[ Pigoza @ 25.02.2014. 09:52 ] @
Ovako,calov kec kupio ga ove prosle godine u novembru i to od nekog majstora,navodno je godiste 1997. Kad ga je kupio palio je,jeste malo teze kad je hladan ali je palio.Posto je akumulator bio lepljen i krpljen pa je iscurila tecnost iz jedne celije,ajde cale nekako skupi pare i kupi akumulator.
Namestimo akumulator nece da upali.Kaze mi cale da je ranije tako kad nije hteo da upali dolivao malo goriva u grlo karburatora i on upali.To me je navelo da pomislim da je problem sa karburatorom. kad smo namestili akumulator,verglali smo par puta ali nije uspeo da upali.Ajde pomerim malo razvodnik paljenja,opet verglali i nista,tek kasnije uz duze verglanje nekako upali.Sacekam da se ugreje pa podesim ler gas.ali kad sam hteo da podesim i smesu na karburatoru,nigde nema onaj sraf za podesavanje. Ima ona rupa dodje sa strane gde je akumulator i gde obicno stoji taj sraf u rupi,ali ovde ga nema.Nista otvorim karburator,malo produvam dizne,vratimo,upalimo ga ,prepodesim malo paljenje da i lepo je palio ,znaci kad je ugrejan na 1-1.5sek verglanja .(posto nemam stroboskop,morao sam ovako na slepo da ga stelujem.). Posle toga cale ode malo ga provoza,bio je i van grada i sve ok.
Medjutim sutradan kad se ohladio nece da upali.Zamenili razvodnu ruku,razvodnu kapu,novi su kablovi i svecice.Tranzistorsko je paljenje. Ali nece nikako da upali.Ponekad se cuje eksplozija u auspuhu,sto bi ukazivalo na lose paljenje,ali iz mog iskustva kad je lose podeseno paljenje,obicno uz verglanje kec pokusava da upali ali ne moze i onda uz malu korekciju razvodnika nadje se polozaj(pricam o ranijim iskustvima,ne vezano za ovaj kec).,ali sad cuje se verglanje ali kao da se nista ne doganja sa paljenjem smese. Da se slucajno nije otkacila masa na bobini??
Napominjem da je i kad ga je kupio teze palio kad je hladan,sto bi valjda ukazivalo na lose karike-kompresija. I ranije kad upali nekako se vuce,i na mestu kad se da gas,nekako nema energije,sav je mlitav,uopste nije startan.
E sad,pretpostavljam da cu morati da odemo kod mehanicara da proveri da nije prezupcio,i da podesi paljenje,kao i da izmeri kompresiju,pa tek onda da odem kod drugog majstora da ocisti karburator i da proveri njegovu ispravnost,ali kako drugari da ga upalim.
Koliko dugo smem da ga verglam,cini mi se kad bi duze verglao i uz drukanje gasa na papucicu mozda i upali.

Drugo reci te mi mogu li ja da pokusam da proverim paljenje. Je su li cilindri po redu? odnosno da bih kablove povezao dobro sa razvodnom kapom,jel prvi cilindar -kod suvozaca 1 a zadnji 4, pa da tako povezem sa kapom, a posle toga da pogledam na zvonu i namestim u cetvrtoj na srednju crticu 5 stepeni GMT, a zatim da namesti razvodnik da ruka bude okrenuta prema 4 cilindru?
Jesam li ovo dobro ukapirao???
[ vladd @ 25.02.2014. 14:31 ] @
Da je prezupcio, tesko da bi ga ikada upalio.

Ono sto verovatno ne valja je razvodnik. Ako situacija oko paljenja nije "ponovljiva"...

Odnosno, tacnije, SVI detalji u sistemu "pravovremene varnice" moraju da budu u ispravnom stanju.

Da bi se bavili ceprkanjem, mora se saznati TIP razvodnika, sa vakuumom ili ne, proveriti tegove u razvodniku za regulaciju predpaljenja, proveriti TIP elektronskog paljenja(neke verzije jednostavno nece da rade u nekim uslovima), proveriti stanje KONDENZATORA na razvodniku, ako postoji, ZAMENITI kablove za neke tipa "lika komerc", od fine, izdrzljive i vodootporne GUME, nikako PVC....

I naravno, proveriti SVECICE.

Pretpostavljam da je kompresija korektna, inace bi stelovanje lera bilo tesko izvodljivo.

S obzirom da je auto vremesan, ne bi bilo lose zamoliti mehanicara da OCISTI takozvano "zvono" na karteru, odusku kartera, i proveriti da li je prikljucak na filteru vazduha mastan..

Sto se verglanja tice, BITNO je da je pumpa za gorivo u solidnom stanju, mada posle toliko god, nije zgoreg nabaviti novu, "Insinu", nekadasnju "Teleoptik"...

Mora se malo detaljnije upoznati motor, i okolina motora, ili bar naci majstor koji ce se posvetiti priljeznije tom motoru, ofrlje i kampanjeske intervencije NE resavaju problem.
[ pajapop @ 25.02.2014. 19:13 ] @

NIste proverili kako benzinska pumpa "baca". MOzda treba da se menja cela, samo membrana ili i klipic sa distancom i dihtungom.
[ Pigoza @ 26.02.2014. 09:18 ] @
Razumem. Vidim i sam da jos po malo mogu da se ucim i nesto popravim na ovim nasim starim vozilima.od punta pa navise jedino mogu svecice da zamenim i dolijem tecnosti,od popravke nema nista. Ja sam i hteo da ga upalim pa onda da ga oteram kod majstora,al ovako moracu da zamolim majstora da dodje.
Razumem da pumpa moze da pravi probleme,ali ima goriva u karburatoru,ako je pumpa onda bi se gorivo vracalo i isteklo iz karburatora ali to nije slucaj,ima goriva u karburatoru.
Ispravite me,jer ipak sam ja hobista i amater. Ovo radim zato sto to volim,ali moram da priznam bez znanja i edukacije,a i prakse,tesko da moze nesto da se uradi....
Zvao sam majstora ,trebalo bi danas da dodje,pa cu vam reci sta je bilo ?
[ Pigoza @ 26.02.2014. 11:07 ] @
Nece da upali,mora da ga slepaju.....
[ vladd @ 26.02.2014. 13:03 ] @
Meni jos ni jedan nije odbio da upali, ako mu bas nije pukao klip ili glava.

Da je "pumpa" za gorivo, lako se proveri sipanjem goriva u grlo karburatora, i mora da radi nekoliko sekundi...

Verovatnije je struja u pitanju, znaci tajming razvodnika, komutator, kablovi i svecice...

Pa proveri prvo svecice, bar one pristupacnije(nisu ni one druge nesto nepristupacne), proveriti raspored kablova...to je najbrze.

Proveriti razvodnik, staticko paljenje(dok je skinuta svecica sa prvog cilindra), konstatovati redosled paljenja..i probati..
Ako nece, ostao je komutator...to se kupi, pozajmi, i zameni...proba, pa je jasno...nema STA vise..

Neverovatno da je pogubio kompresiju, na 3 od 4 cilindra, a i to se vidi pregledom svecica, ako se nema merac kompresije, mora da pokazuje znake "paljenja" na ostalim, ispravnim cilindrima...
[ Pigoza @ 27.02.2014. 11:20 ] @
Ovako,kako kaze majstor karburator jr bio razdesen i noje bilo podeseno paljenje,tako da ga je upalio. Zamenio mu je i vodenu pumpu,posto je gubio vodu,sve to i slepanje 3km kosta 5000 dinara! Hteo je da zameni i set kvacila ali samo delovi su 5000 dinara + ruke 5000 dinara,mlogo brate,pa smo ostavili za sledeci mesec.
Jedino sto buni mog oca to sto sada pali,ali kada pusti gas u voznji,auto secka...? Pozz
[ vladd @ 27.02.2014. 12:28 ] @
Nije SVE u perfektnom stanju.

Zapamtite, slikajte, otprilike poziciju razvodnika, kada je razvodna ruka na PRVOM cilindru, pa kasnije mozete SAMI da stelujete paljenje..tu negde, blizu, prvo staticki..a posle, boze moj, ako se nadje stroboskop-pozajmi..mada i sa staticki dobro nastelovanim paljenjem, MORA da upali.

E sad, kako ce da radi..to zavisi od nekoliko sitnih ali bitnih detalja.


Prvo(manje vazno za ovaj slucaj) su svecice, korektnog, MALOG zazor, mislim da je oko 0.6

To sto se desava u voznji, moguce je zbog karburatora, ali je, nazalost najcesce, zbog lufta u osovini razvodnika.

Proveriti i vakuumski aktuator("pecurku") na razvodniku, vakuuumsko crevo iz karba, do istog, da nema tu nekog curenja, i da li pecrka funkcionise.

Uglavom, mnogi grese, sto sitna "stucanja" pokusavaju da rese na JEDNOM mestu, nemajuci informaciju da li je sve ostalo korektno.

Znaci, od korektnih ventila, zaptivanja i zazora, podesenosti bregaste, dobrog razvodnika bez lufta, dobrih kablova i svecica, veci deo uslova je ispunjen.
Ostaje karburator, kao tresnja na torti, naravno uz ispravnu pumpu za gorivo, ciscenje i stelovanje je finalni uslov da motor APSOLUTNO korektno radi, prima gas, pali, gasi se, i tako mesecima..

Naravno, to je vozilo iz vremena, kada su PERIODICNI pregledi bili obaveza, pregled stanja nastelovanosti..sva stelovanja su "obezbedjena" srafovima, koji se vremenom i vibracijama poremete..ili delovi potrose..

Naravno, dobro ulje, 10W-40(zamena na 5-7kkm), i taj motor moze da nadzivi bar dva limarska zahvata na karoseriji

[Ovu poruku je menjao vladd dana 28.02.2014. u 13:20 GMT+1]
[ Pigoza @ 28.02.2014. 08:30 ] @
Hvala prijatelju na takom iscrpnom objasnjenju. Znas i sam da nas je ova teska situacija naterala da se svako svacim bavi i da se jedva ima para za registraciju a periodicni pregledi su naucna fantastika. U ovog majstora koji mi popravlja auto imam poverenja,covek preko 20 godina ima registrovan servis,cak i njegovi sinovi isto se bave ovim poslom.Slepa vozila,ima dijagnostiku,radi reglazu,generalku i sve sto treba.Tako da verujem da on zaista moze da nasteluje paljenje kako treba.Hvala vama na savetima,Kec je upalio i radi, pa cemo sad polako da ga opravljamo i sredjujemo,pozdrav i najbolje!!!
[ SASASTA @ 28.02.2014. 08:51 ] @
malopre sam video temu ali meni sve od pocetka lici na pumpu za gorivo kojoj je ventil koji sprecava povratak goriva propao pa kad auto duze stoji vrati gorivo ,mada i karburator ima kazance ali mozda je bilo problema sa iglicom

tj ventilom koji je na ulazu u karburator pa je bilo manji nivo goriva .
[ vladd @ 28.02.2014. 12:28 ] @
JEDINO moze da ne upali od komutatora, kao jedne jedine sprave, koja je neispravna. Ako je komutator ispravan, mora da par stvari nisu u redu..niti samo karburator, niti samo malo pomereno paljenje.

Za taj motor, SVI elementi moraju da budu korektni, da bi obezbedio paljenje i miran, korektan rad.
I najvise se gresaka pravi, kada se vrsi "pogadjanje" kvara, i naporne intervencije stelovanja JEDNE komponente, npr samo karburatora ili samo paljenja, i to treba izbegavati, posto NAJMANJE vremena potrosi brza provera rada pumpe, staticko paljenje i zazor na svecicama(ili platinama, koji medeli imaju).

Nakon doticnih 20-40 minuta, potpuno je jasna slika svih eventualnih neregularnosti..ili pregled ukazuje na neki tezi kvar, tipa problema unutar motora, sto se nikako ne moze korigovati nekakvim sitnim stelovanjem.

Baska sto su delovi ekstremno jeftini, pa nema nekih potreba za velikim improvizacijama. Postoji neka "donja granica: stednje, za delove, ispod koje ako se zadje, nema smisla imati uopste kola i uopste registrovati bilo sta na tockovima