[ cobra-11 @ 23.02.2014. 17:21 ] @
Potreban mi je savet oko procedure zamene kocione tekucine na Focusu MK1 . Interesuje me gde je najbolje ispustiti kocionu tekucinu ? Da li se ispusta na sva 4 tocka ili negde drugo ? Kako pravilno odzraciti , da bude uredno i kvacilo i kocnica ?

Da napomenem da je kvačilo hidrauličko i zbog tog menjam tekucinu (pedala kvacila mi je nesto tvrdja nego uobicajno , a dobio sam savet od poznanika koji vozi godinama forda da mu se dešavalo kad "ostari" kociona tekucina da pedala bude tvrdja, pa nije neki trosak da zamenim jer je i onako starija od 2 god. na koliko pise da se menja) .
[ botr @ 23.02.2014. 17:41 ] @
Mozes da zamenis i samo na kvacilu. Ventil za odzracivanje se nalazi negde kod cilindra/hidro potisnog lezaja, na menjacu. Ipak, preporucujem ti da zamenis kompletnu tecnost, a veca je verovatnoca da je kvacilo dotrajalo.
[ Cezar Corolla @ 23.02.2014. 17:52 ] @
Citat:
cobra-11:
Potreban mi je savet oko procedure zamene kocione tekucine na Focusu MK1 . Interesuje me gde je najbolje ispustiti kocionu tekucinu ? Da li se ispusta na sva 4 tocka ili negde drugo ? Kako pravilno odzraciti , da bude uredno i kvacilo i kocnica ?

Da napomenem da je kvačilo hidrauličko i zbog tog menjam tekucinu (pedala kvacila mi je nesto tvrdja nego uobicajno , a dobio sam savet od poznanika koji vozi godinama forda da mu se dešavalo kad "ostari" kociona tekucina da pedala bude tvrdja, pa nije neki trosak da zamenim jer je i onako starija od 2 god. na koliko pise da se menja) .


Stavis crevo koje malo teze nailazi na sisicu, crevo spustis u bocicu, otpstis sisicu i polako pumpas pedalu, dok ne vidis da je izasla stara, prljavija kociona tecnost. Tek tada zatvoris sisicu. I tako svaki tocak pojedinacno i sisicu od hidraulicnog druk lagera. Svo vreme kontrolises nivo tecnosti u posudi za kociono ulje, da ne bi ostala prazna. Kreni od najdaljeg, zadnjeg desnog tocka, pa zadnji levi, pa prednji desni, pa levi. Da bi bilo brze, mozes prvo necim izvuci tecnost iz posude, pa odmah doliti novu.

Proveri u katalogu koje kociono ulje ide za ovaj model.
[ botr @ 23.02.2014. 18:06 ] @
Pitanjce: Ako koristi pedalu za ispustanje ulja, zar nece da uvuce vazduh u sistem kada se pusti pedala?
[ pajapop @ 23.02.2014. 18:23 ] @

Pa hoce...zato se to i neradi sam. Jedan "druka" a drugi ozracuje. Kad se pritisne pedala, zadrzi se u tom pritisnutom polozaju. drugi odvija sisicu (ulje i vazduh se ispustaju), Ovom prvom propadne pedala pri tom, ali je ne pusta, zatim ovaj drugi zategne sisicu, pa tek se onda pusta pedala i ponavlja postupak. Samo treba da se dogovore, ko ce da bude prvi a ko drugi, he,he...
[ Cezar Corolla @ 23.02.2014. 18:42 ] @
Ja sam zaboravio da napisem da se u bocicu u koju se spusti crevo mora nasuti kocione tecnosti i da crevo bude u ulju. Onda nece povuci vazduh i moze se ostaviti sisica otvorena i samo pumpati, ali polako.
[ botr @ 23.02.2014. 18:50 ] @
Zahvaljujem na odgovorima. Sto se tice Pajinog odgovora, s takvom tehnikom sam upoznat
[ Java Beograd @ 23.02.2014. 18:58 ] @
- Kakve veze ima hidraulično kvačilo i kočiona tečnost ?
- Nije valjda to na Fordu izjedna ? Ne bi smelo po zakonu.
- Kakve veze ima tvrdoća kvačila sa hidrauličnom tečnošću kvačila ?!

Bilo kako bilo, kočionu tečnost valja zameniti, ali dve godine je prerano. Mislim, ništa neće da fali, ali po svemu pobrojanom, bacaš pare. Ali dobro, neko voli da potroši pare na kafansku muziku, neko na #urve, a neko na auto.

E sad, ako si baš rešio, pošto i nisu neke pare, evo da ti dam par saveta:

1. Ako nikad nisi radio ili nikad nisi gledao kako se to radi - nemoj sam ni da pokušavaš. Kočnica čuva glavu. Pozovi nekog ko je to radio, ili idi u servis.
2. Kočiona tečnost se ispušta samo i jedino na sisici na kočionim cilindrima na sva četiri točka. Sisica je od mesinga, i zapekla je. Odšrafljuje se nežno cevastim ključem

A) Spora varijanta. Ovo možeš sam. Otvoriš poklopac rezervoara kočione tečnosti, otvoriš jednu sisicu i pustiš da sporo teče. Ide jako sporo, ali ide. U međuvremnu pratiš nivo u rezervoaru kočione tečnosti i dolivaš, nežno tako da se telnosti ne pomešaju - koliko je to već moguće. Kad na sisici primetiš da ide nova (bezbojna) tečnost, zatvoriš, zategneš (lagano) i pređeš na drugi točak. I tako četiri puta. Biće sve gotovo za sat vremena.

B) Brza varijanta. Ovo ne možeš sam. Sisica se prvo odšrafi, "odpekne". Namesti se crevo. Ti zgaziš kočnicu, a saradnik otvori sisicu. Tebi pedala potone do dna, iscuri tečnost, a ti ne puštaš pedalu, dok saradnik ne zategne sisicu. Kad pustiš pedalu, u kočioni cilindar uđe tečnost iz rezervoara. Sve vreme treba pratiti nivo kočione tečnosti i dolivati.

Potraži na YT "how to replace brake fluid"


[ botr @ 23.02.2014. 19:19 ] @
Tecnost za kocnice i kvacilo je ista, posuda kocionog ulja je i posuda za ulje kvacila. U posudi postoji sifon, pa kad iscuri tecnost za kvacilo ostaje dovoljno tecnosti da kocnice funkcionisu normalno. Mislim da je tako na 99% automobila sa hidro kvacilom.
[ Java Beograd @ 23.02.2014. 19:37 ] @
Tečnost je ista. Ali posuda, tj, rezervoar nije. Ne smem da tvrdim za Forda, ali mislim da jako grešiš kad kažeš da je "tako na 99% automobila sa hidro kvacilom"

Edit: evo sad sam na brzinu proguglao "brake fluid and clutch fluid reservoir" i koliko sam uspeo da vidim, kod Fokusa je zaista ista posuda (rezervoar) ali kod većine drugih nije.

Svejedno i ako je ista posuda tj, rezervoar, i dalje tvrdim da "starost" kočione / hidraulične tečnosti ne može da ima nikakve veze sa tvrdoćom kvačila.
[ Lavlja_Jazbina @ 23.02.2014. 19:54 ] @
Ista je posuda samo se racva crevo ka glavnom kocionom i ka cilindru kvacila.Onaj u menjacu je otrovno skup.

Ima sistem za ozracivanje a neki koriste improvizovanu bocu za prskanje sa ventilom koju nadrukaju i ozracuju sistem .

Ima i ABS za koji nisam siguran kao se itiskuje ulje iz njega.Mozda isto pritiskanjem pedale?Mada stari sitem sa kanticama je proveren sistem ko zna i time se bavi.
[ Cezar Corolla @ 23.02.2014. 19:57 ] @
Citat:
Java Beograd:
Tečnost je ista. Ali posuda, tj, rezervoar nije. Ne smem da tvrdim za Forda, ali mislim da jako grešiš kad kažeš da je "tako na 99% automobila sa hidro kvacilom"

Edit: evo sad sam na brzinu proguglao "brake fluid and clutch fluid reservoir" i koliko sam uspeo da vidim, kod Fokusa je zaista ista posuda (rezervoar) ali kod većine drugih nije.

Svejedno i ako je ista posuda tj, rezervoar, i dalje tvrdim da "starost" kočione / hidraulične tečnosti ne može da ima nikakve veze sa tvrdoćom kvačila.


Naravno da moze da ima veze, ali pre ce biti da nije do tecnosti. Postoje i instrumenti za merenje kvaliteta kocione tecnosti.
[ botr @ 23.02.2014. 20:05 ] @
Svi automobili, s kojima sam do sada bio u kontaktu, imaju isti rezervoar za ulje kvacila i kocnica.
[ cobra-11 @ 23.02.2014. 21:47 ] @
Nakon objasnjenja da pitam , da li zamenom/ispustanjem na sva 4 tocka dobivam novu tekucinu i za cilindre kvacila (posto neko rece da je posuda unutar podeljena) i da li trebam uopste dirati kvacilo (pritiskati kao kocnicu) , te da li odzracavati i na menjacu (posto takodje neko spomenu da ima i tu da se odzraci) ili je samo dovoljno na tockovima ?
[ pajapop @ 23.02.2014. 22:02 ] @
Ako ispustas tecnost samo na kocionom sistemu, onda ces promeniti tecnost u kocionim cilindrima i kocionim cevima, dok ce u cilindru kvacila ostati ista. Znaci treba i kvacilo po istom principu, da bi se promenila tecnost u njegovom cilindru. Posuda, moze da bude zajednicka, ali cevi i cilindri nisu.
[ Nocni @ 23.02.2014. 23:57 ] @
Najbolje je otići u servis a tamo naravno postoji uređaj sa doziranim zrakom koji je prilagodljiv za sva vozila sa kojim će promijeniti cijelu kočionu tečnost za desetak minuta sigurno po abs uređaj, bez ikakvog drukanja pedale i maltretiranja kočionog cilindra i bez prosute i jedne kapi tečnosti.
Usluga je previše jeftina da bi to radili u sopstvenoj režiji na način koji savjetuju u ovoj temi... na novim sistemima sa četvorokanalnim abs-om svakako nije preporučljivo raditi drukanjem jer je potrebno sprovesti između ostaog i proceduru odzračivanja abs-a dijagnostikom...
[ cobra-11 @ 24.02.2014. 12:21 ] @
Da javim da sam zvao servis , 10 eura usluga servisa i tekucina koliko bude (dot 4) . Sutra ide zamena . Hvala svima na savetima . Ipak nebi ja za 10 eura razmisljao jesam li sve uradio kako treba , ipak se radi o kocnicama i kvacilu , nije bezazlezna stvar .
[ Java Beograd @ 24.02.2014. 12:27 ] @
To ti je najbolje. Da li u cenu ulazi i promena u kočnicama i promena u hidrauličnom kvačilu ?
Potraži na internetu koliko tečnosti ide u fokusa (neki prosek je, na primer, svakako ispod litre). Nemoj da ti naplate 4 litara.
[ Java Beograd @ 24.02.2014. 12:28 ] @
Citat:
Nocni:Najbolje je otići u servis a tamo naravno postoji uređaj sa doziranim zrakom koji je prilagodljiv za sva vozila sa kojim će promijeniti cijelu kočionu tečnost za desetak minuta sigurno po abs uređaj, bez ikakvog drukanja pedale i maltretiranja kočionog cilindra i bez prosute i jedne kapi tečnosti.
Samo još da vidimo da li u izabranom servisu drukaju pedalu ili ne.

Cobra: obavezno kibicuj dok rade.
[ cobra-11 @ 24.02.2014. 16:03 ] @
Nastojat cu da budem dok rade , nisam im napominjao posebno za kocnicu i kvacilo , da li sam trebao ?

Mislio sam da se podrazumeva komplet kociona tekucina , samo sam pitao koliko kosta zamena kocione tekucine .

U knjizici sam negde procitao da pise 1l da staje , a telefonom mi rekose trebaju ti 3 x 0,5l (rece mi cenu za 0,5l 3 eura , tako da nije puno , jedino ne znam koji je proizvodjac , samo rece DOT 4) .
[ vladd @ 25.02.2014. 15:11 ] @
Jeste da DOT 4 nije neka "futuristicka ultra nano-vodica", ali ipak volim da pazarim Liqui Moly..
[ cobra-11 @ 25.02.2014. 18:51 ] @
Da javim ishod , tekucina zamenjena , sto se tice samog procesa zamene nisu mi dozvolili da gledam dok rade , nego da sacekam u drugoj prostoriji uz pice . Usuli su Bosch DOT 4 u limenoj bocici (naplatili 1l) . Sta sam primetio je to da su skidali zadnje tockove, a prednje nisu . Ostalo pojma nemam kako su radili . Uglavnom sam im odma napomenuo da obavezno pored sistema kocnica zamene i u sistemu kvacila .

Na kraju da se zahvalim kolegi koji mi je dao savet u vezi pedale kvacila . Pedala je sad sigurno 50 % meksa , kao da sam zamenio set kvacila . Pre zamene nisam verovao da ce biti nekog znacajnog poboljsanja ...
[ botr @ 25.02.2014. 19:53 ] @
Ne bih da te razocaram, ali mislim da ce to biti kratkog veka
[ Lavlja_Jazbina @ 25.02.2014. 21:44 ] @
Sto ako ima pisanu specifikaciju odradjenog posla.Ima garanciju pa neka vozi.Bitno da je zadovoljan.
[ Cezar Corolla @ 25.02.2014. 22:27 ] @
Citat:
Java Beograd:
- Kakve veze ima hidraulično kvačilo i kočiona tečnost ?
- Nije valjda to na Fordu izjedna ? Ne bi smelo po zakonu.
- Kakve veze ima tvrdoća kvačila sa hidrauličnom tečnošću kvačila ?!

Bilo kako bilo, kočionu tečnost valja zameniti, ali dve godine je prerano. Mislim, ništa neće da fali, ali po svemu pobrojanom, bacaš pare. Ali dobro, neko voli da potroši pare na kafansku muziku, neko na #urve, a neko na auto.

E sad, ako si baš rešio, pošto i nisu neke pare, evo da ti dam par saveta:




A epilog je: Na kraju da se zahvalim kolegi koji mi je dao savet u vezi pedale kvacila . Pedala je sad sigurno 50 % meksa , kao da sam zamenio set kvacila . Pre zamene nisam verovao da ce biti nekog znacajnog poboljsanja ...

[ Cezar Corolla @ 25.02.2014. 22:29 ] @
Citat:
Java Beograd:
Tečnost je ista. Ali posuda, tj, rezervoar nije. Ne smem da tvrdim za Forda, ali mislim da jako grešiš kad kažeš da je "tako na 99% automobila sa hidro kvacilom"

Edit: evo sad sam na brzinu proguglao "brake fluid and clutch fluid reservoir" i koliko sam uspeo da vidim, kod Fokusa je zaista ista posuda (rezervoar) ali kod većine drugih nije.

Svejedno i ako je ista posuda tj, rezervoar, i dalje tvrdim da "starost" kočione / hidraulične tečnosti ne može da ima nikakve veze sa tvrdoćom kvačila.


Jbg, izgleda da ima.
[ cobra-11 @ 25.02.2014. 22:42 ] @
Citat:
Cezar Corolla:
Citat:
Java Beograd:
- Kakve veze ima hidraulično kvačilo i kočiona tečnost ?
- Nije valjda to na Fordu izjedna ? Ne bi smelo po zakonu.
- Kakve veze ima tvrdoća kvačila sa hidrauličnom tečnošću kvačila ?!

Bilo kako bilo, kočionu tečnost valja zameniti, ali dve godine je prerano. Mislim, ništa neće da fali, ali po svemu pobrojanom, bacaš pare. Ali dobro, neko voli da potroši pare na kafansku muziku, neko na #urve, a neko na auto.

E sad, ako si baš rešio, pošto i nisu neke pare, evo da ti dam par saveta:




A epilog je: Na kraju da se zahvalim kolegi koji mi je dao savet u vezi pedale kvacila . Pedala je sad sigurno 50 % meksa , kao da sam zamenio set kvacila . Pre zamene nisam verovao da ce biti nekog znacajnog poboljsanja ...




Samo da napomenem vezano za ovu konstataciju da je dve godine prerano za zamenu kocione tekucine da sam ja napisao u prvom postu da je propisana zamena na 2 god. ali da nije menjana duze , a ne da je menjana pre 2 god.

Od sad cu sigurno redovno menjati svake 2 god. bilo koje auto da bude upitanju , a čim se kupi polovno obavezno odma zameniti .

Moram jos navesti da su mi u servisu posle pokazali staru tekucinu i nebi verovali koliko je bila prljava , tj. "zacrnjena" , da ne poverujes .

Uglavnom to je moje iskustvo i zakljucak , a na svakom licno je da odluci da li ce da menja i kada ili ne .
[ pajapop @ 25.02.2014. 22:52 ] @
Citat:
cobra-11:


Na kraju da se zahvalim kolegi koji mi je dao savet u vezi pedale kvacila . Pedala je sad sigurno 50 % meksa , kao da sam zamenio set kvacila . Pre zamene nisam verovao da ce biti nekog znacajnog poboljsanja ...


Pedala je meksa, jer je dobro izbacen vazduh. KOd hidraulicnog sistema, iako nema vidljivog curenja, vremenom, u nekoj "mikro" velicini ipak ulazi izvesna mala kolicina vazduha, izmedju klipa i gumice, koji se gomila i pravi male vazdusne cepove, koji umanjuju efikasnost kocenja ili saltanja kod kvacila. I sama kociona tecnost je jako hidroskopna, uvlaci vlagu iz vazduha i gomila prljavstinu. Zamenom te tecnosti, izbacuju se i sve stetne primese koje se vremenom gomilaju u sistemu. U principu...to treba raditi na svake 2 godine.
[ Vladimir_sdk @ 03.06.2017. 09:56 ] @
Citat:

A) Spora varijanta. Ovo možeš sam. Otvoriš poklopac rezervoara kočione tečnosti, otvoriš jednu sisicu i pustiš da sporo teče. Ide jako sporo, ali ide. U međuvremnu pratiš nivo u rezervoaru kočione tečnosti i dolivaš, nežno tako da se telnosti ne pomešaju - koliko je to već moguće. Kad na sisici primetiš da ide nova (bezbojna) tečnost, zatvoriš, zategneš (lagano) i pređeš na drugi točak. I tako četiri puta. Biće sve gotovo za sat vremena.

B) Brza varijanta. Ovo ne možeš sam. Sisica se prvo odšrafi, "odpekne". Namesti se crevo. Ti zgaziš kočnicu, a saradnik otvori sisicu. Tebi pedala potone do dna, iscuri tečnost, a ti ne puštaš pedalu, dok saradnik ne zategne sisicu. Kad pustiš pedalu, u kočioni cilindar uđe tečnost iz rezervoara. Sve vreme treba pratiti nivo kočione tečnosti i dolivati.

Potraži na YT "how to replace brake fluid"


Da li ima neki redosled kod odzracivanja tockova ili je nebitno? npr. zadnji desni, pa zadnji levi... Imam Golf 2 GTD 1987.
Pozdrav ljudi, pre neki dan sam usao u kanal i zamenio ulje motora, filter.. filter nafte, vazduha.. sve to ok... no video sam da su trule metalne cevi od kocnica tockova pa sam ih malo pomerio ne imadoh mira, dovljno od trulezi da pukne i pocelo cureti ulje. Pokusao sam da tu cev od desnog tocka odsrafim na 5. kocnom cilindru, kad on jos gori, rdjav i zapekao da se opisati ne moze. Da odvrnem -ne moze, cak poprskao i ve-deom ali nista, skinuo sam 5. cilindar po savetu nekih eliminisacu ga iz sistema ( ili necu ako ima gde da se kupi novi, molim vas kazite mi gde ima i koliko otprilike kosta koja prodavnica auto delova, moze na PP). I kad vec radim zamenicu sve cevi kocnica da budem siguran bezbednosno. Porucio sam nove cevi treba da stignu za koji dan.

Rucna kocnica mi hvata na 4. zub ali nista ne drzi, kako da je stelujem, ja sam dole povirivao ali ne vidim tu maticu kao sto je bilo jednostavno na mom fici.

Nekad kad je kisno vreme cuju se kocnice, verovatno su diskovi i pakne istrosene.. menjam ih cim sto pre. Auto je kod mene nekoliko meseci i jos ga nisam celog pregledao.

Vidim i da je dno posude od ulja kocnice crno i muljasto (filter sam oprao) ali i dalje u dnu ima crnila hteo bih i to da operem, jel se moze skinuti posuda i kako pa da je detaljno operem?? Smem li da iscupam, sta ce da bude..
[ pajapop @ 03.06.2017. 16:02 ] @

Mnogo pitanja u jednom postu...
1) Redosled ozracivanja...U principu, ima redosled ali nije od presudnog znacaja, jer ozracivanje uvek mora da se izvrsi "temeljno" bez obzira na njega...Ipak, ozracivanje se vrsi punjenjem sistema i izbacivanjem vazduha prvo iz duzih cevi, znaci zadnji desni, pa zadnji levi...prednji desni pa levi...
2) 5. cilindar....taj cilindar ima svoju funkciju. Pojacava silu kocenja kod opterecenog automobila i vrsi preraspodelu sile kocenja na tockovima, tako da ne slusas kvazi majstore koji ti preporucuju da ga izbacis. Baz njega moze doci do opasnog zanosenja vozila prilikom kocenja...tako da,potrudi se i nadji novi...
3) Rucna kocnica koja ne "drzi"...verovatno je zaribala sajla u buziru ili poluzni mehanizam koji navlaci paknove uz dobose...E tu je potreban kompletan remont zadnjih kocnica, skidanje dobosa, zamena paknova, razradjivanje poluga, zamena sajle rucne...normalno posle toliko godina i predjenih kilometara potrebno je prekontrolisati i dobose, proveriti njihovu debljinu...najverovatnije je potrebna zamena dobosa...
4) Prljavstina u posudi kocione tecnosti...ako i sve uradis a tu prljavstinu ne odstranis, kao da nista nisi ni uradio...Dugorocno...Naravno, posuda se moze skinuti, samo...ako je nasadjena na glavni kocioni cilindar, mogu se tom prilikom iscupati i zaptivne gumice...e sad, koliko si spretan da to vratis ili izbegnes...Najbolje, da nekim spricom usisas tu prljavstinu i sve lepo isperes uspricavanjem i usisavanjem kocionog ulja spricom...Ili da se kupi nov kocioni cilindar, sto bi bilo najpametnije...

I najbolji savet je da odes do majstora koji ce to da uradi. Najvise zbog muke koje mozes da imas, jer vrlo je tesko odradjivati taj posao sa kolima dignutim na klocne...zatim, tu je savijanje i modelovanje kocionih cevi...Nije to posao za nekog bez ikakvog iskustva...
[ Vladimir_sdk @ 03.06.2017. 20:14 ] @
Naravno peti cilindar nije bezveze ubacen u sistem od strane strucnjaka, samo kazem imam problem sa nalazenjem novog, a i stari nije bio u fukciji, jer vise je sluzio kao racva. Zasto to kazem? Zato sto je neki salabajzer raniji vlasnik armirackom zicom blokirao tu papucicu gde je klip ili sta vec, pa klip nije imao funkciju, a onda zepeklo i blokiralo rad vremenom.. a mene je kocenje odlicno sluzilo i sa tim, a imao sam jakih i naglih kocenja. Ja cu trenutno spojiti sistem bez petog jer mi auto velika potreba hitno, a cim kupim imacu u vidu da ga ugradim u auto.

Nije meni problem i kupiti novi kocni glavni cilindar, ali da li su ti "kinezi" i mala privreda kvalitetniji od starog originalnog nemackog polovnjaka? E tu je glavna dilema.

Ne radim na klocnama imam odlican i veliki kanal u garazi, tako da pristup donjoj zoni odlican. Sto mogu uradicu sam, sto ne oteracu majstoru.

[ vladd @ 04.06.2017. 11:30 ] @
Mozes sve da uradis, ako imas te uslove i volju. Cilindara ima kakvih zelis po radnjama, samo odaberi sta ti odgovara. Nije nuzno da su u vecini kineski, ima i solidnih delova. Taj auto se pravio do pre desetak godina, pa je izrada rezervnih delova jos sveza...

Delovi nisu preskupi, a ako revidiras kocioni sistem, proveri stanje anker platni, zameni sve sto ti budzet dozvoljava.
Naravno, zavisi koliko ces jos dugo da vozis doticni auto, pa se i prema tome koordiniraj.

Rucna se steluje pored rucice, ispod centralnog tapacirunga, to sto dolazi do cetvrtog zuba a ne koci moze da znaci da su sajle zapekle,ili su paknovi strasno pojedeni. Zavisno sta je na tom modelu, mala je verovatnoca da je disk pozadi, paknove racunaj da treba da menjas..

Neko ga je bas balkansko-VW-ovski vozio bez odrzavanja, posto to vw-u ne treba, i ne kvari se, osim ..tako sitnica .... pa sad gledaj sta ces..
[ Vladimir_sdk @ 05.06.2017. 20:54 ] @
Danas stigle kocione cevi, sve po pozicijama i fabrickim duzinama. Skinuo stare i na osnovu njih lomio i pravio krivine, legle sve super.. zasrafio. Stare rdjave bacio. Iscupao posudu za ulje, i svu je "ispeskario" od crnog mulja i prjavstine sad izgleda glanc nova. Odzracio sam kocnice sam jer nisam imao pomoc i koci dobro ali ne savrseno, jos ia malcice vazduha. Moracu sutra naci nekog da druka a ja da isterujem vazduh. Ona jedna sisica se polomila pa na sraf isterujem vazduh. Dobos paknovi i disk plocice tanke zrele za menjanje. Jedan klip od dobosa zablokirao sa jedne strane.. Odlucio sam da cu oterati majstoru u servis da ipak on dalje odradi posao menjanja paknova i drugog. Ja sam odradio sto sam znao, mada bih mozda mogao i ovo.. Jos cu da razmislim. Generalno prezadovoljan sam ugradnjom novih kocionih cevi, mislio sam da je to visa matematika i komplikovano -kad nije. Lepo i lagano se savijaju, manipulisu gde hocu. Javicu sta sam uradio..
[ Lavlja_Jazbina @ 06.06.2017. 16:55 ] @
Ako menjas zadnje dobose mozes uzeti anker platne,glavcinu,dobos,paknove,od golfa 3.Zadnji kocioni je u 2 varijate

17 ili 19 mm.17mm i G3 kombinacija bi bilo kopanje u mestu. 5. cilindar obavezno staviti (vratiti) .

Inace na paknovima konusni deo se digne ( neces moci staviti dobos ako to ne uradis ) a pri trosenju paknovi se sami sire.

Kao sto VLADD rece u kabini imas stelovanje na sraf leve i desne strane. Skine se plastika rucne pa ces videti.

Koliko se secam to je to.



[ vladd @ 06.06.2017. 18:05 ] @
Doticnu polomljenu "sisicu" zameni, kako znas i umes, ili nov cilindar. Problem je ako ostane.
Sledeci put, kupi neku penetrantsku tecnost(rost off, ekspres odvijac), i zalivaj doticne. Ako treba i tri dana za redom, ocistiti okolinu mesinganom blagom cetkom(da se tecnost ne gubi na rdji), prskati i zatim pazljivo, postaviti okastu osmicu, nikako viljuskasti, i blagim, pazljivim udaranjem dlanom pokusati odvrtanje. Ako nece(a trebalo bi da hoce) ponoviti seansu kvasenja navoja.
Obicno zapekne pri vrhu navoja..
[ Vladimir_sdk @ 06.06.2017. 21:14 ] @
Disk plocice zrele za menjanje, "meso" na njima tanko u par mm. Verovatno i paknovi dobosa. Cim dodjem do novaca kupicu sve nove delove i cilindrove ako koji ne valja i ovaj sto sisica pukla pogotovo. Danas sam ispustao vazduh ali ne sve na sisicama vec na srafu od kocione cevi. Koci solidno ali nije idealno, mekanija je nego ranije i malcice propada dok stisnem. Imam dobrog majstora u selu ima servis bolje da on to profi uradi. Kocnice nisu za zayebanciju.

Ako budem ugradio 5. cilindar moracu kupiti i nove cevi, jer presecanjem necu imati ove glave na zavrsetku koje ulaze u leziste.
[ Lavlja_Jazbina @ 06.06.2017. 21:50 ] @
Ima kvaka i sa cilindrima,postupak kako VLADD kaze za cevi.Cilindre drze mali imbusi koji isto mogu da oblaznu !.
[ Žika 11 @ 08.06.2017. 17:44 ] @
Proveri i kočiona creva i ona znaju da prave probleme.
Polomljenu sisicu probaj sa kontra burgijom da odviješ.
Tzv peti kočioni cilindar ima funkciju da redukuje silu kočenja kad je auto prazan, baš da se ne bi pri kočenju desilo sa zadnji točkovi blokiraju i zanesu vozilo (pri kočenju težina se prebacuje napred). Kako se auto opterećuje tako se smanjuje redukcija kočione sile.
[ vladd @ 08.06.2017. 21:11 ] @
Da, gumena kociona znaju nakon xx godina da se razlistaju iznutra i da se ponasaju kao nepovratni ventil. Licno sam to doziveo, a kvar je zbunjujuci, jedan tocak pregrejan, a kocnice nisu zablokirane. Blokiraju samo par minuta nakon pritiska na pedalu. Dok se postavi dizalica, podigne zagrejani tocak, doticno crevo popusti pritisak..
[ Java Beograd @ 09.06.2017. 08:27 ] @
^ Ili to, ili popušta, tj. vraća kočionu tečnost ali veoma sporo. Moj primer je bio da se zablokira, onda drži blokirano oko 20-tak sekundi, pa popusti.

Čim se spolja primete naprsline na crevu (mada možda i same po sebi ne mora da budu fatalne), crevo treba zameniti. Očigledno je staro, a cena creva + cena zamene = zanemarljivo
[ Žika 11 @ 09.06.2017. 09:43 ] @
To i kada krene da se širi pod pritiskom.
Tako da Vladimire dodaj i stavku kočiona creva.
[ vladd @ 09.06.2017. 17:24 ] @
I uzgred, prijateljski savet, mani legende i bajke, resi se te ruine sto pre. Nakon vesti u novinama i prilozenih slika, jasno je sa kakvim limenim sanducima se ima posla.
http://www.blic.rs/vesti/repub...ce-poginuo-vozac-golfa/t0k5e04

[ Java Beograd @ 09.06.2017. 20:21 ] @
Ovakvih slika sa potpuno deformisanim automobilima ima koliko hoćeš. I to ne samo sa starim izraubovanim, nego i sa novim novcijatim, savremenim automobilima.
Samo je pitanje s' kojom brzinom se desio (čeoni) sudar.
[ Žika 11 @ 09.06.2017. 21:24 ] @
Nema šta da traži G2 sa Pežom 307. Pežo nije puno stradao dok je Golf urnisan.
[ vladd @ 10.06.2017. 11:39 ] @
Dec d point.
Sto u truloj konzervi postoji utisak zastite, a manja je zastita nego na nekom motorciklu srednje velicine. Dok deformacije na pezou nisu stigle do leve noge vozaca, vozilo je ostalo na kolovozu, vozacki prostor u konzervi je urnisan do zadnjeg sedista, a vozilo u jarku.
Sabrana brzina nije ili bar ne znacajno preko 100 na sat...
Nazalost, izgubljen je jedan zivot...
[ vladd @ 10.06.2017. 11:57 ] @
Stari koncept vozila vs novi.
Vozilo iz 80-90 je nastalo u tim vremenima, manjih prosecnih brzina i manjih prosecnih snaga. I tada se isticalo nekakvom agilnoscu, i sa parametrima koji su tada bili trzisne smernice, zastakljenost, prostor u gepeku, lako odrzavanje ispred kuce, za nijansu jaci i brzi od konkurencije, do 70-80ks i oko 140km/h, spicast dizajn, branici estetski, vise sluzili za sitna gurkanja pri parkiranju...
Sada vozila imaju znacajno vece snage, prosek brzina je takodje znacajno veci, lakse i brze se postizu maksimalno dozvoljene brzine, i pocesto solidno vece, karoserije su projektovane ne da drze motor i menjac, vec da zastite vozaca, sigurnosni sistemi smanjuju tezinu posledica sudara...

Sudar grupe gusara sa patrolom alfa specijalaca..preveliki vremenski jaz...
[ Žika 11 @ 10.06.2017. 17:14 ] @
Golf II je krenuo sa razvojem krajem sedamdesetih i u proizvodnji od 1983. Tako da ima skoro 20 godina razlike.
Ni dvojka ni trojka se svojevremeno nisu proslavili u udaranju o prepreku.




Inače u sudarima veliku ulogu ima i masa vozila, tj gde će koje da završi ili kolika će biti usporenja.
[ Vladimir_sdk @ 10.06.2017. 20:42 ] @
Zato sam ja i zamenio komplet sva creva i cevi ispod automobila. Sigurnost je najbitnija.. a ste je najvaznije nego kocnice.
[ Žika 11 @ 10.06.2017. 22:34 ] @
Volan.
Nema više ili manje važno sve je bitno. Kočnice , upravljač, amortizeri (mada ih ljudi zanemaruju ali veoma bitan faktor), brisači sa prskalicama , farovi, šoferka koja nije izgrebana, ventilacija......
[ Vladimir_sdk @ 11.06.2017. 21:11 ] @
Citat:
vladd:
I uzgred, prijateljski savet, mani legende i bajke, resi se te ruine sto pre. Nakon vesti u novinama i prilozenih slika, jasno je sa kakvim limenim sanducima se ima posla.
http://www.blic.rs/vesti/repub...ce-poginuo-vozac-golfa/t0k5e04

Ne mogu da prodam za onoliko koliko sam je platio a od kupovine ulozeno. Rupa bez dna. Usao u vrzino kolo.
[ vladd @ 11.06.2017. 21:57 ] @
Budi pazljiv,ispravi greske koliko mozes, proveri trap, zna da bude jako truo, i vozi, vozi jako polako.
[ pajapop @ 03.08.2017. 17:32 ] @

I jedna i druga varijanta su regularne...Zavisi...I kocione celjusti imaju svoje sastavne delove koje mogu propasti..Na primer, klizaci...Kod njih se menjaju zaptivne gumice ako su propale, klizaci se ciste i podmazuju. Samo, ako im je usled korozije propala "cementacija" trebaju se zameniti. Ako se pri tom ne zamene opet ce se ubrzo zaglaviti. Zatim, kocioni klip. ..I on se ocisti i ispolira (da se cakli), samo ako je i njemu propala cementacija usled korozije mora se zameniti...ne sme se vracati...KOcione gumice, spoljasnje i unutrasnje se menjaju..NJihova lezista se ciste....Ako se "sisica" za ispustanje vazduha zalomila, moze se "razvrteti" i postaviti nova...Tu je cesto potrebna intervencija strugara....Leziste za plocice se cisti i polira, da se skine korozija, kamenac...Ako fale, treba komletirati i sigurnosne elasticne elemente i osigurace koji imaju funkciju osiguranja plocica i sprecavanje njihovih vibracija...Gumena creva se menjaju (po potrebi), preventivno, a svakako ako su ispucala...I tako..sve zavisi koliko je sta propalo i od mogucnosti nabavke zamenskih delova....
[ tempi @ 03.08.2017. 23:02 ] @
Citat:
banovci:
da li se kočione čeljusti mogu remontovati? Ili da kupim nove?


Zavisi od stepena pohabanosti. Mada pre bih kupio novo nego remontovao, ali je to ipak preskupo. Zato treba da proveris cene remonta kočionih klješta. Ako su ti blizu proveri ove bp024, Kanjiža. Oni su brend u toj oblasti.
Google je svemoguć, pročitaj još neka iskustva, to je nekako najsigurnije.

[ Žika 11 @ 12.08.2017. 20:04 ] @
Čeljusti se remontuju bez problema. Remont se svodi na zamenu gumica, češćenje kanala, poliranje klipa , pranje mehanizma ručne i ko voli farbanje. Neka cena kod ozbiljnih sa garancijom je 35 evra po čeljusti.
Kočiona čeljust uglavnom strada od fine prljavštine koje se provuče pored zaštitne gumice tzv. prašinjare i zapne između klipa i gumice gde kasnije kreće lagano zaglavljivanje. Kasnije dolazi do povećanog grejanja jer se klip sporije vraća.
Drugi od uzroka može da bude loša sajla ručne koja opet dovodi do zaglavljivanja i pregrevanj čeljusti.
Naravno kočionu tečnost treba menjati jer se u njoj nakupi puno prljavštine koja je prošla pored klipa. Čudno ali ipak se dešava.

Pajapop , zašto klip ne sme da se vraća ?
[ Žika 11 @ 12.08.2017. 20:05 ] @
Preporuka je jednom godišnje provera prašinjara i razrada klipa alatom.
[ pajapop @ 12.08.2017. 21:48 ] @
Citat:
Žika 11:

Pajapop , zašto klip ne sme da se vraća ?


Kad izgubi "cementaciju", znaci da je korozija nagrizla povrsinu klipa. Takav klip ce se podglavljivati, cepace kocione gumice i na tim mestima ce brzo doci do curenja tecnosti i do propadanja pedale sa gubitkom kocione efikasnosti...