[ folcika1 @ 23.11.2013. 22:45 ] @
Pozdrav svima. Vikend je pa vih voleo da nešto saznam pre prvog radnog dana i odlaska kod auto mehaničara.
U pitanju je Audi 80 1.6 dizel, 1988.g. i pređenih 280.000km. Auto imam oko 6 meseci i skoro sam radio boš pumpu-reparirana je komplet.
ninoć prilikom startovanja motora zasijale su lampice (pogledaj sliku) i dve lampice pod rednim brojem 1 se, tokom vožnje od 20-tak minuta, non stom pale i gase, a lampica pod rednim brojem 2 je non stop bila upaljena. Slika je mutna jer sam slikao u toku vožnje, ali pretpostavljam da će neko ko daje odgovor znati napamet o kojim lampicama je reč.
Šta mi kazuje ponašanje ovih lampica. Hvala unapred svima i veliki pozdrav.

[ Nebojsa Milanovic @ 23.11.2013. 22:52 ] @
Na slici se ništa ne vidi.
[ folcika1 @ 23.11.2013. 23:03 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Na slici se ništa ne vidi.

"Slika je mutna jer sam slikao u toku vožnje, ali pretpostavljam da će neko ko daje odgovor znati napamet o kojim lampicama je reč".
[ deki111 @ 23.11.2013. 23:33 ] @
Ono što si obeležio pod brojem 1 su kontrolne lampice mini ček sistema:
lampica levo je za temperaturu/nivo rashladne tečnosti
lampica desno je za nivo kočione tečnosti
Proveri nivoe rashladne i kočione tečnosti i da li su konektori koji ulaze u te posude zakačeni.
Kad je sve u redu, kad daš kontakt trebala bi da sija lampica za pritisak ulja, a ove dve gore navedene da trepću. Kad upališ motor sve tri bi trebale da se ugase.
[ folcika1 @ 23.11.2013. 23:38 ] @
"deki111"
Hvala. Provericu sutra pa javljam. Ranije, pre ovog desavanja poslednjeg, kada dam kontakt ove lampice sijaju i kada startujem motor isto. Tek po "davanju" gasa one su se gasile.
[ deki111 @ 23.11.2013. 23:42 ] @
Proveri punjenje alternatora, može i od toga, a i od loše mase da pobrljavi tabla:

lampica "2":
[ folcika1 @ 23.11.2013. 23:51 ] @
ok
[ folcika1 @ 24.11.2013. 12:50 ] @
Pukao kaiš. (vidi sliku). Sam ne verujem da to mogu da uradim, jer namestanje laicima smeta deo broj 3 (oznacen na slici). Da li sam u pravu? Koliko mastoru treba vremenski da postavi novi kais, i koja je okvirna cena za ruke. Kais cu kupiti u radnji. Hvala.



Pretpostavljam da je kais pukao prilikom startovanja motora. Nakon ovoga auto je prešao oko 11km (u ovom stanju). Ne bi trebalo da ima drugih posledica?
[ pajapop @ 24.11.2013. 13:35 ] @

Ovaj kais ti pokrece alternator. Ako ti majstor nije daleko - do par kilometara - verovatno ces doci do njega, inace ce ti bobina, svetla (ako vozis po propisu) + prethodno startovanje, iscrpeti akumulator jer nemas punjenje. Tebi izgleda smeta onaj nosac hladnjaka? Ja tu ne vidim nikakav problem za namestanje...dovoljno je da kais stisnes po sredini, da dobije oblik osmice i provuces ga ispod nosaca i namaknes na remenice. Prethodno treba da popustis srafove nosaca alternatora, da se oslobodi i potpuno povuce ka bloku motora. Tad navlacis novi kais na remenicu alternatora. Mada i navlacenje novog kaisa moze da bude problem za neiskusnog. Tad treba zakretati remenicu radilice, ili pomerati ceo auto koji je u brzini kako bi se radilica okretala, pri tome se koristi i neki srafciger ili montirac za nabacivanje kaisa na remenicu alternatora...zna da predstavi muku i problem za neiskusnog...Zatim se alternator "naspanuje" montiracem ili vecim srafcigerom, da se kais zategne...ali treba znati koliko, jer nedovoljno zategnut kais ce proklizavati, nece dobro puniti, i brzo ce se ostetiti, a prejako zategnut kais ce ostetiti lagere u alternatoru i onda moze nastati problem. Kais se lagano nateze "spanovanjem", tako dok prstom ne mozes da pomeras ventilator iza remenice alternatora, ili, kad prstom pritisnes kais po sredini treba da se ugiba do oko 1,5 cm. A ako odlucis da odes do majstora...pa ja bi ti za to uzeo...el mnogo 500 din?
[ deki111 @ 24.11.2013. 13:49 ] @
Citat:
pajapop: Ovaj kais ti pokrece alternator. Ako ti majstor nije daleko - do par kilometara - verovatno ces doci do njega, inace ce ti bobina, svetla (ako vozis po propisu) + prethodno startovanje, iscrpeti akumulator jer nemas punjenje. Tebi izgleda smeta onaj nosac hladnjaka?


Bobina mu neće iscrpeti struju pošto je nema.

Smeta mu prednji nosač motora koji mora da se skine, nabaci kaiš između remenica alternatora i radilice i onda opet postavi nosač motora.
Ranije su naši taksisti ubacivali još jedan rezervni kaiš na prednji nosač motora i vezivali ga za njega da slučajno ne upadne u druge kaiševe. U slučaju pucanja postojećeg, lako bi ga namestili bez skidanja nosača motora.
[ folcika1 @ 24.11.2013. 13:49 ] @
Nije ni komplikovano toliko. Mada, kako nisam ovo sam nikada radio smatram da nije mnogo dati profesionalcu 500 din.
[ pajapop @ 24.11.2013. 13:58 ] @

E da...prvo nisam primetio da se radi o dizelu. Sad sam bolje odgledao sliku...sejvirao sam je pa ovelicao...stvarno se radi o nosacu motora...onda bolje da ode do majstora, jer se motor mora "podsprajcovati", nekom dizalicom, inace ce biti problema oko vracanja nosaca...e sad to vec malo poskupljuje...mozda 1000 din???
[ folcika1 @ 24.11.2013. 14:07 ] @
Preporuka? U blizini crvenog krsta, obilicevog stadiona, sindjelicevog stadiona, cvetkove pijace, juzni bulevar...
[ pajapop @ 24.11.2013. 14:58 ] @
Nesto sam ti odgovorio preko PP. Preporuka...pa ne treba ti tu neki poseban majstor...to je prosta intervencija koja ne zahteva neko posebno specificno znanje za taj tip automobila...kod bilo kog koji ti je najblizi... MOzda je bolje da to ipak bude autoelektricar, pa da ti malo i prekontrolise akumulator i punjenje, tj. rad alternatora...
[ folcika1 @ 24.11.2013. 15:14 ] @
OK. Hvala. U Utorak bi trebalo da sve to pozavrsavam pa javljam cene i dr. Pozdrav svima.
[ folcika1 @ 26.11.2013. 11:09 ] @
Kao što sam obećao, da javim da je posao odrađen.
Cena remena (kaiša) je u radnji 300 dinara a cena nameštanja (majstor) je 1200 dinara. Ukupno 1500 dinara.
Hvala svima na pomoći.