Zasto svi smatraju da je kvalitet plastike italijanskih automobilima losiji u odnosu na npr. nemacke i francuske aute?
Po cemu se vidi da je ta plastika kvalitetnija?
Meni je sasvim dobar kvalitet i kod italijana.
Konkretno punto je skroz ok u odnosu na clio ili corsu, nista ne skripi, sve je zategnuto, nista nije osteceno cak ni posle 10 godina eksploatacije...
[ Java Beograd @ 31.01.2014. 09:03 ] @
Ih, punto Da sedneš jednom u moju Lanču da vidiš šta je to kvalitetan materijal za enterijer.
[ MatezYU @ 31.01.2014. 09:09 ] @
Sedeo sam u Lanciji Y - to mu dodje slicna klasa kao Punto.
Plastika ista kao na puntu, jos su stavili neki materijal oblozen tkaninom napred tako da se lako prlja :)
Bas bzvz.
[ vladd @ 31.01.2014. 13:03 ] @
Kvalitet pastike svakako ne moze da se "vidi", vec da se konstatuje nakon nekog perioda koriscenja, sto se tice koriscnika.
Sto se enterijera tice, koristi se nekoliko sustinski(hemijski, strukturno) razlicitih plastika, a ono sto cini "kvalitet", nije kvalitet plastike u tolikoj meri, koliko kvalitet same komponente enterijera, odnosno dimenzije, nacin izrade, zavrsna obrada, nacin montaze...
Sto snazno definise konfor koriscenja doticne plastike, odsustvo suma i buke, odsustvo zazora, odnosno estetskog efekta, prijatan osecaj na dodir.
Najcesce plastike su ABS, PVC, poliamid ili polietilen. Narocito polietilen, zbog mogucnosti razlicitih gustina i odlicnog estetskog izgleda.
Naravno, paleta je mnogo sira, cak se koriste i neke druge plastike, pene, koriste se i mesavine polimera, kao i armiranje polimera, ili dodavanje ojacavajucih materijala.
Kvalitet koriscenja enterijera je uvek nekako bio nesrazmeran sa cenom vozila, i ono sto je nepovoljno za korisnike, je trend prodora velike kolicine plastike u veoma skupim vozilima, naravno sa kojekakvim pritupim razlozima olaksanja tezine, impakta na okolinu...umesto, realnog profita, kao pravog razloga..
Pa se sada, plemeniti materijali gotovo ne mogu sresti u vozilima ispod 40000 evra, a sa druge strane, preko 70% je povecano koriscenje plastike u vozilima preko 40k evra..
NAravno, u to koriscenje plastike se ne racunaju izolacije na zicama, konektori i prekidaci, vec delovi enterijera, delovi motora, sasije i karoserije..
[ Lavlja_Jazbina @ 01.02.2014. 21:43 ] @
ALI se bar malo mozes sloziti da vw plastika je u vrhu kvaliteta i dugotrajnosti.Uzmimo i vozila stara 10 godina ta plastika je sem one
dosadne smole kvalitetna.
[ Zarko Silic @ 01.02.2014. 21:52 ] @
Da li neko primecuje, ili ne primecuje razliku izmedju plastike zavisi od njega samog isto kao sto je individualno da li neko oseti razliku izmedju Pioneera i Olufsena.
[ vladd @ 02.02.2014. 00:14 ] @
VW plastika je u vrhu "kvaliteta". Tacka.
Daleko je od jeftinoce i trajnosti. Tacka, druga.
Imaju interesantno dobar izgled plastike, ali mislim da je to poenta VW-a. Pakovanje kao podrska marketingu. To sto nije trajna, je samo dokaz.
NArocito su kriticne plastike oko i na motoru.
Plastike enterijera su pazljivo modelovane, pazljivo uklopljene, i pazljivo nasminkane, prevlakama. Sto daje specifican izgled, Neko je odusevljen, meni je jako pristojno, ali mi problem predstavlja cinjenica da je plastika.
A plastiku ne cenim kao materijal. Da bih je obozavao. Pogotovo recikliranu.
Vise me opcinjavaju neka inzenjerska resenja, zahvati i koncepcije. A davno sam shvatio, da ce nam auto industrija, uvaljivati plastike na izuzetno skupim vozilima..a recimo, po skromnim stanovima, nemamo bas toliko plastike, nismo bas naviknuti na "kamperski" dizajn.
Mislim, kada se kaze "kvalitet" a navedene polimere, smatram da je doticni kvalitet kolicina ulozenog truda u izradi nekog oblika. Inace, polmer je polimer, njegov sustinski kvalitet, odnosno osobine su identicne... Ali zbirno, to su najjeftiniji i najmanje vazni delovi vozila. Realno.
[ Nemanja @ 02.02.2014. 09:32 ] @
Zasto i drugi ne upakuju plastiku tako lepo...cena. Tako da nije samo marketing, ima troskova da plastika lepo izgleda. Da je svejedno, enterijeri bi bili kod svih kao u Zastavi.
[ vladd @ 02.02.2014. 10:46 ] @
Bas je marketing. I nista drugo. Sminka za prodaju.
Ili ces da tvrdis kako mazis plastike dok vozis
Da nisu marketing, trajale bi kao sto traju takve(narocito ABS) plastike na printerima, imale bi izgled plastike i ne bi "imitirale" ne znam sta..
Leo je sto su uklopljene, i sto odredjen period izgledaju uredno. Ali to ne opravdava sustinu automobila i sustinu materijala. Plasika je izuzetno jeftin materijal, jeftiniji nego sto mu je prodajna cena, zbog mogucnosti reciklaze.
Ali je sve to ipak opanak. A opanak ne moze da kosta kao dobra kozna cipela...sto se u auto industriji dogadja...ne vezan za brend..trend je presirok, planetarno.
[ vladd @ 02.02.2014. 11:16 ] @
Moram ovako, malo drugacije da pojasnim. Da ne bi Zare imao primedbe za pricu "izmedju redova".
Prvo, imamo kompletno pogresan termin, "kvalitet". Koji je trgovacki.
Plastike se razlikuju po nekim osobinama, i svaka ima svoje "masinske" i hemijske osobine.
Ono sto mi podvodimo pod "kvalitet" je estetski izgled i trajnost. A to sa sustinom nema veze, vec je imputirana terminologija.
Kao drugo, vozilo je proizvod. Napravljeno u odredjenoj fabrici, brendu, koji ima neku svoju poslovnu "misiju i viziju"(ove termine ne podnosim, posto su u Srbiji sinonim za budale na visokim pozicijama).
E ta koncepcija vozila i plan razvoja vozila su ono sto razlikuje brendove, plus izrada, zavrsna obrada, i upotrebljivost.
Zavrsna obrada je dodatna aktivnost u nekoj proizvodnji, nije sustinska, kada je rec o estetici. I stoga moze da ima razlicitu cenu. I naravno, prostor za naduvavanje cene.
Sto se koncepcije vozila tice, mislim da je trud oko toga VAZNIJI nego trud oko dizajniranja ukrasnih plastika. Shodno tome, tehnoloski oplemenjenije platike recimo ima VW, ali bolje motore imaju italijani. I pride, moraju da nabavljaju plastiku na trzistu, od BASF-a i Du-Ponta, nemaju sopstveni izvor resursa. I naravno da ce biti drugacije tehnoloski tretirane.
Ko plati vecu cenu sirovine, smenjuje tehnologiju. Tu lezi deo razloga doticnih razlika.
Drugi deo je usmeravanje korisnika na druge osobine vozila, svako daje intenzitet nekoj osobini, osvetljava specificne kvalitete sopstvene koncepcije, a druge pomalo zanemaruje..
Tako da nije rec o "kvalitetu" plastike, vec o prezentaciji proizvoda.
[ Nemanja @ 02.02.2014. 11:24 ] @
Ne znam @vladd sta da ti kazem, na primer, da Italijani imaju vozila samo sa troje vrata, a Nemci samo sa 4/5, rekao bi da to je to nemacki marketing i da prosecan covek nema potrebe za 4/5 vratima :) I da je to samo zbog toga sto Nemci imaju tesku metalurgiju pa mogu dodavati 4/5 vrata.
Inace se slazem, da je uglavnom sminka, ali ni zena ne izlazi ne nasminkana ne ulicu. A plastika u Fiatu je takva kakva je, kao svojevremeno u Zastavi u poredjenju sa drugim proizvodjacima ... Sada sto je Fiat relativno najbezbolnije resenje za zemlju sa niskom standardom kao sto je Srbija, ne znaci da covek ne moze primetiti jeftnu zavrsnu
obradu u njima.
Inace je postavljac teme na to i mislio, ne na plastiku zastite podvozja.
[ vladd @ 02.02.2014. 12:06 ] @
A sto TO radis?
JA imam odredjene KRITIKE na koncepciju NEMACKIH vozila (srednjeg, interesantnog, segmenta, narocito, gle cuda, nemam kritike na neke BMW modele?), da bi mi IMPUTIRAO koncepciju koju NISAM SPOMINJAO. Broj vrata?
Broj vrata je IZBOR korisnika, sta ce da kupi, i ko ce kome namenski da proda tekvo vozilo, a nasminkan enterijer je SMINKA za prodaju...za trenutke promene vlasnistva..posle toga moze i da otpadne..
Nisam na tako prostu "koncepciju" mislio, vec na koncepciju, npr, smera prema EKOLOGIJI i RECIKLAZI, a manje na direktnoj udobnosti i voznim osobinama, rasporedu tezina, mogucim kvarovima(proizvod koji se upeotrebljava), naporu odrzavanja...na neki nacin, opstim "problemima" korisnika..
"Okretanje" OD korisnika, mora da bude "pokriveno" marketingom...zato su im plastike ulickane(ali ne traju), zarad utiska, zato su im reklame uradjene sa puno maste i truda...mora se kupac "navikavati" na izmisljene potrebe...
BTW, Nemci imaju lakotesku(ne polutesku) industriju. Samo im je auto industrija nasiroko dopustena, nema ih u prodaji oruzja, nema ih u teskim energetskim sistemima, nema ih u "svemirskoj autonomiji", u avio-kosmo industriji nisu "zaokruzeni", nemaju energente...ima ih medju brodogradnjom, i imaju nesto "kolonija", odredjene vrste...odredjen deo hemije i farmacije imaju razvijen..nisu bas "slobodni"...
I normalno je da su pun intenzitet usmerili na gigant auto industriju, i normalno je da "pucaju" iz svih orudja, ali jednostavno, meni kao ortodoksnom keltu, mehatronic inzenjeru, ne odgovara intenzitet marketinskog modelovanja vozila.
Pa shvatite to kao specificnu kritiku, sa tehnicke strane.
Ja se u estetiku "ne mesam" sa kritikama. Volim lepo i uredno, ali ne ocekujem da mi punjac akumulatora lici na "Enterprajz"...ako se razumemo
P.S.
Pogledati sliku sa linka u temi o kupovini vozila..rucica vrata na Pasatu iz 2005-e godine, i spominjati "kvalitet" nakon toga..
Pa dobro, da li vi verujete SVOJIM ocima ili NJIMA?
[ Lavlja_Jazbina @ 02.02.2014. 12:27 ] @
Ne mogu reci da tvoja misljenja tehnicki nisu tacna pa cu ja prosto,kao neuk objasniti po pitanju te VW plastike.
Zanemarimo dzidzabidze.Ako vozilo matoro (termin Zarko-Baraka) od 10 godina (passat) i posle ? kilometara nigde ne krcaka,bilo da je to
tabla ili neki deo na roletni u zadnjem delu kako se moze reci da nije kvalitetna.Ono sto je iznad plasike(lose) je ta smola koja daje mat efekat.
Za razliku od zeninog jbn-og Focucsa i decijeg Megana gde se krckanje pojavljuje uvek na drugom mestu sa odvratnim resenjima,a vozila presla
mnooogo manje,maltene nova.Tako da ipak treba gledati i stanje posle duze eksploatacije.Potrudi cu se da u temu unesem slike i stanja recimo do 10 godina starosti automobila.
[ vladd @ 02.02.2014. 17:52 ] @
Pa imas Pasata, u drugoj temi, sa oljustenom "smolom" na rukohvatu.
To sto manje krcka od DUPLO jeftinijeg vozila, valjda je korektno. Taj auto, nov, kosta kao garsonjera u Novom Sadu..red bi bilo da ima neke kvalitete.
VW je poznat po izradi enterijera, kabine i oko kabine. I ne "stede" na dampirajucim materijalima. Pride imaju odredjene sklopove i ramove vrlo robustno uradjene, sto takodje pogoduje stabilnom drzanju plastike.
Ali, za te uradjene detalje, traze i previse novca, ali traze i da zenemarimo neke druge promasaje, ili njihove preterane ustede, koje mnogo vise "pogadjaju" korisnika...
Ja pozdravljam trend(koliko god je to moguce, posto svi u auto industriji precenjuju svoje proizvode), da se u nize klase ubacuju preciznije izradjene i estetski oblikovani plasticni detalji.
Vise mi, principijelno, problem predstavlja, sto svakom doticnom ulickanom entrijeru, naduvaju cenu do neba. A plastika je plastika.
Postoje i odlicni materijali, vestackog porekla, ali se oni rezervisu za vozila preko 40k evra.. A parce brusenog aluminijuma, bi napravilo trosak industriji od nekoliko desetina centi...ali poenta je u silovaanju kupca da prihvati ono sto mu utrape, i jos ga teraju da se divi
[ HoT_Steppa @ 05.02.2014. 15:41 ] @
Evo primera klasicne srpske VW pristrasnosti pri opisivanju automobila, a pominje se i plastika u oba slucaja
bitno je odgledate oba testa, a pocnite sa Golfom
[ Lavlja_Jazbina @ 05.02.2014. 18:02 ] @
Vec smo apsorvirali ovog tipa kao sarlatana.
[ MatezYU @ 05.02.2014. 18:36 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Vec smo apsorvirali ovog tipa kao sarlatana.
Haha...
Najbolje je kada kaze: volan vam stoji tacno ispred vas..
[ vladd @ 06.02.2014. 11:32 ] @
Cinjenica je da plastika u recimo Fiatu 500L deluje "plasticnije" ili plastikasto u odnosu na plastiku u recimo golfu 7.
Ali je sustina, za nijansu drugacija. Osim sto su obe PLASTIKE, neke plastike su sklone grebanju i skidanju sminke, a neke su zilave, ne prelepe, ali dovoljno robusne da ih ne ogrebe neko standardno koriscenje.
Ono sto postaje zabrinjavajuce za obozavaoce plastike(kao "estetskog" elementa, pre svega) je sve losiji kvalitet dorade plastika generalno. Kozmeticki deo ima svoju cenu i u proizvodnji, a sada je svetski trend stednje, uvecanog profita. Sto je nekako logicno, ali u odredjenim granicama, kada se pretera sa stednjom, ode se u haos...profit se pokusava uvecati drugim trzisnim trikovima...
[ jnk @ 06.02.2014. 11:38 ] @
Citat:
vladd:
Ili ces da tvrdis kako mazis plastike dok vozis:)
Ovo si rekao kao da je to nešto nenormalno? :)
[ vladd @ 06.02.2014. 12:06 ] @
Normalno je samo u slucaju onih bas bas skupih "plastika"....
Taj punto od pre 10 godina je imao odličnu plastiku. Ja se svaki put iznenadim kada vidim burazerov auto. Mislim da i kada satruli ceo auto, ta plastika će biti ok.
Samo, da se ne lažemo, vozač sedi u autu, i ceo vek auta je ispred, ili iza te plastike, i značajnija je za udobnost i shvatanje vozila od plastike iznad točkova i slično.
Kada se već porede auti sa stanovima, to je kao da u dnevnoj sobi imaš baštenske plastične stolice, a u dvorištu mermerne lavove. Svakako da će biti ljudi kojima je bitnije da komšija vidi raskoš, a unutra će se već potrpeti. Slažem se sa vladom u jednoj stvari, da previše košta taj premaz ili zadnji sloj plastike.
Recimo i VW ima dve vrste plastike za tablu, jednu za trend i comfort line, drugu za high line. I razlika je očigledna. Ko ne veruje, neka ode u salon i uđe u trendline model, pa posle u isti highline.
[ Nemanja @ 06.02.2014. 17:28 ] @
I na nizim modelima opreme Golfa se koristi skaj , a na najvisim prava koza. Barem je tako bilo sa 6icom, ne znam za novi model.
To je najgore kada excell menadzeri, MBA-ovi krenu da vode firme. Propast i za firme i za korisnike.
[ vladd @ 07.02.2014. 13:11 ] @
To su tri vrste plastike na kolima. Naravno, ima ih vise, ali ih tipski delim na recimo tri.
Jedne su ergo(nomske) plastike, da kazem, one koje vidimo, dodirujemo, naslanjamo se na njih..srazmerno potrebama.
Druge su sakrivene, sluze kao poklopci, kutije i maske, na njih niko ne obraca paznju, sem pri kupovini polovnjaka, posto su solidan indikator aljkavosti ranijeg korisnika ili eventualne havarije. Minimalnog "kvaliteta"(malih konstruktivnih zahteva), i jos minimalnije, gotovo nikakve estetike.
I trece plastike, druge "skrivene", koje su delovi sklopova, sa specificnim konstruktivnim zahtevima, deklovi, lezista, oslonci, zabice, apsolutno bez estetskih potreba, iskljucivo strukturnih i konstruktivnih zahteva.
A korisnici su skloni, da iskljucivo prema barsunastom izgledu enterijera, definisu "kvalitet", iako prbleme najvise i najteze, prave "one trece".
I to je "bait & switch", moderno nazvana, ali prastara trgovacka "zamena", ponudi uzorak(mamac) kupcu, a onda mu utrapi "realnu" robu...
P.S.
Ovo sam pojasnio, posto su proglaseno "kvalitetne" VW plastiike(gledajuci kokpit), umalo izazvale tesku havariju kod mene. Malo sreca, malo vise moja brza reakcija, i sposobnost da procenim tezinu kvara, nastalog prakticno "niotkuda".
A prosecan korisnik(kojeg brendovi najvise "napadaju") bi crkavanjem pumpe za vodu, ili plasticnog dekla hladjenja, na kojem stoje termostati, nastavkom voznje(potreba za zavrsetkom relacije, i manjak ocekivanja tezine problema) izazvali havariju tesku 2-3000 evra..
A oba dela nisu u radnji ni 50....
[ Zarko Silic @ 07.02.2014. 18:30 ] @
A koko ce tek prokomentaristati vlasnik nove Mazde koja nije presla ni 20.000 km kojoj se raspao (eksplodirao) motor (trenutno mozgaju u Grandmotorsu sta bi mogao biti uzrok), ako ti nakon 10 godina voznje i neblagovremene zamene pojedinih delova kukas zbog 50 eura?
I to sto su ti se na 100.000 km probusili klipovi na Mitsubichiu, to nikom nista? Lose gorivo! Kao da drugi voze sa nekim drugim gorivom!
[ vladd @ 07.02.2014. 19:12 ] @
Pricamo o plastikama, i "urbanim legendama" koje se veju i oko "golfa" ili njemu slicnih i oko SVIH.
To sto se meni probusio klip, nema veze sa kvalitetom materijala, vec sa vodom (ili pozicijom klipa, ispod oduske kartera), ili cak postoji sumnja o nacinu voznje, posto sam opteretio auto koji je duze vozen "penzionerski". Klip je sa bokova bio perfektan(standardne zone habanja)..tako da nema govora o "losem" materijalu..baska sto su ostala tri bila u mint stanju..nije dobar primer eventualnog nekvaliteta, iz vise razloga...pre svega je to izvrsni 4g37, Saturn, koji je premlatio 250k bez ponavljanja ili ikakve naznake problema...
Takodje, sminka prodaje ono drugo, i sama drama oko plastike je prenaduvana, kako o "kvalitetu" tako i o "nekvalitetu".
Meni integralno smeta ocena vozila prema samoj plastici, i jedino sto pokusavam da skrenem tok razmisljanja, da ulickani kokpit, nalik na luksuz, nikako ne obecava i kvalitetan ostatak, nalik na luksuz... nekako se formirao utisak da je u vezi, kod srednje klase vozila(a nije bas ni kod malo viseg segmenta)vec svaki element vozila ima svoju genezu i koncepciju, i na kraju realizaciju...
[ Zarko Silic @ 07.02.2014. 23:08 ] @
Na kvalitet vozila utice sve pomalo pa ni plastika ne moze biti izuzeta.
Primer vezan za kvar na motoru sam naveo samo da bih kako sam kazes skrenuo tok razmisljanja na pojedinacne slucajeve koji ne moraju biti pravilo, mada licno mislim da ne postoji, konkretno Mitsubichi iz generacije Golfa 4 koji necemu valja.
Iskren da budem, u poslednjih desetak godina retko sam sretao polovnog Vagena uvezenog iz inostranstva sa 250.000 km. Obicno imaju duplo toliko, ili u najmanju ruku jednu stotku vise i ni na jednom, ni u naznaci nije bilo da ce mu se klip probusiti zato sto je neki dedica, u prethodnom periodu, vozio jako polako.
Tacno je da su na pojedinim mestima plisirane plastike bile ofucane, ali je tacno i to da su automobili stari i sa milionskim kilometrazama. Kao sto je tacno i to da se one mogu zameniti za sitne pare ako bas nekom bodu oci.
Kokpit plastika je "cetvrta" vrsta plastike koja nije spomenuta. Siguran sam da je VAGenova madju najboljim i to ne po klasama vec generalno.
Fotku koju si postavio za Golf 7 jeste provokativna, ali sam pronasao niz drugih kod kojih to ne izgleda bas tako. Golf 7 ima drugih mana, ali enterijer mu je, skoro sam siguran, najbolji u klasi.
(kad uzmognem, napravicu svoje fotke jer ovi NETovci ocigledno nemaju pojma sa fotografijom )
Tacno je i to da enterijer (ne samo enterijer) sedmica nije u klasi preciznosti kao sto je to kod petice, ali ni cena mu nije takva. Da se podsetimo, u trenutku pojavljivanja petica je bila 50% skuplja. Ako se tome doda inflatorni faktor za 8 godina razlike, situacija je jos jasnija. Mnogo vise vremena i rada je potroseno na pozicijama koje nosi Golf 5 pa je razumljivo zasto pojedini detalji bolje izgledaju.
Postavlja se pitanje da li u "C" segmentu ta plastika i treba da bude bas previse precizna. Prisetimo se samo one teme gde sam uporedio G5 i za klasu veci Avensis. Razlika u plastici je ogromna u korist automobila nize klase, mada se bas nije moglo, iako je dovoljno vidljivo, u potpunosti preneti u fotografskoj formi. Da li za takvim kvalitetom uopste postoji potreba? Pitanje je.
P.S.
Ako si vec trazio lose uklopljnu plastiku onda to sigurni nije adresa na kojoj se nalazi Golf 7. Mnogi zu na toj negativnoj listi ispred njega, a medju onim skupljim, zavidno visoko mesto zauzima Mercedes A klase.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 08.02.2014. u 00:24 GMT+1]
[ vladd @ 08.02.2014. 01:21 ] @
Slazem se da je Golf 5 imao najbolji enterijer. I ogroman napredak u odnosu na seriju 4. Skoro pa po svim elementima.
Ono sto je simptomaticno, da se razvija neka "legenda" o vrhu kvaliteta, a JEDINO je petica za "peticu"! Ostalo je prosek ili manje. I to i enterijer i "sakriveni" polimeri.
Kec, dvojka, totalan krs. Buba i nije imala "plastike", gotovo, pretezno bakelit...
Trojka blagi napredak, ali i dalje sa vinilima. Cetvorka fijasko sa oljustenim smolama i prevlakama.
Petica jedina maksimalna i u preciznosti i u zavrsnoj obradi, maksimalna u svojoj cenovnoj klasi. Sest degradacija, a sedmica vec pokazuje znake nervoze i loseg uklapanja..nekako labilan kvalitet...
Sa druge strane, mala ili nimala informisanost o konkurenciji..
Da ne pricam da je procenat vlasnika golfa na n-toj decimali, koji znaju izumitelja Alkantare, jednog slozenog kompozita(slozeno je valjda skupo)...izuzetno popularnog u auto industriji...
O kakvim to "nacijama" pricamo, ili navijanjima, kada su najbolja sedista za G7 uradjena u ITALIJI?
Lepo je imati uredan enterijer, kao i bazen ispred ili u kuci, ali to ima neku cenu. A jos lepse je imati i lep enterijer i dobro koncipiran auto, a ne da mu se divimo kokpitu, ali istovremeno i da zanemarimo zadnju gredu...
P.S>
Daa su slike za Fiata, ili Pezoa, bila bi pljuvacina do neba, ali..ikona je u pitanju? I dalje se ne veruje sopstvenim ocima i raspredaju(nicim izazvane) istorijske legende...
[ Zarko Silic @ 08.02.2014. 09:32 ] @
Ajde dobro, da uzmemo Golfa kao nekakvu referencu jer ga i drugi testeri tako posmatraju, a ima osnove. Ako ni po cemu drugom, onda po tome sto je rec o najmasovnijem automobilu na ovim evropskim prostorima.
Medjutim, kao i prilikom poredjenja odredjenih tehnickih resenja iz oblasti mehanike, ne sme se Golf posmatrati kao nekakva endemska jedinka i sve sto je na njemu posmatrati u nekakvoj apsolutnoj formi. Ako se uzimaju primeri za pojedine delove i sklopove poredjenje treba smesriti u nekakav relativni kontekst. Znaci, reci, napisati, pandan tome sto se poredi i kako to sto se konkretno poredi i kod drugih, konkurencije, izgleda, ili kako je napravljeno jer se samo na takav nacin moze stvoriti nekakva realnija slika svega sto je receno.
Ne moze se reci da je kod Golfa je ovo ovakvo i ovakvo, a da se precuti kakvo je to isto, ili nesto drugo kod ostalih u klasi, ili van nje, ma koliko Golf bio legenda, kako i sam kazes (mada to nerado priznajes ).
Ja se ne bih slozio da je plastika kod Golfa 4 losa. Naprotiv, rekao bih, kao i za peticu da je najbolja u klasi. Problem sa ljustenjem postoji, ali se javlja tek nakon duzeg vremena i nakon vece eksploatacije.
Kakva je situacija kod drugih? Uzmimo na primer Peugeot 307. Kakva je ta plastika kod njega? Moze li se na njemu pronaci nesto sto se nije, ne oljustilo, vec deformisalo nakon toliko vremena provedenog na suncu i toliko predjenih kilometara? Imali mozda primerak stariji od 5 gozina kod kojeg nesto ne pucketa, ili ne cvrci u toku voznje po neravnijem putu (vecina u Srbiji).
Isto vazi i za Fiata. Nisam do sad video Fata kod kojeg nesto ne skripuce, ili pucketa ako se vozi na losijem putu. Ni kod novog, a ni kod polovnog.
Nekoliko puta sam kupio potpuno novog Fiata i kod svakog je postojao ovaj problem. Nekome smeta, nekome ne. Ja sam se jos pre same kupovine pomirio sa tim da ne smem biti toliko rigorozan i da ne smem od jednog Fiata traziti ono sto trazim od jednog, na primer Audia, ili BMWa. Fiat ima dovoljno drugih benefita da bi se odabrao kao korisna kupovina. Plastika mu nije jaca strana, ali nije ni slabija. On predstavlja nekakvu zlatnu sredinu.
Licno, ne bih kupio ni jednog Fiata veceg od Punta (eventualno 500L). Za 500L rekao bih da ima groznu plastiku i grozan enterier (a mozda to ima nekakve veze i sa godima posmatraca ) mada je automobil koncepcijski OK. Skoro pa pun pogodak.
Nije za one koji traze industrijski dizajn u kokpitu, ali mozda takvih ni nema previse. Verovatno to "bolje" znaju oni koji se bave marketingom i analizom trzista.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 08.02.2014. u 10:48 GMT+1]
[ Nocni @ 08.02.2014. 10:56 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Prisetimo se samo one teme gde sam uporedio G5 i za klasu veci Avensis. Razlika u plastici je ogromna u korist automobila nize klase...
Otkud tebi ideja da si u onoj temi nešto dokazao sa kuckanjem po komandnoj tabli?
Golf 5 je 5 puta gori i nekvalitetniji auto od avensisa i tu ne treba mnogo polemisati već je dovoljno znati sta se može pokvariti na golfu a sta na avensisu...
Druga je stvar fanboy pogled na unutrasnjost nekog vozila... oku posmatraca koji je pristrasan moze i tapacirung od golfa da bude lijep... onaj ko nije fan vw-a zna da ima barem 100 ljepših tapacirunga...
VW-u nikada nije bio problem da nešto proglasi za "najbolje u klasi" onako proizvoljno...
Evo jedan od poslednjih bisera je "motor godine" 1.4 tsi koji proglasavaju vec nekoliko godina unazad a njemu se isteže lanac kao praćka... doduše sad su ga izbacili jer ga je nemoguce korektno popraviti pa presli na zupcasti...
Zar nije bilo bezobrazno kad su znali za taj problem da ga ponovo 2 godine za redom proglasavaju za motor godine a jos nisu bili presli na zupčasti.
[ vladd @ 08.02.2014. 11:59 ] @
Pa tu smo negde da se razjasnimo, samo dok se malo proviri iz navijackih rovova.
Kod VW-a je jedino legendarni "bajt and switch". MAda ni drugi ne vriste od srece kada nude kvalitet. Da se ne misli da rog za svecu pripisujem samo nekima.
Vrlo se postavlja pitanje sta j to "klasa", drugo je sta se to "nudi" kupcu, a sta mu se uvaljuje...
VW mudro promovise "golf" klasu, prakticno najskuplji "svakodevni"(ne sportski) hecbek na svetu. I tu je NAJ.
JA vozila delim po karoserijama, namenama, hecbek, limuzina, teretni, kombi, ali ih "klasiram" ipak po CENI..
I ako neki hecbek, diljem 40 godina, zivi na marketingu i od marketinga, naravno da ce imati "pristalice"(ne podcenjujem merketing, ni Gebelsa), biva "istegnut", sa 3,8 do 4.2 metra, i cenom do ozbiljnih sedana, limuzina, budeci samo uredan enterijer, i vrlo povremeno solidan postroj, kojeg je i najvecem fanu tesko uklopiti..da je sve korektno..
DObar motor, menjac i trap..
Ocigledan marketing, koji je recimo zanemario Jettu, koja je oduvek bila bolja i konfornija od golfa, uvek JEFTINIJA, nova ili polovna, sa identicnim nastupom u proizvodnji, ali razlicitim u MARKETINGU...i nesto malo drugacijim u koncepciji..
I sada, kod G7 se OCEKUJE, da se gleda "klasa" GTI, koja je klasa 40000 evra, a nudi navodno ISTO, i za 16000 evra..uz "nesto" manje "misice"...ocekuje se da kupac gleda meso a jede kupus..a onda se u poredjenju sa KONKURENCIJOM u 15000 evra, POTURA onaj "isti" od 40000..koji je kao bolji...
Svaki u paleti..cenovno, je losiji od vrha konkurencije u CENOVNOJ klasi...plus i sto oni skupi, imaju decije bolesti onih jeftinih.
MArketing, privid i "vaznost" doticnih plastika je jedan paket, kako jeftino prezentovati nesto sto ce biti prodato skupo.
NAravno..i medalje, nagrade, sertifikati..lazne price o "malim zaradama" po vozilu, a onda radosne vesti o investicijama od 80 milijardi u SAMO razvoj , da ne racunamo izgradnje fabrika u Kini, Meksiku i Rusiji..
Pa KO je obezbedio te pare?...
Naivcine koje vole "plastike"....
[ Zarko Silic @ 08.02.2014. 12:53 ] @
GTI i obican Golf vecunu (veliku vecinu) pozicija imaju istu. Razlikuju se samo vitalni elementi vezani za stabilnost, mehaniku, eventualno bezbednost, ali, osim spoljne estetike (bolje, dezena isl.), drugo sta se ne razlikuju. Pogotovo se na modularnoj sedmici takva razlika ne moze uociti. Razlika u ceni je prouzrokovana necim drugim, a ne time sto ce kod jednog kokpit biti drugacije uklopljen.
Nocni,
Ne ulazim u to sta se na kom automobilu moze pokvariti a sta ne moze, ali Avenzis je obicna kenta u poredjenju sa Passatom u ciju kategoriju bi kao trebao pripasti, i to po svim parametrima. Pocev od voznih karakteristika pa sve do detalja vezanih za kabinu, prtljaznik, motorni prostor, pozarni zid itd. da ne redjam jer je dosta o tome pisano na onoj temi koja ce uskoro doziveti mali update sa zanimljivim epilogom
Na tom automobilu svaki detalj deluje jeftino i jadno u odnosu na nemackog konkurenta. Gde ti tamo vidis kvalitet verovatno samo ti znas.
Na onoj temi postavio sam svega desetak posto fotografija sa uporednim detaljima. Ocekivao sam da ce neko postaviti svoje primere. Meni nije bilo tesko da pronadjem detalje koji su na nemcu bolje uradjeni. Naprotiv, bilo mi je nemoguce da pronadjem detalje koji su kod japanca bolji pa sam zato ostavio prostora i za tu mogucnost da se neko ukljuci i postavi tako nesto. I pored poziva, osim obicne "galame" kako je kod Avenzisa sve bolje, nesto drugo nismo videli.
P.S. Cisto radi informacije, Golf 7 GTI sa motorom od 220 KS startuje sa cenom od 21.000 eura, a ne od 40.000 kako to mozda neko misli
P.S. nisam nameravao da postavim fotografiju, ali je vidljivo postavljam naknadno zbog preglednosti.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 09.02.2014. u 01:18 GMT+1]
[ vilil1 @ 08.02.2014. 13:38 ] @
Citat:
Zarko Silic:
P.S. Cisto radi informacije, Golf 7 GTI sa motorom od 220 KS startuje sa cenom od 21.000 eura, a ne od 40.000 kako to mozda neko misli ;)
Kod nas ta cena nece biti ni u teoriji, jer je za obican Golf prosecna cena otprilike oko 20.000e. U Nemackoj pocetna cena je preko 28.000e. Mozda u nekoj drzavi i ima po ceni koju pominjes...ali takodje ga ima i po ulaznoj ceni od 62.000e. I sta to znaci? Bas nista. Jer ni jedna ni druga cena nemaju veze sa nama.
edit
Ti opet nadje neku sliku sa tamo nekog sajta?! :D Daj malo zvanicni cenovnik, pusti te hostaplere i prevarante.
Valjda galami onaj ko kaze da je toyota kanta bez argumenata jer ja to za pasata nisam rekao.
Treba uporediti pasata tdi sa d-4d toyotom a ne sa benzincem a jos bi interesantnije bilo porediti posle vece kilometraze...
Nebi sad mogao da kucam sa telefona sta sam sve popravljao na pasatima 2.0 tdi, govorim o 3C tipu od neke 2005 na ovamo... jer bi kucao cijelu noc bez prekida...
Za njega se moze reci da nije ni blizu toyotinog kvaliteta...
Sto se tice motora cr tdi koje je vw poceo da ugradjuje prije nekoliko godina... on nije ni u prvih 5-6 proizvodjaca po kvalitetu... govorim o novoj seriji ne racunajuci 3.0 tdi koji kod vw-a postoji u fetonu i u tuaregu i koji je dobar.
[ Zarko Silic @ 08.02.2014. 23:55 ] @
Dobro Nocni, hade da poverujemo u tu pricu.
Kakav logican odgovor imas na postavljeno sledece pitanje:
Toyota je pre petnaestak godina na evropskom trzistu prodavala vise od milion vozila.
Poslednjih godina jedva se sastavlja sa polovinom te cifre.
Za razliku od Toyote, ajd da ne spominjemi VW, navescu primer Skode koja se pre petnaestak godina nije pronalazila na evropskoj listi prodavanih vozila. Proosle godine samo Skoda je prodala vozila koliko i Toyota. Oko pola miliona.
Gde se tu pronalazi logika koja bi povezala tvoju tvrdnju o kvalitetu?
Ne moras da redjas liste kvarova na VWovima. Dovoljno ce biti ako logicno obrazlosis ovo pitanje.
Citat:
vilil1: Daj malo zvanicni cenovnik
Zar ti kupujes tamo gde je najskuplje?
Zasto mislis da je najbolja kupovina identicne robe na mestu gde je ona najskuplja?
[ Nocni @ 09.02.2014. 00:31 ] @
Stvarno nemam odgovor na ovo pitanje...
Sad sam shvatio da je fabia bolja od yarisa, rapid od korole, octavia od avensisa, još samo da škoda napravi velikog terenca koji će biti bolji od landcruisera pa će još povećati prodaju...
Šalu na stranu, iz cijelog vag koncerna jedino audi može da se pohvali dobrim kvalitetom... može se reći da je kvalitetom izrade stao rame uz rame sa bmw-om ili mercedesom...
Najbolje je da svako kupuje ono sa čime će biti zadovoljan a mi da završimo polemiku.
[ Zarko Silic @ 09.02.2014. 00:48 ] @
Znam ja da ti nemas odgovor. Zato sam te to i pitao.
Isto tako ni Vilil1 nece imati odgovor na pitanje zasto je najpametnije kupovati nesto na mestima gde je to najskuplje.
Dosta je meni bilo da odgovaram. Previse sanm do sada odgovarao na razna pitanja. Ajd sad malo da ja propitujem.
Da zamenimo malo uloge.
A sto se tice spomenute Fabie bice vrlo cupavo.
Opasno su se naostrili na B segment.
Ne bi mi prijalo da sam u kozi konkurencije.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 09.02.2014. u 02:00 GMT+1]
[ vladd @ 09.02.2014. 22:59 ] @
Opet si zalutao, zadojen obozavanjem VAG-a. Pricamo o plastikama...btw..
Otvori temu o opstem kvalitetu, pa da izadjemo iz balkanskih selskih atara, i vidimo sta se to kvalitetnije i za manje novca vozi po svetu.
Palanke su cudo. Zamisle nesto, i posle nemaju vremena da menjaju uvrezeno misljenje. A celi balkan se ponasa kao palanka.
Izgleda da cemo vecinski i "demokratski" da proglasavamo pobednika..
Prodaja vanevropskog brenda u Evropi nije merilo kvaliteta, vec birokratske SNAGE EU. Sto se ne vidi na Toyoti, toliko, posto se prema giganti malo neznije odnose, koliko se vidi na Kia modelima. Tzv "golf killer" je obavio posao, nudi vise i bolje, za manje para.
Elem, marketinske trikove ne bih da komentarisem, vec ALJKAVE plastike CAK i na Golfu 7.
Istina, u pravu si za "kvalitet" plastika na G4, nije on LOS, da se razumememo, ali je daleko da je NAJBOLJI, ili nesto fascinantan. Poprilicno solidna plastika, ABS, prekivena, preprskana prevlakom, oja se nakon par godina ogavno ljusti.
Pa ako neko zeli barsunastu plastiku i na Yugu, moze da kupi sprej, pa da ima istu teksturu kao G4.
VW je solidan proizvodjac, koji uspesno pliva u biznisu. Ali, za korisnika je vaznije da za svoj novac dobije ono adekvatno, odnosno maksimalno u tom trenutku sto moze da dobije. A VW nije u tom stroju. Kod VW-a se vise prodaje marketing i imidz, narocito kod lakozaboravljajucih..i jos lepse, neinformisanih...
Pa posle sakrivaju kako su ispali...da ne kazem imenicu...
Ono sto je simptomaticno, zarad cega je i nastala ova tema, verovatno, je strahovita neobjektivnost i zbunjujuci stavovi.
Na Balkanu je obicaj, da se kupi polovan VAG, bilo neki pasat, golf ili audi, i da mu se INSTANT poredi plastika sa NOVIM puntom, koji je par hiljada evra skupji, istina NOV...
Valjda tak kompleks iziskuje proglasavanje ABS-a, vinila kod nekih "boljim" os ABS-a, i istog vinla, kod drugih..
I ono najtragicnije, ocekuje se da auto NECE imati problema i kvarova, ako su mu "plastike" uredno skrojene, verovatno po analogiji..da je sve uradjeno "uredno"...a NIJE
I kada vec se spominje doticni 1.9TDI, koji je solidan motor, zasto se ne spomene i koliko VERZIJA je imao...i ZASTO..
Izgleda da neki nisu bili BAS....
I to je prakticno najjaci marketinski sindrom kod VW-a, pripojiti se kvalitetnom delicu, detalju, njega spominjati, a prodavati probleme...napraviti izuzetno veliku kolicinu verzija i podverzija, stvoriti nekakvu sliku da postoje "jeftini: a dobri kao i oni skuplji, naplacivati svako dugme, ili stedeti na zadnjim podizacima, (trapu..da budem dosledan), i apsiutno zbuniti kupca.
Stvoriti mu iluziju da ima GTI-ja za 20k€, i da je ona dereglija od 15k skoro isto vozilo kao i onaj model od 40k, samo sa par dugmica manje i drugacijim presvlakama...i nekoliko (pa nebitnih, zanemarivih)KS manje
MAC!
Plastika je pazljivo odradjena na VW-u, posto je PERJANICA marketinga, dok je kod drugih, manje vazan element koncepcije vozila, u niskom cenovnom segmentu.
KAda se predje odredjena "crvena linija", od oko 40000(dolara, evra) plastike su fascinantne kod SVIH!
Pogledaj kako je doticni "krivi cosak" uradjen kod Kie Quoris!!
Znaci da MOZE
Uzmimo za primer nekoliko automobila nize srednje klase koji su stari oko 7-8 godina..
Oni su najbolji pokazatelj u kojem stanju je plastika enterijera..
Pogotovo ako su koju godinu jos i vozeni na nasim putevima :)
Uzmimo recimo: renault megane, fiat stilo, opel astra, ford focus, pezo 306, golf 4..
Brate, cvrci plastika u svimi ovim automobilima kada se prelazi preko rupe posle toliko godina...
Ne znam kako moze nego da tvrdi da golf 4 ima bolju plastiku od npr. stila kad i tamo cvrci i skripuce.. (provereno)
[ ikac2000 @ 12.02.2014. 22:17 ] @
Meni u novom Ceed-u, na ispod 7-8, ali do 0C C tabla i a-stub kvrckaju pri prelasku nekih ostrijih neravnina, tipa propao asfaltirani kanal par milimetra u asfalt.
Ispod 0 mnogo manje, izgleda da se tolerancije tako gadjaju.
Iznad 10C skoro nista osim ponekad A-stuba.
Nekima na istom autu nista ne skripi, nekima isto kao meni.
Punto 4 god. star je poceo od zimus tu i tamo, ali daleko diskretnije da krcka.
Auris prethodne generacije, stalno je nesto lupkalo ispod table, ali sam oguglao nakon par godina na to.
[ Zarko Silic @ 13.02.2014. 00:15 ] @
Upravo tako kako si opisao,
nekom cvrci a nekom ne cvrci. Neko odrzava vozilo, a nekog bas briga. Neko vozi havarisan automobil (a nije svestan toga), a neko je prvi vlasnik i zna sve o svom vozilu. Neko je oguglao, a nekome pucketanja smetaju. Neko ima nove pneumatike, a neko celave i tvrde. neretko i prepumpane, itd.
Golf 4 je sigurno kvalitetniji od Stila. Bar toliko koliko je i skuplji. Po svemu, pa i po plastici. Od broja (slaganih) kilometara na deformaciju platike mnogo vise utice broj sati provedenih na suncu.
[ MatezYU @ 13.02.2014. 08:39 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Golf 4 je sigurno kvalitetniji od Stila. Bar toliko koliko je i skuplji. Po svemu, pa i po plastici. Od broja (slaganih) kilometara na deformaciju platike mnogo vise utice broj sati provedenih na suncu.
Za ~3000e mozes da kupis golfa 4 2002 godiste sa SDI atmosferskim dizel motorom ili stila 2005 godiste sa jtd motorom.
Iz aviona se vidi sta je bolji izbor.
[ Nemanja @ 13.02.2014. 09:13 ] @
Ko kupuje polovni auto gledanjem iz aviona, nece daleko stici. Svaki polovnjak je prica za sebe i ne moze se dati generalna preporuka... osim izbegavanja svih koji su na placevima u Srbiji.
[ MatezYU @ 13.02.2014. 09:41 ] @
Citat:
Nemanja: osim izbegavanja svih koji su na placevima u Srbiji.
Nisi u pravu. Ima i ovde dobrih auta samo ih treba pronaci. Kao sto i napolju mozes da naletis na neopevani krsh.
A sto te tice golfa i stila ne govorim o konkretnim primercima nego uopsteno o cenama sta koji auto nudi za koje pare i koje je godiste..
[ Nemanja @ 13.02.2014. 11:05 ] @
Ako se dobar auto proda privatno na oglasima u kratkom roku, kakav moze biti auto koji stoji mesecima na placu... Nisu nista bolji ni placevi u zapadnoj Evropi, a najgora vozila sa tih placeva se izvoze u istocnu Evropu, pa i Srbiju. Kada kupujes privatno, mozes videti ko je bio prethodi vlasnik i na osnovu toga vec imas 50% slike o vozilu.
Fiat je medju najjeftinijim kao novo vozilo, i kao polovno... Ne moze vozilo iste klase koje je i kao novo bilo jeftinije, biti skuplje kao polovno.
[ vladd @ 27.02.2014. 18:35 ] @
Na domacim placevima je dobar auto bio kao bela vrana, a sada je jos redji.
Golf4 je za izbegavanje iz vise razloga, a prvenstveno mentaliteta na Balkanu..od nacina voznje, odrzavanja, odnosa prema vozilu, profila kupaca...do mogucnosti kradje.
Ako se zanemare SVI ovi razlozi, bolji je izbor G5, uz sigurno manje glavobolja..
BTW, G4 se ne moze porediti sa Stilom, pa ni po plastikama(da se podsetimo "prevlaka" koje se ljuste)...jednostavno prematora(po koncepciji) i prerauboovana opcija