljesta, da li mogu da "stanu" u precnik felne.

Ako koristis istu felnu, samo gumu sa uzim gazom, tipa 205 ili 195, onda te ofset ne zanima(prakticno ostaje isti, 32), posto se sigurno uklapa u "prostor" ispod krila.

S tim, sto nije znacajno ako je ofset pomeren 2, 4 ili 6 mm, kod 205 ili 195, to su gume ionako uze za bar 20mm. Pa nece biti kacenja.

Ono drugo, sto je vazno, je da patern srafova bude identican, kao i otvor za glavcinu.

Ofset bi MORAO da menjas u slucaju koriscenja gume 245 ili sire, i to za bar 10-16mm, tipa ofset 20(ako ne udara u kljesta), inace bi guma drljala po amortizeru. Spoljnu ivicu felne bi morao malo da "izbacis", plus veca sirina felne na recimo 7,5".

Ofset je "borba" sa prostorom za obrtanje tocka. Sa jedne strane kljesta i amortizer, sa druge rub lim...

Ako je ta borba u "skripcu", postoje distanceri, duzi srafovi..da se obezbedi slobodno okretanje tocka u svim pozicijama...
[ mserifov @ 14.10.2013. 15:05 ] @
Ima li tko preporuku 205 50 R16 za nissan primera 103KW benzin. Zimska cista guma me interesuje
[ Java Beograd @ 14.10.2013. 15:22 ] @
Citat:
mmix:
Citat:
Java Beograd: Naravno, logično i razumljivo, i ekonomski opravdano.


Ima tu zapravo jedan aspekt koji me je i naveo na celu ovu pricu. Prica kojom su me naplasisli je da su nasi vulkanizeri u rangu kasapa i da su sanse da ce mi sje*ati senzor pri zameni gume vise nego realne. Ima li neko uopste u Beogradu ili jos bolje Pancevu kome mogu da poverim alu felnu sa senzorom a da znam da ce obratiti paznju?


Ne kapiram zašto se toliko brineš za taj senzor. Koliko ja znam, a možda i grešim, senzor je na samom ventilu. Iste felne, isti ventili, ostaje i senzor. Ono, možda vulkanizer onim pajserom, ako baš zapne može da iskopa i senzor i ventil, ali ako normalno radi, i još mu napomeneš da pazi, ne vidim razlog i način da pokvari senzor. Štaviše, i pozicija ventila, a i savremene vulkanizerske mašine su takve, da ne kapiram šta treba da radi da bi pokvario.

Evo ovde možeš da vidiš kako to izgleda. Mala kutijica na dnu ventila, ništa više.

http://www.amazon.com/b?node=2201763011
[ mmix @ 14.10.2013. 17:02 ] @
Hmm, nalepnica u vratima nije od velike pomoci

[ cika dacha @ 14.10.2013. 22:22 ] @
na nalepnici lepo pise dimenzija gume!
[ mmix @ 15.10.2013. 09:48 ] @
Pise ta jedna koja je na njemu, cak su i gume njegove original michelinke . Ali ne pomaze u smislu da nudi alternativne velicine.
[ cika dacha @ 15.10.2013. 10:53 ] @
http://www.equivalencias.info lepo uneses podatke orginalnih guma pa ce ti sajt izbaciti sta imas za opcije! sve ti u detaljima pise pa cak i promena brzine!
pa srecno :-)
[ mmix @ 15.10.2013. 11:24 ] @
Procitaj temu, cika dacho, nije sve u obimu (i nisu ni svi kalkulatori tacni). Auto ima specificno vesanje i specificne felne. U svakom slucaju popodne idem u servis pa cu ih pitati dal imaju tu tabelu u servisnoj dokumentaciji.
[ cika dacha @ 15.10.2013. 11:59 ] @
C5 ne mora da ima specijalne gume zbog hidraulike! sve je isto! samo sto se pomalo gume ne trose jednako kao na normalnim autima!