|
[ ash @ 02.01.2014. 14:01 ] @
| Zdravo svima,
Prije par dana, pred polazak na put, provjeravao sam nivo ulja i na onoj traci (i kuglici na kraju trake) nasao tragove neceg sto podsjeca na bijelu kafu. Nakon sto sam obrisao trakicu i ponovo ju vratio na njeno mjesto i izvukao, na kuglici na dnu trake nije bilo niceg sem ulja, ali je i dalje bilo tragova te materije na traci - pretpostavljam od onog sto sam razmazao inicijalno izvlaceci traku.
E sada, mene zanima sta bi to moglo da bude. Vozim Ford fiestu 2001. (benzin), presla je oko 140.000 i do sada nije imala ovakvih problema.
Pozdrav i hvala za misljenje :) unaprijed |
[ Goran Mijailovic @ 02.01.2014. 14:03 ] @
Lici na emulziju koja se pravi od ulja i vode.
[ etjen @ 02.01.2014. 15:11 ] @
i jeste, ali verovatno nije zabrinjavajuće jer se to dešava na nekim motorima koji se voze često nezagrejani po gradu. Ispariće posle dužeg puta.
Naravno, možda je pomešao i ulje i vodu ali ne verujem, pre će biti kondenzacija samo...
[ ash @ 02.01.2014. 15:56 ] @
Hvala puno ljudi. Tako mi je vec rekao jedan lik, ali sam htio da provjerim na jos jednom mjestu. Ne bih da mi u HR stane auto jer bi me odrali za slep.
U svakom slucaju, pogledacu kdo majstora kad dodjem kuci.
Pozdrav
[ vladd @ 02.01.2014. 20:24 ] @
Nema potrebe da davis majstora.
"Majonez" je posledica kratkih voznji i nekompletne ventilacije kartera. Nestace nakon duze voznje, kada se motor dobro zagreje.
Eventualno mozes da promenis ulje, kada za to dodje vreme, za neko kvalitetnije, malo ce smanjiti kolicinu majoneza, ali je osnovni uzrok vakuum(nastao kretanjem klipova) u hladnom karteru...i vlaga iz vazduha.
[ Java Beograd @ 02.01.2014. 22:06 ] @
Opušteno. Potraži slike na googlu za termin "engine oil mayonnaise" i biće ti jasnije.
[ Zarko Silic @ 02.01.2014. 23:52 ] @
Ako je uzrocnik prisustva vode u motoru kondenzacija, majonez bi trebao biti dokaz ispravnosti i kvaliteta ulja, a ne nekvaliteta.
Zar ne?
[ vladd @ 03.01.2014. 10:32 ] @
Svako ulje pravi emulziju, neka vise neka manje. Odnosno, bolja ulja se lakse rekuperiraju, i majoneza je manje i uglavnom oko hladnih u udaljenih delova motora. Poklopac za sipanje ulja je omiljeno(udaljeno) mesto.
Pojava majoneza u karteru, znaci ili jako kratku voznju ili malo pohabanije ulje.
Kada kazem dobro ili bolje ulje, ne mora to da bude "bolje" u nabavci ili brendu, vec bolje od onoga, trenutno u motoru.
[ Zarko Silic @ 03.01.2014. 21:50 ] @
Ova pojava nije novost, ali je malo simptomaticna njena ucelalos bas u ovoj zimskoj sezoni.
Nisam u prilici da licno ispitujem hidroskopnost ulja, a misljenja polukvalifikovanih majstora sa jedva zavrsenom osnovnom skolom i kupljenom zanatskom diplomom, previse me bas i ne zanima. Medjutim, svaka korisna, kako iskustvena, a jos bolje laboratorijska informacija, dobro bi dosla. Koliko sam prokrstario NETom nista pametno nisam pronasao.
Na jednom svom vozilu sam uocio istu pojavu. Doduse ne na sipci za marenje nivoa ulja u karteru vec na samo cepu za ulje. Rezim voznje je bio sledeci:
Jurarlje paljenje i voznja oko 4 km pa gasenje (spoljna temperatura ne veca od 0, a relativna vlaznost vazduha neretko i 100%). Uvece ponovo, isto tako i tako svakodnevno oko 2 meseca neprekidno (osim nedelje) nakon cega se pojavio majonez na cepu.
Ulje je frisko (1500 predjenih km).
Nisam bas siguran da je to normalno?
To otprilike ovako izgleda:
(fotka sa NETa)
[ vladd @ 03.01.2014. 22:35 ] @
Jeste normalno.
Iste relacije i ja pravim i uredno cistim cep. Svaka duza relacija sama dovede do isparavanja sve vode.
Cak pocesto imam i kapljice vode na cepu, ako sacekam malo sa otvaranjem haube.
Duza voznja i potpuno zagrejan motor ce istopiti majonez.
[ ash @ 04.01.2014. 18:16 ] @
Hm, dobro - kod mene toga nema ni priblizno. Racunam da je do kratkih voznji koje sam praktikovao svakodnevno u posljednje vrijeme - na posao i nazad. Medjutim, nije se povuklo ni poslije puta od 350 kilometara. S druge strane, nije ga se pojavilo ni vise, niti mi se mijenja kolicina ulja - racunam da dolazi do mijesanja da bih vidio neke izmjene po tom pitanju.
Za koji dan palim nazad, pa cu javiti kako sam prosao - mislim da cu otici i do mehanicara svog da vidim sta misli o tome...
Pozdrav
[ gigamg1 @ 04.01.2014. 22:13 ] @
a šta biva kada se takav isti majonez primeti na čepu od hladnjaka a motor i dalje funkcioniše bez problema ili bilo kakvog nedostatka u smislu oslabljenih karakteristika?
[ goat @ 05.01.2014. 10:19 ] @
Citat: gigamg1: a šta biva kada se takav isti majonez primeti na čepu od hladnjaka a motor i dalje funkcioniše bez problema ili bilo kakvog nedostatka u smislu oslabljenih karakteristika?
ulje u rashladnoj tečnosti, ali mora da ga ima u "debelom procentu".. jesi li siguran da je to čep od posude za rashladnu tečnost!? :)
[ Goran Mijailovic @ 08.01.2014. 21:53 ] @
Citat: ash: Hm, dobro - kod mene toga nema ni priblizno. Racunam da je do kratkih voznji koje sam praktikovao svakodnevno u posljednje vrijeme - na posao i nazad. Medjutim, nije se povuklo ni poslije puta od 350 kilometara. S druge strane, nije ga se pojavilo ni vise, niti mi se mijenja kolicina ulja - racunam da dolazi do mijesanja da bih vidio neke izmjene po tom pitanju.
Pojava penusanja ulja se javlja kad se pomesaju dva ulja koja se "ne trpe" da nisi dolivao kojim slucajem ulje?
[ inobradovic @ 08.02.2014. 16:50 ] @
pre neki dan na c3 proverim ulje u i odvrnem cep motora i na njemu bela pena, a auto je u zadnje vreme vozen u grackim uslovima i na kratkim relacijama,
nista nisam dirao vratio sam cep i krenuo na put od oko 80km auto put,
sutra dan kada sam ponovo odvrnuo cep skoro da nije imalo ni malo pene na njemu, obrisao sam ga lepo i vratio na svoje mesto,
dan posle auto je radio par minuta u leru i preparkiran nekih 300m i jos malo radio u leru i postigao radnu temperaturu, ugasim i otvorim ponovo cep kad opet malo bele pene, ulje je vec za zamenu po servisnoj knjizi.
da li je to normalno za istroseno ulje ili zimski period ili je pocetak nekog problema ?
[ pajapop @ 08.02.2014. 17:35 ] @
Pre ce biti pocetak nekog problema. TRebalo bi proveriti ventil za recilkulaciju uljnih i benzinskih isparenja, tzv. "iberlauf".
[ inobradovic @ 08.02.2014. 20:16 ] @
gde se on nalazi i sta proveriti ?
[ Zarko Silic @ 08.02.2014. 21:38 ] @
Izgleda da se taj majonez pojavljuje kod svakog samo sto neko to gleda, a neko negleda.
[ inobradovic @ 08.02.2014. 22:50 ] @
Hoces reci da ne treba obracati paznju na to ?
[ pajapop @ 08.02.2014. 22:54 ] @
Ja sam do sad promenio 5 automobila razlicitog "kvaliteta", i trenutno vozim Mazdu 323 koja prelazi trenutno 337000km, i nikad ni na jednim kolima nisam imao tu pojavu. A nikad nisam nista posebno na njima radio ni kontrolisao ni servisirao ventil koji sam konkretno pomenuo (ventil za cirkulaciju uljnih i benzinskih isparenja isparenja). Gde je lociran kod C3? Ne znam ali po pravilu taj ventil mora biti smesten negde da se pare iz kartera usisavaju kroz ventil u usisnu granu. Na nekkim kolima, na primer kod moje mazde, polazi od poklopca ventila pa usisnim vodom do ispod karburatora u usisnu granu. Na razlicitim kolima je postavljen razlicito u zavisnosti od konstrikcijskog resenja, ali ga ima svaki automobil. PO pravilu, kod ispitivanja ispravnosti tog ventila, kad se prekine njegov tok uljnih isparenja, (kad se usisno crevo stisne prstima ili se zacepi) broj obrtaja motora na leru opadne ako je ventil ispravan. Ako broj obrtaja ne opadne, ventil se menja. A inace ta voda potice iz benzina. Na svaki litar sagorelog benzina stvare se preko litar vode, E sad kako...ne pitaj te, tad sam pobegao sa casa
[ Zarko Silic @ 08.02.2014. 23:16 ] @
A sta ako je u pitanju dizelas?
Ja sam uocio na dizelasu, a rezim voznje je bas onakav kakav je i Vladdov. Kilometar dva ili pet pa ostavi auto da se ohladi. Kada se duze vozi majonez ko rukom dnesen.
Moram da napomenem da ga nema uvek. Nema ga nikada leti bez obzira na rezim voznje, a nema ga uvek ni zimi. Da bi se majonez stvorio potrebno je da postoje uslovi. Pretpostavljam da relativna vlaznost vazduha i temperatura motora odnosno variranje temperature ima glanu ulogu u stvaranju ove pojave.
Pravi odgovor ni ja ne znam, a zeleo bih da eliminisem ovu pojavu jer mi se ni najmanje ne dopada.
[ pajapop @ 08.02.2014. 23:58 ] @
Zare, a `el si se setio da nekad proveris onaj termostatski kontrolisani uredjaj za dovod toplog vazduha do precistaca za vazduh? Usis hladnog vazduha dovodi do kondenzacije kad ugasis motor, A kad ga duze vozis normalno da kondenzacije nema jer se i vazduh u motornom prostoru, bez obzira na "promaju" ipak zagreje, pa ta temp[eraturna razlika ipak nije tako velika kao pri jutarnjim i kratkim voznjama.
[ Zarko Silic @ 09.02.2014. 00:32 ] @
Ne znam na koji dovod mislis? Na dovod sekundarnog vazduha?
Nema to moj dizelas. Ako na to mislis. Imam ga na 1.8T ali on ne pravi majonez kako god da se vozi
Toliko sam daleko otisao u razmatranju pojave da sam stigao sve do izduvnih ventila
Pa ako se potrefi da se motor zaustavi tako da su ventili zatvoteni onda nema ulaska vlage i kasnije kondenzacije a kad ostanu otvoreni onda se desava to sto se desava.
Doslo mi da stavim krompir u auspuh da bi proverio ovo,
Logike mozda ima, ali mislim da to nije pravi uzrocnik.
[ pajapop @ 09.02.2014. 21:14 ] @
Mislim na regulaciju usisa toplog\hladnog vazduha, leti\zimi. Znaci vazduha koji se usisava u kuciste filtera za vazduh...
[ vladd @ 09.02.2014. 23:11 ] @
Da se razumemo, nema toga kod mene na kilo. Mozda kafena kazicica i trag na poklopcu ulja.
I sto ja to cackam bar jednom nedeljno, usputno, u okviru "pregleda iz dosade".
Ali ga ima, i pored solidnog i svezeg ulja, kratke voznje po vlaznom i hladnom vremenu moraju da naprave trag.
BTW, majonez je posledica VAKUUMA u karteru, klipovi muckaju vlagu sa uljem skoro kao muckalica, preko pravljenja vakuuma i natpritiska.
Mislim da je to regularna pojava, posto razne oduske, zbog malog precnika, ne mogu bas da relaksiraju nagle i velike promene pritiska.
Meni inace vecu glavobolju pravi "ekoloska" oduska prema usisu, u koju ponekad zadje malo majoneza, koju smisljam kako da izbacim, odnosno zamenim sa kontejnerom za sakupljanje kondenzata uljnih para...
[ pajapop @ 10.02.2014. 17:18 ] @
Citat: vladd:
Mislim da je to regularna pojava, posto razne oduske, zbog malog precnika, ne mogu bas da relaksiraju nagle i velike promene pritiska....
Bez namere da bilo sta "pametujem", ali ne mogu da se slozim da je to regularna pojava. Ja vozim u istim klimatskim uslovima, svakodnevno i na dugim i na kratkim relacijama. Vozio sam, a i sad vozim daleko losije automobile, sa multigradnim uljem, al` nikad nisam imao tu "pojavu". Mada priznajem, da nikad nisam ni servisirao, ni posebno kontrolisao ove sisteme koje sam naveo...Dal je to neka sreca... ili sta...znam?
[ pajapop @ 10.02.2014. 18:23 ] @
Vladd, Zare, sta mislite da nema to mozda veze sa promenom vrste ili kvaliteta ulja? Da li ste mozda menjali ulje ili mesali vrste ulja bez ispiranja od ostataka promenjenog???
[ veselinovic @ 10.02.2014. 19:46 ] @
Problem majoneza je prisutan u svim motorima.
E sad, nekim vise nekim manje.
Sagorijevanjem goriva kao nus produkt se javlja voda i ugljen dioksid ( doduse i jos nekoliko desetina spojeva, ali u manjoj mjeri).
Poznato je da je gorivo sastavljeno od atoma uglejnika i atoma vodonika u razlicitim omjerima.
Od ugljenika nastaje CO2, a od vodonika H2O.
Procentualno najvise vodonika ima gas, slijedi benzin pa dizel. Logicno je da motor pogonjen gasom proizvodi mnogo vode, ali malo garezi, dok je kod dizela stvar obrnuta- najmanje vode najvise garezi.
E sad, vodena para iz cilindra nekako se prosvercije pored karika i dodje u zonu ulja.
Ako u zoni ulja ima hladnih dijelova para se kondenzuje u vodu.
Najhladniji dio sistema je cep za dolivanje.
Ali, postoje u razlicite izvedbe poklopca ventila.
Kod malog forda ( fieste) je cep od ulja izdignut par santimetara od dekla i na njemu se skuplja bas dosta vode.
Ako je deklo ravnije manja je sansa za kondenzacijom vode.
Voda je bezbojna tecnost, otkud majonez?
Neke izvedbe motora imaju bregastu osovinu koja obilato prska ulje po deklu i te sitne kapljice ulja sa vodom prave majonez.
Druge izvedbe imaju razne stitnike pa ne prskaju toliko ulja, pa je manje majoneza, ali se mogu vidjeti kapljice vode ( pomenuti ford).
Voda ( i uopste izduvni gasovi) u ulju nije pozeljna i konstruktori se bore protiv toga na razne nacine.
Najcesce je to iberlauf - crijevo sa dekla do usisa - ali na mjestu prije leptira gasa. I tu je problem. Pri malom gasu leptir nije dovoljno otvoren ( na ler gasu je skoro skroz zatvoren) pa je podpritisak mali
i ne moze se usisati dovoljno para iz kartera.
Postoje konstrukcije motora koje imaju dodano i tanko crijevo koje ulazi POSLIJE leptira, gdje je podpritisak veci sto je manji gas.
Te konstrukcije prave manje majoneza jer imaju mnogo bolje produvavanje kartera. Jednostavno na leru vazduh ulazi na debeli iberlauf pa kruzi kroz deklo i ode tankim crijevom u usis.
Kod mene na motoru je to tako rijeseno i nisam nikad primjeto ni vodu ni majonez na cepu, ni kad vozim na gas na -15 kratke relacije.
[ pajapop @ 10.02.2014. 20:05 ] @
Odlicno objasnjeno!
Citat: veselinovic:
Od ugljenika nastaje CO2, a od vodonika H2O.
Procentualno najvise vodonika ima gas, slijedi benzin pa dizel.
Znaci sa tog casa sam svojevremeno pobegao
[ vladd @ 11.02.2014. 14:54 ] @
Majonez je normalna i prirodna pojava na motoru, koji se vozi na kratkim relacijama, prakticno voznja nezagrejanog motora. Iako su termostati odradili, iako je jezgro motora i rashladna tecnost na radnoj temperaturi, ostali, periferni delovi motora su i dalje hladni.
Da li ga "ima" odnosno da je jasno vidljiv na nekim lokacijama, to je vise stvar konstrukcije poklopca, dekla, nad ventilima.
Kod vozila sa posebnim ulivnikom ulja i posobnom oduskom, je manje vidljiv majonez, posto se koncentrise blize odusci. Kod konstrukcija gde je oduska na ulivniku ulja, koncentrise se na poklopcu ulivnika ulja.
Sto samo navodi na dodatni zakljucak, da se vise koncentirse tamo gde "odlaze" doticni gasovi iz kartera.
Zato je, recimo, kod novih VW motora nevidljiv, posto imaju poseban sklop(modul) za "obradu" doticnih isparenja. Potaknuto ekologijom i rekuperacijom, pride termalnim menadzmentom motora, ali u tim slucajevima, majonez se apsolutno ne vidi, "nema" ga, posto je izmesten i rastopljen, cak i na kracim relacijama. Iako se tokom rada hladnog motora, formira u karteru i gasovima..
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|