Vozim Hyundai accent, 2007. godište. U poslednjih mesec dana dogodilo mi se dva puta da "izgubim" servo, tj. da se volan u toku vožnje "ukoči" kao da nema servo. To sam rešavao time što sam isključio pa uključio auto, tada se volan "otkočio"... U servisu su mi rekli da kompjuter nije ništa očitao kao grešku, EPS lampica se nije palila, a kao alternativu kvaru elektronike rekli su mi da testiram akumulator. Ispalo je da je akumulator bio suv, bez elektrolita, pa je, valjda, dolazilo do pada napona i gašenja elektronike na momenat... što sam sanirao, pa pitam one koji su imali slično iskustvo, da li sam time rešio problem...
[ vladd @ 04.11.2013. 20:29 ] @
Bezbednije i jeftinije je da kupis nov akumulator, posto tako raubovan moze da napravi veliku stetu.
Da ne spominjem eventualno ukocenje volana u nekoj slozenoj situaciji u saobracaju, kada se glava gura u torbu.
[ Petar12 @ 04.11.2013. 20:32 ] @
Zameniću akumulator koliko sutra, ali suština je da ne znam rešavam li time problem, tj. da li je problem u akumulatoru ili uopšte u elektronici servoa.... Nadam se da je neko imao slično iskustvo i da mi savetom može pomoći...
[ vladd @ 04.11.2013. 20:52 ] @
Senzor na volanu moze da pravi slican problem, ali i neispravan akumulator.
Posto accu opterecuje alternator, pad napona moze da zaludjuje ecu, a posto je otkriveno da je bio neispravan, odnosno izgubio tecnost, treba ga promeniti.
Ako se ponovi kvar, onda zameniti i senzor, mislim da je trosak zameniti oba dela odjednom, bez konkretne provere jednog pa drugog uzroka.
[ Petar12 @ 04.11.2013. 20:57 ] @
Vladd, hvala... Inače, naravno, u servisu mi preporučuju, onako izokola, da zamenim celu letvu volana, što košta 1500 e :)
[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 04.11.2013. u 22:49 GMT+1]
[ Cezar Corolla @ 04.11.2013. 21:42 ] @
Citat:
Petar12:
Vladd, hvala... Inače, naravno, u servisu mi preporučuju, onako izokola, da zamenim celu letvu volana, što košta 1500 e :)
Mislim da bi oni malo da zarade na prodaji letve volana. Izokola.
[ etjen @ 05.11.2013. 08:19 ] @
isto opisano se meni jednom desilo sa Renoom(stim što mi je i ispisao steering fault). U servisu isto rekoše da nije ništa zabeleženo u kompjuteru i da se ne opterećujem, da je verovatno neki kontakt na servu.
Nisu pominjali ni akumulator ni letvu.
[ bakara @ 05.11.2013. 09:18 ] @
Ne verujem da akumulator ima veze sa otkazom serva u voznji, pre ce biti da je senzor brzine pred crkavanjem, ako auto ima progresivni servo.
Desice ti se to opet u voznji i vrlo je neprijatno.
[ Lavlja_Jazbina @ 05.11.2013. 09:24 ] @
Imaju oni u opisu gresaka i tu stavku.
[ Cezar Corolla @ 05.11.2013. 10:02 ] @
Necu tvrditi za Hyundai, ali kod drugih ima veze sa akumulatorom ili alternatorom.
Jak pad napona se belezi u racunaru, pa on pocinje da iskljucuje najvece potrosace.
[ Petar12 @ 05.11.2013. 10:22 ] @
Nadam se da je akumulator u pitanju, u svakom slučaju zakazao sam detaljni pregled u drugom servisu, pa će oni valjda utvrditi da li je letva volana otišla...
[ vladd @ 05.11.2013. 14:38 ] @
Problem je sto se tesko odlucuju na detaljan pregled, posto im se ne isplati. Odnosno, njihovo neznanje treba neko da plati.
Neznanje u smislu da im treba nekoliko sati, a mozda i dana, da se skoncentrisu i analiziraju jednu zonu.
Mizlim na ovlascene Hyundai servise, sa kojima vec imam neke probleme. Najvise vole redovne servise, tada nisu uznemireni, imaju malo posla i opravdavaju postojanje.
Neispravan accu na leru ne drzi potrebne napone, i to sludjuje razne kontrolere sa aktivnim potrosnjama, i naponski i strujno. Senzori struje(najcesce otpornici) mogu da rade, ali reference mogu da se pogube u slucaju nizeg napona.
Senzor zakretanja volana takodje moze da pravi probleme, zaprljanost ili neispravnost komponenti, i na kraju sami aktuatori, odnosno kontroler rada elektro serva.
Polako se razvija servo volan, o sadasnjem smeru. Nakon sto je zakljuceno da je hidraulika skupa i kompleksna, prelazni oblici su bili razne ustede na elementima serva, zakidanja na tehnoloskim procesima(odsustva hromiranja letve volana, pa je prodor vode kroz losu manzetnu izazivao teske kvarove), preko hidraulicnog serva sa elektro pumpom(zarad usteda, takodje, od hidraulike, do opste potrosnje, hidro pumpa se stalno vrti, dok motor radi), do elektricnog aktuatora, koji je zbog opstih trendova usteda u proizvodnji, na solidno niskom ivou, odnosno bagovit i nedovoljno pouzdan na mnogim vozilima.
U tom spletu okolnosti, bagovitost se pretezno odrazava u delu senzora, zatim kontrolera, i na kraju opste komunikacija, CAN(sama komunikacija ili konektori), sa glavnim racunarom.
Hyundai je pravio neke revizije volana, trebalo bi razmeniti ili potraziti info o serijama sa problemima i uporediti konkretan servo, da li je medju "problematicnima", a to ponajvise mogu dileri, odnosno ovlasceni servis.
Ali, da ponovim, zarad ostalih sklopova, nije lose za accu bude u kondiciji, a ako je problem u servu, on ce se ponoviti.
Da je neki drugi uzrok kvara, nemoguce je licitirati(narocito posto nije prikazao gresku), pored loseg accu.
[ Petar12 @ 05.11.2013. 16:31 ] @
Hvala Vladd na analizi... Zabrinjavajuće je to što mi u dva ovlašćena servisa daju potpuno oprečne procene, ali tako je to kod nas... U servisu gde sam sve vreme održavao, bez problema mi savetuje da vozim, a kad sam mu rekao da se plašim takve vožnje, onako s osmehom mi je rekao da je njemu pukla guma pri 180 km/h i da ne treba da brinem :) Strašno.
[ Cezar Corolla @ 05.11.2013. 16:51 ] @
Da li je to "ukocenje" volana bas totalno ukocenje ili samo ide znatno teze, ali ide?
Pretpostavljam da nije totalno ukocenje, nego je samo servo pojacivac sile prestao da radi, pa imas volan bez servo pojacivaca. Ako je tako, nebi ni trebao da brines, samo sto je osecaj vrlo cudan, pogotovo ako naizmenicno prekida i pocinje da radi. Kod nekih auta, koji imaju elektro hidraulicni servo volana, isto se desava kada nivo ulja opadne. Seckanje ili povremeno ne radi. Takvo ponasanje ne moze da ti napravi problem, osim ako nije u pitanju prekid rada servo pojacivaca, nego neko mehanicko ukocenje. Ali ako kazes da nakon gasenja i ponovnog paljenja motora opet radi, znaci da je samo prestao da radi motor pojacivaca.
Sto svakako ne znaci da ovo ne treba popravljati. Treba itekako. Ja sam vozio Punto, kome uopste ne radi servo pojacivac, koji je samo elektricni. Cudno i teze ide samo dok ne krenes. Posle i ne osetis, jer servo pojacivac se i onako iskljucuje pri vecoj brzini. Ukljucuje se kad ides polako, radi lakseg motanja, pogotovo u mestu.
[ vladd @ 05.11.2013. 17:12 ] @
Upravo tako, treba otklanjati neke uzroke, i pazljivo posmatrati momente i trenutke desavanja problema.
Pri skretanju "punim" volanom, ili pri manjim pomeranjima volana, zatim pri kojoj brzini, manjo ili vecoj od recimo 30-40km/h(zavisno kako je predvidela logika rada servo kontrolera), odnosno, imati na umu sve "kontrolne" tacke servo sistema, u kojima on menja neki rezim rada, iz jaceg u slabiji, da bi se poblize suzila zona kvara.
Izuzetno su retki, prakticno malo verovatni, kvarovi specificnog crkavanja aktuatora, koji bi izazvao "povlacenje" volana u voznji, mozda se dogodi neka sitna nepravilnost u slucaju neke ostrije intervencije, pa to ima vise negativan-psiholoski efekat za vozaca, kada mu komanda ne pravi refleksni, naviknuti "odziv".
Sto cesto zbuni vozaca, pa ga uvede u komplikaciju u saobracaju.
Naravno da na nekim svetskim lokacijama prenaduvavaju problematiku, ne bi li otkinuli masno parce novca od osiguranja, ali svakako treba "osluskivati" sistem bar neko vreme, dok se vozac ne uveri da sve radi ili ne radi..
A onda se stekne specificna navika, da sve refleksne radnje "prolaze" kroz neku operativnu kontrolu, vozaca, pa se vremenom manje zbunjuje kada mu "zaglavi" volan ili "potone" kocnica..
Prosto vise ne okrecem volan prosto da bih skrenuo vozilo, vec krecem u okretanje volana i "osluskujem" kako se ponasa i volan i servo, paralelno sa efektima skretanja...:)
Uostalom, moze se probati iskljucenje serva, preko osiguraca, trebao bi volan da se okrece, tesko ali da se okrece, posto nema otpora kao kod hidraulickog serva.
P.S.
S obzirom da si "resetovao" kontroler ukidanjem kontakta i vracanjem u normalnu funkciju, zdrav je rezon da je vec konstatovano los accu problem.
Ne bi se senzor ili kontroler tako lako "vratio" iz kvara... i funkcionisao neko duze vreme..
[ Petar12 @ 06.11.2013. 17:19 ] @
"Ukočenje" volana imao sam priliku da rešavam u dva navrata, pri različitim brzinama (prvi put pri obilaženju, sa nekih 80-100km/h, drugi put pri gradskoj vožnji pri maloj brzini, oba puta je bilo skretanje u desno). Da sam izgubio servo, dokaz je to što sam se pribrao i uspeo da teški volan smotam i bezbedno stanem kraj puta i ugasim auto. Prvi put se to dogodilo pre mesec dana, drugi put u petak. Nakon intervencije na akumulatoru, nije bilo problema. Što ne znači, pak, ništa, dok se ne prekontroliše ceo sistem, što očekujem u utorak, kada sam zakazao termin, ali u drugom ovlašćenom servisu Hyundaija.
[ Cezar Corolla @ 06.11.2013. 17:35 ] @
Jako cudno da si pri 80 na sat osetio problem oko servo volana. Na toj brzini bi trebalo da je iskljucen. Ako i nije, njegova pomoc je vrlo mala, jer nije ni potrebna.
Isproveravaj ti to do kraja.
[ Petar12 @ 06.11.2013. 21:49 ] @
Da ne licitiram, možda nije bilo 80, ali manje od 60 nije bilo... U prvom servisu mi je rečeno da je to progresivni servo, i da se isključuje pri većim brzinama, ali mi je to u drugom servisu - demantovano :) Oba su ovlašćena.
[ vladd @ 06.11.2013. 23:43 ] @
Mozda je progresivni servo opcija, pitanje je i na sta misle kada kazu progresivni, ali neke promene rezima zavisne od brzine mora da ima. Mozda ne "progresivno", ali u dva tri moda svakako.
S obzirom da se desavalo pri skretanju, i pri turazi, to je jos jedan dokaz u prilog konstaataciji da je accu bio glavni problem.
Pri skretanju malom brzinom, kontroler je aktivirao servo motor, koji je povukao 70 ampera(po specifikaciji 78), pao je napon, kontroler je primetio gresku i iskljucio se.
Nakon resetovanja, proradio normalno, dok nije onovo ispostavljeno opterecenje neispravnom akumulatoru...
[ markoshtefan @ 08.11.2013. 16:13 ] @
Pozdrav svima...
Ovakav problem imam i ja na mom hyundai-u(accent 2007.) ali se meni desavalo da mi se iskljuci kada idem pravo,ne kada skrecem,otisao sam u ovlasceni servis uradio diagnostiku...i nisu nasli nijednu gresku ali su mi rekli da se to desava i da sam trebao da se javim dok sam bio u garanciji da mi zamene ceo servo uredjaj...ili sada da platim 128000 dinara da mi to poprave!Imam iskreno los akumulator i moracu da kupim za neki dan nov i da vidim da li ce prestati da mi se iskljucuje servo pa javljam....to mi se desava skoro svaki dan tako da cu vrlo brzo videti da li ima veze sa akumulatorom i naponom!
[ Lavlja_Jazbina @ 08.11.2013. 17:04 ] @
Brate mili koja je to stavka,mada i za punta nije malo.
Otici cu u mali off ali je isto zezalica sa akumulatorom.Grand Ciroki ima problem sa greskom za menjac koja se desi pri prvm startovanju auta
i gubi se posle 1 km.Posle silnog lutanja se dijagnosticiralo da je u pitanju akumulator koji sa slabom strujom ne "nahrani" racunar za menjac
Tih 1 km dopuni akumulator i onda greska nestane.
[ markoshtefan @ 08.11.2013. 17:50 ] @
Upravo sam kupio i stavio nov akumulator...samo da napomenem da sam imao 44Ah sada sam stavio 56Ah sa jacom udarnom snagom....javljam se za par dana da vam saopstim da li je ipak to u pitanju bilo ili pre ako nije :D nadam se da je samo do akumulatora tj do napona!
[ vladd @ 09.11.2013. 09:00 ] @
To je valjda jedina stvar koju Evropa nije promenila, odnosno upodobila savremenim potrebama ...Amper Sati
Sada su vaznije udarne struje, i rezervni kapacitet, s obzirom da su potrosaci mocni, znatno mocniji od osvetljenja, koje je sada medju najmanjim potrosacima.
Amper sati su sada, ne samo manje vazni, nego nepotrebna informacija, bitnija je dimenzija accu i polozaj klema, i naravno "udarna" struja sa rezervnim kapacitetom (koliko dugo moze da drzi potrosnju 25 ampera, u minutima).
[ Petar12 @ 09.11.2013. 12:51 ] @
markoshtefan, javljaj :) Ja tek u utorak idem u service...
[ markoshtefan @ 09.11.2013. 23:31 ] @
E pa drugari....izgleda da su u pravu ovi iz servisa...dobio jesam bolju struju sa 530A udarne snage ali mi i dalje gasi servo...citao sam po raznim stranim forumima i svi se zale na to i ocigledno je taj senzor koji je vec fabricki los stavljen stvarno los!Kod FIAT-a je moguce zameniti sam senzor u servo motoru dok kod nas to ne moze jer je uliven kako su mi objasnili...lek je kupiti negde polovan od nekog havarisanog accenta i zameniti :( to je svakako jeftinije nego dati hiljadu i nesto eura u ovlascenom servisu!Probao sam i da ocistim kontakte na dzekovima u volanu ali ni to mi nije pomoglo...tako da...ostaje mi da zamenim servo motor ili celu letvu sa motorom....
[ Lavlja_Jazbina @ 09.11.2013. 23:36 ] @
Cekaj,polako.Javi ce se neko sa pozitivnom informacijom.Ja cu ti iz ovlascenog dati iskrenu informaciju ali tek utorak.
Mislim da ce i ovde neko doci do nekog "jeftinijeg"resenja.
[ markoshtefan @ 10.11.2013. 00:03 ] @
Daj Boze da ima jeftinijeg resenja...i da je to ipak neki drugi senzor...a ne bas taj u samom motoru :D pratimo i cekamo...a utoraaaak....hmmm...daleko je :D ali svakako javi da znamo mi ostali sta da radimo ;)
[ Petar12 @ 10.11.2013. 20:59 ] @
Nakon remonta akumulatora, ja još uvek nemam zastoj na servu...
[ markoshtefan @ 11.11.2013. 00:44 ] @
Ja ne znam sta da mislim....sacekajmo taj utorak i da nam kaze sta su mu rekli u servisu....meni se ni juce ni danas nije iskljucivao! :D Da Bog da da se nikad vise ne iskljuci :D
[ vladd @ 11.11.2013. 08:39 ] @
markoshtefan, da te ne pobrkam sa Petrom 12, iako imate problem u istoj zoni, da li bi mogao malo da opises kvar, kada, kako, pri kojoj brzini i kakvom skretanju se javlja problem.
Senzor volana, koliko god da je zaliven(ne mogu da nadjem sliku), mora da "promoli nos" i nesto "osmatra".
S obzirom na Hyundai algoritam, da ima opticki senzor velike povrsine, koji osmatra tri proreza, nije nemoguca opcija da se zavukla prljavstina.
Sta drugo moze da snadje fotodiodu da bi bila neispravna.
Ali, losa pozicija, los algoritam..vec mogu da naprave problem nakon nekog vremena.
Pa ako je prljavstina, mozda se ispere i naknadno dozastiti sistem..
[ markoshtefan @ 11.11.2013. 12:25 ] @
Pa ovako...meni se upali ESP lampica i to se desava pri svim brzinama stvarno razlicite brzine ali mislim da mi se nije ugasio nikada kada skrecem,vec kada sam isao pravo!Nekad se desi da mi se iskljuci servo kada je auto hladan...ali desavalo mi se i kada sam prelazio duzi put i sve kada sam isao pravo!Prva pomisao je meni bila da se zaprljao senzor ali kada sam video da su svi senzori na letvi skoro pa u kabini i otisao do servisa i oni "pametni" momci koji ni gresku nisu uspeli da iscitaju su mi rekli da je to slican problem kao kod Punta...samo sto se na puntu moze zameniti sve u servo motoru,a ovde ne!E sad....da li je to samo fora da ja i ne trazim dalje nego da puknem toliki novac i oni srede to i uzmu kinti pitanje je....kod nas je sve moguce....negde sam na netu i nasao neki senzor koji je kao prsten odnosno narukvica ali sada ne mogu da nadjem to ponovo....najjeftinije resenje koje sam do sada nasao je 250e...cale mi je u Sloveniji i nasao je nekog havarisanog sa predjenih 60000,pa ako Lavlja_Jazbina javi da je to nepotrebno i da je nesto smesno onda cemo da pokusamo to njegovo resenje!
Generalno kazu da nemaju svi Accent-i tu muku...nesto su lose odradili...ali da smo mi normalna drzava i ako je vec proizvodjac za****o stvar,pitam se onda zasto bi bilo potrebe da auto bude u garanciji kada to nije nasa greska i nije kvar izazvan nasim koriscenjem vec je to greska proizvodjaca i on mora to kad god da se ispolji da zameni!
Ja sam prosle godine kada mi se prvi put to desilo otisao u ovlasceni i pitao...objasnio sta se desilo i oni mi kazu: " Znate sta,kao to je verovatno neka sitnica,nema potrebe da sad placate dijagnostiku i da Vas zadrzavamo kada to stvarno nije nista strasno...pita me jel mi se desavalo i do sada....ja kazem ne,nije,sledecih par meseci takodje...i onda mi je istekla garancija i posle 6-7 meseci po isteku garancije pocelo je na 5-6 dana,sad skoro svaki dan!Nekad se desi da se iskljuci,ja okrenem kljuc u voznji brzo i vratim ga na polozaj kako je bio i on ukljuci pa se posle minut ponovo iskljuci....ali to se desilo samo 2 puta!
I to je to ukratko cekamo sutra vesti iz servisa ili zamena celog serva!
Ja sam prosle godine kada mi se prvi put to desilo otisao u ovlasceni i pitao...objasnio sta se desilo i oni mi kazu: " Znate sta,kao to je verovatno neka sitnica,nema potrebe da sad placate dijagnostiku i da Vas zadrzavamo kada to stvarno nije nista strasno...pita me jel mi se desavalo i do sada....ja kazem ne,nije,sledecih par meseci takodje...i onda mi je istekla garancija
Mislim da si i sam uvideo kakvu si grešku napravio što do kraja nisi insistirao da se pronađe i otkloni kvar dok je auto bio u garanciji. To ti sad može biti samo iskustvo više.
Nije mi jasna isplativost kupovine polovnih delova, ako se već sumnja na grešku prozvođača. To može biti dobro rešenje, ako se nađe neka serija koja nije podložna kvarovima. Pogledaj cene novih na nemačkom ebay-u.
[ markoshtefan @ 11.11.2013. 16:15 ] @
Pa jesam i sam uvideo ali kasno....nadam se da necu da ubodem taj koji je iz lose serije...ovaj auto slupani je 2006. godiste tako da mozda i nisu isti tj nije sa greskom...a nov na ebay-u nisam nasao...ali ako vec ima na raznim sajtovima esp sensor za neke modele hyundai-a onda ima posebno i za nas model!Nismo valjda toliki baksuzi da bas za accent nema poseban senzor da se kupi nego mora sve da se menja!?Meni je hiljadu misli u glavi....nisam neki strucnjak da znam da popravim to ali pomoci ce vec neko
Morace jos malo spama, , samo 8 postova, mislim da je PP jos van dometa.
S obzirom da se servo iskljcivao u voznji PRAVO, mozemo slobodno da iskljucimo senzor pozicije volana.
Mozda su otpornici na "torque" senzoru napukli, ali mislim da je problem van serva, mozda na tocku, senzoru brzine.
Bar da se proveri i taj element, ispravan ili ne, a provera je nemerljivo laksa nego skidanje i rasturanje letve..
[ markoshtefan @ 11.11.2013. 23:41 ] @
Jel si siguran Vladd da moze slobodno da se iskljuci ta mogucnost?Ja sam siguran da mi se to desavalo samo kada su tockovi pravo!1000% i nikada do sada kada skrecem!Senzor brzine se nalazi iznad tocka u krilu kako sam ja video na onom klipu sa pocetka teme!Ali kako ga ispitati a ne ici u prokleti "ovlasceni" servis....jedino da odem do nekog elektricara ili jednostavno da kupim ta dva senzora koji su takoreci dzabe u odnosu na servo motor i letvu!
[ markoshtefan @ 11.11.2013. 23:44 ] @
@Lavlja_Jazbina jel ti je stiglo na pp?
[ Lavlja_Jazbina @ 12.11.2013. 04:54 ] @
Ne.Evo nesto,ali bez modela u toj godini ( 1.4/1.5 crdi/1.6 cvvt ili..) lutamo.
....
[ vladd @ 12.11.2013. 12:52 ] @
Da je moj auto, ja bih smatrao da senzor okretanja nije problem. To smatram, ali za moju (eventualnu)stetu, ne smem da tvrdim javno, na distanci i bez pregleda. Mislim, ja bih tu zonu detaljno istranzirao, i vise znao nego ovako...
Da nisi jos nesto primetio, da nemas mozda aftermarket radio(neoriginalni), ili sl. Prosla garancija, pa "bilo dozvoljeno" da se kopa po instalaciji.
Mislim na CAN komunikaciju, da nije opterecena, eventualno.
S obzirom da nema gresku u ECU-u, da se desava na pravcu...ostaju konektori, senzor brzine i CAN komunikacija, kao spoljni problemi, i nekakva neispravnost samog kontrolera serva, tipa pregrevanje ili los podatak o necemu,struji ili komunikaciji...
Ono sto se moze "spolja" analizirati i proveriti, mislim da je lakse. Ako je neki los konektor, oksidiran,(ukljucujuci i onaj na ECU-u), nece resiti problem ni zamena letve...
[ Petar12 @ 12.11.2013. 17:39 ] @
Bio sam danas u servisu. Nalaz: "U procesoru nema memorisanih grešaka. Čuje se mehanički zvuk iz vretena volana, potrebna zamena. Preporučuje se i zamena akumulatora". E sad... Pitao sam ih tražeći explicitni odgovor da li je servo ili nije servo, a odgovor je otprilike da letva zeza (serviser čuo na uho) ali da kad se ona menja, to podrazumeva i servo jer on ide u paketu (čak i da nije pokvaren). Akumulator sam odmah zamenio. Prvo sam primetio da mi se radio ODMAH uključio, što ranije nije bio slučaj, već nakon pola minuta-minut. To dokazuje da je akumulator bio loš. No, opet nisam siguran da je to razlog padanja servoa, a ovo sad sa letvom koja škripi... Ne znam šta da radim :) Rekli su mi da ako je samo letva prob. to može da košta oko 60ooo dinara, jer bi zadržao gornji sklop... A ako ne, cena je 106.ooo (što je na 165.ooo iz prvog servisa značajno manje!). Preporučili su mi da još vozim, pa da se u stvari vidi (sa novim akumulatorom) da li se problem ponavlja... Konfuzno.
[ igibg80 @ 12.11.2013. 18:17 ] @
Pozdrav,
Imao sam isti problem kao i ti, dok je auto bio u garanciji.
ACCENT 1.4 Leader, kupljen 2007.
Bio je problematican servo ( pushka servo upravljaca - tako su je nazvali ). Zamenili su mi u garanciji besplatno ( servis na NBG ) i rekli mi da je ta puska koju je HYUNDAi fabricki ugradjivao problematicna, te da su posle nekog vremena promenili proizvodjaca za fabricku ugradnju.
Sve je reseno za par dana, bez ikakvih problema su mi priznali garanciju i rekli da imam srece, jer da je auto bio van garancije cena bi bila oko 160.000.
To je bilo pre 3 godine, a fabricki akumulator tek sada posustaje, u 7.oj godini.
Pozdrav
[ Lavlja_Jazbina @ 12.11.2013. 18:42 ] @
Senzor ugla i nalazi se u pusci letve. Specijalni alat i 350€.Moze se popraviti.
[ Petar12 @ 12.11.2013. 19:28 ] @
Igibg80, koliko učestalo si imao problem sa servoom? I da li si imao signal od putnog kompa, da li se palila EPS lampica? Meni komp nije signalizirao ništa...
[ igibg80 @ 12.11.2013. 23:12 ] @
Ja sam problem imao 2 dana. Odmah sam otisao u servis, oni su to porucili I mislim da je sve bilo gotovo za 10-ak dana. U medjuvremenu ( tih 10-ak dana ) mislim da nisam vozio auto.
Lampica serva je svetlela duze nego uobicajeno prilikom startovanja.
[ Lavlja_Jazbina @ 01.12.2013. 12:47 ] @
Ovi izgleda nemaju problem :)))))
[ Petar12 @ 01.12.2013. 19:00 ] @
Evo da se javim.... Nakon promene akumulatora, problem se nije ponovio....
[ žutokljunac @ 27.03.2014. 12:19 ] @
Znao sam da ti je akumulator. Srećniče. I ja imam isti problem sa Suzukijem, samo nisam te sreće. Kod suzukija taj elektro servo se sastoji od elektro motora, tri senzora i letve volana. Ako ti na dijagnostici nije pronašao kvar senzora ili motora, prvo sam pomislio na akumulator, jer je i mene jedan jako dobar elektroničar prvo to pitao.