[ brainless @ 08.12.2013. 12:50 ] @
| Pozdrav ljudi!
Evo dolazi zima, i sve one brige što idu uz nju, pa me zanima jedna stvar. Ko prozvodi akumulatore koji
idu uz nove automobile, i zašto ih ne izbacuje na tržište, makar po duplo većoj ceni nego što se kreću
ovi u slobodnoj prodaji? Naime, jesenas sa morao da otpišem starog prijatelja, fabriči akumulator iz renault
megane (1.9 dti) koji u njemu stoji od novembra 2002. godine (skoro punih 11 godina). Čitao sam opširne
teme, uglavnom na ovom forumu, pričao sa taksistima, auto-električarima, i na kraju se odlučio za Energizer
tu neku srednju klasu, 10-15% jači nego što moj auto zahteva. Ne nadam se da će izdržati onu treću zimu, iako
mi je prodavac rekao da su tek stigli, a imaju fore 15 meseci da stoje na lageru dok se ne prodaju.
Zanima me da li je to problem u srbiji, ili celom svetu? Da li npr. postoje litijumski akumulatori? Da li postoji neka
npr kanadska firma koja pravi akumulatore koji mogu da traju 5-6 godina? Da li je srbija i po ovom pitanju
slepo crevo sveta, ili je po sredi planirano zastarevanje na nivou celog sveta? I konačno, da li možda
naša nezgodna klima (visoke temperature leti, i izuzetno niske zimi) imaju veze sa rokom trajanja od čuvenih
36 meseci + nedelju dana. Eto ako ima neko izgrađeno mišljenje, a da nije teorija zavere o cia-i i vatikanu,
želeo bi da čujem. Pozdrav! |
[ Zarko Silic @ 08.12.2013. 13:04 ] @
Proizvodjaci automobila ne proizvode akumulatore. Prosecan vek trajanja akumulatora je oko 4 godine. Pojedini primerci dozive duboku starost, a neretko se desava da prevremeno odu u penziju.
Proizvodjaci automobila imaju privilegiju da se po posebnim uslovima nagode sa proizvodjacima akumulatora pa je jedan od razloga nesto duzeg veka trajanja bas ova privilegija.
Prilikom kupovine novog treba gledati datum proizvodnje i po mogucnosti kupiti najmladji.
Pojam "fabricki akumulator" je samo komercijalna fraza.
[ Lavlja_Jazbina @ 08.12.2013. 13:20 ] @
Moze li neko reci o preplavljenom trzistu glavnih brendovai podbrendova kao na primer Varta-Proatomik (mada je to zbog TorexCo vl. LJ Tomica),
onda Firecell-Energizer a svi su pod proizvodjacem iz U.S.A. Jonson Control.
Gde je kvaka?
[ jnk @ 08.12.2013. 13:38 ] @
Kad je nov auto, nov mu je i anlaser i motor pa ga je mnogo lakše upaliti a obično je i akumulator iz kvalitetnije serije pa sve to kad se iskombinuje dođe se do toga da fabrički akumulator uvek najviše traje.
[ Lavlja_Jazbina @ 08.12.2013. 14:19 ] @
Ovi su interesantni za one koje povremeno voze a ovaj akumulator deklarise i 1 godina bez pokretanje vozila.
[ brainless @ 08.12.2013. 14:45 ] @
E vidiš, na tako nešto sam mislio.. E sad, jel vredi dati tri puta više para za to.
Npr, za AA baterije sam se uverio (znam da poredim babe i žabe), ali osim Sanyo Eneloop
ni jedne više ne kupujem.. Vidim da je za te optima VP cena 20-30 K dinara, znači u prodavnicama
bi trebalo da budu od 25000-30000 dinara.
[ Lavlja_Jazbina @ 08.12.2013. 15:17 ] @
Citat: E sad, jel vredi dati tri puta više para za to
To moze da ti odgovori jedino onaj koji je koristio.Ja nisam koristio,niti znam nekog ko jeste.
Tako da sem ovog podatka koji sam postavio,za sve ostalo bi lupao.
[ inobradovic @ 08.12.2013. 15:46 ] @
realno u srbiji je najbolje kupiti akumulator od prijatelja ili rodjaka koji drzi prodavnicu i nece vam odmah popuniti garanciju vec posle pola godine i vise i bez problema uvaziti reklamiranje, to jest dati nov, naravno cena uz minimalnu marzu. ;-)
[Ovu poruku je menjao inobradovic dana 08.12.2013. u 17:03 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 08.12.2013. 15:52 ] @
Ovo je kao da si me skenirao,pa pogodio. :).
[ bakara @ 08.12.2013. 18:40 ] @
Ne znam za vas, ali meni ni jedan akumulator nije trajao ispod 6 godina.
U stvari ipak, bosch smo menjali 2x puta u garantnom roku, mada obicno kupim black horse.
[ botr @ 08.12.2013. 18:46 ] @
Blago tebi kad ti Black Horse traje toliko :D
Ja sam imao dva puta, u poslednje vreme, somborca, oba akumulatora su izgurala garantni rok, 2 godine, i par dana preko. Inace, imali smo i Yuga, kupljenog 1991. god, akumulator, naravno, Black horse, izgurao 9 godina.
[ Zarko Silic @ 08.12.2013. 19:05 ] @
OPTIMA akumulatori koje uvozi moj prijatelj i komsija svakao spadaju u sam vrh ponude. Takva je i cena. Pitanje je samo da li ima smisla takve akumulatore stavljati na mesta gde nisu neophodni.
BH je domaci akumulator kaga cesto hvalim i smatram da su odlican odnos kvalitet cena, ali su u poslednje vreme poremeceni ljudski odnosi u samoj firmi sto se sigurno odrazava i na kvalitet, odnosno procenat skarta. Nisam siguran da bih ga ovog momenta kupio.
U svakom slucaju, prilikom odlucivanja, datum proizvodnje, postavio bih na mesto broj 1
Najmanja je vetovatnoca da se zalomi skart
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 08.12.2013. u 20:15 GMT+1]
[ vaske2 @ 08.12.2013. 19:06 ] @
Kupi Exide premium,garancija je 3 godine,a trajaće ti bar duplo više od toga...
[ Nebojsa Milanovic @ 08.12.2013. 19:11 ] @
Što se tiče zamene akumulatora, zavisi kada sam oceniš da je trenutak da ga menjaš a to je individualno, jer u slučajevima kada ređe voziš zimi (kao ja), treba ga držati u boljem stanju i češće menjati.
btw, pre neki dan sam kupio Exide od 64Ah sa okom za proveru.
[ AstralPro @ 08.12.2013. 19:51 ] @
Ja sam pre 20 meseci kupio akumulator Firecell od 74 ah i crkao je.
Posto je pod garancijom od cini mi se 2.5 ili 3 godine dobio sam novi koji cu sutra da podignem.
Koliko sam razumeo servisera Firecell je isto kao Energizer.
[ Lavlja_Jazbina @ 08.12.2013. 19:58 ] @
Ono sto malo ko zna u servisu za vartu.Dodjes sa autom ili bez i pitaju te da li pristajes da se zabuse rupe iznad celija
i ako u pipeti se nadje talog slican kao soc kafe nece ti priznati garanciju.Akumulator si koristio godinu dana neadekvatan za svoj auto zbog manje
udarne snage.Za godinu dana si mu uzeo dusu a garancija cao.
[ inobradovic @ 08.12.2013. 20:34 ] @
ako ne pristajes da ti buse akumulator, sta onda ?
[ cozmo_im @ 09.12.2013. 08:59 ] @
Johnson Controls. Ja sam uzeo Energy Plus koji oni prave.
Koliko sam upucen oni su top svetski proizvodjaci komponenti za akumulatore.
Ovaj sto sam kupio od 45Ah vergla duplo bolje nego NOVI Black Horse od 55Ah...
Oni inace i prave celije za sve "renomirane" akumulatore. Tako da je svejedno da kupis Exide ili onaj slovenacki (Topla), svi imaju iste komponente.
[ Java Beograd @ 09.12.2013. 10:17 ] @
Ja mislim da je to sada sve isto, nezavisno od brenda. Kao i kod bele tehnike, naprimer, a uostalom, kao i kod 90% industrije danas.
Dakle, postoje proizvođači aku ćelija - dobavljači komponenti koje proizvođači akumulatora kupuju i ugrađuju.
I sve je jasno - sve se zna:
- Ćelija A koja treba da radi 10 godina pravi se tako-i-tako, tim-i-tim postupkom, tim-i-tim materijalima i košta toliko-i-toliko.
- Ćelija B koja treba da radi 5 godina pravi se tako-i-tako, tim-i-tim postupkom, tim-i-tim materijalima i košta toliko-i-toliko.
- Ćelija C koja treba da radi 3 godine pravi se tako-i-tako, tim-i-tim postupkom, tim-i-tim materijalima i košta toliko-i-toliko.
- Ćelija D koja treba da radi 2 godine pravi se tako-i-tako, tim-i-tim postupkom, tim-i-tim materijalima i košta toliko-i-toliko.
Onda sklapači akumulatora sklapaju te ćelije. Brendova ima desetine i desetine, svake godine neki novi, neka nova imena. A i sklapači akumulatora koji drže isto brend ime povremeno promene dobavljača komponenti.
U ovu našu jadnu i bednu državu Majmuniju uglavnom dolaze proizvodi sklapani od najjeftinijih ćelija. I onda je na delu marketinška igra: daju se garancije na period taman toliki koliko je inače ćeliji životni vek. Ili nešto malo više pod nekim blesavim uslovima, "ako se regustruješ na sajtu" ili "ako dođeš na kontrolni pregled posle tačno 24 mecea", a u principu, uvek mogu lako da te otkače jer "nisi koristio prema nameni", ili da se tužiš sa njima.
I ostaju "korisnička iskustva" - kome je koliko koji primerak trajao, pa se mi ovde na forumu prepucavamo o brendovima, pljujemo pojedine ili iste kujemo u zvezde. Naravno sasvim je normalno da ćelija kojoj je deklarisan životni vek 3 godine, poživi još godinu dana i obratno.
[ drajver2 @ 09.12.2013. 12:01 ] @
Vidim da na Vw-u fabrički stavljaju Baner akumulatore. Mislim da se isti mogu i kod nas pronaći.
[ vladd @ 09.12.2013. 13:26 ] @
Moras detaljnije da pogledas koji MODEL Banner akumulatora postavljaju, posto je u pitanju prost ugovor o saradnji...dve domace firme.
Postoji sada siri spektar namena, i za rekuperaciju energije, za male automobile sa sirotom opremom, za luksuzna vozila sa vecom potrosnjom opreme, za start-stop sistem, ili kalcijum kadmijum varijante, za koje treba regler sa nesto visim naponom punjenja(ne preko 14.8V)..
Tako da prosto "gledanje" u marku, bez konkretne oznake konkretnog accu, ili posmatranje Ah..ne znaci nista, onosno, lakse je napraviti gresku i u okviru jednog proizvodjaca, a pogotovo ako se menja brend.
Na konkretnom vozilu za koje je konkretni accu namenjen...
[ Zarko Silic @ 09.12.2013. 13:31 ] @
Citat: drajver2: Vidim da na Vw-u fabrički stavljaju Baner akumulatore. Mislim da se isti mogu i kod nas pronaći.
Mogu se sresti i drugi proizvodjaci poput Exidea, ali najcesce ju u pitanju Varta u vise alotropskih modifikacija
Ja sam preuzeo vozilo sa znakom VAG na akumulatoru, ali se iz aviona videlo da je u pitanju Varta. Jedva je izdrzao 4 godine.
[ kristina990 @ 09.12.2013. 15:30 ] @
akumulator najduže traju na vozilima koji se često voze i prave veliku kilometražu---
mnogo startova uz kratku relaciju par km,i to povremeno jednom ili dvaput nedeljno-retko koji izdrži garanciju,uz povremena dopunjavanja zbog ispražnjenosti je veoma čest slučaj zbog besparice,gorivo nikad nije bilo skuplje!
[ Lavlja_Jazbina @ 09.12.2013. 15:39 ] @
Citat: ako ne pristajes da ti buse akumulator, sta onda ?
Po njima, akumulator je ispravan.
[ vaske2 @ 09.12.2013. 19:35 ] @
Ne znam ko pravi za GM ali na ćalovoj Korsi 1.3cdti je posle 9 godina potrebno zameniti fabrički akumulator i to ne zato što je crkao već nešto slabije vergla. Vožena je isključivo u lokalu,godišnje ne više od 10000km. Znači...nema pravila. Dok je na ženinom Jugiću još uvek fabrički Somborski,a Jugo je 2008 godište...
[ cozmo_im @ 10.12.2013. 09:23 ] @
Kod benzinca je dovoljna i jako kratka relacija da se akumulator dopuni i napuni.
Meni je originalni trajao 10-11 godina, do recimo 2001, a zatim sam uzeo Monbat (nije bilo drugog da se kupi tu gde sam bio), koji je drzao sve do recimo 2007, nekih 6 godina. Zatim sam dobio od kuma akumulator Black Horse koji je crkao 2010 posto je klinac ostavio upaljena svetla u kabini ceo vikend (tri dana!!!). Od 2010 do sad Black Horse koji je jedva izdrzao, proslu zimu je kalirao.
Meni se, smesno zvuci, najbolje pokazao Monbat koji je palio i na -22 na Kopu bez problema svako jutro! Nema pravila.
[ sasa022 @ 10.12.2013. 10:55 ] @
Zaboravlja se i cinjenica da sada non-stop dok vozimo drzimo upaljena svetla,dok pre 3 godine to nije bio slucaj.
[ Lavlja_Jazbina @ 10.12.2013. 11:43 ] @
Citat: cinjenica da sada non-stop dok vozimo drzimo upaljena svetla
Bas obrnuto,za akumulator.U problemu je alternator.
Tvoju konstataciju bi poredio sa non stop lap topom u strujI.
[ cozmo_im @ 10.12.2013. 12:36 ] @
Koliko ja znam svetla i ostali potrosaci rade bez akumulatora kad je motor upaljen.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|