[ Lavlja_Jazbina @ 10.12.2013. 19:39 ] @
| Da li neko zna kako ide procedura oko prikolice za auto.Ako se kupi nova prikolica,da li je proizvodjac iste
duzamn da izradjuje atestirane ili to mene ceka?Pitao i dobio odgovor da prikolica ima svoju saobracajnu i tablicu i da moze
da se pozajmi na koriscenje drugom licu?!Koja nosivost je dozvoljena za auto?Cisto da pitam i za kategoriju mada imam C.
Koliko kosta atest i registracija? |
[ AstralPro @ 10.12.2013. 20:23 ] @
I mene sve isto zanima ali i koje su dozvoljene dimenzije prikolice i nosivost?
Sta moze da se vozi sa B kategorijom, sa 1 ili 2 osovine?
[ VlaK @ 10.12.2013. 21:10 ] @
Što se tiče dozvoljene nosivosti za auto, to imate na kontrolnoj pločici, ili nalepnici na autu. To su ona 4 reda brojeva sa oznakom kg na kraju.
Ovako idu, da ne prevodim:
- Maximum authorised weight
- Total mass of the vehicle combination (vehicle + trailer)
- Authorised axle load, front axle
- Authorised axle load, rear axle
Ovde vas zanima ovaj drugi red.
Ako je prikolica za auto pravljena u nekoj fabrici i ima kontrolnu pločicu, a mora da ima, treba da prođe tehnički bez problema, a samim tim i registraciju. Ako je ručno pravljena, onda ide atest.
[ Cezar Corolla @ 10.12.2013. 21:22 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina:
Da li neko zna kako ide procedura oko prikolice za auto.Ako se kupi nova prikolica,da li je proizvodjac iste
duzamn da izradjuje atestirane ili to mene ceka?Pitao i dobio odgovor da prikolica ima svoju saobracajnu i tablicu i da moze
da se pozajmi na koriscenje drugom licu?!Koja nosivost je dozvoljena za auto?Cisto da pitam i za kategoriju mada imam C.
Koliko kosta atest i registracija?
Najjednostavnije je otici do tehnickog pregleda i dobiti tacne informacije o uslovima registracije i troskova za konkretnu prikolicu. U noviim vozackim dozvolama postoji i kategorija auto sa prikolicom.
[ VlaK @ 10.12.2013. 21:29 ] @
Prikolica dobija svoju tablicu, nalepnicu i svoju saobraćajnu dozvolu. Kako onda može da stoji auto sa prikolicom?
[ Lavlja_Jazbina @ 10.12.2013. 21:39 ] @
Pitao agenciju i rekli samo sto sam i napisao,da prikolica ima saobracajnu.Jos jedno pitanje.Da li vozilo sa euro kukom mora da ima atest
i pri zaustavljanju moze biti zezanja ako nema?Mada idem do drugara u saobracajnoj policiji pa cu se tamo najpre informisati.
Registruju a nemaju pojma?
[ Zarko Silic @ 10.12.2013. 22:01 ] @
Nova prikolica moraju sadrzati pratecu dokumentaciju sa kojom se ide na tenicki pregled gde ti ispune registracioni list.
Posle odlazis u MUP i uzimas knjizicu i nalepnicu
Prilikom prve registracije sve ukupno kosta oko 7000 dinara a svaka naredna je oko 2000.
Ako vec posedujes prikolicu postoje 2 varijante:
1. Pravljena prikolica: potreban je atest koji je najlakse dobiti kod nekog ko pravi takve, ili slicne prikolica. Kostace te od 100 do 150 eura. Plus sve ovo iz 1. stava
2. Fabricka prikolica sa izgubljenom dokumentacijom: potrebna 2 svedoka da su tvoja i napravi se izjava koju treba overiti. Ponovo stav 1
Prikolicu mozes pozajmljivati kome zelis ako je regularno registrovana. Ako se njome zeli napustiti drzava, potrebno je odraditi punomoc. U domacem saobracaju ovo nije neophodno.
Nosivost prikolice propisuje proizvodjac, ili davalac atesta.
[ inobradovic @ 10.12.2013. 23:28 ] @
kakva je situcaija ako je prikolica strane registracije a auto sa srp tablicama, da li je ta kombinacija dozvoljena ?
[ vaske2 @ 11.12.2013. 11:16 ] @
Lavlja_Jazbina:Da li vozilo sa euro kukom mora da ima atest
i pri zaustavljanju moze biti zezanja ako nema?
Ja sam morao da idem na atest iako je vozilo bilo sa euro kukom jer sam imao problema sa saobraćajcima...
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2013. 11:34 ] @
Pa koliko si platio atest i sta je sve potrebno od papira?
[ Zarko Silic @ 11.12.2013. 11:39 ] @
@vaske2
Mozes da imas problem samo sa saobracajcima koji ne poznaju propise.
Na tehnickom pregledu samo se konstatuje postojanje kuke. Nista se ne proverava i nema dodathi troskova (bar za sad), ali kuka treba da bude, ili fabricka ili napravljena (postavljena) od strane regularnog servisa. Treba da poseduje plocicu sa podacima.
Citat: inobradovic:
kakva je situcaija ako je prikolica strane registracije a auto sa srp tablicama, da li je ta kombinacija dozvoljena ?
Nije. U Srbiji te kaci carinski prekrsaj.
Prikolica se prvo mora ocariniti i onda sa pratecom dokumentacijom regisrovati kao sto sam napisao u prethodnom postu.
Sam moras izracunati sta se vise isplati. U igri su tri varijante.
edit: slova
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 11.12.2013. u 13:37 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2013. 11:47 ] @
A ako ima strane papire a vozi auto sa domacim tablicama ?
[ vaske2 @ 11.12.2013. 12:00 ] @
@Lavlja Jazbina
Bilo je pre 3 godine pa se nešto i ne sećam najbolje.Znam da je atest u Vinči koštao 100-nak evra. Kuka je bila fabrička ali dok nisam uradio atest konstantno je bilo problema sa "saobraćajcima koji ne poznaju propise"@Zarko Silic.
[ Zarko Silic @ 11.12.2013. 12:39 ] @
Secam da je neko pisao o tome, ali mislim da je rec o vremenu kada je poseban atest kuke bio obavezan.
Citat: Lavlja_Jazbina:
A ako ima strane papire a vozi auto sa domacim tablicama ?
Kako mislis strane papire? Ne razumem sta si zeleo pitati?
Ako su strane tablice i vozilo stranac, njime upravlja stranac onda, mislim da te zbog ovog nece niko kaznjavati kod nas ako je prikolica redovno registrovana.
Ne vidim da tu postoji nesto neregularno.
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2013. 12:51 ] @
Nas drzavljanin sa radnom dozvolom (papirima) ima i ovde registrovan auto na nase tablice a vuce prikolicu sa stranim tablama.
Kad vec pricamo o prikolici.Prikolica sama nece napraviti stetu.Pozajmljena prikolica,napravi se steta.Kriv je vozac auta,pretpostavljm
bez obzira sto je prikolica registrovana na drugog ?Nema svoju polisu?
[ cika dacha @ 11.12.2013. 12:53 ] @
Lavlja_Jazbina@ stranac moze da vozi u Srbiji auto sa domacim tablicama! a domaci vozac moze samo uz prisvustvo stranca da vozi vozilo sa stranim tablicama tj njegovo vozilo!
[ inobradovic @ 11.12.2013. 14:04 ] @
covek koji vozi svoje vozilo, a vuce prikolicu sa stranim tablicam koja nije njegova ?
[ cika dacha @ 11.12.2013. 15:29 ] @
^ nemere bolan :-)
[ inobradovic @ 11.12.2013. 15:45 ] @
kad smo se dotakli teme prikolice jos jedno pitanje, pozajmim prikolicu i voznjom u rikverc udarim u neki autu i napravim stetu prikolicom,
da li prikolica ima svoje osiguranje i da ce stetu platiti osiguranje od prikolice ili od auta ?
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2013. 16:37 ] @
Citat: covek koji vozi svoje vozilo, a vuce prikolicu sa stranim tablicam koja nije njegova ?
Zar se bas nema vremeba upotrebiti logiku za tu kombinaciju?
Tvoja prikolica koju si recimo doterao iz inostranstva i vuces isto tu prikolicu za koju nisi platio carinu jer je pri dolaski u zavicaj ostala nekom prilikom.
DACO..To sto ti pricas se moze sa onim budjavim papirima i AE italijanskim tablicama.Nije bitno.Strane papire sam imao 93 kao i mobilni telefon
koji su samo mogle firme imati a i ne fizicka lica,,tako da..
[ Zarko Silic @ 11.12.2013. 20:03 ] @
Ne znam sta to znaci "strani papiri".
Za voznju automobila bitno je prebivaliste osobe koja sedi za upravljacem. Isti tretman vazi i za prikolicu.
Ako je prebivaliste u inostranstvu ima pravo upravljati vozilom sa stranim tablicama. Ako nije onda nema. Isto vazi i za prikolicu. Izuzetak cine propisi vezani za rentakar verzije.
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2013. 20:53 ] @
Recimo ima nemacku vozacku a nasu saobracajnu,da uprostimo.Sta ce inteligentni pandur da radi ?
[ Zarko Silic @ 11.12.2013. 21:14 ] @
Sa nemackom vozackom dozvolom ima pravo voziti automobil sa srpskim registarskim tablicama u Srbiji, ali za voznju prikolice sa stranim tablicama mora imati prijavljen boravak u stranoj drzavi.
Ako nema, cini carinski prekrsaj.
Medjutim, moze se desiti da policija tolerise ovu kombinaciju, ali ne isplati se rizikovati.
[ inobradovic @ 11.12.2013. 23:20 ] @
Citat: inobradovic:
kad smo se dotakli teme prikolice jos jedno pitanje, pozajmim prikolicu i voznjom u rikverc udarim u neki autu i napravim stetu prikolicom,
da li prikolica ima svoje osiguranje i da ce stetu platiti osiguranje od prikolice ili od auta (oba su na srb tablicama)?
a odgovor na ovo ?
[ Zarko Silic @ 11.12.2013. 23:27 ] @
Odgovoran je vozac koji je prouzrokovao stetu. U spomenutom slucaju nije potrebno da prikolica budu osigurana.
Sporna situacija moze nastati ako rucno guras prikolicu koja nema posebno osiguranje od autoodgovornosti i tako nacinis stetu na tudjem vozilu. Tada ces stetu morati platiti licno ti.
[ pbenka @ 12.12.2013. 11:30 ] @
Po sadašnjim propisima prikolica ima svoju tablicu, saobraćajnu i registracionu nalepnicu. Da bi dobio nalepnicu, moraš da imaš polisu osiguranja za prikolicu. Što se tiče štete koji bi ja eventualno napravio prikolicom na drugom vozilu u saobraćaju, nisam bio u toj situacii, ali mislim da će moja os. kuća nadoknaditi štetu oštećenom ali će mene ganjati da ja nadoknadim štetu njima. Neka napiše neko ko je imao takvo iskustvo.
[ inobradovic @ 22.02.2014. 16:41 ] @
nacuo sam da od nove godine 2014 prikolicu za slepovanje auta koja ima 2 osovine kada vuce auto vozac mora da ima E kategoriju,
verujem da je to mozda u nekim slucajevima istina, mozda u nekim i nije sigurno zavisi od tezine auta prikolice i auta koji se slepuje.
ima li ko prave informacije ?
[ Lavlja_Jazbina @ 22.02.2014. 17:10 ] @
A pricali mi pre 2 godine,polozi E neka ti stoji.
[ Joker @ 22.02.2014. 18:39 ] @
Meni su E kategoriju za šlep prikolicu sa dve osovine tražili još 1990 godine. Ni jedna autoškola onda nije u programu imala polaganje E uz B kategoriju, sada ima BE - Skup vozila čije vučno vozilo pripada kategoriji B, najveća dozvoljena masa priključnog vozila je veća od 750 kg, a nije veća od 3500 kg
Po ovome šlep prikolica se ne uklapa u B, ali ako si menjao staru vozačku trebalo bi da si na novoj dobio BE.
[ inobradovic @ 22.02.2014. 23:07 ] @
imam BE i novu vozacku sto znaci
Citat: Joker: Skup vozila čije vučno vozilo pripada kategoriji B, najveća dozvoljena masa priključnog vozila je veća od 750 kg, a nije veća od 3500 kg.
[ Lavlja_Jazbina @ 22.02.2014. 23:12 ] @
E ne mozes polagati bez C kategorije.To BE je za recimo malu zastavu do 3,5t ukupne tezine.Ni Nemci,Madjari kao ni Hrvati to nisu trazili do pre mesec dana.
[ inobradovic @ 22.02.2014. 23:14 ] @
necu ni da polazem ako ne treba ko sto kaze joker, ako mogu voziti sa kategorijom BE.
pricamo o prikolici za auto, koja se vuce autom i na njoj vozi auto.
[ Lavlja_Jazbina @ 22.02.2014. 23:28 ] @
Pa ne misli se valjda da je sa 2 osovine putnicka.Sa cime da je povucem,kombijem.Odakle tebi ideja za E kategoriju ili si ti to onako,malo da ...
[ Joker @ 23.02.2014. 10:21 ] @
Kakve veze ima mala zastava sa prikolicom? BE kategorija je kao što i piše u vozačkoj, putnički automobil vuče prikolicu, nema to veze sa kamionom. Malu zastavu do 3500kg možeš da voziš sa B.
Kakva je ova? Ova se može vući sa putničkim autom.
http://auto.oglasi.rs/images/oglas/201108/316997/2.jpg
Ja sam takvu vukao sa više vrsta putničkih auta i nije bilo problema.
@inobradovic
najbolje da pitaš radi tvoje sigurnosti u MUP-u
I mislim da ukupan zbir ne sme da bude veći od 3500kg auto+prikolica+dozvoljena nosivost prikolice, ali najbolje da proveriš
[ Lavlja_Jazbina @ 23.02.2014. 11:04 ] @
Citat: Kakva je ova? Ova se može vući sa putničkim autom.
Moze,sa A6 2,5TDI,Peugeot V6 ali sa njim traljavo,bez obzira na 220 ks.
[ inobradovic @ 23.02.2014. 16:01 ] @
znaci ako auto + prikolica + teret na prikolice ne prelazi 3500kg onda moze se voziti sa kategorijom BE ?
[ Lavlja_Jazbina @ 23.02.2014. 16:07 ] @
Da.
Edit:
Citat: Prema novom Zakonu o bezbednosti u saobraćaju, koji stupa na snagu 10. decembra, postojaće posebna dozvola za vožnju priključnog vozila na automobilu. Kako kaže Milan Božović, asistent na Saobraćajnom fakultetu, vozači putničkog vozila koji će koristiti manje prikolice moraće da poštuju propise koji će se ticati mase i dimenzija prikolica. Po trenutno važećem zakonu, sa dozvolom B-kategorije na automobil može da se priključi prikolica do 750 kilograma, dok su za sve ostale prikolice, tačnije one do 3.500 kilograma, obavezne dozvole B i E kategorije.
– Bez posebne dozvole za priključno vozilo, vozači neće smeti da na automobil priključe prikolicu. Takođe će postojati i ograničenje brzine – kaže Milan Božović, asistent na Saobraćajnom fakultetu i koordinator u Komitetu za bezbednost u saobraćaju.
Kako dodaje Božović, prilikom upravljanja automobilom za koji je priključena prikolica neophodna je i drugačija tehnika vožnje. Poželjno je da se ne vozi brže od 70 kilometara po satu, a dodatnu pažnju treba obratiti tokom kočenja, skretanja i ulaska u krivinu.
– Vozilo za koje je priključena prikolica drugačije se ponaša na putu od onog koje se kreće bez nje. Zato je najbolje da, ako treba nešto da prevezete prikolicom, pre puta isprobate kako se ona „ponaša“. Sama prikolica, pogotovo one teže, imaju svoj kočioni sistem. Zato je neophodno znati kako se pravilno njima upravlja – objašnjava naš sagovornik.
Ipak, pre upotrebe prikolice treba proveriti i njenu tehničku dokumentaciju, kao se ne bi preopteretila. Takođe, treba proveriti da li su i prikolica i kuka kojom je vezana za vozilo atestirane.
Mnogi vozači su u dilemi da li će im vozilo više trošiti ukoliko je pod naporom. Tu, ipak, ima istine. Naime, što je teret teži, više je sile potrebno da se povuče, pa će se samim tim i trošiti više goriva. Više goriva se troši u gradskoj vožnji jer ima dosta zaustavljanja i kretanja.
Ukoliko odlučite da jednu i pazarite, dobro je da se raspitate koji je nabolji proizvođač priključnih vozila i da kupite što kvalitetniju prikolicu. Pobrinite se da je osovina na prikolici kvalitetna i dobro urađena jer će takva trajati znatno duže. Nije na odmet proveriti i kvalitet i debljinu dna prikolice, pa i svih ostalih materijala od kojih je napravljena. Takođe se dobro raspitajte i koja je prikolica najbolja za vaš automobil, jer mnogi vozači zanemare činjenicu da ne može svaka prikolica na baš svaki automobil da se namontira. To je veoma važno, jer ukoliko vaš automobil vuče težu prikolicu od propisane, može da dođe do brojnih nebezbednih situacija na putu.
[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 23.02.2014. u 17:19 GMT+1]
[ Joker @ 23.02.2014. 19:25 ] @
Citat: inobradovic:
znaci ako auto + prikolica + teret na prikolice ne prelazi 3500kg onda moze se voziti sa kategorijom BE ?
Ne, koliko ja znam auto+prikolica+nosivost prikolice. Ako ti je auto 1300kg, prikolica 500kg, nosivnost u saobraćajnoj za prikolicu ne može da bude veća od 1700 kg. Ako je nosivost prikolice 2000kg a ti u ovoj kombinaciji iz primera imaš na prikolici auto od 1000kg u prekršaju si.
[ inobradovic @ 04.04.2014. 17:44 ] @
ne razumem ovo bas najbolje sta sam u prekrsaju
auto 1300kg + prikolica 500kg + teret 1000kg = 2800kg
a kategorija BE vozi do 3500kg .
pojasni malo.
[ Lavlja_Jazbina @ 04.04.2014. 18:53 ] @
Nisi u prekrsaju do 3.500 kg zbirno.
[ Joker @ 04.04.2014. 19:02 ] @
Gleda se nosivost prikolice, koliko piše u saobraćajnoj, a ne koliko je težak auto koji je natovaren.
[ inobradovic @ 04.04.2014. 22:11 ] @
kolika sme da bude max nosivost prikolice da ne bi pravio prekrsaj ?
[ Lavlja_Jazbina @ 04.04.2014. 22:30 ] @
Radi se o nekom procentu od vucnog vozila ali koliko je to ne znam.
Citat: B+E – skup motornih vozila čija se vučna vozila ubrajaju u B kategoriju, a priljučna vozila imaju najveću dozvoljenu masu do 750 kg, koja nije veća od mase vučnog vozila bez tereta, a ukupna dozvoljena masa vučnog i priključnog vozila nije veća od 3600 kg (18 godina i potkategorije C1 i C1E)
[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 05.04.2014. u 08:11 GMT+1]
[ Joker @ 05.04.2014. 08:44 ] @
Citat: inobradovic:
kolika sme da bude max nosivost prikolice da ne bi pravio prekrsaj ?
Možda najbolje da odeš u MUP i dobiješ 100% tačnu informaciju.
[ inobradovic @ 05.04.2014. 09:30 ] @
[quote] Lavlja_Jazbina:
Citat: B+E – skup motornih vozila čija se vučna vozila ubrajaju u B kategoriju, a priljučna vozila imaju najveću dozvoljenu masu do 750 kg, koja nije veća od mase vučnog vozila bez tereta, a ukupna dozvoljena masa vučnog i priključnog vozila nije veća od 3600 kg (18 godina i potkategorije C1 i C1E)
ovo je izgleda kljucno ---> koja nije veća od mase vučnog vozila bez tereta <---,
ja ovako tumacim znaci ako je vozilo koje vuce prikolicu 1400kg i vuce prikolicu od 650kg znaci teret ne sme da bude tezi od 750kg da nebi masa bila veca od vucnog vozila.
valjda sam dobro rastumacio ?
[ Joker @ 05.04.2014. 11:29 ] @
Nije bitno koliki je teret na prikolici, nego kolika je njena ukupna dozvoljena masa (težina prikolice + nosivost) upisana u saobraćajnoj dozvoli od prikolice. Ako zbir auta + ukupne dozvoljene mase prikolice prelazi 3500kg a ti na prikolici imaš džak cementa ti si u prekršaju.
[ inobradovic @ 05.04.2014. 21:03 ] @
znaci nosivost prikolice 1700kg + prikolica 650kg + auto 1400 dolazimo do cifre 3750kg znaci u prekrsaju sam ?
[ Joker @ 06.04.2014. 18:14 ] @
Da, ali kako sam ti već napisao, najbolje da proveriš u MUP-u.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|