[ Haski @ 04.12.2013. 16:50 ] @
Kupio bih Toyotu Corollu koja nema ugradjen gas ali je po meni u stvarno dobrom stanju i posto prelazim oko 23 000km godisnje ugradio bi gas.
Moja kupovina je malo ne logicna ali sad sta je tu je :)
Godiste auta je 1992 :) i pitanje je da li vredi 1200e. Inace kubikaza je 1300 a ne moze onaj najjednostavniji plin od 250e jer ima neko direktno ubrizgavanje i zbog toga sam dobijao savete da bi bilo najpametnije ako se ugradjuje gas onda sekvent.

Posto je stvarno veliki sarenis svega i svacega sada na trzistu zamolio bih ljude koji su
u zadnjih godinu dana ugradili gas u svoj auto pa podele svoja iskustva.

Navodno Brc vazi za top kvalitet pa je sekvent kod njih oko 650e a nasao sam i neki AC Stag (brend instalacije)
i cena sekventa 380e daju i jedni i drugi garanciju mislim 5 godina itd.

Kaze covek na pitanje, ovaj sto ugradjuje AC Stag a i druge poznatije brendove, zasto ti prijatelju naplacujes 380 a ovaj 650
"ako hoces uzecu ti ja 600e nije problem :)" i oobjasnjenje za nizu cenu je da se ne ugradjuju bezobrazno..

To je nesto sto sam saznao do sada pa bih zamolio za neka vasa skorasnja iskustva.. Za sta ste se odlucili i zasto..

Eto..

Bicu vam stvarno zahvalan ako mi date neki savet ili prenesete neko svoje iskustvo !

Pozdrav, Milos !
[ Cezar Corolla @ 04.12.2013. 17:08 ] @
Ja ne bih mnogo o razlikama u opremi, jer mislim da je najveca razlika u kvalitetu uradjenog posla ugradnje uredjaja. Znaci, majstor sa dobrom preporukom.
Samo zelim reci da smatram da je cena za taj auto, bez gasa, malo velika. Osim ako je u perfektnom stanju, sto je za auto iz tih godina malo teze.

I ja je imam, samo 1990. i sa karburatorom. Nije u perfektnom stanju, ali sam je sa gasom platio 950 evra.
[ Haski @ 05.12.2013. 13:38 ] @
Slazem se sa logikom za gas. Samo nemam nekog ko bi mi preporucio nekog ko to kvalitetno radi. Pa zato otvorih temu ovde...

Sto se ugradnje plina tice.

Posle krace pretrage uz pomoc "sve-pametnoga googla" dodjoh do sledeceg zakljucka :)

Mnogo vise servisa koji ugradjuju plin nego pre 5 god pa je i teze naci kvalitetan, pouzdan itd.
Ima nekih koji se oglasavaju sekvent akcija 350e i slicno...

Sa kim god sam pricao duze od 10 min telefonom usao je u kategoriju ozbiljniji servis, itd...
Znam neke od ranije koji se bave samo BRC-om rekao bih da su vrlo profesionalni ali skuplji a s obzirom da se radi o starom autu definitivno nije vredno toga. Plin bi platio koliko i pola auta. :). A i izgleda da je BRC malo skuplji zbog samog brenda a ne zbog toliko boljeg kvaliteta.

Do sada je zakljucak da zbog novog zakona za ovaj motor (a i sve slicne) mora min sistem lamda sonde.
E sad taj sistem je oko 450e a sekvent sam nasao za 520-530 kod servisa koji za sada obecavaju (Tomaseto i jos neki jeftinija varijanta BRC-a...).

Toliko sto se tice plinske instalacije.

A sto se tice izbora auta, logika mi je sledeca :) ..
(stvarno bih voleo da cujem komentare na ovu logiku)

Isao sam da vidim auto da bih mu nasao min jednu bitnu veliku manu da bih ga izbacio iz glave kao opciju.
Inace, imam Corollu sa 4 vrata i vozim je zadnjih 5 god i za to vreme predjoh 100 000km, i vrlo sam zadovoljan kako je napravise tada Japanci.
Limarija propala, kosevi zadnji, sajtne, naceti prednji, trula vrata od pola na dole, uljna pumpa za zamenu vec 6 meseci, prednji amortizeri uveliko za zamenu, e da i atest je istekao a registracija istice uskoro. To je sto znam :)
A izmenjao sam se delova za 5 god u principu potrosnih.

A ovaj sto mi je zapao za oko je 1992, i ima 165 000 predjenih km, ima neku servisnu istoriju od 110 kkm do 135 kkm.
Pre toga je navodno bio u Austriji a od 135 ga dobio na poklon zadnji vlasnik koji od tada nije hteo dinar da ulozi kako kaze.
Neka varijanta direktnog ubrizgavanja (ne znam koja), nema plin, ima malo te opreme siber, el prozore na svim staklima, obrtomer, dva seta tockova, limarija gledajuci povrsno nigde nije progledala (odvezao bih ga u servis). Auto ostavlja utisak da je utegnut. Duze vreme nije vozen i trosi ulje zbog osusenih gumica ventila.

Problem je direktno to ubrizgavanje koje povlaci 630e za ugradnju i atest. Covek trazi 1400, samouvereno a ja bih bio lud i dao mu 1200e :)

Svako misljenje je dobro doslo !

[ Cezar Corolla @ 05.12.2013. 16:05 ] @
Ako je to ta kilometraza, cene je i ok. Eventualno da mu probas skinuti na 1100, posto nema gas. Ako si vec imao taj auto, znas i sam da ces se jos mnogo voziti sa tom kilometrazom. Jedino taj gas. Zasto ne vidis Lovato, ako je jeftiniji. Nisam cuo da se ljudi zale. Cak ga i hvale. Sigurno nije nesto posebno losiji.

Da sam na tvom mestu, ja bih gledao da to spustim na 1100 i da nadjem jeftiniji uredjaj, jer tu ne moze biti tolika razlika u kvalitetu za Lovato, ali bih se raspitao za onog ko ugradjuje, da nije neko na koga se svi zale.

Sretno.
[ Lavlja_Jazbina @ 05.12.2013. 16:13 ] @
Daj preciznije o toj coroli ako kazes ubrizgavanje.Jel 1,3i ili1,6i.?
[ Cezar Corolla @ 05.12.2013. 17:11 ] @
Napisao je da je 1,3
[ Haski @ 05.12.2013. 17:46 ] @
Pa probacu da ga dobijem jeftinije za 100e ali u svakom slucaju videcu sta prvo ovi u servisu kazu..
Prvenstveno zadnji kosevi, ta sonda sta god to bilo, a i koliko bi bila zamena gumica...

Po meni problem kod jeftinih (matorih) kola je to sto kad saberes: kocnice (diskove dobose), zadnji lonac (samo), amortizere (i 2 je dovoljno), zimske gume (sada su 4) pa onda moras i letnje da racunas, akumulator, registraciju, i lamelu recimo.. onda si se debelo primakao cifri za koju ga i kupujes... :) Sta je tu je...

Rece mi jedan sto ugradjuje plin da je bitno u kakvom je stanju sonda na kolima, i da ce prvo to utvrditi pa onda
ugradjivati.. jer kako kaze ako ona ne valja nece moci da nasteluje gasnu instalaciju (???) covek zvuci da zna sta prica e sad...

A sto se Lovata tice sad mi je na kolima i nisam imao problema stvarno sve radi.. ma da :).. uz to sto sam se ja navikao da nikako da se nasteluje ler gas a i trosi 10l bilo -25 ili +60 :). Koji god da je brend mislim da bi isti problem bio nego eto jednostavno to nije odradjeno kad je trebalo kako treba (po meni). Dok drugaru (imao je isto corollu sa karburatorom) je trosila 8 i nije imao nikakvih problema.

A mozda mogu i da namontiram karburator sa mog auta i poskidam te dizne i onda ide najprostiji plin za 250e :)

Znaci mislis (mislite) da 1200 nije veoma visoka cena s obzirom da nema plin,
a pri tom kad se bude ugradjivao sa atestom ce izaci na obrni okreni 1700-1800 :)

Druga opcija je sta :)
Punto 10 god mladji?
Sta je bolje?

Punto ima servo (to mi je skroz ne bitno) a i kad mu crkne kosta 300e,
ali ima 2 jastuka i ABS kocnice.. po meni to jeste prednost a sve ostalo je ipak na strani corolle 10 god starijoj od njega..

Sta mislite..
(da 1.3 je motor 55 kw..)

Da li je ovo mozda oznaka motora E2E-E77 (nalazi se na pokopcu zupcastog kaisa), na mojoj znam da je oznaka 2E

Cosmo sta ti kazes na sve ovo.. kao najozbiljniji poznavalac ovg auta, ma da ne gresim ima ih ovde makar 10 koji je u sraf poznaju.. Namerno nisam hteo da pisem na temi http://www.elitemadzone.org/t419492 da bi ljudi koji se sada odlucuju za plin mogli da isprate polemiku o tome ko ugradjuje ali da valja itd...

[Ovu poruku je menjao Haski dana 05.12.2013. u 19:00 GMT+1]
[ bakara @ 05.12.2013. 18:07 ] @
Citat:
Haski

Druga opcija je sta :)
Punto 10 god mladji?
Sta je bolje?

Ja ne znam sta se razmisljas...pa logicno je valjda da uzmes noviji, savremeniji auto sa klimom, abs, servom i air bag-ovima.

sto se plina tice, cela oprema (sekvent naravno) koja se ugradjuje ne kosta vise od 250€, ostalo je zarada majstora. (i onog od 600 i onog od 400)

U ostalom googlaj malo i lako ces doci do pravih informacija i onda razmisli ko koliko uzima i sta ces ti da uzmes.

I na kraju, nema sanse da je taj auto za 25 godina presao samo 165k km
[ Haski @ 05.12.2013. 18:33 ] @
Pa logika jeste na mestu, zasto ne bi uzeo savremeniji auto..

Koliko treba izdvojiti da bi uzeo noviji, savremeniji a da valja (recimo i da nije bitan brend i model) ?
Koliko bi takav auto kostao za odrzavanje?
Po meni bez 3 000e malo teze. A za odrzavanje ne znam.
A koliko bi kostalo odrzavanje imam samo predpostavku da bi kostalo znacajnije vise nego za ovu corollu..

Naisao sam na jos jednom mestu na takvu racunicu majstora za plin :) morace to da se istrazi detaljnije definitivno.

A sto se tice kilometraze, kazu da kod polovnjaka treba gledati sve sem kilometar sata..
Pregledah sa prijateljem koji se bolje razume u kola, istini za volju, povrsno (bez kanala, majstora)
pa kad pogledas na kilometar sat slaze se.. A pri tom covek ima izbledelih fiskalnih racuna na kojem su recimo zadnji kocioni cilindri
iz recimo 2010 iz nekog ovlascenog servisa iz nekog mesta na Ć zaboravih tacno..
Stoje stvarno 3-4 nalepnice sa servisima na 113kkm 123kkm 133kkm od prilike..
Nisu pisane skoro pa zalepljene i umazane prasinom i slicno...

Pri tom deda ima jednu corollu (sa 4 vrata) i predjenih 56 000 :) !
Prodao bi je on al mu ne da baba :)
A ja bi mu oduzeo vozacku dozvolu da sam neka vlast, kao sto nisam..

Prema izgledu prekidaca ruckica i sl delova sam uporedjivao dedinu i ovu..
Naravno da ne mogu da budem siguran ali stvarno upucuje da je tacna kilometraza...
[ Lavlja_Jazbina @ 05.12.2013. 18:39 ] @
Pa daj neke slike.
[ Haski @ 05.12.2013. 18:49 ] @
Istekao mu oglas na polovnim automobilima a nije ga obnovio.. nemam slike.
[ vladd @ 05.12.2013. 18:58 ] @
Za 2000 evra ima zanimljivih automobila, sa ili bez plina. Pa i puntic, panda..a moze i nesto drugo.

To ipak zavisi od korisnika, zelja i potreba.

Samo za te pare ne moze da se uzme "dobar" a multipraktik, i da moze ovo, ono i nesto trece, povremeno...kako je vecina balkanaca navkla da kupuje kola.

Ili za prevoz osoba i nesto malo prtljaga, ili za malo jurcanja, ili za malo vise tereta..ali ta verzija nije za preporuku, posto je vec znacajnije raubovana od recimo prve..

Bitno je da je vozilo odrzavano, ne samo servis i ulje, vec ispravni svi mehanizmi, bez dopunskih zica i budzenja, bez lufta u kriticnim zonama.

Posto velike i teske popravke lako mogu da obesmisle celu akciju, a auto je tesko voziti duzi period ako je polu-les.


P.S.
"Punto ima servo (to mi je skroz ne bitno) a i kad mu crkne kosta 300e"

Vecina ima servo, i neke servo letve su i po 700-900 evra. Da li je bito ili ne, lakse je za voznju, ko nije probao samo misli da mu ne treba.
BTW, kod Puntica cesto crknu dva relea..mislim da su 4116, sto je znacajno manje od 300 evra..ili davac polozaja volana, takodje nekoliko puta jeftinije...

I nlazi se ispod volana tako da ne treba raskopavati prednji trap(polusasiju), kao npr kod mk4 vw serije
[ Cezar Corolla @ 05.12.2013. 19:21 ] @
Ja ponajem i Corollu i Punta, sto kazu u sraf, u detalje. Radio sve na oba auta.
Punta neces kupiti ispod 300-400 kkm. Njegova jedina prednost je ABS, Air Bag i eventualno kllima, ako je ima. Ali razlika je i u ceni znatna. Zadnjica jako lako leze, kao i kod Corolle. Motor kod Punta je znatno bolji sa 16 ventila, ali nece preci 200 kkm bez otvaranja. Nece preci 300 kkm bez generalne. Specijale karika i klipova nekad ni Fiat nije prodavao ranije. Hilzne neces kupiti original, nego moze da se upase od Renoa 4, ali ako su strugari voljni. Motor sa 16 ventila ide kao tasmanijski djavo. Ali u svemu ovome jos nemas gas.
Posto jako dobro znam i jedan i drugi auto, ja Punta ne bih ni gledao. Ali bih Corollu pregledao detaljno.

Ocigledno se radi o sumi do 2000 evra. Jedino sto bih ja jos pogledao, je Pasat B3, 1,6 benzin-gas. Veci od Corolle, jaci (jer je veci motor), delova polovnih i u kiosku, nema posebnih losih osobina.

Vlad je u pravu za servo volana. Punto ima motoric pod volanom, u njemu dva releja, i sada to vec popravljaju. Odneses ozbiljnom majstoru i sredi ti to za male pare. Kod Punta 3 ti releji nisu pored motorica i popravka kvara oko serva volana je mnogo skuplja. Sama letva ne crkava. Ali recimo Corolla nije tezak auto, pa volan ide lako i bez serva. Do motorica je jako lako doci. Odneses ozbiljnom majstoru i sredi ti to za male pare.

Ako vec vozis Corollu i poznajes je, onda znas i sta treba pregledati na njoj. Mozes prebaciti usisnu granu sa karburatorom, ali ne znam da li imas mesto na glavi motora za AC pumpu. Ako je ovo Corolla sa diznama, onda imas pumpu u rezervoaru, a ona je prejaka za karburator. I ima ut jos radova koje treba uraditi da bi isao karburator.

Jeste Punto mladji, savremeniji, bolja oprema, ali cena nije ista zbog svega toga.
[ codeNO @ 05.12.2013. 23:12 ] @
Svi Punto2 imaju klimu

2E-E motor ne mora sekvent vec neka varijacija monopoint plina....

evo ti prevrti malo ovu temu.....videces kakav je plin ugradjen i kako izgleda

http://www.elitemadzone.org/t363087

http://static.elitesecurity.or...2/2/2271345/Toyota%20motor.jpg
[ HoT_Steppa @ 06.12.2013. 08:50 ] @
Citat:
Cezar Corolla: . Motor kod Punta je znatno bolji sa 16 ventila, ali nece preci 200 kkm bez otvaranja. Nece preci 300 kkm bez generalne. Specijale karika i klipova nekad ni Fiat nije prodavao ranije.


Nemoj da plasis coveka. Moj kolega je imao taj isti motor u Fiat Bravu, kupio ga je sa 300 000 km i presao jos 300 000 km bez otvaranja motora i vozio bi ga i dalje da ga nije slupao.

Savet za pokretaca teme, ne gledaj uopste automobile ispod 2000. godista (svih marki), to su sve lesevi, veruj mi, mnogo sam ih pregledao iz oglasa ove godine uzivo dok sam kupovao svoj auto. Ta mala razlika do recimo 2001-2002. godista mnogo znaci. Mozes da nadjes pristojan Fiat Bravo 1.2 16V za 1400 evra 2001. godiste. Punto mk2a 1.2 8V je postao narodni auto, nema jeftinijeg trenutno za odrzavanje.
[ Cezar Corolla @ 06.12.2013. 15:00 ] @
Citat:
codeNO:
Svi Punto2 imaju klimu



Nije tacno. Ja ih video gomilu bez klime i ABS-a i sa obicnim diskovima.
[ Cezar Corolla @ 06.12.2013. 15:04 ] @
Citat:
HoT_Steppa:
Citat:
Cezar Corolla: . Motor kod Punta je znatno bolji sa 16 ventila, ali nece preci 200 kkm bez otvaranja. Nece preci 300 kkm bez generalne. Specijale karika i klipova nekad ni Fiat nije prodavao ranije.


Nemoj da plasis coveka. Moj kolega je imao taj isti motor u Fiat Bravu, kupio ga je sa 300 000 km i presao jos 300 000 km bez otvaranja motora i vozio bi ga i dalje da ga nije slupao.

Savet za pokretaca teme, ne gledaj uopste automobile ispod 2000. godista (svih marki), to su sve lesevi, veruj mi, mnogo sam ih pregledao iz oglasa ove godine uzivo dok sam kupovao svoj auto. Ta mala razlika do recimo 2001-2002. godista mnogo znaci. Mozes da nadjes pristojan Fiat Bravo 1.2 16V za 1400 evra 2001. godiste. Punto mk2a 1.2 8V je postao narodni auto, nema jeftinijeg trenutno za odrzavanje.


Ja pisem iz iskustva. Radio sam nekoliko puta karikovanje i generalnu, a znao sam samo pravu kilometrazu, jer je sluzbeni auto.

Sto se tice starosti auta, treba uzeti u obzir i kolicinu novca koju je neko spreman potrositi.
Punto 1,2 sa 8 ventila je jak kao i stojadin, a toliko i kvalitetan. Zato je i narodni.
A da je neko sa 1,2 16 v presao 600.000 ne bih poverovao ni rodjenom bratu.
[ Cezar Corolla @ 06.12.2013. 15:05 ] @
Citat:
codeNO:

2E-E motor ne mora sekvent vec neka varijacija monopoint plina....

evo ti prevrti malo ovu temu.....videces kakav je plin ugradjen i kako izgleda

http://www.elitemadzone.org/t363087

http://static.elitesecurity.or...2/2/2271345/Toyota%20motor.jpg


Tako se vise ne moze preci atest.
[ HoT_Steppa @ 06.12.2013. 15:07 ] @
Citat:

A da je neko sa 1,2 16 v presao 600.000 ne bih poverovao ni rodjenom bratu.



Tvrdis da lazem?
[ Cezar Corolla @ 06.12.2013. 15:23 ] @
Ne znam ko laze, ali nikome ne bih verovao da je taj motor toliko presao.
Dovoljno sam puta rastavio taj motor.
[ HoT_Steppa @ 06.12.2013. 15:51 ] @
Ne lazem ni ja ni on, vozio sam se stotinu puta u tom automobilu i znam mu istoriju otkad ga je kupio. Tebi svaka cast na rastavljanju, ali samo toliko.
[ KrkaCiC @ 06.12.2013. 15:57 ] @
I ja znam par ljudi koji su imali 1.2 16v,ali u bravu. Ne znam da li je isti kao kod punta,ali taj u bravu je vrlo glup potez fiata. Mora da se vrti u vece obrtaje da bi isao a tada trosi kao da je 2.0,sve u svemu nikad ne bih izabrao takav. Uglavnom,prijatelj koji ga je imao mislim da po satu nije imao ni 200kKm a bio je u vec dosta potrosenom stanju.
[ Cezar Corolla @ 06.12.2013. 16:18 ] @
A posto je tema zapoceta oko Corolle i Punta, samo bih dodao da se ne Puntima koje ovde nalazimo ozbiljno vraca kilometraza, za razliku od Corolla, koje se nisu uvozile ishandrane.

Pa sve i da ti malecki benzinci prelaze 600.000, vec ima 400 i kusur.
[ HoT_Steppa @ 06.12.2013. 16:42 ] @
Za te pare oko 2001. godista ima mali zilion automobila da se nadju, kakve bre Corolle stare 25 godina?! Ne verujem sta citam.
[ HoT_Steppa @ 06.12.2013. 18:52 ] @
Potrazi Ford Fiestu 1.25 (75KS) pravi mali zvrk, lepo ide, malo trosi, jeftin za odrzavanje i lepo podnosi plin. Imas 2000.-2001. godiste za 1100-1400 evra da biras. A sekvent za njega ne treba da platis vise od 380 evra.
[ bakara @ 08.12.2013. 18:36 ] @
[ Lavlja_Jazbina @ 08.12.2013. 19:54 ] @
Ja mislim da je farban auto,a i autor je isti kao i za golfa u drugoj temi,auto do 5k/€.Samo lupeta.
[ Haski @ 10.12.2013. 23:20 ] @
Ljudi hvala vam na dobro namernim savetima! Detaljima sa tehnicke strane, predlozima za drugi auto itd..

Taj Pasat mi je veliki auto 1.8 a Fijesta pa mali gradski, a Punto mi je nekako ... kao u kutiji da se vozim..


Sta sam ja u stvari trazio a da je do 1200e... Koliko toliko pouzdan auto, u smislu da znam da je uredno koliko toliko odrzavan,
ali ne znam nikog da prodaje neki takav. To da se upakuje malo teze u tu cifru :)

Usla je jos jedna u uzi izbor, pa jedna ce biti :)

Nego da se vratimo na temu.. Da se ne bi pretvorila u sta kupiti za 1500 e.
Ma da hvala vam na dosadasnjim predlozima!
I svaki drugi je dobro dosao! Sve dok ne kupim nesto :)

Ima li ko kakvo iskustvo sa ugradnjom plina u skorije vreme?


E da i jedno pitanje za corollu.
Koja varijanta se pokazala boljom karburator ili dizna sistem?

Za karburator znam da ako su vakumi ok da radi fenomenalno, samo nikako nista ne dirati :).

A za ovu drugu varijantu nista ne znam ...
E da kad das kontakt ima onu lampicu " check engine " identicno izgleda kao i ove na danasnjim kolima
i kada se upali motor ona se ugasi... Jel to vezano za taj dizna sistem ubrizgavanja goriva?
[ HoT_Steppa @ 11.12.2013. 13:28 ] @
Iskreno, mislim da previse idealizujes tu Corollu, ne mislim konketan primerak nego model. To su automobili zreli za generalku u svakom pogledu, vesanje, kocnice, karburator/monopoint, verovatno i rubovi i sajtne nego je lepo zamaskirano. Daces 1000-1200 evra i shvatiti da ne mozes da ga iskrpis za jos toliko, a gde je plin jos.

Evo zanimljivog kriterijuma za pretragu, do 1500 evra a mladji od 1998/ godine, znaci do 15 godina, kubikaza veca od 1300 pa si eliminisao Zastavu u pregledu ali moze da ukljucis i ispod 1300 ali ces morati da preskaces Jugice i Keceve.

http://www.polovniautomobili.c...00&tag_218_to=0&tag_36[]=45&city=Odaberi&city_distance=0&country=0&showoldnew=all

Ako ti je Fiesta mala onda je Fiat Bravo auto za tebe, ali prelistaj i ostale, ima tu Escorta VI, Accenta, Lanosa, Mazde 323, Felicije, Alfa 146, Xsara itd.
[ Haski @ 18.12.2013. 18:02 ] @
Ja sam mislio da ovi nasi nisu normalni tj. da si skroz ne realni ! Kad ono :)

http://suchen.mobile.de/auto-i...31&negativeFeatures=EXPORT


http://suchen.mobile.de/auto-i...31&negativeFeatures=EXPORT


http://suchen.mobile.de/auto-i...31&negativeFeatures=EXPORT


http://suchen.mobile.de/auto-i...31&negativeFeatures=EXPORT


http://suchen.mobile.de/auto-i...31&negativeFeatures=EXPORT


http://suchen.mobile.de/auto-i...31&negativeFeatures=EXPORT


http://suchen.mobile.de/auto-i...31&negativeFeatures=EXPORT

Sve sve ali ovaj sto trazi 6000e :)

Toliko o tome da je ovaj model precenjen.
Ne sporno da je tehnoloski na nivou od pre 20 i vise godina, ali je i cinjenica da sam ja na autu koji sam kupio pre 5god sa 247000km (ako je bila prava kilometraza) i do sada presao 100 000km menjao samo potrosne delove i da mu je za to vreme propala limarija jer nije tada radjena pocinkovana. I to je sve :)

Auto industrija je od tada krenula u drugom smeru i od tih godina se kola prave da se kupe druga a ne da traju i .
Golf II je najveci promasaj VW
[ vladd @ 18.12.2013. 18:35 ] @
Taj, sto trazi 6000, prica o manuelnom a slikan je automatik. Tako da sve ostalo postaje poprilicno sporno.


P.s.
Tesko se moze na osnovu zeljene cene proveriti "realnost", vec na osnovu pregleda vozila, servisne istorije...kod nas su jako retki vlasnici koji dobro odrzavaju vozilo, drzeci u kondiciji sve detalje i drzeci sve detalje na broju.
Uz zamenske originalne komponente, takvo vozilo zaista vredi, ali sakrivena kilometraza, od "odrzavanja| samo ulje a ponekad i filter, nedostaje pola polugica, zakacki i detalja..onda su cifre "masti u susret".

PPS

Jeste radjena pocinkovana limarija, ali na nekim modelima.
Golf 2 samo nije ponovio uspeh i odusevljenje koj je nastalo sa Golfom 1, i ne moze se zvati neuspehom.
[ Haski @ 18.12.2013. 19:45 ] @
Slazem se.

Mislio sam da je promasaj za fabriku u smislu da je to model koji je trajao i da je konkurencija samom sebi.
Tj u smislu da su ga losijeg napravili pre bi potrosac kupio opet auto.

Nece se vise nikada praviti kola kao ove pominjane corolle, golf 2, audi jaje, mercedes 124
i slicni modeli koji su pravljeni da traju.

Toyota je pre neku godinu izracunala da joj se isplati da smanje malo kvalitet i da ce i dalje biti vrlo konkurentni.

Nego opet pobegosmo od teme..

Ima li ko sa nekim skorasnjim iskustvom ugradnje plina.

Raspitivajuci se dosao sam do sledecih cinjenica.

U jednoj radnji mi rekose kompet delovi za ugradnju
(najprostiji sistem za karburator) 190e Lovato garancija 1god, oni ne ugradjuju.

Jedan servis koji mi je ulio najvise poverenja trazi za sekvent 530 (sa popustom). Njega sam posle zvao da ga pitam za
karburator varijantu i kaze covek da se vise ne bavi time modelima i na pitanje za preporuku mi da coveka koji trazi 320e sa ugradnjom za Lovato. Kaze i da je npr BRC tesko ustelovati da radi kako treba (???)
Na pitanje zasto je najskuplji kaze da moze i za 250e ako oko hocu tipa bastenska creva
umesto onih koja trebaju i neke racve tipa za vodoinstalatere i delove slicnog tipa...
Kaze da po ceo dan popravlja razno-razne gluposti koje su pakovali drugi servisi...

Toliko za sada.
P.S. Inace teska srca odustah od http://www.polovniautomobili.com/oglas3889425/toyota_corolla_xli/
a dogovorio sam se sa covekom cija corolla je karburatorska varijanta pa ce me i plin izaci jeftinije

Na onoj pretragi ispod 1500 nisam nasao nista sto bih pre odabrao, ali zahvalan sam na ideji !
[ bakara @ 19.12.2013. 10:31 ] @
Citat:
vladd:...kod nas su jako retki vlasnici koji dobro odrzavaju vozilo, drzeci u kondiciji sve detalje i drzeci sve detalje na broju.
Uz zamenske originalne komponente, takvo vozilo zaista vredi...

Nema vozila starog 25 godina koje vredi, tj. mozda vredi emotivno vezanim vlasnicima.

Pre nekoliko godina kada sam jurio mazdu naletim na oglas mazda 323, garazirana, 23000km, prvi vlasnik, stanje perfektno cena 8000€, misleci da je greska i da je u pitanju mazda 3, okrenem i pozovem coveka.
Kad ono stvarno mazda 323 i covek se kune u nju, nije vozena, stoji u garazi netaknuta i ostalo...zove da dodjem, a ja pokusavam pokusavam da objasnim da sam pozvao greskom jer sam mislio da je u pitanju mazda 3 koja isto toliko kosta.


Citat:

Toliko o tome da je ovaj model precenjen.
Ne sporno da je tehnoloski na nivou od pre 20 i vise godina, ali je i cinjenica da sam ja na autu koji sam kupio pre 5god sa 247000km (ako je bila prava kilometraza) i do sada presao 100 000km menjao samo potrosne delove i da mu je za to vreme propala limarija jer nije tada radjena pocinkovana. I to je sve :)

Da, ali tada je taj auto imao "samo" 20 godina a sada isti takav ima 25.

Citat:
Haski:

Nece se vise nikada praviti kola kao ove pominjane corolle, golf 2, audi jaje, mercedes 124
i slicni modeli koji su pravljeni da traju.

Toyota je pre neku godinu izracunala da joj se isplati da smanje malo kvalitet i da ce i dalje biti vrlo konkurentni.

Nemoj da se zanosis time... i verujes u to
Svaki noviji auto je bolji od tih starih krseva, i ne daj boze da te udari neko u novijem automobilu dok vozis neki od tih modela.

[ codeNO @ 19.12.2013. 12:24 ] @
Ako hoces plin onda bolje motor sa diznama, generalno Check engine je lampica koja se pali kod ovih Corolla samo pri startovanju, jer em je primitivan po pitanju pokazivanja gresaka (postoje samo 25 sistemskih gresaka koje moze da pokaze komp) em sto prakticno nema sta da se kvari...dizne logicno moras i da koristis pored plina ili zapeknu, a i ciscenje je 40e ako treba, ne vidim razlog za karburator koji moze mnogo problema da pravi..da je sada 2000 pa da se i kaze da ima dobrih karburatora..ima ih ali se takvi ne prodaju

Napisao sam ti za ugradnju plina da nije sekvent i ako si nasao primerak vidi da li radi na benzin sto zbog pumpe sto zbog dizni, ostalo nema toliko ulaganja oko kola
[ HoT_Steppa @ 19.12.2013. 15:20 ] @
Moj komsija kupio Stila 2002. za 1850 evra a ti bi dao 1700 za Corollu stariju od tog Stila 10 godina. Kazi ko je ovde lud?
[ botr @ 19.12.2013. 18:13 ] @
Komsija 100%, jer za taj novac ne moze da se nadje dobar Stilo, a za korolu, ne znam. Ako taj auto moze da predje zadovoljavajucu km uz redovno odrzavanje, onda je ok kupovina, mada jeste skupo.
[ HoT_Steppa @ 19.12.2013. 19:37 ] @
Moze da se nadje, nisu cene konacne one koje pisu u oglasima, za taj Stilo je pisala cena 2400.
[ botr @ 19.12.2013. 20:06 ] @
Znaci da nesto debelo ne stima, posebno ako je jtd.
[ HoT_Steppa @ 19.12.2013. 20:32 ] @
Mene pocinje da nervira ovo pretpostavljanje cena na trzistu. Para nema pa nema, vlasnici (ne placevi) spustaju cene da bi uopste prodali svoje automobile, nema to nikakve veze da li nesto toliko i toliko vredi ili ne. Da ponovim jos jednom, para nema, i bice ih sve manje i manje kod kupaca, mnogi od vas nisu svesni koliko smo iscedjeni.
[ Haski @ 20.12.2013. 09:42 ] @
Citat:
bakara:
Citat:
vladd:...kod nas su jako retki vlasnici koji dobro odrzavaju vozilo, drzeci u kondiciji sve detalje i drzeci sve detalje na broju.
Uz zamenske originalne komponente, takvo vozilo zaista vredi...

Nema vozila starog 25 godina koje vredi, tj. mozda vredi emotivno vezanim vlasnicima.

Pre nekoliko godina kada sam jurio mazdu naletim na oglas mazda 323, garazirana, 23000km, prvi vlasnik, stanje perfektno cena 8000€, misleci da je greska i da je u pitanju mazda 3, okrenem i pozovem coveka.
Kad ono stvarno mazda 323 i covek se kune u nju, nije vozena, stoji u garazi netaknuta i ostalo...zove da dodjem, a ja pokusavam pokusavam da objasnim da sam pozvao greskom jer sam mislio da je u pitanju mazda 3 koja isto toliko kosta.


Citat:

Toliko o tome da je ovaj model precenjen.
Ne sporno da je tehnoloski na nivou od pre 20 i vise godina, ali je i cinjenica da sam ja na autu koji sam kupio pre 5god sa 247000km (ako je bila prava kilometraza) i do sada presao 100 000km menjao samo potrosne delove i da mu je za to vreme propala limarija jer nije tada radjena pocinkovana. I to je sve :)

Da, ali tada je taj auto imao "samo" 20 godina a sada isti takav ima 25.

Citat:
Haski:

Nece se vise nikada praviti kola kao ove pominjane corolle, golf 2, audi jaje, mercedes 124
i slicni modeli koji su pravljeni da traju.

Toyota je pre neku godinu izracunala da joj se isplati da smanje malo kvalitet i da ce i dalje biti vrlo konkurentni.

Nemoj da se zanosis time... i verujes u to
Svaki noviji auto je bolji od tih starih krseva, i ne daj boze da te udari neko u novijem automobilu dok vozis neki od tih modela.


[ Haski @ 20.12.2013. 10:02 ] @
(ne snalazim se sa citatom)

"Nemoj da se zanosis sa time itd"

Da pojasnim stav. Hteo sam da kazem da su ranije pravljena kola da traju a od 90ih to nije slucaj (potrosacko drustvo krenulo u ekspanziju).

Naravno da je auto NE UPOREDIVO manje bezbedan od recimo pomenutog Stila npr.

codeNO

Oba auta su bez plina.. i razlika u ceni je oko 250e.
Sekvent mi jedan savetuje jer min mora sistem lamda sonde a to kaze nikad ne moze da se nasteluje kako valja.
Pa je onda bolje dati jos 100e za sekvent i izadje onda na 530e...
A plin za karburatorski motor je oko 270 i naravno u svakoj opciji jos plus atest oko 100e.

http://www.polovniautomobili.com/oglas3889425/toyota_corolla_xli/ vredi li ova corolla 1400e (kao zadnja cena)

Bez plina, trosi ulje navodno zbog osusenih gumica ventila (servis 100e).
Brine me da nisu zapekle uljne karike jer auto nije dugo vozen...
Ostalo je na kolima sve manje vise ok. Matirala je malo boja na strani koja je bila izlozena suncu dok je bio parkiran a ne vozen,
spustena vrata vozaca 7-8mm, sve radi najnormalnije od prekidaca prozora, sibera itd. Prekidac signalizacije otvorenih zadnjih levih vrata radi/ne radi. Limariski nema vidljivih mesta korozije, nisam gledao zadnje koseve detaljno ono sto sam video deluje zdravo.
Sa ugradjenim plinom i nekim servisom izadje ovaj auto na 2100e sto je nenormalno velika cifra za auto 22god star to se 100% slazem.

http://www.polovniautomobili.com/oglas4040957/toyota_corolla_xli/
ova sa plinom i sredjivanjem ce me izaci na 1700e (1150e auto)
Limariski je dobra (treba proveriti zadnje koseve), treba da se sredi neka plasticna racva na karburatoru koji drzi dva (verovatno vakumska) creva sitnica manje vise, zadnji amortizeri (prebacio bih sa svog sadasnjeg auta), i na ovoj naravno veliki servis i ima jos koja sitnica tipa muzika 50e, prebacio bi svoju instrument tablu i sve skupa izadje na 1700e sa plinom.
Dogovorio sam se sa covekom ostalo je samo da odradimo papire, ali mi neda mira onaj siber :)

Za sta glasate ? :)

Zato je pitanje samo za ljubitelje corolle :) jer ko bi blesav dao oko 2000e za auto 22-25 god star :)



[Ovu poruku je menjao Haski dana 20.12.2013. u 11:19 GMT+1]
[ jnk @ 20.12.2013. 10:06 ] @
Nisam ljubitelj al ovo ti je max 400-500e. Imaš dosta japanaca 10 god mlađih za ovu cifru.
[ Haski @ 20.12.2013. 10:33 ] @
Gde ih nadje ?
[ vladd @ 20.12.2013. 11:24 ] @
Da ali ti "japanci"(ako je to uopste presudno za nabavku polovnjaka, a nisi japanac ili nemac) nisu ni bleda senka onih od pre 20 god...kada su osvajali svetsko trziste..

Cesto ce se naci "evropski" trikovi, nedostatak elektropodizaca na zadnjim vratima, sajle neplastificirane, mehanizmi sa dosta krte plastike, motori kratkog daha...
Jos ako su "balkanski" odrzavani, sa "japanskim" cenama delova, postaju rupa bez dna za investicije...
[ bakara @ 20.12.2013. 11:35 ] @
Citat:
Haski
Zato je pitanje samo za ljubitelje corolle :) jer ko bi blesav dao oko 2000e za auto 22-25 god star :)

samo ljubitelji tojote i vagena daju toliko para za stare automobile kad mogu da kupe mladje.

Citat:
jnk: Nisam ljubitelj al ovo ti je max 400-500e. Imaš dosta japanaca 10 god mlađih za ovu cifru.

Mislim da nema japanca posle 2000 godine ni za duplo vise para, ali opet ima da se bira (gledao sam plin/benzin)

http://www.polovniautomobili.com/oglas4054383/alfa_romeo_147_tng/
http://www.polovniautomobili.com/oglas3618873/lancia_lybra_18_sw/
http://www.polovniautomobili.com/oglas3831295/daewoo_nubira_cdx/
http://www.polovniautomobili.c...s3931077/fiat_punto_12_benzin/
http://www.polovniautomobili.c...edes_benz_a_140_o_d_l_i_c_a_n/




[ Java Beograd @ 20.12.2013. 11:37 ] @
Citat:
Haski:Da pojasnim stav. Hteo sam da kazem da su ranije pravljena kola da traju a od 90ih to nije slucaj (potrosacko drustvo krenulo u ekspanziju).
A do 90-tih automehaničari nisu postojali ?! Generalka se nikad nije radila ? Amotrizeri su bili večiti, a tek trap i spone ! Ondašnji automobili prelazili su bar 10x manju kilometražu za isti broj odlazaka kod majstora.

Svako veličanje automobila "iz starih dobrih vremena" govori o nepoznavanju razvoja tehonolgije, razvoja materijala i ostalog u auto industriji.
[ codeNO @ 20.12.2013. 12:16 ] @
Prvi oglas je bio na BĆ table pa je posle nekog vremena stajanja na oglasima sa preko 2000e nestao i sada se pojavio ponovo na oglasima sa ovom cenom i ovim tablicama. To sto si nabrojao je sitnica koju ulazes u taj auto, plin TRECI put ti govorim koji da stavis, posle ovoga nemam sta vise da ti pisem. Imas Corollu sa savrsenom opremom i stanju, to sto je matiralo je ne bitno jednog dana ces skupiti pare da ga prefarbas. Ima sitnica da se ulaze i to je normalno. Vidi se da je dirana kazaljka na brzinomeru, dal je nesto radjeno oko kilometraze tek treba utvrditi, merac goriva je ili crkao ili je odavno prazan jer treba da se ne spusta kad je izvadjen kljuc, a ako je prazan obavezno pitati da li pumpa za gorivo radi, ako ne radi znaci da dizne nisu dugo radile...ali to je sve AKO nije crkao merac za gorivo. Sto se tice skrivenih mana verovatno postoje cim je stajala, ali to moze samo servis da ti pomogne da vidi sta je skriveno

Ova druga je em 89, em nema nista od opreme, koliko vidim ima nov kocioni cilindar koc ulje, ima fabricki pleh preko izduvne grane originalni drzac za gas sajlu, usisnik za vazduh je u nedirnutom stanju sto je veoma retko. stanje motora pokazuje neku malu kilometrazu ali zbog nivoa opreme ne bih nju uzeo, ali sve zavisi sta kaze majstor za ovu prvu....a ako nista drugo ni sa jednom ni sa drugom nemas greske. A ako kupis bilo koji javi mi se da ti namestim kilometrazu na 0 da znas koliko si ti presao sa njom


[Ovu poruku je menjao codeNO dana 20.12.2013. u 13:29 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 20.12.2013. 15:08 ] @
Citat:
Haski:
Da pojasnim stav. Hteo sam da kazem da su ranije pravljena kola da traju a od 90ih to nije slucaj (potrosacko drustvo krenulo u ekspanziju).
Naravno da je auto NE UPOREDIVO manje bezbedan od recimo pomenutog Stila npr.


U tom grmu lezi zec. Ne znam kako je onda TEK od 90-ih krenulo da se vodi racuna o svemu na automobilu, pocev od zastite samog lima (pocinkovanje karoserije), preko zastita u samoj voznji, ABS/ASR/servo do zastita putnika airbag-ovi.

Ako idemo tvojom logikom, koja je naravno pogresna, ono sto su Japanci radili pre 25 godina su pre 15 godina radili Korejanci, nudili MNOGO vise nego sto su kostali, maksimalno se uzivljavali u svaki model, gradili ime. Pogledaj Hyundai Accent, ista prica kao za tu tvoju Corollu, samo je 10 godina mladji auto, isti pedigre:

http://www.polovniautomobili.c...p;country=0&showoldnew=all

To treba da gledas, ako aludiras na trajnost po niskoj ceni.

Citat:
Za sta glasate ? :)
Zato je pitanje samo za ljubitelje corolle :) jer ko bi blesav dao oko 2000e za auto 22-25 god star :)


Covece, izbaci iz glave matore dresine 20+ godista, to nije za svakodnevnu voznju vise.
[ HoT_Steppa @ 20.12.2013. 15:15 ] @
Citat:
Haski:
Gde ih nadje ?



http://www.polovniautomobili.c...4183725/mitsubishi_lancer_glx/

http://www.polovniautomobili.com/oglas4183521/suzuki_swift/

http://www.polovniautomobili.com/oglas3974593/mazda_323_p/

[ vladd @ 20.12.2013. 15:19 ] @
@Java

Nisu SVI automobili iz starih vremena bili "legende". Sada se tacno zna koji kako i zasto. Corola, Mitsubishi(oni oko nas) su imali na sebi sklopova i delova koji su trajli i radili deceniju i po bez problema.

Tada su kola imala svoje dnevne, nedeljne i dalje periodicne preglede, i izmedju redovnih servisa. Ko se toga pridrzavao, gubio je silno vreme(pogotovo ako ne voli taj posao ceprkanja), ali je imao vozilo koje je upotrebljivo duzi period.

Savremeni automobili su utoliko bolji, sto ne zahtevaju bas svakonedeljne preglede, ali zato imaju slozene kvarove, neki su diy resivi a za neke je neophodna kombinacija novih delova, servisa i specijalnih alata i pribora.

Vise se okrenulo performansama, konforu i stajlingu, nego prostoj upotrebljivosti, za trasu A do B.

To sto su neki delovi trajali decenijama, to je bio neki benefit, sada su garancije duge, i trajanje delova nije obaveza proizvodjaca.

E sad, kada se kupuje krs, onda sledi razmisljanje, kako jeftino dovesti u red vozilo, koje treba da ima sto vise delova "stare" filozofije trajnosti, koje ima jeftine "tekuce" delove, koje je moguce osposobljavati u garazi vecim delom...itd..

Nabavka savremenijeg zahteva veci broj skupljih delova, angazovanje namenskog servisa, bez garancije da postojeci delovi, trenutno funkcionalni, koji ce trajati sledeci zadovoljavajuci period, i da se nece pojaviti kao "iznenadnih" trosak preko svih postojecih..

Da ne spominjem limarije, sada izuzetno trajne, ali prakticno nepopravljive nakon sudara, osim u slucaju teskog sakrivanja steta..Modularni sklopovi, predvidjeni da se deformisu pri sudaru, princip monocock, zajednicke skoljke, ne mogu se korektno opraviti prirucnim alatima i prirucnim repromaterijalom..u pitanju su specijalni celici u specijalnim zonama, posebno oblikovani..nisu proste presovane limcine...

Zato se na odredjen nacin "velica" upotrebljivost "starih" koncepcija automobila
[ Cezar Corolla @ 23.12.2013. 15:10 ] @
Citat:
HoT_Steppa:


Covece, izbaci iz glave matore dresine 20+ godista, to nije za svakodnevnu voznju vise.


Po toj logci, svako ko nema oko 2000 evra, ne treba da vozi auto.
[ vladd @ 23.12.2013. 16:06 ] @
Pa ja sam nekada bio protiv takve segregacije, ali s obzirom na 3 mrtva dnevno...prosecno..

Vozilo treba da vozi onaj ko moze da ulozi DVOGODISNJI prosek, u vozilo, kao nekakav decenijski standard. Nas nazalost nizak, ali 7-8000 evra je opcija samo klase vozila..
Plus redovno odrzavanje, odnosno odrzavanje vozila u ispravnom stanju..a ne "odrzavati ga" na 5, 10 ili 15000km

Idealno bi bilo da se disciplinujemo i prestanemo da zivimo izvan gubera, i da kupovinom vozila ne ispunjavamo ono sto deda mraz nije, ili da se prikazujemo za ono sto nismo... vec da se prosto ukalkulisu troskovi ..makar izgledalo kao petogodisnji plan, posto smo jednogodisnje planove(recimo oko odmora), naucili masovnije da kalkulisemo...

Ali, to bi bilo idealno...

U tom slucaju bi 2000 evra bilo za letovanje, ko moze, a 7-8000 evra za nabavku vozila...Lada, Dacija, Punto, kao minimum...ili nista, i naravno za bogatije, bolje "snadjene", sta vec ko moze sebi vise, srazmerno prihodima, da priusti...
[ bakara @ 23.12.2013. 18:11 ] @
Citat:
Cezar Corolla: Po toj logci, svako ko nema oko 2000 evra, ne treba da vozi auto.

Naprotiv, nego za 2000e ne treba da gleda automobile stare cetvrt veka, ima ih i iz ovog milenijuma.
[ Cezar Corolla @ 23.12.2013. 18:38 ] @
Pa pricali smo o autu koji se moze kupiti za hiljadu. Ono sto se iz ovog milenijuma moze kupiti za dve je ipak duplo veci iznos, a o kvalitetu je Vladd dosta napisao. I nismo pricali o bilo kom autu od 23 godine i 1000 evra cena. Znaci, pricamo o nekome ko nema 2000, nego 1000-1400.

Sta taj da radi? Da kupi kanturinu od punta, iz ovog milenijuma? E pa ja, koji znam oba u sraf, ne bi ni pomislio na Punta 2 od 1400 evra.

A da je COrolla sa 1700 precenjena, nema sta ni da se komentarise. Njena cena je 1000 +- 200, u zavisnosti od ocuvanosti i uradjeja za gas.

Gde je u toj ceni auto iz ovog milenijuma? Ali auto.
[ HoT_Steppa @ 23.12.2013. 19:32 ] @
Citat:
Cezar Corolla: Po toj logci, svako ko nema oko 2000 evra, ne treba da vozi auto.


Ne nego ko ima 1000 evra treba da vozi mladji jeftiniji auto, recimo Jugo 2005. godiste. A neko ko prelazi 23 000 km godisnje treba da gleda nesto modernije.


Covek je rekao da prelazi godisnje 23 000 km. Da se bacimo malo na racunicu:

znaci, samo cena auta + gorivo

Corolla+plin oko 1500 evra u najboljem slucaju potrosnja 9-10 litara na 100 km, 230x9x87=180000 din (1580 evra) zajedno za prvu godinu 3080 evra

Punto 1.3 multijet 2003 moze da se nadje za 1800 evra

http://www.polovniautomobili.c...=0&tag_218_to=0&tag_36[]=2309&city=Odaberi&city_distance=0&country=0&showoldnew=all

potrosnja 5 litara na 100 230x5x150=172500 (1513 evra) zajedno 1800+1513=3313 evra

razlika je kako vidimo 233 evra, i to iskljucivo zabog skupljeg Punta

ili Punto 1.2 8V slicna cena, oko 1800 evra a potrosnja plina nije 9 litara kao kod Corolle ( it o ako je savrseno nastelovan uredja, sto je malo verovatno jer je venturi) a kod Punta sa plinom 8 litara, 230x8*87=160000 (1400 evra) zajedno 1800+1400=3200 evra

Hajdemo da racunamo posle 2 godine

1. corolla + 1580=4660
2. 1.3 multijet +1513=4826
2. 1.2 8V +1400 evra=4600

posle 3 godine

1.+1580=6240
2.+1513=6339
3.+1400=6000


cena automobila posle 3 godine

1. corolla spremna za presu, 200-500 evra, mozda u delove?
2. 1.3 multijet 1500 evra
3. 1.2 8V slicno oko 1500 evra

sta cemo sa bezbednoscu? valjda vozis zenu ili ne daj boze neko dete u tom autu? Corolla nema nijednu zvezdicu na crash testu, Punto ima 4, sto je odlicno za auto te cene i godista.
[ Cezar Corolla @ 23.12.2013. 20:54 ] @
Prvo, Punto 1,3 mj 2003 "moze" da se nadje za 1800. Al je to onda kanturina, koja ima vise kilometara nego dve Corolle.
Drugo, bezbednost nije izmisljena 2001. kad je napravljen Punto 2.
Trece, potrosnja gasa kod Corolle zavisi od onoga koji ugradjuje plin.
Cetvrto, i dalje smo kod toga da neko zeli potrositi malo oko 1000 evra, a za te pare neces kupiti dobar 1,3 mj.
Peto, ja ne znam ko veruje u kilometraze koje su istaknute pored tih mjetova.
Sesto, taj mjet sa oko 400.000 ce ti zavrcati usi po servisima, sto Corolla svakako nece.
Sedmo, posle par godina voznje, tja mjet ce imati 500-600 kkm, a i on ce tada biti samo za presu, kao i Corolla, a nece vredeti preko hiljade. Osim sto ce ona ici u presu sa 28 godina, a Punto sa nekih 15.
Osmo, ne racuna se samo cena auta+gorivo, nego i odrzavanje, koje je drasticno skuplje za mjet, nego za Corollu.

Deveto, Punto i Corolla nisu za poredjenje, jer je cena skoro duplo razlika. Corolla vredi oko hiljdu, a Punto, koji jos ide kako treba vredi dve. Da se ne lazemo vise.
[ HoT_Steppa @ 23.12.2013. 21:21 ] @

Citat:
Prvo, Punto 1,3 mj 2003 "moze" da se nadje za 1800. Al je to onda kanturina, koja ima vise kilometara nego dve Corolle.


A Corolla 15 godina starija nije kanta?

Citat:
Drugo, bezbednost nije izmisljena 2001. kad je napravljen Punto 2.


Nezavisni organ euro ncap organizacija testira sve marke objektivno. Tu Corollu nije ni testirala jer je zastarela ali evo da vidis kako prolazi model posle nje



a kako "kanta" Punto



koji je auto sad kanta?

Citat:
Trece, potrosnja gasa kod Corolle zavisi od onoga koji ugradjuje plin.


A to inace ne vazi za druge automobile???? NIKAD, nikad, i jos 50 puta nikad nijedan venturi sistem nece manje trositi od sekventa.

Citat:
Cetvrto, i dalje smo kod toga da neko zeli potrositi malo oko 1000 evra, a za te pare neces kupiti dobar 1,3 mj.


Ne, nego neko zeli potrositi DO 2000 evra za auto 25 godina star i da ugradi plin.

Citat:
Peto, ja ne znam ko veruje u kilometraze koje su istaknute pored tih mjetova.


A ko veruje u kilometraze na automobilima koji mogu busilicom da se steluju? Ko jos uopste gleda kilometrazu? Gleda se opste stanje auta, i to vazi za auto star 1, 10 ili 20 godina.

Citat:
Sesto, taj mjet sa oko 400.000 ce ti zavrcati usi po servisima, sto Corolla svakako nece.


Da, cuo sam da su tu Corollu zvali u stvari G2 sto se tice odrzavanja. ne budimo smesni. Ta auto je sad cista egzotika i delova ce biti polovnih sve manje,a novih originalni ce biti sve skuplji jer ih niko nece uvoziti. Delove za Punto mozes da kupis u svakoj auto radnji.

Citat:
Sedmo, posle par godina voznje, tja mjet ce imati 500-600 kkm, a i on ce tada biti samo za presu, kao i Corolla, a nece vredeti preko hiljade. Osim sto ce ona ici u presu sa 28 godina, a Punto sa nekih 15.


Posle par godina ce bilo koji auto imati 23000 km po godini vise, koji god da uzme. Ja nisam video da se Puntici kecevi bacaju jos u presu, jos uvek su fine masine za oko hiljadarku, pseti Fiatov forum.

Citat:
Osmo, ne racuna se samo cena auta+gorivo, nego i odrzavanje, koje je drasticno skuplje za mjet, nego za Corollu.


Odrzavanje za Punta moze da bude samo jeftinije, narocito za benzinca nego sto je za Corollu.

Citat:
Deveto, Punto i Corolla nisu za poredjenje, jer je cena skoro duplo razlika. Corolla vredi oko hiljdu, a Punto, koji jos ide kako treba vredi dve.


Nisu za poredjenje, bravo, bravisimo. Corolla nema sta da trazi u ovoj temi za ovu namenu, Punto je cist pobednik.

Citat:
Da se ne lazemo vise.


Ti si jedini ovde koji "navija" da se kupi stariji auto nasuprot novijem, ali to je mentalitet automehanicara koji obezbedjuju sebi hleb ovakvim savetima.
[ Cezar Corolla @ 23.12.2013. 21:48 ] @
Ja sam onaj koji racuna da Corollu mozes kupiti za 1000 sa gasom, jer sam je ja kupio za 900.

Kupio sam je, palim je na plin na -10, za godinu dana na kvarove sam potrosio oko 50 evra, otisao na more s njom, pali na pomisao kljuca, trosi 9 po gradu, 7 na otovrenom plina, benzina i ne znam, jer ne vozim na benzin, niti palim, racunam da cu je voziti jos nekoliko godina, pa sta bude.
Corolle se nisu uvozile, pa nema potrebe da se menja kilometraza.

I nisam ja za stariji auto, ako se ima para, ali 1000 evra nisu pare, za to se ne kupuje auto nego autic i pokazatelj su da neko nije spreman finansijski na skupe kvarove. E sa tog aspekta gledam kao automehanicar, jer ja ovima koji je kupe necu popravljati Corolle.

Punto nije auto, vec autic, sa pozamasnom kilometrazom i na udobnosti u voznji nije ispred Corolle. Dovoljno sam ga vozio, veruj mi.

Prednost mu je ABS, ako ga ima, Air bag, servo, koji nije mnogo vazan van grada, bolje godiste kad posle hoces nekome da prodas (samo malo opet vratis kilometrazu, za 2 minuta), a kako su poceli sa kilometrazama, uskoro ce svi imati ispod 100 kkm ili ce svi jos godinama imati ispod 200 kkm.

P.S. Haski, idi kupi Punta. Dosta je vise.

[Ovu poruku je menjao Cezar Corolla dana 23.12.2013. u 23:00 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 23.12.2013. 22:12 ] @
Citat:
Ja sam onaj koji racuna da Corollu mozes kupiti za 1000 sa gasom, jer sam je ja kupio za 900.


Zasto onda nepoverenje da on moze da kupi ono sto sam nabrojao za onoliko para koliko sam napisao? Da li je to ekskluziva samo automehanicara da kupuju automobile ispod realne cene? Od svih ljudi koje znam da su ove godine kupili "nova" kola samo par zena se nije udubljivalo da kupi auto po realnoj ceni, njima je bilo bitnije kako "sijaju" ili da imaju automatsku klimu i tako neke gluposti. Svi muskarci koje znam koji su kupovali automobile ove godine su kupili automobile ako tako mozemo da kazemo ispod cene. A u stvari, to nije bilo ispod cene, jer je to realna cena prodaje, a cene na placevima su prenaduvane. Tako si i ti kupio tu tvoju Corollu po realnoj ceni za cakum pakum sredjenu si dao 900 evra. Ja prvu stvar kad zovem oglas za auto pitam da li je prodavac vlasnik ili ne, da vidim ima li smisla uopste pricati, jer ako je preprodavac nemam sta da gledam.

Ljudi koji se ne razumeju u automobile iste kupuju po placevima pa posle ulazu stotine evra da to lici na nesto. Ljudi koji se razumeju lepo pozovu vlasnika i procenjuju koliko mu je hitno da proda, od toga zavisi da li ce auto kupiti po realnoj ceni ili ispod.

Ko ima kesa, taj odredjuje pravila i trzisnu cenu proizvoda.
[ vladd @ 23.12.2013. 23:07 ] @
Cinjenica da postoje razne varijante kupovine, ali mislim da je presudna konkretna kupovina i nacin dogovora.

Ako krene nadmudrivanje i sistemi ko ce koga da izvara, ja bih odustao i od razgovora, a o kupovini ne bi bilo ni reci.

Recimo da je cena 1700 evra netipicna. Velika, ali..

E sad, kakva bi "atmosfera" trebala da bude da se opravda doticna cena? Koje bi argumente mogao da potegne kupac, da "opravda" izrecenu svotu?

Nije da ne postoje, ali bi morao da zna gde je bila i u kakvom stanju 1997-e, dvadeset trece nedelje, i sta je tih dana menjao na njoj. Prilicno detaljna istorija je imperativ, npr...ili veoma ozbiljan pregled stanja, naravno, uz racune za skorasnje aktivnosti odrzavanja..
Naravno, uredne sve instalacije, sve zabice prisutne(sto kod deceniju mladjih i nije neka obaveza), 20-o godisnje vozilo, po 70% izdignutoj ceni, treba da podseca na restaurirano vozilo..

Pride bi morala da bude izuzetno uredna na svim delovima trapa..sto se, takodje, ne moze traziti ni od pandana po ceni deceniju mladjih vozila..

Zatim bi trebao da omoguci pregled nekih detalja ispod tapacirunga, na kriticnim mestima gde se sakuplja stroka i vlaga..pa ako prodje i taj test, blizi smo realnosti..

Zatim treba naci katalosku, procenjenu vrednost takve Toyote, u katalozima osiguravajucih kuca..na koliko se novca moze racunati u slucaju totalne stete..to takodje dosta govori o ceni vozila(nezgodno je ako je kataloska cena vise od tri puta manja..)

I ako je sve blisko ovome avedenom, 1700 i ne deluje kao velika cena..ako nije, onda je u kategoriji onih od oko 1000, a vlasnik "luduje" sa emocijama..prema novcu..

U svakom slucaju, za takvu kupovinu treba dobro poznavati Toyotu, i sracunati upotrebljivost...ne znaci da je 1700 evra mnogo(znam par likova koji su pazarili G2 dizelasa, prosecno aljkavog, za 700, i u roku od par meseci imali radova za 800 evra, generalka, accu, gume..), a takodje znam neke koji su kupili vozilo za 1500-1600 evra, i voze se bez kvara, sa vozilom '97 i 2000-o godiste..

Nema pravila, samo konkretno vozilo i konkretne cinjenice..a cena je stvar racunice..i kupca i prodavca, svaki mora da barata dobrim argumentima, a ne "ludim zeljama"
[ KrkaCiC @ 23.12.2013. 23:46 ] @
Citat:
vladd:
Pa ja sam nekada bio protiv takve segregacije, ali s obzirom na 3 mrtva dnevno...prosecno..


Hoces reci da ovi sto voze mator auto prave sra-nja i ginu zbog dotrajalosti vozila?

Moje misljenje je da najvece bahatosti prave oni koji su do juce vozili Yuga ili G2 i onda seli u Punto jtd,pa da vidis cirkusa A ima i onih sa dubljim dzepom koji voze bez mozga... nego to nije tema ovde.

Cinjenica je da je 1700e za onu toyotu san prodavca,i plus jos treba da se ulaze u auto???

Smatram da ima dosta vozila sa 20+ godina koja su u boljem stanju nego mnoga sa <10 ali sta to govori? Bas nista naravno!

Vozim auto 25 godina star,trenutno jedini problemcic sa njim je iznet u mojoj temi,mada to je sto se tice plina,inace u zadnjih godinu dana sam presao preko 12Kkm,ulje sam menjao kad sam i servisirao plin otprilike pocetkom maja i otad sam presao blizu 7kkm i uskoro cu opet raditi zamenu. Za zadnjih godinu dana menjao sam zadnji lager-ne secam se kad je pre toga menjan,cetkice na alnaseru i plocice,gume ne racunam. Nikad stao,nikad izneverio,trenutno na satu oko 242Kkm,pali na plin uvek bez problema,motor u dosta dobrom stanju... Nije truo!

Rodjaka je Punto 2 za 2 godine kostao vise nego sto ga je platio,doduse presao je preko 30Kkm za te dve godine. Ali punto ima klimu i abs i airbegove gde se pri manjem udesu samo desni otvorio,levog nije ni bilo

Hocu reci da ima i pristojnih automobila starih 20+ godina,ali ona Corolla definitivno ne vredi trazenu sumu,pre bih rekao da je bliza polovini sume

[ vladd @ 24.12.2013. 00:00 ] @
Ne, ne mislim TO da tvrdim, vec na odredjen nacin treba "dovaspitati" i prevaspitati mentalitet...

Onog trenutka kad se masa prilagodi svojim SPOSOBNOSTIMA, bice mnogo bolje...

Nabavka vozila(ili ne posedovanje) je samo jedan deo opsteg uklapanja u "kratak guber"..

Jedno je finansijska mogucnost, a drugo mentalna, trece fizicka ili spoznajna(moc ucenja voznje ili uopse, fizickih vestina)..ali su sve tri, trenutno, prenapregnute u saobracaju...

Nesrece su vise posledice umisljenosti, nego starog lima..ali skromnost ne zivi, trenutno, na Balkanu..glupost, osionost, indolentnost, bahatost..ponestaje mi ruznih reci...
[ HoT_Steppa @ 24.12.2013. 07:04 ] @
Jos jedan razlog precenjenosti Corolle ali ne samo nje, nego celog opusa automobila iz 80-ih godina je taj sto su to automobili najbrojnije uvozeni 90-ih godina kao prvi polovnjaci koji su mogli da se uvezu u Srbiju, preko raznih kombinacija iz Hrvatske, Bosne i Crne Gore kao 10-ak godina stari, za koliko je vecina ljudi imala para. Oni malobrojni srecnici koji su imali para da kupe vozilo mladje od 5 godina su kupovali kola iz druge polovine 90-ih, ali takvih je vrlo malo. Dok se nisu izredjale sve uredbe i zabrane nakon toga, poslednja je uvoz vozila ne starijih od 6 godina, formirao se vozni park u Srbiji. Vecina je bila iz 80-ih, pa onda jedna rupa do '96-97 pa onda mao bolja situacija do euro 3 norme sto je oko 2000. za neke premium marke, za vecinu 2001.-2002. godina. Tako imamo situaciju da vecina prodaje svoje automobile iz 80-ih koje je imala u posedu 10-15 godina i zelela bi za minimalno ulaganje da dodje do auta iz 2002. godine.
Automobili iz 2001.-2002. se prodaju za 1800+ evra a automobili iz recimo 1996. za 1200-1400 evra, da li je to logicno? Pa ovaj ko ima auto iz 1996. ne gleda za koliko se prodaje auto iz 2002. nego za koliko se prodaje auto iz 1990. pa na osnovu njega formira cenu. Ako neko za Corollu iz 1992. trazi 1200 evra zasto bi neko ko ima 6-7 godina mladji auto trazio isto ili manje?
Cakum pakum automobili iz 80-ih bez obzira na godiste i bez obzira na marku vrede realno oko 500-600 evra, fabricka ocuvanost jos 100 evra na cenu maksimalno. Automobili iz 90-ih vrede DO 1000 evra, automobili od 2000. sa euro 3 normama vrede 20-ak posto manje od cena na placevima.
Ako se ne promeni uredba o uvozu na euro4 polovnjaka (sto se prica vec duze vreme, sad su automobili euro3 stari vise od 11 godina) krsevi iz 80-ih bi trebali ubrzo da nestanu sa scene jer ce biti neisplativi za odrzavanje vecini, to su automobili kojima odavno treba da se radi limarija, ako vec nije radjena, samo taj posao je skuplji nego sto vredi ceo auto. Ako se digne uredba na euro4 sto je oko 2005. godista moze da se desi da automobili iz 90-ih poskupe jer ce biti rupa u jednom rasponu u ponudi.
[ vladd @ 24.12.2013. 11:58 ] @
Nije bas tako..

Vecina Korola je ipak kupljena u Srbiji..od uvoznika, 90-ih

Nekada, jedino je Srbija imala ZABRANU uvoza polovnih vozila, dok su svi ostali uzivali u carima polovnjaka.."stitila" se Zastava..

A intenzivan uvoz matorih "japanaca" je krenuo u poslednjih 10 -12 god, sto preko MN, sto kao "stranci" za prepakivanje..nabavna cena je bila 300-400 evra, a ovde su se krcmili 500-600, ili rasturani za delove, sa cenama 50% vecim nego u radnji...

One sa istorijom su kupljene i odrzavane u Srbiji, dobro ili lose, ali prva ruka je UVEK na ceni...koliko god da je matoro vozilo..

Sta bi trebalo reci za Golfove, za koje se ne zna sa kojim delovima su izasli iz fabrike, a koji su sada, glave, menjaci, trapovi.. i kojim karoserijama menjani..pa i dalje su na "ceni"...zasto, boga pitaj...
[ HoT_Steppa @ 24.12.2013. 12:31 ] @
Nema nijedne u oglasima od prvog vlasnika.
[ Cezar Corolla @ 24.12.2013. 18:33 ] @
Citat:
HoT_Steppa:
Citat:
Ja sam onaj koji racuna da Corollu mozes kupiti za 1000 sa gasom, jer sam je ja kupio za 900.


Zasto onda nepoverenje da on moze da kupi ono sto sam nabrojao za onoliko para koliko sam napisao? Da li je to ekskluziva samo automehanicara da kupuju automobile ispod realne cene? Od svih ljudi koje znam da su ove godine kupili "nova" kola samo par zena se nije udubljivalo da kupi auto po realnoj ceni, njima je bilo bitnije kako "sijaju" ili da imaju automatsku klimu i tako neke gluposti. Svi muskarci koje znam koji su kupovali automobile ove godine su kupili automobile ako tako mozemo da kazemo ispod cene. A u stvari, to nije bilo ispod cene, jer je to realna cena prodaje, a cene na placevima su prenaduvane. Tako si i ti kupio tu tvoju Corollu po realnoj ceni za cakum pakum sredjenu si dao 900 evra. Ja prvu stvar kad zovem oglas za auto pitam da li je prodavac vlasnik ili ne, da vidim ima li smisla uopste pricati, jer ako je preprodavac nemam sta da gledam.

Ljudi koji se ne razumeju u automobile iste kupuju po placevima pa posle ulazu stotine evra da to lici na nesto. Ljudi koji se razumeju lepo pozovu vlasnika i procenjuju koliko mu je hitno da proda, od toga zavisi da li ce auto kupiti po realnoj ceni ili ispod.

Ko ima kesa, taj odredjuje pravila i trzisnu cenu proizvoda.


Ja ne smatram da sam kao automehanicar kupio ispod cene. Ja smatram da je 1000 evra realna cena. Proverio sam preko prijatelja ko je vlasnik, a prijatelj mi je isto mehanicar, koji zna cija je Corolla bila. Covek je prvo trazio 1200 za registrovanu, pa spustio na 1000, pa onda dao za 900, kad je sisla registracija. Posto je prijatelj znao koji je to auto, nisam je ni isao gledati, nego sam rekao covekku da je dotera i dao pare. Prodavac je godinama vozio Mercedese 124, a za njega je Corolla slab auto, pa je zato trazio realnu cenu.
[ HoT_Steppa @ 24.12.2013. 23:22 ] @
Sve je to u redu, ali vise treba vremena i truda (citaj novaca) da se nadje toliko star auto u tako dobrom stanju nego nesto mladje, sto je stariji sve je teze i teze i neisplatljivije za prodavca da ga prodaje ako je takav.
[ vladd @ 25.12.2013. 00:06 ] @
Naravno, dobar pazar moze da potraje, traze se vozila i preko godinu dana. Da je dobar, blistav i da uliva poverenje, makar i za nijansu skuplji od planiranog.

Ne stoje dobre ponude svakodnevno na oglasima..preprodaja kola je vec dugo unosan biznis..makar neki petljaros uzeo vozilo od vlasnika, da ga "malo dotera", zapere i mazne par stotki...
[ Cezar Corolla @ 25.12.2013. 07:22 ] @
Potpuno ste u pravu.
Ali, sto se tice cekanja dobrog pazara, e tu sam imao srece. Zapravo, nisam ni trazio, nego mi brat rekao da neki njegov poznanik prodaje, ali je ta bila malo bolesne sa farbom na dosta mesta. U medjuvremenu ja malo pogledam po netu i na srecu nadjem ovu moju. A prodavac jos spustio cenu, jer je hteo da je proda sto pre, bojeci se da je niko nece hteti neregistrovanu, a samo 10 dana istekla registracija. Cak ni table nisam morao menjati.
A drugo, kolega sa posla, mehanicar, rekao da znao cija je Corolla bila pre ovog prodavca i da je sigurno dobra.

I gotovo.
[ HoT_Steppa @ 25.12.2013. 09:58 ] @
Citat:
vladd:
Naravno, dobar pazar moze da potraje, traze se vozila i preko godinu dana. Da je dobar, blistav i da uliva poverenje, makar i za nijansu skuplji od planiranog.

Ne stoje dobre ponude svakodnevno na oglasima..preprodaja kola je vec dugo unosan biznis..makar neki petljaros uzeo vozilo od vlasnika, da ga "malo dotera", zapere i mazne par stotki...


Ja sam kupovao kola od mesec dana do 6 meseci. Ali vecini u nekom trenutku pukne film i kupi ono sto mu se u tom trenutku najbolje nudi.
[ vladd @ 25.12.2013. 10:26 ] @
Mozda bi mi nekada "pucao film", ali sada tu perverziju ne mogu da dozvolim, posto mi je "pucanje" novcanika bolnije od "filma"

Mogu da se odlucim na najjeftinije, pa da nesto petljam sam, ili da nadjem nesto zapusteno, koje bar nije budzeno, pa da ga dovodim u neko stanje, uz naravno trosak.

Nalickotine, i "spremne" za prodaju nisu iskljucene, ali zahtevaju mnogo vise provera i analize detalja. Nesto kao "probudjeni alarm" u glavi.

Kada je vozilo zapusteno, i samo zapustanje ima svoj tok i genezu, i lako je videti nivoe nebrige, i sracunati cenu delova, trud, i naravno, sta se na kraju dobije..

Tu jedino mogu da kalkulisem sopstveni trud, da mi recimo nije tesko da radim nedeljama na vozilu, uz neke razumne finansijske okvire, dovodjenja vozila u upotrebljivo stanje.

Svakako cu izbeci da radim generalku, na vozilu kojem je nalickana instrument tabla, drazi mi je musav enterijer i prasnjav motor, nego skarabudzena instalacija i zamascena mirisljava instrument tabla..

Sigurno necu uzeti vozilo i "odmah u svatove"..tada moze i meni, osim kumu, da "izgori kesa"..
[ Darko Nedeljković @ 25.12.2013. 19:16 ] @
Meni nikako ne ide u glavu da je neko spreman da spuca 2.000 EUR na auto koji je star 21 godinu. Kad kazem 2.000 mislim na 1200 kupovina + 50 ugovor, overa, prenos + 400 za ugradnju plina + 100 za atest + 150 registracija, tehnicki, saobracajna, tablice + 100 EUR obavezne sitnice - ulja, antifriz, filteri, prva pomoc, sijalice, gume makar polovne 2 za prolece + jedna mirisljava jelkica = tacno 2.000 EUR

Ja sam pre pola godine kupio nekog Mitsubishi-a 2002 godiste za 2.000 EUR. I to je prilicno na brzinu, pregledao sajtove 3 dana, napravio izbor od 5 automobila koja cu da pogledam i uzeo onaj koji mi se ucinio najboljim odnosom cene i kvaliteta. Presao 20.000 km i sve radi kao japanac. Hocu reci da nisam imao mnogo vremena na raspolaganju, jer ovde se pominje trazenje auta po 6 meseci, pa je onda verovatnoca da se isti tako dobar moze sacekati i za par stotina evra manje. Ili da se za 2.000 moze naci cak i bolji (ovaj je i limarijski i mehanicki perfektan ako izuzmemo malko ulubljene branike sto mene uopste ne interesuje).

Pre toga sam vozio auto 1992. godiste, sto se motora tice perfektan, ali ga je trebalo farbati, srediti koroziju koja je tek pocela izbija ali na nekoliko mesta, zameniti razbijene migavce i branik, menjati plin koji je po starom zakonu star 5 god i uopste ne moze da prodje obavezni reatest, zameniti auspuh, kupiti mu novi akumulator i gume, zameniti ulje i produziti registraciju. Znaci auto koji sam ja vozio 50km svakodnevno bez ikakvih problema, ali se nakupilo tekuceg odrzavanja za 1.000 EUR i ja ga oteram u staro gvozdje i dobijem za njega 150 EUR. I kad razmislim, prosao sam dobro u smislu da sam ostao sa 150 EUR u dzepu, a da sam ulupao u njega tih 1000 EUR, mogao bih ga posle prodati za 800, sto je 350 EUR cistog gubitka. Sa druge strane, zadrzati ga i srediti za sebe = 1150 EUR, a drugi 10 godina noviji, sa klimom, sa sistemima bezbednosti (vazdusni jastuci, zastita od proklizavanja i slicno) = 2.000 i izbor je za mene bio jasan. Na izbor je uticalo i to sto su u medjuvremenu poceli da me muce sinusi, a doktor je rekao da je jedan od najverovatnijih uzroka voznja automobila leti sa otvorenim prozorom. Kaze klima je daleko bolja ako se umereno koristi, nema tolikog strujanja vazduha po licu kao kod automobila bez klime.

Pre neki dan, po magli i poledici primetim da se na putu zaustavilo vozilo kada sam bio na 30-ak metara od njega. Stisnem kocnicu, ABS odreaguje i ja se zaustavim na metar od tog vozila. Da je moja odluka oko nabavke bila drugacija, sa starim automobilom bih se zakucao, pa uz pretpostavku da niko ne bi bio povredjen sada bih imao jos nekoliko stotina EUR troskova za popravku svog automobila i kaznu zbog ugrozavanja bezbednosti.

Inace, kada sam kupovao taj auto, tu mi se bas nasao u gostima prijatelj iz Japana. On je meni rekao slicno sto i ja tebi - da su automobili stari 11 godina prevazidjeni, da nisu toliko sigurni kao noviji, da se retko ko u Japanu usudjuje da vozi auto koji je stariji 10 godina i slicno. Ipak, negde mora da se postavi granica u zavisnosti od mogucnosti, sto je veci rizik po bezbednost i zivot, to je cena manja, a svako bira onu koja je u skladu sa sopstvenim mogucnostima. Neko moje misljenje je da su automobili stari izmedju 5 i 15 godina prihvatljiv izbor za ljude naseg zivotnog standarda, a u slucaju starijih njihova cena jednostavno nije u skladu sa rizikom koji sa sobom nose. Da je ta Toyota 600-800 EUR, mozda bih je i ja vozio, ali po ceni od 1.200-2.000 EUR, to je za mene nelogicno.
[ Cezar Corolla @ 25.12.2013. 19:35 ] @
Pa cena od 1200 bez gasa je velika. Registracija je 11000, ako nije istekla. Ja je ne bih kupio bez ugradjenog gasa.

A sad, sta prica Japanac....... sa par hiljada evra je lako biti pametan. Ali ako treba da se uklopis ispod 2000, onda bih ja pitao Japanca sta bi on kupio.
[ Haski @ 25.12.2013. 20:04 ] @
Darko, sta drugo da ti kazem nego da si 100% u pravu.
Nemam sta drugo da ti kazem.

Ako je neko objasnjenje.. a nije :)
Vozim corollu vec 5 god i vrlo sam zadovoljan kako me je sluzila i da sad ne moram da prepravim plin i reatest i registracija = 400e..
Nista ne bih menjao jos god dana nego samo registrovao i teraj.. ali posto se to ne isplati odlucih se da uzmem nesto
i logika je ne menjaj ono sto valja... e sad to sto ima milion drugih opcija... a pri tom mi je siber mnooogo veci gust nego servo volan
a ovu nadjoh na oglasima i eto tako se i pokrenu cela ova polemika :)
u kojoj procitah stvarno dosta dobrih saveta i vrlo pametnih ideja, hvala na tome svim forumasima.

Eto..
A koji Micubisi?
[ Darko Nedeljković @ 25.12.2013. 20:32 ] @
Citat:
Cezar Corolla: Ali ako treba da se uklopis ispod 2000, onda bih ja pitao Japanca sta bi on kupio.

Jedino ako moze da saceka bez auta neko vreme pa kad cene padnu onda da uzme recimo:
http://www.polovniautomobili.c...oyota_corolla_14_sekvent_plin/

Samo primer, licno ne znam nista o tojotama.

Citat:
Haski: Vozim corollu vec 5 god i vrlo sam zadovoljan kako me je sluzila i da sad ne moram da prepravim plin i reatest i registracija = 400e.. Nista ne bih menjao jos god dana nego samo registrovao i teraj..

Ima jedna seljacka fora: vadjenje plina -> atest -> registracija -> vracanje plina

A onda za godinu dana, stanje tvog vozila se pogorsa, cene novijih padnu...

Naravno, to je nelegalno i ne bi trebalo da preporucujem, samo kazem da sam video da ljudi to masovno rade.
[ Cezar Corolla @ 25.12.2013. 20:36 ] @
Citat:
Jedino ako moze da saceka bez auta neko vreme pa kad cene padnu onda da uzme recimo:
http://www.polovniautomobili.c...oyota_corolla_14_sekvent_plin/

Samo primer, licno ne znam nista o tojotama.


Ok, samo koliko treba vremena da prodje da toj cena padne na 1500-1800? Ili neki njemu slican i slicnog godista.
[ HoT_Steppa @ 26.12.2013. 08:19 ] @
To ce otici za 2200-2300. Neka covek pozajmi tih par stotina koje mu nedostaju, ako mu auto donosi novac vratice za mesec dva..
[ KrkaCiC @ 26.12.2013. 11:47 ] @
A ako ovoj toyoti zafali nesto u tih mesec dva sta ce onda,recimo neki skupi sklop?
[ vladd @ 26.12.2013. 13:00 ] @
Onda ce kao ti, da mesecima izbegava da kupi neispravan deo

A koji to "imaginarni"( pa jos skupi) sklop treba ili moze da crkne na Toyoti?
[ deki111 @ 26.12.2013. 13:25 ] @
Citat:
KrkaCiC:
A ako ovoj toyoti zafali nesto u tih mesec dva sta ce onda,recimo neki skupi sklop?

Nažalost o tome mali broj kupaca razmišlja. Neki se jedva nategnu da kupe auto, a posle u nedostatku finansija štede na redovnom održavanju.
[ Cezar Corolla @ 26.12.2013. 14:58 ] @
Citat:
HoT_Steppa:
To ce otici za 2200-2300. Neka covek pozajmi tih par stotina koje mu nedostaju, ako mu auto donosi novac vratice za mesec dva..


Krajnje mudar predlog. Verovatno se on toga nikad ne bi setio.
[ KrkaCiC @ 26.12.2013. 16:02 ] @
Citat:
vladd: Onda ce kao ti, da mesecima izbegava da kupi neispravan deo

A koji to "imaginarni"( pa jos skupi) sklop treba ili moze da crkne na Toyoti?


Donekle si u pravu,ali meni nije neispravan vitalni deo bez kog se ne moze,meni je odavno otkazala pumpa za benzin. Da mi je recimo crkla pumpa za vodu druga prica bi bila

Inace letos sam hteo da kupim pumpu,u Reno servisu,ali mi je ponudjena samo neka nova krs-kinez varijanta,nije imao kvalitetniju originalnu pa sam naravno odustao. Eto imao sam dobru volju

Inace sto se tice toyote,ne znam sta moze otkazati na njoj ali znam da je sigurno skupo

Nije toyota neunistiva. Da se razumemo na tvojoj sam strani da VW nije svetinja,ali nije ni toyota kao ni bilo koji drugi auto.
[ HoT_Steppa @ 26.12.2013. 16:39 ] @
Citat:
KrkaCiC:
A ako ovoj toyoti zafali nesto u tih mesec dva sta ce onda,recimo neki skupi sklop?


Onda je najbolje da se ubije :D

Salim se, nikad se ne zna sa polovnim automobilom.

Citat:
Krajnje mudar predlog. Verovatno se on toga nikad ne bi setio.


Ne znam da li je izjava cinicna ili ne. Da se setio ne bi gledao auto 10 godina stariji.
[ Cezar Corolla @ 26.12.2013. 18:08 ] @
Covek nije gledao godiste, nego novcanik. Samo svoj novcanik.
[ HoT_Steppa @ 26.12.2013. 18:44 ] @
Tema je odlicna, jer dosta ljudi se plasi novijih vozila iz neznanja sta moze da se pokvari. Sa jedne strane imamo "proverenu" staru konstrukciju a sa druge neizvesnost kupovine novog vozila. Ja sam laik za popravku automobila, ali mogu da primetim dobar u odnosu na los primerak koji se prodaje. Ko u zivotu promeni 2-3 primerka polovnih automobila i jos bolje razlicitih marki, ako ga iole interesuje odrzavanje u sopstvenoj reziji ce nauciti vecinu stvari koje mehanicar amater treba da zna. Nase trziste automobila je dosta cudno, zbog mitskih hvalospeva pojednim markama ljudi kao sto je pokretac teme sami sebi pisu presudu za propast. Nekad su se ovakve teme vodile oko Golfova, sada oko Corolla. Koliko sam do sada primetio pokretac teme je tvrdoglav i nije dosao ovde da mu se promeni misljenje. Neka mu je sa srecom u potrazi za novim autom.
[ Haski @ 27.12.2013. 18:47 ] @
http://suchen.mobile.de/auto-i...FIVE&maxCubicCapacity=1600


Ovo je ujedno i odgovor na dosta komentara a i pitanje..

A sto se tice tvrdoglavosti :)

1. Nisam ja iz Engleske
2. Sto vise drzim jedan stav (tvrdoglavo) ako ima i ole smisla neko ce ga komentarisati (ima dosta komentara),
tj cuce se argumenti protiv e a razlika je samo u tome sto nisam bandoglav pa cu prihvatiti vrlo razumno da su drugi argumenti jaci
(generalno tako funkcionisem) i tako se saznaje nesto novo, uci, tj. sukobljava se misljenje sa drugim misljenjima

A toliko o naslovu teme :). Bice i o tome reci detaljnije kad se odabere auto, konacno :)

Pozdrav svima !
[ Cezar Corolla @ 28.12.2013. 13:44 ] @
http://www.polovniautomobili.c...16678/honda_civic_cena_za_kes/
[ Haski @ 28.12.2013. 16:19 ] @
Skroz fino izgleda..

Stvarno je ogroman izbor svega i svacega i aj se sad odluci...
[ deki111 @ 28.12.2013. 16:46 ] @
Citat:
Haski: Skroz fino izgleda..

Nisam baš siguran da je tako.

Matirani hauba i krov, maglenka, farovi pod znakom pitanja. Hauba talasasta, levo krilo udareno, vrata na levoj strani verovatno loše ispeglana, udarena zadnja desna vrata ispod lajsne, prednje gume?
[ Cezar Corolla @ 28.12.2013. 17:02 ] @
1998
Airbag za vozača
Airbag za suvozača
Child lock
ABS
Kodiran ključ
Blokada motora
Centralno zaključavanje
Gas
Metalik boja
Branici u boji auta
Servo volan
Tonirana stakla
Električni prozori
Električni retrovizori
Sedišta podesiva po visini
Svetla za maglu
Aluminijumske felne
Radio CD
Klima

Cena nije fiksna, registrovan.
[ botr @ 28.12.2013. 17:19 ] @
To sto je boja matirana se lako resi, mada se mozda radi i o foliji, nije neki kvalitet slike, nego, hauba je bila ulubljena, vidi se, far i maglenka sa leve strane su noviji u odnosu na desnu stranu, treba proveriti kod limara kakvo je stanje.
[ Haski @ 29.12.2013. 17:02 ] @
Ocigledno auto ima prednosti i mana..

Mislim da cu se ipak odluciti za opciju da sacekam jos 2-3-4 meseca da pristedim jos koju stotku..
Da probam da se priblizim nekoj cifri od 3000e.
Pa polako da vidim koji brend i koji model pa onda mobil.de pa da vidim koja je procedura za uvoz i to je to...
Iskreno nemam zivaca da se nedmudrujem sa nasim prodavcima.. Osim ako ne na leti nesto provereno.

Brat zivi u Nemackoj, drugar je u Svajcarskoj, drugarica u Italiji (sta li ja samo radim ovde koji krasni...),
imace ko da pomogne oko prevodjenja.

Onaj stilo mi deluje primamljivo.. Inace nista o tom autu ne znam.

Sta ce mi biti kriterijumi...

1. Ne ispod 100ks a ne vise od 120-130ks max (samo radi lakseg preticanja inace stvarno vozim kao penzioner).
2. Benziski motor (iskljucivo zbog plina), ma da bi trebalo razmotriti i dizel varijantu.
3. Morace da mi se svidja auto hocu taj uzitak i gotovo :)
4. Nikako bez sibera ma da mozda moze i panorama krov da udje u izbor eventualno..
5. Otpada neka egzotika od auta da me ne bi odrao na odrzavanju..
[ Darko Nedeljković @ 29.12.2013. 21:55 ] @
Citat:
Haski: 4. Nikako bez sibera ma da mozda moze i panorama krov da udje u izbor eventualno..

Za kakve li perverzije koristis taj siber kad ti treba :-)
Klima i siber u principu jedno drugo iskljucuju, zbog principa spojenih sudova.
A sta mislis o kabrioletima?
[ vladd @ 29.12.2013. 23:37 ] @
Pa za ulicne proslave..:)da bezbedno proturi zastavu:)

Ne preko 120ks, zbog skuplje plinske instalacije. "Srednja" pokriva do 120ks.

Siber i panorama je bas specifican zahtev, retko se srece, a pravi probleme i kada je nov, a tek na polovnom vozilu...
[ Haski @ 30.12.2013. 22:37 ] @
Siber mi je gušt, merak, zadovoljstvo i voleo bih da priuštim to sebi.

Ma da eto tu vidis.. ima i jos drugih ideja :)

A to da li jedno drugo iskljucuje.. ko da je bitno kad hoces klimu, kad hoces otvoris siber...

Do 120ks maks i nema neke realne potrebe za vecom snagom tako da onda ta opcija.

A to da je to potencijalni problem to se slazem ali bih bez problema prihvatio i taj dodatni trosak na odrzavanje
manjka lima na krovu radi zadovoljstva.

Kabrioleti nisu definitivno opcija :)

A priznacete svako od nas ima nesto za sta ne zali para. Neko skup telefon, neko racunar, skup bajs itd itd..
Po meni sve je to ok ako ne prelazi u poroke pa sta god bilo.

[ bakara @ 31.12.2013. 13:29 ] @
Citat:
Haski: Siber mi je gušt, merak, zadovoljstvo i voleo bih da priuštim to sebi.

Ma da eto tu vidis.. ima i jos drugih ideja :)

A to da li jedno drugo iskljucuje.. ko da je bitno kad hoces klimu, kad hoces otvoris siber...

Malo je automobila koji imaju i klimu i siber, jer je siber na novim automobilima skuplji od klime, a klima je cesto u osnovnoj opremi, pa kupac novog vozila treba da je bas bio bahat i pored klime bacio pare na siber koji nece ni koristiti.