[ Zeleni zub @ 11.12.2013. 10:31 ] @
Letos mi jedan prijatelj donese iz Svedske jednu krpu i preporuci mi da njome obrisem stakla na autu jer i ljudi u Svedskoj time brisu auto stakla (i on medju njima).
Koliko sam zakljucio ima neke veze sa grafitom, evo konkretno o cemu se radi



Svinto

Prebrisem ja time sofer sajbnu i ostala stakla (samo od spolja). Stakla su pre brisanja bila suva i cista, i vec na prvi prolaz te krpe preko stakla, gomila nekog voska se nakupi na vlaknima te krpe. Do kraja ciscenja krpa je cela bila ulepljena u taj vosak, stakla sjajna i ja odusevljen

Medjutim sad kad su dosli hladni dani imam osecaj da se na staklima od spolja mnogo jace i brze hvata led nego prethodnih zima i da sofersajbni zapravo treba taj vosak koga sam ja uspesno skinuo

Pitanje je da li trebam da voskiram ili necim da premazem stakla od spolja kako se ne bi toliko ledila, ili je u pitanju samo moj subjektivan osecaj ?
(Ocekujem da ce vladd da uleti sa odgovorom)
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2013. 11:51 ] @
Probaj da pre zakljucavanja uvece proluftiras auto i izbacis topao vazduh.Isto tako ako je auto u nekoj zavetrini ili
ispod nekog drveta,manje ce ili nece se uopste uhvatiti skrama leda.Kod mene pali.
Sada si me asocirao da sredsvo protiv magljenja iznutra,premazem spolja.
[ vilil1 @ 11.12.2013. 14:07 ] @
Ta "krpa" ima u sebi neku penu. Ti si verovatno na suvo brisao stakla i to sto mislis da je vosak, je ustvari ta pena. Trebao si da je pokvasis i tada da operes stakla, onda bi penilo k'o ludo. Mada Svinto sluzi za skidanje masnoce i jacih prljavstina u kuhinji. Serpe, sporet...kao sto je i na slici.

Znaci...subjektivan osecaj. ;)
[ Zeleni zub @ 12.12.2013. 22:20 ] @
Auto mi je nocu parkiran u garazi tako da je ujutru sve OK, ali u toku dana dok je ispred kuce (juce i prekjuce npr) u roku od sat vremena stakla budu sva bela.
Sinoc oko 23h je bilo izuzetno hladno, izvedrilo. Automobili okovani injem i ledom. Setao sam u tom trenutku psa i obratio paznju na parkirane automobile. Svi koji nisu vozeni to popodne su bili beli full. Samo jedan Audi S6 za koji verujem da nije bio vozen je imao cista stakla kao da je napolju mirno letnje vece.
Imam negde jos delic svinta, samo da ga pronadjem pa cu obaviti taj test sa vodom
[ Zarko Silic @ 12.12.2013. 23:25 ] @
Pa to je normalno.

Rec je o sasvim prirodnoj fizickoj pojavi.

Kada se automol vozi, kabina se zagreva. Nakon zaustavljanja prestaje grejanje, a krene kondenzacija vlage na spoljnoj povrsini stakla koja se na nizim temperaturama mrzne.

Ako se automobil ne vozi nema ni spomenute kondenzacije.


Jel sad jasno?

Na tacku mrznjenja moze se uticati premazima. Postoje posebna sredstva koja se prskanjem nanose na stakla, ali najbolje se pokazala metoda sa obicnim prekrivacem preko stakla.
[ Java Beograd @ 13.12.2013. 06:59 ] @
Da nisi malo pomešao ? Kondenzacija se dešava na hladnim površinama, a ne na toplim.
[ Zarko Silic @ 13.12.2013. 08:09 ] @
Razmisli malo. Kasce ti se samo.
[ Java Beograd @ 13.12.2013. 08:13 ] @
Nema tu šta da se razmišlja. Prirodne pojave se posmatraju.

- Sedneš u kafanu i naručiš kafu, a ortak 'ladno pivo. Da li se kondenzat hvata na toplu šoljicu kahve ili na flaši 'ladnog piva ?
- Dal' se u tvojoj kujni kondenzat hvata u toploj rerni ili u hladnom frižideru ?
[ SASASTA @ 13.12.2013. 08:51 ] @
kondenzat se stvara na kontaktu hladnog i toplog.pivo je hladno ,okolina topla-kondezacija.u autu spolja hladno unutra toplo -kondezacija.sto neko rece jedino nakon voznje da se sve otvori 5 minuta onda nece magliti.
[ Java Beograd @ 13.12.2013. 09:36 ] @
^ Pogrešno, ili samo delimično tačno. U tvom primeru, topao auto - hladna spoljašnost doći će do kondenzacije, ali ne na spoljnem delu šoferke, već na unutrašnjem. Jer za hladnu spoljašnost, šoferka je topla, a za toplu unutrašnjost ona je hladna, pa će se magliti, ali iznutra.

Kondenzat se stvara na predmetu koji je hladniji od okolnog vazduha, i to je to.

Kad se soba rashlađuje klima uređajem, na hladnom izmenjivaču toplote (hladniji je od okolnog vazduha) se skuplja kondenzat. Kad se greješ na klima uređaj, onda je hladni deo spoljašna jedinica, i tamo je izmenjivač toplote hladniji od okolnog vazduha, pa se na njemu skuplja kondenzat. (koji se i zaledi ako je napolju ispod nule)
[ Zarko Silic @ 13.12.2013. 11:12 ] @
A sta cemo sa relativnom vlaznoscu vazduha?

I sa, recimo temperaturom stakla kod automobila?
[ codeNO @ 14.12.2013. 00:15 ] @
Ja samo znam da 5 dana nisam vozio auto, a iz veceri u vece auto sve belji i belji od mraza. Sta je ovde kondenzacija kad mi se jadan auto smrzao 5 dana?
[ Lavlja_Jazbina @ 14.12.2013. 08:15 ] @
Verovatno je temperatura u autu manja od spoljnje.
[ Java Beograd @ 14.12.2013. 09:07 ] @
Citat:
codeNO:Ja samo znam da 5 dana nisam vozio auto, a iz veceri u vece auto sve belji i belji od mraza. Sta je ovde kondenzacija kad mi se jadan auto smrzao 5 dana?
Pa to i nije kondenzacije. To je inje.
Mislim, nije kondenzacija jedina prirodna pojava, zaboga.
[ Zeleni zub @ 27.12.2013. 23:57 ] @
Ostao sam duzan informaciju
Citat:
Zeleni zub:
Imam negde jos delic svinta, samo da ga pronadjem pa cu obaviti taj test sa vodom


Pronasao sam delic svinta u podrumu pa sam se malo zanimao.
Tacno je da dosta peni kad se nakvasi.
Proverio sam, privlaci ga magnet, znaci neki feromagnetni materijal je u pitanju.
Uzeo sam jednu nit, merio sublerom (kljunasto merilo, kako se vec gde zove) otprilike je 0.02 mm debljine.
Pade mi na pamet pa sam merio i otpor te niti, otprilike 1 om po cm duzine.
Nisam imao pri ruci neki mikroskop da proverim oblik i gradju niti
[ deki111 @ 28.12.2013. 05:31 ] @
Citat:
Uzeo sam jednu nit, merio sublerom (kljunasto merilo, kako se vec gde zove) otprilike je 0.02 mm debljine.

Imaš oko sokolovo i opasan šubler kad njim meriš u stotu.
[ deki111 @ 28.12.2013. 09:21 ] @
Ovo gore se odnosi na klasičan šubler, a zaboravio sam da postoji i digitalni sa kojim bi mogao to da izmeriš.