|
[ Johnatan Arcer @ 22.02.2014. 18:59 ] @
| Pozdrav svima!
Auto je fiat seicento sporting abarth.
Bio sam danas u ovlascenom servisu (Fiat Stojanov) radi provere celog vozila i zamene silen blokova.
Blokove nisu imali na stanju?! ali mi je serviser napomenuo da je posuda sa antifrizom ostecena?! (svake nedelje sam proveravao nivo antifriza i nisam primetio da ista tenosti fali)
Vratio sam se kuci (oko 40 km) i primetih crvenu fleku ispod tocka, kada sam digao haubu posuda za antifriz je bila potpuno prazna.
Posto seicento nema pokazivac temperature a alarm crvena lapmpica se nije upalila, da li je moguce da sam napravio neku havariju?
Primetio sam da zadnjih par kilometara grejanje u kabini nije radilo.
|
[ Cezar Corolla @ 22.02.2014. 20:09 ] @
Pa ako se lampica nije upalila, verovatno nisi napravio havariju, ali ces to znati tek kad zamenis posudu, dolijes antifriz, ozracis. Posle toga upalis motor i sacekas da ventilator upali. Ako u posudi ne bude skakao antifriz, onda je sve ok. Ozracuje se verovatno na crevu ya grejanje, koje ulazi u kabinu. Tamo verovatno ima mali ventil. Zato i nisi imao vise grejanje u kabini, jer je iz grejaca izasao antifriz.
S obzirom da je grejanje tek pred kraj voznje prestalo, verovatno nije mnogo antifriza izgubljeno, pa ne bi trebalo da je doslo do havarije.
[ pajapop @ 22.02.2014. 21:02 ] @
Eto, to je problem sa nasim "ovlascenim serviserima"...vec je bila slicna tema. Servis, spolja, stvarno izgleda svetski, a snabdevenost delovima i uslugom nula (0). Prvo, neverovatno da nemaju tako neke osnovne stvari, kao te silen blokove. Drugo, kako mogu da te puste sa tako malim ali "velikim" kvarom, jer od njega moze da proistekne velika havarija...Ali je malo i sumljivo, kako da se taj kvar otkrije bas tamo...ja sam sklon da posumljam da su zamenili posudu sa tom probusenom. I kako moze da se probusi najednom? Tolike godine vozim, i toliko sam kola promenio, jos nisam cuo da je nekom pukla posuda, sem da je bila havarija sudar ili neko tesko pregrevanje, ali to sigurno ne moze da prodje neprimeceno...KOliko je auto bio tamo, i da li si sve vreme bio tamo prisutan? Ako imas "rupe" u vremenu i prostoru, posumljaj na zamenu...I najbolje je da u buduce izbegavas te servise, vec nadji nekog postenog majstora...nekog u tvom kraju...
[ Johnatan Arcer @ 23.02.2014. 10:48 ] @
Posto me je uhvatio vikend, tek sutra cu naruciti novu posudu i probati ono sto mi je cezar rekao.
Paja je potpuno u pravu, sve izgleda svecki dok auto ne udje u radionicu.
Ne verujem da je neko zamenuo posudu.
Mislim da, posto je u servisu bila velika guzva i posto je svaki marjstor istovremeno radio po "10" razlicitih automobila doslo do slucajnog ostecenja.
Video sam u daljini da mi je auto 5-6 puta dizan i spustan i nakon toga mi je vracaen a da nista nije uradjeno jer nema nista od delova...
Sve bi to bilo ok, i sto nema najstandardnih delova na lageru i sto je ostecena posuda (kosta par hiljada dinara) vec nije ok to sto sam tako pusten da vozim nazad.
Inace auto mi je bio u perfektnom stanju i veoma retka edicija seicenta.
[ Lavlja_Jazbina @ 23.02.2014. 10:59 ] @
Ako bude posledica,prijavi ih inspekciji.
[ cika dacha @ 23.02.2014. 11:46 ] @
ovlasceni serviser NIJE duzan da na nalegeru ima sve delove za vozilo staro 10-12-14godina nego samo za vozila koja su u garantnom roku!
a posuda puca jer se stalno greje i hladi a jos su promene pritiska prisutne pa dodje do zamora materijala i kod celika a ne kod obicne plastike! treba biti realan a ne odmah neko drugi je kriv!
[ Lavlja_Jazbina @ 23.02.2014. 12:07 ] @
Pa jel on otisao kod vraca ili servis za automobile?Recimo da je auto oterala zena koja je doktor nauka necega.I sta nije onda duznost servisa?
Oni ako prime vozilo na servis znaju i konsekvence koje ce snositio neadekvatnim radom i nesavesnocu kojom pristupaju radu.
[ cika dacha @ 23.02.2014. 12:10 ] @
''ali mi je serviser napomenuo da je posuda sa antifrizom ostecena?!''
znaci ovlasceni servis je dao napomenu!!!! i caoooo
[ Lavlja_Jazbina @ 23.02.2014. 12:13 ] @
Citat: ali mi je serviser napomenuo da je posuda sa antifrizom ostecena?! (svake nedelje sam proveravao nivo antifriza i nisam primetio da ista tenosti fali)
Citat: Vratio sam se kuci (oko 40 km) i primetih crvenu fleku ispod tocka, kada sam digao haubu posuda za antifriz je bila potpuno prazna.
Gde je tu caooo??????
[ Johnatan Arcer @ 23.02.2014. 12:32 ] @
Citat: ovlasceni serviser NIJE duzan da na nalegeru ima sve delove za vozilo staro 10-12-14godina nego samo za vozila koja su u garantnom roku!
Slazem se i nema problema (mada su isti delovi kao na z10 i novijoj pandi)
Citat: a posuda puca jer se stalno greje i hladi a jos su promene pritiska prisutne pa dodje do zamora materijala i kod celika a ne kod obicne plastike!
I tu se u potpunosti slazem ali problem se desio odmah posle pregleda u servisu.
Do tada nivo antifriza nikada nije opadao.
A sto se tice napomene + tako se ne radi posao...
[ cika dacha @ 23.02.2014. 12:45 ] @
Johnatan Arcer@ kad je tebi majstor napomenuo tj skrenuo paznju na stanje posude da li si je pogledao?
[ jnk @ 23.02.2014. 12:46 ] @
Ne mora mehanicar da ima na stanju al danas postoje kurirske sluzbe odmah za odmah tako da danas svaki normalan neovlasceni(nezavisni) mehanicar nabavlja i ugradjuje delove istog dana.
[ Johnatan Arcer @ 23.02.2014. 12:52 ] @
Citat: kad je tebi majstor napomenuo tj skrenuo paznju na stanje posude da li si je pogledao?
Kada sam pozvan da je auto "zavrsen" informaciju o posudi mi nije dao majstor vec momak koji radi na prijavnici, i to onako usput tako da ja to nisam shvatio ozbiljno i nisam ni dizao haubu do dolaska kuci. (moja greska)
[ etjen @ 23.02.2014. 13:32 ] @
oni su napravili brljotinu i bili su u fazonu app Ti nisi odmah pogledao-tako da je prošlo...
Sad nemaš osnovu da se žališ, njihova reč protiv tvoje. Da si pogledao na licu mesta, mogao si da ne preuzmeš vozilo i da digneš frku na licu mesta, ovako, ne možeš ništa.
Inače, i da nisu krivi za pucanje posude, svaki servis koji te pusti tako da izađeš iz servisa i nije servis.
[ KrkaCiC @ 23.02.2014. 13:45 ] @
A ako covek nece da radi kod njih,recimo jer su skupi,onda to opet nije servis?
[ Java Beograd @ 23.02.2014. 14:01 ] @
Citat: cika dacha:a posuda puca jer se stalno greje i hladi a jos su promene pritiska prisutne pa dodje do zamora materijala i kod celika a ne kod obicne plastike! treba biti realan a ne odmah neko drugi je kriv! Nikad čuo da posuda za rashladnu tečnost puca "jer se stalno greje i hladi a jos su promene pritiska prisutne pa dodje do zamora materijala" Gde to ? 99,9% ekspanzinih posuda nadživi automobuil u koji je ugrađeno.
Ne kažem da ne može da se probuši, ali ....
[ vladd @ 23.02.2014. 14:01 ] @
Njihovo je da konstatuju problem, a na korisniku je da odluci da li ce da ga i RESAVA.
Nije ovlasceni servis u OBAVEZI da vrati vlasniku "ispravno vozilo", pa cak i po cenu da vlasnik NE ZELI da ga popravlja.
Na tu konstataciju(busan rezervoar) trebalo je da sledi ODGOVOR vlasnika, da se POPRAVI nedoslednost..
Ovlasceni servis je izvrsio svoju obavezu UKAZIVANJEM na kvar..i nadalje prestaje njihova "odgovornost"..vracena je loptica..vlasniku...
A vlasnik "servirao" lopticu prema publici
[ Cezar Corolla @ 23.02.2014. 14:22 ] @
Mislim da coveka prvenstveno interesuje da li je napravio havariju i sta dalje da radi, a ne ko sta misli o servisu.
[ cika dacha @ 23.02.2014. 15:06 ] @
Java Beograd@ eto njega je zakacio procenat od 0,01%!
[ Lavlja_Jazbina @ 23.02.2014. 15:33 ] @
Citat: Ovlasceni servis je izvrsio svoju obavezu UKAZIVANJEM na kvar..i nadalje prestaje njihova "odgovornost"..vracena je loptica..vlasniku..
I mozda nestrucnim pregledom ostetio neko crevo koje je propustilo vodu van sistema hladjenja,ili recimo usput osterceno crevo klima uredjaja koje ce primetiti
tek kada bude upalio klimu ( u slucaju kad bi je imao).On je dobio posledicu posle pregleda.Koliko je on vozio bez vode to je sada pitanje.Mozda je neko ispustio
rashladnu tecnost pa zaboravio da je vrati posto je utvrdio da je boca busna?
[ etjen @ 23.02.2014. 16:43 ] @
(ukoliko je sve onako kako je pokretač teme napisao) Zar ste vi svi toliko naivni da mislite da se eto tako potrefilo da mu pukne posuda nakon posete servisu?!?
Citat: KrkaCiC: A ako covek nece da radi kod njih,recimo jer su skupi,onda to opet nije servis?
Nisu trebali da ga puste samo sa konstatacijom ''Znate pukla vam je posuda, pa vi vidite šta ćete...'' rečeno mu je na taj način kao da je to nešto nebitno
a mogao je da uništi motor, i zato nisu nikakav servis!
Inače, ako nije kuvao, ništa mu neće faliti što nije imao vode tako kratko.
[ pajapop @ 23.02.2014. 16:51 ] @
Covek je otisao u servis radi zamene silen blokova i pregleda vozila. Nemaju blokove...ajd u redu...nemaju. Al` kakav to pregled moze da bude da dodje do busenja ekspanzione posude??? Pa cak i da je bilo slucajno...sve je moguce...da li je u redu da ga puste a da o svom trosku ne poprave nesto sto su sami izazvali??? Evo na primer...ako u servisu neko od majstora, ili segrta, prolazi pored parkiranog vozila, i slucajno polome retrovozor, da li su duzni da samo konstatuju i kazu musteriji da mu je retrovozor polomljen, ili da ga poprave o svom trosku??? LJudi...meni su svojevremeno, zameni volan na prvom servisu, sto sam ja tek kasnije primetio jer je imao oblogu, i zato sam ja tako kivan na te "ovlascene". Nuzno zlo, samo u garantnom roku...
[ bakara @ 23.02.2014. 17:04 ] @
Cemu nagadjanja?
Daj da vidimo tu posudu i ostecenje, pa ce se lako zakljuciti kako je to ostecenje nastalo.
[ Cezar Corolla @ 23.02.2014. 17:10 ] @
Ako je covek dosao zbog silen blokova, zasto bi neko ostetio posudu? Kako?
Ne kazem da nije moguce, ali kakve veze ima posuda s tim? Sta su jos radili da bi radili oko posude i ostetili je?
[ Lavlja_Jazbina @ 23.02.2014. 17:11 ] @
Obicno se zalomi prelivna sisica,dal na hladnjaku ili boci.
[ Johnatan Arcer @ 23.02.2014. 17:48 ] @
Jos jednom pozdrav svima!
Uopste mi nije bila namera da se zalim i kukumavcim na servis i da zovem neke inspekcije.
Opredelio sam se na ovlasceni servis bas iz razloga sto mi je stalo da posao bude uradjen odgovrno jer sam mnogo enrgije i novca ulozio u svog sei.abarth-a.
Posuda je pukla na delu gde se prikljucuje gumeno crevo sa malom selnom tj. u crevu je ostala odlomnjena plasticna cevcica od posude.
Cak i da se pucanje posude desilo neposredno pred ulazak u servis (malo verovatno) smatram da o5 nije u redu pustiti automobil da ode koji mozda nece preci ni 500m.
[ pajapop @ 23.02.2014. 18:16 ] @
Ovo crevo, sto je odlomljeno, to ti je ulivno-prelivno crevo iz hladnjaka u posudu. Ceo korsantin koji cirkulise kroz hladnjak se vraca u posudu kroz to crevo. Tebi je prakticno cela tecnost mogla biti tako izbacena iz sistema. Tek kad budes ulivao novu, videces koliko je izbaceno, a ne iscurelo, i bog te pita kakav je "dar mar" nastao u motoru. Mislim da se lampica za pregrevanje i nece upaliti, iako je motor pregrejan, jer nema tecnosti koja teba da zagreje senzor. Cilindri su pod ogromnom temperaturom...A ovaj lom je nastao iz neopreznosti, rukom naslonjen ili zakacen ako se vadio merac ulja ili sl. NIje problem u tome, sve je moguce, ali frustrirajuci je taj odnos i takva neodgovornost od onih kod kojih se to ne ocekuje...
[ Cezar Corolla @ 23.02.2014. 18:44 ] @
Davac bi svakako trebao da upali lampicu, jer ga i vreo vazduh oko njega zagreva isto kao tecnost.
Kroz ono prelivno crevo tecnost ne cirkulise brzo, pa je moguce da nije izasao sav antifriz. Naj jednostavnije je prvo u ovu ostecenu posudu doliti vodu i ozraciti pa ce se znati koliko je izaslo.
[ Johnatan Arcer @ 23.02.2014. 18:55 ] @
Jest', crevo je tacno na putu do one zice za proveru nivoa ulja.
ihh sada sam se malo smorio :(
Javljam sutra situaciju...
[ pajapop @ 23.02.2014. 18:57 ] @
Kroz to crevo se u stvari vraca visak tecnosti iz hladnjaka, i na taj nacin se smanjuje pritisak u njemu koji ostvaruje temperatura i vodena pumpa. Na leru, ona moze da "piska", ali pri gasu izlazi u mlazu, sto jaci gas - jaci mlaz. Tako da je tu izbacivanje...oohhooohhooo...
[ Java Beograd @ 23.02.2014. 19:24 ] @
Citat: Johnatan Arcer:... da li je moguce da sam napravio neku havariju?
Primetio sam da zadnjih par kilometara grejanje u kabini nije radilo.
OK, bilo šta je bilo. Havarija je mogla da se desi - pregrevanje motora, ali se nije desila, čim si ti lepo vozio auto.
Grejanje nije radilo, zato što nije bilo dovoljno rashladne tečnosti - nivo je pao ispod nivoa radijatora u kabini.
Zameni "čantu" (tako bgd majstori zovu prelivnu posudu) i sledeći put bolje pazi. Živ bio.
[ Lavlja_Jazbina @ 23.02.2014. 20:02 ] @
Citat: Jest', crevo je tacno na putu do one zice za proveru nivoa ulja.
ihh sada sam se malo smorio
Javljam sutra situaciju...
BRavo i to je std sta se desi.Sve brzo,sledeci.
[ Johnatan Arcer @ 01.03.2014. 16:19 ] @
RAZRESENJE!
Motor je u redu! Nije potrosena sva tecnost, prava sreca!
Porucena i zamenjena nova posuda za antifriz.
Posle zamene posude, dopune antifriza (oko 2l) i luftiranja sistema automobil je startovan.
Nakon par minuta, eksplozija i dim!!!
Tacno ispod ostecene posude se nalazi alternator na koji je cureo antifriz.
Alternator se zapalio i pukao mu je kais.
Sve ukupno oko 110e.
Servis kaze da smo duzni da automobil prekontrolisemo pre preuzimanja...
To bi bilo to,
HVALA SVIMA NA POMOCI I SAVETIMA.
a sada cu o5 da zezam BMW-ove po gradu :)
[ Lavlja_Jazbina @ 01.03.2014. 20:38 ] @
Koji maler da alternator crkne zbog toga.:(
[ barcode @ 02.03.2014. 10:30 ] @
A moj maler sa curenjem antifriza, da mi je neko pricao ne bih verovao sigurno...
Pre jedno 10 godina, jugo bio na generalci, dovezem ga kuci, parkiram. Posle 2-3 sata izadjem sa zenom da krenem negde, kad nema auta na parkingu. Reko, jbt, koji moron je ukrao raspalog juga, psujem po parkingu, uhvatim telefon da zovem policiju, kad zena vice "evo ga auto!". Pogledam, a ono jugo stoji na parkingu ispod parkinga na kome sam ga ostavio, samo ne bas na parking mestu, nego na travi ispred parkinga. Samo da objasnim, parkinzi su poredjani na uzbrdici, kao terase, paralelno jedan sa drugim, a moj auto je zavrsio na parkingu ispod. Pogledam, rekoh, klinci se verovatno zajebavali, pa ga spustili nizbrdo, nema veze, auto je tu, super sve je citavo, pridjem kolima, i polako pocinjem da kapiram sta se desilo. Prvo, vrata i dalje zakljucana, nije mi jasno kako, al ajde... reko sigurno sam debil, pa mozda pukla sajla rucne, i ispao iz brzine, pa se sroljao nizbrdo sam, sve je moguce, al oces, na gornjem parkingu sa koga je 'sisao' na kraju parking mesta ima kao trotoar uzvisenje od 10cm, to nije mogao sam da predje nikako. Udjem, dam kontakt, a on odmah krene da vergla. WTF, izvadim kljuc, on prestane. I ukapiram sta se desilo. Dakle, ja sam se parkirao, usao u stan, a on je iz nekog razloga krenuo da vergla, pretrcao to uzvisenje od trotoara, sisao niz sumicu 10m do drugog parkinga i stao. E sad, sto je stao to sam video kada sam se sagnuo i pogledao ispod, ladno se nasadio viljuskom na neku kamenu blokcinu koju je neko bacio tu ispred parkinga. I tu dalje nije mogao. Polako pocinje da me obliva hladan znoj, sta bi se desilo da ga kamen nije zaustavio, udario bi u neki drugi auto ispod parkinga, ili bi pu pu udario nekog ko prolazi parkingom, ili jos gore mogao je da se strci jos niz taj parking i pravo na prometnu ulicu ispod, kuku i naopako, ukapiram da sam imao nenormalnu srecu da se tako sve zavrsilo. Otkacim akumulator da mu ne padne na pamet opet da vergla, dignem auto, skinem ga sa te kamencine, odguram ga do ispred nekog zida da udari u zid ako krene negde, vratim akumulator i krenem da gledam sta se desilo, kad ono nije zategnuta selna na hladnjaku tamo gde se vraca antifriz iz prelivne posude, i tu sve mokro oko toga, ispratim kuda je curelo, a ono tacno curelo na relej od anlasera, sav je bio ulepljen od antifriza.
I sad... mogao sam da odgovaram za ko zna koliku materijalnu stetu, da nije bilo tog kamena tacno bi udario u auto ispod, mogao je nekog i da ozbiljno povredi ili ubije, pa da zavrsim u zatvoru ni kriv ni duzan, sve zbog budale koja nije stegla jednu selnu. Tako da.. od tada, svaki put, ali svaki put, kada se auto vrati od majstora, proverim sve selne, da li nesto curi, da li su zasrafljeni srafovi (ono sto mogu da vidim), proverim srafove na tockovima (makar ono sto je radjeno nije zahtevalo skidanje tockova), sve sve sto mogu da dohvatim i opipam.
[ etjen @ 02.03.2014. 10:46 ] @
priča je potpuni vrh!
[ Johnatan Arcer @ 23.03.2014. 18:09 ] @
Tek juce sam primetio da posle popravke (zamene posude i dosipanja antifriza) mi vise ne radi grejanje u kabini.
Da li je ostalo vazduha, da li je doslo do jos neke havarije...?
Mogu li sam nesto da probam ili o5 servis?
mada idu topliji dani :)
PS barcode da li ti se fantomski jugo jos kad kad provoza po parkingu? :)
[ Cezar Corolla @ 23.03.2014. 20:53 ] @
Trebalo bi da na crevu koje ide u kabinu, imas luftirnicu. Otvori je i ozraci sistem.
[ pajapop @ 23.03.2014. 20:58 ] @
Ne verujem da je moglo da dodje jos do neke havarije, al je moguce da nije dobro "ozracen", jer majstori cesto nemaju dovoljno strpljenja da sve odrade kako treba. Sreca ako je vazdusni cep samo tu u radijatoru grejanja. U principu trebao bi da prekontrolises vodeni tok. Ovako...do radijatora imas 2 creva koja prolaze kroz pozarnu pregradu karoserije. Kad je sve u redu, kad je grejanje ukljuceno (ako imas slavinu) ili ako je nemas vec samo klapne, oba treba da budu podjednako vruca. Crevo koje ide od bloka ka radijatoru je uvek vruce (makar samo do slavine). Od radijatora ka pumpi je vruce ako je protok u redu. Sad ti prvo proveri dal imas slavinu ili ne. Pa tu trazi prekid (toplote). Mozda je slavina zaribala...A moguce je i da se tu negde navukao vazdusni cep, pa probaj da skines cep od prelivne posude, upali motor i lagano turiraj neko vreme dok se ne zagreje i otvori termostat, daj mu malo vremena u radu na leru sa laganim dodavanjem gasa. ako ima cepa, trebao bi da u tom postupku ispliva, jer moguce je da zastitni cep na prelivnoj posudi hermeticki zaptiva, sto ne bi trebalo (?), ali sve je moguce...mozda je "krvnicki zategnut" ili sta ga znam...sve je moguce i fabricka falinka...
A da...inace kad god se radi na sistemu za hladjenje, ako se ispusta tecnost, treba da bude grejanje u polozaju ukljuceno, upravo zbog pravilnog ozracivanja. Pitanje je kako su majstori postupili u tom momentu...?
[Ovu poruku je menjao pajapop dana 23.03.2014. u 22:09 GMT+1]
[ Johnatan Arcer @ 24.03.2014. 20:07 ] @
Probacu sutra sa skidanjem cepa i davanjem gasa...
Postoje 2 luftirnice, jedna na vrhu (odmah ispod sajbe) a druga ispod posude odmah kod fara.
Nema klapnu vec slavinu koja je sa sajlom vezana sa vruce/hladno prekidacem u kabini.
Javljam sutra da li je luftiranje uspelo.
[ Cezar Corolla @ 25.03.2014. 20:08 ] @
Ako postoje dve luftirnice, onda sumnjam da moze biti nesto drugo, osim vazduha u sistemu.
Kod Punta se recimo zna cuti buckanje vode u kabini, kada fali tecnosti u sistemu, a dodas gas. Tada se pojaca cirkulacija, ali se cuje buckanje, jer ima vazduha.
[ barcode @ 26.03.2014. 15:36 ] @
Citat: Johnatan Arcer:
PS barcode da li ti se fantomski jugo jos kad kad provoza po parkingu? :)
Hehe, ne, odavno je zavrsio karijeru, prodat u gvozdje :(
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|