[ mozdasamjaamozdainisam @ 06.02.2014. 18:38 ] @
Pozdrav,

Ako ima neko iskustva i / ili pristup tehnickim podacima ko bi mogao da mi odgovori na sledece pitanje;

Golf 7 ima kao (dodatnu) opciju takozvana ergonomska sportska sedista (naziv porudzbine u NL koji verovatno nema nikakve veze sa tehnickim detaljima je PB4).
Ova sedista su moguca samo u kombinaciji sa Highline opremom.

Da li je izvodljivo naknadno ubaciti ova sedista u Comfortline nivo opreme? Ergonomska sedista imaju elektricno podesivi lumbalni deo, masazu i grejace sedista. E, sada masaza i grejaci mi nisu toliko bitni, koliko samo sediste.

Cesto se desava da proizvodjaci odredjene kablove sprovode u svim modelima, a da se dalje na pokretnoj traci samo ubace uredjaji koji pripadaju odredjenom nivou opreme. Verujem da su nosaci sedista identicni, to jest da bi pasovalo 'sraf na sraf'. Cak i ako ne bi imao kabl za lumbalni deo (elektricni), rado bi uradio ovu zamenu...

Svaka ideja / link / savet su dobro dosli :)

PS. auto stize tek za 4 nedelje; isto pitanje sam postavio i dileru od kojeg jos cekam odgovor...
[ Nocni @ 06.02.2014. 19:00 ] @
Sjedišta možeš ugraditi fizički sigurno ali instalacija za njih će biti razvedena samo na golfu koji je highline.

Precizan odgovor ti teško može dati i diler jer je raspored ubacivanja dodatne opreme kod golfa veoma teško odgonetnuti... iako ima samo 3 "linije"... varijacija, odnosno paketa ima bezbroj a zavise od tržišta za koje je konkretna serija namijenjena, zavise čak i od potažnje za određenim modelom itd...
U principu, sve što se duže neki model proizvodi to je oprema po paketima bogatija da bi bio konkurentan na tržištu... Teško je naći dvije serije koje imaju potpuno identičnu opremu do detalja...
Dešava se da i pored naizgled bogate opreme fale neke banalne stvari kao bord ili maglenke... na ovim našim prostorima npr pola golfova 6 nema esp...
[ Flo33 @ 06.02.2014. 19:13 ] @
Kao što je Noćni napisao, nema instalacije. Ja doduše imam highline, i neka comfort sedišta, navodno bolja od osnovnih (razlika je u tekstilu i potpori sa strana) ali sam hteo da ubacim kožni paket sa sedištima na elektroniku, slično tvom opisu, i rečeno mi je da iako nema u katalogu postoji taj paket, ali se naručuje direkt u fabrici, i da ne prave takva vozila bez prethodne naručbe. Osim naravno izložbene za sajme i slično. Golf ima u ponudi to, ali isto po naručenju se napomene. Tako je bar u Slo.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 06.02.2014. 19:20 ] @
Vec sam se plasio da ce odgovori ici u tom pravcu :)

Jos mi ostaje nada, posto se ova sedista fabricki isporucuju, da su racunali da se ista mogu i pokvariti / pocepati / sta god - te da se naknadno mogu poruciti kao i bilo koji drugi deo koji se ugradjuje (far, zmigavac, pepeljara...) :)
[ Zarko Silic @ 06.02.2014. 19:36 ] @
A da li ste mozda razmisljali koliko takva naknadna ugradnja kosta?

Bojim se da bi odmah u startu odustali kada bi saznali.

Skoro sam siguran da je bolje odmah prodati automobil i kupiti drugi za zeljenom opremom.

Nije instalacija jedini problem. Postoji niz sklopova koji medjusobno ne komuniciraju sto pregradnju moze da pretvori u nocnu moru.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 06.02.2014. 19:39 ] @
@Zarko, naravno da i cena igra ulogu. Fabricki poruceno je 328 evra.
Ako bi se usudio da povucem paralelu sa recimo 17" felnama:

Fabricki 435;
Naknadno ~1100 evra;

Onda ne bi trebalo da bude vise od 1.000 evra. Mozda i manje ako se ne sprovode svi kablovi, odnosno ako se samo uradi 'sraf na sraf'. Do toliko sam spreman da dam. To mu dodje na 36 meseci (lizing) oko 27e mesecno. Poredjenja radi, na cigare potrosim +/- 150e mesecno.

edit: menjanje nije moguce :( Ovo je 'as-is' ponuda lizing kompanije gde sam samo boju mogao da biram (deep black pearl btw) :)
[ Zarko Silic @ 06.02.2014. 19:49 ] @
A koja su sedista u paketu koji si kupio?
[ mozdasamjaamozdainisam @ 06.02.2014. 20:03 ] @
U cenovniku pise 'Comfort sedista' (standardno za paket opreme Comfortline).
Ergonomska sportska su uz doplatu, ali po cenovniku samo za Highline paket opreme.

Comfortline sedista:
http://images0.wheeler.nl/s1391247469/7189688-9-1-2.jpg
http://www.volkswagen.nl/~/med...x?bc=White&as=1&mw=983

Ergonomska sportska (ErgoActive):
http://www.volkswagen.nl/~/med...hx?bc=White&as=1&w=477

Posto provodim mesecno oko 45-50 sati u kolima, sedista su nesto sto mi zaista zaista znaci (mnogo vise nego LED stop svetla ili 12V u gepeku) :)
[ codeNO @ 06.02.2014. 20:38 ] @
To verovatno ova sedista ErgoActive....koliko sam skapirao prave se u Italiji i mogu posebno po zelji da se naruce a jedan od komentara je da su u Italiji oko 300e

[ mozdasamjaamozdainisam @ 06.02.2014. 20:44 ] @
Uh najezih se :)
Da, bas taj. Kad sam seo u njih kod dilera, morali su metlom da me teraju iz njih na kraju radnog vremena :D

Nisam uspeo da provalim gde ih prave, samo da ih je neko nemacko udruzenje (AGR?) kvalifikovalo kao dobro za drzanje tela / ledja tokom voznje.
Ono sto znam, jeste da meni licno savrseno prijaju.

Sad cu bas da potrazim gde se proizvode.

Thanx codeNO.
[ Zarko Silic @ 06.02.2014. 22:45 ] @
Neces imati problema ni sa Comfortline sedistem.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 07.02.2014. 07:21 ] @
Zarko, daleko od toga da su comfort sedista losa! Svakako pruzaju dobru potporu telu i imaju lumbalno podesavanje.

Ono sto meni najvise smeta, posto sam 'nogat' jeste kratak sedalni deo i to mi je problem u svakom automobilu u C segmentu. Audi recimo ima manje vise standardno da se sedalni deo moze 'produziti' (izvuci). I naravno vecina automobila iz D segmenta ako ne standardno onda u nekom srednjem paketu opreme.

Ne zelim da zvucim da sam ne zadovoljan; ali eto imam to 'prokletstvo' da prelazim toliko kilometara i znam koliko bi mi to znacilo :( Stoga, osim ako cena nije hiljade i hiljade evra bi se odlucio na tako nesto.

Mozda, ako dodjem do informacije da se moze 'sraf na sraf' zameniti, da potrazim i po auto otpadima neki slupani Golf gde su mu izvadili ta sedista (naravno, da airbag nije aktiviran).
[ jnk @ 07.02.2014. 07:50 ] @
Malo je smor voziti nov auto sa polovnim sedištima. A ako hoćeš nova ne verujem da su ispod 1,500-2000 po komadu kad se naručuju od dilera.
[ Zarko Silic @ 07.02.2014. 12:37 ] @
Mislim da je Janko u pravu.

Prethodno spomenuta cena od 300 eura deluje malo neozbiljno (mada se moze procitati na NETu) jer je to cena za malo solidnije presvlake a ne za komplet sediste.
[ vladd @ 07.02.2014. 12:56 ] @
Cena je izuzetno neozbiljna, posto samo za zamenu iste klase sedista, sa recimo velura na eko kozu, dileri traze 1000 evra.
A gde je ergo-podesavanje i konfor.

Uopste, svaka izmena postojeceg stanja vozila je bezumno skupa, recimo, zamena kasetofona za CD plejer je 300 evra, ali je tolika cena i kada se cd plejer menja za kasetofon.

Jednostavno, naplacuju komplikaciju oko specificne porudzbine. Ometa ih u produkciji i administriranju, i to kosta..
[ mozdasamjaamozdainisam @ 07.02.2014. 12:58 ] @
Stupio sam u kontakt sa deckom koji je ostavio komentar na YouTube-u;
300e jeste cena - ali prilikom porudzbine novog vozila. U Holandiji je to cini mi se 328 evra.

Ali meni treba naknadno :)
Sve mi se cini da ce biti malo jaca cetvorocifrena brojka u pitanju :(

Nasao sam Recaro za 2,200 :D
[ vladd @ 07.02.2014. 13:20 ] @
To svakako nije cena sedista, nego cena administriranja dilera, i administracije na montazi. Prakticno dozvoljena "opcija" u okviru paketa, srecom. Neki paketi(ili modeli) ne dozvoljavaju neke opcije.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 07.02.2014. 14:34 ] @
Dobio sam odgovor od dilera - al' bolje da nisam...

Da citiram "Kad se sad nisam slogirao..." :)

Anyway, za 'samo' 3.500 (trihidaljeipetstotina evra) mogu da 4 srafa skinu i 4 nova zavrnu - ali onda jos nista od elektronike ne radi (masaza, lumbalni deo i grejaci)...

Stvarno preterano. Iz fabrike kosta 328e proverio jos jednom.
[ supermario @ 07.02.2014. 16:54 ] @
Pa ja na Reno Meganu Sedanu, koji nije ni primaci tom Golfu imam i ESP, i maglenke, ABS, senzore za kisu, parking senzore, automatsku klimu i skoro sve ostalo od opreme osim koze, a sjedista (i udobnost, inace) su takva do do BG mogu otici bez odmora i da izadjem bez nekog posebnog umora.I onda govorimo o kvalitetu?Cega?Za Gollfa je to nedopustivo, da nema sve od pomenute opreme koju ima 5 godina stariji Francuz.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 07.02.2014. 17:38 ] @
@supermario, mislim da nisi razumeo :)

Poruceni Golf ima:

ESP, ABS, HillHolder sa elektronskom rucnom kocnicom, senzore za kisu, svetlo i automatsko unutrasnje ogledalo, integrisane zmigavce u retrovizorima, elektricne retrovizore (pri cemu se desno automatski spusta na dole pri ubacivanju u rikverc), senzore za parking napred i nazad, kozni volan i rucicu menjaca, naslon za ruke napred sa prostorom za odlaganje sitnica, naslon za ruke nazad (sredina) sa 2 podesiva drzaca za case, automatsku dvozonsku klimu, sedista podesiva po visini sa podesivim lumbalnim delom, volan podesiv po dubini i visini sa gomilom (12?) dugmica na njemu, elektricne retrovizore (koji se greju zajedno sa zadnjim staklom), follow me home / leaving home osvetu, automatsko zatvaranje prozora u slucaju kise a da su prozori otvoreni a vozilo zakljucano, 2 'plafonjerke' (unutrasnja rasveta) koja je cini mi se u LED izvedbi, maglenke koje osvetljavaju bocno u krivinama (do 40 km/h), tempomat / ogranicenje brzine, multi collision kocioni sistem (u slucaju sudara ukoliko se vozac onesvesti od udara a vozilo nastavi da se krece Golf ce sam da zakoci do zaustavljanja), 'trepteca' stop svetla u slucaju naglog kocenja, 7 (sedam!) airbagova od koji je jedno za kolena vozaca, automatsko povlacenje pedala u slucaju sudara, senzore za pritisak u gumama, fioke ispod oba sedista, 14,7" touch screen ekran sa navigacijom za 27 zemalja cini mi se, sistem za prepoznavanje 'umora' vozaca itd itd itd...

Ima cak (to sam video u test voznji) i savete za voznju. Recimo prozor mi je bio malo otvoren (dva prsta recimo) i ja dam pun gas - a on mi izbaci na displeju (izmedju brzinometra i obrtometra) da cu ustedeti x% goriva ako zatvorim prozor :) Dok normalno dajes gas / ubrzavas, to ne savetuje :)

A moze se opremiti jos i sa:
automatsko parkiranje, drzanje automobila izmedju linija na auto putu, automatsko kocenje i ubrzavanje na auto putu itd itd itd...

----

Rekavsi sve ovo, da se vratim na pocetak teme; ja dobijam takozvana comfort sedista kojima nista ne fali. Ali eto, i ja sam pomalo perverzan pa tragam mogu li ikako ubaciti top of the line sedista koja VW pravi fabricki za Golfa. Nisam mogao da biram prilikom porudzbine vozila pa ako ikako moze naknadno. Ako ne, nista meni nece da fali.

I da se razumemo, da kupujem vozilo svojim novcima Golf ne bi usao ni u najsiri moguci izbor a kamoli bio kupljen (kao novo vozilo). Smatram da je previse skup, ali bas zbog toga sto drzi cenu ga mogu priustiti kao lizing :)
[ Zarko Silic @ 07.02.2014. 18:41 ] @
Nisam siguran da bi ti se ta ergo sedista dopala.

Ja ih na primer ne bih nikada uzeo, cak bih doplatio za neka druga.

Odabir sedista je kao odabir cipela. Nekome su Najk patike najbolje, a neko ih ne bi nosio ni da su dzaba.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 07.02.2014. 18:46 ] @
Probao i zavoleo :'(
Videcu jos ali jedno znam sigurno 3,500 ne vrede ni slucajno :)
[ Lavlja_Jazbina @ 07.02.2014. 18:59 ] @
Citat:
Nasao sam Recaro za 2,200 :D


A sta je sa bocnim AIRBAG om ako uzimas ta sedista,grejacima?
[ mozdasamjaamozdainisam @ 07.02.2014. 19:05 ] @
Ova od 2,200 evra imaju bocni airbag. Od 1,800 evra su funkcionalno ista, samo nemaju airbag.

Mada, nemam pojma kako se airbag 'aktivira', odnosno da li bi samo ubacivanje dzeka u stolicu bilo dovoljno?! Sta ako jedan proizvodjac koristi X otpor na zici, a drugi Z?! :) Ili to nema veze?

edit: mada recaro bi totalno odstupao od enterijera, ali totalno!
[ Lavlja_Jazbina @ 07.02.2014. 19:09 ] @
Nije Holandija Sabac,ali ima li slupanih vozila.rashodovanih pa da njih ugradis?Taj ergo deo meni spasava ledja za duze relacije.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 07.02.2014. 19:14 ] @
Pokusao (doduse svega +/- 30 minuta trazio po Google-u), medjutim samo nailazim na 2011 godista :(
Postavio sam par pitanja poznatijim auto 'otpadima' i drugim firmama koji se bave VW-om, pa sad cekam...

Sutra cu da se bacim na Nemacku :)
[ supermario @ 07.02.2014. 21:11 ] @
Zaista je "napucan" tom opremom, kapa dolje.Kako god, mislim da je svaka od tih cifara, pa i najmanja, preskupa doplata i da nikad neces toliko dobiti na udobnosti, prije ces se navici na postojece sjediste
[ mozdasamjaamozdainisam @ 07.02.2014. 21:46 ] @
@supermario, da sam mogao, doplatio bi 328 evra (sto zaista _nije_ mnogo za to sediste) da sam imao izbora.
Medjutim razlika izmedju 328 i 3500 je vise od faktora 10! To se ne moze vise ni kao bezobrazno klasifikovati - za to jednostavno nema reci.

Pa da je materijal od kengurove koze, komande od slonovace, DHL izvrsi dostavu u roku od 24h i Red Bull F1 tim izvrsi ugradnju - ne znam kako bi dosli do cifre od neverovatnih 3,500 evra (i to bez da je sediste povezano!).

Da Golf ima sta da ponudi - ima. Da se ne lazemo, ipak je ovo vec sedma generacija, a to je dosta iskustva. Medjutim i cena mu je na gornjoj granici. Primera radi novi Pezo 308 - ne fali mu mnogo sta, za 10k evra manje ;-)
[ A-l-m-i-r @ 08.02.2014. 08:49 ] @
Kod nas u bih moguće je naručiti ergoactive na comfot cijena oko 500eura, a na higline oko 250eura. bez neki popusta i sl

Druga stvar sva sjedišta se prave u bosni :) naročito ti top modeli....

Zamjenu je teško raditi, jel ne prati elektorinika i tu je problem, sjedište ko sjedište se može prebaciti, ali dalje elektorinikom propratiti je problem.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 08.02.2014. 09:05 ] @
U Holandiji su eto odlucili da samo na Highline paketu je moguce kao opcija za 328 evra. Za Comfortline nije moguce to doplatiti :(

Ne znam koliko bi elektronika bila problem? Sva podesavanja na sedistu jesu na struju, ali verujem da bi odnekud mogao da se sprovede kabl do sedista (ako vec fabricki nije pripremljeno)? Osim ako - a nije iskljuceno - da su neophodni jos neki elektronski delovi na primer dodatni otpornici ili promena softwera ili sta god vec.
[ Lavlja_Jazbina @ 08.02.2014. 09:15 ] @
Citat:
ali verujem da bi odnekud mogao da se sprovede kabl do sedista


Ne ne ne prijatelju.Nemoj mi kvariti uzitak tog tvog novog auta.Nikakvi dodatni kablovi,molim te.
Nisam pri ovom racunaru gde je fabricki podatak za vagena.Pogledacu po brojevima ali mislim da nisu oni bas tako tu opremu
stavljali kao univerzalno po pitanju instalacije.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.02.2014. 18:47 ] @
@Lavlja_Jazbina;
sve sto bi ugradjivao bi bilo iskljucivo fabricki (samo jel'te naknadno montirano), dakle nikakva polu-resenja.

Dobio sam i odgovor od jedne firme koja se bavi slupanim automobilima (auto otpad). Nude sediste za 1.000 evra. Ne znam u kakvom je stanju doduse, ali ne moze biti preterano lose, najstarija sedmica je sada malo jace od godinu dana stara.
Razmislicu jos, odlucio sam da prvo svakako sacekam da dobijem vozilo i da provedem jedno 2-3 nedelje (cirka 3.000 km) u njima, pa da onda ponovo razmislim o svemu :)
[ Lavlja_Jazbina @ 14.02.2014. 19:09 ] @
Ono sto pretpostavljam je da nisu sve instalacije iste,zbog:1. dzek vise na stotine hiljada vozila je trosak tako da u fabrici pakuju opremu za sebe ( TAJ MODEL AUTA I OPREME )
Imas odlicnNe,kvalitetne navlake sa grejacima i masazerima.Mozda pomogne ali mi nekako deluje nabudzeno od fabrickog.Bilo je na oglasima iz CH za 100€.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.02.2014. 19:12 ] @
Kad budem uzeo vozilo, pogledacu sta ima od kablova. Ima Airbag senzor gotovo sigurno, ne? Po njemu bi trebalo da mogu da ispratim ostatak kablova?
Dve stvari mi izuzetno odgovaraju kod ergonomskog sedista:

1) produzeni sedalni deo, kao potpora za noge (do kolena);
2) podizanje prednjeg / spustanje zadnjeg dela sedeceg dela (tilt) sedista kojim se dobija osecaj 'zavaljenosti' u sediste.

Masaza i grejanje su mi manje bitni, pogotovo sto nisu (vise) kozna sedista, pa hladnoca nece predstavljati problem.
[ Lavlja_Jazbina @ 14.02.2014. 19:44 ] @
Voleo bih da prodjes povoljni i budes zadovoljan ali citanje opreme i odredjivanje po sasiji ti stvara kosmar u pregledu.
Pogledaj samo ovaj ( jedan od )segment.Ta pozicija 15 ti je za lumbalni deo.


[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.02.2014. 20:37 ] @
Imas li mozda i sliku sta koji deo znaci? Podesiv lumbalni deo ima i na comfort sedistima koja dobijma uz kola.
Takodje, u ergo sedistu svi elektro elementi su ugradjeni u samo sediste - masaza, grejanje i elektricno podesiv nagib sedista kao i lumbalni deo. Sve to bi trebalo da se napaja 'jednom zicom', ne?
[ Lavlja_Jazbina @ 14.02.2014. 20:51 ] @
Nisam obnovio licencu za ovu godinu,treba ovog meseca ali i za to mi treba broj sasije.
To sa zicama bi ti mogao reci neko ko koristi ELZU.Ja je nemam jer nisam mehanicar.Meni trebaju podatci,cak ne i ovi sto tebi trebaju iz kataloga.
Na ovoj sedmici pozicija 20 je taj tocak ( kao kod mene na pasatu) koji steluje taj lumbalni deo.E sad,pogledaj koliko ima podataka o opremi samo za poziciju 40. 2 vrata,4 vrata itd.

[ Lavlja_Jazbina @ 14.02.2014. 21:31 ] @
Citat:
Imas li mozda i sliku sta koji deo znaci?


Otici cu sutra do jedne prodavnice i povaditi sve oznake koji konektor cemu sluzi.U toku dana cu ti to preneti.Evo slike.


[ Zarko Silic @ 14.02.2014. 21:42 ] @
@mozdasamjaamozdainisam

Ne trebas previse lupati glavu kada su u pitanju sedista na nemcu.

Njihovi auti omaju konstruisana sedista za one koji jedu kobasice i piju pive i nemaju manje od 100 kg telesne mase.

Probleme sa sedistem mozes imati samo na onim autima na kojima su predvidjena sedista za prcopevce.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.02.2014. 21:51 ] @
Ne sumnjam u sedista. Ne zelim ni da me pogresno razumete, ne trazim hleba preko pogace. Siguran sam da su sedista vise nego adekvatna.
Ali sta cu, 'zaljubio' sam se u polozaj koji nude sedista tipa ErgoActive (nesto slicno postoji i u Opelu i u Fordu, za druge marke ne mogu da garantujem).

Provodim dnevno 2 sata u kolima, od toga najveci deo na autoputu na tempomatu. I jednostavno bi mi taj komfor znacio. Da su mi kola za do prodavnice ne bi ni razmisljao o tome :(
[ Zarko Silic @ 14.02.2014. 21:57 ] @
2 sata nije bas mnogo.

Mnogo je 10 sati i vise.

Konfortlajn sedista na Golfu su radjena sa mikrofiberom koji odlicno drzi u krivinama (ne klizi) ma kako da si odeven, a istovremeno ne iritira cak ni ako se vozas u kupacim gacama za razliku od trendlajna koji trazi neku kvalitetniju preslaku ako vozis u sorcu.

Kozna sedista su ubedljivo najgora.
[ Lavlja_Jazbina @ 14.02.2014. 22:09 ] @
Citat:
Kozna sedista su ubedljivo najgora.

ZASTO?
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.02.2014. 22:11 ] @
Citat:
Zarko Silic: Kozna sedista su ubedljivo najgora.


Gde si bio pre 3 godine da mi to kazes!!! :)
Sada imam (sportska) kozna sedista izuzetno jeftinog kvaliteta :( Nisu cak ni 'rupicasta' / perforated pa su neopisivo zlo. Leti su pretopla, zimi da se smrznes. Kolega u Ford Monde-u ima daleko kvalitetnija sedista i ne mogu se porediti sa ovim mojim. Strasno!

Sto se tice vremena u kolima. 2 sata svaki Bozji dan. Ujutru i nije problem, naspavan i odmoran i ide nekako. Ali posle 8-10 sati rada i te kako bi mi odgovaralo.
Juce recimo, desio se neki udes, trebalo mi je 1:45 minuta do kuce. Krenuo sam u 19:15 iz kancelarije, stigao tek u 21:00 kuci mrtav umoran :(
[ Zarko Silic @ 14.02.2014. 22:14 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
Kozna sedista su ubedljivo najgora.

ZASTO?



Zato sto se zimi zalepis za njih koliko su hladna.

Zato sto leti dobijes plikove na debelom mesu kad na njih sednes.

Zato sto po njima klizis u krivinama ako se malo skuplje obuces.

Zato sto prduckaju dok se u njma pomeras u toku voznje pa ako imas saputnika moze biti neprijatno. On misli da ti pustas golubove, a ti mislis da to on radi.

Zato sto koza nedovoljno dise pa nakon duze voznje kad izadjes iz auta, izgledas kao da si se upisao.

Zato sto nakon relativno kratkog vremena ispucaju i postaju neizmerno ruzna.


Jedino mesto gde se koznim sedistima moze opravdati primena, jesu javni ili taxi prevoz i to samo zbog lakoce odrzavanja higijene.
[ Lavlja_Jazbina @ 14.02.2014. 22:29 ] @
Znaci pricam o svojim.

Citat:
Zato sto se zimi zalepis za njih koliko su hladna.

Upalis grejace,mozes i da stelujes..
Citat:
Zato sto leti dobijes plikove na debelom mesu kad na njih sednes.

Mozda 10% toplija od platnenih ,smrdljivih od znoja koji su pokupila ulaskom sa plaze.
Citat:
Zato sto po njima klizis u krivinama ako se malo skuplje obuces.

+ Istina,kao i deca nazad,ali se covek prilagodi.
Citat:
Zato sto prduckaju dok se u njma pomeras u toku voznje pa ako imas saputnika moze biti neprijatno. On misli da ti pustas golubove, a ti mislis da to on radi.

Nije tacno,sem tog tihomira koji se uvuce u to platno pa auto posle 5 godina smrdi na carape koje nisu menjane nedeljama.
Citat:
Zato sto nakon relativno kratkog vremena ispucaju i postaju neizmerno ruzna.

Gresis,da ne pricam storiju svog auta i ne kacim fotke jer bi te zasenilo bljestavilo kao blic na tvom foto aparatu.

Ima samo jedan +.E sada,ko eksploatise auto skoro 40k/godina za nase uslove i tegli u karavanu ( da ti i te fotke ne stavljam )jdno 100 blokova+cementa+lepka itd a stoji kao strela,
ja samo predjem krpom i gotovo,a platneno sediste upije svu tu prasincinu.
Ili ovako.Bez ovoga sta ja radim,rostilj i otvoreni prozori i isto ta prasina ostane na tim sedistima.O znoju necu ni da pricam.

p.s.Udari ti rukom po sedistu i ja.Kod koga ce biti prasincina.
U STVARI STVAR UKUSA.Ja sam 80% automobila vozio sa kozom,mozda sam subjektivan,neka drugi zakljuce.
[ Zarko Silic @ 15.02.2014. 00:24 ] @
Na Balkanu najbolje bi se pokazale drvene klupe i panjevi.

Tada vlasnici vozila ne bi nikada morali da peru ni sedista ni noge.
[ vladd @ 15.02.2014. 11:17 ] @
Koza, prava, je ozbiljan materijal, ali je vise pitanje luksuza.

Ove vestacke tvorevine sto guraju po kolima su sve drugo samo ne koza.

Deluje drugacije od ostalih materijala, ali po meni, nema veze sa ekskluzivom. Mada, pristojnije izgleda od nekadasnjih skajeva na sedistima

Po meni, najbolja je kombinacija vise materijala, na sedistu, koja ce omoguciti i ventilaciju, i otpornost na habanje, narocito na istezanje(i zbog odrzavanja konture), i lakocu ciscenja(odredjenu otpornost na stroku).

Sada bar ima slozenih kompozita, koji to mogu da odrade, ali je moje misljenje, da bi fabrika trebala da postavi odredjen tip sedista, u recimo odredjenom paketu, ali da postoji ozbiljna mogucnost zamene ili dorade delova sedista(pa i izvan okvira paketa), po zelji(zamisli) kupca, to je neophodnije nego recimo muzika, felne ili prikljucak za Ipod.
Ipak nam se konstitucije dramaticno razlikuju....
[ Lavlja_Jazbina @ 18.02.2014. 19:58 ] @
Imas odrzavanu kozu,ne treba ti nikakav dodatni osvezivac.Koza ima svoj miris.Slazem se da b6 ima kombinaciju velura pa se uceba ali full koza
je nesto drugo.Peugeot 607 ima kombinaciju zelena i bez koza koja kada se pazena to izgleda novo i na 140k km.
Evo koze sa Mazde Xsedox9 iz 2001.Po meni nije se nesto pazila ali je izdrzala.;).







[ jnk @ 18.02.2014. 23:08 ] @
Cuj skripi koza... Mozda neka 15 god stara sa 350k km.

Porediti kozu i platno je apsurd. U stvarno luksuznim vozilima najcesce ni nemas izbor, odnosno imas izbor od kog tipa zivotinje zelis i slicno.
[ Zarko Silic @ 18.02.2014. 23:27 ] @
U luksuznim automobilima za jednokratnu upotrebu.

Koliko se dugo ti luksuzni automobili, od dana kada su proizvedeni, pronalaze na drumovima?

Koliko treba da protekne vremena da se takvi luksuzni automobili pretvore u gomilu gvoznja?
[ Lavlja_Jazbina @ 19.02.2014. 05:59 ] @
Zarko budi decentan i odluci se za jednu od ove 2 varijante.Ili ces biti za KOZU ili za VLADDovu teoriju da se placa magla i marketing a ne kvalitet koji se nudi,

jer ako nisi za prvu opciju priznajes Vladd u da je u pravu.
[ inobradovic @ 19.02.2014. 09:13 ] @
sah mat
[ vaske2 @ 19.02.2014. 10:22 ] @
@Lavlja_Jazbina
Ovo vozačevo sedište je po meni odavno za zamenu...toliko je ružno da ga je bolno pogledati.
[ Nemanja @ 19.02.2014. 10:44 ] @
Luksuzna kola nisu namenjena za dugu upotrebu... interesantna su samo dok ne izadje novi model ... jer neces se sada blamirati sa starijim modelom jaguara ispred nekog kafica u Kanu, ili neki privatni lekar da vozi stariji model bmw-a, njegovi pacijenti bi se zabrinuli ... zato im i toliko pada cena pa ih kupuju ovi drugi kojima to ne smeta.

I mercedesu toliko pada cena jer se racuna da njegovim pravim kupcima nece biti interesantniji od 2-3g, a posle polako stize i do sakupljaca perja.
[ vladd @ 19.02.2014. 11:32 ] @
Jako ozbiljna koza je recimo u Ferariju. To bas i nije auto koji se zameni kada se napuni pepeljara.

Bira se od nekoliko komada, odredjene zone, identicnog kvaliteta i teksture.
I da bi se odradio jedan set, potrosi se, povrsinski, nekoliko puta vise sirovine, nego sto je slucaj sa vestackim materijalima, sa programiranom bojom i teksturom..gde na krojenje i preklope ode manje od 5% ionako, relativno jeftinog, materijala.

Zato se pribegava jeftinijim i manje jeftinijim suplementima. Jagnjecim(jelenskim) kozicama, nazvanim "suede", izuzetno lepog izgleda ali problematicne trajnosti, i naravno rasturu materijala, sto je nezgodno u velikoserijskim produkcijama.
Nadjena je zamena, Alkantara, kao i razne vrste eko koze, izuzetno vizuelno slicne napi, pa i napa koze, ali kada se vidi koliki je rashod prirodnih materijala, uz cenu i rasipanje, prema vestackim, slicnog estetskog izgleda, uz manje restlove, i homogenost izgleda, jasno je za sta ce se odluciti auto industrija.

Zatim, tu su i RECIKLIRANI materijali, izuzetno estetski obradjeni, koji mogu da dodju do nivoa visokog luksuza, ali su ipak, po meni, reciklirani otpad..
Mada, na estetiku se tesko sta moze prigovoriti..medjutim, osecaj je ...nesto drugo..

Primer recikliranog enterijera...Justin Biberov Fisker Karma

[ mozdasamjaamozdainisam @ 19.02.2014. 12:22 ] @
Tja, mogu da pricam samo o 'kozi' u B segmentu (Seat Ibiza). To je za plakati :( Jasno je da je upotrebljena veoma jeftina koza. Takvu kozu licno nikada vise ne uzimam. Ima naravno i opcija da se naknadno obloze sedista kozom, kada imas vise izbora negoli fabricki - ali to kosta daleko vise.

Elem, on topic: danas sam sedeo u ErgoActive sedistima u Golfu - i jednostavno ne vrede te novce da se naknadno kupuje. Da sam imao izbora fabricki uzeo bi bez razmisljanja, ali naknadno ne vrede vise od 300e.
[ jnk @ 19.02.2014. 17:49 ] @
Generalno materijali u seatu su uvek bili za plakanje, da ne pricam o b segmentu. Cak je i skoda klasu iznad.

Al zato koza u audiju a1 nije bas za plakanje. Koza sa azijskog kontinenta po meni najgoreg kvaliteta.
[ vladd @ 20.02.2014. 08:27 ] @
Ja sam pokusao da udjem u akciju "koziranja" sedista, i kada sam sracunao, da treba da dam za sirovinu oko 600 evra, i to da ne obracam paznju na nijanse, zatamnjenost ili debljinu sirove koze...lako sam odustao..

Pa jos jedno 300 za ruke..pa jos da ne budem (pre)zadovoljan..

Toliki trud i novac, pa da lici na Rumunsku cipelu..nije bilo sanse..

Tako da sam prihvatio mane i vrline eko koze, leti je fuj, zimi malo manje, ali se relativno lako brise i "odrzava" kremama i mlekcima..
[ eluv @ 27.02.2014. 12:42 ] @
Sta fali kozi?

Kod mene je kombinacija koze i izvrnute - perforirane koze, zimi grijaci sa 6 stepeni podesenja, ljeti isto toliko stepeni hladjenja ( uzima hladan zrak iz klima kanala i duva kroz sjediste ).

Jos mi se nije desilo ni da se smrznem, ni da se zalijepim, a najmanje da klizim.

Auto je srednje klase, Mondeo MK3
[ jnk @ 27.02.2014. 12:51 ] @
Dobro je to hlađenje sedišta, pogotovo ako je pravo hlađenje a ne samo ventilacija.
[ AstralPro @ 05.03.2014. 19:51 ] @
Citat:
jnk:
Generalno materijali u seatu su uvek bili za plakanje, da ne pricam o b segmentu. Cak je i skoda klasu iznad.

Al zato koza u audiju a1 nije bas za plakanje. Koza sa azijskog kontinenta po meni najgoreg kvaliteta.


U sorentu je i posle 220.000 koza u dosta dobrom stanju. Ima prljavih delova na vozacevom sedistu ali ostala su kao nova,cak i tapacirung na vratima. Zadovoljan sam sa koreancem po tom pitanju, ne trazi neku veliku negu i paznju.
Nasao sam par slika iz bivseg auta (bmw e60) gde se vidi mali deo suvozacevog sedista i zadnja sedista, odlicno stanje posle oko 230.000 km, samo sto su klizava.