[ nenad1111 @ 03.12.2013. 08:13 ] @
Jel zna neko gde da spricnem start sprej da upalim auto alfa 156 1.9 jtd motor mi je los a ne radi mi se do leta a nece da pali na -10... Molim pomoc :)
[ Java Beograd @ 03.12.2013. 08:59 ] @
Start sprej u principu nije za dobar za dizel motore, ili bar, nema isti efekat.

- Kod benzinaca, varnica sa svećice, koja ne uspe da zapali benzinsku smešu, uspeva da zapali sam sprej, koji onda posredno pali benzinsku smešu i sve je OK.
- Kod dizela koji: ili nema kompresiju, ili grejači ne rade, ili je filter zapušen (dakle, glavni uzroci ne-startovanja) teško dolazi i do zapaljenja start spreja, koji i ako se zapali, ne mora da znači da će da zapali i dizel. (Dizel ne spada u lako zapaljive tečnosti)

Ali, dobro, kupio si i sad valja probati da li funkcioniše.

Vidim na nekim sajtovima proizvođača da sprej treba isprskati direktno u filter vazduha. Na 1.9 jtd to je desno dole, a poklopac filtera se ne skida lako.



Na slici je motorni prostor AR 156 sa 1.9 jtd. Crevo označeno sa 1 ne diraj. To je crevo koje ide posle turbine, u njemu je povišen pritisak, i postoji velika šansa da nešto zezneš. Crevo 2 se malo teže skida, ima dve velike šelne, ali ja mislim da je to pravo mesto za ušpricavanje start spreja. Dakle, otpusti šelne povuci nagore onu plastičnu krvinu i u taj prostor ušpricaj sprej. U tom delu instalacije vlada potpritisak (ovo je pre turbine) pa creva imaju nemaju tendenciju ispadanja.

Moram da ti napomenem da postoji dosta članaka na internetu i štetnosti korišćenja strat srpeja za dizel motore.
[ Lavlja_Jazbina @ 03.12.2013. 11:09 ] @
Ako vec moras,neka ti bude u toploj prostoriji sprej jer ako ti je u autu imaces mlaz kao iz cesme a treba da bude mikronsko rasprskavanje.
Ja bi to uradio najblize motoru gde je usis, bez turbine.Spricati u deo filtera koji je napravljen za vodeni udar gde se nalazi,previse bi ispritiskao
start sprej a spoznajuci iz tvog pisanja kakav je motor moze zbog naslage ulja u cilindrima doci do iber ture a to vec nije smesno.
Krajnji rezultat je isti kao i kada se krava prejede deteline :).
[ vladd @ 03.12.2013. 11:55 ] @
Ako nemas kompresiju, ne pomaze.

Ili da ukljucujes grejace nekoliko puta, ili da ga palis na gurku, da motor postigne 500-600 obrtaja(i vise), a ne 300-400..
[ Goran Mijailovic @ 03.12.2013. 16:58 ] @
Ma pali start sprej garantovano, isprobano sto puta sa tamicem u firmi, ali ima jednu nezgodnu stranu posle se motor navikne na staart sprej pa nece nikako bez njega.
[ vladd @ 03.12.2013. 17:44 ] @
Tamic je priblizniji pravom "dizelu", a ne ovi novokomponovani "sabate":)

Nema turbo, egr, plivajuci zamajac, common rail, map, maf i ostale sitne i krupne kontrole... i pride je sporohodan... sta god da mu se upali u cilindru, radice, i sa slabijom kompresijom.
Elementarna masina.
[ Goran Mijailovic @ 03.12.2013. 18:34 ] @
Zapravo moj se komentar odnosio na:
Citat:
teško dolazi i do zapaljenja start spreja, koji i ako se zapali, ne mora da znači da će da zapali i dizel. (Dizel ne spada u lako zapaljive tečnosti)
[ deki111 @ 03.12.2013. 19:16 ] @
Citat:
vladd:
Ako nemas kompresiju, ne pomaze.

Ili da ukljucujes grejace nekoliko puta, ili da ga palis na gurku, da motor postigne 500-600 obrtaja(i vise), a ne 300-400..

Tako može lako i da prezupči, a za vreme guranja ili vožnje nizbrdo dok motor ne radi nema pomoći ni servo upravljača ni kočnice.

@nenad1111
Od dizel motora koji nema kompresiju nema mnogo vajde i kad ga upališ uz pomoć gore navedenih trikova, on opet neće moći da upali posle par sati hlađenja na niskoj spoljnoj temperaturi. Rešenje je ili generalna ili zamena motora.
[ Lavlja_Jazbina @ 03.12.2013. 19:22 ] @
Pre ce biti zamena jer ovo prvo nije finansijski isplativo.
[ Cezar Corolla @ 03.12.2013. 19:36 ] @
Citat:
deki111:
Citat:
vladd:
Ako nemas kompresiju, ne pomaze.

Ili da ukljucujes grejace nekoliko puta, ili da ga palis na gurku, da motor postigne 500-600 obrtaja(i vise), a ne 300-400..

Tako može lako i da prezupči, a za vreme guranja ili vožnje nizbrdo dok motor ne radi nema pomoći ni servo upravljača ni kočnice.

.


Pa ako totalno nemas pojma o paljenju na gurku, onda sve ovo moze da te iznenadi.
Treba ubaciti u drugu brzinu, sacekati grejace bar dva puta, poceti sa guranjem, kad postigne dovoljan zalet polako popustati kvacilo i nema apsolutno nikakvih problema.

Servo.....koji ce ti moj servo bilo koji dok palis na gurku????
[ deki111 @ 03.12.2013. 19:43 ] @
Citat:
Cezar Corolla: Pa ako totalno nemas pojma o paljenju na gurku, onda sve ovo moze da te iznenadi.
Treba ubaciti u drugu brzinu, sacekati grejace bar dva puta, poceti sa guranjem, kad postigne dovoljan zalet polako popustati kvacilo i nema apsolutno nikakvih problema.

Imam pojma pojma o tome, zato i pišem. Pre popuštanja kvačila, pokrenuti motor uz pomoć anlasera.

Citat:
Servo.....koji ce ti moj servo bilo koji dok palis na gurku????

A šta ako neko izleti, a ni kočnica ne radi?

[ nenad1111 @ 03.12.2013. 19:50 ] @
ljudi necu da guram auto... auto ide ima neki cip sa 117 ks na 139 ili tako nesto...grejaci mu rade lupio sam da je motor los... mozda je relej mozda je filter auto pali super na pola kljuca dok mu ne zazimi meni auto preko zime ce trebati 5-6 puta a nmg da ga radim...auto ne dimi nista jednostavno kad je zima ja za kljuc on zaverga 2 sek zavergla upali se pa ugasi tako 6-7 puta i onda sastavi tako mi je bilo nocas na -8 ...a kad bude minus 15-20 onda sam u banai... tako jel moze on da upali sa starterom ili ne :) :) :)
[ Cezar Corolla @ 03.12.2013. 20:24 ] @
Citat:
deki111:
Citat:
Cezar Corolla: Pa ako totalno nemas pojma o paljenju na gurku, onda sve ovo moze da te iznenadi.
Treba ubaciti u drugu brzinu, sacekati grejace bar dva puta, poceti sa guranjem, kad postigne dovoljan zalet polako popustati kvacilo i nema apsolutno nikakvih problema.

Imam pojma pojma o tome, zato i pišem. Pre popuštanja kvačila, pokrenuti motor uz pomoć anlasera.

Citat:
Servo.....koji ce ti moj servo bilo koji dok palis na gurku????

A šta ako neko izleti, a ni kočnica ne radi?



Ocigledno koliko znas.

A kojom to brzinom ides na gurku, pa ce neko da ti izleti, a ti neces moci zakociti bez servo kocnice, a imas i rucnu?
Ko kaze da kocnica ne radi? A sta je sa rucnom? Sta ce ti anlaser, ako guras? A kako palis na gurku, ako anlaser ne radi ili nema struje?
[ Cezar Corolla @ 03.12.2013. 20:25 ] @
Citat:
nenad1111:
ljudi necu da guram auto... auto ide ima neki cip sa 117 ks na 139 ili tako nesto...grejaci mu rade lupio sam da je motor los... mozda je relej mozda je filter auto pali super na pola kljuca dok mu ne zazimi meni auto preko zime ce trebati 5-6 puta a nmg da ga radim...auto ne dimi nista jednostavno kad je zima ja za kljuc on zaverga 2 sek zavergla upali se pa ugasi tako 6-7 puta i onda sastavi tako mi je bilo nocas na -8 ...a kad bude minus 15-20 onda sam u banai... tako jel moze on da upali sa starterom ili ne :) :) :)


A kako znas da grejaci rade?
[ nenad1111 @ 03.12.2013. 20:38 ] @
http://www.fiat-lancia.org.rs/...vera-greja%C4%8Da-na-dizelima/ evo ovako sam ih ispitao :)
[ deki111 @ 03.12.2013. 20:53 ] @
@Cezar Corolla
Citat:
deki111:
Citat:
vladd:
Ako nemas kompresiju, ne pomaze.

Ili da ukljucujes grejace nekoliko puta, ili da ga palis na gurku, da motor postigne 500-600 obrtaja(i vise), a ne 300-400..

Tako može lako i da prezupči, a za vreme guranja ili vožnje nizbrdo dok motor ne radi nema pomoći ni servo upravljača ni kočnice.

@nenad1111
Od dizel motora koji nema kompresiju nema mnogo vajde i kad ga upališ uz pomoć gore navedenih trikova, on opet neće moći da upali posle par sati hlađenja na niskoj spoljnoj temperaturi. Rešenje je ili generalna ili zamena motora.

Sve što sam napisao odnosi se na ovo boldovano.
Dizel motor bez kompresije je nemoguće upaliti na ravnom uz gurku ili šlepovanje malom brzinom.

Sad se javio i pokretač teme koji je bio neprecizan u opisu svog problema.
[ nenad1111 @ 03.12.2013. 21:01 ] @
A mrzelo me da pisem toliko jedva gledam u monitor vario sam bez maske.... sad sam objasnio sta je tacno... pa jel moze sa starterom da se upali ili ne...
[ pajapop @ 03.12.2013. 21:12 ] @
Citat:


Jedino sto je merodavno je pojedinacno ispitivanje svakog grejaca merenjem njegove elektrootpornosti koja je propisana za to vozilo...
[ Cezar Corolla @ 03.12.2013. 21:23 ] @
Citat:
Dizel motor bez kompresije je nemoguće upaliti na ravnom uz gurku ili šlepovanje malom brzinom.


Netacno. Moze, samo ako znas.
[ pajapop @ 03.12.2013. 21:24 ] @
Citat:
nenad1111:
A mrzelo me da pisem toliko jedva gledam u monitor vario sam bez maske.... sad sam objasnio sta je tacno... pa jel moze sa starterom da se upali ili ne...

Kad se dizel motor startuje, narocito po hladnom vremenu, toplota kompresije moze da bude nedovoljna da up[ali gorivo, te je potrebno dodatno zagrevanje, pomocu "sistema grejaca". Svaki cilindar, znaci, ima po jedno grejno telo sa navojem koje se zagreva do usijanja kada je pod naponom, a grejaci ostaju pod naponom sve dok ih automet ne iskljuci za otprilike i jedan minut posto se motor startuje. To znaci da problemi sa startovanjem cesto nastaju zato sto je sistem grejaca neispravan ili zato sto je neki od njih pregoreo. Njihova ispravnbost se ponavljam, ispituje merenjem elektricne otpornosti. Koristio ti starter, ili ga gurao kilometrima, nece nikad ili ce jako tesko upaliti ako su mu grejaci neispravni...
[ Java Beograd @ 03.12.2013. 22:21 ] @
Citat:
nenad1111:... kad je zima ja za kljuc on zaverga 2 sek zavergla upali se pa ugasi tako 6-7 puta i onda sastavi tako mi je bilo nocas na -8

Ovo je karakteristično

1. Da li uvek sipaš Evro Dizel sa pumpi koje nisu privatničke
2. Kad si menjao filter goriva ?
[ Lavlja_Jazbina @ 04.12.2013. 06:14 ] @
Ne znam kod alfe ali kod stila ce oguliti ruke za grejace a relej je negde oko 9k.Mora da je to prepreka proveri sto si rekao po pitanju
provere prvog u nizu za ispravno paljenje auta.
[ nenad1111 @ 04.12.2013. 08:58 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
nenad1111:... kad je zima ja za kljuc on zaverga 2 sek zavergla upali se pa ugasi tako 6-7 puta i onda sastavi tako mi je bilo nocas na -8

Ovo je karakteristično

1. Da li uvek sipaš Evro Dizel sa pumpi koje nisu privatničke
2. Kad si menjao filter goriva ?

imam je godinu dana uvek evro dizel filter nisam ni menjao nikad :D
[ Java Beograd @ 04.12.2013. 09:09 ] @
Vidi, ja vozim Lanču Libru iz 2004 sa istim motorom. Na satu 200.000 km mislim da je prešla oko 300.000 km ili više. I leti i zimi, bez obzira na temperaturu ( i na -10) pali iz prve. Ne znam kako bih to opisao rečima ali zvuči ovako "du-du-du-brrrrm".

- Grejači kod 1.9 jtd jesu bitni ali nisu presudni. Kompresija je dovoljno velika da se postigne temperatura paljenja dizela i bez grejača. Dakle, 1.9 jtd startuje odmah bez ikakvog grejanja i na veoma niskim temperaturama.
- Koliko vidim iz tvog posta, i tebi isto motor startuje, ali se odmah ugasi, jer po svemu sudeći nema goriva.

Ako nikad nisi menjao filter goriva uradi to sada, pravo je vreme. Bogzna kad je bivši vlasnik zadnji put menjao filter goriva, a i sasvim je realna situacija da je sipao D2 ili ložanu umesto ED i da u filteru ima ostataka parafina, a verovatno i vode. Na niskim temperaturama voda zaledi, parafin se stegne i naravno, nema dotoka goriva.
[ nenad1111 @ 04.12.2013. 10:09 ] @
Konacno jedan pravi odgovor ... zamenicu ga pa cu videti...
[ vladd @ 04.12.2013. 12:31 ] @
Citat:
...motor mi je los a ne radi mi se do leta...


Nisi ti dobio PRAVI odgovor, vec odgovor koji ti najvise godi...:)

Sa grejacima neces dobiti kompresiju, mozda samo trosak, i eventualno par paljenja, dok temperatura malo osciluje oko nule...

Dok se MOTOR ne dovede u red....tu negde lezi "pravi" odgovor
[ Cezar Corolla @ 04.12.2013. 14:59 ] @
Ili motor ili garaziranje.
[ nenad1111 @ 04.12.2013. 17:03 ] @
promenio sam filter auto ide dosta bolje :D sad cekam jutro :D
[ peromalosutra @ 04.12.2013. 20:35 ] @
Ajd da se i ja ogrebem o temu, vozim isti auto kao pokretac teme samo sa 1.9mjet motorom. Od juce sam primjetio da auto nekako oklijeva i ima primjetni "lag" u odzivu na gas u rezimu od 1000-2000 obrtaja. Kad predje 2000 uskoci turbina, motor se naglo zavrti i vuce kako treba, medjutim u tom rezimu dok se turbina ne ukljuci primjetno je oklijevanje motora koje ranije nisam primjetio. Najbolje ga je opisati kao turbo lag, samo sto ga ranije definitivno nisam primjecivao u tolikoj mjeri.

Jos nisam siguran da li ja tripam ili se stvarno desava, ali malo sam turirao u tom rezimu u mjestu i osjetim da to nije to, pa se sad sjetim da mi se juce gotovo ugasio dok sam kretao sa semafora (navikao da krecem sa skroz slabim gasom), tako da ce biti da nesto definitivno nije ok.. Tesko je dati dijagnozu preko neta, ali je li moguce i kod mene da je do filtera goriva, ili je ovo simptom nekog veceg kvara?

Nisam spremio motor za zimu (legle su samo nove zimske gume), ovih dana planiram izmjenjati sve tecnosti i filtere pa mozda i to pomogne.
[ Lavlja_Jazbina @ 04.12.2013. 20:39 ] @
Kao i kontrola creva od turba.Sva,koliko god ih ima u liniji.Hladno vreme i krta (porozna)creva su pocela da se lome.
[ peromalosutra @ 05.12.2013. 11:06 ] @
Izgleda da bi moglo biti i do zaprljanog EGR-a, simptomi su identicni mojima. Nasao sam detaljno uputstvo kako ga ocistiti, ali se ne usudjujem da to radim sam: http://www.mediafire.com/downl...to+Fix+the+EGR+on+a+1.9JTD.pdf

Da li je ciscenje EGR-a neka normalna procedura koju rade majstori (ako da, koliko kosta), ili to spada u neku improvizaciju?
[ Java Beograd @ 05.12.2013. 11:19 ] @
Normalna i redovna procedura. Kao i čišćenje leptira usisa.

Moj savet:
1. Dijagnostika. Možda je protokomer, možda još koješta drugo. Savremeni dizeli su apsolutno zavisni od centralnog procesora. Bez dijagnostike, koju bi morao da ima svako ko 'oće da se bavi automobilima Fiat grupe, nijedan majstor neće da kene u mehaničke poslove oko kvara koji je definisan kao slab odziva na određenom broju obrtaja.

2. Čišćenje kompletnog usisa uključujući i interkuler. Ovo ne moraš odjednom sve, porazgovaraj sa majstorom, i dogovori se.
[ peromalosutra @ 05.12.2013. 12:44 ] @
Ici ce ovih dana kod majstora samo da uganjam termin.. Jos jedna stvar koja me navodi na pomisao da je EGR je sto uglavnom vozim kratke gradske relacije gdje se motor ne stigne ugrijati + mi je pokvaren termostat (to isto mijenjam za koji dan) pa i kad vozim duze ne postize radnu temperaturu.

Jbg, malo sam promasio prioritete, prosli mjesec uzeo 4 alu feluge + 4 zimske gume, a za ovaj mjesec odlozio servis i promjenu termostata, izgleda da sam trebao obrnuto :)
[ Java Beograd @ 05.12.2013. 12:56 ] @
- Mada je skroz nezahvalno prognozirati, mislim da nije EGR.
- mJet ima turbinu sa varijabilnom geometrijom, a njome se upravlja vakumom iz vakuum pumpe. Naravno, ne smem ništa da tvrdim, ali moguće je da tu nešto nije u radu, pa se dešava da turbina uđe u puni radni režim sa zakašnjenjem.

Savet: nemoj kod majstora sa rečima "Dobar dan, želim da se očisti EGR". On će da ga očisti i naplati, a uzrok može biti sasvim drugi.
[ Java Beograd @ 05.12.2013. 12:59 ] @
Citat:
peromalosutra:Jbg, malo sam promasio prioritete, prosli mjesec uzeo 4 alu feluge + 4 zimske gume, a za ovaj mjesec odlozio servis i promjenu termostata, izgleda da sam trebao obrnuto :)
Nisi promašio. Zimske gume čuvaju glavu, a termostat greje motor. Šta je važnije ?
Ako i mJet ima servisni interval na 20.000 km kao i jtd, i ako moraš da ekonomišeš, onda zameni termostat sada, a servis uradi u januaru. Ništa se neće desiti ni sa uljem ni sa filterima za mesec dana.
[ nenad1111 @ 05.12.2013. 17:26 ] @
ja sam uzeo filter i nov akumulator ujutru upali na pola kljuca :D
A nisam ni cekao grejace :D
[ Java Beograd @ 05.12.2013. 19:30 ] @
"Popravismo" auto. Sad možeš da pokloniš start spej nekome.

U principu, treba sačekati da se kontrolna lampica za grejače ugasi. Ali to za 1.9 jtd ne traje dužeod 5 sekundi.
[ etjen @ 05.12.2013. 19:34 ] @
Citat:
Java Beograd
U principu, treba sačekati da se kontrolna lampica za grejače ugasi. Ali to za 1.9 jtd ne traje dužeod 5 sekundi.


ma jok, glupo je. Što kad i ovako pali?
[ nenad1111 @ 05.12.2013. 20:28 ] @
lampica kod mene zasija 2 sek i ugasi se :/ :D
[ Java Beograd @ 06.12.2013. 07:31 ] @
Uzgred, pogrešno je mišljenje da treba sačekati da se sve lampice ugase. Prema originalnom korisničkom uputstvu, sačekati samo žutu za grejače, i startovati auto.
[ peromalosutra @ 06.12.2013. 09:00 ] @
Cak i onu za ulje? Ja uvijek sacekam da se ugasi i ta crvena lampica, mislim da je to indikator pritiska ulja ili tako nesto? (zaokruzeno na slici)

[ vladd @ 06.12.2013. 09:55 ] @
Mora da se saceka, dok racunar "podigne sistem" osmotri sve senzore, sacekati imobilajzer, pa tek onda grejaci..ko ih ima..
Sve u svemu par sec, plus vreme za grejace..
[ Java Beograd @ 06.12.2013. 10:10 ] @
Kažem u originalnom korisničkom uputstvu piše: ne treba čekati. Valjda onaj ko je napravio auto bolje zna šta treba a šta ne. Pa nije to Windows da čekaš da se učitaju drajveri za USB i grafičku ...



U prevodu:
...
4. Sačekati da se ugasi lampica kontrole kod ključa. (Ovo se ugasi pre kraja prve sekunde)
5. Sačekati da se lampica za grejače ugasi
6. Pritisnuti kvačilo
7. Startovati odmah nakon gašenja lampice za grejače.


Uzgred, indikator pritiska ulja ne sme da se ugasi pre startovanja motora. (kao ni indikator rada alternatora - punjenja akumulatora). Biće, Pero, da je ta lampica za nešto drugo.
[ vilil1 @ 06.12.2013. 11:31 ] @
Citat:
Java Beograd: Kažem u originalnom korisničkom uputstvu piše: ne treba čekati. Valjda onaj ko je napravio auto bolje zna šta treba a šta ne. Pa nije to Windows da čekaš da se učitaju drajveri za USB i grafičku ...

To ne zavisi od motora, vec od automobila. Kod mene je onako kako je vladd napisao. Sve se pregleda, tj. izadje poruka "Checking..." i startuje se tek kada se pojavi poruka "Checking OK".
[ Zarko Silic @ 06.12.2013. 12:00 ] @
A sta ako na primer jedan od ABS senzora nije ispravan pa se nikada ne pojavi "Checking OK", ili na primer nedostaje tecnosti za prskanje vetrobrana?
[ Java Beograd @ 06.12.2013. 12:04 ] @
@ vilil1
U prinicpu da - zavisi od automobila, ali realno gledajući, kad se govori o startovanju motora mnogo više ima sličnosti između Fiata Stila 1.9jtd, Lanče Libre 1.9jtd i AR 156 1.9jtd, negoli između Stila 1.6 Ecotec i Stila 1.9 jtd (na primer)
[ nenad1111 @ 06.12.2013. 13:18 ] @



Uzgred, indikator pritiska ulja ne sme da se ugasi pre startovanja motora. (kao ni indikator rada alternatora - punjenja akumulatora). Biće, Pero, da je ta lampica za nešto drugo.[/quote]
Ta lampica je za temperaturu msm kad prokuva...
[ deki111 @ 06.12.2013. 13:47 ] @
Citat:
peromalosutra:
Cak i onu za ulje? Ja uvijek sacekam da se ugasi i ta crvena lampica, mislim da je to indikator pritiska ulja ili tako nesto? (zaokruzeno na slici)


Zaokružio si pokazivač temperature rashladne tečnosti.

[ peromalosutra @ 08.12.2013. 20:29 ] @
Evo mali update, auto je bio na dijagnostici, ociscen je EGR i komplet usis i promjenjen filter za gorivo, neki napredak se vidi ali to ocigledno nije to. Majstor kaze da je na dijagnostici sve ok, nema nikakvih gresaka.

E sad novi momenti:
Krecem sa semafora, dam gas do daske (bukvalno) .. obrtaji rastu veeoma polako do nekih 2500, dakle totalno penzionersko ubrzanje (auti u drugoj traci koji idu svojim poslom me ladno ostavljaju), onda na 2500 - 3000 obrtaja motor "zagrize" punom snagom i dalje vuce kao avion. Pomislio sam da je vani klizavo pa da se mijesa kontrola proklizavanja, medjutim identicno je ponasanje i sa iskljucenim ASR-om.

Znaci definitivno nije do mene, nesto tu debelo ne valja, sutra zovem majstora pa da vidimo sta dalje. Nije mi jasno kako dijagnostika nista ne pokazuje..
[ Lavlja_Jazbina @ 08.12.2013. 20:34 ] @
Mozda neka zackoljica oko turba,nesto pousta.
[ pajapop @ 08.12.2013. 22:10 ] @
Citat:
peromalosutra:
Majstor kaze da je na dijagnostici sve ok, nema nikakvih gresaka.

Nije mi jasno kako dijagnostika nista ne pokazuje..


Evo...citam malo strucnu literaturu, i evo mali izvod iz nje..Citiram: " prisustvo ili odsustvo sifre kvara ne znaci uvek da problem postoji niti da je motor ispravan. ponekad "lazne " sifre kvara mogu da se aktiviraju posle izvesnih vrsta servisnih usluga, poremecaja u elektricnoj instalaciji ili cak primenom pogresnog postupka startovanja. Pojava sifre kvara stoga ne mora neophodno da znaci da u sistemu stvarno postoji neki problem. S druge strane, cinjenica da nema memorijskih sifara kvara ne znaci ni da sve radi savrseno....Sistem samodijagnosticiranja unutar kompjutera konstruisan je tako da otkriva krupne kvarove u funkcionisanju..." Zavrsen citat...I ko ce ga sad znati
[ peromalosutra @ 08.12.2013. 22:19 ] @
Izgleda da bi mogao biti MAF senzor:

Citat:
The fault will often not be shown on diagnostic system as the meter will still be operating within the limits the computer believes are OK, but putting the correct amount of fuel in for idle when the throttle is fully open will result in a very weak mixture and thus a lack of power.


U prevodu:

Citat:
Greska cesto nece biti prikazana na dijagnostici jer senzor ocitava podatke za koje kompjuter vjeruje da su u granicama tolerancije, ali ce zbog toga dodavati pogresnu kolicinu goriva kao kad je motor u leru iako je gas pritisnut do kraja, sto uzrokuje veoma slabu mjesavinu (vazduha i goriva) i nedostatak snage.


Izvor: http://www.alfaworkshop.co.uk/air_flow_meter.shtml

E sad, kako provjeriti da li je MAF u pitanju, jer to vec nije sitna stavka za zamjenu i ne bih da ga mijenjam tek tako, pa da se kasnije pokaze da ni to nije uzrok problema.
[ vladd @ 08.12.2013. 22:19 ] @
Wastegate, senzor pritiska na railu, ili sama pumpa goriva.

Kao drugo, ociscen EGR ne mora da bude 100% u funkciji, nekada je jedini lek zamena..
[ peromalosutra @ 09.12.2013. 07:05 ] @
Jutros sam isao na posao, kad je hladan motor sve radi ok, cim se malo ugrije poslije (3-4 minute), pocnu ovi simptomi, bice da je nesto od senzora, jer kontam da u tih prvih par minuta ECU koristi podrazumjevane parametre. Danas cu opet kod majstora pa javljam rezultate.
[ peromalosutra @ 11.12.2013. 21:26 ] @
Ostao sam duzan odgovor, problem je ipak bio EGR, nije bio ociscen kako treba (valjda je iz 2 dijela, prethodni majstor nije ocistio sam solenoid koji pokrece ventil). Takodje je ociscen i protokomjer, te nevezno za problem filteri, ulje i termostat..

Zakljucak - kao da vozim drugi auto, auto povlaci ubjedljivo vec od samog pocetka, sad tek vidim sta znaci 150 konja. :)
[ vladd @ 12.12.2013. 10:24 ] @
Puno sam promasio u proceni...trebalo ja samo da zamenis MAJSTORA..