[ MatezYU @ 13.01.2014. 12:03 ] @
Da li turbiina treba da se cuje ili ne?
Kada se predjem 1500 obrtaja pocinje da se pali turbina i cuje se kao policijska sirena (doduse tiho ali cuje se).
Da li je to ok?
1.9 JTD
[ Java Beograd @ 13.01.2014. 13:10 ] @
Nije OK. Ne treba da se čuje. Ako se tek jedva čuje, može još da se vozi, ali svakako je to početak kraja te turbine
[ MatezYU @ 13.01.2014. 13:18 ] @
Tiho se cuje - ali se ipak cuje.
Cujem to po gradu i kod ostalih dizela kada prolaze da zuji...
[ cozmo_im @ 13.01.2014. 13:55 ] @
Komsiji se tako culo na 1.9JTD i posle izvesnog vremena (doduse mislim da je bas dosta proslo, mozda i celih godinu dana) se zvuk pojacao i riknula je turbina.
[ inobradovic @ 13.01.2014. 15:07 ] @
sve zavisi koliko se vozi, moze da traje 2 meseca a mozda i 2 godine,
vozi jos tako neko vreme dok ne pojaca jos zvuk pa ces je remontovati, ali nemoj da cekas da skroz crkne.
[ vladd @ 13.01.2014. 15:13 ] @
Zvuk u turbini je znak da se ostetio lezaj turbine, da je osovina prisla ne jednu stranu, i da je krenulo raubovanje materijala, kucista ili nosaca propelera.

I taj zvuk je poprilicno primetan.

E sad, postoje situacije kada je turbina u overspidu, ispravna, ali zbog okolne opreme, wastegate ventila ili neke pukotine u sistemu, se generisu neka (sitnija) sistanja. Specificna, ili cak periodicna..

U svakom slucaju, zvuk je indikacija da je potrebna provera instalacije turbine i definisanja uzroka sistanja.
[ jnk @ 13.01.2014. 15:20 ] @
Zavisi kakav zvuk. Normalno da zdrava turbina ispušta zvuk, najčešće kada počinje da se zaleće.
[ peromalosutra @ 13.01.2014. 15:24 ] @
Kod mene na 1.9 mjet se cuje kad je hladan motor i to kao neko zvizdanje od 1500-2500 obrtaja, kada se motor ugrije vise se ne cuje.. Jel joj to znak da je pred kraj i koliko kosta neki remont?
[ Goran Mijailovic @ 13.01.2014. 15:33 ] @
Googlaj za turbo servis pa ces videti koliko kosta.
[ MMaarrCCoo @ 13.01.2014. 16:17 ] @
Zdrava turbina se,generalno,čuje,ali kao blagi huk koji počinje na određenom broju obrtaja motora.Tek kada počne da zviždi,da izbacuje živo ulje i da ga troši,onda se razmišlja da li je disbalans osovine turba ili je za reparaciju.Inače,turbina može da umre i bez ikakve najave,neobičnih zvukova ili simptoma,trošenja ulja i slično,nema pravila.Stvari koje,još,znatno mogu da utiču na životni vek turbine su stanje katalizatora i kvalitet motornog ulja,koje mora redovno da se menja,kako ne bi došlo do zapušenja uljanih kanala u turbini.
[ etjen @ 13.01.2014. 16:40 ] @
iz mog iskustva - ne treba ništa da se čuje.
[ inobradovic @ 13.01.2014. 16:57 ] @
po mom iskustvu oko 350e kosta remont u uzicu, vrlo su dobri , korektni i garancija je 12meseci.
[ sasa022 @ 13.01.2014. 19:58 ] @
@MatezYU

Da li je zvuk ovakav ?


[ deki111 @ 13.01.2014. 20:05 ] @
Citat:
MMaarrCCoo:
Stvari koje,još,znatno mogu da utiču na životni vek turbine su stanje katalizatora i kvalitet motornog ulja,koje mora redovno da se menja,kako ne bi došlo do zapušenja uljanih kanala u turbini.

Redovna zamena ulja propisanog od strane prozvođača motora i filtera ulja i vazduha produžuje vek turbine.


@inobradovic
Ta cena je bez zamene kućišta, a većina radi remont u terminalnoj fazi raspada kad je ta cifra najmanje 50% veća.
[ Zarko Silic @ 13.01.2014. 22:59 ] @
Ako je katalizator izvadjen, zvizdace i potpuno nova turbina.
[ djricky @ 13.01.2014. 23:20 ] @
moja se pak, nije cula skoro uopste... zbog nekih drugih razloga, a na preporuku majstora/prijatelja otisao sam u novo milosevo (svi znamo gde)... ustanovljeno da je turbina poprilicno prljava, ali mehanicki potpuno ispravna....

medjutim, posle servisiranja (ciscenja) je pocela da "sikce", onako piskavo, pogotovo pri naglom ubrzavanju... nikakvih zavijajucih sirena ili nedajboze SOVA nije bilo, niti se culo
[ peromalosutra @ 14.01.2014. 05:35 ] @
Za nas s jeftinijim ulaznicama, da li je zavijanje kao na klipu koji je sasa022 postovao znak da je turbina pred kraj? Kod mene se tako cuje, ali samo prvih par minuta, cim se motor ugrije zvuk se vise ne cuje.
[ vladd @ 14.01.2014. 12:31 ] @
Ovo na snimku nije zvuk turbine vec alternatora ili nekog lezaja "uvezanog" za motorom. Tipa turbopunjac ili servo pumpa, pumpa za vodu....
Mozda lezaj na kaisniku klime, koja nije uklucena, pa nema otpora..

Turbini ne padaju obrtaji srazmerno obrtajima motora.

Dobra turbina se ne cuje, posle nekog perioda se pojavi neki cujni harmonik(kada se nesto vrti 20-30000 obrtaja, tesko da ga moze cuti neko osim lokalnih kerova), mogu neka strujanja vazduha da se cuju, i naravno wastegate...oduska...
[ MMaarrCCoo @ 14.01.2014. 13:47 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Ako je katalizator izvadjen, zvizdace i potpuno nova turbina.


A,ako je katalizator začepljen,tek će onda da zviždi,i vrlo brzo da umre.
[ vladd @ 14.01.2014. 14:15 ] @
Skinuti katalizator zvizdi i kod vozila bez turbine, kao i losi spojevi na izduvnom sistemu.
[ MatezYU @ 15.01.2014. 10:58 ] @
Evo prosla jedna 147-ica danas pored mene isto zvizdi..
[ Lavlja_Jazbina @ 22.01.2014. 19:44 ] @
Citat:
MatezYU: Evo prosla jedna 147-ica danas pored mene isto zvizdi..

Isto krsina,mislim stanje turbine a mozda i sire.
Da sam bio prisutan na pocetku teme,slozio bi se sa ovom konstatacijom.Mada alternator ima jos jedan specivican zvuk.Kao neko zvakanje.
Citat:
Ovo na snimku nije zvuk turbine vec alternatora ili nekog lezaja "uvezanog" za motorom.
[ george.pertet @ 20.01.2015. 16:53 ] @
Citat:
MMaarrCCoo:
Citat:
Zarko Silic:
Ako je katalizator izvadjen, zvizdace i potpuno nova turbina.


A,ako je katalizator začepljen,tek će onda da zviždi,i vrlo brzo da umre.

Meni je bio zapušen Fap filter(on se nalazio u istom loncu sa katalizatorom)i uklonili su kompletan sadržaj lonca, nakon toga turbina zviždi. Da li treba nešto dirati?
[ pajapop @ 21.01.2015. 22:36 ] @

Pa logika nalaze da treba vratiti, tj. ugraditi novi taj FAP filter. Ja sam na primer. pre 4 meseca kupio auto 2001 god. koji konstrukcijski nema ni jedan sanzor, filter, kompjuter....Ma nema nista, klasican motor...Skoda Felicija 1.3 43KW karburator...I odusevljen sam, vozim kola, sipam i ne razmisljam. Ne znam zasto ljudi vole da kupuju "savremene motore" a posle ne mogu ili nece da to odrzavaju onako kako treba...???
[ Lavlja_Jazbina @ 21.01.2015. 22:53 ] @
mali off..Jesam pod negatinim uticajem sarlatana:) ( ne ti ) nego daj detaljnije obrazlozi ovu konstataciju,sta je bolje kod felicije?
Sto nema sistem proklizavanja i ostale zezalice,udobnija i stabilnija.U brdo poteze kao auto sa turbinom i kontrukcijski motor ima bolje perfomanse
obrtnog momenta.

Mozda je retko ulje,ili je neka selna popustila na magistrali vazduh-interkuler.
[ pajapop @ 21.01.2015. 23:12 ] @

Pa ne znam da li si me razumeo....Normalno da Felicija nije bolji auto od doticnih...ali stvar je u ljudima. Ja sam kupio auto po mojoj meri, da me preveze, a da me malo ili ni malo ne kosta u dugorocnom odrzavanju, a da je tehnicki ispravan, i da mnoge stvari mogu sam da uradim. A sta nas prosecan Srbin voli: da kupi "dobar" auto, sa nekog placa, da se komsije dive kako ima lepu liniju, sija se, ubrzava, malo trosi...A svet je te automobile napravio da bi i pored toga malo zagadjivao okolnu sredinu. E sad...kad nesto crkne, od tih uredjaja koji taj auto i cine takvim, probudi se ono nase u nama...da spolja bude ono sto bi ja hteo a ne ono sto bi trebalo da bude. Nek to bude Euro 3,4,5, al da ja nista od toga ne doprinosim, ako moze bez toga, jos bolje...Mene u stvari cude ovi nasi majstori. Toliki inzenjeri i konstruktori to sve smislili, a onda se pojavi nasa "majstorcina" koja kaze: MA TO NE TREBA, MOZE BEZ TOGA. Da li bi tako nesto moglo da se desi u Austriji, Svajcarskoj, Nemackoj i dr...ne bi im ni palo na pamet, da izbace ili premoste nista od bilo kog sistema.
[ george.pertet @ 22.01.2015. 18:27 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Ako je katalizator izvadjen, zvizdace i potpuno nova turbina.

Moje pitanje je bilo isključivo vezano za zviždanje turbine.
Pitam jer se ovo zviždanje čuje nakon skidanja fap filtera, pre ga nije bilo i zanima me da li imam razloga za brigu oko turbine?
(Usput sam dodao na izduvnu granu jedan protočni lonac i zviždanje se slabije čuje ali ga i dalje ima)
[ pajapop @ 22.01.2015. 20:51 ] @
Razmislimo malo logicki:Turbo punjac se pokrece pomocu izduvnih gasova koji izlaze kroz izduvni vod odakle se odvode u kuciste turbine gde pokrecu turbinsko kolo. Auspuh, svakako spada u sistem izduva. NJegova uloga nije samo da suzbija buku motora, vec sistemom svojih lonaca, koji su konstruktivno dimenzionisani, stvaraju i dodatni otpor u izbacivanju izduvnih gasova cime se obezbedjuje i snaga motora. Ako bi se auspuh izbacio, ili izbacio neki od njegovih lonaca, smanjio bi se otpor motoru a time i njegova snaga. Fap filter, samim tim sto je deo auspuha, i sam sigurno pravi otpor u svemu tome. Negovim izbacivanjem, otpor se smanjio, a to cnaci i da je povecan, tj.olaksan protok kroz turbinsko kolo, cime se sad ona neprimereno i brze okrece, a samim tim i pojacano "zvizdi". To je moje misljenje u svemu tome, a pogledaj na slicnu temu ovde: http://www.samsvojmajstor.com/...a-pi%C3%83%C2%85%C3%82%C2%A1ti
Izgleda da ova adresa bas i ne radi. Ukucaj u pretrazivacu Turbina pisti i naci ces forum po ovoj temi
[ zex24 @ 23.01.2015. 14:49 ] @
Citat:
pajapop: Ako bi se auspuh izbacio, ili izbacio neki od njegovih lonaca, smanjio bi se otpor motoru a time i njegova snaga.


Mislim da si malo pobrkao stvari u vezi izduva i snage.
Evo necega u vezi sa pristikom u izduvnoj grani:
https://www.dieselnet.com/tech/diesel_exh_pres.php
[ pajapop @ 23.01.2015. 21:05 ] @

Moje znanje englskog je vrlo skromno, da bih potpuno razumeo ceo tekst, ali koliko mogu da "natuknem" ja ne vidim da sam napisao nesto sto je u suprotnosti...Iz onih podataka, zakljucujem da se pritisak u izduvnom sistemu povecava sa postojanjem katalitickog filtera. Ja sam to i ranije potvrdio. A pitanje je bilo, kao i konstatacija da turbina pojacano pisti nakon njegovog skidanja. Ja sam samo obrazlozio (moje misljenje) zasto je to tako. Njegovim skidanjem, potreban pritisak u sistemu se smanjio, sto omogucava brzi i veci protok gasova u jedinici vremena, a samim ti i povecan protok kroz turbinsko kolo jer je doslo do rasterecenja. To za posledicu ima vece i olaksano okretanje turbine, a samim tim i njeno pistanje. Zapravo to je prvi znak njenog habanja, jer ce time njeni lezajevi vrlo brzo propasti, previse ce se zagrevati i brzo ce se pokvariti. I to je svakako razlog za brigu. Koliko vidim, iz onog grafikona, razlika u pritisku izmedju prigusivaca sa i bez filtera i nije nelika. Verovatno i ovo pojacano pistanje i nije trenutno nesto "znacajno", ali u dugotrajnoj upotrebi ce sigurno imati negativnih efekata za samu turbinu ukoliko se ne postavi drugi filter. Sto se tice snage...opsta poznata stvar je da ispravan i u celosti kompletiran izduvni sistem utice na povecanje (odrzavanje projektovane snage) snage uz manji utrosak goriva. Nedostatak i neispravnost bilo kog dela izduvnog sistema dovodi do ,nekog, gubitka snage i povecanja potrosnje goriva. A delovi izduvnog sistema u zavisnosti od konstrukcije motora su: izduvna grana, turbinsko kolo, izduvna cev, kataliticki filter, prigusivac, resonator, zavrsna cev...
[ Zarko Silic @ 24.01.2015. 21:03 ] @
Citat:
george.pertet:
Citat:
Zarko Silic:
Ako je katalizator izvadjen, zvizdace i potpuno nova turbina.

Moje pitanje je bilo isključivo vezano za zviždanje turbine.
Pitam jer se ovo zviždanje čuje nakon skidanja fap filtera, pre ga nije bilo i zanima me da li imam razloga za brigu oko turbine?
(Usput sam dodao na izduvnu granu jedan protočni lonac i zviždanje se slabije čuje ali ga i dalje ima)


Koji auto je u pitanju?
[ george.pertet @ 24.01.2015. 22:30 ] @
Peugeot 307 1.6 hdi.
[ Nocni @ 25.01.2015. 01:06 ] @
Gdje si postavio taj dodatni lonac kad katalizator i fap stoje vertikalno ispred motora na 1.6 hdi?
Da li je skinut i kat ili samo fap?
Da li je rađen softver?
Dali su ostali zkačeni ili su otkačeni senzori temperature i pritiska?
Da li auto pojačano dimi s vremena na vrijeme? Ovo pitam zato što neki programi za uklanjanje kao ecusafe i slični ne rade 1.6 hdi na adekvatan način i mora se ručno u sadržaju compa prepravljati da bi se funkcija fap-a isključila i regeneracija zaustavila... gledao sam više desetina tih 1.6 hdi sa slabo urađenim softverom...
[ george.pertet @ 25.01.2015. 11:04 ] @
Citat:
Nocni: Gdje si postavio taj dodatni lonac kad katalizator i fap stoje vertikalno ispred motora na 1.6 hdi?
Da li je skinut i kat ili samo fap?
Da li je rađen softver?
Dali su ostali zkačeni ili su otkačeni senzori temperature i pritiska?
Da li auto pojačano dimi s vremena na vrijeme? Ovo pitam zato što neki programi za uklanjanje kao ecusafe i slični ne rade 1.6 hdi na adekvatan način i mora se ručno u sadržaju compa prepravljati da bi se funkcija fap-a isključila i regeneracija zaustavila... gledao sam više desetina tih 1.6 hdi sa slabo urađenim softverom...


Lonac je prazan, ovo je koliko znam model bez katalizatora.
Dodatni lonac je postavljen na sredini izduvne grane.
Softver je urađen, firma koja mi je to radila je bukvalno iščitala software- uradila prepravke i tako prepravljen učitala u Ecu, auto više ne pada u safe mode a rekao bih da ni ne pokreće regneraciju jer sam ranije primećivao da je prilikom regeneracije radna temperatura išla gore i za 10 stepeni, sada toga nema.
Senzori ne znam da li su isključeni. Kako to da proverim?
Da više dimi to je primetno ali i hladno je i pretpostavljam da dolazi i do kondenza jer više nema fap-a i lonac je prazan.
[ Nocni @ 25.01.2015. 23:18 ] @
1. Ne postoji hdi bez katalizatora.

2. Kad kažeš "lonac je postavljen na sredini izduvne grane" ... meni zvuči smiješno jer ti izgleda cijeli auspuh zoveš izduvna grana, pa ti je taj lonac negdje ispod auta...

U tom istom loncu koji ste očistili je bio i katalizator i fap filter... 1/3 je kat a 2/3 je fap... cak su i fizički odvojeni praznim prostorom... katalizator niste trebali da skidate jer će auto ružno da dimi na prvom gasu, taj zvuk turbine koji si dobio je normalan kad je kat izbačen...

Vjerovatno su to bespotrebno skinuli jer se taj katalizator od hdi motora prodaje 150 eura...



[ george.pertet @ 26.01.2015. 07:41 ] @
Citat:
Nocni: 1. Ne postoji hdi bez katalizatora.

2. Kad kažeš "lonac je postavljen na sredini izduvne grane" ... meni zvuči smiješno jer ti izgleda cijeli auspuh zoveš izduvna grana, pa ti je taj lonac negdje ispod auta...

U tom istom loncu koji ste očistili je bio i katalizator i fap filter... 1/3 je kat a 2/3 je fap... cak su i fizički odvojeni praznim prostorom... katalizator niste trebali da skidate jer će auto ružno da dimi na prvom gasu, taj zvuk turbine koji si dobio je normalan kad je kat izbačen...

Vjerovatno su to bespotrebno skinuli jer se taj katalizator od hdi motora prodaje 150 eura...


Hvala na odgovoru. Za neke stvari sada je kasno, ali mi je sada sve mnogo jasnije, sećam se kada sam pitao tog majstora što mi je skidao fap filter u vezi katalizaora rekao je nekako nejasno da ga kao nema tj da je uništen, pretpostavljam da kat nije bio u nekom dobrom stanju ali opet bez da mi kaže da će da ga skida...

Lonac (protočni) je otprilike na sredini auta.
Dimi baš dobro kada je na leru ali vuče normalno i nije previše bučan. Šta je tu je, prošao je voz.. plašio me zvuk turbine ali ako je to normalno barem oko toga da ne brinem
Hvala još jednom na objašnjenu!

[Ovu poruku je menjao george.pertet dana 26.01.2015. u 08:52 GMT+1]
[ inobradovic @ 26.01.2015. 11:57 ] @
Citat:
Nocni:


Vjerovatno su to bespotrebno skinuli jer se taj katalizator od hdi motora prodaje 150 eura...






mucili se pola sata za 150e malo li je ? :-)
[ george.pertet @ 26.01.2015. 13:05 ] @
Citat:
inobradovic: mucili se pola sata za 150e malo li je ? :-)

Sumnjivo mi je bilo odmah kada mi je konfuzno objašnjavao da ga nemam tj ustvari imam ali je nekako uništen....
Krivim i sebe jer sam sve to brzopleto i naivno odradio, platio sam danak neznanju... Možda nekome ovo pomogne pre nego se upusti u ovakvu akciju.
[ Zarko Silic @ 26.01.2015. 16:32 ] @
Citat:
george.pertet:
Peugeot 307 1.6 hdi.



Ne sme da se cuje turbina. Skoro ni malo.
Pogotovo ne sme da se cuje primetno i tako da smeta.

Negde nesto niste zatvorili kako treba, ili je turbina zbog neblagovremene akcije, ostecena.