[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.02.2014. 18:45 ] @
Pozdrav,

Iako imam neko osnovno znanje oko ovoga ali voleo bih da cujem i misljenja drugih.
Kao sto neki verovatno vec znaju, za par nedelja mi stize novi automobil. Kada sam trenutni pre ~3 godine uzeo, dobio sam samo savet da prvih 1.000 kilometara ne vozim preko 2,500 obrtaja (sto je znacilo 120 km/h na auto putu u najvisem stepenu prenosa, no dobro). Procitao sam tu-i-tamo da nije zgoreg ni da se nov motor u prvih 1.000 kilometara vozi u razlicitim rezimima, odnosno ponekada poterati motor i na preko 2,500 obrataja, zustrije ubrzati - pa opet ponekada i laganica.

Znam da - izuzev u ekstremnim slucajevima - motoru nista nece faliti ni ovako ni onako. Pak ne zelim da stvorim 'trom' motor nestrucnim rukovanjem istim. U pitanju je VW Golf 1.6 dizel 110 konja - oznake i ostalo ne znam :) Znam da ima DPF filter :S
Svaki automobil koji sam posedovao sam uvek stedeo kada je motor hladan, nemam naviku da divljam ili 'silujem' motor bez neke preke potrebe (jedini slucaj je bio kada sam u 2:00 nocu jurio u bolnicu i tada nisam ni razmisljao o stanju motora).

A kada smo vec kod DPF filtera, dodatno pitanje;
koje su prednosti / mane ukoliko se isti skine? Posto je u pitanju lizing automobil 99% je sansa da cu isti morati da vratim na vozilo pre nego sto vratim vozilo za 3 godine. Skidanje DPF-a ovde nije bas jeftino (550 evra) a za tu cenu se montira zamena za DPF sa senzorima i radi se re-mapiranje softwera da se iskljuci regeneracija. Medjutim, nisam nigde konkretno pronasao sta se dobija skidanjem DPF-a (sem marketingskis prica firmi koje ga skidaju)? Mislim da ga i moje trenutno vozilo ima ali mi nikada nije pravilo probleme. Za tri godine eksploatacije vozila samo mi se jednom pojavila sijalica da moram da podignem broj obrtaja jer vozilo nije moglo samo da dovoljno zagreje izduvni sistem da spali cestice?!

Hvala :)
[ jnk @ 14.02.2014. 18:51 ] @
Moj savet - samo postovati uputstvo proizvodjaca koje kaze ne vise od 3/4 maksimalnih obrtaja(3,750 rekao bih) i ne davati pun gas. Dakle kad se zagreje menjati brzine na minimum 3,000 obrtaja(nema potrebe za jakim gasom). Takodje sto vise promena rezima obrtaja, izbegavati konstantnu voznju na autoputu. Vec nakon 1,500 km do prvog servisa mozes proci nekoliko puta do 4,000 obrtaja.

Generalno, taj motor ce imati mnogo bolji zivot ako se vozi na visim obrtajima nego sto je generalno usadjeno u osecaj prosecnog coveka(naravno, uvek propisno zagrejati auto, ne u mestu i slicno).
[ Lavlja_Jazbina @ 14.02.2014. 18:58 ] @
Samo vozi normalno kao do sada,pretpostavljam.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.02.2014. 19:15 ] @
Dnevna ruta mi je 2 semafora pa auto put :( Tako da tu imam jako malo 'prostora' za razlicite rezime voznje.

Ono sto mogu da uradim na auto putu jeste promena stepena prenosa izmedju 5-og i 6-og. Imam oko 85 km auto puta i oko 3 kilometra po gradu.

Naravno procitacu knjizicu koja ide uz vozilo. Koliko god blesavo zvucalo, ali obozavam da listam kroz istu i na taj nacin 'otkrivam' razno razne funkcije za koje nisam znao. Dve kafe, tri cigare i jedna knjizica i eto meni celo-popodnevne zabave. Nigde na netu nisam uspeo da pronadjem digitalno izdanje iako je vozilo vec vise od godinu dana na trzistu :( Ako neko ima link, bio bih zahvalan :)
[ Nemanja @ 14.02.2014. 19:40 ] @
Citat:
jnk:
Takodje sto vise promena rezima obrtaja, izbegavati konstantnu voznju na autoputu. Vec nakon 1,500 km do prvog servisa mozes proci nekoliko puta do 4,000 obrtaja.

Generalno, taj motor ce imati mnogo bolji zivot ako se vozi na visim obrtajima nego sto je generalno usadjeno u osecaj prosecnog coveka(naravno, uvek propisno zagrejati auto, ne u mestu i slicno).


Ne verujem da ce taj auto videti servis pre 30.000 Km. Mislim da ti je idealno da vozis autputem, do nekih 100-110 km/h prvih par hiljada Km. Ovi novi motori su dosta idiot proof, ali ga ne moras bas silovati, recimo da vidis maksimalnu brzinu ili maksimalno ubrzanje. Ako stajes na autoputu da sipas benzin, parkiraj prvo sa strane, neka radi motor jos minut dva, pre nego ga odvezes do creva i ugasis. Ali verovatno iovako ( zbog cene ) sipas u gradu.


[ inobradovic @ 14.02.2014. 20:12 ] @
ako ces ga posle 3 godine dati lizing kuci mnogo te briga , valjda si zato i uzeo novi auto da ne brines nego sipas i vozis.
[ Lavlja_Jazbina @ 14.02.2014. 20:25 ] @
Citat:
Imam oko 85 km auto puta i oko 3 kilometra po gradu.

Ti imas izmisljenu rutu za razradu auta.:).Da moze,pevao bi ti.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.02.2014. 20:35 ] @
@inobradovic: stoji sto kazes, mogao bi ga od prvog kilometra 'lomiti' na sve nacina i da me nista ne kosta. Pak, idem nekako logikom ako cuvam ja njega - cuvace i on mene ;-)
[ Zarko Silic @ 14.02.2014. 21:30 ] @
inobradovic je u pravu samo u jednom delu.

Medjutim, pravilan i posten odnos prema necemu sto je plod ljkudskog rada predstavlja deo opste kuluture koje nema previse ni tamo u Holandiji, a jos manje kod nas na Balkanu
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.02.2014. 21:48 ] @
Ne bi verovali kakve 'krseve' ljudi vracaju nakon samo dvo- ili trogodisnje eksploatacije (naravno nisu svi takvi). Ali ne retko srecem / cujem kod mene u kraju gde na niskim temperaturama vade dusu dizelima u lizing automobilima. Niti ih zanima koliko ce da traje, niti koliko trosi -sve im je placeno. A znam, apsolutno sam siguran - da su vozilo platili svojim krvavo stecenim novcima, brisali bi sneg sa njih svilenom maramicom a o 'gazenju' hladnog motora ne bi ni u najludjim snovima pomislili.

Mislim da to doljoljno govori o tome...

Ja sam do sada imao samo jedan auto sa lizinga, ali sam ga cuvao kao da je moj. I nije me ni jednom izdao niti ostavio pored puta. I prema svakom sledecem automobilu cu imati takav odnos jer tako nesto smatram samo normalnim - bio on moj ili ne.
[ inobradovic @ 15.02.2014. 09:36 ] @
nebih da te uvredim i da ti kazem da si ovu temu pokrenuo da bi se malo pohvalio za novi auto i necu da ti kazem da bi ti trebao da odes na pregled kod cika doktora jer se predmeti ne vole i ne treba se vezivati za predmete, oni su napravljeni da sluze nama.

Citat:
[url=/p3411009] cujem kod mene u kraju gde na niskim temperaturama vade dusu dizelima u lizing automobilima. Niti ih zanima koliko ce da traje, niti koliko trosi -sve im je placeno. .

I prema svakom sledecem automobilu cu imati takav odnos jer tako nesto smatram samo normalnim - bio on moj ili ne.


eto vidis sam si lepo rekao kako ljudi rade oko tebe i da ih to ne zanima jer imaju pametnije poslove u zivotu jer se jednom zivi.


u drugoj recenici si vec dao odgovor na ovu temuda ces da se ponasas normalno prema autu prema tvojim normama normalno.


seti se samo serije majstorska radionica i steve zigona. ;-)


[ mozdasamjaamozdainisam @ 15.02.2014. 09:47 ] @
Nema uvrede ;-) Nije mi drago ako ljudi ovo shvataju kao 'hvaljenje' novim vozilom, ali tu ne mogu nista da promenim. To mi nije bio cilj ali mogu da razumem takve stavove.

Ne nemam takve emocije prema objektima. Vise je odnos kao sto sam naveo ja cuvam objekat - on cuva mene. To sto vozilo nije moje ne vidim kao 'razlog' da se prema istom ponasam na ne adekvatan nacin. A mogao bih, apsolutno. Cak i da nesto gadno nastrada, tesko ce bilo koji mehanicar moci sa 100% sigurnoscu da tvrdi da je to posledica neadekvatnog rukovanja vozilom. Pak, jednostavno nisam takav.

Da se vratim na temu; poenta je dakle da ne dobijem 'trom' motor ali koliko sam vec shvatio iz odgovora drugih posto sam dosta na autoputu to nece biti nikakav problem ;-)

@off: omiljena scena mi je, kada (zaboravio sam imena glumaca) gastos sedi sa zenicom u bundi i hvali se kamionima, avionima, fabrikama... Majstor sve lepo saslusa i onda onako laganica izvadi sliku zene i dece i poklopi ga, pa majstorski :)
[ pajapop @ 15.02.2014. 10:54 ] @
KUpovina vozila na lizing i nije neka pohvala. Vozis tudj auto, jos i placas za to...Medjutim to sto Mozdajesam vodi racuna i o takvom automobilu ukazuje na njegovu pedantnost i tehnicku kulturu. Uostalom, mozda ce bas neko od nas i imati priliku da jednom i kupi bas takav auto iz uvoza. A posle se pitamo "kavi nam to automobili stizu" iz inostranstva. Primetice te, po oglasima, najvise ima tih automobila iz takve ponude. A kad neko posle nekog vremena i proda takav auto sa domacim tablama, najverovatnije je njegovo poreklo iz uvoza...Sto ga prodaje posle kratkog vremena??? (imam u komsiluku takve primere). Sto...posle par meseci dobio neko nasledstvo, bingo, sedmicu i sl. pa odjednom hoce bolji auto...Ma ne valja, nesto mu fali. MOzda zakupca i nece mnogo da kosta popravka vozila, ali ce ipak neko vreme biti bez njega. Zato i o takvim automobilima treba voditi racuna da bi sluzila dobro onoliko koliko se planira. Ja mislim da za ove savremene automobile i ne mora da vazi neko striktno pravilo kao za ranije generacije, kada je bila slabija tehnoloska obrada i preciznost i kvalitet materijala. U svakom slucaju, dovoljno je se pridrzavati uputstva iz tehnicke knjige koja se dobija uz novi automobil...
[ vladd @ 15.02.2014. 10:56 ] @
Da, po sistemu, "sve sto valja kod njega, drugi mu napravili"

Pristojan odnos prema tehnici je i stvar tehnicke kulture, ne samo bahatog odnosa prema uredjajima(cesto se aplicira i na okolinu), po sistemu "kupio sam ja stvar e ne ona mene".

Novije generacije motra su preciznije uradjene, precizniji i cvrsci su rezimi rada i kontrole, sto je kao posledicu dovelo da su poprilicno "idiot proof". Ali ne i bezgranicno.

Vece opterecenje motora ne treba raditi nezagrejanom motoru, treba obratiti paznju na procedure paljenja i gasenja(cekanje grejaca, i cekanje da se turbina malo smiri), nakon ostrijih rezima voznje obezbediti jedan deo rute gde bi se omogucio slabiji rezim rada da se motor malo "povrati" od eventualnog pregrevanja.

Ionako "pokucni" automobili nisu predvidjeni za "24 casa Le Mana", pa im obezbediti prosecnu voznju bar prvih nekoliko hiljada km.

Ne naprezu se samo klipovi, osovine, karike i zupcanici, vec i plastike i kaisevi..pa misliti i o njima..
[ deki111 @ 15.02.2014. 12:28 ] @
Citat:
mozdasamjaamozdainisam:
Ja sam do sada imao samo jedan auto sa lizinga, ali sam ga cuvao kao da je moj. I nije me ni jednom izdao niti ostavio pored puta. I prema svakom sledecem automobilu cu imati takav odnos jer tako nesto smatram samo normalnim - bio on moj ili ne.

Sasvim ispravno razmiĆĄljanje.
[ Zarko Silic @ 15.02.2014. 20:33 ] @
Citat:
vladd:Pristojan odnos prema tehnici je i stvar tehnicke kulture,


Naravno da je tako. Tipicna balkanska floskula "kupio sam ja njega a ne on mene" nije pravilo po kojem funcionise civilizovan covek.

Izmedju "Steve Zigona" i bahatog ponasanja prema osnovnom stredstvu za rad, svojevrsnom alatu, kakav je danas putnicki automobil, postoji mnogo instanci.

Ako takve kabadahije postoje i u Holandini, to ne znaci da se trebamo ugledati na njih.

U "toj" Holandiji ima takvih likova da ne mozete da verujete
[ Nemanja @ 15.02.2014. 20:40 ] @
Kako mi je otac pricao, sedamdesetih godina kada auto nije mogao proci tehnicki pregled u Nemackoj, on se odvozio u Holandiju i tamo prodavao. Verujem da su od tada podignuti standardi, ali da je jos ta razmera ostala.
[ Zarko Silic @ 15.02.2014. 20:47 ] @
Dobro ti je pricao otac.

Mnogi su slusali slicne proce od svojih oceva i striceva , ali ni svi Nemci nisu bas zlato. Vidjao sam nevidjene bisere i na utima iz Nemacke. O Austriji i da ne pricam.
[ vladd @ 16.02.2014. 11:23 ] @
Nemacka je pod opsadom gastarbajtera, pa stoga i upliv raznih obicaja, i prihvatanja istih, je obavezan.

Mentalitet "stednje novca", pa makar i u pogresnom trenutku i na sopstvenu stetu je planetarna pojava. Dok je odnos prema okolini i stvarima koje nas okruzuju, stvar vaspitanja.

Ne mora se biti inzenjer da se postavi pitanje o kolima, kao sto ne mora da se bude lekar da se informise o zdravlju..a ne pravac kod... vracare