|
[ peromalosutra @ 09.02.2014. 22:11 ] @
| Jel može neko da mi objasni šta je fazon sa H6W sijalicama, tj. njihovom cijenom. Nekidan mi je pregorila pozicija i krenem da ju zamjenim sa rezervnom, kad ispade da je ta rezervna što imam T4W i iako izgleda slično, ne može da uđe u slot od ove moje. E sad, što ovo pišem, odem ja da kupim H6W i cijene se kreću od 10-15 eura za par, dok je T4W pola eura par.
Šta je toliko specijalno u tim H6W, djeluju mi isto kao i ove druge, samo imaju 6W i naravno ne ulaze u iste rupe. :) Na kraju sam naručio par LED pozicija, imaju ugrađene otpornike pa mi neće javljati grešku, a računam i da ne bi trebalo da crkavaju.
Takođe, koje H7 sijalice koristite (za kratko svijetlo), jer meni crkavaju u prosjeku na svakih 2 mjeseca, uvijek kupujem po 2 para da imam za rezervu i to mi traje možda 4 mjeseca. Računam da je to jer su neke no name (4 eura par), ali i drugi ljudi stavljaju najjeftinije pa im traju po godinu dana. Uzeo bih Osram nightbraker ili neke markirane, ali vidim da piše da imaju 3x kraći životni vijek, dok Osram longlife ima 3x slabije svijetlo što mi opet ne odgovara. |
[ vladd @ 10.02.2014. 14:59 ] @
H6W su halogene sijalice, pa je cena veca.
Sto se tice cestog crkavanja na jednoj lokaciji, to je samo znak da sa "ambijentom" sijalice nesto nije u redu.
Pri tome mislim i na pristup prasine, stroke i vlage, sa jedne strane, i na elektricne kontakte, pa i kvalitet kabla sa druge strane.
Pregledati zice, cak i interno ozicenje fara, spojeve mase, narocito eventualni bliski spoj mase i karoserije, i tu negde se krije neka nedoslednost.
Takodje, leziste sijalice treba da je izolovano od necistoca, narocito od vodene magle koja se javlja pri voznji, i sam far mora da je korektan, sa odredjenom oduskom(labirintskom) za odlivanje kondenzovane vode.
Verovatno je neka blaza "nedoslednost", cim sijalica izdrzi neko vreme, ne crkne bas ubrzo, ali crkava cesce nego na drugom faru. Obicno krace traju sijalice koje se nalaze na duzem kraju elektroinstalacije)napajanje farova bi trebalo(bilo idealno) da je simetricno, ali se instalacija pakuje uz konturu karoserije), najcesce "suvozacke".
[ pajapop @ 10.02.2014. 19:16 ] @
MOzda necete verovati, al ja na Mazdi 323, 90. god. presla 337000km, imam jos uvek originalne halogene sijalice na oba fara. Za sve ove godine, promenio sam samo sijalice na osvetljenju reg. tablice i jednu za zadnje svetlo za maglu. Pre par meseci, promenio sam jedan osigurac od 10A (za radio), jer je imao kratak spoj. Sve drugo je original. Sto se tice cestog pregorevanja H7 sijalice, ja mislim da je u pitanju znatna razlika u velicini balona, u poredjenju sa klasicnom H4. Velika temperatura u malom balonu, uz slabije ventiliranje, mora da dovede do pregorevanja vlakna. eto posla za konstruktore, da se malo pozabave tim problemom, ali kako ce se zaposliti ovaj deo auto industrije. MIslim da nas "sisaju" gde god stignu...
[ etjen @ 10.02.2014. 21:37 ] @
Pajo, moram da izrazim duboko poštovanje tvojim halogenkama Bez zezancije!
[ Lavlja_Jazbina @ 10.02.2014. 22:28 ] @
Citat: Takođe, koje H7 sijalice koristite (za kratko svijetlo)
Imas Lampa,Bosch,Beru.Uzmi vw long life.Slabije sijaju ali traju.Mada sam ih skinuo,kao pozicija pored ksenona.
[ peromalosutra @ 11.02.2014. 12:36 ] @
@Vlad, crkavaju mi na oba fara i to kao programirane, nakon 2 mjeseca crkne na jednom faru, onda u roku 7 dana i na drugom, zamjenim obe naravno i onda to tako traje sledeca 2 mjeseca, pa sve ponovo. Nije mi problem promijeniti sijalicu, uradim na slijepo za par minuta (kada crkne na vozackoj strani treba odvrnuti 2 sarafa i skinuti zastitnu plastiku prije nego sto se uopste moze prici faru). Kontam da je mala vjerovatnoca da su oba fara na isti nacin pokvarena, tako da mi se cini (i nadam se) da je ipak nesto do samih sijalica.
Veci mi je problem sto kad mijenjam sijalicu cesto nova ne sjedne dobro, pa dobijem los snop koji zasljepljuje vozace, pa moram 2-3 puta namijestati dok ne ubodem da ide "u liniju". Mislio sam da mi sijalice crkavaju jer ih cesto palim gasim (krace gradske relacije), ali opet i drugi ljudi rade isto pa im duze traju. Probacu sa nekom brendiranom sijalicom pa cemo vidjeti koliko ce ona trajati, do sada sam kupovao 2 vrste tih no name i kod obe vrste ista stvar.
Takodje sam mislio ugraditi i dnevna led svjetla, ali na korektan nacin (dao bih da mi to uradi neki servis koji zna sta radi), medjutim mislim da cu onda imati problema sa policijom i tehnickim (nemam pojma ko u BiH radi ateste za naknadno ugradjena svjetla i da li se to uopste radi). Vidim dosta auta sa sabanski stavljenim diodama koje jedva skilje i uglavnom ih pola i ne radi, ja bih gledao da stavim neki malo bolji kit i rijesim problem.
[ casperns2 @ 11.02.2014. 13:47 ] @
Ne znam koje sijalice kupujes ali bih ti preporucio da uzmes neke kvalitetnije, na primer imas kvalitetnije i sa jacim osvetljenjem OSRAMove sijalice i h1 i h4 i h7 , kostaju od 1000 do 2500 din - komplet (2 sijalice) ali trajace sigurno mnogo duze i mnogo lepse i kvalitetnije osvetljenje imate, imaju u 3 nijanse, WHITE, BLUE , COOL BLUE ... mozda i drugi proizvodjaci imaju slicne varijante ali za OSRAM pored obicnih imaju i ove jace...
[ vladd @ 11.02.2014. 15:04 ] @
Ne resava se taj problem nabavkom drugih sijalica, sa nekim marketinskim pretenzijama, ili povoljnostima.
Problem moze da lezi u KONEKTORIMA, tako da je izmena brenda sijalica besmislen posao.
Potrebno bi bilo, mozda, nagadjam, ali je za proveru, izvaditi buksne iz konektora, i blago ih stegnuti kljestima, da imaju bolji kontakt sa prikljuckom na sijalici. Pa buksne vratiti u konektor.
Oni koji menjaju sijalice, vole da im konektor ide lako, ali to ne valja za spoj sa sijalicom.
Kao drugo, zamenska sijalica mora OBAVEZNO da korektno legne u leziste, posto je i to jedan od uslova korektnog rada, osim upliva stroke, povecavaju se i vibracije. A kod halogenke se formiraju kapljice zive na vlaknu, takav joj je rezim rada, pa pri vibraciji deluje kao dodatni neizbalansirani teg na vlaknu i kida ga...
I dalje, treba proveriti ozicenja mase...nesto od ovoga navedenog je nekorektno, posto bi te sijalice trebale da traju bar par godina, ili nesto manje, uz dnevno svetlo pri voznji...
[ Cezar Corolla @ 11.02.2014. 16:56 ] @
Crkavanje sijalica nema veze sa sijalicama i proizvodjacima, nego sa autom, odnosno konstrukcijomm fara i instalacijom.
Kod nas u firmi samo na 307 crkavaju H7 i H1, a na 308 H1. Na svim ostalim autima skoro ne crkavaju sijalice.
[ pajapop @ 11.02.2014. 16:57 ] @
Kod zamene ovih vrsta sijalica, osnovna stvar je da se balon ne dira prstima. Znaci ako se mora uhvatiti balon, da se to radi sa nekom rukavicom ili maramicom. Jedino se slazem da vibracije mogu uticati na njenu trajnost, ali po meni glavni faktor njene male trajnosti je velika temperatura u malom balonu.
[ Cezar Corolla @ 11.02.2014. 17:11 ] @
Da je problem u balonu, onda bi i na drugim autima crkavale. Kod nas u firmi ima dosta razlicitih marki auta, ali samo na Pezou crkavaju.
[ pajapop @ 11.02.2014. 17:39 ] @
Pa u redu...onda stvar moze da bude u jos jednoj stvari, a to je njen polozaj u faru. Naime, treba poznavati princip rada halogene sijalice i proces toplotne cirkulacije u njoj. Halogena sijalica mora se postaviti u horizontalan polozaj u toku rada a dozvoljena odstupanja su +- 4. Ako njen polozaj u faru nije kako treba i jos dodatno stelovanje fara (da bi snop bio usmeren u pravom smeru), a sve zavisi i od konstrukcije fara i njegovog smestaja u karoseriju, dovodi do poremecaja toplotne cirkulacije i eto njenog crkavanja. Znaci krivi su ... dizajneri jer ne poznaju princip rada halogene sijalice.
[ Cezar Corolla @ 11.02.2014. 17:59 ] @
Krivi su mozda dizajneri farova ili instalacije kod auta.
[ peromalosutra @ 11.02.2014. 18:32 ] @
Kad mijenjam sijalicu obavezno pazim da ju ne doticem prstima. Dizel je motor pa farovi malo i vibriraju, medjutim ne djeluje mi da svjetla trepere, gube kontakt ili tako nesto, bar vizuelno to ne mogu primjetiti. Pokusacu da napravim malo bolji kontakt pa cemo vidjeti kako ce se ponasati.
Sto se farova tice, u pitanju je Alfa 156 sa faceliftom (slika preuzeta se neta), generalno nisam nesto pretjerano ni zadovoljan farovima, jer sam vec 2 puta nakon zamjene sijalica imao odstupanje po vertikali (a vjerovatno i po horizontali, samo to ne primjetim toliko), pa far moram posebno podesavati. Kao da sijalica nema dobro definisano leziste, pa dok ju kacim onom osigurac zicom ona se malo pomjeri i ispadne iz fokusa.
[ Lavlja_Jazbina @ 11.02.2014. 19:00 ] @
Citat: ali bih ti preporucio da uzmes neke kvalitetnije, na primer imas kvalitetnije i sa jacim osvetljenjem OSRAMove sijalice
Pogresno.Bas te jace ( night breaker ) i krace traju.
[ gti2 @ 11.02.2014. 19:08 ] @
Radni vek im je kraci,ali na isti uticu i ostali faktori vec pomenuti u temi.Meni su Nightbreaker trajale oko 2 godine ,a trenutno imam Cool Blue koje su po stazu isto tu negde.H4 je u pitanju.
[ Lavlja_Jazbina @ 11.02.2014. 19:12 ] @
H7 ako dozive 6-12 meseci.Meni je interesantan pokazivac punjenja koji je pretezno na starim modelima.
Nije mi jasno zasto se ne stavlja kao standardna lampica od njih milion koliko ih ima sa razlicitim znacenjima.
[ pajapop @ 11.02.2014. 21:06 ] @
[quote] peromalosutra:
...jer sam vec 2 puta nakon zamjene sijalica imao odstupanje po vertikali (a vjerovatno i po horizontali, samo to ne primjetim toliko), pa far moram posebno podesavati. Kao da sijalica nema dobro definisano leziste, quote]...
Evo konkretnog dokaza za polozaj fara koji sam naveo
[ vladd @ 12.02.2014. 11:57 ] @
Ne mora halogena sijalica da bude u horizontalnom polozaju, obrati paznju na plafonjere i ostale pokucne halogenke.
Ali nije otporna na necistoce, vibracije i losu instalaciju.
Kod savremenih vozila, sa trendom teske stednje, dovlace se poprilicno tanke zicice do sijalica, iako su struje 5-6A.
Pride su mase rasporedjene, po cvoristima, pa cesto lokalna oksidacija pravi probleme, u odredjenim zonama vozila.
[ pajapop @ 12.02.2014. 16:28 ] @
Citat: vladd:
Kod savremenih vozila, sa trendom teske stednje, dovlace se poprilicno tanke zicice do sijalica, iako su struje 5-6A.
Na zalost...ova konstatacija ipak nije tacna. Naime...najcesci presek zica je 1,5 kvadrat. KOd tih zica dozvoljena trajna struja pri temperaturi od 25 stepeni je 25A, a pri temperaturi od 50 stepeni je 16,6A. Struja potrosnje od 5A je daleko manja od dozvoljenog strujnog opterecenja za te kablove tog preseka. Takodje...ne znam kako bi losi kontakti mogli da deluju u pravcu pregorevanja sijalica. Los kontakt, ce dovesti do grejanja mesta spajanja i moze ostetiti krajeve kablova, ali to na kraju dovodi samo do pada napona i slabijeg rada bilo kog potrosaca. Potrosac bi mogao eventualno da "crkne" usled povecanja napona, a to je vec kvar na regleru. Znaci...sijalice crkavaju zbog 1) loseg kvaliteta, 2) nestrucne zamene, 3) prljavstine, 4)vibracije, 5) fabricke greske u konstrukciji fara. Ako neko voli da misli da vozi savrsen auto (sto ja mislim za moju Mazdu 323), onda neka to pripise razlozima pod 1 i ...?
[ Zarko Silic @ 13.02.2014. 00:39 ] @
Ne moze H7 da pregoreva svaka 2 meseca. Nesto nije u redu, ili sa instalacijom, ili sa punjenjem, ili su sijalice najnizeg kvaliete, pijacne, ali ni one ne crkavaju.
H6W jeste skupa, ali se uslesno menja nekom BA9 jeftinom sijalicom. Ako ne ulazi u leziste, jedan pipak otkines pa ce uci, a postoje i BA9 sa pipkom pod uglom kao sto je i kod H6W.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|