Planiram da kupim Volkswagen CC novo auto. Sad sam u velikoj dilemi sta uzeti da li benzin ili dizel. Posto jedni govore bolje dizel, drugi bolje benzin jeftiniji odrzavati jeftinija registracija itd.
Tako da se ja sad ne mogu odluciti, jako bi mi dobro dosla misljenja drugih.
1. Godisnje prelazim izmedju 20000-30000 km
2. Tehnicki podaci koji ja mislim da su bitini (oprema je ista u oba)
Dizel 2.0 TDI BMT : DSG 6
140 konjskih snaga
Potrosnja: grad (6,5), kombinovano (4,7), otvoreno ( 4.3)
Ubrzanje 0-100km 9,8s
Cijena 30 000euro
Benzin 1.4 TSI BMT : DSG 7
160 konjskih snaga
Potrosnja : grad (8,3) kombinovano (6,3), otvoreno (5,2)
Ubrzanje 0-100km 8,5 s
Cijena 27,500 euro
I da ovo sam odlucio definitivno uzeti, pa ne bi da bude komentara da za te pare se moze nesto drugo uzeti
[ Nocni @ 17.01.2014. 18:03 ] @
Otkud ideja da je 1.4 tsi jeftinije održavati?
Taj motor ima kompresor + turbinu i direktno ubrizgavanje benzina sa pumpom visokog pritiska od oko 100 bari... veoma je komplikovan a tu je i suvi dsg...
Vise je puta pisano o njemu da ne ponavljamo sad... Ako želiš da čitaš o tome ukucaj u google "1.4 tsi engine fault" pa ćeš vjerovatno naći desetine hiljada ljudi koji se žale...
Možda ćeš pomisliti "šta me briga kad sam u garanciji" ali tako mnogi griješe kad je vw u pitanju...
Bolji je tdi.
[ Zarko Silic @ 17.01.2014. 18:37 ] @
Ako se u google ukuca "XXXX engine fault" kod bilo kog proizvodjaca dobice se na hiljade linkova kao sto je na primer ovaj
Broj linkova na kojima se iskazuje problem srazmeran je broju prodatih primeraka odredjenog proizvodjaca i prakticno je nemoguce na takav nacin nesto zakljuciti o kvalitetu nekog automobila.
[ Nebojsa Milanovic @ 17.01.2014. 19:44 ] @
1.8TSI je bolji i prefinjeniji motor od oba pomenuta.
[ Nemanja @ 17.01.2014. 20:22 ] @
Problem kod 1.8 je suvi DSG7. Od 1.4 TSI je najpouzdaniji onaj od 122KS. U ovom slucaju, ja bih odabrao 2.0 TDI DSG6.
[ Nebojsa Milanovic @ 17.01.2014. 21:06 ] @
A zašto uopšte DSG?
Lično, taj auto bih uzeo isključivo u verziji 2,0TSI sa manuelnim menjačem.
[ Nocni @ 18.01.2014. 11:12 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Ako se u google ukuca "XXXX engine fault" kod bilo kog proizvodjaca dobice se na hiljade linkova kao sto je na primer ovaj
Broj linkova na kojima se iskazuje problem srazmeran je broju prodatih primeraka odredjenog proizvodjaca i prakticno je nemoguce na takav nacin nesto zakljuciti o kvalitetu nekog automobila.
Ja uopšte ne vidim problem... rekao sam ako hoće da čita o mnogobrojnim problemima sa tim veoma komplikovanim motorom i na šta se sve ljudi žale onda je to način...
Ne vidim kakve veze imaju drugi proizvođači sa ovom vrlo konkretnom temom...
U svakom slučaju, iz samih problema o kojima se čita može se itekako zaključiti o kvalitetu nekog automobila... broj linkova naravno nije srazmjeran broju prodatih primjeraka...
Naravno, nije isto ukucati "toyota engine fault" i "1.4 tsi engine fault"...
Motor 1.4 tsi je prodat u stotinama miliona puta manjem broju primjeraka u odnosu na sve toyote do sad prodate...
[ Zarko Silic @ 18.01.2014. 11:23 ] @
Citat:
Nocni: Motor 1.4 tsi je prodat u stotinama miliona puta manjem broju primjeraka u odnosu na sve toyote do sad prodate...
Gde je prodat?
Na kojem govornom podruciju?
Cije govorno podrucije koristis kada pretrazujes na Googlu?
Na stotine stranica ima i jednih i drugih sa neizmerno mnogo gresaka.
Najmanje ima onih koji su polako vec u iscezavanju na "ovonaskom govornom podruciju", poput na primer Mitsubichia, Subarua, i slicnih, ali je to i razumljivo zasto. Njihovih auta nema ni na putevima.
P.S.
Savremeni i snazni motor novije generacije koji nije komplikovan, ne postoji.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 18.01.2014. u 12:33 GMT+1]
[ vladd @ 18.01.2014. 11:25 ] @
CC ima verziju V6, 3.6 litara:)
Pitanje je da li je 1.4tsi skup za odrzavanje(u odnosu na parnjake dizele i vece benzince, kod VW-a), posto su odustalli od superpunjaca kao SKUPOG i slozenog za odrzavanje za taj motor.
Citat:
The engine, both turbocharged and supercharged, is said to be too complex and too expensive for Volkswagen to continue making.
Svakako, dilema treba da se krece izmedju benzinaca 1.8 i 2.0, ili dizel 2.0..ipak je to veliki i luksuzan auto, od viska snage i solidne kubikaze se mogu ocekivati i nesto manje potrosnje(u ovim koncepcijama, ako je bitno, uopste), laksa voznja na nizim obrtajima.
Takodje, smatram da je bolji manuelni menjac, ako je moguca opcija manuelnog menjaca, bar dok DSG ne bude trajno stabilan i robustan u eksploataciji.
[ Zarko Silic @ 18.01.2014. 11:28 ] @
Za DSG menjac vazi isto pravilo kao i za ostale automatske menjace. Ne treba kupovati polovnjak sa nepoznatom kilometrazom i sa automatskim menjacem ako se cena ne koriguje toliko da se isplati.
Pre par dana sam radio jedan CC sa DSG menjacem i na satu 160.000 km (nije 1. vlasnik) km na kome se nisu uocavali tragovi potrosenosti.
Medjutim, svakako je 250.000 km znacajna cifra za automatski menjac.
Inace, CC je posle Audia A4, automobil koji se najcesce srece u ovim nasim krajevima, kada su u pitanju automobilio sa mljadjim stazom i vrlo je popularan. Voze ga i mladi i stari.
[ Nocni @ 18.01.2014. 11:37 ] @
Nisi shvatio šta sam htio da kažem...
Ako napišeš "toyota engine fault" to se odnosi na sve toyote ikada prodate u zadnjih 60 godina...
Ako napišeš "1.4 TSI engine fault" to se odnosi samo na ovaj motor i na nijedan drugi.
[ Zarko Silic @ 18.01.2014. 11:42 ] @
Shvatio sam. Hteo si da kazes da sam napravio neravnopravno poredjenje.
Mogao sam da napisem i nesto drugo:
na primer "TDI 20 CR problem", ili na primer "Toyota pedal problem", i jos masu drugih problema i sta? Nista pametno se ne moze zakljuciti?
Buljis u tekstove koje pisu klinci i mislis da nesto saznas?! Nema sanse. I sam znas kavih sve gluposti mozes nacitati.
Koliko sam ja shvatio Davor namerava kupiti nov automobil tako da pricu o potencijalnim, eksploatacionim problemima DSG-a ne treba ni spominjati
[ vladd @ 18.01.2014. 11:44 ] @
Pa ja se sad ni sa ovim ne bih slozio
Posto
Citat:
There’s been a few different versions of the 1.4TSI over the years
...
Ali i bez citata znamo da postoji nekoliko verzija 1.4TSI, cak poprilicno razlicitih, sa naravno razlicitim problemima.
Ako bi se po problemima gledalo...pa jos Vw..mislim da su dizel verzije, sa manuellnim menjacem, nesto podnosljivije.
Moje misljenje i utisak, u sustini bih voleo da imam i neki argument, za ili protiv, cisto za diskusiju..
Posto je VW, previse nisko na mojoj rang listi razmatranja, kao vozilo uopste..u nekoj buducnosti..
[ sasa022 @ 18.01.2014. 12:21 ] @
Koliko kostaju redovni servisi za benzince,a koliko za dizelase i koliki su servisni intervali ?
Koliko kosta odrzavanje DSG menjaca - razlika izmedju "suvog" i "onog sa uljem" ?
[ Dexic @ 18.01.2014. 13:20 ] @
Ako gledate isplativost, prvo proverite koliko neko kod nas trosi sa tim modelima - to sto napise proizvodjac moze i za nemacke uslove da se kaci macku o rep, a za nase puteve pogotovu.
Znaci, oba ce trositi vise od "procene", i razlika nece biti ista kao i kada se ove brojke koriste.
Samim tim, pitanje je na koliko godina se gleda isplativost. Ja sam skoro merkao da li CC benzinac ili dizelas samo po potrosnji, doduse za manju kilometrazu. Dizelas nije bio nikako isplativ, jer samo na gorivo dok se ustedi, prodje 10 godina, a daje se veci novac unapred.
Jedino sto sam ja poredio modele sa slicnim KS, a ne secam se da li su to bili ovoliko razliciti modeli.
[ Nocni @ 18.01.2014. 13:30 ] @
Nebi ja baš rekao da ti je računica dobra i da treba 10 godina da prođe da bi dizel bio isplativiji...
Kao što se vidi u prvom postu, razlika izeđu ova 2 modela je 2.500 €...
Čak i ako ništa ne računamo, taj 2.0 tdi će se posle 4-5-6 godina prodati lakše i nekoliko hiljdada skuplje nego tsi, odnosno razlika u vrijednosti vozila biće veća nego na startu ...
[ avaricon85 @ 18.01.2014. 13:38 ] @
da ja dodam jos nesto, posto mnogi pominju motor 1.8 TSI. Tog motora uopste nema u ponudi kod CC.
od benzinski imaju samo dva 1.4TSI i 2.0TSI
a od dizel samo dva : 2.0TDI BMt sa 140 konjski snaga i 2.0 TDI BMT sa 177 konjski snaga ( i oba ova sa 4MOTION)
[ Dexic @ 18.01.2014. 13:58 ] @
Citat:
Nocni:
Nebi ja baš rekao da ti je računica dobra i da treba 10 godina da prođe da bi dizel bio isplativiji...
Kao što se vidi u prvom postu, razlika izeđu ova 2 modela je 2.500 €...
Čak i ako ništa ne računamo, taj 2.0 tdi će se posle 4-5-6 godina prodati lakše i nekoliko hiljdada skuplje nego tsi, odnosno razlika u vrijednosti vozila biće veća nego na startu ...
Nije bila racunica za ova dva modela, vec za neke druge, razlika u ceni je bila prilicno veca.
1.6 i 1.8 TSI je bio u ponudi, bar mi se cini, samo ga trenutno nema? Kad sam ja gledao, bilo je mnogo vise modela. Moguce je da je TSI bio na popustu tada.
Poredjenje si svesno/nesvesno izfavorizovao u korist benzinca jer razlika u list price ne bi trebalo biti veca od 2-3k eur za istu opremu i slicnu snagu. E sad, sta ce biti finansijski isplativije zavisi od par faktora od kojih najvecu tezinu nose Km/god, cena goriva i dazbine koje klepa drzava. Ne znam kakva je situacija u Republici Srpskoj, ali na primer ovde u DE je benzin 98 oktana zadnje 3 godine konstantno 20-25 centi skuplji od dizela. Pri godisnjoj kilometrazi od 30k Km i potrosnji dizelasa od ca 2l manje na 100Km lako se istopi razlika u list price + sto se posle 3-5 godina taj dizelas lakse proda i ne retko zadrzi razliku u ceni u svoju korist. Za nove automobile su dazbine i tako i tako zanemarljive tako da jedino sto preostaje je servisiranje gde ne verujem da postoji znacajna razlika.
[ Dexic @ 18.01.2014. 16:08 ] @
Nije ista situacija bila kao u ovoj temi. Mislim da je razlika bila (izmedju konkretnih modela koje sam gledao) >5000EUR (gledao sam da dizelas ima najmanje istu KS kao benzinac). Plus je manja kilometraza.
Na tvom primeru, 20c*5L=1EUR za razliku u ceni, + 2L*1.5EUR za manju potrosnju = 4EUR na 100km. To je 400EUR na 10.000km. Treba znaci 12 godina da se sa 10.000km godisnje ustedi ~5000EUR, ili 6 sa 20.000km, 4 na 30.000km.
U slucaju razliku cena iz teme (2500EUR) 2 godine samo.
E sad, posto sam ja gledao jos kad je izasao CC, siguran sam da nisu ova dva modela bila u pitanju. Sigurno je dizelas bio jace KS, jer sam namerno trazio da ima min. istu snagu motora. Znaci i veca je potrosnja dizelasa naspram ovog.
Ali najbolje je da nadje ko ima te modele i vidi konkretnu potrosnju. Manje od 2L je razlika po spec. a mislim da kod nas moze biti i mnogo veca i mnogo manja, u svakom slucaju nece vaziti gornja racunica.
EDIT: Gde je to razlika cak 20-25centi? http://www.amss.org.rs/?option...ticle&id=151&Itemid=95
Nemacka, razlika 14centi. Hrvatska 5centi. Austrija 15 naspram 98, a ista kao 95. Bosna - 2.5centi. Bugarska - 5 centi vise od 98, 3 manje od 95. U Engleskoj i Svajcarskoj je cak skuplji dizel primetno.
[ tdusko @ 18.01.2014. 16:39 ] @
Ih, ti gledas u AMSS. U DE se u jednom danu cena goriva promeni i po 10 centi gore/dole. Od skora su sve pumpe u obavezi da izloze live cenovnik preko web service-a tako da se pomocu mnogobrojnih aplikacija mogu pratiti cene. Evo trenutno, najjeftiniji super plus* u mom komsuluku je 1.52, a dizel 1.3. Super je uvek oko 5 centi jeftiniji od sp-a, a onaj sa bioetanolom jos 5 centi. Sve u svemu, nikad nisam video na jednoj pumpi da je sp skuplji manje od 20 centi od dizela osim ako nisu neke suludo niske cene kao sto su recimo sada. Tada moze da se desi razlika od 17-18 centi.
Sto se tvoje racunice tice, jasno je da ako je razlika u ceni 5k Eur da ce se tesko isplatiti u razumnom roku osim ako kilometraza nije bar 50k Km. U ovom slucaju koji je Davor postovao, gde je projektovana kilometraza 20-30k godisnje i razlika u list price-u 2500 Eur, racunica izgleda drugacije.
*super plus moze da ima i vise od 98 oktana, npr 100 ili 102, ali ne manje od 98
[ Dexic @ 18.01.2014. 18:30 ] @
ANSS samo prenosi tch.ch.
Da su ove cene, ne znam da bi istu odluku doneo.
[ Hltman @ 19.01.2014. 11:58 ] @
U tolikom autu da se nalazi pisljivi 1.4 je u najmanju ruku jadno. Gledaj samo 2.0. sa 177 konja ili jos bolje 2.0 tsi.
[ KrkaCiC @ 19.01.2014. 13:19 ] @
Da sam na mestu postavljaca teme birao bih po licnim afinitetima.
Meni recimo ne "leze" dizeli,ne volim ih,vise bi mi prijao benzinac.
Probaj dizelasa i benzinca pa odaberi koji ti vise odgovara. S tim sto 1.4 ni ja ne bih gledao,birao bih jaci sigurno
[ Dexic @ 19.01.2014. 13:31 ] @
Zato sam i licno poredio samo dizelas sa vise KS nego benzinac, nije to isto :)
Zasto da uzima veci od 1.4 ako mu ne treba, samo ce vise trositi? Uz to trenutno, bar kod nas, nema nista osim 1.4 i 2.0, pa nije da ima nesto "blizu" ;)
[ KrkaCiC @ 19.01.2014. 13:44 ] @
Ipak je CC veci i atraktivniji automobil,i bilo bi jadno uzeti ga sa 1.4 motorom. Ne kazem da je on slab,ali nije to to. Nije to neka usteda a i glupo je stedeti na sitno pri kupovini CC-a
Mada neka proba covek i 1.4 mozda mu i on odgovara
[ Dexic @ 19.01.2014. 14:27 ] @
7600EUR nije neka usteda sa 1.4 na 2.0? Koliko milionera se vrti ovde, jbt :)
[ vladd @ 19.01.2014. 18:26 ] @
Sta je 7600 evra, jedan novi dsg menjac:)
Ko merka VW-a, sta je zapeo za 7000 evra...:)
No, tuznu salu na stranu, 1.4 na ovolikom autu, morao bi da se vrti oko 4000 obrtaja za normalnu voznju. Svaka njemu cast na kolicini ks, ali je ta snaga snaga iscedjenog motora, pravljenog da ugodi ekologiji.
1.4 je koncipiran za laksa vozila, koje po zelji mogu da se voze polako i da ostvaruju nekakve niske potrosnje. Ili brzo, uz potrosnju ali i vecu dinamicnost.
Kod velikog sedana je malo nezgodno da vreci motor i pride uvecava potrosnju, bez efekta na dinamiku voznje.
A velikog sedana traziti medju VW...je ...
[ anon115774 @ 19.01.2014. 18:29 ] @
Citat:
sasa022:
Koliko kostaju redovni servisi za benzince,a koliko za dizelase i koliki su servisni intervali ?
Koliko kosta odrzavanje DSG menjaca - razlika izmedju "suvog" i "onog sa uljem" ?
2.0 dizel ide na 15.000 i kosta oko EUR 150. Na 60.000 se menja ulje u menjacu i to kosta oko EUR 200.
A sto se tice komentara da je bolje da uzmes obican menjac umesto DSG.... to mi deluje da govori neko ko je DSG video samo na tv-u. Ako mene pitas ta zamena ulja od EUR 200 vredi svaku kap kao i cena samog menjaca u startu.
A sto se tice komentara da je bolje da uzmes obican menjac umesto DSG.... to mi deluje da govori neko ko je DSG video samo na tv-u. Ako mene pitas ta zamena ulja od EUR 200 vredi svaku kap kao i cena samog menjaca u startu.
Može neki dokaz i objašnjenje za ovo, ili da i to uvrstimo u "majke mi"?
[ anon115774 @ 19.01.2014. 19:42 ] @
Dokaz da si DSG video samo na tv-u? To nemam :)
A sto se tice tice samog menjaca, vozam se sa istim vec 80.000Km a u medjuvremenu sam probao razne varijante automatskih menjaca (bmw zf8, ar selespeed, audi tiptronic...) i sto se tice:
- komfora
- brzine promene stepena prenosa
- nacina "razmisljanja"
- lakoce promene stepena prenosa samo upotrebom papucice gasa
ni jedan ne moze da se poredi sa DSG-om.
[ Nebojsa Milanovic @ 19.01.2014. 20:01 ] @
Polako sa ličnim kvalifikacijama, na osnovu čega misliš da nisam vozio auto sa DSG-om?
To je jedno. A drugo, ako porediš DSG sa Selespeedom, CVT-om i sličnim besmislicama, naravno da je on bolji, brži, pozdaniji, upravljiviji, predvidljiviji, i slično.
Ali nije to poenta. Poenta je ona stara priča da pravom ljubitelju vožnje nijedan automatski menjač nije po volji.
Osim toga, DSG prilikom šaltanja na dole ume da lupi, zaštuca, itd, što neko (npr. ja), niti želi da sluša, niti želi da razmišlja kako menjač "misli".
Bilo oduvek i ostalo (mada danas u manjoj meri, ali je i dalje) - da će pravi ljubitelj vožnje, naročito skromnijeg budžeta, uvek uzeti auto sa manuelnim menjačem.
A pošto je ta varijanta i drastično jeftnija, cenim da će u našim krajevima još dugo ostati dominantna.
[ Zarko Silic @ 19.01.2014. 21:30 ] @
Janko je u pravu.
Vidi se da covek prakticno poznaje materiju. Sto rece, jednom DSG, uvek DSG.
Menjac je prosto superioran u svim segmentima racunajuci tu i potrosnju goriva, ako to nekome nesto znaci.
Ja bih vlasnike automatskih menjaca oslobodio obaveze koriscenja frihendia prilikom telefoniranja.
[ Zarko Silic @ 19.01.2014. 21:52 ] @
Verovatno postavljac teme vec zna, ali napisacu par reci o VW CC-u.
Ono sto mi se dopada:
Izvanserijski kvalitet izrade. Kao kod Audia, ako ne i bolji.
Odlican polozaj vozaca za volanom i odlicna sedista.
Vrhunske vozne osobine. Narocito pri vecim brzinama kretanja po autoputevima.
Veliki klirens. Prakticno ne kaci nigde.
Prostor na sva 4 mesta za putnike.
Korektan prtljaznik.
Ekstremno mala potrosnja. (Ovaj “moj” je trosio oko 5 Litara dizela u proseku pri brzinama ne manjim od 160)
Stabilnost u dugim i brzim krivinama.
Nepostrednost sa upravljacem i progresivnim servo sistemom.
Buka je neznatna i javlja se tek pri brzinama preko 200.
DSG bescujan i neprimetan. Kao da je variomatik. Izuzetno dobar algoritam po kome elektronika upravlja menjacem.
Ono sto mi se ne dopada:
Mali volumen kabine i premalo prostora u predelu glave sto stvara los psiholoski osecaj nedostatka vazduha mada je klimatizacija korektna, ali nije vrhunska.
Malo korisnog prostora obzirom na dimenzije vozila. Passata bih pre kupio.
Previsoka cena i novog i polovnog.
[ anon115774 @ 19.01.2014. 22:28 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:Ali nije to poenta. Poenta je ona stara priča da pravom ljubitelju vožnje nijedan automatski menjač nije po volji.
Kad vec pominjes licne kvalifikacije, odakle tebi ideja da ja nisam pravi ljubitelj voznje?
Citat:
Osim toga, DSG prilikom šaltanja na dole ume da lupi, zaštuca, itd, što neko (npr. ja), niti želi da sluša, niti želi da razmišlja kako menjač "misli".
Vidis da sam lepo rekao da si ga video samo na tv-u :) Ko zna sta si ti to vozio.
[ Nebojsa Milanovic @ 19.01.2014. 22:37 ] @
Oktaviju 2,0TDI sa DSG-om.
Ali ti, iako pričaš hvalospeve, ni do sada nisi rekao koji ti to auto voziš i kakva su ti iskustva, naročito sa brzim menjanjem (više) brzina na dole.
[ vladd @ 19.01.2014. 23:48 ] @
DSG je najlosiji od svih trenutnih menjaca sa dvostrukim kvacilom. Cemu toliki hvalospevi, jos kada se zna da je problematican kineski proizvod?
Bolji osecaj u voznji daje od automatskog menjacam dozvoljava vozacu munjevitu promenu(kao i svaki drugi dual clutch sistem), ali manuelni ima svojih lepota, ko ih voli.
Mozda nekome nisu toliko bitne milisekunde u promeni, koliko pouzdanost i robusnost.
Previse je problematican i premalo je ljudi koji su imai srecu da ga voze bez problema par godina. Mehanizam greske je takav, da ponekad ne pomaze ni "redovna" zamena ulja. Ne dobaci menjac tu kilometrazu.
Ulje se mota po mehatronik sisemu, svako djebranje zagreva uje i dovodi do mikrospaljivanja, a grafitni produkti izazovu problem mehatronike.
Prosto, nije doradjen, da bi bio u jeftinoj i masprodukciji.
Svakako da je bolji izbor, bar u ovom trenutku, manuelni menjac, a za koju godinu..mozda se neko ozbiljan ukljuci u razvoj DSG-a...
[ Nocni @ 19.01.2014. 23:58 ] @
Nije prvi put da svoje mišljenje ili svoje rezonovanje prilikom kupovine Nebojša nameće na silu ovdje na forumu...
Mogao je da kaže "ja bih uzeo to i to..." a ne da nameće svoj izbor "svim ljubiteljima prave vožnje"...
Po meni, 10 x je više zabave u vožnji sa DSG menjačem nego sa manuelnim jer se, barem po Crnoj Gori vozi kao na video igrici... Nebojša kao da je zaboravio da može da šaltuje na volanu... mada, ko je dobar vozač može da šaltuje pedalom gasa kad god poželi osim u jurnjavi nizbrdo kroz krivine gdje treba imati jaku spregu u samoj krivini...
U svakom slučaju CC bih prije uzeo sa DSG-om posebno sa onim sa 6 brzina...
DSG sa 7 brzina imaju određenih problema koje vw ne priznaje ali dešava se da ih mijenjaju i u garanciji...
Ako se parkirate sa njim dok je u D na uzbrdici i držite auto na kočnici 10-15 minuta počeće da smrde lamele što se naravno ne može opravdati nikako drugačije nego kao greška... koja će vjerovatno biti otklonjena na novim modelima...
Neko nervozno šaltovanje u prvu i u drugu brzinu možemo podvesti u loše usavršen ler gas kod TSI motora odnosno ono što comp. registruje u različitim režimima rada...
Što se tiče samog kvaliteta i dugotrajnosti ima i drugih menjača koji mogu biti kvalitetniji i bolji, tako da se nebi složio da je dsg superioran... ovo posebno na nekim sportskim vozilima na kojima je menjač 5 x skuplji od dsg-a itd...
U mnogim postovima se ovdje vrši etiketiranje... pa se tako i meni spočitava da favorizujem toyotu što naravno nije tačno. Ne znam je li razlog tome što vozim i što sam vozio neke toyote ali to se ovdje ne može izbjeći izgleda...
Nekome ko obožava golfa sviđa mu se njegova unutrašnjost recimo više nego drugim ljudima i oduševiće se kokpitom nekog golfa gti kao da je u pitanju nekakvo čudo a ne srednja klasa...
Kako objasniti tome nekome da pretjeruje u hvalospjevima bez etiketiranja i bez svađe?
Kako objasniti Nebojši da je motor 1.8T koji on pominje u svakom postu prevaziđen po ogromnom broju parametara?
Kako izbjeći širu raspravu van tehničke strane tipa vw vs pežo vs toyota vs xxx, bez ikakve potrebe u veoma konkretnim temama kakva je ova?
Nepotrebno se utrkivati ko više i bolje zna, jednostavno korisno je iznijeti svoja zapažanja kao što je to Žarko uradio u zadnjem postu bez mnogo širenja rasprave, pogotovo na druge proizvođače...
[ Nebojsa Milanovic @ 20.01.2014. 00:34 ] @
Ne znam otkud ti ideja da nešto namećem...
Samo želim objašnjenje za previše olako iznesene tvrdnje da je nešto isključivo najbolji izbor, posebno što je to prilično skupo, ne sasvim pouzdano, i osim visoke cene, ima i sasvim konkretnih nedostataka.
Generalno tražim više argumentacije u tvrdnjama, naročito kada za te tvrdnje postoje dobri kontraargumenti.
[ Nocni @ 20.01.2014. 01:37 ] @
Nije isto voziti mali i veliki auto sa manuelnim menjacem. Što je auto veći i teži to mu je potrebniji automatik zbog uglađenosti vožnje i zbog drugih tehničkih problema kod jakih motora... Manuelni za velike snage treba da ima korpu i lamelu od pola metra koja vibrira i pravi probleme...
Veoma je mali broj ljudi koji ce uzeti veliki auto ili velikog terenca sa manuelnim menjacem pa u vecim klasama on vise nije ni u ponudi... mercedesi s ili bmw 7... ovaj cc pokusava da im se priblizi na neki nacin...
Ovo su samo neki od razloga a ima onih tehnickih jos dosta...
[ jnk @ 20.01.2014. 08:29 ] @
Nebojsa, ispravan dsg nema nikakva lupanja i štucanja prilikom menjanja na dole/gore. Istina je da ako gledaš samo i samo zabavu u žustroj vožnji manuelni je bolji izbor nego manuelni mod na dsg-u, ali koliko je to procenata vožnje sveukupno? Ok, razumem da bi na 911ici pre uzeo manuelni ali u bilo kojoj varijanti gde auto koristiš svakodnevno za razne potrebe, dobar automatik je bolje rešenje za većinu.
Međutim dvostruko kvačilo ipak nije ultimativno rešenje u svim slučajevima pa tako sad ima ZF 8-stepeni automatski menjač koji trenutno koriste bmw i audi koji se po mnogima pokazao sjajno i kažu da apsolutno nema potrebe za duplim kvačilom. Opet na bmwu m5 i m3 su ipak dvostruka kvačila jer u sportskoj vožnji daje bolji utisak jer je veza preko kvačila a ne tork konvertera.
a vladdovo dežurno hejtovanje svega iz vw-a ne vredi komentarisati. Treba objasniti 5 miliona ljudi da su kupili nesavršeni kineski proizvod.
Zasto mislis da je cena previsoka? Zbog toga sto obican pasat kosta isto/manje, a nudi vise prostora ili zato sto imas na umu nekog konkurenta koji nudi vise?
[ anon115774 @ 20.01.2014. 09:30 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Oktaviju 2,0TDI sa DSG-om.
Ali ti, iako pričaš hvalospeve, ni do sada nisi rekao koji ti to auto voziš i kakva su ti iskustva, naročito sa brzim menjanjem (više) brzina na dole.
Passat 2.0TDI 2011.
Vidi, auto ima 140KS i za tu kategoriju vozila/motora stravican obrtni momenat tako da se ne secam da mi se za ovih 80.000Km ikad desilo da mi je potrebno da vise brzina menjam na dole. Ako hocu da preticem dovoljno je da samo jednom pritisnem dugme "-" da vrati stepen prenosa za jedan u nazad (sto se desi vrlo glatko). Tada se broj obrtaja poveca na 1300-1500 (zavisi iz kog stepena je vratio i kojom se brzinom krecem) i onda samo papucica do poda (ali ne da se pritisne kick-down dugme) i za tri sekunde je doterao na 4000.
A sto se tice tih varijanti o "tri stepena unazad od jednom" to rade uglavnom oni koji pojma nemaju pa svaki cas pritiskaju kick-down dugme i onda se zale kako auto cima i slicno. Pa naravno da ce da cima. Ako pritisnes kick-down dugme onda znaci da hoces snagu i to odmah. I to je ono sto ti motor i isporuci: cistu snagu i to munjetivom brzinom. Ne mozes u isto vreme da ocekujes i komfor.
I kao sto je neko napomenuo ovde, ispravan menjac nema nikakvih problema, trzanja, cimanja i slicno.
[ vladd @ 20.01.2014. 10:22 ] @
Ja se sa nedoradjenom spravom ne bih igrao, bio to VW ili Toyota. Razna imputiranja su bezveze, uvek cu da kritikujem nesto sto nije dobro, bez obzira na brend.
Poseban osvrt na VW je iz razloga sto su uporni u gluposti, i neispravnu stvar forsiraju, od doticnih 6 miliona prevarenih kupaca(zavedenih marketingom) cetiri i po je vodilo menjac na popravke...
I to su podaci, koje uvek treba sasuti(pa makar po cenu "dezurstva), kada se spominju u jednoj recenici DSG i "najbolji"..
SVI drugi su bolji, i pride nisu tako tesko problematicni.
I to je glavni razlog preporuke manuelnog menjaca, a CC nije bas neko vozilo preko 2 tone, da bi bio problem saltanje...ni na FAP-u nije toliki problem
P.S,
Da spomenem(kao "dezurni"), da smo ionako sslj "zona", u kojoj ni cokolade, ni praskovi ni tehnika nisu na nivou kvaliteta brenda...mogu da (za)mislim kakva vozila isporucuju u ovom pravcu!
[ jnk @ 20.01.2014. 10:34 ] @
Nemoj rekla kazala nego daj da vidimo podatke gde je 4.5 od 6m dsgova prijavljeno u servisu.
[ Nocni @ 20.01.2014. 11:15 ] @
Citat:
tdusko:
Zasto mislis da je cena previsoka? Zbog toga sto obican pasat kosta isto/manje, a nudi vise prostora ili zato sto imas na umu nekog konkurenta koji nudi vise?
Ne nudi ništa više nego obični passat osim šminke pa zato mu je cijena previsoka...
Ne treba posebno obrazlagati zašto mislimo da je nesto skupo...
Evo npr.plata direktora vw-a Vinterkorna je nekih 18 miliona ili 50.000 eura DNEVNO!
Po meni je to bezobrazno mnogo čak i bez nekih poređenja sa doktorima ili a nekim drugim strukama...
Vjerovatno kada njega pitaju on će reći da je to malo...
[ tdusko @ 20.01.2014. 13:04 ] @
Citat:
Nocni: Ne nudi ništa više nego obični passat osim šminke pa zato mu je cijena previsoka...
Ne treba posebno obrazlagati zašto mislimo da je nesto skupo...
Naravno da niko ne mora nista da obrazlaze. Nisam ja uciteljica i ovo nije kontrolni, ali sam eto pitao za pojasnjenje pa ako hoce da odgovori hoce. Meni je taj passat cc uvek bio ekskluziva jer niko od konkurencije ne nudi taj business coupe. Ni ford, ni opel, ni francuzi, ni japanci, ni italijani. Cak ni BMW to nema jedino Mercedes, a to je kod njega skuplje vise od 50%. Cak i broj manji CLA je skuplji. Zato me je interesovalo da li misli da je skupo u smislu njemu je skupo i ne vidi za sebe benefit kupovine takvog auta ili misli da je skupo zato sto slican auto postoji za manje pare.
[ Nocni @ 20.01.2014. 13:10 ] @
Uvijek je nekome skupo ono što je drugome jeftino...
Plata Vinterkorna se čini manjom ako neki tamo Messi ima 33 miliona ili preko 90.000 € dnevno!
Meni je lično ljepši i pristojniji običan passat od toga CC... šta ćeš, ukusi su različiti... možda zato jer imam skoro 2 metra pa mi se onaj običan čini komotnijim, možda zato jer ima malo đilkoški šmek na ovim našim prostorima itd...
Ne sumnjam da će Žarko reći konkretno zašto misli da je skup ali nešto je već i naveo...
[ Zarko Silic @ 20.01.2014. 16:40 ] @
Skup je zato sto se umesto njega moze kupiti novi A4 sa 18TFSI umesto 14TSI u CC-u a da plus u dzepu ostane od 3 do 5.000 eura.
Isto vazi i u slucaju dizela. A4 je jefrtiniji za oko 3.000 eura, a to je pomalo nerazumno.
Ni A4 se ne moze pohvaliti sa previse prostora, ali od CC ima vise.
Ali tacno je da konkurencija prakticno ne nudi nista u ovom segmentu.
CLA nije model koji bi trebao da se poredi sa CC-om. Prevelika je razlika. Za razliku od CC-a, CLA je ipak samo glumac.
[ tdusko @ 20.01.2014. 17:07 ] @
Nisam ga poredio sa CLA, samo sam rekao da je cak i on koji je manji auto skuplji od CC-a. Mislio sam na CLS kada sam rekao da je 50% skuplji.
Sto se tice A4 mozda i ima trzista gde je on toliko jeftiniji kao sto kazes mada bih ja CC pre stavio uz A5 cija cena je dosta veca.
[ avaricon85 @ 20.01.2014. 17:47 ] @
Ok kako ja vidim po ovim komentarima. Moze se zakljuciti da benzin definitivno otpada :)
Bila mi je dilema ako bih novo auto uzimao onda bi ovog novog cc i sad to ispade da bi bio dizel. Drugo ako bi se odlucio za polovno onda sam nesto razmisljao , BMW 5 F10 model, njega bih u nemackoj mogao naci za 20-25.000 euro, pa me interesuje ima li ko iskustava sa tim autom. i da li uzimati jeftinije ovaj polovnjak ili se za novog cc odluciti?
[ tdusko @ 20.01.2014. 18:29 ] @
Ni jedno ni drugo. Kupi 3 godine star cc sa 50k Km za 18 i pevaj :)
Covek zeli kupiti CC a vi mu predlazete Passata CC
To nisu isti auti.
[ Nemanja @ 20.01.2014. 20:44 ] @
Samo zbog broja mesta za sedenje ili je jos nesto u pitanju?
[ tdusko @ 20.01.2014. 21:09 ] @
Citat:
Zarko Silic: Covek zeli kupiti CC a vi mu predlazete Passata CC :D
To nisu isti auti.
Pa ko je rekao da su isti? Pitao covek da li da kupi novi VW CC ili polovan BMW 5, a ja sam mu rekao ni jedno ni drugo nego 3 godine star cc. S obzirom da je opste poznato da VW cc ne postoji 3 godine star, jasno je da se pod CC misli na passat cc ;)
[ anon115774 @ 20.01.2014. 21:11 ] @
Ne nego je godina proizvodnje razlicita. Do pre dve godine se zvao Passat CC a sada se zove Volkswagen CC.
[ jnk @ 20.01.2014. 22:28 ] @
bmw 5 f10 pakleno drzi cenu pa i nije bas povoljan kao polovan auto. Dok recimo ako hoces malo drugaciji auto predlazem da pogledas bmw 5 gt koji je kao nov skuplji od obicne petice a kao polovan znatno jeftiniji a razlog je malo ekstravagantniji dizajn koji se vecini ne svidja a sam auto je na platformi 7ice i malo je reci da je vrhunski.
[ vladd @ 20.01.2014. 22:41 ] @
Jednostavno je, ali da se kaze.
Od 2008-e, kada je Pasat CC napao americko trziste kao Confort Coupe, nije ispunio ocekivanja na trzistu, zadat broj prodatih..
Nakon fejsliftinga, 2012, postaje samo VW CC, ali ne dobija pozitivne ocene, cak je kritikovan kao previse tvrd, do neprijatnosti. Novinari spominju da im se razvalio "butt" od realnih puteva, a ne probnih pista..
Nakon izmena 2013, sa raznim paketima za razna trzista, ocekuje se da su omeksali vesanje, ali i konkurencija ima nekoliko modela, pa je CC nekako u zapecku. Inace najlepsi VW, ko voli sedane, kao ja.
Prema tome, polovnjak je kompromis na kvadrat...ali bar nudi manuelni menjac
[ drajver2 @ 21.01.2014. 19:38 ] @
@vladd
Nisi odgovorio niti priložio bilo kakav dokaz da je od 6 miliona proizvedenih DSG menjača njih 4.5 miliona imalo problem tj pokvarilo se...
Ili iznesi dokaz, ili da od sada svi komentarišemo na rekla-kazala fazonu...
[ vilil1 @ 21.01.2014. 21:59 ] @
Mozda cifra nije 6mil. niti 4.6mil. ali...
"Of the total 2.64 million, a massive 1.6 million vehicles cars will be fixed for the DSG problem. The solution VW has found is to change the synthetic oil in the DS200 automatic to a mineral one."
"German car giant Volkswagen is to recall tens of thousands of cars in the UK – including those carrying Audi, Skoda and SEAT badges - because of problems with faulty gearboxes which cause a loss of power while driving.
Thousands more are being recalled because of fuse problems which cause lights to cut out.
It is part of a worldwide recall of more than 2.6million cars because of a variety of technical problems.
Some 30,000 of the cars being recalled in Britain, including the popular Golf model, are fitted with a 7-speed gearbox."
I, pitanje je koliko je automobila pogodjenih problemom popravljeno pre ovog velikog opoziva, kao i da li ce vlasnicima VW kompenzovati ono sto su platili da bi popravili svoj auto.
Tesko, ali ljudski je nadati se. ;)
[ vladd @ 21.01.2014. 22:19 ] @
Izvinjavam se, hvala vilil1 na trudu, ljudima se ukocile ruke kada im neko kritikuje VW..prosto zaborave na google..
Ovih 2,6 miliona je direktan recall, a jos tri puta toliko je odradjeno u garanciji, bez javne "objave"...pa guglajte, ko zeli da baca pare na VW...
I to je samo za VW, a pogodjeni su i A3, A1, Seat, Skoda...
Ili prosto neverujete, ja eto mrzim vw, pa im poklanjajte sopstvene pare...odnosno bacajte ih na VW..ako je tako lakse , da ne boli glava od previse razmisljanja....da ne mrkne svijest
P.S.
Ne zelim ja da im previse detaljno analiziram problem(mnogo bi ih kostalo, slosilo bi im se), ali je ocito da su zagrizli prejaku jabuku. Energetski bilans im je izmakao, pa 8 milisekundi izgleda ispaljuju previse energije na paknove, koji se pregrevaju i spaljuju ulje.
Temperaturni senzor(a najvise volim kada im deo od 5000 evra "visi" na senzoru od deset evra), u menjacu, je sklon crkavanju i pogresnom ocitavanju, i suma gresaka je spaljivanje ulja, produkti gorenja navodno kratkospajaju zice, ili realnije, zapusavaju mehatronik.
Morace da se pozabave ili tehnologijom materijala paknova(postoji aftermarket poboljsanje), algoritmom rada(mehatronik plus povecanje vremena promene brzine), i da smanje ustede pri izradi menjaca, ne moze bas sve d recikliranih materijala..
60000km, ili 40k milja je sramotno za zamenu menjackog ulja navodno savremenog vozila(tako kratak interval nije imao ni stojadin ni peglica), a pride i ne pomaze, posto je lose odradjena licenca(naravno da nije proizvod doticnih bakalina), tako da crkava znatno pre...
Eto, da im pomognemo, da ne kazu kako samo kritikujemo...
[Ovu poruku je menjao vladd dana 21.01.2014. u 23:29 GMT+1]
[ jnk @ 22.01.2014. 14:29 ] @
Aha znači od 4.6m pokvarenih menjača došli smo do 2.6m recallova od kojih većina uključuje promenu tipa ulja a tek nekoliko desetina hiljada se odnosi na neki konkretan problem.
Šta ti je percepcija.
[ drajver2 @ 22.01.2014. 16:09 ] @
Zabrojali se ljudi malo,par miliona gore-dole...bitno je da se kaže nešto,a na kraju ko će to sve da proverava...