[ zez @ 13.11.2013. 22:03 ] @
Trebao bi da nabacim nove zimske gume. Pa me interesuje mišljenje za ovu Sava Adapto, pošto u Bg-u i onako nema nešto posebno snega a zime nisu kao što su bile nego su prilicno visoke temp, da li su možda bolja solucija u odnosu na klasičnu zimsku. jer računam kada padne sneg nema ga više od dva dana na ulicama a i sara na Adaptu mi ne deluje loše!
Možda ni polaris 3 nije loša solucija?

I poslednje da li azot u zimske gume?
[ Zarko Silic @ 13.11.2013. 22:35 ] @
http://www.elitemadzone.org/t424338-0-Univerzalne-gume-leto-zima

Azot da, ali ne na nacin kako to rade vulkanizerske radnje.
[ Kenjee @ 13.11.2013. 22:57 ] @
Vec vise od godinu dana Sava Adapto HP 205 55 16 (sve cetiri)
Presao 20.000 km, prilicno solidna guma. Rade super posao za ravnicarske klimatske uslove.

A Azot, da, uvek. I to u proporcijama:

Azot: 78 %
Kiseonik: 20 %
Argon: 1 %
Ugljen dioksid: 0.04 %
[ Java Beograd @ 14.11.2013. 07:39 ] @
Ja u pomenutu smesu, koja se pokazala kao najbolja, obavezno ubacim i nešto vodene pare, možda oko 1%, zavisi od trenutnih prilika.
[ Lavlja_Jazbina @ 14.11.2013. 08:06 ] @
kenjee...ti radis u klinickom centru pa su ti dostupni gasovi ili ima mesto
gde se to usluzno radi.?!
[ Java Beograd @ 14.11.2013. 09:25 ] @
Ima to SVAKI vulkanizer.
[ deki111 @ 14.11.2013. 09:43 ] @
Nema baš svaki istu smešu.
[ Zarko Silic @ 14.11.2013. 10:18 ] @
Ljubitelji egzoticne smese najbolje da se obratite vulkazizerima u Pancevu ili Loznici. Pod uslovom da posediju antibenzolske pneumatike.


Problem je sto se u vulkanizerskim radnjama glumi sa bocama azota pa se umesto cistog azota uduvava Kenjeeva smesa.


Verovatno je vulkanizerski menagment procenio da je gluma efikasnija od postenog priznanja da se nesto ne isplati raditi jer nema ko da plati.





[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 14.11.2013. u 11:30 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 14.11.2013. 11:15 ] @
Nisam znao da se ti gasovi miksuju. Mislo sam da su u odvojenim bocama.
Meni su u zimske gume uduvali taj azot iz jedne boce.
[ dusans @ 14.11.2013. 11:21 ] @
Ovde u Pančevu pumpaju i malo amonijaka.
[ vladd @ 14.11.2013. 15:15 ] @
Ja doticnu smesu uvek drzim u pripravnosti, blizu kola.

I cekam svez i vetrovit dan, da bi bila konzistentna:)
[ zez @ 14.11.2013. 15:43 ] @
Kupljene 4 winterke sa montazom, balansiranjem i punjenjem azotom 18.080 dindži. inače 175/65/r14 za fabiu.
tako da pala odluka, a što se tiče diskusije u vezi azota motete slobodno da nastavite, ja sa tom tematikom i nisam nešto
specijalno upoznat. bio mi je potreban samo savet da li ima potrebe i zimske gume puniti azotom zbog inace niskih temp. zimi.


[ vladd @ 14.11.2013. 17:15 ] @
Ova "smesa" koju spominjemo, je inace okolni vazduh koji udisemo...neko sa manje neko sa malo vise dodataka...:)
[ pajapop @ 14.11.2013. 20:02 ] @
http://www.4gume.com/saveti/pumpanje-guma-azotom/
[ Lavlja_Jazbina @ 14.11.2013. 21:06 ] @
Moglo bi u temi malo vise ozbiljnosti,a manje pasulja.
Nemojmo kvariti,pajapop je napravio presek pa neka tako i ostane.
[ Java Beograd @ 15.11.2013. 10:21 ] @
Fakat je da i taj azot, ma koliko čist, nikad ne može da bude 100%. Uvek postoje neke primese. E sad, čitava polemika je da li pumpati gume vazduhom (78% azot) ili tehničkim azotom (99% azot) i koliko će tih 21 % azota da utiče na kvalitet guma.
[ vladd @ 15.11.2013. 11:37 ] @
Tema o azotu je ihihi mistifikovana, i za svako misljenje se pronalaze dokazi i tvrdnje. Kruna svega je ipak uvecan troskovnik korisnika, posto je korisnik vozila "univerzalna ovca", kojeg svi u auto lancu prosto moraju da gule.

Molekul O2 je zapravo VECI molekul od N2

Ali to nije zbunilo one malo visprenije, obrazovanije, a na neki nacin "naklonjene"(naklonost se dobija masnim zelenilom , ili sivilom novcanica) auto mafiji.

Pa je smisljena "solubilnost", skliskost molekula koji ima vece jezgro, ali planetarno posmatrano "manji" oblak elektrona, koji je vise "privucen" vecim naelektrisanjem vise protona.
Kao da ne postoje nuklearne sile, gravitacija i inercija... vec samo naelektrisanje..

Uz takvu "pretpostavku", molekul O2 lakse "klizi" izmedju polimera gume, dok baloncina N2 ostaje u prostoru...pa je "bolji"...
Cak je navedena dimenzija molekula sa oblakom, 300 pikometara za N2 prema 292 pikometra za O2, sto je manje za 2.5%...btw

Sa takvom logikom i parcijalnim odabirom pogodnih poluistina(ili dramaticno tesko proverljivih, dimenzija molekula, narocito gasa, tesko da u interakcijama moze da ostane konstantna, zatim na odredjenom pritisku moze da se menja), brzo se zmuri na cinjenicu proste smese gasova..

Kada se napumpa guma na 2,5b, na primer, i kiseonik iscuri nakon 6 meseci(postoji tvrdnja da pritisak opada 0.1 bar mesecno) ili jos bolje, sacekamo godinicu, ili jos vise, da "iscuri sav kiseonik, i nesto azota, pa (zanemarujuci da je opadanje 0,1 bar nastavljeno nesmanjeno) dopunimo vazduhom, imacemo manji porcenat O2 u prostoru gume, ali ce se opadanje pritiska nastaviti ...istim tempom..

S obzirom da su argumenti i za i protiv labavi, neozbiljni i smesni, najbolje je pumpati gume kako je kome zgodno i kako voli, bez trazenja razloga(ili "opravdanja") zasto je nesto BOLJE, ili losije..
[ Zarko Silic @ 16.11.2013. 00:19 ] @
Citat:
Java Beograd:
Fakat je da i taj azot, ma koliko čist, nikad ne može da bude 100%. Uvek postoje neke primese. E sad, čitava polemika je da li pumpati gume vazduhom (78% azot) ili tehničkim azotom (99% azot) i koliko će tih 21 % azota da utiče na kvalitet guma.


To bi bolo jako dobro da je u pitanju takav procenat.

Problem je sto se on prakticno ne moze postici. Delimicno jer postoje objektivni razlozi, a vecim delom zbog neznanja onog koji bi da se bavi ovim poslom, te se umesto da sadrzaj azota sa 78% poraste na 99 ili 99,99% on se poveca svega na 80, eventualno 85%.

Zato je to sve magla.

[ p0peye @ 16.11.2013. 11:53 ] @
Citat:
Kenjee:
Vec vise od godinu dana Sava Adapto HP 205 55 16 (sve cetiri)
Presao 20.000 km, prilicno solidna guma. Rade super posao za ravnicarske klimatske uslove.



Kako su te služile u brdsko-planinskom podneblju zimi/leti?
[ Zarko Silic @ 16.11.2013. 20:13 ] @
Adapto nije za sneg. Ni u ravnicama, a jos manje po planinama.
[ Nocni @ 16.11.2013. 20:22 ] @
Loše su gume i jedne i druge pogotovo u većim dimenzijama i na težim vozilima...
[ vaske2 @ 17.11.2013. 12:37 ] @
Citat:
Zarko Silic: Adapto nije za sneg. Ni u ravnicama, a jos manje po planinama.



Po Auto Bildu radi se o sasvim korektnom univerzalnom pneumatiku koji može da se vozi i u ozbiljnijim zimskim uslovima...

http://www.internet-prodaja-gu...-bild-test-guma-za-sve-sezone/
[ Kenjee @ 17.11.2013. 13:15 ] @
Citat:
p0peye:

Kako su te služile u brdsko-planinskom podneblju zimi/leti?


Nisam isao u brda i planine a i da jesam imam lance.

Po snegu su veoma dobre. Uspeo sam da se sigurno probijem
kroz one smetove prosle godine (bas tu noc kada je roknulo).

Za gradski i prigradski sneg vise nego dovoljne.

Naravno moja ocekivanja od bilo koje gume nisu posebna.
Ne trazim nikakve specijalne pneumatike jer ne vozim u specijalnim prilikama.
Ne ocekujem od univerzalne gume da se adaptira svim uslovima vec to radim
ja kao vozac. Da zivim u Austriji imao bih dva seta guma, za ove klimatske ali i
finansijske uslove jedan set veoma dobro vrsi funkciju.

Nijedan nas put nije bezbedan iznad brzina od 80kmh. Ta cinjenica mi je bitnija
od V indeksa etc.

Imao sam Dunlop Sport FastResponse pa sam za 6 meseci Vojvodjanskih puteva
razlupao trap maksimalno. (Francuz) I nisam se osecao nista sigurnije. Mozda su mi pomogle
kod peska u bubrezima.

Moj zakjlucak je da je ova guma veoma dobra.
Nisam proklizavao, zanosio. Izvlacila me sa parkinga. Led podnosi pristojno (kao i svaka guma bez eksera!)
Trajace sigurno od 3-5 godina. Taman toliko da joj prodje i rok.
Da li cu se sigurno voziti najpre zavisi od mene.



[ da.li.sam.to.ja @ 17.11.2013. 22:05 ] @
Preporucujem tigar!
[ Lavlja_Jazbina @ 18.11.2013. 09:54 ] @
Zasto?!
[ vladd @ 18.11.2013. 10:28 ] @
Tigar je off topic