|
[ ahmo88 @ 22.01.2014. 23:54 ] @
| Imam problem sa passatom 2 dizel 1.6 40kW. Radio sam prije nedelju dana glavu motora polirani ventili i sjedista, nove gumice ventila, poravnjo glavu i postavio je na nov dihtung sve stego napravio kako treba. E kad sam to uradio reko sto da ne uradim i dizne da ih provjerim, i odvucem auto bosisti da izmjeri kompresiju, i da nasteluje dizne i on to uradi kaze da je motor solidan, male su oscilacije oko pola bara na klipovima, kompresija se krece od 21,5 do 23 bara kaze da moze da pali. I uradio mi je dizne sve 4 otvaraju na 130 bara u maglu bas ono piste, i auto je mirnije radilo, medjutim kad ujutru upalim sastavi on odma al radi mi ko na 3 klipa i izbacuje velike kolicine dima na auspuh bjelog ili sivkastog, nekad i svjetlo plavog, (ne trosi ulje motor) i nakon par mali gasova motor se umiri i dim nestane i onda autic ide ko zvrka.
To mi se desavalo i prije nego sto sam ista pravio al mozda malo slabije jer su dizne bile lose pa otvarale na manjem pritisku(moj zakljucak)
Primjetio sam kad sam kajs zupcasti stavljo da mi bosh pumpa ima lufta po jedno milimetar hoda remenica mozda cak i malo vise i da mi pusta naftu na semeringu kad skinem kajs. Druge pumpe sad zasad nemam da probam dal mi to utice na ovaj hladan start,,,,,nisam primjetio da mi se nafta vraca u rezervar od bos pumpe mozda se jedan malibaloncic stvori u crijevu,,,
eto to je moja prica,,eznam dal mi se isplati uopste radit te lezaje il d uzmem drugu pumpu PS. ove krntije pojedose pare..
Pozdrav dobri ljudi, sveki savjet dobro dosao. |
[ deki111 @ 23.01.2014. 08:26 ] @
Citat: kad ujutru upalim sastavi on odma al radi mi ko na 3 klipa i izbacuje velike kolicine dima
Meni ovo liči na neispravan grejač ili nešto od onog svega što si radio nije dobro urađeno.
[ ahmo88 @ 23.01.2014. 11:17 ] @
da ti kazem grijaci su svi ispravni provjereno, kompresija bi pokazala da nije nesto dobro uradjeno u glavi ili sam dihtung,, ne znam ljudi eto i dizne su napravljene ne znam vise sta da gledam
[ Cezar Corolla @ 23.01.2014. 16:39 ] @
Moguce da malo goriva iscuri na semeringu, pa onda imas malo vazduha kad upalis, pa zato lose radi, a kasnije izgura vazduh i radi dobro.
[ vladd @ 23.01.2014. 18:17 ] @
Kompresija merena na hladno, malo sta moze(pouzdano) da pokaze.
Za pocetak, promeni filter goriva, za neki kvalitetniji, bice bar cistiji, ako nije odlivana voda iz starog.
I ako to ne pomogne, oko jutarnjeg paljenja, remont ili zamena pumpe, i pazljivo stelovanje, ne "odoka", vec sa komparaterom.
P.S.
Beli dim se pojavljuje kada nema dovoljno toplote za sagorevanja u cilindrima. Mozda bi pomoglo da dva-tri puta startujes grejace, pre paljenja.
Verovatno su cilindri malo jajasti, posto kompresija proizvodi toplotu.
[ pajapop @ 23.01.2014. 18:51 ] @
Citat: ahmo88:
medjutim kad ujutru upalim sastavi on odma al radi mi ko na 3 klipa i izbacuje velike kolicine dima na auspuh bjelog ili sivkastog, nekad i svjetlo plavog, (ne trosi ulje motor) i nakon par mali gasova motor se umiri i dim nestane i onda autic ide ko zvrka.
To mi se desavalo i prije nego sto sam ista pravio al mozda malo slabije jer su dizne bile lose pa otvarale na manjem pritisku(moj zakljucak)
Ako pumpa za ubrizgavanje goriva nije dobro podesena, motor ce biti previse bucan i primetice se veca kolicina cadji u izduvnim gasovima. Moze onaj dim da bude i zbog neceg drugog, ali na osnovu opisa problema, sigurno je do pumpe...
[ Cezar Corolla @ 23.01.2014. 20:58 ] @
Ali ako on kaze da to brzo prestane, ne bih rekao da pumpa ne stoji dobro.
Meni se cini da mu taman toliko malo treba da izgura malo vzaduha koji udje u sistem. Mozda i na nekom drugom mestu. Neki sastav creva, povrat ili slicno.....
[ ahmo88 @ 23.01.2014. 22:20 ] @
mene buni luft na osovini bosh pumpe jer ima pojacan zvuk motora a pumpa je uzubljena kako treba, jedan majstor mi je govorio da taj luft utice na to, i to sto sto se tice zraka u crijevima postoji sigurno radi semeringa,
Kad ga na hladno upalim i to tako trese kad mu dam pola gasa i vise prokine al cim pustim opet trese i drnda i dimi dok neprodje jedno izvjesno vrijeme kada se on umiri
[ LazarM @ 27.01.2014. 20:40 ] @
Dozvoljen zazor za VE pumpe je MAX 0.2mm za 17 i 20 mm osovinu,i tu mozda i ne curi jer je tamo jedino mesto gde je vecinom vakum,svuda drugde je od 3-10 bar.
[ cobra-11 @ 29.01.2014. 19:14 ] @
Da li si radio hidro test glave ? Meni se isto desavalo , uradio pumpu i dizne sumnjajuci na jednu od dizni , stavio 4 nova bosch grijaca i opet isto . Na kraju se ispostavilo da je pukla glava (da napomenem da nije bilo ulja u rashladnoj tekucini i obrnuto) - zavisi gdje i koliko je pukla .
Kod mene se nije mogla variti , kupio polovnu i uredio sve (ventile , gumice, ravnanje , hidro test ...) . Posle sve OK.
Da ti jos napomenem da nije bilo izrazitih simptoma da je glava ili dihtung glave (niko od majstora nije sam potvrdio dok ja nisam rekao da se skine glava da nosim na hidro test , po cenu i moje stete ako ne bude do glave kad mi je vec dosadilo nagadjanje raznoraznih majstora ) .
[ Lavlja_Jazbina @ 29.01.2014. 21:09 ] @
Almo...Kako si ovo utvrdio?skinuo kais sa remenice bosch pumpe ili..
Citat: mene buni luft na osovini bosh pumpe
[ ahmo88 @ 30.01.2014. 01:02 ] @
Ma glava je ko sunce bila na predhodnom motoru koji je ko sat radio pokazala bi kompresija da je suplja glava,
a luft sam vidio kad sam skino kajs bilo mi sumljivo kad skinem kajs s pumpe odma mi se vrati nafta u rezervar i na semeringu pusti malo, i ja onda uzmem malo lijevo desno remenicu i ono taj luft,, kajs se penje do ruba remenice ko bi spao.
[ vladd @ 30.01.2014. 13:30 ] @
Dobra glava je pola uslova za kompresiju. Jajasti cilindri su problem "odozdo" i lose karike.
A ta pumpa je razlokana najstrasnije, zameni to.
Nije to SAMO pumpa, vec prakticno mehanicki racunar, koji ima odredjene ulazne parametre i definise trenutak i kolicinu goriva koje ubrizgava.
Nije to pumpa za vodu, pa da je luft zanemariva stvar, ovako je nedefinisan i tajming i kolicina goriva, odnosno, umesto da ima uzan raspon definisanih parametara, luft pravi greske i tajminga i kolicine goriva, plus sto su zaptivanja kriticna.
Pa u radu, kada udje u neki sedlasti rezim, deluje da motor radi, ali je svaki trenutak rada u obrtaju, razlicit od parametara rada sledeceg obrtaja. Narocito u prelaznim rezimima, kada se dodaje gas, ili kada se pusta...
[ Lavlja_Jazbina @ 30.01.2014. 14:32 ] @
Citat: kajs se penje do ruba remenice ko bi spao.
Tu nije samo semering u pitanju nego i biksna u kucistu pumpe.
[ ahmo88 @ 01.02.2014. 01:36 ] @
sklopio sam sad od 3 pumpe jednu dobru sa novim semeringom i gumicama i dobrim piksnama,osovina nema lufta probo sam je na stolu lijepo baca i ima dobar pritisak(zavrno je u skrip i spojio na lju dizne i okredo osovinu) postavicu je na auto da probam pa javim kakvo je stanje
[ vladd @ 01.02.2014. 09:02 ] @
"Lepo bacanje" je tek jedna trecina postavljenih zadataka . Mora da baci u pravom trenutku, kao prvo, i to odmerenu kolicinu kao drugo.
[ ahmo88 @ 16.02.2014. 23:21 ] @
postavio sam 2 bosh pumpu i zadovoljan sam u jednu ruku sad me interesuje kako najbolje paljenje da napravim jer nemam u blizini majstora s istrumentom, a kad sam zupcio pumpu zakreno sam je motoru na ranije paljenje pali ko mina i hladan i vruc cak i kad ostoji vruc bez grijaca sastavi ko mina, kad pumpu vratim malo na kasnije paljenej prekida mi gas i malo je tisi motor a kad je vratim na ranije lijepo mi radi i reze gas odma na hladno, pali lijepo samo se malo glasnije cuje jel to opasno
[ Cezar Corolla @ 17.02.2014. 07:26 ] @
Nije opasno sto se cuje, jer kod takvih motora i treba da se cuje. Zato sto tada dobro radi.
[ vladd @ 17.02.2014. 09:15 ] @
Odoka je tosko dobro napraviti. Mada se mnogi i korisnici i majstori aljkavo odnose prema tom motoru, podesava se na sluh i na "mine".
Ono sto bih preporucio za te slucajeve, posto mi je tesko da preporucujem odokativne metode, je da se obrati paznja na uredjaj za hladni start, pa da sa njim povucenim , pali kao "mina" a da ipak u radnom rezimu mirnije radi sa "spustenom" polugom.
Posto doticni mehanizam pomera ugao paljenja.
Provera se vrsi na kolicini dima, u prelaznim rezimima.
Posledica lose podesene pumpe su povecana potrosnja i optereceniji rezim rada motora, velike vibracije koje ce nakon nekog vremena osrafiti sve po kabini, pa i srafove na tockovima
Komparater moze jeftino da se nabavi kod kineza, i kod strugara se uradi adapter, "produzetak", orijentacione duzine(nije neophodna ultrapreciznost), posto se pozicija "paljenja", odnosno ubrizgavanja, meri relativno...
Samo treba za konkretan motor videti da li 0.9, 1.1.. ili neka druga vrednost...vremenom se menjalo
Postoje na netu kompletne, detaljne procedure, sa slikama i filmicima...
[ ahmo88 @ 17.02.2014. 17:34 ] @
znas sta je problem vladd kad vratim pumpu na starije paljenje onda mi se desava da nece gas da odreze kad je hladan prekida sve dok nedigne temperaturu na bjelu crtu, a motor mi neradi mirno malo treska il je okreto na starije il na ranije paljenje, al ne preskace taktove kad sa strane slusam lijepo radi sem sto treska, a bosista mi sve dizne provjerio i sve 4 uloska su nova i podesena na 130, pumpa ova nova sto je stavljena bila na bosh stolu sve uredno, i tako ja nju okrenem na ranije paljene motor jest glasniji al reze lijepo gas i pali vruc dobro,, prije sam moro stavit otpornik da pali grijace,, dugo verglo skroz kad je vruc,,sad vise nemam taj problem odma sastavi, da mi je jos smirit to treskanje a dobri su svi nosaci sve je to novo postavljeno
[ vladd @ 17.02.2014. 17:48 ] @
Kada povlacis polugu za hladan start da li menja treskanje u radu.
Kao drugo, da se nije nesto petljalo oko cevi koje idu prema brizgaljkama. One moraju da imaju identicnu duzinu, pa su iskrivljene da se spakuju u odredjen prostor. Identicna duzina je bitna zbog tajminga, a susteri cesto ostecene cevke menjaju reda radi ili skracuju, ne shvatajuci da uticu na trenutak ulaska goriva u cilindar.
Razlicita kompresija moze da izazove tresenje, narocito ako su sa vecom kompresijom dva bliska cilindra, motor nema nikakve stabilizatore vibracija.
Ili neke naslage, na klipovima, koje izazivaju neka ranija paljenja...
Uglavnom, ono najlakse je da probas i paljenje i rad motora sa povucenim i spustenim "hladnim startom"
[ pajapop @ 17.02.2014. 18:12 ] @
Ahmo, a sto ti sad njega lepo ne oteras kod bosiste, ili nekog majstora pa da ti to lepo nasteluje? Ovako, "od oka" nikad neces biti siguran...
[ ahmo88 @ 17.02.2014. 21:22 ] @
da znas pajo kakvo iskustvo s bosistom imam nebi mi to savjetovo,, kad sam otiso da mi izmjeri kompresiju i da mi provjeri dizne,(kada sam stavio drugu glavu sa novim dihtungom ) bosista je slomio glavu na cetvrtom klipu dje se zavrce dizna, uzeo cojek dotezati sa cjevurom, i napravio se lud kaze to su pregrijavani motori il su goreli a ja zam,jenio jednu glavu jer je bila tako varena, i ja opet skinem glavu odnesem u inter auto dole u tuzli kod nas ljudi odrade profesionalno ono uho dje se zavrce dizna i ponovo poravnjam i obradim kod njih ventile na stroju. i tako me izadje da sam mogo kupiti motor bez papira i ne zafrkavati se sa ovim svojim.....a sto se tice choka povucem ga kad ujutro palim ne promjeni mi treskanje samo zvuk promjeni bas sam pratio a cjevi sam ja mjeno na prvoj dizni i zadnjoj jer mi je pustalo na holenderima al iste sam stavio a i prije sa mojim cjevima je tresko, naslaga na klipovima nema to sam ocistio
[ pajapop @ 17.02.2014. 22:19 ] @
Znam mili, ima raznih majstora, ali i nase mogucnosti su ogranicene. Ne treba "zbog Ilije da mrzis i Svetog Iliju". Nadji drugog majstora. Ej, pa tolika je Tuzla... Stvar je u tome, sto je stelovanje komplikovano a potrebni su i instrumenti. Podesavanje se u osnovi sastoji u okretanju pumpe u lezistu, a motor treba da je iskljucen, sve dok se ne dovede u polozaj u kome ce se ubrizgavanje goriva vrsiti pri tacno odredjenom broju stepeni pre gornje mrtve tacke. A priznaj da je to onda jako tesko. Znaci...ne mozes zakretati pumpu u toku njenog rada, i po sluhu stelovati, vec iz mnogo pokusaja "na slepo". Jedino pomocu instrumenata, komparatera, moze da se dovede prvo na fabricko podesavanje, a treba znati vrednosti, pa tek onda ako nije sve u redu, malo +- gore dole podesiti...I to je zafrkancija... A obaska sto ima i puno drugih razloga za los rad, od cistoce goriva u rezervoaru, grejaca i sl.
[ ahmo88 @ 19.02.2014. 13:43 ] @
kako grijac utice na rad on meni kad je naj vruci treska, kad ga nahladno upalim nema bas mnogo oscilacija jest mu jaci zvuk ko kod svakog dizela koji se hladan pali, a kolko je to stepeni mora biti ranije paljenje u odnosu na GMT
[ Cezar Corolla @ 19.02.2014. 17:20 ] @
Ocigledno da ti nije jasno kako se pumpa podesava komparaterom, pa nema smisla da se iko lomi da ti pojasnjava, jer to svakako neces uraditi sam.
[ pajapop @ 19.02.2014. 17:36 ] @
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|