|
[ KrkaCiC @ 22.12.2013. 13:00 ] @
| Pozdrav.
Kod pomenutog sistema EFI monopoint (reno 11 1.4) imam manjih problema.
Naime on ima neku klapnu koja je podesena da auto vuce vazduh iz blizine izduvne grane tj topao vazduh,a kasnije vuce normalan hladan vazduh!
E ja imam sledeci probelm. Dok auto vuce topao vazduh tj dok je klapana podesena tako auto ide kao na benzin,kasnije kad se prebaci na hladan vazduh polozaj autolosije ide,gas prima sa zakasnjenjem-pritisnem papucicu i on prvo radi kao da ima 3 klipa pa posle 2 sec primi gas normalno.
Kakav vazduh treba dobijati da bi radio super? Vruc ili hladan?
Najcudnije mi je u celoj prici sto kad upalim auto na hladno,dakle motor je stajao celu noc a napolju minus,auto odlicno prima gas i vuce-tad ne vuce stvarno vruc vazduh jer je i izduvna grana hladna
Ima li neko neku ideju?
Inace auto palim samo na plin-bez problema,trosi prosek oko 9,3 L |
[ vladd @ 22.12.2013. 15:57 ] @
Koristis plin netipicno, i ne zna se kakva su sve podesavanja obavljena, na plinskoj instalaciji...nesto kao "prilagodjenje zeljama musterije"..
Da li je topao vazduh problem, ili topla voda, koja pristize do isparivaca(cudna komponenta koja izgleda ne treba onima sto "pale na plin"), pa u toj zoni nastaju problemi.
Topa vazduh ne bi trebao da pravi problem, posto je manje topao nego recimo leti, a ako se bas sumnja na tako prostu vaarijantu, izbaciti ili blokirati klapnu neka ubacuje iskljucivo "hladan", da ne kazem spoljni vazduh...izvan motorskog prostora..
[ KrkaCiC @ 22.12.2013. 17:56 ] @
Nisam razumeo kako to koristim plin netipicno?
Plin je tako stelovan u servisu letos!
Sto se tice tople vode do isparivaca to ima Voda tj mix voda antifriz cirkulise normalno,sistem je zatvoren (ili polu-zatvoren) i izbacen je vazduh iz sistema.
Kakav vazduh vise odgovara za voznju na plin?
Meni je najcudnije sto auto kad upalim ujutru,tad uvlaci hladan vazduh,radi lepo,lepo prima gas... e onda posle nekog vremena on opet uvlaci hladan vazduh jer je klapna pomerena,ali tad losije radi!
Kad zatvorim vazduh na usisu rukom on reaguje,dakle ne vuce nigde fals vazduh!
P.S. nije bas "prilagodjen" jer trosi preko 9 Salim se ali samo mi smeta to sto na opisan nacin losije radi,i onda sporije ubrzava dosta,bukvalno se vuce,120 tesko dostize,nije mi problem i da trosi do 12 ali da bar ide
[ pajapop @ 22.12.2013. 19:20 ] @
Ne tipicno koristis startovanje motora...Motor se uvek pali na benzin, pa kad se motor zagreje prebacuje se na plin. To je zato da bi topla voda zagrejala rasprsivac, jer u suprotnom moze da dodje do zaledjivanja rasprsivaca i pucanje membrane u njemu. Za pomenuti problem u voznji, najbolje je da odes do servisa da ti to malo pregledaju ili eventualno presteluju mesavinu gasa i vazduha. A da...usis tolplog i hladnog vazduha nije istog promera, pa i kolicina vazduha nije ista...tako da je neko prestelavanje neophodno.
[ gti2 @ 22.12.2013. 19:26 ] @
Meni lici da imas viska vazduha tj kad prebaci na hladno,da delimicno uvlaci i sa tople strane pa razblazi smesu.Iz tog razloga majstori blokiraju klapnu na toploj strani ili stavljaju neku vrstu restrikcije na usis kao npr sundjer(uglavnom kod karburatorskih motora).
Za gas je "prijatniji" hladan vazduh,ali sto rece vladd,hladan letnji je topliji od vruceg zimskog tako da nije problem u temperaturi vazduha.Kad si menjao vazdusni filter?
[ KrkaCiC @ 22.12.2013. 19:29 ] @
Tako na plin ide vec neku godinu Crkla pumpa
Desilo mi se jednom jesenas da mi je zamrzao isparivac,majstor koji je sredjivao plin nije izbacio vazduh iz sistema za rashladjivanje
I prosle zime je po onom debelom minusu palio bez problema
U 2 servisa je bio jer jesenas nisam mogao da ustelujem ler i gusenje,i u jednom sam dobio pomenuto stelovanje,u drugom su ga super nastelovali ali je trosio preko 2-
Treci servis je onda sredio stvar,ali evo na kraju radi ovako Do njega idem u svakom slucaju,nego jel moguce da se zaprljalo nesto ili slican banalniji problem? Filter je menjan tada kad sam visio po servisu
[ KrkaCiC @ 22.12.2013. 19:33 ] @
Citat: gti2:
Meni lici da imas viska vazduha tj kad prebaci na hladno,da delimicno uvlaci i sa tople strane pa razblazi smesu.Iz tog razloga majstori blokiraju klapnu na toploj strani ili stavljaju neku vrstu restrikcije na usis kao npr sundjer(uglavnom kod karburatorskih motora).
Za gas je "prijatniji" hladan vazduh,ali sto rece vladd,hladan letnji je topliji od vruceg zimskog tako da nije problem u temperaturi vazduha.Kad si menjao vazdusni filter?
Pozdrav. Vazdusni filter mislim da je menjan pre oko godinu dana,ne secam se tacno. Probacu i tako,pa da vidim kako ce reagovati.
[ pajapop @ 22.12.2013. 19:37 ] @
Pre ce biti da je do membrane...Ali za svaki slucaj...teba pregledati i kontakte na osiguracu i na ventilima. Mozda se gubi neki kontakt pri vibracijama pa dolazi do iskljucivanja i ukljucivanja ventila i to dovodi do nestabilnog rada motopra...
[ KrkaCiC @ 22.12.2013. 22:29 ] @
Na membrane sam sumnjao kad je radjeno predjasnje stelovanje,ali membrane su relativno skoro menjane i zadnji serviser je rekao da su kao nove,i da ce jos dugo zavrsavati posao
I sve ostale je provereno
Promenicu filter za vazduh,pa ako ni to ne pomogne onda pravac servis pa cemo videti
Hvala ucesnicima
[ vladd @ 22.12.2013. 23:57 ] @
Mislim da je pre problem u isparivacu, pogotovo ako skoro nije radjen servis i menjana membrana. U njemu su mnogo vece razlike temperature nego u zoni vazduha.
[ KrkaCiC @ 23.12.2013. 00:00 ] @
Pa menjane su membrane i servisiran je isparivac krajem zime,pocetkom proleca,tako nesto
Meni samo opet nije jasno zasto kad se zagreje on stuca i brunda,a ne kad je hladan?
[ deki111 @ 23.12.2013. 06:41 ] @
Citat: KrkaCiC:
Crkla pumpa
Zameni pumpu i probaj kako radi na benzin kad se zagreje. Tako ćeš proveriti da li struja pravi problem, neispravna bobina to zna da radi kad se zagreje.
Paljenjem na benzin ćeš povećati vek membrane na isparivaču i izbeći njene nepotrebne zamene i odlaske u gas-servis na podešavanje.
Pre par godina plinadžije nisu htele da prime automobile koji ne rade perfektno na benzin na bilo kakvo servisiranje. Možda se nešto promenilo u međuvremenu zbog besparice, a vidim da si obišao dosta servisa bez rešenja na vidiku.
[ pajapop @ 23.12.2013. 18:29 ] @
Citat: KrkaCiC:
Pa menjane su membrane i servisiran je isparivac krajem zime,pocetkom proleca,tako nesto :)
Meni samo opet nije jasno zasto kad se zagreje on stuca i brunda,a ne kad je hladan?
A meni nije jasno kako ti uopste tako dugo palis auto bez benzina. Ja sam slusao price, i savete pravih majstora...a i svojim ocima sam se uverio kod jednog komsije...svojim ocima sam video kako izgleda zaledjeni isparivac...A to sto ti lose radi kad se zagreje...pa evo jedno objasnjenje...Kad se zagreje, zagreje se i rasprsivac koji sada zagreva plin i koji u sada "gasovitijem" stanju ulazi u grlo...znaci manja mu je koncentracija. Kad je hladan, u vecoj koncentraciji ulazi u glo i imas bogatiju smesu.
[ Cezar Corolla @ 23.12.2013. 18:41 ] @
Kakve veze ima kako covek pali, ako auto hoce da upali?
I ja moju Corollu palim i na -10 na gas. Sta je tu problem? Kako se meni nije zaledio isparivac? Zato sto nema vode u njemu.
[ KrkaCiC @ 24.12.2013. 00:04 ] @
Probacu onda da samo "odvrnem" plin pa cu uociti ima li razlike!
@Cezar tako je
Inace,prosle godine kad je bio onaj veliki minus sam palio na plin sa akumulatorom toliko slabim da je auto jedva verglao,ali bukvalno. Na par "jauka" od verglanja je upalio iz drugog puta.
[ vladd @ 24.12.2013. 12:05 ] @
Jeste Cezare, tako je, ali kada krenu problemi, tacno znas sta je i ne "prisecas" se kada si menjao membranu, znas u kakvom ti je stanju i karburator i struja...
Da li si presao 3, 8 ili 16000km od tada..i da li si (uopste) menjao ulje, i da li ima vode u isparivacu ..sve se zna, a tamo gde se ne zna...malo stucanja..
Ovako kada se zaaljkavi, onda se sve vraca u "prvobitni" status, dok se ne preceslja sve, pa posle pali na sta hoces..pardon, na sta mozes.
[ KrkaCiC @ 24.12.2013. 18:46 ] @
Kad sam napisao da se prisecam nisam mislio da znam otprilike koja godina je u pitanju,nego se ne secam da li je 19. maj ili mozda 26. maj
Inace sto se tice zamene ulja imam to zapisano u kolima,pratim naravno,nego sam ovde pisao otprilike.
Ja palim na plin zato sto je crkla pumpa,to znam i neka ostane tako,ne vidim sta bi mu falilo da pali na plin???
Da se razumemo ja nemam problem,vec problemcic,auto kad se ugreje ne ide kao kad je hladan,i samo je sitno stelovanje problem. Auto ne trosi puno,sem ako je 9,3 puno?
[ Cezar Corolla @ 24.12.2013. 19:29 ] @
Citat: vladd:
Jeste Cezare, tako je, ali kada krenu problemi, tacno znas sta je i ne "prisecas" se kada si menjao membranu, znas u kakvom ti je stanju i karburator i struja...:)
Da li si presao 3, 8 ili 16000km od tada..i da li si (uopste) menjao ulje, i da li ima vode u isparivacu:)..sve se zna, a tamo gde se ne zna...malo stucanja..:)
Ovako kada se zaaljkavi, onda se sve vraca u "prvobitni" status, dok se ne preceslja sve, pa posle pali na sta hoces..pardon, na sta mozes.:)
Ja sam samo alergican na price kako se obavezno mora svaki, ali svaki auto paliti na benzin, a nikako na plin. I alergican sam na price kako se mom komsiji nesto desilo, ali ne znam zasto, samo znam da je rekao da je to i to i da ono i ono ne treba raditi, ali mi nije jasno zasto, a neznanje me ne sprecava da brbljam, nego delim savete, kao da znamo i ja i komsija sta je bio problem.
Naravno da je za sekvent i motor sa diznama bolje paliti na plin, da bi dizne bile bar po malo u funkciji, ali to ne znaci da nekoga treba smatrati neznalicom ako pali na plin bez problema.
[ pajapop @ 24.12.2013. 22:03 ] @
Cezare, dobro ajd`...na stranu kako se pali motor... Pali ga mili kako hoces...Ali, ako neko stalno pali motor na plin, to znaci i da ga stalno vozi na plin...A gde je sad tvoj "profesionalni" savet da se motori koji su fabricki projektovani i konstruisani da se voze na benzin, ne smeju stalno i konstantno voziti na plin, vec u odnosu 1:5??? Kako plin dugotrajno utice na na pr. ventile...Da li se bolje hlade sa plinom ili benzinom...???
[ veselinovic @ 25.12.2013. 06:33 ] @
Mozemo li se malo zadrzati na tim ( urbanim ) mitovima oko plina i ventila.
Cisto teoretski, benzin bi ( na rdnoj temperaturi) do ventila vec dosao
u obliku gasa ( pare). Da to tako treba pobrinuli su se u fabrici
praveci sisteme za grijanje usisne cijevi i karburatora. Cak postoje i elektricni grijaci
u usisu.
Ajde, dobro, ako se ne ispari sav benzin ( a ovaj nas x-te klase nece) mozda ce se usisni ventil
malko i ohladiti tim sta god bilo ( jer benzin bi se morao ispariti kompletan).
Ali on svakako i nije toplotno opterecen kao izduvni.
Cime se hladi izduvni ventil?
Mozda je pametno onda staviti lose svjecice tako da izostane po koje paljenje
cisto da se ohladi i izduvni ventil.
E sad, mozda u benzinu ima neka supstanca koja na nivou nano cestica ostavlja
sloj na ventilima. Kazu da je olovni benzin imao tu funkciju.
Ali olovo se topi na cirka 300 stepeni, a celik na bar 5 puta vecoj temperaturi.
Legende ili tehnicke istine?
A do pregorevanja ventila uglavnom dolazi kad su pretegnuti ili kada
je smjesa siromasna.
[ Cezar Corolla @ 25.12.2013. 07:33 ] @
Citat: pajapop:
Cezare, dobro ajd`...na stranu kako se pali motor... Pali ga mili kako hoces...Ali, ako neko stalno pali motor na plin, to znaci i da ga stalno vozi na plin...A gde je sad tvoj "profesionalni" savet da se motori koji su fabricki projektovani i konstruisani da se voze na benzin, ne smeju stalno i konstantno voziti na plin, vec u odnosu 1:5??? Kako plin dugotrajno utice na na pr. ventile...Da li se bolje hlade sa plinom ili benzinom...???
Pa mozemo jedino ako mi ti objasnis na koji nacin plin lose utice na motor, ali ne da mi prepricavas tudje price, nego da tacno znas sta pricas.
Recimo, kako se benzin susrece sa izduvnim ventilom?
Imam osecaj da nisi za zdrav razgovor, nego samo za kritiku, sudeci po onome sto pises.
Imam sam stojadina pre Corolle. Pre mene ga dvojica vozila na gas, presli 80 kkm, ja presao jos 70 kkm, sve na gas. Glava skidana samo jednom zbog zaptivaca, na 130 kkm, karike nisu menjane. Moj cale ga jos vozi. Svecice Bosna nikad nisu bile prljave, jer se pre desilo da pukne elektroda, nego da se zaprlja. Stavi novu i vozi. Bile bele, ako verujes, svaki put kad sam ih vadio. Kod mene nije presao ni 1000 km na benzin.
????
[ vladd @ 25.12.2013. 10:04 ] @
Problem vise lezi u mentalitetu nego u tehnici.
Za voznju na plin je neophodno korektno stanje motora i funkcionisanje svih sistema, bilo da je 30 ili 3 godine staro vozilo.
E sad, mentalitet "plina" podrazumeva minimum minimuma investicija a maksimalna predjena kilometraza, odrzavanje aljkavo i podjednako lose(ako ne i gore) kao kada se vozi na benzin..ne posvecuje se paznje vozilu, natoci plin i "prelaze kilometri"..
Ulja, filteri, pojacano odrzavanje, dobre svecice, korektno nastelovan i motor i plinska instalacija, korektno izvedena plinska instalacija, su "suvisne" stavke u filozofiji maksimalno jeftinih kilometara..
Pa ko koliko "limes" napravi minimizma na svom vozilu(priblizi se nuli troskova odrzavanja), toliko ce i imati intenzivnu "zabavu" u eksploataciji..
[ Cezar Corolla @ 25.12.2013. 10:42 ] @
Tacno. I sve je to problem u glavi vlasnika, a ne u plinu.
Urbana legenda je da plin moze ostetiti motor ili svecice. Nece to uraditi plin.
Jos jedna prednost plina je sto on ne moze da udje u motor u tecnom stanju, pa da tako pravi problem u motoru i ulju, kao sto moze benzin. Kao sto je urbana legenda da plin pravi stetu po ventilima. Niko ne zna ni objasniti zasto i kakvu stetu bas plin moze napraviti.
[ veselinovic @ 25.12.2013. 15:27 ] @
Meni na pamet padaju sledece stvari:
1. Plin kod gorenja ima nesto vecu temperaturu ( to je akademskog nivoa, ali ako se pretjera sa opterecenjem, mozda)
2. Plin ipak malo duze gori od benzina ( manja brzina eksplozije) pa pri max obrtajima se moze desiti da proces gorenja traje i u taktu izduva.
3. Plin je jeftin pa je lakse " prziti" motor. Tj, manje se osjeti na dzepu.
Sva tri pomenuta faktora su u glavi vozaca, a ne u vrsti goriva.
[ vladd @ 25.12.2013. 15:42 ] @
Temperatura jeste nesto veca, ali moze da se "steluje"..Zato je "siromasna" smesa opasnija, posto dolazi do "overburna", sagorevanja ugljen monoksida uz visak kiseonika, i podizanja temperature do blizu 2000C
Zelja za "przenjem" motora i(istovremena) zelja za stednjom goriva su teska kolizija...a svaka teska kolizija u zivotu pravi probleme...
[ pajapop @ 25.12.2013. 21:56 ] @
Citat: Cezar Corolla:
Tacno. I sve je to problem u glavi vlasnika, a ne u plinu.
Urbana legenda je da plin moze ostetiti motor ili svecice. Nece to uraditi plin.
Jos jedna prednost plina je sto on ne moze da udje u motor u tecnom stanju, pa da tako pravi problem u motoru i ulju, kao sto moze benzin. Kao sto je urbana legenda da plin pravi stetu po ventilima. Niko ne zna ni objasniti zasto i kakvu stetu bas plin moze napraviti.
Pa stvar je u tome sto plin ne stiti ventile...U principu, svi ventili se vremenom habaju. Brzo otvaranje i zatvaranje pri kome ventili udaraju o svoja sedista, kombinovano sa visokim temperaturama koje su prisutne u prostoru za sagorevanje, konacno, pohabaju dodirne povrsine ventila i sedista. Usisni ventili imaju nesto povoljnije radne uslove jer se stalno hlade smesom koja se usisava (benzin ili gas) ali kod izduvnih ventila to nije slucaj. Umesto toga, oni su izlozeni toplim izduvnim gasovima koji ih "prze". Jedino hladjenje koje je pri tome prisutno je odvodjenje male kolicine toplote preko vretena na vodjicu ventila u kratkim intervalima kada je ventil oslonjen na sediste, tj. kada je zatvoren. Tada se toplota preko sedista odvodi na glavu motora. Izduvni gasovi, vremenom erodiraju i habaju ventil i izduvni gasovi se probijaju kroz otvor i pocinju da deluju kao gorionik za gasno zavarivanje.... i bla, bla bla... I to je proces "prirodnog starenja" koji postoji kod svih motora a moze se ubrzati siromasnom smesom, nepravilno podesenim paljenjem, nepravilnim zazorom ventila, slabo preciscenim usisnim vazduhom, a ja bih jos dodao i preteranom upotrebom gasa (pogotovo ako se onako..."przi i vozi do daske"...). Ovaj proces se usporava aditivima u benzinu. Kod olovnog benzina (koji nije vise u upotrebi) to je bio...koliko se secam... tetraetil olovo, Svojstvo TeO je „podmazivanje i hladjenje“ ventila nakon sagorevanja u smislu da se olovo (u nekom oksidnom spoju) taložilo po kontaktnim površinama ventila i sedista. Kontaktne površine „napunjene“ mekanim olovom su klizave (jer su „izbočine“ u ravni s ostalim delom površine) pa je drastično smanjen efekt „šmirglanja“ sedista koje nastaje dok se ventil u radu okreće oko vrata. Zapravo, upravo ovo „šmirglanje“ je glavni uzrok „utapanja“ (recesije) ventila u sediste (sediste je uvek mekše jer je manje toplotno opterećeno – bolje se hladi jer je učvršćeno na glavu). I to su stranci nazvali VSR (valve seat recession). Na potpuno identičan način deluju i današnji anti VSR aditivi u bezolovnom benzinu. S tim da su oni neškodljivi za katalizatore (jer se ne talože nakon hladjenja izduvnih gasova). Pogonom na plin nestaje učinak anti VSR aditiva koje sadrži benzin (jer ih u plinu nema !). A kako je i termičko naprezanje elemenata u komori sagorevanja vece, uslovi za ubrzani VSR su veći nego kod vožnje na benzin... I zato se dobronameno savetuje povremena voznja na benzin, da bi se koriscenjem aditiva koje benzin sadrzi u sebi sacuvali ventili, ne bi li se produzio vek motoru. Tacno je da voznja na gas ima i pozitivna dejstva na vek motora, ali to na znaci da treba da se zatvore benzinske pumpe...ne bi li se jos vise ustedelo...gde su granice???
[ veselinovic @ 26.12.2013. 05:39 ] @
Ostaje kljucno pitanje , tj sada vec dva.
1. Sta se desava sa olovom ( topi se na oko 330) na temperaturi topljenja celika ( oko 1550 )?
2. Ko je i kako naucio aditive sta je ventil a sta katalizator, tj. gdje ne smiju, a gdje moraju da se taloze?
Pored toga, ako su temperature gorenja vece zasto je ulje manje crno?
[ Cezar Corolla @ 26.12.2013. 15:02 ] @
Mnogo prazne price, a nigde objasnjenja kako plin lose utice na ventile.
Urbana legenda, koju su smislili oni koji nemaju gas.
Isto kao sto doktori pricaju kako klima u kuci ne valja, a svaki je ima u kuci.
[ vladd @ 26.12.2013. 17:14 ] @
Previse prazne price.
Ostecenje sica ventila je davno "basterizovana", kada kako i zasto, i ko zeli ceo istorijat, od "legende" do realnosti, neka cunja po netu.
Rec je, ukratko, o laviranju sa materijalima, pokusajima usteda, koje su dovodile do erozija caura koj su bile utiskivane u alu glave, i ponekih livova.
Taj problem nije aktuelan nekih cetvrt veka, pa i vise, mozda i 30 god...
Naravno da svi sklopovi imaju neki "licni" radni vek, ali nije primecena neka uvecana erozija.
Naravno, takve legende i price ce se podgrevati, i resavati problem dodatnim troskovima nabavki specijalnih aditiva.
Ali te ekonomsko marketinske poteze ne mozemo uzimati kao tehnicki argument nekog desavanja u motoru, vec se to svrstava u nekorektno poslovanje, kada se izmisli problem i nudi "lek" za dotican problem.
Neko moze da preciznije obrati paznju, na uvecanu temperaturu sagorevanja, da obrati paznju i izanalizira termalni menadzment, sistem hladjenja, materijale koji se koriste, i napravi analizu mogucih zona pregrevanja, naravno uz intenzitet pregrevanja, ali je to aktivnost koju moze da odradi premalo korisnika, da bi se imala jasna situacija, koliko je nebitno ili bitno doticno analiziranje.
Svakao se, oslanjajuci na eksploataciono iskustvo, mogu izvuci zakljucci, da li nesto steti ili pravi probleme, ali, male kolicine problema, ukazuju da nema univerzalnog resenja, niti univerzalnog zakljucka, vec se mora razmatrati svaki slucaj, ne samo tipa motora, vec i samog odnosa korisnika prema motoru u eksploataciji.
Jos jedan univerzalni zakljucak je, da motori(izuzetnoretki), koji su osetljivi na siromasnu smesu(zbog efekata visih temperatura), mogu pokazati nesto vecu osetljivost prema plinu, u odnosu na druge motore, ali manju osetljivost nego prema sagorevanju siromasne smese..
[ pajapop @ 26.12.2013. 17:37 ] @
Citat: veselinovic: Ostaje kljucno pitanje , tj sada vec dva.
1. Sta se desava sa olovom ( topi se na oko 330) na temperaturi topljenja celika ( oko 1550 )?
2. Ko je i kako naucio aditive sta je ventil a sta katalizator, tj. gdje ne smiju, a gdje moraju da se taloze?
Pored toga, ako su temperature gorenja vece zasto je ulje manje crno?
1. Nadam se da olovo u benzinu ne zamisljas kao neke opiljke od olova ili stangle koje plove po njemu...Svojevremeno, radilo se o aditivu, tetraetil olovo (TeO), koji je imao primarni zadak da podigne oktanski broj benzina, jer tadasnja tehnologija izrade nije znala za bolje. Tetraetil olovo je inace bezbojna masna tecnost i bila je veoma otrovna i kancerogena. I to je glavni razlog ukidanja proizvodnje benzina koji smo nekad znali kao olovni premijum ili super. Drugo korisno svojstvo tog aditiva je "hladjenje i podmazivanje" ventila, tako sto se taj aditiv nagomilava u mikrorupicama i risovima koji nastaju u normalnoj eksploataciji ventila po kontaktnim povrsinama sedista ventila i njegove glave. Kad aditiv popuni mikrorupice i mikro riseve, kontaktna povrsina sedista i glave je 100% - centna, a samim tim je i mogucnost odvodjenja toplote veca i sigurnija. kad aditiva nema, nema dobrog kontakta zbog erozije materijala, ima vise slobodnog prostora koji ne odvodi toplotu i samim tim zagrevanje je vece. Preveliko zagrevanje, toliko erodira materijal, da dolazi vremenom do produvavanja kroz nastale kanalice i ventil je van funkcije. Sadasnji bezolovni benzin, sad ima neki drugi aditiv, Koji se fabricki dodaje sa istom funkcijom da umanji brzinu habanja ventila. Svaki ventil ce se pre ili kasnije ipak pohabati, samo treba dovoljno dugo voziti...i forsirati masinu. Sada postoje i aditivi koji se sipaju u rezervoar...ne mogu bas sad da se setim neke posebne marke, ali otprilike ide u odnosu 1:1000, za ciscenje ventila...pa sigurno ste culi za neki od njih. Ja sam samo hteo da kazem...da nisam nigde naisao na podatak da u gasu postoje neki aditivi koji umanjuju proces habanja ventila. I mislim da je i to razlog zasto plinadzije i same savetuju musterije da voze 20-25% na benzin...da bi malo pomogle i izlecile ventile. Medjutim...ako se na plin vozi lagano, bez forsiranja, sa dosta rezerve u snazi, moguce je izbeci prebrzo habanje ventila, i postici veliku kilometrazu i dugovecnost, ali .... nisu svi tako dobri vozaci....ali treba ih makar povremeno okupati i benzinom.
2. Aditiv ide tamo kud i gorivo, pa umiva usisne ventile, a izduvne...pa sta znam...mozda sa izduvnim gasovima...nisam bas bio tamo...
Citat: Cezar Corolla: Mnogo prazne price, a nigde objasnjenja kako plin lose utice na ventile.
Urbana legenda, koju su smislili oni koji nemaju gas.
Isto kao sto doktori pricaju kako klima u kuci ne valja, a svaki je ima u kuci.
Pa sad mislim da sam malo objasnio...koliko sam znao. A gas sam vozio na jednim kolima..pa 70000km. I nikad nisam upalio kola bez benzina, i na 300m od kuce sam prebacivao na benzin. Mene su tako majstori koji su ugradili gas ucili...A svako nek izvuce svoj zakljucak i nek radi kako misli da treba...
[ KrkaCiC @ 26.12.2013. 17:49 ] @
Bacite pogled ovde: union
Ako je verovati ovome...
[ vladd @ 27.12.2013. 13:00 ] @
Ne vidim ja tu nikakve dodatne pameti, osim trgovackog, uproscenog pojasnjenja nekih dilema najprosecnijeg, izuzetno tehnicki nepismenog korisnika..
P.S.
Odvodjenje toplote u zoni ventila je konstruktivno reseno, bez obzira kakav je sadrzaj goriva..npr konkretnog tetraetila olova.
Olovo je "smesan" materijal prema odlivcima ili materijalu kovanog ventila..topi se na 320, a cvrstoca, tvrdoca i zilavost su mu priblizniji blatu nego metalima..
Sta pri udarima u zoni ventila ili sagorevanja smese pri 1200C moze da "doprinese"?
[ Cezar Corolla @ 27.12.2013. 20:42 ] @
Ja bih iz iskustva sa prethodnim stojadinom trebao da tvrdim da gas povoljnije utice na motor od benzina.
Koji jos stojadin predje 140 kkm, a da karike nisu zamenjene, a da iberlauf i dalje stoji na kucistu vazdusnog filtera, a ne ispod auta?
A taj je jos uvek dobar, pali na gas i na -15, a kad sam isao u Grcku s njim, potrosio pola litre ulja na 2000 km. Svecice Bosna, bele. 1989 godiste.
[ KrkaCiC @ 28.12.2013. 03:13 ] @
Sto se tice zastave (stojadina) u firmi gde sam radio jedan od sluzbenih je bio i kec,skala 55 ili kako se vec zvao tad. Kupljen nov,za oko 2 godine presao oko 130Kkm,uglavnom na plin sem gad nestane pa mora na benzin,i nista mu nije falilo. Samo redovno odrzavanje,i znam da je crkao nekoliko puta alternator (ili anlaser-neki iz skode felicie). Auto svakog dana 4 ili 5 osobe,i jos preko 50kg tereta
Pa vi vidite sta je to zastava
[ vladd @ 28.12.2013. 12:20 ] @
Kod motora sa kriticnom opremom, koja izaziva pravljenje raznih vrsta naslaga, koriscenje plina je veca korist za motor nego sto plin eventualno pravi neke mikroerozije.
Zastava je sklona bitumenoznim naslagama(i to zna svako ko je cistio zvono oduske kartera na kecu), mada i mnogi drugi motori, ali korisnici su skloni(gotovo obaveza) da koriste najnajnajjeftinija ulja za zastavinaa vozila(koja ne bi "preziveli" ni mnogi opaki motori), korisnici su skloni da ne pregledaju vozilo, i da prebacuju ionako predug termin za zamenu ulja(a vole povremeno da nagaze pedalu gasa), tako da je koriscenje plina, malo uozbiljilo odrzavanje.
Sipa se bar ulje "za plin", koje je znacajno bolje od najobicnije "optime"("fabricki" preporucene ali pre vise od pola veka), stoga takvi "uspesi" eksploatacije pokazuju da nije nemoguce preci 100kkm sa motorom konstrukcije proslog milenijuma..
Svaki motor sa losim uljem i lose odrzavan je "kratkog daha"...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|