[ inobradovic @ 12.01.2014. 10:44 ] @
nemamo temu o oltajmerima a i ne znam puno o njima, evo par pitanja

da li auto postaje oltajmer sa recimo 30god starosti ili su svi auti koji su proizvedeni pre recimo 1970 su oltajmeri ?

da li je moguce da se uveze oltajmer ?
[ Zarko Silic @ 12.01.2014. 11:34 ] @
Naravno da moze. Nas zakon previdja ovu mogucnost (SG RS broj 110-7637/2005-1 clan 3)

Od dokumenata potrebno ti je uverenje da je rec o oldtajmeru koju izdaje Muzej automobile u Beogradu.

Oldajmerom se smatra automobil proizveden do 1971. godine, ali postoje i izuzetci. Najsigurnije je ako se obratis muzeju za konkretan primerak koji zelis uvesti.



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 12.01.2014. u 12:52 GMT+1]
[ Java Beograd @ 12.01.2014. 11:41 ] @
Zar nije bilo da je oldtajmer sve šta je starije od 30 god. Gotovo sam siguran da je tako bilo. Ako nije tako, kad je promenjeno, i zašto je baš '71 uzeta kao granica ?
[ inobradovic @ 12.01.2014. 11:46 ] @
znaci auto stariji od 1971 moze da se uveze uz potvrdu muzeja automobila, to je dobro i korisno znati .
[ Zarko Silic @ 12.01.2014. 11:54 ] @
Da, ali moze i mladji. Precizna definicija za godinu starosti oldtajmera ne postoji zato je najbolje obratiti se Muzeju automobila Beograda za tacnu informaciju.

Zakon kaze ovako

Uredba o uvozu vozila odredjuje Euro 3 kao parametar za uvoz putnickog automobila, ali clan 3 jos glasi:

Ova uredba se ne primenjuje na uvoz:

1) vozila od istorijskog znacaja, kolekcionarskih primeraka i “oldtajmera”;
2) vozila koje uvoze primaoci donacije i humanitarne pomoci.

Vozila od istorijskog znacaja, kolekcionarski primerci i “oldtajmeri”, u smislu stava 1. tacke 1. ovog clana su vozila:

1) proizvedena do 31. decembra 1970. godine;
2) uvedena u proizvodnju kao model do 31. decembra 1970. godine, bez obzira na stvarnu godinu proizvodnje pojedinog primerka, ili
3) koja predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehnicke culture, tradicije i drustvenog nasledja.

Dokaz da je rec o vozilu iz stava 2. tacke 2. i 3. ovog clana je potvrda koju izdaje Muzej automobila Beograd.
[ Java Beograd @ 12.01.2014. 18:55 ] @
A Muzej Automobila u Beogradu je privatna institucija koju vlasnik, već prema svom nahođenju, može sutra da zatvori, ako mu se tako hoće. Onda čitav zakon postaje besmislen. Doduše, kao i 99% ostalih zakona u ovoj državi Majmuniji.
[ Zarko Silic @ 12.01.2014. 22:51 ] @
Potpuno si u pravu, ali oni su jedino (verovatno jedino) mesto na kome sa moze dobiti (kupiti) relevantna informacija.

Inace, uvoz oldtajmera nije previse popularna disciplina u Srbiji, pa ako se nesto provuce sto ne bi smelo, nece biti velika steta. Nije sigurno ni da su ovi modeli sa euto3 normom placeni 300 eura, bas mnogo bolji

Mnogp vise ima "oldtajmera" koji se iz Srbije izvoze u zapadne zemlje.Dobro ocuvani ili maksimalno sredjeni primerci Golfa mk1 placaju se izmedju 3 i 5.000 eura.
[ Lavlja_Jazbina @ 12.01.2014. 23:08 ] @
Fica 2,500€,MB123 2,500€.Cuo da je u CH covek prodao tristaca sa menjacem kod volana za 15k chf.Za to samo cuo.
[ Zarko Silic @ 12.01.2014. 23:22 ] @
Dobro ocuvane primerke najbolje placaju Holandjani. Ovaj poslednji iz mog okruzenja otisao je za 5000 eura (Golf 1 benzinac 1100 ccm sa 20K km). Racunam da trgovac zaradjuje bar dvostruko.

123-ojka je isto jako na ceni u Holandiji, ali njih ovde kod nas nema koji nisu krsevi.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 13.01.2014. 07:43 ] @
@Zarko, mislim da ce ta situacija sa Holandijom drasticno da se promeni :(
Oldtajmeri jesu popularni ovde jer su bili oslobodjeni poreza (koji je za takva vozila reda velicine 1200e godisnje) + placaju manje osiguranje.

Medjutim od 1 januara 2014 im je vlada i tu doskocila, pa su uveli porez i na njim (nizi od novih automobila, ali je opet porez). Tako da se ovde prica da ce to malkice da utihne :(
[ Zarko Silic @ 13.01.2014. 08:59 ] @
Moguce, ako je to nesto novo.

Poznajem lika koji iz Holandije donese 2 novija Citroena euro3 i menja za 1 Golfa 1. Naravno poprilicno mora da doplati.
[ vladd @ 13.01.2014. 11:46 ] @
Ja sam ucestvovao u sredjivanju jednog golfa1, onako ljudski, detaljno, i cifra je znacajno presla 10k€, samo u naknadnim delovima, i pomalo radovima, nije kupovan polovnjak, vec je vlasnik u pitanju.

Tako da, ozbiljna restauracija ozbiljno kosta, pa me ne cude razne varijacije cena. Ali, ono na sta masa vlasnika 30-ogodisnjaka ne obraca paznju, je da oldtajmer mora da ima izuzetno veliki procenat originalnih delova, pa je pomalo problem proizvesti oldtajmera nakon serije velikih budzevina.

Pogotovo sto su u pitanju specificno uradjeni automobili, ovi koje najcesce srecemo, sa dosta nedostataka, odnosno, bolje receno "slobodnih mesta" za unapredjenje originalnih resenja, pa cesto restauratori, sa solidnim fondovima, odu u "pravu" stranu, da odlicno restauriraju vozilo, ali sa raznim poboljsanjima...
[ Zarko Silic @ 13.01.2014. 11:57 ] @
Restauracija je jedna druga dimenzija. Ovo sto sam ja spomenuo ne spada u domen restauracije. U pojedinim zemljama ovakvi automobili se kupuju da bi se vozili i kod njih nije toliko bitna komponenta kolekcionarstva, ali svakako su na ceni oni koji na sebi sadrze sve originalno.

Golf 1 koji se kupi sa malom kilometrazom i u sacuvanom stanju, uz neznatna ulaganja, obicno se vozi bez restauracije.

mozdasamjaamozdainisam sigurno zna o cemu ja pricem.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 13.01.2014. 12:23 ] @
@Zarko, upravo to :)
I ja sam razmisljao o slicnome, medjutim u medjuvremenu su izmenili zakon :(

Ovde su ih masovno uvozili iz nemacke, stare mecke i BMW-ove sa relatovno malim kilometrazama. To su vozila koja se koriste svakodnevno, dakle nisu objekat koji ce stajati parkiran na suvom u garazi :)
[ vladd @ 13.01.2014. 15:05 ] @
Naravno, i ovaj golf je "otisao" u "toplije" predele

Mislio sam bukvalno na sredjivanje, tipa ako treba da se menja jedno rame, zamene se oba, sve gumice i kukice, narocito je trap zahvalan kada se ocisti, zastiti..ne bas u smislu da se odsrafi sve i poskida limarija i restaurira do poslednjeg srafa ili komada lima, vec da svi sklopovi budu na mestu, ocisceni, zamenjeni(po proceni)...itd..jedno "resetovano" stanje.

I takav auto moze da se vozi svakodnevno uz normalno ponasanje prema doticnom. I to godinama..

Ali kada se promeni vesanje, za neko aftermarket, pa se dodaju fensi felne, sedista, dogradi jos ponesto(muzika ili neki gadgeti)... uradi neki prejaki stajling...tada to postaje takodje vozilo za svakodnevnu upotrebu, i to solidne cene i solidne funkcionalnosti, ali, administrativno ne spada u "oldtajmere"..nema potreban procenat originalnih delova.

I to je "ono" sustinsko, procenat originalnih delova, za sta se dobijaju razne potvrde i sertifikati..i poneka beneficija...
[ Zarko Silic @ 13.01.2014. 23:09 ] @
Nema bas previse sredjivanja kod ovih automobila o kojima ja pricam. Osim pneumatika koji nisu losi ali su jako stari i jos poneki gumeni element, nema tu sta da se radi.
Rec je o vozilima koja su duboku starost docekali u garazama a mnogi i na klocnama, kao sto je to na primer ovaj


http://suchen.mobile.de/auto-i...31&negativeFeatures=EXPORT
[ inobradovic @ 13.01.2014. 23:17 ] @
imali ovde nekog na forumu ko bi kupio ov0g golfa ?
ne verujem da ima cak i da mu smanje cenu 2000 evra.
[ Zarko Silic @ 13.01.2014. 23:23 ] @
Forumasi bi radije kupili euro3 za 300 eura, ili neku Alfu za maximalno 1500 i to samo ako imaju cvrst dokaz da ju je vozila nezna baka samo nedeljom u crkvu.
[ deki111 @ 13.01.2014. 23:47 ] @
Ne pamtim da sam video tako očuvanog Golfa I u Beogradu poslednjh deset godina.
[ vladd @ 14.01.2014. 12:40 ] @
Sad ce neko da padne u nesvest ili da se srusi ceo forum, ali JA bih kupio tog golfa, naravno po nekoj interesantnoj ceni..(makar da uracunam sopstveni trud).

Posto bih bio siguran da sledecih tri godine, a mozda i vise, ne bih imao "iznenadjenja" od 400-2000 evra, i samo redovno odrzavanje...
A ni glavobolja u eksploataciji..
Sto je ponekad tesko izvodljivo i kod novih kola u tom cenovnom rangu(tipa B segmenta)

Vozis, lickas i negujes...placas filtere i ulje, i menjas gume u sezoni(i to one jeftine, 13 cola)

Prednost novog vozila, u odnosu na takvo je velika samo u slucaju sudara, sto takodje nije zanemarljiva stavka, ali je stavka o kojoj se ne misli(izbegava se razmatranje te opcije), posto su bezbednost i kvota osiguranja, debelo na strani novog vozila...
[ HoT_Steppa @ 14.01.2014. 21:11 ] @
Citat:
Vozila od istorijskog znacaja, kolekcionarski primerci i “oldtajmeri”, u smislu stava 1. tacke 1. ovog clana su vozila:

1) proizvedena do 31. decembra 1970. godine;
2) uvedena u proizvodnju kao model do 31. decembra 1970. godine, bez obzira na stvarnu godinu proizvodnje pojedinog primerka, ili
3) koja predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehnicke culture, tradicije i drustvenog nasledja.


Pricao sam sa par likova koji se ozbiljno bave oldtajmerima, i po njima prica zasto je bas ova godina granica za oldtajmere je ta sto ne zele da proglase Golfa za oldtajmera (koji je poceo 1974. da se pravi), jer koliko smo lud narod krenuli bi da ih opet uvozimo a ne kao sada izvozimo. Golf je Golf, model je zapocet 1974. a po ovom zakonu (kad bi se promenio na recimo 1974.) bi mogao da se uveze sve sto ne moze trenutnim, znaci do Golfa 4 bez ikakvih problema, koji se i ovako kao euro3 uvozi. Rupa u trenutnom zakonu je ta da mozda moze Toyota Corolla da se uvozi jer je ona uvedena u proizvodnju 1966.
[ Zarko Silic @ 14.01.2014. 22:16 ] @
Pa zar Golf ne spada pod tacku 3 ove uredbe?
[ vladd @ 14.01.2014. 23:11 ] @
Moze, kod nas je i kic i sund podveden pod kulturu

Kada mogu pevaljke da dobijaju nacionalnu penziju, kao "radnice u kulturi", moze i matrakuka da bude "tehnicka" kultura