Zanima me šta uraditi sa rashladnom tečnošću u automobilima ako temp. stvarno padne na -50C. Mislim na USA I Canada i prognoze da će se
spustiti temperatura. Znam da neka vozila u Severnim Evropskim zemljama imaju priključak za struju na braniku koji greju sistem hladnjenja al šta oni koji
to nemaju. Vidim da su tečnosti za hlađenje mahom do -40C.
[ su27killeryu @ 06.01.2014. 12:00 ] @
neće stvarno da padne na -50, bez brige
[ Dexic @ 06.01.2014. 12:03 ] @
USA ne, ali u Kanadi, Rusiji i Finskoj bi se u retkim slucajevima na putevima moglo naici na -50*C? (mislim na obicne puteve, ne zabiti u Sibiru)
[ vladd @ 06.01.2014. 12:05 ] @
Zbog vetra ce biti "osecaj", ljudski, kao da je -50C.
Inace, na -50(realnih), ne vidim sta bi to hteli(mogli) da "rade" ili gde da "idu". To je trenutak elementarne nepogode, kao da im je tornado nad glavom, i svako sedi u svom bunkeru i ceka da prodje:).
vladd: To je trenutak elementarne nepogode, kao da im je tornado nad glavom, i svako sedi u svom bunkeru i ceka da prodje.
Slazem se...verovatno niko pametan nece tad izlaziti u provod i posetu...sedece kuci, kola ce biti po garazama gde ipak nece biti toliki minus, tamo mnoge garaze imaju grejanje. Po potrebi, kola ce se cesce paliti i raditi u leru duze vreme. Ipak ima sluzbe koje ce morati da rade i po takvom vremenu...Nece gasiti motore...trosice se vise goriva...ali srecom, to ipak nece dugo trajati. Ipak...postoje sredstva koja olaksavaju situaciju, na pr. grejac bloka motora je jedno od pomocnih sredstava za startovanje. Najbolji su oni tipovi koji se montiraju na blok motora ili spajaju sa cevima grejaca i zagrevaju tecnost za hladjenje. Zahvaljujuci tome, motor lakse startuje, lakse radi, a gorivo brze isparava. Grejaci se ukljucuju u struju i trose nekoliko stotina vati elektricne energije. Mogu se kupiti i grejaci za akumulator, ulje...Neki automobili u Americi sigurno imaju i fabricki ugradjene takve uredjaje Dok sam pisao Inobradovic me preduhitrio sa konkretnim resenjima...
Moje glavno pitanje je šta ako vozila ostanu napolju na -50 C, mislim na pucanje blokova, hladnjaka creva itd.
[ Lavlja_Jazbina @ 06.01.2014. 12:46 ] @
Moram reci da ste pali svi na trik pitanje kao,koji je nas legendarni glumac koji nije glumio u nasa 3 kultna filma. :-).
E , da vam cestitam novu godinu. Da,ovi grejaci trebaju napajanje 220v pa to pada u vodu.Recimo nema struje zbog nevremena.
Pajapop sto rece za grejace,to je i golf 3 imao za sever,ugradjene grejace u blok motora (mala reklama za vagen) ali i jedan od vrsnih kandidata
napravljen u hitlerovo vreme a to je BUBA.VAZDUSNJACI pale.Moze i DAJC,malo teze ali nema vodu.
[ deki111 @ 06.01.2014. 12:52 ] @
Kome treba auto na -50 najbolje je da ga ne gasi, ako ga je prethodno upalio uz pomoć trikova.
[ Cezar Corolla @ 06.01.2014. 14:49 ] @
Kome treba auto, ali zaista treba, palice ga s vremena na vreme.
Kome ne treba, moze i da ispustu antifriz, ako vec nema garazu.
šta vas je spopalo sa tim minusima?
Ja se nadam da neće pasti ispod +7 cele zime
[ Flo33 @ 06.01.2014. 16:58 ] @
Moj prijatelj je iz Wisconsina i kaže da uglavnom kada je nalet minusa webasto uglavnom odradi posao. Uključi se po potrebi i greje kabinu i motorski prostor, gasi i sam pali naštimano na termostat. Ja sam imao na prošlom autu, i išao mi je na živce jer nije mogao da se isklopi, tako da se sam palio na -5 čini mi se, i grejao vozilo do neke temperature, gasio, i opet u krug.
[ ventura @ 06.01.2014. 17:11 ] @
Koristiće daljinsko uključivanje i grejanje kao što i Rusi koriste. Tamo svaki auto ima paljenje na daljinski da bi se auto ugrejao dok dođeš do njega, a ujedno taj sistem automatski pali auto noću (jednom, dva.. ili koliko već puta je potrebno), u zavisnosti od spoljašne temperature.
[ da.li.sam.to.ja @ 06.01.2014. 17:22 ] @
Sipa se alkohol umesto antifriza! A creva se sa uljem ili mascu premazu!
[ Java Beograd @ 06.01.2014. 17:40 ] @
Citat:
magnat:Moje glavno pitanje je šta ako vozila ostanu napolju na -50 C, mislim na pucanje blokova, hladnjaka creva itd.
Svakako paziš da ne ostane napolju. Ako ostane, ostaje ti samo nada da neće baš blok da popuca.
[ Zarko Silic @ 06.01.2014. 18:04 ] @
-50 nije problem.
Moze se relativno brzo pripremiti i standardan automobil. Ako je dizelas, potrebno je obezbediti polardizel (ako se ne obezbedi adekvatno gorivo, vozila na dizel nece biti u funciji), a ako je benzinac treba samo povesti racuna o napunjenosti akumulatora.
Rashladnu tecnost pojacati koncentratom do -60C.
Problem su temperature ispod -55C kada se prelazi na rezim 2
[ Flo33 @ 06.01.2014. 20:51 ] @
Citat:
ventura:
Koristiće daljinsko uključivanje i grejanje kao što i Rusi koriste. Tamo svaki auto ima paljenje na daljinski da bi se auto ugrejao dok dođeš do njega, a ujedno taj sistem automatski pali auto noću (jednom, dva.. ili koliko već puta je potrebno), u zavisnosti od spoljašne temperature.
Pa zar nije to Webasto? Ili nešto slično
Ja sam kupio taj sistem paljenja auta na daljinski, uglavnom zbog vrućina, da leti ohladim pre nego dođem do auta, kineska roba, prodaju po Kanadi (tamo i uzeto) i donesem do Srbije, kad moša, ne može na brave sa kod ključem. (dakle startovanje motora vozila, ne webasta da se razumemo)
[ Lavlja_Jazbina @ 06.01.2014. 20:56 ] @
To sto ti imas mislim da je duplo skuplje od webasta,recimo top c za dizela.Mada je tu tajmer za paljenje+daljinac.
Ovde je neko pomenuo da pali na odredjenu temperaturu.Kako?
[ vladd @ 07.01.2014. 00:00 ] @
Potrebni su grejaci i za accu, i za rashladnu tecnost i za ulje u karteru.
Sve to "ic ne dela" na -50
Ubacuju se drvene patosnice, vozac je ekstra obucen, odnosno u skafanderu, webasto je izuzetno korisna, skoro neophodna sprava...
Na -50 bi ova nasa, pretezno jeftina ulja, napravila takvu ciglu u karteru, da radilicu ne bi ni kurbla okrenula.
Prilicno nezgodna temperatura, jos ako duva vetar, mislim da, trenutno nijedno vozilo u Srbiji, ne bi bilo upaljeno, da se slucajno zalomi ovakvo zahladjenje...
[ Zarko Silic @ 07.01.2014. 08:56 ] @
-30 je redovna granica odbrane od poplava
-50 je vec vanredna odbrana.
-55 je prelazak na plan B.
Redovna granica podrazumeva odgovarajuce ulje u motoru i ulje u menjacu. Pitanje je postavljeno za vanrednu granicu, ne za redovnu.
Ne znam za druge, ali svi moji automobili u svako doba godine, spremni su za -40C i do te temperature pale na pola kljuca bez obzira da li su u pitanju dizelasi ili benzinci. Verujem da nisam usamljen. Mozda nije kao u Sjenickom kraju, ali Vojvodina neretko dobacuje -35C.
[ vladd @ 07.01.2014. 09:56 ] @
Da, da, napolju -40 a golf uspe da upali u garazi
Mozda neki benzinac, ako ga imas, upali na -40, dizel tesko bez lozenja vatre ili kalorifera.
Pitanje je da li i bosova elektronika radi na -40
Mora da se pomogne vozilu, pri tim temperaturama, , caki i na -30, na minus40 je vec ozbiljna ituacija, a na -50 je pricanje bajku da bi se otvorila vrata..., potrebna je veca pomoc vozacu..
Iako je nama sve ispod -20 vanredno stanje, (nama na moru ispod 0 vec pocinju muke ), ocigledno da postoje mjesta na zemlji gdje se odvija poprilicno aktivan zivot i na -50...
Naravno da su ljudi u Jakutsku spremni za -50 ( i ljudi i tehnika). Bilo bi nelogično da nisu. Kao što je sasvim logično da ljudi u Srbiji nisu spremni za -50. A kako bi (i zašto) bili ?
[ vladd @ 07.01.2014. 13:57 ] @
NAravno da su spremni.
Poenta je da uljuljkani u umerenu klimu, i ne sanjamo koliko nam je ambijent krhak za ekstreme.
-50C je zanimljiva temperatura da je osmatramo iz tople sobe(a napolju +10C):
Da olako pomislimo da nam nije smrznut accu, kablovi, creva postali krti dronjak, ulje da je kao blato, ostale tecnosti po kolima kocka leda, da senzori vise nisu u opsegu...
Da sediste moze da nas "ugrize", brave da otpadnu..amortizeri da puknu...
Zato su razna grejanja neophodna i dovodjenje vozila u pristojne temperaturne zone, makar na -25C...
sta raditi na -50, glasi pitanje, a odgovor je spremajte se da otvorite garazu i da popravljate aute koji su nastradali od tolike zime,
i onda budete zimski profiteri.