[ MarkoWeb @ 21.01.2014. 23:36 ] @
Ovako, već duže vremena imam ne rešiv problem :) Obišao sam par majstora, jedan je bio i više nego fer pa je redom menjao senzore (položaja radilice, map senzor, senzor položaja leptira...) i ništa od toga nije rešilo problem, logično nisam ni platio ali reko je da više nema ideju šta možeda bude problem.

Sledeći majstor je pak predlagao da zamenim kompletnu instalaciju u autu i da on to ne može da uradi :S
Sledeći je "pojačao" masu na "farovima" pozadi jer kaže to je problem na svim renoima, njemu sam reko da tvrdim da nije do toga i da naću platiti ako i dalje imam problem ali pošto je on bio ubeđenda je to problem pristao jena takav dogovor i naravno ništa...


E sad da se vratim na problem, auto nekada neće da upali i to bez obzira da li je vruć, hladan, da li je stajao nedelju dana... jednostavno kad njemu dođe neće da upali.
Druga stvar zna da se ugasi u toku vožnje obično na semaforu kada se stoji i tada nema nikakvog gušenja, trokiranja... ugasi se u sekundi nakon toga upali najnormalnije i radi najnormalnije...

Inače auto genralno kada je na leru ne radi baš idealno i primeti se kako kazaljka za obrtaje pomalo šeta, i ovaj problem sa šetanjem obrtaja je uvek prisutan nekad manje nekad više ali je uvek tu.

Na osnovu svega ovoga i čitanja po internetu došo sam do zaključka da problem može da pravi regulator pritiska goriva a on se u mom slučaju nalazi u rezervoaru zajedno sa pumpom... pa ne znam da li ima načina da se on testira bez rasturanja rezervoara (što sam pokušao ali nisam uspeo da skinem onaj poklopac... kasnije sam našo da za to treba neki specijalni alat...).

I još jedna stvar koja me je navela da posumnjam na regulator jeste konstatacija jednog majstora da je pritisak goriva kako je reko "ok je čak pumpa pumpa i jače nego što treba" nešto u tom smisli što je meni tada zvučalo ok računam pumpa u punoj snazi, regulator to posle smanji i ok sve... ali sada kadasam saznao da je regulator u rezervoaru a ne u motronom prostoru ova konstatacija majstora mi zvuči kao problem jer pritisak nebi smeo da bude prevelik sobzirom da regulator to odma "dotera" i ako je prevelik on naliva auto gorivom i onda nastaju problemi koji nastaju... I za kraj još jedan podatak, jeste da je iz kineske dijagnostike ali i on ima smisla kada se ovo "nalivanje gorivom" uzme u obzirr, dijagnostika tj. lambda sonda kaže da je smesa prebogata...

Inače u pitanju je reno megan 1 1.6 16v

I za kraj ono što me zanima, da li ovo moje razmišljanje ima logike tj. da li problem jeste regulator pritiska? i ako jeste da li neko može da mi psotavi sliku tog alata za otvaranje rezervoara kako bi došo do pumpe i promenio regulator...

Hvala
[ vladd @ 22.01.2014. 07:07 ] @
Ovakav problem moze da prave bobine, i konektori, za sta ne treba menjati celu instalaciju vec samo proveriti sporne konektore, na ecuu npr, na senzorima ...

Proveriti termodavace, mozda motor nema bas info, kada je vruc ili hladan, ali uglavnom nagle prekide rada i nemogucnost paljenja, ako je zamenjeno sve sto si spomenuo(mozda jos i senzor bregaste), pravi ECU..
[ MarkoWeb @ 22.01.2014. 10:57 ] @
I 3 bobine sam zamenio... kasnije uzeo od prijatelja njegove tj. zamenili se on nije imao nikakav problem a ja i dalje isti... Konektori od bobina su kao novi.

Za ECU sam zvao nekog čoveka koji ih popravlja i dobio sam odgovor da on ne može da pravi takav problem a i da generalno na tom auto ne odlazi ecu.
Senzor bregaste sam tražio, njega nemam...

Što se drugih konektora i kontakta tiče sve sam skidao gledao prskao kontakt sprejem, svaki konektor je kao nov bez trukne prasine ili nećeg drugog, računam da je konektor ili neki kontakt on bi se gasio stalno a on je meni od letos do pre par dana radio normalno (sa variranjem broja obrtaja) ali se nije gasio tako da mi nekako logičnije da se taj regulator pritiska i da on zaglavi...
[ pajica123 @ 22.01.2014. 11:24 ] @
imao sam slicne simptome na laguni 1.9 dci. odlagao sam popravku, iako se auto povremeno gasio bez nekpg pravila, i kada mi se jednom ugasio u sred nedodjije u sred noci, i nije hteo da upali do jutra, onda sam resio da odem u servis :) kada sam stigao do servisa, auto je radio normalno, i dijagnostika nije nista pokazivala. medjutim posle par minuta se ugasio i onda je dijagnostikovan problem sa regulatorom pritiska goriva. ne razumem se ni malo u popravke automobila, medjutim, u servisu sam video da rezervoar nisu dirali, vec su radili samo "ispod haube". nov regulator je bio 12000 din, ja sam uzeo polovan za 6000 i za "ruke" su mi uzeli 3000, tako da je popravka kostala 9000 din. to je resilo problem, i od tada auto ide bez problema.
[ veselinovic @ 22.01.2014. 12:31 ] @
Vjerovatno jeste los ventil.
Postoji jednostavan metod za provjeru.
Na rail se nakaci manometar i prati pritisak goriva.
Kad krene da zeza jedan pogled na manometar ce rijesiti sve dileme.
[ MarkoWeb @ 22.01.2014. 13:03 ] @
A može li se na manometru "videti" i ovo šetanje obrtaja? Jer ako majstora treba da vozam sa manometrom to može da potraje sobzirom da auto može da radi i po par nedelja a da se ne ugasi :)
[ veselinovic @ 22.01.2014. 13:27 ] @
Ako obrtaji setaju zbog pada/povecanja pritiska svakako ce se vidjeti.
E sad, stvari se malo komplikuju.
Postoje odredjeni tipovi kod kojih pritisak goriva u railu zavisi od podpritiska u usisnoj grani.
Ako je kod tebe slucaj da je prelivni ventil u samoj pumpi, i nema jos neki ventil, onda se kod tebe ne mijenja pritisak sa podpiritiskom.
Stavi manometar i gledaj.
Postavi rezultate ovdje pa cemo dalje mozgati o problemu.
[ MarkoWeb @ 22.01.2014. 14:06 ] @
Ono što sam uspeo da nađem od slika a gde se najbolje vidi pumpa i regulator je ovo:



E sad ako iz toga možeš da zaključiš to što reče za povratni ventil bilo bi super bar da znam dal pritisak treba da varira ili ne :)

I još jedno pitanje gde bi ja trebao da prikačim manometar? i jel to može ovaj obični koj može da se skine sa pumpe?
[ Lavlja_Jazbina @ 22.01.2014. 18:05 ] @
Da li je neko od majstora stavljao dijagnosticki uredjaj i kako 98 godina 1,6 16v ?
Da li je majstor merio otpor dizni?Ima tu svaste pre zamene instalacije kako je jedan majstor predlozio.
[ MarkoWeb @ 22.01.2014. 18:24 ] @
nije 98, 2001 je. Dizne su skidali, testirali i zaključili da su one ok. Kačili su ga više puta na dijagnostiku i nema grešaka.
To za otpor ne znam ali kada su ih skidali predpostavljam da su sve što se tiče njih probali što može da se proba.
[ Lavlja_Jazbina @ 22.01.2014. 18:47 ] @
Za dizne sam mislio da se ne skidaju nego da dijagnostika ocita preporucene kolicine i da li one osciliraju pa prouzrokuju
variranje ler gasa.Za dizela znam da KTS650 ocitava kolicine po cilindru.
Onda je megan 2 ako je 2001 ili 1,4 16v.
[ MarkoWeb @ 26.01.2014. 15:59 ] @
Nije 2 nego megane 1 ph2

U svakom slučaju danas sam u auto dati pronaso podatak kako da testiram pumpu, pise da istaknem crevo za dotok goriva kod brizgaljki i da prespij rele i pokrenem pumpu. Za 30sec bi trebalo da istece oko 0.6l.

Kod mene je za 15 sec flasica od 0.75 skoro bila puna... Da li to znaci da regulator ne valja? Jel isteklo je duplo više goriva nego što treba...
[ veselinovic @ 26.01.2014. 22:14 ] @
Da si, po preporuci, na to mjesto stavio T komad sa manometrom
imali bismo validniji podatak od kolicine isteklog goriva.
Ali i to je podatak koji vodi na povecan pritisak u sistemu.
[ vladd @ 27.01.2014. 11:42 ] @
Pa probaj ovako.
Skini taj regulator pritiska goriva, rasturi ga pazljivo i jos pazljivije osmirglaj klipic u njemu, koji se zaglavljuje prema kucistu. Sitna smirgla, 1000, vodena, i pazljivo, ako imas mikrometar, par 4-5 stotih, da bi se razradio i prestao da zaglavljuje.

Pa ako to ne pomogne, onda novi regulator, ali verovatno ce i njemu trebati smirglanje, samo sto ce tada raditi...
[ MarkoWeb @ 27.01.2014. 12:08 ] @
A kako se on rasklapa?

on je ovakav:


samo nema onu cevčicu gore za vakum. Probao sam da ga rasklopim ali pre bih rekoda će se ova plastika slomiti nego da spadne sa ovog "srednjeg" a jedino odatle može da se otvori?
[ vladd @ 27.01.2014. 19:16 ] @
Pa to je vec "rasklopljen", klip i iznad, vakuumski aktuator. Taj klipic se zaglavljuje u donejm delu, odnosno u plastici, i ne pomera.

Proveriti leziste u "telu" ventila.