[ miki..l @ 05.02.2014. 09:41 ] @
Zdravo svima ,ugradnja obicnog plinskog uredjaja po zakonu da bi prosao atest mora imati * lambda control * i elektronski regulator gasa ,na mom starom auto Opel Vectra 1.8 66kw ohc motor 92god tosi 20litara plina gradske voznje vise puta sam testirao varira litar ipo gore dole stim da ja nemam nikakvu razliku u ustedi izmedju plina i benzina, dali neko zna dali moze da se skine lambda control i da funkcionise normalno plin .?? hvala unapred [smilie=character0182.gif]

[Ovu poruku je menjao miki..l dana 05.02.2014. u 10:53 GMT+1]
[ gti2 @ 05.02.2014. 10:07 ] @
Zar nije bolje zameniti lambda sondu koja je najverovatnije neispravna?Izmeri potrosnju na benzinu pa ako trosi priblizno kao na plinu do sonde je.
[ KrkaCiC @ 05.02.2014. 12:39 ] @
Imas ti tu nekih drugih problema

Jel uredjaj nov?
[ vladd @ 05.02.2014. 14:14 ] @
LAmbda kontrol je malo slozeniji emulator, koji jedan deo posla odradjuje sa lambda sondom, radi emulaciju doticne za ECU, drugi deo posla radi ocitavanjem TPS senzora, senzora pozicije leptira, i shodno tome definise protok plina u instalaciji, recimo ventilom sa step motorom.

Ne razumem kako se zamislja prosto "skidanje" lambda kontrol modula?

Mislim da je korektno da se poprave elementi opreme na motoru i ispita rad doticnog kontrolera, pa i eventualno reprogramira...
[ miki..l @ 05.02.2014. 15:37 ] @
Svi uredjaji koji su postavljeni novi su , ja skoro da nista ne znam o tome ,samo da je elektronski uredjaj,nisam znao da ima Lambda control veze sa potrosnjom Benzina , pa onda ja cu od sada da ga vozim na benzin,sta mislite o tome dali ce manje da trosi u ondnosu bez Lambda control .
[ gti2 @ 05.02.2014. 16:29 ] @
Lambda kontrola nema veze sa voznjom na benzin,ali lambda SONDA ima.
[ miki..l @ 05.02.2014. 17:48 ] @
Hvala Puno na dosadasnje i buduce savete svaki detalj mi znaci , ali ja trenutno imam zakljucak da nemam nikakvu ustedu,promenio sam filter za vazduh,svecice,kabla, i opet nastelovo smesu kod servisera, imam utisak da tu ne moze nista da se nasteluje motor zahteva tu potrosnju dali moze da bude neki kvar na motoru ili na necemu drugom i da jos da dodam dami je ponekad kocnica tvrda skoro totalno kaoda je ugasen .
[ pajapop @ 05.02.2014. 19:01 ] @
Sto se tice kocnica, verovatno imas problema sa servo uredjajem (ukoliko ti neki klip u kocionim celjustima nije stalno zablokiran??? I zbog velike potrosnje proveri ti prvo koliko su ti tockovi podvozni). Servo uredjaj se moze jednostavno ispitati, tako sto kad je motor ugasen, nekoliko puta polako pritisnes pedalu (da bi se ispustio vakuum iz rezervoara uredjaja) zatim, pritisnes pedalu na dole do kraja i ne pustajuci pedalu u tom polozaju startujes motor. Ukoliko je servo uredjaj ispravan, pedala kocnice ce ti propasti jos dole do kraja. Ukoliko se pedala ne krece na dole, negde u sistemu dolazi do propustanja vakuuma. U tom slucaju, dok motor radi, svuces crevo sa serva i zacepis ga prstom. Ukoliko se brzina motora osetno smanji, crevo je u dobrom stanju i njegov spoj sa usisnom granom (a osetices i efekat vakuuma na prstu). Ukoliko se brzina motora ne promeni, crevo se mora zameniti i proveriti sp[oj sa usisnom granom. Ako je sve u redu, kad crevo vratis na servo brzina motora se poveca, ako ne proveris spoj sa servom. Ako su crevo i spojevi dobri, onda je problem do samog uredjaja i mora se menjati. Sto se tice potrosnje plina, proveri najpre, filter vazduha, treba proveriti vreme paljenja (kako je uzupcen), ispravnost svecica, kablova, kvalitet varnice i sl...
[ miki..l @ 05.02.2014. 20:04 ] @
Hvala bas poucno ,kako da proverim termostat dali zatvara posto mi se motor u pocetku rada tesko zagrijava ,mozda to pravi smetnju sagorevanja plina sta mislite ?
[ vladd @ 05.02.2014. 20:25 ] @
Moguce je da imas problem sa vakuumom.

Koliko to moze da ima veze sa potrosnjom plina, ne bih nesto tvrdio, zavisno je od specificnosti plinske instalacije, ali sa benzinom moze da ima problema, od egr-a, do regulatora pritiska goriva.

Lambda kontrol, kod novih sistema, prekida informaciju sa lambda sonde, zbog rada na plinu, posto bi sonda pokazivala pogresne podatke i izazivala gresku, pa formira signale nalik signalima sonde pri radu sa benzinom.

Velika potrosnja plina je predvidjena u rezimima koriscenja maksimalne snage, da bi se sto manje osetio gubitak snage, ali pri manjem otvoru leptira, treba adekvatno da smenji protok plina.

Kako je instalacija izvedena, zaista ne znam, mozda je nesto pogresno povezano, od zica, ili je recimo zaglavljen regulacioni ventil protoka plina, mozda je i izbacen i ostavljena fiksna vrednost, moguce je da je regulacioni ventil neispravan, ili sam lambda kontrol modul pa ne pomera step motor ventila...
Moguce je i da lambda kontrol dobija losu informaciju sa senzora leptira(nakon xx godina, potenciometar se istrosi), pa otvara ventil maksimalno...

Bez PREGLEDA, prilicno detaljnog, je nemoguce oceniti gde lezi problem
[ pajapop @ 05.02.2014. 20:44 ] @
Otvaras novu temu o kojoj je i ranije bilo dosta reci: Posto ucinak motora neposredno zavisi od radne temperature, termostat- uredjaj osetljiv na temperaturu-igra glavnu ulogu u sistemu za hladjenje motora. On delimicno smanjuje protok tecnosti za hladjenje do hladnjaka kada je motor hladan, cime se ubrzava proces zagrevanja. Kasnije, kada je motor topao, termosta se sirom otvori da bi omogucio maksimalni protok recnosti za hladjenje. On pri tome moze i da se pokvari, da se zaglavi u zatvorenom polozaju i da izaziva pregrevanje motora, ili u otvorenom polozaju, i da izaziva podhladjenje i nedovoljno brzo zagrevanje motora. To u hladnim danima otezava radni ucinak motora i sigurno dovodi i do povecane potrosnje, ali ne verujem da moze toliko mnogo kao kod tebe. Ti sigurno imas problema sa termostatom, cim ti se sporo zagreva motor (stalno je otvoren), ali siguran sam da ti je problem u necem drugom. U svakom slucaju, moras zameniti termostat...Ima procedura kako se ispituje ispravnost termostata na vozilu i van njega...ali prepusti to majstorima...
Ocigledno je da tebi dosta toga nije u redu na kolima. Pre bilo kakvog "lutanja" u pogledu potrosnje, treba proveriti kompresiju u cilindrima. Time ce se steci utisak o stanju motora, tj ispravnosti karika i cilindara, kao i stanje ventila. Ako je to u redu..sve ostalo je "secerna vodica"...a ako kairke i ventili nisu u redu, ne treba gubiti vreme na ostalo...

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 05.02.2014. u 23:06 GMT+1]
[ KrkaCiC @ 05.02.2014. 23:19 ] @
Ako si ugradio nov plin idi u isti taj servis i trazi da ti to urade kako treba,da potrosnja od 20l nema veze sa mozgom. Duzni su da ti to odrade.

I proveri kompresiju za pocetak,jer ako je motor otisao dzaba sve to...
[ miki..l @ 06.02.2014. 09:42 ] @
Ma bio sam par puta i nevredi,a kompresiju cu da proverim ,misljene majstora do sada da je dobar motor .
[ KrkaCiC @ 06.02.2014. 09:51 ] @
Kako ne vredi?
Ako je sveze ugradjen plin moraju da ti srede,e ako nije onda je druga prica.
Misljenje majstora je jedno,a provera motora je drugo
[ miki..l @ 06.02.2014. 11:05 ] @
Necu vas jos puno smarat ,poslusacu sve vase savete da iasprobam imali efekta ,ako nebude poboljsanja sta mislite da mu stavim neki drugi motor sa vise konjaze ?
[ miki..l @ 06.02.2014. 11:43 ] @
Neko mi kaze uvlaci previse plina a malo vazduha ,dali da mu maknem filter od vazduha ?
[ KrkaCiC @ 06.02.2014. 11:58 ] @
Da uvlaci previse plina auto ti ne bi radio normalno,bila bi prebogata smesa i usled nedovoljno vazduha nema ni lepog sagorevanja,dakle nema lepog rada motora
Prvo kompresija pa onda ostalo

Ne znam koliko je isplativo menjati, motor,jer majstor to lepo naplati,pa trebas imati drugi motor,koji naravno platis,a njegovo pravo stanje vidis tek kad ga stavis-pod uslovom da si kupio skinut,a ako ga isprobas na celom automobilu malo je drugacije,ali sve u svemu skupo izadje na kraju
[ pajapop @ 06.02.2014. 15:09 ] @
MIki...Ti nama nikako ne govoris osnovni podatak...koliko poznajes taj auto, koliko je dugo kod tebe, koliko je presao, dal od prvog danas imas taj problem ili je postepeno nastao i sl. Imam utisak da si ga nasledio i da si odjednom u problemu. Ako ne znas nikakvu istoriju o tim kolima, probaj ovako...da bih imao predstavu o kolima o kojim govoris ja sam malo guglao po polovnim automobilima, ukucavsi Opel vektra 92. god, i ispalo je 30-tak stranica sa ponudama tih ili takvih kola, mislim da sam nasao neku kao tvoju, probaj i ti isto, pa nazovi prodavca, kao fol...oces da kupis..trt, mrt, ...pa ga ispitaj o normalnoj potrosnji i sl. Nasao sam jednu,... kao mali potrosac i sl...al ipak je to 1800cc, ne moze bas malo da trosi...to je stari auto mora da guta. Al`, sve jedno, raspitaj se malo tako, glupo je da se ja raspitujem...
[ miki..l @ 06.02.2014. 18:01 ] @
Auto je preslo 210hiljada kod mene je dveipo godine oko elektrike sve sam pretreso motor dobro pali radi sve ok ,dali neko zna bilo sta uvezi ovog regulatora sto ide preko Lambda controla http://archiwum.allegro.pl/ofe...-lpg-oryginal-i3678737109.html mozda on daje plina koliko treba i netreba jer sada se neugradjuje rucni steler .
[ vladd @ 07.02.2014. 13:51 ] @
To je doticni step motor sa ventilom, kojeg lambda kontrol pobudjuje. Takoreci, "izlazni" aktuator regulacionog sistema.

Kao nezavisnu komponentu je malo teze testirati, ali bi se moglo u sklopu sa lambda kontrol-om. Moguce je da neka informacija pristize u nekorektnim vrednostima u racunar lambda kontrola, pa on otvara aktuator maksimalno, odnosno neregulisano.

Moguce je i da nije adekvatan aktuator, ventil, pa signali koji pristizu(uz korektnu ocenu racunara), izazivaju pogresnu, uvecanu potrosnju, povecano "otvaranje" aktuatora.

To bi mamlazi trebali da znaju, makar iz iskustva, ako ne iz uputstva, automatsko upravljanje sigurno ne znaju, ali ih verovatno mrzi da se "mlate i mozgaju".
[ miki..l @ 10.02.2014. 19:36 ] @
Ljudi naso sam resenje .Hvala svima
[ KrkaCiC @ 10.02.2014. 19:52 ] @
Cestitamo
Bilo bi lepo da napises kako si resio problem?

Nadam se da nije u pitanju radikalno resenje promene automobila
[ pajapop @ 10.02.2014. 20:21 ] @
Citat:
miki..l:
Ljudi naso sam resenje .Hvala svima

MIslim..ovo stvarno nema smisla. MI se ubismo da damo neko suvislo resenje i misljenje, a pokretac teme nadje resenje a ne kaze sta je na kraju bilo. Ovaj forum treba da ima i edukativan karakter, a ne da bude samo "rame za plakanje"
[ miki..l @ 11.02.2014. 18:05 ] @
Moje resenje nije u skladu sa zakonom, pa zato nemogu javno da pisem .