[ MatezYU @ 18.10.2013. 07:57 ] @
U cemu je razlika izmedju ova tri motora?
Imaju istu zapreminu 1910 kubika.
Da li je samo software-ska razlika (posto se cipovanjem slabijeg moze postici ista konjaza kao i ovog jaceg)...
[ vladd @ 18.10.2013. 09:52 ] @
Jedino sto je sigurno je da NIJE SAMO softverska razlika..

Pa moze da se krene u istrazivanje vrste i tipa "opreme" motora, prakticno im je samo zapremina identicna...

Vrsta turbine, brizgaljke, zamajac, kvacilo, senzori...pa tek na kraju poduze kolone, "mapa" u racunaru...
[ MatezYU @ 18.10.2013. 14:42 ] @
Da li bi ovaj od 80 trebalo manje da trosi od ovog sa 115 ?
[ Java Beograd @ 18.10.2013. 14:53 ] @
Zanemarljivo manje.
[ Lavlja_Jazbina @ 18.10.2013. 20:06 ] @
Mozda ako 115 ks ima 6tu ?
[ deki111 @ 18.10.2013. 20:52 ] @
Citat:
MatezYU:
Da li bi ovaj od 80 trebalo manje da trosi od ovog sa 115 ?


Troše manje više isto zavisno od uslova vožnje. Za stilo 1.9 jtd 3V petobrzinac možeš pogledati razlike za 80HP i 115HP.
[ HoT_Steppa @ 18.10.2013. 22:24 ] @
A mozes da vidis i ovde razliku:

http://www.spritmonitor.de/de/...tml?fueltype=1&powerunit=2
[ Nebojsa Milanovic @ 18.10.2013. 22:41 ] @
Jedini slučaj za koji znam a dosta sam proučavao i benzin i dizel turbo motore, da su dva motora hardverski potpuno identična, su VW 1,8T AUM i AUQ.

To su EURO 4 verzije tog motora sa varijabilnim razvodom ventila od 150 i 180 KS što je praktično finalna verzija tog motora koga u razvoju ima više desetina podtipova.

Verzije AUM i AUQ je zapravo jedan te isti EURO 4 motor od 180KS koji je razvijen za 25godina Golfa GTI i jedno kratko vreme pre te godišnjice je išao softverski oslabljen na 150KS dok se ta godišnjica i formalno nije navršila zato što su odlučili da ga baš od tada puštaju sa 180KS (Volkswagen Golf GTI 25th-Anniversary Edition)

U svim drugim slučajevima na prvi pogled "istog" motora, tj. motora iste zapremine, nikada celokupan hardver motora nije isti, dakle uvek postoji razlika u turbini, usisu, ležajavima, razvodu ventila, interkuleru, bregastoj (ili najčešće obe), itd itd, pa se tek onda na te hardverske razlike dodaje i konačna razlika u softveru.
[ botr @ 19.10.2013. 09:16 ] @
Onaj od 80 ks nema plivajuci, bio je namenjen firmama, a a sto maje para predju sto vise km.
[ Lavlja_Jazbina @ 19.10.2013. 09:47 ] @
Bilo koji auto od 80 ks i ne treba da ima plivajuci,jer nema svrhe.Plivajuci je i napravljen da ukladjuje prenos izmedju radilice i menjaca zbog velikog obrnog momenta.
[ vladd @ 19.10.2013. 12:13 ] @
Plivajuci zamajac sluzi da kompenzuje(prepolovi amplitudu) vibracije nastale pojedinacnim paljenjima cilindara, narocito kod snaznijih dizela..

Citat:
Nebojsa Milanovic: Jedini slučaj za koji znam a dosta sam proučavao i benzin i dizel turbo motore, da su dva motora hardverski potpuno identična, su VW 1,8T AUM i AUQ.

...

U svim drugim slučajevima na prvi pogled "istog" motora, tj. motora iste zapremine, nikada celokupan hardver motora nije isti, dakle uvek postoji razlika u turbini, usisu, ležajavima, razvodu ventila, interkuleru, bregastoj (ili najčešće obe), itd itd, pa se tek onda na te hardverske razlike dodaje i konačna razlika u softveru.



Misim da je ES jedini forum na Balkanu koji "sirokougaono" posmatra motore, a ne samo po jedno parametru. Tipa, zapremina, ili broj ventila, ili snaga...

Pohvala za ES, ali je opstetehnicka situacija tuzna...
[ goat @ 20.10.2013. 17:50 ] @
Citat:
vladd

Pohvala za ES, ali je opstetehnicka situacija tuzna...

... vrlo tužna...

... niko ne pomenu turbinu!?... sa promenjlivom geometrijom - promenjlivim predkolom.. ili bez .. !?..

.. ako se ne varam taj JTD od 80KS tu snagu ostvaruje na manjim obrtajima nego onaj od 115ks... 3500 vs 4000... snaga je proizvod momenta na zamajcu i ugaone brzine zamajca... tako da moment na prvom nije prporcionalno manji u odnosu na snagu drugog...

i JTD pripada Fiat grupaciji... nisam čuo da ga je VW preuzeo ...
[ Lavlja_Jazbina @ 20.10.2013. 18:45 ] @
Sva tri modela imaju turbinu.Pomenuo si 3500 vs 4000 obrtaja.Koji je po tebi motor od ta 2 ,80 vs 115ks dugotrajniji?
[ Java Beograd @ 20.10.2013. 18:47 ] @
Plivajući zamajac ima tek malo veze sa snagom motora. A mnogo veze sa tišim radom, manjim vibracijama i sveukupno mirnijim radom motora - nalikm na benzinske. Naravno, još je to daleko od benzinkih motora, ali ako se neko seti kako radi stari Mercedes dizel ili Golf 1/2 odmah će biti jasnije.
[ botr @ 20.10.2013. 20:20 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Sva tri modela imaju turbinu.Pomenuo si 3500 vs 4000 obrtaja.Koji je po tebi motor od ta 2 ,80 vs 115ks dugotrajniji?


Imaju, ali ne mora da znaci da je identicna, da radi na istom pritisku, i jos mnogo toga.

@Java

Zamajac sam spomenuo jer je to jedna od stavki za koju znam pouzdano da nije ista na svim varijantama.
[ Lavlja_Jazbina @ 20.10.2013. 20:48 ] @
Fiat i sam ne zna sta radi i sta ugradjuje.Isto vazi i za elektroniku.
Pogledaj turbine za taj JTD.2003-2007.
Motori...

M40-80 KS
M45 100KS I M50 115 KS iste turbine.
M60 140KS,M61 126KS,M62 136KS iste turbine.
M83 90 KS,M87 115 KS,M88 120 KS iste turbine.
M92 150 KS Nosi samo svoju.

Ko ce to pohvatati kod fijata.Da ne iznosim tabelu koju sam pravio sa alfom i ugradjenim motorima.I posle zasto prodavci stucaju pri prodaji delova.
[ goat @ 20.10.2013. 21:34 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Sva tri modela imaju turbinu.Pomenuo si 3500 vs 4000 obrtaja.Koji je po tebi motor od ta 2 ,80 vs 115ks dugotrajniji?


... trajnost motora uopšte ne zavisi od snage, nego od samo: kvaliteta održavanja i "težine" noge na gasu tokom eksploatacije.... i ničega više!...


... neko će reći-pomisliti da će ovaj jtd od 80ks duže da traje jer je "rasterećeniji" i vrti se na nižim obrtajima ... delimično tačno jer je softverski zaštićen od vozača lakih glava a teških nogu...

... mada je jtd od 115 ks najefikasniji od pomenutih sa spiska...
[ Java Beograd @ 21.10.2013. 06:26 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Fiat i sam ne zna sta radi i sta ugradjuje.Isto vazi i za elektroniku. ...
Ko ce to pohvatati kod fijata.
Da ne iznosim tabelu koju sam pravio sa alfom i ugradjenim motorima.I posle zasto prodavci stucaju pri prodaji delova.

Zađaba si pravio tabelu. Bolje da koristiš Fiat e-PER http://eper.fiatforum.com/
Dakle, uneseš serijski broj automobila i sve stoji kao na dlanu. OEM za svaki pojedinačni deo. A ti već, preko OEM broja, nađi, dal' Ricambi, dal' zamenu bilo koje vrste i proizvođača.

Dakle, ovako i samo ovako. Nikakve tabele. Eventualno, ako tražiš deo koji se zove "sijalica za poziciono svetlo" onda možeš da dumaš dal' paše ili ne paše.
[ Lavlja_Jazbina @ 21.10.2013. 07:07 ] @
Matoro JAVA...Koristim 9.2013 ovo tvoje bajato a ovih motora i nema.
Citat:
M83 90 KS,M87 115 KS,M88 120 KS iste turbine.
M92 150 KS Nosi samo svoju.

A zadzabe je 100€ po racunaru,Revizija programa2 je za januar 2014.Original katalozi+baza delova zbog aftermarketa.

p.s.Imam dosta originalnih ( placenih ) programa tako da ne manjka informacija.
[ MatezYU @ 21.10.2013. 07:13 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:

M45 100KS I M50 115 KS iste turbine.

Ko ce to pohvatati kod fijata.Da ne iznosim tabelu koju sam pravio sa alfom i ugradjenim motorima.I posle zasto prodavci stucaju pri prodaji delova.


Cek cek.. Moj je 2005 godiste sa 100 HP obican JTD.
To je dosta redak primerak kod nas trzistu.
Znaci da ima istu turbinu kao i ovaj od 115?
[ Lavlja_Jazbina @ 21.10.2013. 12:34 ] @
Daj sasiju na PP pa cu ti reci.