Tema o azotu je ihihi mistifikovana, i za svako misljenje se pronalaze dokazi i tvrdnje. Kruna svega je ipak uvecan troskovnik korisnika, posto je korisnik vozila "univerzalna ovca", kojeg svi u auto lancu prosto moraju da gule.
Molekul O2 je zapravo VECI molekul od N2
Ali to nije zbunilo one malo visprenije, obrazovanije, a na neki nacin "naklonjene"(naklonost se dobija masnim zelenilom , ili sivilom novcanica
) auto mafiji.
Pa je smisljena "solubilnost", skliskost molekula koji ima vece jezgro, ali planetarno posmatrano "manji" oblak elektrona, koji je vise "privucen" vecim naelektrisanjem vise protona.
Kao da ne postoje nuklearne sile, gravitacija i inercija... vec samo naelektrisanje..
Uz takvu "pretpostavku", molekul O2 lakse "klizi" izmedju polimera gume, dok baloncina N2 ostaje u prostoru...pa je "bolji"...
Cak je navedena dimenzija molekula sa oblakom, 300 pikometara za N2 prema 292 pikometra za O2, sto je manje za 2.5%...btw
Sa takvom logikom i parcijalnim odabirom pogodnih poluistina(ili dramaticno tesko proverljivih, dimenzija molekula, narocito gasa, tesko da u interakcijama moze da ostane konstantna, zatim na odredjenom pritisku moze da se menja), brzo se zmuri na cinjenicu proste smese gasova..
Kada se napumpa guma na 2,5b, na primer, i kiseonik iscuri nakon 6 meseci(postoji tvrdnja da pritisak opada 0.1 bar mesecno) ili jos bolje, sacekamo godinicu, ili jos vise, da "iscuri sav kiseonik, i nesto azota, pa (zanemarujuci da je opadanje 0,1 bar nastavljeno nesmanjeno) dopunimo vazduhom, imacemo manji porcenat O2 u prostoru gume, ali ce se opadanje pritiska nastaviti ...istim tempom..
S obzirom da su argumenti i za i protiv labavi, neozbiljni i smesni, najbolje je pumpati gume kako je kome zgodno i kako voli, bez
trazenja razloga(ili "opravdanja") zasto je nesto BOLJE, ili losije..