|
[ kompa_kt @ 26.12.2013. 20:50 ] @
| Pozdrav svima. Znam da je naslov ove teme bombastican, ali kao takav, istinit je.
Naime, osoba koja je pokradena je moj brat.
On je imao ugovor u VIP-u od 20og oktobra 2011-te do 20og oktobra 2013-te.
Dogodilo se sledece. Kada je u avgustu otisao u VIP, zaposlena u korisnickom servisu mu je rekla da iako mu ugovor istice u oktobru, on ce morati da plati pretplatu za jos dva meseca. Medjutim, rekla mu je da moze da raskine ugovor do mesec dana ranije, i da ce mu u tom slucaju ugovor biti raskinut mesec dana nakon ugovorenog perioda.
On ju je poslusao i raskinuo ugovor 5og oktobra, posto mu internet koji je koristio vise nije bio potreban. Da je ugovor raskinuo recimo 21og, dan nakon isteka ugovornog perioda, morao bi da plati jos 2 meseca.
Ovako samo jedan.
Uz sledeci racun dosao je racun u iznosu od 37 000 DINARA.
Pisalo je da mora da plati ugovornu kaznu jer je raskinuo ugovor ranije.
U korisnickom servisu kazu da je jednostavno tako, i da je sve po zakonu.
Recite mi ko je ovde u pravu i da li ima ikakve sanse da se ovo resi na sudu u nasu korist?
ONA, ZAPOSLENA TAMO, mu je rekla da moze da raskine ugovor do mesec dana ranije. Kako sada ova ugovorna kazna kao da je raskinuo ugovor nakon 3 meseca koriscenja.
Pa on je placao racun 23 meseca redovno, i trebalo je da plati samo jos jedan.
Postupio je po njihovom uputstvu. |
[ 3way @ 26.12.2013. 21:03 ] @
Ne znam sta moze i da li moze, ali jedno je sigurno...Naucio je da ne veruje u to sta neko "kaze", dok nema pecat, dok se ne snimi, potpise, itd...
[ Miroslav Jeftić @ 26.12.2013. 21:26 ] @
Ovo je od prošle godine, ali verovatno još uvek važi:
Citat: VIP
Korisnik koji nije zainteresovan za nastavak korišćenja usluga nakon isteka trajanja postpejd ugovora (12 ili 24 meseca) treba da dostavi zahtev za raskid pretplatničkog odnosa koji stupa na snagu nakon proteka jednog punog obračunskog perioda računajući od dana propisnog zapodnošenje ovog zahteva. Sve dok ne podnese zahtev za raskid ili obnovu ugovora korisnik je aktivan, bez ugovorne obaveze, i dospevaju mu računi za paket koji je odabrao.
Najbolje je da korisnik šest nedelja pre isteka ugovora podnese pisani zahtev u kom će navesti da želi raskid ugovora nakon isteka minimalnog trajanja pretplatničkog odnosa (ugovorne obaveze). Ukoliko korisnik želi da raskine ugovor pre isteka ugovorne obaveze dužan je da plati predviđenu naknadu.
http://www.politika.rs/rubrike...i-nakon-isteka-ugovora.lt.html
Ako dobro razumem ovaj poslednji pasus, ako je ugovor raskinut PRE isteka, plaćaju se penali, a ako je raskinut POSLE onda je ok... e sad, ako je tvoj brat nekom greškom potpisao ovo prvo, onda su mu naplatili. Možda najbolje da proveriš još jednom kakav je zahtev podneo i šta je tom prilikom potpisao.
[ kompa_kt @ 26.12.2013. 21:26 ] @
Pa pazi, nema nikakve logike da sada plati 37 000. Zasto to?
Da li oni misle da zaista mogu tako da posluju? Da li to ima igde drugde na svetu osim ovde u kaubojskoj drzavi gde strane firme kradu kako stignu?
[ kompa_kt @ 26.12.2013. 21:30 ] @
"Najbolje je da korisnik šest nedelja pre isteka ugovora podnese pisani zahtev u kom će navesti da želi raskid ugovora nakon isteka minimalnog trajanja pretplatničkog odnosa (ugovorne obaveze)."
To je ono sto je on uradio, ali ipak mu je stigla ugovorna kazna.
I oni nece da priznaju to. Vec nam je stiglo i neko pismo od agencije "EOX Matrix" gde traze 37000 (posto je zadnji racun platio) + 1500 za njihove administrativne troskove.
Pa mislim stvarno...
[ l4m3r @ 26.12.2013. 21:36 ] @
Ne bih da ulazim u diskusiju oko vipa, jer bih verovatno popio brisanje teme. O njima sve najgore. Toliko.
Nego, ukljucih se ovde samo da kazem, iako cu verovatno biti napljuvan od strane laznih moralista, da tom EOS Matrix-u ne placa ama bas ni jedan jedini dinar. Koliko mi se cini, vip je njegov dug prodao eos matrixu, i sad ovi lihvari rade "svoj posao".
Ponavljam se, neka ne placa ni jedan jedini dinar njima!
[ kompa_kt @ 26.12.2013. 21:52 ] @
I sta sad, mi treba da platimo 37000 ni za sta?
Ima li ovde neki advokat?
[ KrkaCiC @ 26.12.2013. 22:04 ] @
Nadji ugovor pa procitaj sitna slovca i videces sta mozes da ocekujes. U svakom slucaju ja sigurno ne bih to platio.
[ Sceka @ 26.12.2013. 22:53 ] @
Mislim da je poenta u raskidu ugovora. Svaki raskid ugovora je propracen penalima (cifra je u zavisnosti od mnogih cinilaca... a sve pise u ugovoru koji korisnik potpisuje). Poenta je da ljudi ne razmisljanu pa ne konstatuju ra je raskid ugovora to sto samo "ime" govori - raskid! Zar nije jednostavnije ne raditi nista jer:
Citat: Sve dok ne podnese zahtev za raskid ili obnovu ugovora korisnik je aktivan, bez ugovorne obaveze, i dospevaju mu računi za paket koji je odabrao.
Znaci, ugovor istekne, saceka se najmanje mesec dana (ili par "obracunskih vremenskih intervala", ili kako se to vec zove) ili onoliko koliko je to tim njihovim propisima regulisano i ostane aktivan korisnik ali, sto je jako bitno!, bez ugovorne obaveze - sto podrazumeva da moze da menja paket koji placa i to svakog mesevca a moze i da potpuno otkaze uslugu kao takvu (da vrati broj, predje kod drugoga...).
Sve to je po zakonu i propisima a nista ne kosta - nema penala - i bolje je i logicnije od bilo kakvog raskida ugovora koji traje. Da dodam, ja mislim da VIP nije nikoga prevario jer je rec o raskidu ugovora.
Pozdrav!
[ Nabukodonosor @ 26.12.2013. 23:47 ] @
Sve je to ok, ali ne kapiram da postoje ljudi koji svojevoljno, bez neke prisile, odluce da potpisu ugovor sa VIP-om?!?!
[ Dexic @ 27.12.2013. 00:14 ] @
Ovo je mudro receno.
[ KrkaCiC @ 27.12.2013. 01:15 ] @
Citat: Nabukodonosor:
Sve je to ok, ali ne kapiram da postoje ljudi koji svojevoljno, bez neke prisile, odluce da potpisu ugovor sa VIP-om?!?!
Delim tvoje misljenje. Od njih bih uzeo samo pripejd,ako mi treba da pozovem nekog na njihovoj mrezi zbog promocije
Od Vip-a nista na otvoreno
[ Nabukodonosor @ 27.12.2013. 02:09 ] @
Kakve sam samo horor price cuo i procitao vezano za njih i torturu svojih klijenata, to ne znam da li sam negde sreo vezano za neku firmu.
[ Jovan 1988 @ 27.12.2013. 02:10 ] @
Sledeći put ,i to neka bude ljudima za nauk,jer se drugačije ne može.
Telefon pored sebe i snimi ceo razgovor,dakle tebe i operatera,operater naravno da zna da to snimaš,kako bi moglo da prođe na sudu.Pa onda ne može da sutra promeni priču kad ti imaš snimljeno.
Ovo je ko zna koja tema u nizu sa VIPom,gde ljudi padaju na slične stvari.
[ hotchimney @ 27.12.2013. 05:21 ] @
Na zahtevu/ugovoru prilikom zasnivanja pretplatničkog odnosa stoji iznos ugovorne kazne. Pogledaj koliki iznos tamo stoji.
[ Java Beograd @ 27.12.2013. 08:12 ] @
@kompa_kt
Nema druge, jasno je da je službenica pogrešila. Neka brat zakaže prijem / razgovor u pravnoj službi.
[ plus_minus @ 27.12.2013. 08:19 ] @
Džaba mu sad. Sekta je već prodala "slučaj" matriksu. Sad ga ovi iz matriksa ganjaju, a ovi su ostali čisti kao suza, oštećeni jadni i mirne savesti.
[ botr @ 27.12.2013. 08:57 ] @
Spor mora da resi sa VIP-om, nevezano za to sto su oni prodali taj "dug". Mislim da uterivaci dugova nisu toliko glupi da bilo sta plate pre nego sto naplate "dug". U svakom slucaju, ne treba da plati nista osim obracuna za poslednji mesec koriscenja usluge.
Inace, imam ugovor sa VIP-om i zadovoljan sam, koliko god to cudno zvucalo.
[ ventura @ 27.12.2013. 10:35 ] @
Citat: hotchimney:
Na zahtevu/ugovoru prilikom zasnivanja pretplatničkog odnosa stoji iznos ugovorne kazne. Pogledaj koliki iznos tamo stoji.
Ne stoji.
Odnosno barem meni nije stajalo pre 2-3 godina, već se visina te ugovorne kazne nalazila u nekim opštim uslovima poslovanja koji tebi mogu a ne moraju biti prezentovani prilikom potpisa ugovora.
[ hotchimney @ 27.12.2013. 11:17 ] @
To sam i pretpostavio.
E toliko koliko ne stoji toliko i platiš.
Iznos ili bar metod obračuna mora biti eksplicitno dat u onom dokumentu koji je potpisao korisnik.
Ono što je u "opštim uslovima" je stvar arbitraže i generalno se lako obara ako nema potpisa.
Inače u "opštim uslovima" nema ni cifre ni metoda već se navodi da "Pretplatnik se obavezuje da plati Vipu ugovornu kaznu zbog neizvršenja ugovorne obaveze, u iznosu koji je naznačen na zahtevu/ugovoru prilikom zasnivanja pretplatničkog odnosa".
Dakle, ako iznos nije naznačen "na zahtevu/ugovoru" tada nema iznosa. Tj. nula, ništica, nič.
[ kompa_kt @ 27.12.2013. 11:43 ] @
Pise da postoji ugovorna kazna, i pise da je 37 000.
Medjutim, onda je rekla da raskinemo ranije kako bi platili samo mesec dana preko 24 meseca.
Verovatno je doslo do greske, ali problem je sto tu gresku oni nece da isprave.
[ vladd @ 27.12.2013. 12:30 ] @
Sretnes nepoznato lice, koje prima platu od tvojih para i verujes mu "na jedan" u vezi preporuke "stednje".
Nema nikakve veze ugovorena kazna ako je ugovor isplacen u potpunosti, odnosno ugovorena obaveza za ugovoren period. Da li se prekinula usluga malo ili malo vise, ranije, u okviru obracunskog meseca, takodje je samo popust za operatera, posto ne opsluzuje doticni broj, ne zauzima resurse, nekoliko dana.
Elem, neke stvari oko ugovora moraju biti kristalno jasne, i konacno se naviknuti na novostecene obligacije, kod kojih nema podrazumevanja, simplifikovanja, i uproscenih naziva aktivnosti.
Prekid ugovora nije isto sto i zahtev za prekidom, iako je finalni dogadjaj identican. Zahtev definise detalje raskida, i tempiran je u blizoj buducnosti, i sluzi da se zavrsi obligacija na kraju perioda, a prekid je trenutna akcija, koja PREKIDA ugovor u doticnom trenutku, poprilicno jednostrano.
Ugovor se NE SME raskidati, ali se moze podneti zahtev, sa preciznim detaljima, zavrsetka ugovora. Ili zahtevati aneks(jos pri potpisivanju ugovora), u kojem ce biti naznaceno da ugovorna obaveza BEZUSLOVNO prestaje nakon perioda na koji je zakljucen, ako neko baz nema snage da se "mlati" po salterima u dane pred istek ugovora.
Kao drugo, obicno se korisnici polakome na neki aparat iz ponude, koji se dobija uz odredjen ugovor. Ocekivanja provajdera su da korisnik kroz pretplatu isplati beneficiranu cenu doticnog aparata(ili uplati odmah pun iznos beneficirane cene, sto se, mislim, nije jos dogodilo u Srbiji), i neki deo razlike u ceni se i nalazi u "kaznenoj" odredbi za nepostovanje ugovora.
Pa kada bi doticni detalji bili jasniji, jasniji bi bio i stav "sluzbenice" koja je dala losu i nepovoljnu informaciju, i jasniji bi bio zahtev za naplatu "kaznene" svote za nepostovanje ugovora..
[ Miroslav Jeftić @ 27.12.2013. 12:47 ] @
Citat: kompa_kt: Pise da postoji ugovorna kazna, i pise da je 37 000.
Medjutim, onda je rekla da raskinemo ranije kako bi platili samo mesec dana preko 24 meseca.
Verovatno je doslo do greske, ali problem je sto tu gresku oni nece da isprave.
Kao što je pomenuo vladd, zahtev za raskidanje se može podneti ranije, ali se sâm ugovor ne sme raskidati pre isteka. E sad, kako su se oni razumeli, šta je ko kome rekao... :S
[ kompa_kt @ 27.12.2013. 12:48 ] @
Ja sam kristalno jasno objasnio sta se desilo, ali izgleda da niko ne moze da veruje da je zaista tako. Umoran sam od ponavljanja, sto ovde, sto inace ljudima.
Dakle, zaposlena u korisnickom centru je predlozila da zahtev za raskid ugovora podnesemo pre kraja ugovorne obaveze, kako ne bi platili jos dva meseca (26 meseci) vec
jos jedan mesec (25 meseci). Ugovorna obaveza je 24 meseca, ali kod njih mora da se plati jos.
Desilo se to da smo dobili racun sa ugovornom kaznom, jer je ugovor raskinut pre vremena.
[ kompa_kt @ 27.12.2013. 12:50 ] @
Da objasnim.
Ukoliko imas ugovor od 24 meseca, i nakon isteka 24 meseca dodjes i podneses zahtev za raskid, moras da platis jos 2 meseca.
Ono sto je ona rekla je, dodjes mesec dana ranije, odnosno 23eg meseca svoje ugovorne obaveze, podneses zahtev za raskid i bude raskinuto mesec dana nakon isteka ugovorne obaveze.
Dogodilo se ovo.
[ Emmy @ 27.12.2013. 12:51 ] @
sluzbenica te je dovela u zabludu.
Obrati se visoj instanci u VIP i objasni da si raskinuo ugovor posle uveravanja doticne da neces snositi posledice.
Usput im zapreti da ces se obratiti sredstvima javnog informisanja.
[ kompa_kt @ 27.12.2013. 12:54 ] @
Citat: Emmy: sluzbenica te je dovela u zabludu.
Obrati se visoj instanci u VIP i objasni da si raskinuo ugovor posle uveravanja doticne da neces snositi posledice.
Usput im zapreti da ces se obratiti sredstvima javnog informisanja.
Niko u mojoj porodici nije dovoljno mocan da bi ikako pretio.
Ovo je bas naporno i iznurujuce. Ja sam imao ugovor u MTS-u pre, i znam da kada sam raskidao ugovor da je bilo gotovo istog trena.
Odmah mi je ugasen broj i sledeci mesec mi je stigao racun za pola meseca.
Mislio sam da je tako i ovde. Zasto komplikuju ovako.
I kako je moguce da ovako "grese"
[ 3way @ 27.12.2013. 12:59 ] @
Citat: kompa_kt:
Mislio sam da je tako i ovde.
HA!
[ kompa_kt @ 27.12.2013. 13:03 ] @
Zasto HA? Zasto ne bi bilo tako i ovde?
[ 3way @ 27.12.2013. 13:05 ] @
Pa zato sto ne postoji nijedan razlog da bude tako :)
Svaka kuca ima svoja pravila.
[ kompa_kt @ 27.12.2013. 13:08 ] @
Da, ali zar nije logicno da bude cisto i jasno.
Za mts svi kazu da je najveci lopov, ali iz mog REALNOG iskustva, mts je ne samo ok, vec i vise od toga.
Sve je cisto, jasno, jednostavno i posteno.
U VIP-u, od kad je moj brat uzeo ovo, samo problemi, sto tehnicke prirode, sto administrativne prirode.
[ 3way @ 27.12.2013. 13:20 ] @
Naravno da je logicno :)
E sad, sto nije tako ili onako kako bi mi zeleli, to je vec neko drugo pitanje...
[ plague @ 27.12.2013. 14:24 ] @
Mali off.
Nije ni MTS bas cist.
Npr ja sam obnavljao ugovor koji mi je isticao 31og otkobra. otprilike 17og novembra na sta mi je radnica rekla da cu novembar platiti po punoj ceni sto je sasvim ok.
Medjutim, moja sestra odlazi 25og decembra da obnovi ugovor koji joj istice 31og decembra na sta joj kazu da ce platiti punu cenu za decembar. Kog dana moze onda covek da dodje i produzi ugovor bez da plati neki 'penal'?
[ Fedya @ 27.12.2013. 15:06 ] @
Ne vidim cemu sva ova diskusija i bobastican naslov. Cini mi se da je situacija jasna:
- Covek je potisao ugovor u kojem pise da vazi do 20. oktobra i je kazna 37.000 ako se raskine ranije.
- Isti covek je raskinuo ugovor 5. oktobra.
Logican zakljucak je da treba plati kaznu. To da je nesto sluzbenica rekla ili nije rekla to je diskutabilno, i ako nije stavljeno na papir nema bas nikakvu vrednost.
[ kompa_kt @ 27.12.2013. 15:25 ] @
ali on je podneo zahtev za raskid, nije raskinuo. on je podneo zahtev u kome je pisalo da zeli da raskine ugovor nakon isteka.
kako me niko ne razume
[ hotchimney @ 27.12.2013. 15:34 ] @
U uvodnom komenatru si napisao:
Citat: On ju je poslusao i raskinuo ugovor 5og oktobra
A sada tvrdiš
Citat: on je podneo zahtev u kome je pisalo da zeli da raskine ugovor nakon isteka.
Naravno da te niko ne razume. Šta je tačno od ta dva?
[ kompa_kt @ 27.12.2013. 15:46 ] @
ovo drugo.
[ Dexic @ 27.12.2013. 16:06 ] @
E, vidis, sam sebe ne razumes, a ocekujes sa salterusom da se razumes :)
Salu po stranu:
Da li imas neki kopiju tog zahteva za raskid? Da li pise da si trazio raskid, ili da si trazio raskid posle kraja UO?
Idi ozbiljno razgovaraj sa nekim bitnijim, salterski radnici u VIP-u obicno znaju manje nego penzos koji samo prodje pored VIP-a, pa ti vidi.
Objasni situaciju, veca je verovatnoca da ce tako nesto uraditi, nego da ista mozes na forumu da postignes.
A ako pise da si trazio raskid, bez datuma od kada to zelis, a datum dokumenta je pre 5. oktobra, onda ti je ovo i jedino resenje.
Mislim, ono.... da ce nesto naplatiti od tebe ove matrice je vec pitanje, ali ako zelis da se to sredi - idi razgovoaraj sa nekim ozbiljnim.
[ Miroslav Jeftić @ 27.12.2013. 16:30 ] @
Citat: kompa_kt: ali on je podneo zahtev za raskid, nije raskinuo. on je podneo zahtev u kome je pisalo da zeli da raskine ugovor nakon isteka.
kako me niko ne razume
Pa ako ima primerak u kome piše da želi raskid nakon isteka, kako je onda raskinuto pre vremena? Trebalo bi da možeš da odeš kod njih i pokažeš da je raskinuto pre nego što je traženo?
[ kompa_kt @ 27.12.2013. 16:51 ] @
pa to sam i uradio miroslave. kazu da je sve onako kako treba i da moj brat treba regularno da plati 37 000.
ne moze da se zakaze dexic. niko nece da nas saslusa. call centar samo spusti slusalicu u jednom odredjenom trenutku. dzabe objasnjavanje.
da odemo direktno u njihov head, mislim da bi nas obezbedjenje izbacilo na ulicu.
a i dug je vec prodat.
jao bre...
[ Miroslav Jeftić @ 27.12.2013. 16:56 ] @
Onda jedino da vidiš sa nekim advokatom šta kaže, ništa drugo ti ne ostaje
[ fanfon @ 27.12.2013. 19:04 ] @
A jel tvoj brat zaposlen?
[ kompa_kt @ 27.12.2013. 19:16 ] @
Jeste. Ima platu 25 000 din. Zasto?
[ dalibord5 @ 27.12.2013. 19:56 ] @
znam da ce se sad javiti gomila dusebriznika i "legalista"
Ono sto vecina zaboravi jeste da je ovo sa VIP om lov umutnom i otimanje para.
Odredba o penalima zbog neosnovanog i jednostranog raskida ugovora ima smisla na pocetku perioda, nikako 15 dana pred kraj i to uz sporazumno raskidanje, uz zahtev.
Vise mi deluje kao da je VIP prodao dugove trecem licu, EOS Matrixu u paketu, pa je i tvoj brat upao u taj paket, bez provere detalja slucaja.
Ne postoji nacin da privatnom tuzbom EOS naplati sudskim putem taj "dug"
Ovde se radi samo o otimanju novca na brzinu.
Moj je predlog da nazoves EOS, ponudis dogovor, da platis neki jako mali deo sume, recimo 3000.
Verovatno su po toj ceni i oni taj dug preuzeli od VIP-a.
Ukoliko dogovor ne zele, prestani da se javljas na telefon i zaboravi na to.
Do suda svakako nece stici.
Pozdrav!
[ 3way @ 27.12.2013. 19:58 ] @
Citat: dalibord5:
Odredba o penalima zbog neosnovanog i jednostranog raskida ugovora ima smisla na pocetku perioda, nikako 15 dana pred kraj i to uz sporazumno raskidanje, uz zahtev.
Da to ima smisla, to bi i pisalo u ugovoru.
Ovako, koja je razlika u raskidu jedan dan nakon potpisa ili poslednjeg dana ugovora?
[ dalibord5 @ 27.12.2013. 20:04 ] @
razlika je sto niko zdrav i normalan, ciste svesti, ne bi raskidao ugovor poslednjeg dana ugovornog odnosa, ako zna da ce zbog toga imati bilo kakve posledice.
Ako to ipak ucini, onda verovatno i nije pri cistoj svesti ugovor potpisivao, pa eto razloga da bude nistavan.
Cinjenica je da se VIP-u ne isplati da bude baba roga u ovom slucaju.
Svaki ugovorni odnos, ma kako cvrsto bio zapisan moze biti predmet dogovora sa strankom.
Postoje medjudrzavni dogovori i promene ugovornih odnosa, kada ima volje.
Tesko mi je poverovati da VIP nema nacina da proveri konkretan ugovorni odnos i slucaj raskida i ,uz dogovor sa strankom, dodje do najboljeg resenja za sve zainteresovane strane.
Imao sam slican slucaj sa jednim dobavljacem vode za kucni aparat i znam sta je iznudjivanje novca.
Svi zaboravljaju odnos sa kupcem, profit firme na duze staze, zadovoljnstvo korisnika...ne, lakse je odmah mahati papirima i utiuzivati nenormalne sume novca.
24 meseca covek uredno placa racune za mobilni, napravi omasku, proisteklu iz dogovroa sa njihovom sluzbenicom, iako nije jednostrano raskinuo ugovor i prestao da placa svoje obaveze, nego cak i uputio regularan zahtev....sve je to maltretiranje i u suprotnosti sa zdrvom ekonomskom logikom.
[ 3way @ 27.12.2013. 20:12 ] @
Citat: dalibord5: razlika je sto niko zdrav i normalan, ciste svesti, ne bi raskidao ugovor poslednjeg dana ugovornog odnosa, ako zna da ce zbog toga imati bilo kakve posledice.
O, i te kako bi.
Svakih pet minuta neko hoce da raskine ugovor jer mu odjednom ne odgovaraju uslovi, kamate, qrci i palci...a kada nastanu problemi, onda su krivi provajderi, drzava, banke, Vatikan, masoni i sta sve ne...i sve samo zato sto ljudi ne citaju sta potpisuju i sto su u fazonu: "Ma nesto cu smisliti"....
I kao sto rekoh, poslednji ili prvi dan, uopste nije bitno.
[ dalibord5 @ 27.12.2013. 20:20 ] @
3way, a verujes da je narod, u principu stoka i spreman svakako da zavrne banke, provajdere...a te iste banke ne koriste lov u mutnom, neprimerene troskove, jednostrane promene uslova i kamata?
Nije li sud vec nekoliko puta kaznio pojedine banke zbog takvog ponasanja?
A cak i bez tih sudskih odluka, meni je jasno da je vecini banaka i provajdera ovde dozvoljeno da radi bukvalno sta hoce, i da se a priori postavlja da su u pravu.
Kod nas jos nema potpune trzisne ekonomije, kada je bude nece smeti tako da deru korisnike, nego ce se boriti za svakog kupca i korisnika.
[ 3way @ 27.12.2013. 20:28 ] @
Citat: 3way, a verujes da je narod, u principu stoka i spreman svakako da zavrne banke, provajdere..
Da :)
Samo treba razlikovati slucajeve gde jedan od potpisnika ugovora lovi u mutnom od slucajeva u kojima jedan od korisnika koristi APP taktiku za ostvarivanje ciljeva.
Nije svaki slucaj ogromnog racuna krivica banke, kao sto nije svaki slucaj ogromnog racuna (ili neke "kazne") krivica korisnika.
[ scoolptor @ 27.12.2013. 20:31 ] @
@kompa_kt
Izvod iz Zakona o zastiti potrosaca:
Citat:
III NEPOŠTENO POSLOVANJE
Zabrana nepoštenog poslovanja
Član 19
Zabranjeno je nepošteno poslovanje.
Trgovac snosi teret dokazivanja tačnosti podataka u vezi sa proizvodom, koje je dao pre, za vreme i nakon zaključenja ugovora.
Pojam nepoštenog poslovanja
Član 20
Poslovanje je nepošteno:
1) ako je protivno zahtevima profesionalne pažnje;
2) ako bitno narušava ili preti da bitno naruši ekonomsko ponašanje, u vezi s proizvodom, prosečnog potrošača na koga se to poslovanje odnosi ili kome je izložen, odnosno ponašanje prosečnog člana grupe, kada se poslovanje odnosi na grupu.
Trgovac bitno narušava ekonomsko ponašanje potrošača ako svojim poslovanjem bitno umanjuje sposobnost potrošača da razborito odlučuje, usled čega potrošač donosi ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo.
Ekonomska odluka potrošača je odluka o tome da li, na koji način i pod kojim uslovima da kupi proizvod, da cenu plati u celosti ili delimično, da li da zadrži ili da vrati proizvod, ili da iskoristi neko drugo pravo u vezi s proizvodom koje ima po osnovu ugovora, da li da nešto učini ili da se uzdrži od kakvog postupka.
Poslovanje koje preti da bitno naruši ekonomsko ponašanje jasno određene grupe potrošača, koji su zbog svoje psihičke ili fizičke slabosti, uzrasta ili lakomislenosti naročito osetljivi na tu vrstu poslovanja ili na dati proizvod, pod uslovom da se od trgovca moglo osnovano očekivati da to predvidi, procenjuje se prema prosečnom pripadniku te grupe potrošača.
Odredbe stava 4. ovog člana se ne odnose na slučajeve uobičajenog i dopuštenog oglašavanja koje podrazumeva i davanje preteranih izjava ili izjava koje ne treba uzimati doslovno.
Nepoštenim se naročito smatra obmanjujuće poslovanje, nasrtljivo poslovanje, kao i povreda dužnosti obaveštavanja u skladu sa ovim zakonom.
U nepošteno poslovanje se ubraja i povreda dužnosti obaveštavanja potrošača iz člana 16. ovog zakona, kao i povreda dužnosti obaveštavanja potrošača o njegovim pravima u skladu sa ovim zakonom, u vezi sa:
1) ugovorima na daljinu;
2) ugovorima o turističkom putovanju i vremenski podeljenom korišćenju nepokretnosti;
3) označenjem cena;
4) ugovorima zaključenim upotrebom elektronskih sredstava.
U nepošteno poslovanje ubraja se i povreda dužnosti obaveštavanja potrošača o njegovim pravima u vezi sa medicinskim proizvodima za ljudsku upotrebu; finansijskim uslugama na daljinu; zajedničkim ulaganjem u prenosive hartije od vrednosti; posredovanjem u osiguranju; životnim osiguranjem i drugim vrstama direktnog osiguranja; prodajom finansijskih instrumenata; prospektom koji se objavljuje u slučaju javne ponude hartija od vrednosti ili njihovog prihvatanja za trgovanje, u skladu sa zakonima kojima se uređuju navedene oblasti.
Obmanjujuće poslovanje
Član 21
Pod obmanjujućim poslovanjem, u smislu ovog zakona, smatra se poslovanje trgovca kojim navodi potrošača da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo, tako što mu daje netačna obaveštenja ili na drugi način dovodi ili preti da dovede prosečnog potrošača u zabludu u pogledu:
1) postojanja ili prirode proizvoda;
2) osnovnih obeležja proizvoda koja se odnose na dostupnost, prednosti, rizike, način izrade, upotrebu, dodatke koji prate proizvod, pomoć koja se potrošačima pruža posle prodaje i postupanje po njihovim pritužbama, način i datum proizvodnje ili pružanja usluge, isporuku, podobnost za upotrebu, način upotrebe, količinu, specifikaciju, državu proizvodnje i državu porekla žiga, očekivane rezultate upotrebe ili rezultate sprovedenih testova ili provera;
3) obaveza trgovca i obima obaveza, razloga za određeno tržišno postupanje i njegove prirode, označavanja ili ukazivanja na lice koje posredno ili neposredno podržava ili preporučuje trgovca ili proizvod;
4) cene ili načina na koji je obračunata ili postojanja određenih pogodnosti u pogledu cene;
5) potrebe za servisiranjem, delovima, zamenom ili popravkom;
6) položaja, osobina ili prava trgovca ili njegovog zastupnika koji se odnose na njihov identitet ili imovinu, kvalifikacije i status, svojinskih i prava intelektualne svojine kojima raspolažu, nagrada ili priznanja koja su primili;
7) prava potrošača, uključujući pravo na zamenu stvari ili vraćanje novca ili rizika kojima može da bude izložen.
Obmanjujuće poslovanje obuhvata i stvaranje opšteg utiska kojim se prosečni potrošač navodi da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo, bez obzira na tačnost obaveštenja koja su mu data.
Obmanjujuće poslovanje postoji ako trgovac, uzimajući u obzir sve okolnosti konkretnog slučaja, navodi ili preti da navede prosečnog potrošača da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo, tako što:
1) oglašava proizvod, uključujući upoređujuće oglašavanje i time otežava razlikovanje proizvoda od drugih proizvoda, žigova, naziva drugih proizvoda ili oznake konkurenta;
2) krši odredbe kodeksa ponašanja kojem je pristupio.
Propuštanje kojim se obmanjuju potrošači
Član 22
Obmanjujuće poslovanje propuštanjem trgovca da preduzme određenje radnje postoji kada trgovac, uzimajući u obzir sve okolnosti slučaja, prostorna i vremenska ograničenja upotrebljenog sredstva komunikacije i dopunske mere koje je preduzeo u cilju obaveštavanja potrošača:
1) uskrati potrošačima bitna obaveštenja koja su prosečnom potrošaču potrebna za razumno odlučivanje, čime navodi ili preti da navede prosečnog potrošača da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo;
2) skriva bitne informacije ili informacije pruža neblagovremeno ili na nejasan, nerazumljiv ili dvosmislen način ili kada propusti da istakne poslovnu svrhu svog obraćanja potrošačima čime navodi ili preti da navede prosečnog potrošača da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo.
Poziv na ponudu i obaveštenje o osobinama i ceni proizvoda koje trgovac dostavlja potrošaču mora, osim ako nešto drugo ne proizlazi iz okolnosti slučaja, da sadrži:
1) osnovna obeležja proizvoda u obimu koji odgovara datom proizvodu i upotrebljenom sredstvu komunikacije;
2) naziv i adresu trgovca i po potrebi naziv i adresu trgovca u čije ime posluje;
3) cenu koja obuhvata poreske i druge dažbine i dodatne troškove, troškove transporta, poštarinu i troškove isporuke;
4) pravila o plaćanju, isporuci i izvršavanju ugovornih obaveza i načinu na koji se postupa po pritužbama potrošača ako pravila odstupaju od zahteva profesionalne pažnje;
5) obaveštenje o pravu na jednostrani raskid ugovora.
Izuzetno od stava 2. tačka 3) ovog člana, ako se zbog svojstava proizvoda cena ili dodatni troškovi ne mogu unapred obračunati trgovac je dužan da potrošaču dostavi podatke na osnovu kojih se cena odnosno dodatni troškovi obračunavaju.
[ hotchimney @ 27.12.2013. 22:29 ] @
Ukoliko je čovek siguran da je tražio raskid po isteku ugovorne obaveze onda nije dužan nikome ništa i ne treba da se dogovara ni sa VIP-om ni sa EOS-om. Pogotovu ne treba nuditi novčanu nagodbu.
Sam zahtev je dokaz. Ukoliko nema overen/potpisan duplikat zahteva za raskid (a trebalo bi da ima) onda od VIP-a traži original ili kopiju u slučaju potrebe.
Otkačiti i jedne i druge a ako ovi iz EOS-a nastave sa uznemiravanjem prijaviti ih policiji. Naravno, EOS-u tada ostaje samo tužba ali ako je zahtev valjano sastavljen EOS neće uspeti.
Ne treba igrati na kartu smanjenja novčanog iznosa penala (pri kraju ugovorne obaveze) jer sumnjam da bi se to moglo braniti na sudu (možda uz ekstra advokata). Ugovor je dobrovoljno usvojen, dokumentovan, u suštini nije protivan zakonu o zaštiti potrošača tako da nema svrhe pokušavati obotiri ili izmeniti ugovor i ugovorne obaveze.
Takodje ne treba se pozivati na službenicu budući da se teško dokazuje "rekla/kazala".
Dakle, zahtev za raskid ugovorne obaveze sa naznačenim peridom (direktno ili indirektno) od kad stupa na snagu raskid je najjače oružje u ovom slučaju. Samo mi ne znamo šta je naznačeno tako da će kompa_kt morati to sam da proveri.
[ Java Beograd @ 29.12.2013. 08:11 ] @
Ovo šte je skoolptor izneo je prava infromacija. Dakle, pokretaču teme ponavljam savet: zakazati razgovor sa pravnom službom VIP-a, ne sa kokoškama iz poslovnica. Objasniti problem, predočiti paragrafe zakona.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|