|
[ MilanBECOOL @ 23.12.2013. 19:14 ] @
| Imam problem jedan malo veci..Tačnije imam golf 4 TDI (Crveno I), 2002 godiste, znaci stvara mi prevelik pritisak i voda izbija na bocu,stalno sipamo g12 i često izbije voda i tvrda su crijeva. Mijenjao sam cep nije uspjelo. Isao sam kod majstora promjenili smo termostat jer ventilatori se ne pale,tacnije nema kruzenja vode u autu.Gornje crijevo je vruce a donje hladno.... U cemu bih mogao biti problem tu?
Ni majstori ne znaju sta je problem.Ako neko zna dobro mi dosao dobar i opsiran odgovor. |
[ veselinovic @ 23.12.2013. 19:18 ] @
Pumpa za vodu.
Plasticni rotor proklixe na osovini.
[ MilanBECOOL @ 23.12.2013. 19:22 ] @
Servis sam radio prije 4000km i mijenjao sam sve to,i od tada mi grijanje ne radi.
Da li je taj rotor u pumpi ili gdje?
Hvala na odgovoru unaprijed.
[ pajapop @ 23.12.2013. 21:21 ] @
Citat: MilanBECOOL:
Imam problem jedan malo veci..Tačnije imam golf 4 TDI (Crveno I), 2002 godiste, znaci stvara mi prevelik pritisak i voda izbija na bocu,stalno sipamo g12 i često izbije voda i tvrda su crijeva. Mijenjao sam cep nije uspjelo. Isao sam kod majstora promjenili smo termostat jer ventilatori se ne pale,tacnije nema kruzenja vode u autu.Gornje crijevo je vruce a donje hladno.... U cemu bih mogao biti problem tu?
Ni majstori ne znaju sta je problem.Ako neko zna dobro mi dosao dobar i opsiran odgovor.
Iskreno...nisam naisao na nejasniji opis kvara..."zbrda s dola"...Prvo veliki pritisak u crevima i izbijanje tecnosti nastaje usled prevelike temperature "prokuvavanja". Ono hoce da nastane zbog zatvorenog termostata, ili ne ukljucivanja ventilatora. Ako nema kruzenja tecnosti, onda je to zbog zatvorenog termostata a ne zbog ventilatora koji se ne pali. A ako se ventilator ne pali to hoce ako je termostat zaglavljen u zatvorenom polozaju pa nema protoka. Gornje crevo vruce, donje hladno, znaci termostat je zaglavljen u zatvorenom polozaju i nema kruzenja tecnosti. I sad mi nije jasno...bio si kod majstora, zamenjen je termostat (valjda) i sta sad..opet isti problem??? Kako ne znaju u cemu je problem???
[ vladd @ 23.12.2013. 23:52 ] @
Prilicno aljkav rad doticnog mehanicara.
Visoku temperaturu kod motor mora da pokaze davac temperature i signalizacija na instrument tabli. Voda kruzi u "malom krugu" oko motora, ako termostat ne radi.
Ako nema kruzenja, onda je pumpa za vodu crkla i uvek se menja pri zameni kaisa
Koristi se zamenska sa metalnim propelerom, da se izbegnu glavobolje, i obavezno menja na 60000km. Kod nas se mogu naci dobre BERU pumpe.
http://www.youtube.com/watch?v=mgoyZXXAKoI#t=0
Da ne objasnjavam pevise, filmic govori vise od reci.
Te sve detalje je "majstor" mogao da proveri za par minuta..ukljucujuci i realnu temperaturu rashladne tecnosti, mereci otpor davaca temperature, ili OBD skenerom(ako je tabla, odnosno signalizacija neispravna).
[ Java Beograd @ 24.12.2013. 07:35 ] @
Ajde malo principijelno
1. Za visok pritisak u sistemu tj. "tvrda creva" odgovoran je samo i jedino čep. Bez obzira da li radi ili ne radi tremostat, pumpa bilo šta. Dakle za "tvrda creva" problem je čep
2. Previsoka temperatura:
2.1. Ako je neispravan termostat (zatvoren) nema kruženja u "velikom toku" - preko hladnjaka. Mali tok je vruć (grejanje u kabini) a hladnjak je hladan.
2.2. Ako je neispravna pumpa nema kruženja vode ni u "malom toku" - preko radijatora u kabini (a ni u velikom, naravno) Simptomi su visoka temperatura na davaču a ventilator u kabini duva hladno.
3. Da li sipaš g12 ili bilo šta drugo, ili čistu vodu česmovaču - nema nikakve veze sa ovim problemom
4. Venitlator se ne pali zato što je termoprekidač ventilatora na hladnjaku.
Po onome šta si laički opisao, rekao bih da je problem pumpa. Poslušaj savet koji ti je vladd dao.
P.S. I promeni majstora.
[ vladd @ 24.12.2013. 11:44 ] @
Da prosirim malo, pojasnjenje. Tvrda creva mogu biti i od busnog dihtunga glave, ali su SVA creva vruca i tvrda.
Tvrda creva su od povisenog pritiska, koji nastaje i kada voda interno kuva u okolini cilindra i nabija pritisak pare, posto nema cirkulacije. Odnosno propeler je napravio luft, ili se raspao i dosao do termostata
Ali, SVE te promene temperature, MORA da pokaze lampica na instrument tabli, da svetli crveno..sto nije spomenuto..
[ Java Beograd @ 24.12.2013. 12:34 ] @
^ Pokretač teme kaže "voda izbija na bocu", što je urpavo to: voda ključa u cilindru, i nagomilana para izbija, i tera vodu prema izlazu - tj prema prelivnoj posudi.
[ bakara @ 24.12.2013. 13:06 ] @
Da nije bio malo pregrejan taj golf?
Ja bih rekao da jeste, a tvrda creva i izbijanje vode su posledica toga...
[ vladd @ 24.12.2013. 14:38 ] @
Pregrejan 200%, nego je nejasan nedostatak signalizacije pregrevanja, koju (cak :)) i golf 4 ima..bar fabricki predvidjenu..
Elem, ne paljenje ventilatora bi bio prost problem da je samo do davaca, ali G4 ima "fan control module", koji majstori ne vole puno, nema popravke(bar ne lake ili budzenja), samo zamena. A nije jeftin..
Moguce je da je davac temperature neispravan, pa ne signalizira u kabini, a takodje ni ECU-u.
Kontrolnom modulu ventilatora je bitan termodavac na donjem delu hladnjaka..koji je mozda neispravan, ili pothladjen, nedostatkom cirkulacije..
Prvo pumpa..pa ce ostalo da dodje u funkciju..osim indikacije instrument table..koja je mrtva iz nepoznatih razloga.
[ bakara @ 24.12.2013. 14:53 ] @
Da nije golf i kupljen u takvom stanju?
[ MilanBECOOL @ 24.12.2013. 15:09 ] @
Bio sam kod drugog majstora, tj gdje sam radio servis... pumpa radi,prolazi voda... kaze 90% da je diftung glave motora i nema snage da propusti vodu i dolazi do termostata... u cetvrtak cu da radim ravnanje glave i promjenu diftunga pa cu da vam javit da li je to toga bilo...
[ Lavlja_Jazbina @ 24.12.2013. 15:54 ] @
U kom je polozaju skazaljka na satu za temperaturu,kada izbacuje vodu ?
[ MilanBECOOL @ 24.12.2013. 15:58 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina: U kom je polozaju skazaljka na satu za temperaturu,kada izbacuje vodu ?
na 90 stepeni, izbija samo kada ga malo vise tjeras,kad ode u vece obrtaje a ovako kada normalno vozis,povremeno trosi izbacuje...vise nego normalno...
[ deki111 @ 24.12.2013. 16:23 ] @
Pre rasturanja motora idi na proveru prisustva izduvnih gasova u rashladnoj tečnosti.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.12.2013. 18:12 ] @
Mozda zamena cepa ekspanzionog suda ?!
[ MilanBECOOL @ 24.12.2013. 20:52 ] @
Menjao sam,nije pomoglo...
[ Lavlja_Jazbina @ 24.12.2013. 22:07 ] @
Moze da se desi naprslina na hilzni,jedva primetna golim okom.
Probaj bez termostata,da li se pri istom rezimu voznje desava isto.Cisto kao proba.
[ vladd @ 25.12.2013. 00:01 ] @
Promeni pumpu(i kais), svakako je jeftinije nego rasturanje glave. Ionako je ko zna kada menjana..
To sto deluje da pumpa "radi", moze da radi na leru i malim obrtajima, ako se malo razlokao propeler na osovini, ali cim se optereti, nema POTREBAN protok.
Pritisak nastao izbijanjem gasova iz cilindra se moze proveriti, ali ako je termostat menjan, a done crevo hladno, moguce je probati bez termostata, ali pumpa kao problem ostaje..
Pumpa ne treba samo da "vrti", vec da ima ozbiljan protok na visim obrtajima.
[ deki111 @ 25.12.2013. 07:39 ] @
Citat: veselinovic:
Pumpa za vodu.
Plasticni rotor proklixe na osovini.
Citat: MilanBECOOL:
Servis sam radio prije 4000km i mijenjao sam sve to,i od tada mi grijanje ne radi.
Proveri sve što je menjano, to ti je jeftinije od skidanja glave.
Citat: MilanBECOOL:
Bio sam kod drugog majstora, tj gdje sam radio servis... pumpa radi,prolazi voda...
Kako je ovo utvrdio? Ako je video da se slobodno okreće remenica, to ne mora da znači da se okreću i lopatice pogotovo kad se zagreje motor, iznad je već pisano.
Citat: znaci stvara mi prevelik pritisak i voda izbija na bocu,stalno sipamo g12 i često izbije voda i tvrda su crijeva. Mijenjao sam cep nije uspjelo. Isao sam kod majstora promjenili smo termostat jer ventilatori se ne pale
Ako si ovako vozio 4000km, sigurno te čeka i zamena dihtunga glave, ali je najbitnije da nađeš uzrok kvara.
[ pajapop @ 25.12.2013. 22:44 ] @
Previdja se podatak da je pokretac teme naveo da je gornje crevo toplo a donje hladno. A to moze da bude samo zbog mehanicke prepreke, tj. zbog zatvorenog termostata. Svako drugo "nabijanje" temperature bi izjednacilo toplotu na crevima. Termostat se otvara zbog temperature u bloku...Cak i da pumpa ne radi, vruca voda iz bloka bi prirodnim pritiskom izgurala hladnu i dovelo do ujednacavanja. Al` ajd...videcemo...
[ Lavlja_Jazbina @ 26.12.2013. 05:42 ] @
Citat: ruca voda iz bloka bi prirodnim pritiskom izgurala hladnu
Kako to mislis ako je termostat prepreka?
[ vladd @ 27.12.2013. 13:14 ] @
Becool se ne javlja. izgleda da je sve pothladjeno:)
[ MilanBECOOL @ 27.12.2013. 14:28 ] @
Trenutno je majstor rasklopio glavu motora , malo je samo na diftungu pustao tj pocrnilo a glava motora je ravna totalno i nije napukla tako da ce danas da zavrsi tj samo promjeni diftung,pa vam javljam sutra da li je to problem bio....
[ Lavlja_Jazbina @ 27.12.2013. 15:21 ] @
Ta naprslina moze da bude i na bloku ( hilzni ).
[ Cezar Corolla @ 27.12.2013. 22:03 ] @
Citat: Java Beograd:
Ajde malo principijelno
1. Za visok pritisak u sistemu tj. "tvrda creva" odgovoran je samo i jedino čep. Bez obzira da li radi ili ne radi tremostat, pumpa bilo šta. Dakle za "tvrda creva" problem je čep
Ili kompresija u sistemu za hladjenje.
[ MilanBECOOL @ 28.12.2013. 03:07 ] @
Danas glava ide na ravnanje,rastavljeno je sve,klipovi i osovina sve je u redu,promjenit ce i gumice kod klipova da ne bi trosilo ulje,pa vam javlja da li je to problem bio...
A usput koje su posljedice radjena glave motora tj ravnanje i mijenjanje diftunga, tj da li se mijenja zvuk,rad,potrosnja i slicno?
[ deki111 @ 28.12.2013. 05:28 ] @
Citat: MilanBECOOL: Danas glava ide na ravnanje,rastavljeno je sve,klipovi i osovina sve je u redu,promjenit ce i gumice kod klipova
Ako se ovo odnosilo na glavu motora, onda si mislio na ventile, vođice i gumice ventila.
Citat: A usput koje su posljedice radjena glave motora tj ravnanje i mijenjanje diftunga, tj da li se mijenja zvuk,rad,potrosnja i slicno?
Da, ako se nešto ne uradi dobro. Može da utiče na prve dve stvari koje si nabrojao i preciznije na potrošnju ulja.
mala ispravka: diHtung ili zaptivač
[ MilanBECOOL @ 28.12.2013. 12:12 ] @
Upravo je glava došla sa ravnanja i majstori kažu da je to 1000% razlog bio što je nabijalo pritisak... Al' vidjet ćemo dok se sklopi to sad sve..
Tačnije sve je povađeno iz auta,i bregasta osovina i sve...radi se kao osvježavanje malo...
Pumpa je u redu,nošena je na test kod drugog auta,a što se tiče grijanja,kaže vjerovatno je do klapni al' sredit ce kada ovo zavriši...
[ vladd @ 28.12.2013. 12:24 ] @
Ako ne zamenis pumpu za vodu, sve to sto su majstori "otvorili" kao posao i zabavu, bice ponovljeno...
Glava je skinuta, motor otvoren, zameni kais, pumpu i spaner, sitna usteda 50-ak evra ce kostati mnogo vise...kasnije...
[ MilanBECOOL @ 28.12.2013. 12:35 ] @
Citat: vladd: Ako ne zamenis pumpu za vodu, sve to sto su majstori "otvorili" kao posao i zabavu, bice ponovljeno...
Glava je skinuta, motor otvoren, zameni kais, pumpu i spaner, sitna usteda 50-ak evra ce kostati mnogo vise...kasnije...
Radjen je veliki servis prije 4000 kilometara,i sve je to mijenjano...tako da su svi novi dijelovi i to bolje marke,nisu kinezi...
[ vladd @ 28.12.2013. 14:03 ] @
Postoji geneza kvara, zbog koje ja insistiram na odredjenim zahvatima.
Kod TDI ili ovakvih kakvog ja imam, zaptivka glave, dihtung, ne propusta bez ozbiljnog razloga. Odnosno, ne moze da se dogodi "sam od sebe" kvar.
u 99%(mnogo vise od 1000% ) je uzrok pregrevanja motora.
Geneza kvara sledi otprilike, popusti propeler na pumpi, napukne, ali je i dalje delimicno ucvrscen na osovini(tada je prikriven kvar) i neobican za detekciju, kod prosecnog vozaca. Pumpa vrti na nizim obrtajima, i hladi motor, ali na visim, ne povecava protok.
Dok se potpuno ne raspadne.
Indikacija je pregrevanje motora na visim obrtajima, i crvena lampica u kabini, ali nakon par minuta rada na leru dolazi do "normalne" situacije.
Nepostojanje indikacije, ili zanemarivanje pregrevanja dovodi do problema sa dihtungom. Tada mali prolaz podize pritisak u instalaciji, ako je polovicno pumpa radila, sada je jos vise opterecena, i pregrevanje se pojacava.
Sadrzaj gasova iz cilindra pravi gasne cepove po instalaciji, i na razne nacine otezava ili sprecava protok rashladne tecnosti.
Sto i novu pumpu uvodi u "probleme". Probleme rada u visokim pritiscima okoline...
Zamena dihtunga ne otklanja UZROK, nego POSLEDICU pregrevanja.
Zatim, kod nekih TDI modela je bilo potrebno busiti rupu na termostatu, posto se javljao cep vazduha IZA termostata, koji je otezavao progrevanje termostata injegovo otvaranje.
To naravno zavis od modela TDI(daleko da su svi isti, nekoliko varijanti je u pitanju), modela termostata i obicaja instalacije da pravi cepove.
Bez SVIH ovih detalja, JEZIVO je da se majstori bakcu POGADJANJEM kvara, bez definisanja GENEZE kvara na konkretnom motoru, i ceprkanjem oko POSLEDICE pregrevanja...
I dalje, bez objasnjenja sta je sa POKAZIVACEM pemperature na instrument tabili?? Zasto se nije palio ili sta pokazuje(je pokazivao) tokom rada..
Mnogo toga je "zanemareno" od strane majstora ili nedostatka odgovora na nasa pitanja, a trazi se odgovor..
E pa umesto odgovora, na postojeci problem, postavljam pitanje, DA li ste ustanovili GENEZU pocetka kvara, uzrok rupe na dihtungu?
P.S.
Ja i dalje predlazem da se bar skine pumpa i proveri, kao i zona ispod pumpe do termostata, posto se ne zna sta se desilo (ili nije) sa proslom pumpom, mozda je ostalo parce nekog propelera iz proslosti...
Inace su uslo u "igre bez granica", trosenja i finansija i zivaca...
[ Nebojsa Milanovic @ 28.12.2013. 14:11 ] @
Sasvim je u redu analitika oko utvrđivanja uzroka kvara, ali koji vozač dozvoljava da mu se penje temperatura i da ništa ne preduzima jer se na manjem opterećenju stanje normalizuje?
Pa moraš baš mnogo da ne znaš ili da te baš briga da se tako ponašaš.
[ MilanBECOOL @ 28.12.2013. 16:29 ] @
Pa kupio sam auto prosle godine u maju,trosio je odmah vodu vise nego sta treba,sad je jos vise je trosio,ipak smo od prosle godine od maja presli oko 18000 kilometara sa autom. Ja sam njemu objasnio ovo sto ste komentarisali i sve je probavano,vracena je i stara pumpa sto je bila nekad i sve isto radi i ispravna je.
Ostalo je jos na autu pospajat one kablove i detalje,glava je vracena na svoje mjesto i sklopljeno je sve... sutra ide na probu pa vam javljam...
I jos me usput zanima nesto... Kada sve se uradi i ako bude ispravno, da li auto moze izdrzati da ga jedno pola sata drzis ured u podu (na 208 km/h) AXR je motor,ima direktno ubrizgavanje govora? da li bi doslo opet do pregrijanosti motora?
[ veselinovic @ 28.12.2013. 16:38 ] @
Ih,
sta je pola sata za takav motor :).
Salu na stranu, nijedan serijski motor se nece obradovati takvom tretmanu.
Moze max opterecenje, ali kratko, vrlo kratko, iako treba izbjegavati.
Motoru prija dijapazon oko najveceg obrtnog momenta - za uobicajnei dizel oko 2500 RPM, za
uobicajeni benzinac oko 3500 RPM.
Sve preko je arcenje motora i goriva.
[ vladd @ 28.12.2013. 18:07 ] @
Ja i dalje ne znam da li na instrument klusteru, tabli, gori PLAVA lampa za temperaturu, pri radu hladnog motora, koja se ugasi kada se motor zagreje, ili nema nicega, totalni mrak?
Senzor temperature na ekspanzionoj posudi, mozda proveren?
Ili tu "proceduru" niko ne zna?
Toliko radova a svi insistiraju na informativnoj blokadi, nista se ne zna, nista se ne pita, nesto se "radi" a onda "PROBA"?
Pa da li je to TDI "prototip"?
Ako se svi detalji znaju i jasni su, taj ima da predje nekoliko desetina hiljada km bez ikakvih problema sa pregrevanjem..(ostala zapostavljanja raubovanog polovnjaka sa misticnim majstorima ne garantuju crkavanje neceg treceg).
Masiranje motora je ODLICNA stvar za dohodak mehanicara..narocito ako nakon takve voznje nece biti zamene ulja...itd..
Isibati ga kao na trkackoj stazi, a onda ga "mirno" voziti do termina "servisa"...
Treba se potuci sa navijacima, recimo Rada, pa nakon toga otsetati na kaficu
[ MilanBECOOL @ 28.12.2013. 19:24 ] @
Vladd radi se u golf 4,on uopste nema PLAVU nikakvu lampicu na instrument tabli... sve su crvene i zute... i sto se tice temperature ima nedostadak vode koja se cesto palila i to je jedina... i ona od temeprature koja je uvijek bila na 90 stepeni al' na dijagnostici pise povremena greska sa tim kada smo radili servis...
Uostalom dok bih sve provjeravao to sve,mogu uzet novo auto... odlucio sam se na glavu jer nekoliko majstora i ovaj sto ravna glavu bavi se relijom u BIH, i rekao je to... Uglavnom na rad ima garancija,pa nek' radi šta hoće... Majstor je rekao tj komšija ako ne bude ovo,on je rekao on će od sebe uradit to šta bude...
Uzrok je bio dosta toga, diftung i kod dizni je jedna strana kako ide gore dole napravila kao na matici od sarafa urezinu pa je to ispravljeno...
[ vladd @ 28.12.2013. 22:49 ] @
Ima merac temperature, on nemerljivo jasnije pokazuje stanje temperature rashladne tecnosti. I brzinu dostizanja radne temperature i tacnu radnu temperaturu.
Kako se instrument ponasao u voznji? Da li uvek stoji na sredini, ili krece od nule, pa dostigne 80-90 stepeni?
Ne treba da uzimas drugi auto, osim ako ne mislis na NOV auto:), inace je valjda normalno da pratis desavanja na sopstvenom vozilu, cisto iz ekonomskih razloga...
Postaces omiljen medju majstorima..
[ MilanBECOOL @ 29.12.2013. 10:08 ] @
Kod mene ništa nije plavo zasad palilo se , sem dugih svjetala...
Kreće se od 0 i polako dodje do 90 stepeni... Kao i normalno...
Evo kao na slici,polako ide... ovdje je radio jedno 5-10 minuta u mjestu... http://www.zaslike.com/files/sici3v5n32q1z5oig12v.jpg
Vec je na prvoj liniji,a kad ga upalis bude ispod skroz..
[Ovu poruku je menjao MilanBECOOL dana 29.12.2013. u 11:28 GMT+1]
[ vladd @ 29.12.2013. 15:48 ] @
To je dobro, mislim sve dobro izgleda, na leru.
E sad, provozaj ga malo, normalno, sa 2-2500 obrtaja, osmatraj temperaturu, da li se pomera, gde se pomera i koliko.
Posle voznje proveri tvrdocu creva(malo tvrda moraju da budu sistem je pod blagim natpritiskom), zagrejanost, gornjeg i donjeg creva , i da li gubi vodu, odnosno izbacuje na cep posude
[ MilanBECOOL @ 29.12.2013. 16:17 ] @
Auto je napravljeno i ne nabija više pritisak,grijanje radi,ventilator se pali na vrijeme... kruzenje je normalno,crijeva su meka i ne gubi vodu...
Problem je bio sve u glavi motora... testirao sam ga,vozio sam jedno 2 minute 200 km/h i nisam spustao ispod 2500 obrtaja i kada sam stao sve normalno..
Dihtung je bio problem...
[ vladd @ 29.12.2013. 23:07 ] @
Ranije pregrevanje je sprzilo dihtung, i sada je i finalna posledica toga otklonjena.
I izbegavaj pregrevanje ubuduce, ako se pojavi potreba za dolivanjem, dolij propisano razblazeni G12. Sada je sve u redu, ali ne treba iskljuciti osmatranje temperature ubuduce.
[ Lavlja_Jazbina @ 30.12.2013. 05:52 ] @
Ako mozes da objasnis 2500 obrtaja na 200km/h,a i samih 200 sem ako je cipovan na recimo 130ks.
Raditi dihtung glave na tom motoru daje sliku auta kome je dusa na ispovesti majstoru za veci zahvat.
Mislim da je problem ponovljiv,bas zbog takve voznje.Pretpostavljam da je majstor koristio nove srafove za glavu i mast za osigiguranje,obicno plave boje.
Pitam,posto si otisao smesta na dvesta.
[ vladd @ 30.12.2013. 09:52 ] @
Dobro si predpostavio samo ironiju.
Znas li ti posto je plavi loktajt, posto su novi srafovi kojih nema u prodaji, mogu da se naruce, ali stizu za nedelju-dve...?
Pa samo to bi psihicki unesrecilo majstora
Sreca je ako je imao-pozajmio moment kljuc
Izdrzace taj motor sikaniranje, ne dugo, godinu pa mozda i dve, a tada je vec vreme zamene....jos ako ga Zare preporuci u pitanjima za kupovinu polovnjak..ostaje "trziste" u zivotu
[ MilanBECOOL @ 30.12.2013. 11:40 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina: Ako mozes da objasnis 2500 obrtaja na 200km/h,a i samih 200 sem ako je cipovan na recimo 130ks.
Nisi me razumeo, nisam spusatao ispod 2500 obrtaja dok sam ga testirao, motor je AXR kome je max brzina 208 km/h,provjereno... Ima 101ks...
Malo sam se u mom mjestu raspitao,davno su neki radili,i radi im nekoliko godina vec bez problema,čak kažu da je i bolje nego što je bilo...al eto kako god da je... kad ode mijenjat auto :D
[ Zarko Silic @ 30.12.2013. 11:56 ] @
AXR je jedan od najboljih PD motora ikada proizvedenih (svaki ide znacajno preko 200 baz cipa mada mu je fabricki podatak nesto manji) sto ne znaci da se ne moze unistiti. Prosecna starost do 1. generalke je oko 600.000 km. Nakon generalke (koja kosta oko 1500 eura) ovi motori predju jos oko 400.000 km u proseku.
Ako se koristi adekvatno ulje (SAMO 505.01 i ni jedno drugo) skoro da stil voznje ne utice na radni vek.
[ vladd @ 30.12.2013. 12:11 ] @
Nesporno je jedan od najboljih malih dizela po pitanju robusnosti. I verovatno jedan od najboljih TDI motora.
Nije problem u njemu, vec u mehanicarima koji zloupotrebljavaju poznatu robusnost i maksimalno aljkavo ga rade...posto ispravan izdrzi 500-600kkm, aljkavo uradjen ce sigurno 100kkm, tesko je(nemoguce) traziti reklamaciju, a aljkavost se isplati samo majstorima...
[ Zarko Silic @ 30.12.2013. 12:24 ] @
Verovatno si u pravu. Zlouprerblja se cinjenica da je motoro dobar i da ce progutati haljkav rad.
[ Lavlja_Jazbina @ 30.12.2013. 15:32 ] @
Da je AJM pa da leti ali povladjujem informaciji.Taj motor je bio i u bori,bubi cak i u polu.Ipak mislim da je posle stavljanja dihtunga glave sa merama iz glave mehanicara ipak
nepotrebno testirati na taj nacin.
[ djuro mikulica @ 26.07.2015. 22:27 ] @
Na diesel motoru Golf IV,gubi se tečnost za hlađenje preko ventila koji se nalazi na ekspanzionoj posudi.U toku vožnje temperatura tečnosti je u redu sve dok nepade nivo tečnosi ispod dozvoljenog.Na pređenih 100km moram doliti cca 0,5l tečnosti.Skoro sam kupio auto i to sam primjetijo prilikom prve vožnje.Molim Vas za savet,kao sa sigurnošću utvrditi uzrok ove pojave.Hvala.
[ Lavlja_Jazbina @ 26.07.2015. 22:30 ] @
Ti zameni cep i resio si problem.
[ bakara @ 26.07.2015. 22:45 ] @
Meni se cini a je to pregrejan motor i ima problem sa glavom
[ Lavlja_Jazbina @ 26.07.2015. 23:20 ] @
Citat: gubi se tečnost za hlađenje preko ventila koji se nalazi na ekspanzionoj posudi.U toku vožnje temperatura tečnosti je u redu sve dok nepade nivo tečnosi ispod dozvoljenog.
Pa trebalo bi tako,mozda termostat zaglavljuje.Ali konstatovati temperaturu u ekspanzionom sudu je interesantno.
[ vladd @ 28.07.2015. 07:24 ] @
Dobro bi bilo da se pregleda ceo sistem, creva, hladnjak, plasticni dekl sa termostatima.za pocetak.
Ta prica "samo na cepu" slabo moze da pomogne, kao sto rece jazbina, zameni cep i resi problem, ali je velika sumnja da je bas ta "sitnica".
Ceo taj sistemje prepun slabih tacaka, plasticnidekl, creva, plasticna pumpa, dihtung glave pa i moguca je rupica na hladnjaku, mozda je pre prodaje na brzinu menjana tecnost, pa su ostali cepovi vazduha(slabo koji majstor ima sistem za vakuumiranje, obicno torese prostim nalivanjem), nije sipan korektan odnos 50:50(vise vode da se ustedi)..itd.
A mozda je gubljenje tecnosti i bio razlog prodaje.
Trebalo bi ispostovati staro, nepisano pravilo, da se nakon kupovine polovnjaka izmene sve tecnosti i potrosni materijal, da se "resetuje" stanje.
Po opisu, 80% je dihtung glave motora, ali sve ostalo zahteva detaljan pregled. Tzv "veliki servis" podrazumeva i zamenu pumpe za vodu...sto se na balkanu retko cini..
[ djuro mikulica @ 20.09.2015. 22:33 ] @
Djuro Mikulica < [email protected]>
22.52 (pre 28 minuta)
kome kontakt
Kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem postoje dve varijante vodenog hlađenja,zatvoreni i otvoreni sistem.Uloliko dođe do gubljenja tečnosti preko čepa na ekspanzionoj posudi potrebno je pomoću gasnog analizatora ustanoviti dok radi motor dali ima prisutnosti ugljenmonoksida odnosno izduvnih gasovau posudi.Ukoli nema,zamenite čep pod uslovom da na nijednom spoju nema gubitaka.U protivnom reč je o oštećenju zaptivke na glavi motora,naprslini glave ili clindra (hilnzne).Nakon demontaže glave vizuelnim pregledom će se uočiti stanje zaptivke i hilzne a ako je to OK mora se glava podvrgnuti hidro probi.Kod mene je bjo problem oštećenja zaptivke,zamenom iste kao i gumica na ventilima, šlajfovanje ventila i ugradnja novih brezona uz obavezno brušenje glave, semeringa na bregastoj problem je uz ispravn rad uspešno rešen na diesel motoru golf 4.Cena ovog zadovoljsva iznosi približno 150e.Ako imate ovakav problem rado ću vam pomoći savetom na tel.064 2276221.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|