[ cobra-11 @ 29.11.2013. 12:34 ] @
Interesuje me kako je najbolje postupati sa autom koje se ne vozi preko zime ? U pitanju je Focus benzinac . Nije na polju , nego je garažiran i nemam potrebe da ga vozim preko zime . Akumulator je nov tek kupljen . Interesuje me kako ga cesto paliti , koliko dugo drzati da radi na leru i sl. ?
[ vladd @ 29.11.2013. 12:52 ] @
Ako je u garazi, onda skoro pa i nije na zimi.

Dovoljno ga je paliti jednom mesecno, proveriti sve sisteme, podmazati klizna mesta, brave i sarke sa WD40, i motor neka radi na leru par minuta.
Ne bi bilo lose izvesti ga ispred garaze i vratiti nazad.
Nakon toga skinuti klemu(e) sa accu, recimo samo +, do sledeceg paljenja.
[ jnk @ 29.11.2013. 12:53 ] @
Bar bih od tebe očekivao da znaš da to paljenje u leru po par minuta teoretski neće doneti ama baš nikakav benefit osim habanja motora.
[ vladd @ 29.11.2013. 13:23 ] @
Taj fokus ima sinteticko ulje, i dovoljno je da prodje kuda treba da prodje, a to sinteticko ulje vec ima dovoljnu "pokrivenost" tzv "suvih" delova motora.

Par minuta, ne duze, posto je motor novije generacije, pa su intenzivnija grejanja unutar cilindra, ispostavljena snaga se trosi na grejanje. Da ne bi doslo do prevelike razlike temperature spoljne i unutrasnje povrsine cilindra..

Inace se haba, taman koliko i da se ujutru upali i krene..negde...
[ Java Beograd @ 29.11.2013. 13:27 ] @
Par meseci i nije neki dugački period. Ako je akumulator u dobrom stanju, sve i da ne diraš ništa - ako startuješ auto početkom marta biće sve u redu.

Takođe, ne može se govoriti ni o bog zna kakvom habanju motora, ako startuješ motor jednom nedeljno ili jednom mesečno i pustiš da radi desetak minuta.

Sve u svemu nema tu velike mudrosti: bez nekog opterećenja za kalendarskom preciznošću, kad bude neki lep zimski dan, i još vikend, a ti siđi do garaže, startuj motor, isparkiraj auto iz garaže, da se malo "nadiše svežeg vazduha" pa posle desetak minuta uparkiraj i gotova priča. Možeš to uraditi jednom tokom ove zime, ili dva puta ili tri puta ili više puta. Kako ti volja ili koliko bude bilo lepih zimskih vikenda.

Uz to, uvek tokom zime bude poneki period suvih i toplih dana (relativno toplih, naravno). Eto prilike i da provozaš auto, bez bojazni da će te kazniti zbog letnjih guma (pretpostavljam da nemaš zimske gume, čim postavljaš ovu temu)
[ jnk @ 29.11.2013. 13:34 ] @
@vladd

U praksi razlike neće biti ali u teoriji šta će se dobiti od tih par minuta rada? Da li je to što će se dobiti teoretski veće od habanja koje će nastati? To da se drži upaljen par minuta tek prvi put čujem, obično ljudi drže tako po pola sata da se zagreje :) Na stranu što se noviji motori ne mogu zagrejati u leru.

U prevodu mislim da ako je već želja da nešto ne zariba onda valja i provozati automobil bar 5 kilometara. Ali to treba raditi tek ako je stajanje duže od 4-5 meseci, za sve ispod toga nema potrebe.
[ cobra-11 @ 29.11.2013. 14:02 ] @
Citat:
Java Beograd: Par meseci i nije neki dugački period. Ako je akumulator u dobrom stanju, sve i da ne diraš ništa - ako startuješ auto početkom marta biće sve u redu.

Takođe, ne može se govoriti ni o bog zna kakvom habanju motora, ako startuješ motor jednom nedeljno ili jednom mesečno i pustiš da radi desetak minuta.

Sve u svemu nema tu velike mudrosti: bez nekog opterećenja za kalendarskom preciznošću, kad bude neki lep zimski dan, i još vikend, a ti siđi do garaže, startuj motor, isparkiraj auto iz garaže, da se malo "nadiše svežeg vazduha" pa posle desetak minuta uparkiraj i gotova priča. Možeš to uraditi jednom tokom ove zime, ili dva puta ili tri puta ili više puta. Kako ti volja ili koliko bude bilo lepih zimskih vikenda.

Uz to, uvek tokom zime bude poneki period suvih i toplih dana (relativno toplih, naravno). Eto prilike i da provozaš auto, bez bojazni da će te kazniti zbog letnjih guma (pretpostavljam da nemaš zimske gume, čim postavljaš ovu temu)


Imam zimske gume i stavljene su sve 4 , imaju sare oko 5,5-6 mm , antifriz je zamenjen na velikom servisu (u 7. mesecu) crveni G12 , tecnost za brisace nasuta za -40 , sarke na vratima podmazane , kederi namazani Nigrin sredstvom za kedere .

Takodje je u 7. mesecu uradjen i mali servis + svecice .
[ Lavlja_Jazbina @ 29.11.2013. 16:53 ] @
jnk....Pa nije bas sve crno belo kako kazes.Meni je samo stavka,nov akumulator a nece da vozi auto????
Ipak posle hladnoce i pauze od 15 dana prija akumulatoru tih par minuta,a i ostali sklopovi da se malo razgale.
Ima jedna polemika oko skidanja kaisa sa kompresora klime kod pojedinih vozila kada dodje zimski period.
Gotovo uvek lager tog kompresora je odlazio u letnjem periodu kada se kais vracao u funkciju.
[ deki111 @ 29.11.2013. 19:15 ] @
Zime na ovim prostorima nisu polarne, bar nekoliko dana u mesecu je suvo i sunčano sa temperaturama iznad nule. Da sam na tvom mestu provozao bih ga jednom mesečno po naselju dovoljno da motor dostigne radnu temperaturu, akumulator se malo dopuni, u međuvremenu izmenjaš sve brzine, pritisneš kvačilo i kočnicu par puta i vratiš auto u garažu.

Ne znam kakvi su ti uslovi u garaži. ali ja ne bih auto duže držao sa podignutom ručnom. Obeleži kredom gume i pomeraj auto da ne budu stalno opterećene iste površine.
[ cobra-11 @ 29.11.2013. 19:23 ] @
Što se tiče akumulatora on je nov jer nisam hteo da rizkujem da li ce da upali nekad ako zatreba auto iznenada , a ici ce sigurno barem jedan vikend negde na zimovanje pa da sam siguran . Acu koji je bio na njemu je normalno palio ali nisam siguran koliko je star jer je dosao sa autom kad je kupljen , a ne volim jutarnja "iznenadjenja" .

Neko spomenu rucnu , nju u garazi uvek drzim spustenu , samo u 1. brzini ostavim .
[ Java Beograd @ 29.11.2013. 19:37 ] @
I to podizanje ručne spada u prevaziđene urbane mitove: "Da se sajla ne istegne". Ja uvek podignem ručnu kad parkiram auto, dal u mojoj garaži, ili na parakingu, svejedno, uvek. I šta ? Ništa. Ručna radi kao i prvog dana.
[ Java Beograd @ 29.11.2013. 19:38 ] @
Citat:
cobra-11:Imam zimske gume i stavljene su sve 4 , imaju sare oko 5,5-6 mm , antifriz je zamenjen na velikom servisu (u 7. mesecu) crveni G12 , tecnost za brisace nasuta za -40 , sarke na vratima podmazane , kederi namazani Nigrin sredstvom za kedere .
Takodje je u 7. mesecu uradjen i mali servis + svecice .
Pa jel ti onda ovde sa nama zbijaš šegu ?
[ deki111 @ 29.11.2013. 19:48 ] @
Citat:
Java Beograd:
I to podizanje ručne spada u prevaziđene urbane mitove: "Da se sajla ne istegne". Ja uvek podignem ručnu kad parkiram auto, dal u mojoj garaži, ili na parakingu, svejedno, uvek. I šta ? Ništa. Ručna radi kao i prvog dana.

Mislio da mu zbog dužeg stajanja ne zalepi, ne znam kakvi su mu klimatski uslovi/vlaga u garaži.
Meni je takođe uslovni refleks podizanje ručne prilikom parkiranja auta.
[ Lavlja_Jazbina @ 29.11.2013. 19:51 ] @
Citat:
Ja uvek podignem ručnu kad parkiram auto




U mom slucaju je + upotrebljena bez preterivanja 20x dnevno u saobracaju.
[ etjen @ 29.11.2013. 20:01 ] @
aj sad kad pomenuste ručnu :)
i mene su kao malog plašili tom ručnom da ima da zaledi ako se vuče zimi, te ne sme dugo da ne zalepi i slično.
Mogu reći da sam na poslednja tri automobila, vukao ručnu svaki put i pri apsolutno svakim vremenskim uslovima i ništa...
Čak i kao ekstrem, normalno sam povlačio ručnu kad je bio onaj kijamet pre dve godine u februaru i kad je temperatura danima bila oko -20C i sve najnormalnije.

Jedino kad sam video da je zalepila ručna, to je bilo na drugarovom Polonezu koji je stajao neke 4 godine sa povučenom ručnom na ulici, bez pomeranja. Kad je došao šlep
da ga pomeri propisno se namučio da ga nabaci na kamion...A i kasnije da ga spusti :)
[ cobra-11 @ 29.11.2013. 20:14 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
cobra-11:Imam zimske gume i stavljene su sve 4 , imaju sare oko 5,5-6 mm , antifriz je zamenjen na velikom servisu (u 7. mesecu) crveni G12 , tecnost za brisace nasuta za -40 , sarke na vratima podmazane , kederi namazani Nigrin sredstvom za kedere .
Takodje je u 7. mesecu uradjen i mali servis + svecice .
Pa jel ti onda ovde sa nama zbijaš šegu ?



Ni najmanje , auto je savrseno ispravno i spremno za zimu , samo nemam potrebe i ne isplati mi se da vozim po snegu jer sve poslove i obaveze u gradu mogu zavrsavati peske . Ujutru prvo bi morao cistiti sneg od garaze do ceste da se probijem jer garaze do mene sve neki penzioneri pa i ne micu auta skoro nigde ni ljeti i za 5 min. voznje stigao a motor se nije ni zagrejao , pa posle opet struzi stakla i unosi sneg u garazu .

Jednostavno sve mi je blizu da mogu zavrsiti peske i jedino ako negde posebno trebam otici onda bi isao autom , kao na vikend na planinu i sl.

p.s. zaboravio sam navesti da su i novi lanci u gepeku .
[ cobra-11 @ 29.11.2013. 20:19 ] @
Zaboravi reci za rucnu, rucnu nikad nemam naviku povlaciti u garazi jer je savrseno ravna i u leru se ne mice auto , a kamoli u 1.

A ranije mi je rucna dosta puta lepila na astri f i kadetu , jos sam ih savrseno odrzavao (nove pakne , dobosi , cilindri, set opruga i sajla rucne) i opet preko noci je znalo zalepiti , a rucna savrseno drzala i rucica niska i sve 5 al opet se desavalo , na fordu moram reci jos ni jednom .
[ pajapop @ 29.11.2013. 20:27 ] @
Meni se cini da ti se jos manje isplati da ga vozis po lepom vremenu...tad mozes svuda pesice, pa u lepu setnju.... Renta kar, je najisplatljiviji... Za te pare koliko si ga platio..mogao bi da se rentiras...iiii hajjj
[ peromalosutra @ 29.11.2013. 22:13 ] @
Ruzna zna zamrznuti ako su crijeva kroz koja idu sajle dotrajala pa udje voda zimi. Ja sam imao sa tim problema, kad sam promijenio ta crijeva sve je bilo ok. U pitanju je bila AR 146, mozda je na drugim modelima drugacije.
[ Zarko Silic @ 29.11.2013. 22:54 ] @
Postupak za zimu automobila koji se ne vozi.

1. Skinuti akumulator i dopuinjavati ga svakih mesec dana bar jednom.

2. Ubaciti menjac u poslednji stepen prenosa i jednom mesecno pogurati automobil napred-nazad tek toliko da se klipovi u cilindru pomere..

3. Proveriti rashladnu tecnosst (ne sme biti vise od -30C).

4. Proveriti tecnost za prskanje stakala. Najlakse je da se rezervoar sa tecnoscu poptpuno isprazni.

5. Naduvati pneumatike na 4 Bara.

i nista vise.



VAZNO:


!!!! NE paliti vozilo periodicno i ne povlaciti rucnu kocnicu !!!!
[ bakara @ 30.11.2013. 11:26 ] @
Ko da se sprema za ledeno doba :)

Mozda je pametnije prodati auto ako ti toliko nije potreban?
[ vladd @ 01.12.2013. 09:54 ] @
Ja sam ipak za varijantu da se auto pripremi za zimu, ali da bude i sposoban da, nakon lakog i brzog vracanja kleme, krene u neku akciju.

Bas da ga "izbacim iz stroja" u vecoj meri, ne bih to uradio, ni predlozio..
[ cobra-11 @ 01.12.2013. 12:20 ] @
Citat:
vladd: Ja sam ipak za varijantu da se auto pripremi za zimu, ali da bude i sposoban da, nakon lakog i brzog vracanja kleme, krene u neku akciju.

Bas da ga "izbacim iz stroja" u vecoj meri, ne bih to uradio, ni predlozio..



O tome ja pricam , auto je pripremljeno kao da ce se voziti celu zimu aktivno , a u stvari tokom zime upotrebit cu ga 2-3 puta ili ako nesto iskrsne , a uvek sam spreman za polazak :) , pa me interesovalo kako u tim duzim periodima ne koristenja da postupim , tj. kako je najbolje za motor , acu i sl.
[ pajapop @ 01.12.2013. 19:39 ] @

Pohvalno je sto si dobro pripremio auto za zimu . El` ti to prvi auto? Kako pripremaju kola za zimu tvoje komsije, prijatelji, rodjaci?... MIslim da bez razloga mnogo brines. Vec ces ubrzo biti u situaciji da ga koristis, mozda i brze nego sto planiras, tako da nema mesta preteranoj brizi. Druga stvar bi bila da planiras da ides na neko duze odsustvo, kao sto je odlazak na neko skolovanje ili rad sa strane, ili kao nekada odlazak na odsluzenje vojnog roka ili "ne daj boze" zatvorske kazne...Tada postoji procedura za konzerviranje motora, karoserije, guma, akumulatora. Tebi se u najgorem slucaju moze desiti da ti akumulator izgubi snagu, jer on pri stajanju svakodnevno gubi oko 1% svog kapaciteta. Najbolje je da ga izvadis iz kola i drzis na sobnoj temperaturi i povremeno, na desetak dana, stavis malo na ispravljac da se dopuni...I bice sve u redu...Uradi sa motorom kako ti je Zarko rekao, Ubaci ga brzinu (5.) i okreni tocak, da se radilica malo zavrti...i bice sve OK. A i da ga povremeno malo provozas "onako za dzaba" - sta fali?
[ Goran Mijailovic @ 01.12.2013. 20:03 ] @
Citat:
5. Naduvati pneumatike na 4 Bara.


Sto na 4 bara?
[ X Files @ 01.12.2013. 20:20 ] @
Ja Yuga za zimu pripremam tako što pustim da na auto napada sneg, od guma do krova, sve dok se ne ne vidi koje je boje i koji je auto ispod. Tada se po nekoj teoriji održava temperatura oko nule.

Pre dve godine, PUG 406 koga vozim 99% vremena, tog jutra nije uspevao da zadrži gas jer se smrzlo gorivo, posle desetak ledenih dana u minusu. I ne samo meni.

Na nagovor supruge, iskopam Yuga. Već sam počeo da joj se**m kako džaba iskopavam kad je akumulator 200% mrtav. Kad ne lezi vraže - upali!


Naravno, ovo je sistem za Yuga a ne za auto.
[ Zarko Silic @ 01.12.2013. 20:41 ] @
Citat:
Goran Mijailovic:
Citat:
5. Naduvati pneumatike na 4 Bara.


Sto na 4 bara?


Da bi se smanjila deformacija pneumatika zbog duzeg nepokretanja vozila. Rec je o tkzv. transpotrnom modu gde se pneumatici duvaju na maximalno dozvoljenu vrednost.. U zavisnosti od pneumatika, ona iznosi izmedju 4 i 5 bara.


Citat:
Naravno, ovo je sistem za Yuga a ne za auto.


Automobili novijeg datuma imaju permanentnu potrosnju struje od 50 do 150 mA. Ako se tome doda struja samopraznjenja akumulatora, smanjen kapacitet zbog niskih temparatura, dolazi se do momenta kada akumulator postaje neupotrebljiv.