[ edinkaric @ 21.10.2013. 20:59 ] @
Čitao sam na forume temu vezanu za fiat brava 1,2 16v 2000g na teme problem ler gasa međutim, nije mi pomogla...
Dakle kod mene je problem ler gasa i sauga. ler gas mi padne na oko 500 obrtaja a vrlo često se i ugasi. Nekad je to problem a, nekad radi normalno. Kad je hladan motor saug mi ne radi!!!! Probao sam sve savjete oko čišćenja leptira, usisnog sistema, mjenjao dva step motorića ali uvjek isto!!!! Može li mi neko dati savjet šta da radim jer su me majstori koštali 100e a ništa nisu rješili. Pozz!!
[ Cezar Corolla @ 21.10.2013. 21:09 ] @
Da li mozes da slikas i okacis sliku leptira i usisa? Motor bez vazdusnog filtera i kucista.
Da li mozes da objasnis kako si cistio leptir?
Mozes li objasniti kako se ponasa motor na leru? Da li radi normalno, samo sa manjim obrtajima?
[ edinkaric @ 21.10.2013. 21:24 ] @
Citat:
Cezar Corolla: Da li mozes da slikas i okacis sliku leptira i usisa? Motor bez vazdusnog filtera i kucista.
Da li mozes da objasnis kako si cistio leptir?
Mozes li objasniti kako se ponasa motor na leru? Da li radi normalno, samo sa manjim obrtajima?
[ edinkaric @ 21.10.2013. 21:33 ] @
Leptir sam čistio benzinom četkicom, uopšte nije bio prljav. Kad sam ga očistio izgledalo je sve savršeno čisto i sjajno. Ponead se desi da radi motor na 800 obrtaja ono kao normalno ali tada se dasi da ono kao da ga nešto prekine u radu pa se povećaju obrtaji i poslije ponovo vrate na 800, ali u većini slučajeva radi na 500 i ugasi se!!
[ Cezar Corolla @ 21.10.2013. 21:44 ] @
Moze slika usisa i leptira?
[ codeNO @ 22.10.2013. 13:16 ] @
Jel imas plin? Jel ti se to desava na plin il benzin. Jel si menjao skoro filter vazduha?
[ goat @ 22.10.2013. 16:51 ] @
gde nađe saug kod tog motora!?

hajde ovako..

1. jesi li proverio da li klapna-leptir usisne grane "mrda" (pomera se pomalo, leprša, pleše....) dok radi motor na ler gasu)?
2. jesi li pregledao i probverio egr ventil? radi li ... ako nisi siguran isključi ga mehanički...
[ edinkaric @ 23.10.2013. 20:10 ] @
Dešava se i na plinu i na benzinu. Nisam u skorije vrjeme mjenjao filter, ali i kad ga probam bez filtera isto je.
[ edinkaric @ 23.10.2013. 20:41 ] @
Leptir gasa ne mrda , čvrst je provjerio sam ga. EGR ventil to ne znam šta
[ Cezar Corolla @ 23.10.2013. 21:30 ] @
Ako problem postoji samo na leru, najpre da ce biti razlog gasenja step motor, koji verovatno dobije pogresan "zadatak" od racunara ili ima prekid u radu, napajanju. Onda zatvori protok vazduha i motor se ugasi. Ili, posto drzi na 500 obrtaja, naglo previse otvori, pa se zato ugasi.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.10.2013. 06:05 ] @
Dedinkaric...gde su tebi dizne za plin?On je sekvent ili gresim?
[ edinkaric @ 24.10.2013. 07:30 ] @
Sekvent jeste, dizne se i ne vide odozgo al to sad nije ni važno, jer se isto ponaša na plinu i benzinu kao što sam već ranije pisao!
A što se tiče step motorića mjenjao sam ga. E sad mene interesuje koji je to el dio koji upravlja step motorićem, elektronika????
[ edinkaric @ 24.10.2013. 07:37 ] @
Citat:
Cezar Corolla:
Ako problem postoji samo na leru, najpre da ce biti razlog gasenja step motor, koji verovatno dobije pogresan "zadatak" od racunara ili ima prekid u radu, napajanju. Onda zatvori protok vazduha i motor se ugasi. Ili, posto drzi na 500 obrtaja, naglo previse otvori, pa se zato ugasi.

A od koga step motor dobija zadatak, možda postoji kvar na tom djelu koji upravljaa njime?
[ edinkaric @ 24.10.2013. 07:38 ] @
Citat:
Cezar Corolla:
Ako problem postoji samo na leru, najpre da ce biti razlog gasenja step motor, koji verovatno dobije pogresan "zadatak" od racunara ili ima prekid u radu, napajanju. Onda zatvori protok vazduha i motor se ugasi. Ili, posto drzi na 500 obrtaja, naglo previse otvori, pa se zato ugasi.

A od koga step motor dobija zadatak, možda postoji kvar na tom djelu koji upravljaa njime?
[ Lavlja_Jazbina @ 24.10.2013. 11:53 ] @
Po knjizi bi trebao prekontrolisati vakum sistem da li negde pusta.
*proveriti regulator pritiska goriva.
*sistem paljenja.
*akcelerator pedale.
*crevo isparavanje gasova-iberlauf.
*dizne.

*toplotna vrednost svecica,one su rovite zbog benzin-plin. Bosch YR 6 KI 332S za CNG/LPG.zamena 30k.
samo za GAS zamena 15K YR 6 DES
daju i YR7 DC+

*senzor vazduha.
*map senzor.

-motor 188A5.000 2000-2002.
[ Cezar Corolla @ 24.10.2013. 14:55 ] @
Citat:
edinkaric:
Citat:
Cezar Corolla:
Ako problem postoji samo na leru, najpre da ce biti razlog gasenja step motor, koji verovatno dobije pogresan "zadatak" od racunara ili ima prekid u radu, napajanju. Onda zatvori protok vazduha i motor se ugasi. Ili, posto drzi na 500 obrtaja, naglo previse otvori, pa se zato ugasi.

A od koga step motor dobija zadatak, možda postoji kvar na tom djelu koji upravljaa njime?


Od racunara.
[ Cezar Corolla @ 24.10.2013. 14:57 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Po knjizi bi trebao prekontrolisati vakum sistem da li negde pusta.
*proveriti regulator pritiska goriva.
*sistem paljenja.
*akcelerator pedale.
*crevo isparavanje gasova-iberlauf.
*dizne.

*toplotna vrednost svecica,one su rovite zbog benzin-plin. Bosch YR 6 KI 332S za CNG/LPG.zamena 30k.
samo za GAS zamena 15K YR 6 DES
daju i YR7 DC+

*senzor vazduha.
*map senzor.

-motor 188A5.000 2000-2002.


Ovde je pedala sa sajlom, kako se vidi na slici. Iberlauf ne bi mogao da samo odjednom ugasi motor. Dizne ne mogu od jednom sve da prestanu raditi. Isto tako i svecice, pa i da su neodgovarajuce.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.10.2013. 16:41 ] @
Cezar Corolla...ajde procitaj sta pise pa posle popuj.
Da proveri,tako pise u svim servisnim pomagalima koje i sam imas.
Nisam rekao da je to kvar.Ide se redom,a ti si krenuo onim ko oni sto su mu uzeli 100€ i nista nisu uradili.
[ Cezar Corolla @ 25.10.2013. 05:45 ] @
Video sam ja da pise da je to iz knjige.
Ja ne prepisujem iz knjige i cilj mi je bio da coveku objasnim sta od toga ne moze biti, da ne luta.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.10.2013. 08:03 ] @
Aj sto ne prepisujes,nego se i ophodis kao mehanicar.Sta mislis koliko puta su se mehanicari hvatali
za sprej za ciscenje diskova i slali musterije po step motor od 50€.Mnogo puta za koje ja licno znam.
I jesu resili problem,ne u vecini slucajeva,pa je recimo drugar na picasu 1.6 dogurao do bobine.
Da je mehanicar znao da cita iz one kutijice koje kupuju po 50€,razne ELMove i opkomove,vagove itd.
rekao bi mu za bobinu a ne sto trokira iz nekog sprej razloga.
Elem,nije upuceno tebi nego cista polemika,jer ovde ni jednim slovom nije pomenuto,da li je bio na dijagnostici
ni na centralnom,kao ni na racunaru za plin da bi se mozda ponovovo kalibrisali rejlovi ili promenili dizne.
Ono sto si rekao da nista ne staje odjednom si pogresio.Uvek se desi odjedanput,ali zbog toga sto se ne ispostuje std,procedura
kada sta treba proveriti ili menjati i staviti sta je propisano a ne sta dodje do ruke.
I priznajem,ja sam teoreticar,nisam mehanicar.Ali sa gurnutom njuskom bar u jedno stotinak servisa pa mi je i baza poveca
+ sto od sredine sledece kao moj dodatni posao ce biti vezani hteli oni ili ne.Tako da prihvatam opasku,ali prihvati i ti da TREBA prepisivati
iz knjige,ako su pismeni da to i procitaju.Ovo ne upucujem tebi nego kao globalni problem situacije kod nas gde je stap i kanap jeftiniji
od alata koji je potreban.
[ vladd @ 25.10.2013. 16:42 ] @
U cemu je problem ako se ode kod automehanicara i ZNA se kvar?

Izbegava se druga vrsta "natezanja"?

Ako neko zna u cemu je kvar kakve to veze ima? Naplati se usluga, eventualno se porazgovara o nekim drugim detaljima(posto uvek ima kilavih sklopova), naplati se usluga i zdravo...

Da nece mozda kruna da spadne automehanicaru, ako neko nesto zna, ili su automehanicari postali "specijalci" a svi drugi "civili"

Nazalost, situacija je prilicno losa, jako je malo dobrih mehanicara, jos manje profesionalnih(i neki "dobri" umeju da povremeno izosljare posao, valjda su emotivni), ali je zato svaki srafac srafova izuzetno nabijen sujetom kao da ima sva svetska znanja, pa i nesto vise...van planete...

Sve je teza edukacija(90 i vise% i nema sertifikovanu edukaciju), skupe su "probe", pojedini identicni simptomi imaju dramaticno srugacije uzroke...

Ali je zato sujeta sveprisutna...

Samo gledam i cudim se koliko se "razumeju" u potrosni materijal..gume, ulja, filtere..kakve bajke prepricavaju...na tome otpadne njih bar 70%...

O mazama, za sastavljanje sklopova i da ne pricam..cak i kada drze neku ambalazu na policama, nije sigurno da ce ih i koristiti, paste, maze ili tecnosti, bas tehnoloski propisane za montazu..

Ni kod jednog nisam video pastu za paknove, pastu protiv zapeklih spojeva, retko koji koristi plavi lepak(ili crveni ako treba_ za osiguranje srafova, srafovi koji su obavezni da se menjaju tesko mogu i da se kupe, a majstori ih i ne menjaju...

Metalne zaptivke "odgrevaju", dijagnostika im muci mozak...pa ne razumem sta se OCEKUJE..

Da musterije placu od srece..kada im auto rade takvi "experti"?
[ Cezar Corolla @ 26.10.2013. 09:34 ] @
Moja greska. Trebao sam napisati :kad neko "zna" kvar.

Sto se tice sujete, jako je ocigledno kolika je tvoja, kad ti ne smeta da pises samo OT, a o temi ni rec, samo da bi ponovo popljuvao sve mehanicare, komplet. I da napises da 90% i vise nema sertifikat. Strasno glupa izjava.

Naravno da ima i onih koji znaju srafiti, ali ima i majstora. Naravno da ima i sujetnih, ali to je do coveka, a ne do struke. A njihova strucnost se sigurno ne ocenjuje pastama.

Na kraju, izgleda da svi ostali, osim mehanicara, treba da znaju kvar, samo odu kod mehanicara, kazu mu sta da radi, a on samo umesto njih isprlja ruke, jer oni znaju sve, u teoriji, ali nece ni pipnuti rukama.

Najbolji dokaz toga ja Cozmo, koji je sve oko sebe, pa cak i sebe lagao godinama kako Corolla ima balans osovinu. E sad takav jedan ode kod mehanicara i kaze mu da mu curi semering balans osovine....onda mu neko kao ja naplati "lepo" zamenu semeringa, a on sav sretan dodje na forum i hvali se kako dobro odrzava auto. A godinama niko od vas ne zna da balans osovine nema. Cak ni ti, toliko strucan. Jer nema onog koji sve o automehanici zna. A ko zna sta je on sve pricao o sovm autu, a bilo je obicno lupetanje, kao i balans osovina, koja postoji samo na nekoj polici, valjda.

Ako vec 90% i vise nema sertifikat, pa ko onda popravi sve ove ispravne aute, koji idu nasim putevima? Onih 7-8% sertifikovanih?

Tvoja mrznja prema mehanicarima te jako zaslepljuje, a zasnovana je na cinjenici da si strucnjak, koji sve ostale mora gurnuti dole, da bi bio na vrhu.
[ vladd @ 26.10.2013. 09:58 ] @
Ne zaslepljuje me nikakva emocija, kada su tehnicki poslovi u pitanju. Nekima bi bilo lakse da to tako razumeju, ali to vec nije moj problem.

Od onoga sto sam prilicno principijelno napisao, 99,99% se ne odnosi na tebe, a mozda i 100%. Ti konkretno, nisi niti prosecan niti "obican" mehanicar, kakvih jos ima na ES-u.

Govorim o onima koji se ponajvise (su)srecu, i koje sam ja sretao za 4 i po decenije sretanja doticnih, od mog oca i njegovih prijatelja..do skorasnjih "susreta" i koriscenja usluga...

Ja potenciram da korisnik treba da poznaje materiju sa kojom ima dodira.

Bilo da je u pitanju vozilo, hrana, medikamenti, pa i sama priroda kroz koju se setamo...

Da li ce se neki "znalac necega" uvrediti, to je za raspravu, da li ima osnova ili ne..

Svakako ni musterije nisu cvecke, i oni su slicne haplogrupe kao i mehanicari i ostali profesionalci, ali bih mentalitete i obicaje, vaspitanje i licne psihlogije ODVOJIO, ako moze bas profesionalno, od posla kojim se bave...bilo da su mehanicari ili akademici...

Ono sto mogu da prihvatim, kod mesanja mentaliteta ili temperamenta u posao, je samo ako doticne psihicke osobine donose "pozitivnu entropiju" poslu.

Stoga sam i napisao delimicni off, ne zbog odnosa prema mehanicarima, vec zbog odnosa prema konkretnom kvaru na vozilu, trenutnom ili buducem...uz postojece objektivno-psiholosko-drustvene komplikacije..
[ Cezar Corolla @ 26.10.2013. 10:31 ] @
Citat:
Ti konkretno, nisi niti prosecan niti "obican" mehanicar, kakvih jos ima na ES-u.


Jesu li oni mehanicari ili teoreticari, koji nikada ne podizu haubu i ne uzimaju kljuc u ruke?

Jer, na kraju, mozes ti staviti 10 teoreticara pored auta, ali taj auto nece biti popravljen. Ipak ga na kraju popravi mehanicar.
Mora se podici hauba, uzeti kljuc i zapraljati ruke. Prljave ruke nisu dokaz znanja, nego dokaz da je neko nesto uradio, osim sto je teoretisao. Samo se tako moze popraviti kvar.

Zato sam i napisao da mi mozemo teoretisati ovde i prepisivati iz knjiga, ali to jos nije popravilo auto. Pa nema smisla naoruzavati se teorijom, ako neces podici haubu i uzeti kljuc u ruke.

Sto se tice toga da korisnik treba da poznaje materiju, smatram da je to prazna prica. Medju vlasnicima imamo mnogo vise onih koji o bilo kakvoj tehnici ne znaju apsolutno nista. Doktori, kuvari, ekonomisti......ako razumes sta hocu da kazem. To sto se ovde nesto o tome procitati jos ne znaci da nesto zna, nego da je procitao, a to je daleko od znanja. To je onda kao kad odes kod advokata ili ekonomiste, ili doktora, p amislis da nesto "znas" o njegovom poslu, pa mu jos pricas kako ti smatras da nije onako kako on radi.
[ vladd @ 26.10.2013. 12:00 ] @
Mislio sam pre svega na npr Nocnog ili Zareta, koji se bave automobilima ozbiljnije i pruzaju usluge. Bilo je jos par, koliko se secam, ali i nekoliko neprofesionalaca velike strucnosti.
Ja licno sam nemehanicar(auto), ali svoja znanja profesionalno koristim, istina za platicu...i profesionalno sam duzan da posedujem SVE one vestine i znanja koja imaju mehanicari, pa jos na sirem polju...da ne kazem na ostrijem i visem nivou..

Kao drugo, mehanicari teoreticari smo skoro SVI na forumu, kada od nepotpunih i nejasnih izjava ili pitanja, pokusamo da proniknemo u moguc kvar, ili uobicajen.

NAravno da bez ronjenja i mazanja ruku ili ponekad rukavica nema mehanike. Ali bar se moze ispricati(o hoce, naravno) neki deo aktivnosti i metoda ispitivanja, kao da smo otvorili haubu...
Naravno da se ne mogu ispricati sve opcije i situacije, kao ni za kretanje kroz sumu, da li ce se na putu naci panj ili balvan..

I da li se radi sa krs alatom ili ozbiljnim, kvalitetnim ili specijalnim, da li neko ima vestinu i osecaj u rukama...to se, naravno, ne "resava" preko net-a...kuckanjem po tastaturi..

Ali je razmena informacija korisna, makar informacije bile i nekvalitetne, bar se mogu oceniti..
[ Cezar Corolla @ 26.10.2013. 13:55 ] @
Citat:
Ali je razmena informacija korisna, makar informacije bile i nekvalitetne, bar se mogu oceniti..


Nekvalitetrna informacija moze biti pogresan pristup, pa to ne vodi popravci, cak i da neko podigne haubu. Zato sam i reagovao na ono sto je Lavlja jazbina pisao, jer je prepisivao iz knjige, a one informacije koje sam ja odabrao od tih su obican promasaj.

Ali jako je uvredjen sto njegove informacije neko naziva pogresnim. Pogotovo sto navedene informacije na koje sam se osvrnuo nisu produkt iskustva, nego knjiskog ili kafanskog znanja o automehanici.

Ja sam ih ocenio, a onda je njegov ego krenuo u obracun sa mnom, jer ga vredja sto, zamisli, automehanicar ( o kojima ocigledno imao lose misljenje) osporava ono sto je napisao pogresno o automehanici. Bas cudno sto automehanicar nesto pise o tome. Bolje pekari ili ekonomisti da pisu o tome. Nekim rec automehanicar jako bode usi, a zaboravljaju da samo oni mogu da im poprave auto, pored sve njihove teorije.

I o zidarima se tako misli, a pri tome se zaboravlja da oni prave najdugotrajnije proizvode, iako imaju prljav posao i cesto pivo u ruci. I nisu jedini koji piju.

A kao drugo, nisu svi mehanicari teoreticari. Neki su samo teoreticari. Ako je neko stajao pored nekoga pet puta i gledao sta radi, to je daleko od mehanike. Ili ako je uz pivo s nekim cavrljao o automehanici. Takve stvari ne popravljaju auto. Pogotovo sto nekima se dize kosa kad cuju rec automehanicar. Tako da ostaje samo teoreticar, bez mehanicar. I kao sto sam rekao, mozes takvih 10 staviti pored auta, ali on ce ostati neispravan pored velike kolicine teorije, ali i ega. Imam ja takvih oko sebe dovoljno. Nekima sam danima pricao kako da samo skinu neki deo, da donesu, pa da popravim, ali nisu nikada ni haubu otvorili da probaju skinuti. No, nije im nikakav problem sa mnom se raspravljati, oslanjajuci se na lose prepricane price mehanicara i "mehanicara". I cak biti uvredjeni kad im kazes da su pogresno razumeli ili zapamtili, ili im je neko odvalio glupost. Do krvi ce braniti svoju PRICU, iako dela nikada nece biti.

Istina je i to da su neke stvari previse ocigledne, pa ih svako lako prepozna, ali istina je i to da neki ne odustaju sa brbljanjem i kada znaju da ne znaju sta je problem. Pitace komsiju, brata ili nekog drugog ko pamti mehanicarske price, pa ce se ubedjivati sa nekim ko jednostavno podigne haubu i zavrsi posao, bez potrebe za ubedjivanjem.
[ Nocni @ 26.10.2013. 19:27 ] @
Cezar je za sve što je napisao u pravu.
Što se tiče teme... može da luduje tako i ecu jer bi na njemu tebao da bude motronc 1.5.5 nije mareli kao kod punta, može na tom autu i masa neka da je slaba... mogu da budu truli kablovi do motorića lera... treba to priključiti na stari examiner odma bi se znalo šta je...

P.S. Nema nikakve potrebe da se svađate posebno oko kršine od par stotina eura...
[ vladd @ 27.10.2013. 08:10 ] @
Naprotiv jedan je blize da bude deda, a ne deca.

Ja sam reagovao SAMO na detalj u odnosu majstor - musterija, u situaciji da musterija zna kvar u nekoj meri...vecoj ili manjoj...

Evo meni procurela zadnja leva kljesta...pa se neckam da li da ronim ili da elegantno odem do jednog malo(ali malo) vise od prosecnog majstora, (koji mi je vec isfusario zamenu guma na trapu, pa se pasteta setka gore dole), posto je jednostavniji kvar, pa nema valjda puno prostora da "zabrlja"...

I sta da mu kazem preko telefona, dok zakazujem? Da znam da cure ili samo da imam fleku pored tocka...?

Ako kazem da je procureo cilindar, da li ce me "baciti" na "mere"?
[ Cezar Corolla @ 27.10.2013. 09:19 ] @
Probaj...
[ vladd @ 27.10.2013. 09:48 ] @
Probao..

Prihvatio me... kao "nezgodnu" musteriju, ipak sam imao lepe reci o njemu.

Moram sam da skinem tocak i TACNO konstatujem zonu kvara, da molim boga da je crevo posto je set za reparaciju(korektnu) misaona imenica za Srbiju..

[ edinkaric @ 27.10.2013. 18:51 ] @
Ipak htio bih da se zahvalim svima onima koji su pisali na ovu temu, hoću da kažem da sam provjeravao dio po dio za koje ste pisali da su mogući kvarovi sve dok nisam našao kvar.
Dakle,konkretno kod mog motora u pitanju je bila LAMBDA SONDA. Kad sam je isključio motor se potpuno umirio i nije se više gasio. Hvala još jednom za pomoć.
Pozdrav svima.
[ Cezar Corolla @ 27.10.2013. 21:54 ] @
Ako ti motor dobro radi bez lambda sonde, to znaci da ipak nesto i dalje nije OK.

Ona je davala lose podatke racunaru, ali sada ne daje nikakve. Ipak je ovo za dijagnostiku, kod nekog ozbiljnog majstora.
[ industrija @ 28.10.2013. 00:22 ] @
Pozzz, imam jedan problem, u pitanju je ler gas, pri paljenju podize obrtaje na 2000 pa spusti na 1000 i tako u krug dok se ne zagreje, nekad se desava da digne na 2300 obrtaja i tako drzi jedno desetak sekundi pa padne. Menjao sam step motor, cistio celi monopoint , opet isto. Poceo opasno da me nervira.... dok ne poludim i uzmem srpsku alatku (cekic) i polupam sve , i na kraju dam 60e za polovni monopoint. U pitanju je punto 55 mk1 94 god. Procitao sam ovde da moze da bude i senzor leptir gasa cak sam negde i procitao da moze da se rucno nasteluje. Sta predlazete ???? Hvala unapred.