[ mozdasamjaamozdainisam @ 25.11.2013. 20:57 ] @
Znam da se auto tek pojavio u prodaji, ali da pitam :)

Imao sam jednu 406-u i da mi nije zviznuo motor i dan danas bi ga vozio. Mogu slobodno reci (za te novce) jedan od najboljih automobila koje sam imao u gotovo svakom pogledu.

Elem, da ne bude zabune, auto se uzima na lizing na 2 ili 3 godine tako da me ni najmanje ne zanima koliko ce vredeti nakon toga, koliko su skupi delovi (sve je pod garancijom) niti koliko mu je ovaj ili onaj servis - cisto da ne bude zabune :)

Ono sto me zanima jeste:
- udobnost;
- elasticnost / kvalitet motora 1.6 dizel sa 120 konja (pfff, znam - taj motor tek _treba_ da izadje u Q1 2014) :(
- najbitnije, vase misljenje o malom volanu do te mere spustenom da se tabla gleda 'iznad' volana a ne kroz njega.

Tek trebam da odem do dilera da ga uzivo pogledam i provozam (bice detaljniji opis celokupnog dogadjaja sa fotkama i svim pratecim elementima).

Za sada sam samo sedeo u novoj 208-ci sa istim konceptom malog volana i izdignute kontrolne table. Ono sto je kod 308 drugacije jeste obrtometar koji je kao kod Aston Martina, tj ide obrnuto od brzinometra. Bas me zanima kako to u praksi izgleda. Takodje centralna konzola ima manje dugmica od Yugica posto je _sve_ integrisano u touch screen. A ako on crkne... qq lele :)

Inace prelazim oko 45-50.000 kilometara godisnje uglavnom auto put. Nemam ni decu, ni psa, ni ostale dvo- ili cetvoronozne zivulje (a ni ribice!) ali na C segment gledam na taj nacin da u kolima mesecno provodim od 40 do 60 sati, te mi je udobnost i sigurnost na apsolutno prvom mestu. Nisam vise nesto lud za brzinom, godine ucinise svoje te prednost dajem recimo adaptivnom tempomatu, boljoj audio instalaciji i sedistima sa masazom :)

Neko ce se setiti da sam vozio Golf 7, te je ovo u istoj klasi ali pak malo (ili dosta) drugacije. Cenovno Pezo je u prednosti nad Golfom (dizelom, ne benzincem) nekih 30 evra mesecno (tj ~1000 evra za 3 godine) sto nije mnogo, ali je opet jedno letovanje / zimovanje pa nije ni malo.

Eto, sledeci vikend planiram da probam Pezo-a (ako vremenske prilike to dozvole, sa 'starijim' dizel motorom) pa cu napisati moje misljenje, a do tada ako ko ima koju pametnu... :)
[ Cezar Corolla @ 25.11.2013. 21:18 ] @
Posto kazes da je na lizing i racunas na garanciju, smatram da nemas sta da se razmisljas.

Auto izgleda fenomenalno. Pogotovo iznutra, sto je po meni znacajnije nego spolja. Pezo pravi probleme tek kad izadje iz garancije, a to te ne zanima.

Ja Pezo ne volim zbog glupih i cestih problema oko elektronike, ali ako tebe zanima period samo pod garancijom, ......ja bih ga odmah uzeo. Imam dosta iskustva sa Pezoima.
[ deki111 @ 25.11.2013. 21:28 ] @
Citat:
mozdasamjaamozdainisam
- najbitnije, vase misljenje o malom volanu do te mere spustenom da se tabla gleda 'iznad' volana a ne kroz njega.

To je čak i naglašeno u reklami, mali volan kao da voziš karting, meni se sviđa.

[ Flo33 @ 25.11.2013. 21:54 ] @
Jako lep auto spolja. Iznutra se meni ne svidja, a razmisli kako ces se naviknuti na vec pomenuti volan, i jos vaznije da u voznji moras gledati na ekran za svaku komandu klime, itd. To je prilicno dekoncentrisuce, i sam ekran nije ala ipad odziva, nego kako se vec zove kapacitativni, da moras prilicno precizno da tipkas, i neretko da ponovis radnju.

Bice ti jasnije kada sednes u njega i obrnes koji krug.

Ako ti ne predstavlja problem, super.

Secam se citroena od poznanika sa onim volanom sto se samo obruc vrti. Meni licno ne odgovara u toj meri da je "dealbreaker". Lp
[ mozdasamjaamozdainisam @ 02.12.2013. 20:27 ] @
Hvala na komentarima za sada :)

Probna voznja je zakazana za 7 decembar (subotu popodne ga uzimam u ponedeljak ujutru vracam).
Sledi detaljan izvestaj uz fotke ;)
[ Zarko Silic @ 02.12.2013. 23:05 ] @
Ovo ulazenje u menie i podmenie na tacskrinu da bi se promenila brzina rada ventilatora klime, u toku voznje, po pitanju bezbednosti je strasno pametna stvar.

Prosecno pismen vozac uopste nije svestan koliiko je to inteligentno resenje.
[ Nebojsa Milanovic @ 02.12.2013. 23:16 ] @
Taj novi 308 je auto kojeg bih valjda poslednjeg u klasi kupio.
[ Lavlja_Jazbina @ 03.12.2013. 08:35 ] @
Citat:
Ovo ulazenje u menie i podmenie na tacskrinu da bi se promenila brzina rada ventilatora klime, u toku voznje, po pitanju bezbednosti je strasno pametna stvar.

Predpostavljam da si ovo rekao sarkaticno :).
[ mozdasamjaamozdainisam @ 03.12.2013. 10:41 ] @
Uradicu detaljno testiranje touch screen-a; bez da sam jos imao priliku da koristim, ovako odokativno se slazem da moze da bude nezgodno. I ja sam naviknut na zasebne komande pogotovo za klimatizaciju...
Medjutim, procitao sam negde, da je touchscreen tako uradjen da jednim dodirom mozes da dodjes do menija za regulaciju temperature.

Koliko je zaista prakticno, nadam se da cu saznati sledeceg vikenda :)
[ Lavlja_Jazbina @ 03.12.2013. 11:12 ] @
Gledati displej u voznji pretrazujuci meni nije nista drugacije od pretraga muzike ili kuckanje telefona,a put je ispred.
[ vladd @ 03.12.2013. 12:02 ] @
Doticni tac skrin je jedna od vecih gluposti na automobilu, ali ko sada da pohapsi managere i marketing dizajnere.

Kada vec imaju po pet sest procesora, neka odrade vecinu stvari automarski, neka se podesi pre voznje, a u voznji, cim predje 5km/h, da se blokiraju opcije "zabave" pipkanja ekrana..ako treba i struja da udari veseljaka..:)

Ali, sta sada, karteli su mocni, ubacuju igracke u kokpit, na "masinstvu" stede, cekam jos samo auto na naduvavanje.:)

Inace, ako se nabavlja Pezo, samo sa najnovijim motorima, sa starim opcijama, samo ako su popusti dramaticni.
Da se ne igraju "prodaje", evo spremili smo najnovije, ali ipak platite onu proslu varijantu...
[ mozdasamjaamozdainisam @ 08.12.2013. 16:43 ] @
Citat:
Zarko Silic:Na primer da li bi mozdasamjaamozdainisam uopste bio zainteresovan cak i samo za probnu voznju 308-ce ako bi Golf 7 14 DSG kostao 4000 eura manje? ;)


Ne, ni slucajno. Da je Golf toliko jeftiniji - ili da je makar cenovno priblizan Pezo-u, ne bi testirao Pezo.

Medjutim, jesam testirao Pezo i sada se spremam da napisem koju rec uz fotku... Stize za +/- 60 minuta :)
[ mozdasamjaamozdainisam @ 08.12.2013. 18:28 ] @
(za nestrpljive, zakljucak je na kraju :))
Daklem, kao sto sam spomenuo pre par poruka, ovaj vikend sam uzeo Peugeot 308 sa sledecim specifikacijama na test (vikend) voznju:

Peugeot 308 1.6 e-HDI sa 115 konja i 6 brzina
oprema Première odnosno najveci paket opreme koji postoji; izmedju ostalog:
- full LED svetla (farovi, stop svetla i sva kabinska svetla);
- aktivni tempomat (cruise control);
- panoramski krov;
- elektronsku rucnu kocnicu;
- keyless entry & start;
- start & stop system;
- sve komande integrisane u jedan touch screen...

Pa da krenemo (odavde pa na dalje i ubuduce, sve navedeno je subjektivno misljenje skromnog autora):

Eksterijer
Do sada najkonzervativniji oblik karoserije. Vrlo specificno proizvodi se samo u varijanti sa 5 vrata bez opcije sa 3-je vrata.
Prednja maska / farovi su dosta skladni iako mi se licno ne dopada prevelika maska izmedju farova. Da ima zvezdu na haubi jos bio bi (stari) mercedes A klase.
Full LED svetla + dnevna svetla / traka led dioda mi se pak dopada kao i 'zakoseni' deo farova koji razbija 'monotoniju' oblika fara.

Gledan sa strane podseca na novu A klasu nekako. Gabaritno je slican njemu / Golfu. Zadnji stub je dosta debeo, a oblik gepeka u kombinaciji sa krovom je proizveo solidno malo zadnje staklo. Istice se i bocna linija koja se razdvaja kod zadnje svetlnosne grupe i prenosi preko bocnih strana / vrata lagano nestajuci ka haubi.

Primetio bi (nemam sliku toga) jos na kvakama prednjih vrata 'dugmence' za Keyless entry.

Sve u svemu vrlo skladno odradjeno vozilo bez nekih dramaticnih poteza ili ekstravagantnih linija.

Motor i menjac
Vozio sam dakle 1.6 e-HDI sa 115 deklarisanih konja u kombinaciji sa manuelnim sestostepenim menjacem. Ocekivao sam (zbog sestog stepena) da ce prva brzina prenosa biti gotovo nepostojeca, medjutim ispalo je da su svih sest brzina pomalo 'razvukli'. U leru je 'buka' u vozilu svedena na gotovo nepostojecu te se iz kabine ne moze naslutiti da li je u pitanju dizel. Karakteristicni dizel zvuk je primetan samo prilikom kretanja u prvoj brzini i vec kada se krece preko 10 km/h taj specificni zvuk nestaje. Motor je vrlo tih (ili je izolacija dodatno uradjena) tako da u kabini se jedva naslucuje rad motora, cak i kada je pod opterecenjem (naglo ubrzavanje).

Motor je izuzetno elastican, tako da je moguce proci trecom brzinom u raskrsnici / na kruznom toku (kojih je ovde iha-ha!). Vec od bukvalno 1.000 obrtaja (stacionarno) motor hoce da povuce, a naravno pri nekih 1.800 ulazi i turbina u pricu i oseti se lagano guranje u ledja. Imao sam osecaj da je motor tako 'podesen' da veoma ravnomerno dozira snagu, te ni u jednom stepenu prenosa / brzini se ne stice osecaj da je motor 'nervozan'. Zahvaljujuci sestom stepenu prenosa, pri 120 km/h se vrti na svega 1800 obrtaja, pri 130 km/h na tik ispod 2.000.

Sto se potrosnje tice zaista me je prijatno iznenadio. Presao sam oko 550 km i prosecna potrosnja (gde uopste nisam pazio na potrosnju, vec se pridrzavao pravila) je 4,6 L / 100 km. Dosta sam ga 'gazio' prilikom ubrzavanja / zarad testiranja, tako da verujem da bi ga u svakodnevnoj voznji realno vozio ispod 4,5 L / 100 km sto je sasvim lep prosek.

Menjac je vrlo precizan i zavrsava posao bez pogovora. Naravno treba sa navici na sestu brzinu koju sam ponekada i zaboravio :) Kvacilo je malo tvrdje, ali nekako bas kako treba da ne bude bezosecajno. Hod rucice menjaca je srednje kratak (mogao bi biti i truncicu kraci pogovoto kada su u pitanju peta i sesta brzina). Pozicija same rucice menjaca je solidno resena posto je malo 'izdignuta' na tunelu centralne konzole, te kada se ruka stavi na naslon izmedju prednjih sedista saka sama 'nadje put' do menjaca. Maaalaaaa zamerka menjacu, na +2 stepena napolju, posto je glava rucice menjaca od neke legure aluminijuma je bas bas hladna, do te mere da je neprijatno drzati ruku na njoj.

Sve u svemu vrlo dobar motor, jako elastican, ima dobra medju-ubrzanja i u radu tih i bez prenosa vibracija u kabinu / na putnike.

Vozne karakteristike
Sa sve rizikom da ce ovo da izazove polemike / flame / zustru diskusiju, ali...
Nisam siguran da li se Golf priblizio Francuzima ili su francuzi 'pozajmili' karakteristike Golfa, ali vozne karakteristike bi najbolje opisao kao 'nemacke'.

Sta hocu reci? Volan koji je neobicno mali (vise o tome malkice kasnije) je vrlo precizan ali ponekako 'bezdusan'. Za svakodnevnu upotrebu je pak po meni savrsen. Realno mozda 0,85% upotrebnog vremena u toku voznje bi zatrebalo malo vise informacija ali to bi islo na ustrb komfora. Ogibljenje je tvrdo nemacki. Pezo jednostavno veoma odlucno (kao i Golf) prelazi preko neravnina, bez ljuljanja ili preterane amortizacije celog vozila. Rupa, bila pa prosla - dok su raniji Pezo-i (posedovao sam jednog a vozio se u vise njih) imali nagib da 'ljuljnu' malo vise zarad komfora. Kod nove 308-ce toga nema vise, vec je celo ogibljenje / karoserija daleko odlucnija.

Cak i dalje, u krivinama je Francuz jednako odlucan. Volan / tockovi jasno drze pravac, osecaj nagiba / ponasanja vozila je jasan i jednostavno ceo automobil se ponasa... pa kao Golf. Ovo je svakako karakteristika koju sam od Nemca ocekivao a gde me je Francuz (pozitivno) iznenadio.

Reakcije na komande, kako upravljaca, tako i menjaca i pedala su direktne ali sa malom notom umerenosti. Celo vozilo odise vise karakteristikom limuzine nego li sportske intonacije.

Radno mesto vozaca (i enterijer)
Posebna sekcija o ovome, zbog odluke Pezo-a da na svet donese sto oni zovi i-Cocpit.
Dakle nesto sto je prvi put primenjeno na aktuelnoj verziji 208-e a sada i u 308-ci. Izuzetno mali volan, spusten i izdignuta tabla sa brzinometrom / obrtometrom. Isprobao sam je (samo u salonu) u 208-ci i pobegao iz nje kao glavom bez obzira! U 308-ci je malo drugacija prica zbog cinjenice da je 308-ca gabaritno veca, pa jednostavno ima vise mesta za sve te skalamerije :)

Moj utisak ovakvog koncepta je... trt. Eto, bas toliko ni manje ni vise. Funkcionise, ali ne razumem poentu. Navodno, ne bi li vozac manje skidao pogled sa puta (dok gleda brzinu ili sta vec). Doduse, izmedju obrtometra i brzinometra se nalazi display u boji na kojem ima izobilje informacija, ali opet - cemu?

Ono gde su po meni bas pogresili jeste mali sportski volan (sa ravnim donjim delom). Sa jedne strane, sve su uradili da se vozilo ponasao kao krstarica, da klizi da ide. A onda stave volan koji je identican volanu koji ja imam za moj racunar za igrice. Jednostavno spoj dva sveta koji po meni nikako ne ide, makar sto se estetike tice. Sto se funkcionalnosti tice, tu se stvari pogorsavaju. Posto je volan, onako po proceni za jedno 4 cm manjeg precnika, kada vozim na auto putu nikako ne mogu da nadjem polozaj ruku u kojem bi se ruke odmarale a pritom pridrzavale volan. Jednostavno suvise je mali, pa time predaleko sto od srednjeg naslona za ruku - sto od naslona za ruku na vratima. Tako da sam primoran da drzim makar jednu ruku u zamarajucem polozaju ili eventualno oborene na kolena pa da od dole pridrzavam volan sto ja licno ne volim. Takodje posto je bas bas mali volan, nema mesta na krakovima volana da se provuku ruke (sto radim cesto na auto putu). Zatim sledeca stvar, na auto putu cesto (znam da ne valja!) pustim obe ruke sa volana, pa kolenom samo korigujem pravac (to su milimetri u pitanju, ali pri 100 - 120 km/h vise nego dovoljno). Posto je volan malecni a pritom ravan dole kombinacija volan + koleno jednostavno otpada kao realna mogucnost. Da tu ne bude prici kraj - ima i jos gore :( Naime, pogotovo na auto putu imam obicaj da se malo 'spustim' u sedistu, jel'te 45-60 minuta auto puta nemam potrebe da sedim za volanom kao kada se vozim po gradu. U tom slucaju mi volan pokriva celu instrument tablu i ne vidim skoro nista, niti brzinu niti displej. Za kraj, obrtometar je 'obrnut' (jedino za koga znam jeste Aston Martin da to primenjuje). Zanimljivo, ne smeta ali nije nista ni bolje ni gore od standardnog obrtometra.

Sve u svemu, po meni volan je totalni promasaj.

Zatim, centralna konzola. Kako su sve zbudzili u jedan ekran osetljiv na dodir ostalo je svega 5 dugmica. Zakljucavanje vrata, prednji grejac, sva 4 zmigavca, zadnji grejac i cirkulacija vazduha. Tu je i (opcioni) CD plejer sa dugmetom za radio / volumen. Ovo stvara dosta mirnu centralnu konzolu koja dosta skladno izgleda. Ekren je malo zaokrenut ka vozacu, dok je ostatak konzole 'prav'. Po meni jedna od mana jeste kombinacija naslona za ruke u kombinaciji sa (jedinim!!) prostorom za casu. Dakle ako su dve osobe u kolima, jedna mora da ostane zedna. Naslon za ruku u polozaju da je zaista koristan prelazi preko jedinog otvora za casu. Tako da se mora birati - ili ce se konzumirati neka tecnost ili ce se odmarati ruka. Postoji i treca opcija, stalno mrdati naslon tamo / vamo kada se uzima casa. Nekako jednostavno ne razumem to idejno resenje. Ostatak konzole je pregledan i prosaran hromiranim detaljima te odaje utisak vise / premijum klase. Izbor materijala je po malo dubiozan jer je i u najjacem paketu opreme centralna konzola uradjena od (na dodir) dosta jeftine plastike. Pak sve je veoma skladno uradjeno pa nema 'proreza' gde deca mogu da izgube prst ili gde bi se vremenom / godinama stvorila mesta za skripanje.

Sedista su dosta dobra. Ocekivao sam mozda za nijansu bolja sa obzirom da je Francuz. Udobno su tvrda sa solidnim lumbalnim delom kao i podrskom sa strane. Kako sam ja malo neobicne konstrukcije, odnosno imam malo duze noge problem mi je uvek sedalni deo sedista koji je i ovde jednostavno kratak. To dovodi do toga da mi noge uvek 'vise' i time zamaraju. Ako se malo zavalim u sediste je OK, ali onda moram da nagadjam brzinu kojom se krecem. Suvozacevo sediste je nekako vise udubljeno, te je udobnije od vozacevog.

Zadnja klupa je solidna. U nekoj meri 'uticnice' za pojaseve za vezivanje mogu smetati. Naime, ako se ne sedne _tacno_ kako treba na levo ili desno mesto, nesto ce uvek da bode u doope :( Cudi me da ih nisu vise spustili ispod sedista vec ih ostavili da tako strce. Pak, mesta na zadnjem sedistu ima daleko manje nego u Golfu - kako za noge, tako i za glavu. Jasno je da su dizajneri dali prednost vecem gepeku zarad prostora na zadnjoj klupi. U kombinaciji sa izvedbom samo sa 5 vrata, ocito je da vise ciljaju ka ljudima od oko 30 godina koji imaju jedno ili dvoje manje dece (koja se mogu u sedistima za decu smestiti nazad) i da im ostane dovoljno prtljaznog prostora za kofere / decje stvari. Golf je sto se zadnje klupe tice u izricitoj prednosti.

Kako je vozilo bilo opremljeno panoramskim krovom, moram da priznam da je efekat veoma prijatan. Jednostavno kako napred, tako i nazad daje osecaj prostranosti. Nema nikakvih (dodatnih) sumova prilikom voznje, a ni zvuk kise ne prodire dodatno u kabinski prostor. Jedina mana ovom sistemu po meni jeste hladnoca / toplota. Naime, iako je klima bila podesena na 22 stepena, osecala se hladnoca sa gornje strane. Dodirom stakla jasno je de je ono veoma hladno i tu hladnocu odaje i ka kabinskom prostoru. Povlacanjem krovne zavese se ovaj efekat u veoma dobroj meri ponistava ali se gubi na svetlosti. Kako je zima, ne znam kako je kada sunce upece - ali mogu da predpostavim da je efekat kontra, to jest da ce klima da hladi al' ce putnici da se znoje ako je krovna zaveza otvorena. Pak ne znam da li bi uzeo panoramski krov, ipak ima neki smek.

Gepek je kao sto vec spomenuh jedan od najvecih u klasi. Jasno je da je to na ustrb mesta na zadnjoj klupi, ali neki kompromis se mora napraviti. Gepek je pravilnog (kockastog) oblika te se moze dosta dobro iskoristiti. Ima duplo dno i u slucaju da nema rezervnog tocka ispod dna ima jos malo korisnog prostora. Takodje, cini mi se da je prag gepeka nizi nego kod Golfa (sto je prilikom dizanja kofera od 30+ kilograma svakako prednost!).

Centralni displej
Poneka rec i o ovome sistemu. Sve funkcije vozila se vrse putem ovog, na dodir osetljivog displeja. Medjutim, ja kao IT geek smatram da su ga preterali. Neke funkcije vozila mislim da su trebali da ostave zasebno, pre svega radio i kontrolu klima uredjaja. Iako mi nije trebalo puno vremena da skapiram kako sistem funkcionise, po meni se u teoriji pokazalo kao neprakticno da za svaku sitnicu moram da gledam u ekran. Na primer, iako je sa komandi volana moguce menjati radio stanice kao i jacinu zvuka, sa volana nije moguce prebacivati se preko (preset) unapred definisanih stanica, vec ide po frekvenciji. Birati memorisane stanice je moguce samo putem ekrana i za to je potrebno bezmalo minimum 4 dodira ekrana. Kako ekran uopste nije mali (14,7cm) nemoguce je ovo uraditi 'na slepo'. Jednostavno, preterali su ga po meni. Inace je ekran generalno funkcionalan i nudi pregrst mogucnosti, izmedju ostalog i povezivanje sa internetom. Pak, nakon samo dan koriscenja (intenzivnog doduse) ostavio sam pregrst otisaka prstiju po istom, pa kada je ekran ugasen se vidi da je sav 'umazan'.

Neke Pezoove 'nelogicnosti'
Hteo bi da izdvojim par sistema, koji meni licno su zapali za oko ili cak postali trn u oku.
Na primer, vozilo je opremljeno automatskim brisacima (senzor). Medjutim, senzor nema mogucnost podesavanja osetljivosti vec ima samo jednu fabricki definisanu vrednost koja je po meni premalo osetljiva. Kisa bas mora da pokrije valjano sofersajbnu ne bili se brisaci aktivirali. Pomalo opasno po meni. Takodje, vezano za isti sistem. Kao i kod Volvo-a, prilikom svakog startovanja vozila mora se ponovno aktivirati ovaj sistem. Zasto?! Ako zelim da mi je taj sistem aktivan, aktiviracu ga jednom i to je to. Ne, svaki put se mora povuci rucica brisaca da se sistem aktivira. Potpuno nezgodno je to sto, posto je senzor slabo osetljiv, da sam cesto morao sam da pomerim rucicu sto dovodi do DEaktiviranja celog sistema. Pa onda jos jednom da ga ponovo aktiviram. I tako u toku jedne voznje sam aktivirao / deaktivirao sistem jedno 50-tak puta koji mi je to svaki put potvrdio na ekranu kod brzinometra (i time mi sklanjao podatke koji su tada stajali). Vrlo iritantno!

Aktivni tempomat / cruise control. Posto je menjac manuelni, ovaj sistem moze da koci samo motorom, ali ne koci i kocionim sistemom. Generalno dobro funcionise. Prvih par puta kada se aktivirao sam drzao nogu iznad kocnice za svaki slucaj ali sam veoma brzo stekao poverenje u sistem. Jasno informise vozaca o stanju sistema putem displeja kod brzinometra i u slucaju da nailazi na sporije vozilo pusta ga i koliko je mehanicki moguce koci motorom. U slucaju da se prebrzo priblizava vozilu upozorava vozaca kako zvucnim signalnom tako i upozorenjem na displeju. Od mozda da kazem 100 aktivacija ovog sistema samo je 2 puta izbacio da moram sam da prikocim, sto ce reci da sistem definitivno ima svoju vrednost, pogotovo na auto putu. Ponekada, kada se neko 'bezobrazno' ubaci ispred sistem ume da bude revnosan pa da malo zustrije pusti i / ili doda gas sto je pomalo neprijatno za putnike.

Keyless entry & start; sipmatican sistem koji bi svrstao u grupu 'a koji ce mi to' - sve dok se ne isproba a onda se prebacuje u grupu 'kako sam do sada ziveo bez ovoga'. Dovoljno je prici vozilu (sa kljucem u dzepu), povuci drsku na vratima i uci u vozilo. Definitivno praktican sistem!

Full LED svetla; nemam iskustva sa xenon svetlima, ali LED definitivno cini da sve ispred vozila 'svetli samo od sebe'. Recimo linije na putu (puna / isprekidana) izgleda kao da ona sama svetli, kao i svi reflektujuci znakovi. Definitivno mi se dopada kako osvetljavaju put i uvek bi ih izabrao preko konvencionalnih svetala (opet kazem, ne znam kakav je xenon).

Elektricna rucna kocnica; pomalo neobican sistem ko se prvi put susrece sa istim. Kocnica jednostavno radi, nema tu mnogo sta. Najveca predost (i pomalo mana) jeste to sto se automatski 'deblokira' prilikom kretanja. Cim se da malo jaci gas i pusti kvacilo, rucna pusti. Medjutim ponekad ako se malo naglo krene, ne stigne da pusti na vreme, te se oseti kako dupe 'zastane' tj poklekne da bi pola sekunde nakon toga vozilo lansiralo. Mislim da ovde ima mesta za jos malo finese u sistemu.

Zakljucak
Moj zakljucaj jeste da se Francuz opasno priblizio Nemcu. Ocito ga je vrebao iz prikrajka vec neko vreme a sada i iskopirao neke od po meni glavnih aduta Nemca. Srecom zadrzao je neke svoje tipicne karakteristike ali svakako predstavlja solidnu konkurenciju Nemcu. Veoma je slican Nemcu u voznim karakteristikama a i enterijer je na pribliznom nivou kao kod Golfa.

Da kupujem vozilo od svojih para i da mi je bitno da je auto dobro opremljen 99% da bi izabrao Francuza. U full opremi 'bije' Nemca za solidnih 3-5k evra. Takodje ako mi treba prostor za jedna ili cak dvoje decjih kolica, Francuz bi bio ispred. O vizuelnom izgledu jednog i drugog, ne vredi trositi reci, to je sve individualno. Meni oba su podjednako lepa na neki svoj nacin. Francuz zanimljivom i skladnom igrom linija, dok je Nemac 'poslovno' ostar.

Medjutim, posto licno uzimam na lizing odlucio sam se za Golfa sa 1,4 TSI + DSG menjacem. Izaci ce me oko 50e mesecno skuplje (~1750 evra vise za 3 godine) ali smatram da sebi ponekada moramo i neko zadovoljstvo da priustimo :)

Nekoliko fotki Pezo-a za kraj i naravno ako ima bilo kakvih pitanja - slobodno!















[ Nebojsa Milanovic @ 08.12.2013. 18:41 ] @
Kao prvo, hvala za još jedan temeljan opis :)

Kao drugo, ovaj auto se po ergonomiji i estetici unutrašnjeg prostora ne može ni približiti G7, tako do performansi nismo ni stigli.

Za moje poimanje auta, ove tri fotografije ga eliminišu iz konkurencije i jeftinijih modela (Ceed, I30).




[ vaske2 @ 08.12.2013. 18:55 ] @
Ovaj Pežo je sa nekim svojim specifičnostima napravljen za one koji će se zaljubiti na prvi pogled,čim ga vide,dok će ga drugi (među kojima sam i ja),prolaziti pored njega, a da ga neće ni primetiti.Posle ovih tvojih fotografija(svaka čast na kompletnom opisu) i definitivno sam siguran da ovakav auto nikada ne bih uzeo u razmatranje.
Mislim da si doneo pravu odluku što se tiče tvog izbora,a zbog 1750e više...ma jednom se živi.
[ Zarko Silic @ 08.12.2013. 20:19 ] @
Osim tacskrina, na osnovu prilopzenih fotografija, ne vidim da je bilo sta drugo lose. Naprotiv, deluje sve vrlo solidno. Ovo sto kazem, najbolje se vidi po detaljima na ne previse bitnim mestima kao sto je to na primer prtljaznik, mada bi bilo najsigurnije sve to proveriti uzivo.

Ako je 308 radjen po principima kao sto je napravljen 208, bice to odlican automobil.


p.s.

Spoljasnji dizajn je odlican. Napustena je ona karakteristicna Pezoova asimetrija: zadnji kraj ko pacija guzica sa kojom su mahali prethodni modeli.


P.S.

I, moram da dodam, na osnovu prilozenih fotografija, rakao bih da je u pitanju impresivan vrhunski dizajn.


[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 08.12.2013. u 21:36 GMT+1]
[ Nemanja @ 08.12.2013. 20:30 ] @
Mene bi nervirao taj volan, kao da sedis u kartingu a ne u autu. Inace, odlican opis.
[ Zarko Silic @ 08.12.2013. 20:56 ] @
Mislis u Mclarenu?

Volan je odlican. Uradjen po najboljim formulama, dole odrezan zbog lakseg ulazenja sa pozicijom u samom krilu vozaca.

Bez zamerke.

Ako postoji zamerka onda bih to uputio na racun instrumemnt table koju pod hitno treba reorganizovati.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 09.12.2013. 09:44 ] @
Kvalitet zavrsne obrade na Pezo-u je zaista na zavidnom nivou, daleko bolje nego sto je to bio slucaj kod ranijih modela. Opet, rekao bi nekako je vise Nemacki negoli Francuski.

Meni licno volan nikako nije legao :( Bas to sto je ravan dole mi u odredjenim situacijama (autoput) smeta i to poprilicno. Inace, za aktivnu gradsku voznju jeste bas bas dobar volan, daje tu sportsku notu. Ali opet, komforan dizel i sportska nota mi nikako ne idu zajedno.

Sad konfigurisem Golfa i totalno se nerviram sto se dosta toga doplacuje, sto je kod Pezo-a standardno ukljuceno u odredjeni paket opreme :(
[ vaske2 @ 09.12.2013. 11:51 ] @
@mozdasamjaamozdainisam
Citat:

"Onda uzmem da konfigurisem Golfa 7-cu. Uzmem Highline paket. I onda (samo da bi bio u rangu sa Pezo-om) dodam opcije koje 'nedostaju' i dodjem do skoro 4.000e (3,890 da budem precizan). I to nisu nikakve perverzne opcije, vec medju njima spadaju izmedju ostalog elektricni prozori na zadnjim vratima kao i zadnji bocni vazdusni jastuci!"

Ove 2 stavke koje si nabrojao se u Srbiji dobijaju u Trendline naj nižem paketu opreme...

[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 09.12.2013. u 13:10 GMT+1]
[ mozdasamjaamozdainisam @ 09.12.2013. 12:12 ] @
@vaske2:
u Holandiji na zalost samo u R paketu opreme idu standardno :(
U svakom ostalom, cak i Highline se doplacuju. I to su recimo zadnji elektro podizaci oko 250e. A znam (imam dobar odnos sa lokalnim VW dilerom) da fabriku zadnji elektro podizaci ne kostaju vise od 30e po vozilu. Odnosno 200+ evra ciste zarade. Takodje, vise od 70% kupljenih vozila su sa elektricnim podizacima. Pa ti vidi koliko samo na tome zarade :(
[ Nemanja @ 09.12.2013. 12:24 ] @
To se doda na onih ispod 1000e zarade po vozilu
[ mozdasamjaamozdainisam @ 09.12.2013. 18:24 ] @
E, da je tako jeftino i ovde :)

Elem, sledeca porudzbina je u procesu (administrativnom) i trebalo bi do kraja nedelje da bude potpisana i potvrdjena;

Golf 7 Highline 1.4 TSI ACT* sa DSG menjacem sa 3 vrata
* ACT = active cilindar ... nesto :) Termination? U svakom slucaju, ukoliko se od motora ne zahteva dodatna snaga automatski iskljucuje 2 (srednja) cilindra i vozi samo na 2 :)
Boja: deep black pearl

Highline je vec najveci ali opet (#@%$$ VW po tom pitanju), sledece dodatne opcije:

- adaptivni tempomat (koji u saradnji sa DSG-om bi trebalo da moze do potpunog zaustavljanja vozila da radi);
- Driving profiles (izmena parametara reakcije gasa, menjaca i volana - moze se i personalizovati pa svaki od tri sistema posebno 'stimovati');
- xenon plus (LED dnevno osvetljenje);
- volan sa rucicama za promenu stepena prenosa;
- ergonomska sedista;
- LED zadnja svetla;
- Executive paket (navigacija + jos koje dzidza-bidze na touch screen-u);
- 'paket ogledala' (ne znam kako se kod nas zove) - spoljni retrovizori imaju svetlo za okolinu (kada se izlazi iz kola), elektronski se zatvaraju a desno se spusta na dole prilikom parkiranja u rikverc :S

Zasto ove opcije;
adaptivni tempomat mislim da ce biti idealan za Holandiju / mene jer sam 95% vremena na auto putu. Ne retko su guzvu, pa bi automat / tempomat trebali da sami 'cimaju' prva, druga, stop... :)
driving profiles sam uzeo jer ima mogucnost 'Eco' rezima voznje, sto mi moze zatrebati sa obzirom da cu benzincem da 'bijem' jedno 45-50k kilometara godisnje;
xenon je jasan, nadam se.
promene stepena prenosa na volanu, tja... kosta 92 evra - znam da ga necu svakodnevno koristiti, ali u test voznji je jednostavno bilo fenomalno prilikom priblizavanja krivini da se salta u nize stepene prenosa. Jednostavno... ne sluzi nicemu sem da meni razvuce osmeh pa mi je samo to po sebi dosta;
LED zadnja svetla cisto zbog estetike;
Executive paket jer mi de facto treba navigacija a ne zelim da imam odvojen TomTom zalepljen na soferku;
paket ogledala mi prakticno ni ne treba... ne znam ni sto sam ga 'stiklirao'...

Ostala su jos ergonomska sedista; sedeo sam u (slicnom) sedistu u Fordu Focusu - tj isti je proizvodjac sedista. Kako provodim u proseku 40-50 sati mesecno u kolima, izuzetno mi je bitno da mi je polozaj dobar. A koliko sam imao prilike da vidim sa ovim sedistima, mogu se na sve moguce nacine podesavati (u 12 pravaca sve ukupno). U Fordu sam bez problema nasao idealan polozaj, te je ovaj deo opreme jednostavno neizbezan.

Na kraju, za boju (deep black pearl) jos nisam 100% siguran jer cujem / citam od vlasnika ove boje da je preterano osetljiva. I to ne mislim na to da auto izgleda 'prljavo' vec da se strasno lako osecuje (kamencici na auto putu). Tako da moram jos da razmislim sledecih par dana o tome, dok se ne potpise ugovor.

Ovo zadovoljstvo ce da me kosta jedno 450-500e mesecno (u zavisnosti od potrosnje, mada znam da TSI moze da bude stedljiv).

Kada ga porucim, gledacu jos da ga nakon nekon vremena cipujem sa 140ks na nekih 160-170 i onda sam miran neko vreme :)
Auto bi trebalo da dobijem krajem februara / pocetkom marta 2014. Takodje, lease ugovor je na 3 godine (36) meseci, ali je moguce i da cu ga otkupiti na kraju ugovora i zadrzati ako se pokaze da valja.
[ Stankosava88 @ 09.12.2013. 18:44 ] @
308 auto sa najruznijim zadnjim krajem...
[ AstralPro @ 09.12.2013. 18:46 ] @
Citat:
mozdasamjaamozdainisam: E, da je tako jeftino i ovde :)

Elem, sledeca porudzbina je u procesu (administrativnom) i trebalo bi do kraja nedelje da bude potpisana i potvrdjena;

Golf 7 Highline 1.4 TSI ACT* sa DSG menjacem sa 3 vrata
* ACT = active cilindar ... nesto :) Termination? U svakom slucaju, ukoliko se od motora ne zahteva dodatna snaga automatski iskljucuje 2 (srednja) cilindra i vozi samo na 2 :)
Boja: deep black pearl

Highline je vec najveci ali opet (#@%$$ VW po tom pitanju), sledece dodatne opcije:

- adaptivni tempomat (koji u saradnji sa DSG-om bi trebalo da moze do potpunog zaustavljanja vozila da radi);
- Driving profiles (izmena parametara reakcije gasa, menjaca i volana - moze se i personalizovati pa svaki od tri sistema posebno 'stimovati');
- xenon plus (LED dnevno osvetljenje);
- volan sa rucicama za promenu stepena prenosa;
- ergonomska sedista;
- LED zadnja svetla;
- Executive paket (navigacija + jos koje dzidza-bidze na touch screen-u);
- 'paket ogledala' (ne znam kako se kod nas zove) - spoljni retrovizori imaju svetlo za okolinu (kada se izlazi iz kola), elektronski se zatvaraju a desno se spusta na dole prilikom parkiranja u rikverc :S

Zasto ove opcije;
adaptivni tempomat mislim da ce biti idealan za Holandiju / mene jer sam 95% vremena na auto putu. Ne retko su guzvu, pa bi automat / tempomat trebali da sami 'cimaju' prva, druga, stop... :)
driving profiles sam uzeo jer ima mogucnost 'Eco' rezima voznje, sto mi moze zatrebati sa obzirom da cu benzincem da 'bijem' jedno 45-50k kilometara godisnje;
xenon je jasan, nadam se.
promene stepena prenosa na volanu, tja... kosta 92 evra - znam da ga necu svakodnevno koristiti, ali u test voznji je jednostavno bilo fenomalno prilikom priblizavanja krivini da se salta u nize stepene prenosa. Jednostavno... ne sluzi nicemu sem da meni razvuce osmeh pa mi je samo to po sebi dosta;
LED zadnja svetla cisto zbog estetike;
Executive paket jer mi de facto treba navigacija a ne zelim da imam odvojen TomTom zalepljen na soferku;
paket ogledala mi prakticno ni ne treba... ne znam ni sto sam ga 'stiklirao'...

Ostala su jos ergonomska sedista; sedeo sam u (slicnom) sedistu u Fordu Focusu - tj isti je proizvodjac sedista. Kako provodim u proseku 40-50 sati mesecno u kolima, izuzetno mi je bitno da mi je polozaj dobar. A koliko sam imao prilike da vidim sa ovim sedistima, mogu se na sve moguce nacine podesavati (u 12 pravaca sve ukupno). U Fordu sam bez problema nasao idealan polozaj, te je ovaj deo opreme jednostavno neizbezan.

Na kraju, za boju (deep black pearl) jos nisam 100% siguran jer cujem / citam od vlasnika ove boje da je preterano osetljiva. I to ne mislim na to da auto izgleda 'prljavo' vec da se strasno lako osecuje (kamencici na auto putu). Tako da moram jos da razmislim sledecih par dana o tome, dok se ne potpise ugovor.

Ovo zadovoljstvo ce da me kosta jedno 450-500e mesecno (u zavisnosti od potrosnje, mada znam da TSI moze da bude stedljiv).

Kada ga porucim, gledacu jos da ga nakon nekon vremena cipujem sa 140ks na nekih 160-170 i onda sam miran neko vreme :)
Auto bi trebalo da dobijem krajem februara / pocetkom marta 2014. Takodje, lease ugovor je na 3 godine (36) meseci, ali je moguce i da cu ga otkupiti na kraju ugovora i zadrzati ako se pokaze da valja.


Kolko para sve ukupno te izadje auto sa tom opremom?
Poz
[ mozdasamjaamozdainisam @ 09.12.2013. 18:51 ] @
@AstralPro, po ugovoru 33,380.70.
Ali znam iz pouzdanih izvora da kada lizing kuce kupuju dobijaju oko 8% popusta (naravno na vece kolicine).
[ AstralPro @ 09.12.2013. 18:53 ] @
Citat:
vladd:
Doticni tac skrin je jedna od vecih gluposti na automobilu, ali ko sada da pohapsi managere i marketing dizajnere.

Kada vec imaju po pet sest procesora, neka odrade vecinu stvari automarski, neka se podesi pre voznje, a u voznji, cim predje 5km/h, da se blokiraju opcije "zabave" pipkanja ekrana..ako treba i struja da udari veseljaka..:)

Ali, sta sada, karteli su mocni, ubacuju igracke u kokpit, na "masinstvu" stede, cekam jos samo auto na naduvavanje.:)

Inace, ako se nabavlja Pezo, samo sa najnovijim motorima, sa starim opcijama, samo ako su popusti dramaticni.
Da se ne igraju "prodaje", evo spremili smo najnovije, ali ipak platite onu proslu varijantu...


Touch screen imaju i japanci u novom avensisu i nije bas nesto dobro odradjeno.

[ AstralPro @ 09.12.2013. 19:13 ] @
Deru.
[ Flo33 @ 09.12.2013. 20:06 ] @
Mani se deep black perl boje. Ja je imam, prelepa je, ali je pored prašine preseljava na kamenčiće. Ako ti znaš da je to nešto što će ti smetati, bolje nemoj. Mogu ti uslikati moju haubu posle 30000 km,ako želiš.

Ps javljam se za prvenstvo preče kupovine posle 3 godine ako mu i kožu ubaciš:)
[ mozdasamjaamozdainisam @ 09.12.2013. 20:10 ] @
@Flo33, ako ti nije problem rado bi video haubu :)
kozu definitivno necu uzimati, jednostavno nije za ovdasnje prilike - zimi previse hladno, leti previse toplo :(
[ Lavlja_Jazbina @ 09.12.2013. 22:10 ] @

Pežo "308" dobio 5 zvezdica za bezbednost


[ Flo33 @ 10.12.2013. 14:53 ] @
Citat:
mozdasamjaamozdainisam:
@Flo33, ako ti nije problem rado bi video haubu :)
kozu definitivno necu uzimati, jednostavno nije za ovdasnje prilike - zimi previse hladno, leti previse toplo :(

Izvoli.

Da to nije tako strasno, vidis sa zadnje slike, ali koga to zivcira, razumem da je crna perla najslabiji izbor. Pozdrav


[ Flo33 @ 10.12.2013. 14:56 ] @
Zeza me dodavanje slika :(
[ Flo33 @ 10.12.2013. 14:58 ] @
Uglavnom, shvatio si poentu, ne dozvoljava mi vise od jedne fotke na post, pa necu vise duziti.
[ Zarko Silic @ 10.12.2013. 16:40 ] @
Flo33,

tvoj lak je u jako losem stanju. Prosto neverovatno losem ako se uzme u obzir da ti je vozilo staro svega par meseci. Lak ovako kao tvoj ne sme da izgleda ni nakon 15 godina eksploatacije.

Jedan od razloga takvog stanja je nepravilno pranje.
[ Flo33 @ 10.12.2013. 17:00 ] @
Zare, lak je u dobrom stanju, rekao bih fabrickom, samo je prljav dosta, pa ti se cini.. Jedine su te bele tackice, 4 komada otprilike koje su od kamencica. Nisam siguran da li je do kontrasta da se tako vide, ili do te boje (odnosno laka) mada sam na vise mesta procitao da je slican problem kao i sa BMW-ovom crnom bojom na e90 da se lako osteti.

Zato sam i napisao kolegi @mozdajesamamozdainisam da ako mu to stvara problem da bezi od perla crne jer je posle jedne kise auto izgleda kao da je 10 godina star.

Zanimljivo je da kada se pere samo puskiranjem (sapun, vosak, ispiranje) auto izgleda prljav, jer se prasina prosto lepi za lak. A posle valjaka ili rucnog pranja je skroz druga prica. Ne znam ako sam sa njim isao 5 puta na valjak sveukupno.

Lepa boja je, ali uzas za odrzavanje.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 10.12.2013. 17:07 ] @
@Flo33, hvala za fotke. Da definitivno necu uzeti tu boju. Dok sam pretrazivao netom iskustva drugih vlasnika iste boje sam procitao negde da toj vrsti farbe treba vremena da se 'stvrdne'. Ukoliko se ne dozvoli vreme za to (recimo automobil izasao iz fabrike 5-og u mesecu a vec 10-og se vozi) onda mogu da nastanu ti problemi. Ali je bilo i onih koji su samo pranjem kola ostetili farbu :(

Tako da cu definitivno da uzmem Tungsten Silver boju :)
[ Flo33 @ 10.12.2013. 17:14 ] @
Jos jedna stvar, preporucio bih otvaracu teme da sebe postedi stresa i ako moze nikakav multimedijalni uredjaj ne stavlja unutra. Fabricki VW uredjaji u svakoj izvedbi su uzas. Kupi kao covek posle pioneera, alpinu, ili jvc sa navigacijom, na stranu sto je jeftinije, bolji su 4 svetlosne godine. A sve potrebne info o autu i tako imas na displeju u obrtometru.. Cak je i alfin uredjaj iz 2002 godine bolji od ovoga sto vw ugradjuje.

Ne mozes ugasiti displej po mraku, samo smanjiti osvetljenje, ne mozes menjati foldere, nego stalno ici na pocetak, pa ih traziti (nema next folder) nemas ekvilajzere, nemas "scroll", nego moras da strelice stiskas na ekranu, kad sam kod ekrana, odziv je onako, spor. Nema tilt ekrana..Nije dobar uredjaj. Ja imam rds 510
[ mozdasamjaamozdainisam @ 10.12.2013. 17:20 ] @
@Flo33;
U Golfu je nova generacija touch screen / multimedijalnih uredjaja koja je bas dosta unapredjena.
Dok sam testirao vozilo nisam naisao ni na jednu stvar koju si spomenuo, ali ruku na srce ja sam testirao svega 3-4 sata a ti par meseci.

Pak, cinjenica stoji da to nisu isti uredjaji. Cak su promenili i nacin ugradnje jer su se bas ti RDS510 mnogo krali (RDS310 ne toliko jer manje vrede).
[ Flo33 @ 10.12.2013. 17:28 ] @
Te pa moj komentar ne drzi za Golfa :)

Evo ti uporedno boje (ako je to tungsteen siva?)
[ Zarko Silic @ 11.12.2013. 09:21 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Taj novi 308 je auto kojeg bih valjda poslednjeg u klasi kupio.


Razmisljao sam par dana o ovokvoj knstataciji i veruj mi nije mi bilo lako da se opredelim koji bih auto poslednji kupio u ovom segmentu.

Nakon duzeg mozganja i kalkulisanja na povrsinu je isplivao Mercedes A klase. Sasvim sam siguran da bih pre kupio 308 i masu automobila od drugih proizvodjaca, racunajuci tu i evrojapanske modele, pre ovog Mercedesa.

Inace, koristeci se principom "sporijeg kaubojskog konja", mozda ne bi bilo lose otvoriti i jednu temu sa takvim nazivom. Na primer "Poslednji koji bih odabrao u C segmentu", ili slicno.


edit: slova



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 11.12.2013. u 10:44 GMT+1]
[ jnk @ 11.12.2013. 09:28 ] @
Šta fali a klasi? Najatraktivnija je ubedljivo, doduše i najskuplja.
[ Zarko Silic @ 11.12.2013. 09:45 ] @
Mislis da je atraktivnost dovoljan argumet da se nesto kupi?


Da jeste, onda postojeca tema o "C" segmentu verovatno nikada ne bi bila otvorena.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 11.12.2013. 13:09 ] @
Kada sam gledao A klasu, sledece mi je 'smetalo';

unutrasnji prostor najmanji u klasi, kako napred tako i nazad;
najmanji prtljazni prostor / gepek u klasi;
motori su od Reno-a (najmanji dizeli) sto samo po sebi ne mora biti lose, ali mislim da je lose sto tu informaciju kriju kao zmija noge.

Sto se izgleda tice jeste jedan od lepsih za oko (subjektivno misljenje naravno) - medjutim mnogo drugih stvari nisu na svom mestu. Cena je takodje bas Mercedes-ka :)
[ vilil1 @ 11.12.2013. 14:26 ] @
Citat:
mozdasamjaamozdainisam

unutrasnji prostor najmanji u klasi, kako napred tako i nazad.


Pa sta?

Citat:
mozdasamjaamozdainisam

najmanji prtljazni prostor / gepek u klasi;


Pa sta?

Citat:
mozdasamjaamozdainisam

motori su od Reno-a (najmanji dizeli) sto samo po sebi ne mora biti lose, ali mislim da je lose sto tu informaciju kriju kao zmija noge.

Za ovo si sam odgovorio. :)

Zasto ovo pitam? Jer meni nije jasno na osnovu cega vecina ljudi kupuje auto. Meni je recimo izgled najbitniji.

Ako ti treba veci auto, kupi klasu iznad, ali kupi auto koji ces sa zadovoljstvom da gledas iz daljine, a ne neki koji ce te privuci nekim nebitnom karakteristikama. Recimo Croma, prostor kao u autobusu, a grdna, cudo jedno. I sta sad, recicemo da je bolja od A4 ili BMW 3.

Licno, ako bih mogao da biram, MB A klasa, je za mene u samom vrhu. Stavi ga pored Golfa i 308. Bice dovoljno.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 11.12.2013. 15:24 ] @
@vili1;
naravno da svako ima licne parametre prilikom izbora vozila.
Eto recimo meni 'smeta' ako nema prostora u kolima (a u pitanju je C klasa) a placas ga grdno.

Naj naj najbitnije mi je kako ja sedim na vozacevom mestu.

Zatim mi je bitno da je vozilo bezbedno. Da li ima vazdusne jastuke? Da li ima pre-crash sisteme (zatezanje pojaseva, automatsko kocenje pre ali i posle sudara i slicno).

Zatim mi je bitan motor; kod istog mi je bitno da:
- ima dobra medju ubrzanja (totalno me ne zanima hocu li prvi krenuti sa semafora i koliko cu guma unistiti potpisivanjem na svakom semaforu, vec da pri 120 km/h imam rezervu snage da preteknem nekog);
- da je elastican, odnosno da mogu prakticno u trecem stepenu prenosa ceo dan da se vozam po gradu bez menjanja stepena prenosa;
- da je stedljiv posto puno prelazim.

Onda ide tek prostor za ostale putnike (posto se 95%+ sam vozim). Ne zelim (kao sto je sada slucaj) da moram da pomeram svoje sediste da bi neko iza mene mogao da sedne. Pa onda tek gepek.

Izgled, u mom slucaju - tek onda dolazi na red kada su prethodni uslovi ispunjeni.

Inace, na tvoje odgovore 'pa sta';
pa nista, ali ja recimo nikada ne bi toliko para platio za nesto sto _meni_ nije funkcionalno.
[ vladd @ 11.12.2013. 19:53 ] @
Onda si mnoge automobile eliminisao...sa zahtevima..

Sta znaci "bezbedan" auto..sa marketinskim sistemima ili sa objektivnim sistemima.

Mnogim automobilima sistemi rade na papiru, algoritam rada je los, vesanje lose, a kada je vsanje lose, ni kocnice nisu maksimalno efikasne...

Cesta su kocenja na pravcu, i to zadovoljava normalne situacije u saobracaju, ali pri udesu, 90% kocenja je sa skretanjem.

Zahtevi korisnika su najbitniji, ali i objektivni "odgovor" vozila na zahteve.

Ko ne sedi 6 sati dnevno za volanom, moze da razmislja i o izgledu.
[ Zarko Silic @ 12.12.2013. 07:13 ] @
Citat:
vilil1:Zasto ovo pitam? Jer meni nije jasno na osnovu cega vecina ljudi kupuje auto. Meni je recimo izgled najbitniji.


Kada kupujes cokoladu, da li ti je bitan izgled i pakovanje, ili sadrzaj?
[ Java Beograd @ 12.12.2013. 07:52 ] @
^ Primer nije odgovarajući, jer se pakovanje čokolade ionako baca.

A kod automobila je bitno sve. Džaba ekstra motor, ako je spoljašnost krš, džaba ekstra luksuz u enterijeru ako je motor krš. Važi i za sve ostale kombinacije.
[ Nemanja @ 12.12.2013. 08:55 ] @
Realno, koji to auto ima bas ekstra motor a da je spoljasnost krs ? To sve obicno ide u cenu i u paketu. Neki imaju ekstra dizajn, tipa Jaguar, Masserati, neki imaju specifican dizajn koji ljudi zavole ili zamrze, ali nijedan sa ekstra motorom nije Dacia ili sl.
[ Java Beograd @ 12.12.2013. 09:30 ] @
Naravno. Bolji motori se uglavnom ugrađuju u vozila sa višim paketom opreme, pa je i enterijer na višem nivou. A što se spoljašnosti tiče, ovih 20-tak glavnih svetskih proizvođača okuplja svu dizajnersku elitu, pa ružnih automobila zapravo i nema.
[ jnk @ 12.12.2013. 09:48 ] @
Kakav crni prtljažni prostor u toj klasi(premium c segment). Tu se jedino za a3 može reći da je praktičan dok ostala dvojica moraju samo da izgledaju lepo(mercedes) i eventualno lepo da se voze(bmw). Koju biste žensku vi izabrali, lepu, pametnu ili onu što se dobro... ljubi?
[ vladd @ 12.12.2013. 10:34 ] @
Citat:
Nemanja: Realno, koji to auto ima bas ekstra motor a da je spoljasnost krs ? ...


Realno, superpopularni balkanski "njemac" zvani Opel sa Isuzu motorom...

Citat:
Nemanja: .... ali nijedan sa ekstra motorom nije Dacia ili sl.



Upravo, ovih dana Dacija ima BOLJI motor od VW-a(i svih drugih) za tu klasu, a trenutno je jedan od najboljih u klasi..1.2TCe..(postoji i odlican 0.9 tce, ali nije konkretno za Daciju).
Sa DLC bregastom, DLC kosuljicama klipova, sa odlicnim karakteristikama..sa pristojnom karoserijom Dacije, ali sa aljkavim detaljima enterijera..narocito delova enterijera koji se ne koriste intenzivno..tipa gepeka..i dronjavum zavrsnim obradama

[ vilil1 @ 12.12.2013. 11:07 ] @
Citat:
Nemanja: Realno, koji to auto ima bas ekstra motor a da je spoljasnost krs ?

Croma. Izuzetni dizel motori, svi moguci gadgeti, oprema, prostora ima k'o da si u autobusu...a ruzna...nemoguce. :D

A i Stilo nije bas primer lepote. ;)
[ Nemanja @ 12.12.2013. 11:21 ] @
Nisam bas na te ekstra motore mislio, ali ako pricamo samo o C segmentu onda ne vredi ni pominjati neke ekstra motore.
[ vladd @ 12.12.2013. 15:52 ] @
Jako se brzo odvija situacija. Da nije cenovno pojacana, moglo bi se reci jako povoljna po kupce.

Koliko do "juce" su za C segment bili birkani jedni motori, a za a i b drugi.

Da li zbog propisa, ili prostog formiranja ili tokova trzista, motori se razvijaju, zadovoljavajuce, i u nizim segmentima, preciznije receno i kod jeftinijih vozila.

C segment je postao nejasan, formirale su se razne kategorije vozila, elektronika je pomerila neke limite, c segment je poceo da se priblizava d segmentu(snagom, cenom, opremom), d segment je sa cenom i uz kompromise zastao i primakao se c segmentu(prosirio raspon), neka vozila su malo vestacki upakovana u c segment, ali je trziste izrodilo paletu novih oblika za razne obicaje ili navike kupaca.

U c segmentu su, nekada, bili ozbiljni motori, sa par hiljada kubika, sa 90-140ks, u najsirem obimu, dok, sada, 125, 130, 140KS moze da se nadje i u B segmentu, u segmentu krosovera, monovolumena...

Tezina sedana C segmenta je ostala na kvoti 1300-1600kg, ali raspon snaga motora je pomeren znacajno, prakticno je dotaknut i prevazidjen "limit" 200ks, kod nekih brendova..

Tako, da odvajanje motora od ostatka vozila zahteva i vremensku ordinatu, situacija je dramaticnije promenjena kod motora nego kod karoserija.