[ Kolynos @ 09.11.2013. 20:05 ] @
Od pre par nedelja strasno lose mi je poceo raditi auto. Teze pali, skoro pa jedva, ponekad ujutru na samo 5 stepeni upali kao iz sale a ponekad i na 20 stepeni posle neke voznje pa i dok je jos zagrejan motor nece da upali i moram da ga guram. To je vec 25 god star auto i motor mu je los ali kompresija ne moze da radi ovako kao sto me neki majstori ubedjuju. Ako je on upalio na 5 stepeni, jos lakse ce da upali na 20 da je do kompresije samo.

Do pre par nedelja sve je bilo ok, onda u nekom trenutku poceo sam da osecam da auto ide sve slabije, losije, moram da mu dodajem malo veci gas da bi vuko, i sve lenjije je ubrzavao do trenutka kada mi se par puta u toku voznje nije ugasio. Tad kada mi se gasio nije prokuvao, nije zakovao, nije mu bila temperatura podignuta, i imao sam bar jos 10 litra u rezervoaru.

Od tog trenutka auto nije hteo da mi upali ujutru, i kad je upalio na nizbrdo (inace trebalo mu je mozda 3 metra da upali) motor poceo da trese i drma nenormalno ceo auto kao da radi na 2 klipa, izvozio sam ga par kilometara, dosipao gorivo i delovalo je da je proslo.

Menjao sam mu ulje, filtere (vazduh, nagfta, ulje), grejaci su super. Pumpu i dizne nisam proveravao, ali auto poceo opet da me zebava, cim sam poceo malo agresivnije da ga vozim, do pola gasa ide, na neku sredinu gasa pocne da trokira, kao da sa naftom vuce i vazduh dok mu ne dam jaci gas i povuce, ali cim pustim gas pocne da se gasi, onda moram da smanjim brzinu i pustim ga da se smiri.

Sto je najcudnije, ovaj auto je ekstremno mali potrosac, koliko god agresivno da sam ga vozio ranije nikada nije proso potrosnju vise od 6l na 100km. Zadnji put kada sam mu dosipao gorivo dosipao sam mu 6.6 l na pumpi sada vec kazaljka pokazuje da sam potrosio sve to a proso sam 55km od tada.

Hajde dajte neki predlog, da nosim dizne na proveru ili da nije nesto oko pumpe, ili mozda vuce vazduh negde, kako to da proverim i sta da mu radim.
[ Lavlja_Jazbina @ 09.11.2013. 20:13 ] @
Dizne kakve god da su mora da upali.Ja mislim da pumpa gubi pritisak,a to je vezano sa ovim sto si ti po meni kontra protumacio.
Citat:
Ako je on upalio na 5 stepeni, jos lakse ce da upali na 20 da je do kompresije samo.

[ Kolynos @ 09.11.2013. 22:28 ] @
Moze biti da si upravu za pumpu, jer ima veze pritisak pumpe sa tim sto ponekad ujutru kada palim auto i hocu da nadrukam gas ono papucica propada veoma lagano kao da pritiskam u prazno i onda kada zaverglam posle jedno 3-4 sekundi kada pritisnem papucicu ona se vec stvrdne i auto povuce naftu i upali.

A za dizne su mi vise ljudi rekli da je bitno da su dobre kada je opala kompresija autu jer sto bolje rasprsuju to ce auto bolje da sagoreva naftu, ukoliko ne rasprsuju dobro nesagorena nafta se talozi unutra i otezava mu paljenje.

I ne razumem sta sam kontra protumacio za kompresiju, zar nije da sto je toplije i sto je motor topliji da lakse pali? To je bar moje iskustvo, a imam ovaj auto vec 3 godine.
[ Lavlja_Jazbina @ 09.11.2013. 22:32 ] @
Citat:
sto ponekad ujutru kada palim auto i hocu da nadrukam gas

Nije to benzinac i karburator.Nema efekta kod dizela.Sta da napumpas.:).
Za ddrugo,ajde ima delimicno istine,nisu otisle pa cure kao cesma.
Trece,kada meris kompresiju,na vruce ili hladno?
[ Kolynos @ 09.11.2013. 22:56 ] @
Epa to sam i ja mislio ali sta ga znam ranije nisam to radio, sad neki "majstori" mi kazu da nadrukam pre nego sto palim, mada nisam primetio da ima efekata, to sam tek poceo da isprobavam sad od kada sam poceo da se zalim ljudima da mi se gusi auto.

Nisam merio kompresiju jos od predprosle godine.

Jos nesto od kada je poceo da mi "trokira" auto na jednoj dizni sam primetio vlazno oko nje, kad da tu izlazi nafta. A oko dotoka nafte i povratnog creva je suvo, mokro je dole, gde se dizna srafi u motor.

"gde se dizna srafi u motor. " ala sam ga objasnio kao ovi moji kvazi majstori sto sve znaju ali neznaju kako da ga poprave. :)
[ Lavlja_Jazbina @ 09.11.2013. 23:46 ] @
Procitaj malo ovde i slika dizne je odatle-ulozak.
http://www.elitemadzone.org/t165293-Dizel-dizne-Sta-se-desilo

Verovatno ti vlazi na povratnom.Prva slika je komplet dizna a druga skinut donji deo i ovo sto vidis je ulozak koji se kupuje-nov.


[ pajapop @ 10.11.2013. 12:05 ] @
Citat:
Kolynos:
Od pre par nedelja strasno lose mi je poceo raditi auto. Teze pali, skoro pa jedva,
... u nekom trenutku poceo sam da osecam da auto ide sve slabije, losije, moram da mu dodajem malo veci gas da bi vuko, i sve lenjije je ubrzavao do trenutka kada mi se par puta u toku voznje nije ugasio...Pumpu i dizne nisam proveravao


Upravo sto treba da se uradi je da se proveri pumpa i ubrizgivaci. Ovi simptomi koje si naveo ukazuju na mogucnost: neispravne pumpe za ubrizgavanje, propustanje ubrizgivaca, neispravnost ubrizgivaca, neispravno vreme ubrizgavanja. Sobzirom da tvrdis da su grejaci dobri (?) i da si zamenio filtere, postoji jos mogucnost da je samo gorivo jako lose (?). Ali i da bi se otklonila svaka nedoumica, pre bilo kakve intervencije, trabalo bi ipak izmeriti kompresiju, to jest pritiske u cilindrima, jer ce to ukazati na stanje samog motora, a i lepo je znati da da je sa motorom ipak sve u redu, posto nameravas da ga i dalje vozis....
[ Kolynos @ 11.11.2013. 13:38 ] @
Pa valjda nebi trebalo da gorivo bude lose, uglavnom sipam na nis i eko pumpama posto su mi u prolazu, mada simptomi kvara su poceli da se pojavljuju od kako je samo euro dizel na pumpama. U linku koji je dao Lavija_Jazbina covek lepo opisuje rad motora, to jest moj problem. Kao da je cekic upao u cilindar.

Danas cu skinuti dizne da ih pogledam, pa kod majstora na proveru, ako nije to onda pumpa ostaje kao jedino ne provereno, mozda je rastelovano ubrizgavanje, kao sto je imao problem covek u linku u ovom drugom postu.
[ Kolynos @ 12.11.2013. 15:02 ] @
Danas sam stigao da skinem dizne i pogledam, evo neke slike da bacite pogled kako to izgleda



Slikao sam i motor gde se srafe a sutra ih nosim na proveru.
[ deki111 @ 12.11.2013. 19:27 ] @
Stavi nove bakarne podloške koje idu ispod dizni, vidi kod bošiste da li ih ima. Ako ne uspeš nigde da ih nađeš, stare prebrusi ručno sa obe strane tako što ćeš praviti pokrete u obliku osmice na vodenoj šmirgli koja stoji na staklu ili nekoj drugoj idealno ravnoj površini..
[ Kolynos @ 15.11.2013. 13:29 ] @
E sada verovali ili ne problem gasenja i gusenja cetiri majstora nisu znala sta da mi kazu, i naksinoc me posle 3 godine vec 2. put u roku od 2 meseca(vise i ne znam koliko dugo traje ova "zaebancija" sa autom mislim da je oko 2 meseca vec) ostavi na putu.

I nece da upali i nece uopste, i guram auto i vucem, i na kraju lepo uzmem odkacim crevo od filtera, i direktno iz rezervoara povezem na pumpu, povucem ga 2 metra, upali, i od tada vuce, ne ide vise slabo, dobro ubrzava, i ne gusi se, i ne gasi se. Ali ko da pomisli na ista takvo kada sam ta crevca menjao i nova su, a filter je menjan pre mesec dana. I pre menjanja creva i filtera auto je vec zaebavao. Jedino ostaje da je problem u onom nosacu gde se srafi filter.

I juce ujutru auto upali za 3 sekunde.

Dizne sam nosio juce kod boschiste, 3 su "propisale", lepo on to sredi koliko se da srediti, ne rasprsuju kao nove, ali auto vise ne cekica kao nenormalan kada ga upalim.

Jedino koji se novi problem sada javio nakon sto sam vratio dizne, je da auto nece da upali iz prve. Zaverglam, i za sekund upali, i odma se ugasi, i tako 3-4 put zaverglam i onda upali. Predpostavljam da je do crevca sto sam skidao, tako da cu i to da proverim danas da vidimo sta se tu moze uraditi.

Jedino ne znam sta da radim sa filterom, da skinem ceo nosac pa negde da ga proveravam da ne pusta vazduh?

Inace on izgleda ovako nekako. Ovo je slika sa neta.