|
[ pjano @ 26.02.2014. 22:39 ] @
| Razmisljam o kupovini pouzdanog benzinca do 1600 kubika nekako mi je izbor pao na
- Audi A3
- Golf 5 (tesko naci dobar benzinac 1.6)
- Renaul Megane 1.6
- Auris 1.33
- Ford Focus
presli do 85000 km
cene od 6500 - 8000e benzinci, ako imate neki drrugi predlog navedite sa obrazlozenjem
Kako se krecu cene odrzavanja za pomenute automobile ?
Ako imate primere cena rezervni delova za pomenute automobile ... za Fiestu je retrovizor oko 20.000 din, branik prednji oko 100.000, zadnja sofersajbna 40.000 zatamnjena ... |
[ botr @ 27.02.2014. 06:57 ] @
Ako cemo da gledamo cene branika, retrovizora i ostalog, onda je Auris verovatno na poslednjem mestu, mada bi meni bio prvi izbor, pored Golfa, bez koga mozes vrlo lako da ostanes, bar kod nas.
[ cozmo_im @ 27.02.2014. 09:24 ] @
Toyota ima bas niske cene redovnih servisa, ali ovaj Auris sa 1.33 motorom je bas mlitav pri voznji i potrosnja mu je cak i veca od 1.6 motora u nekim uslovima.
[ etjen @ 27.02.2014. 10:57 ] @
računaj da su svi skupi za održavanje podjednako i kupi onaj koji ti se najviše sviđa(ili onaj koji je u najboljem stanju)
Pogledaj i Pežo 308, meni su oni baš zanimljiva vozila...a i imaju 1.6 sa 120 konja benzinac
[ vaske2 @ 27.02.2014. 13:10 ] @
Moj bi izbor bio A3 ali isključivo Sportbek sa 5 vrata.Audi je premium marka i ne mogu se ostali nabrojani porediti sa njim. Još ako bi u njemu bio neki tsi ili tfsi...
[ cozmo_im @ 27.02.2014. 15:29 ] @
Premium marka sa motorom iz doba Jure... odere te svaki Jugo na semaforu :)
[ drajver2 @ 27.02.2014. 17:12 ] @
Pojedini kao da nisu obavešteni da se njihovo mišljenje na ovom forumu smatra kao nešto slično vicevima. Kada bi se ovde iskopirala sva pisanja dotičnog po raznoraznim forumima niko živi ne bi mogao da kaže da je sve jedna ista osoba pisala. Toliko kontradiktornosti nisam nikada u svom životu video...
A sada malo o temi...
Ukoliko Audija odere Jugo onda bi popularna Peglica oduvala Aurisa...;)
Al da ne gušimo temu...možda bi zanimljiv izbor bio i ovaj Pežo 308,u svakom slučaju mnogo pre zastarelog i bezidejnog Aurisa.
[ etjen @ 27.02.2014. 17:41 ] @
308 je jedan veoma zanimljiv auto(naročito u verziji sa staklenim krovom)
Skoro sam isto tražio auto i bio sam vrlo blizu da uzmem 308(ima i tema ''polovan 308''), ali je izbor pao na drugi auto čisto jer sam našao odličan primerak
[ vladd @ 27.02.2014. 18:20 ] @
Kod ovakvih polovnjaka, znacajnije je samo stanje konkretnog vozila, nego brend.
Ako je neko iskopao dusu vozilu, nece biti dovoljno novca za popravku, ma koliko brend bio jeftin, ili cvrst u eksploataciji.
[ cozmo_im @ 27.02.2014. 19:00 ] @
Citat: drajver2:
Ukoliko Audija odere Jugo onda bi popularna Peglica oduvala Aurisa...;)
Sto se tice Audia, bio sam sarkastican. Staviti prepotopski motor u "premium" automobil i naduvati cenu je pomalo... pa, bistro kao boza.
Ali boze moj ima zaludjenika koji to kupuju.
Ako se vec kupuje Audi, zna se i koji motor prilici takvom vozilu i koju svotu novca treba izdvojiti za to zadovoljstvo i uzivati u njemu.
[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 02.03.2014. u 18:50 GMT+1]
[ pjano @ 27.02.2014. 21:31 ] @
Jurnjava me ne interesuje, i Grande Punto sa 75 ks mi ide sasvim OK, Audi, i ako ima "prepotopski" motor nekako mi je utisak kad sednes u njemu da je sve na mestu, lepo, kvalitetno, sedista nisko postavljena, dugacka kao kod Golfa ne zamaraju. U ostalima se nisam vozio, Megane mi deluje malo tvrdo i plasticno iznutra. Vise me interesuje kvalitet samih automobila i naravno odrzavanje istih
[ KrkaCiC @ 27.02.2014. 22:17 ] @
Citat: pjano: Vise me interesuje kvalitet samih automobila i naravno odrzavanje istih
Ovo citirano nema skoro nikakve veze sa kupovinom polovnjaka.
Jer ako ti zapadne primerak "bez duse" ili sa "dusom u nosu" dzaba ti sto se taj model dobro pokazao ili sto ima recimo jeftino odrzavanje jer ces ga vise voziti od majstora do majstora nego po magistrali
Dakle,kao sto je vecina napisala,kupuj primerak koji je dobro ocuvan,naravno konsultuj neki dobar servis pri kupovini za provere auta.
[ AstralPro @ 27.02.2014. 22:21 ] @
Moja sestra je 5 godina starog A3 platila 10.000, bukvalno je kao nov i prezadovoljna je. Za cenu od 6500 do 8000 ces verovatno naci malo stariji ali dobar primerak.
[ pjano @ 28.02.2014. 23:50 ] @
Ovo "prepotopski motor" nekako ne mogu da uvazim, po cemu su ovi sto nisu prepotopski bolji ? razlike su minimalne, isti motor 1.6 od 120 ks, dobili su time sto su ga nasvirali na visok broj obrtaja pa ce samo buka biti veca pri vecim brzinama. Rekoh ne patim za nekom snagom a time sto su ubacili u motor 2 bregasta, vise ventila, vece su i komplikacije i cena opravki (pretpostavljam) a ubrzanje koje je za 1 sek bolje ... ne zuri mi se toliko ... osim ovih TSI, TCE ... koji su turbo ja ne vidim neki napredak u auto industriji ... sve se vrti u nekim procentima koji u praksi znace malo a registracija je drsaticno veca ...
Automobile koje gledam su do nekih 80.000 km mozda malo preko 100.000 ... nesto ovako
http://www.polovniautomobili.c.../kia_pro_ceed_14_benz_lx_city/ A3 dizel sa 118.000km
http://www.polovniautomobili.c...4111861/renault_megane_15_dci/ 71.000km
http://www.polovniautomobili.c.../kia_pro_ceed_14_benz_lx_city/ KIA Pro Ceed 45.000km
http://www.polovniautomobili.com/oglas4363555/renault_megane_3/ Megane generation 43.000 km
.
.
.
[ etjen @ 01.03.2014. 08:37 ] @
jao, druže, nemoj taj Generation nikako!
To nema veze ikakve sa pravim Meganom!
Nemam pojma u čemu je fora, da li se on proizvodi u Turskoj ili se radi za istočno tržište ali to nema veze sa pravim Renoom, veruj mi.
Plastika je očajna, nema karticu nego se pali na ključ, sav je očajno urađen... Nemoj nikako taj, to je kao u Dačiju da si seo.
Čak sam čuo da je taj Generation rađen na platformi Megane 2! Ne znam da li je tačno, ali je tačno da je to za klasu(ako ne i dve) ispod normalnog Megana.
Možeš baš OK Megane da nađeš za oko 7000. Nemoj da se toliko vezuješ za km. Ima odličnih primeraka i sa preko 100kkm, jedino je bitno gde su prešli te
kilometre i na koji način
[ Branko Santo @ 01.03.2014. 09:36 ] @
Megane Generation je i nov u kupovini npr u CZ bio 20% jeftiniji i stojao kao odvojena stavka u katalogu.
Zasto ne znam ali mora biti razlog :)
[ etjen @ 01.03.2014. 12:57 ] @
ma da, tako je i kod nas, taman toliko jeftiniji... ima dosta na netu o njemu
ukucati u google npr ''megane generation vs megane berline''
[ Java Beograd @ 01.03.2014. 18:26 ] @
Citat: pjano:Ovo "prepotopski motor" nekako ne mogu da uvazim, po cemu su ovi sto nisu prepotopski bolji ? razlike su minimalne, isti motor 1.6 od 120 ks, dobili su time sto su ga nasvirali na visok broj obrtaja pa ce samo buka biti veca pri vecim brzinama ....
Realno gledajući, motori sa unutrašnjim sagorevanjem su se promenili oko 5% - 10% od 1930. god do današanjih dana.
Realno, ako zanemarimo foliranja proizvođača da njihov auto troši 2.3 L/100 km (karikiram) otprilike za toliko se i umanjila potrošnja
Ljudi su i dalje veooooma srećni ako imaju prilike da provozaju Forda Mustanga iz 1970 (otprilike)
Moj ćale je na 125 PZ iz 1973 (dobar stari pezejac) imao četri disk kočnice, hidraulično kvačilo, gas na polugu (ne na sajlu) i još gomilu "novotarija" kojih i dan danas nema u jeftinijim modelima vodećih proizvođača.
Dakle, termin "prepotopsko" je zamajavanje.
Naravno, postoji obilje savremene elekrtronike u novijim autima: elektropodizači stakala, centralna brava, daljinsko otključavanja i slično. Ali što se motora tiče (i pratećih sistema) sve je skoro isto još od 1930 god.
(Priznajem: dizeli su se promenili, pre svega uvođenjem common rail sistema (elektronske dizne). Turbina i ostalo spadaju u onih 10%.
[ grozda @ 03.03.2014. 21:16 ] @
Pitanje je koliko su kvalitetni ti "turbo" motori tipa 1.2 TSi koji idaju cak i vecu snagu nego 1.6 8V ili 16V
[ vladd @ 04.03.2014. 15:13 ] @
To je previse prosto i uopsteno pitanje, a odgovor je jako slozen.
Recimo samo, da 1.2TSI ime izmedju 10 do 20 raznih verzija i podverzija, sa razlicitim oznakama motora i iz razlicitih serija-generacija..
Pa bi se moglo postaviti pitanje koji 1.2TSI je najbolji medju 1.2TSI...a i za to trebaju malo slozenije analize, malo osmatranja kvarova, nesto je unapredjeno, nesto je izmenjeno...
Principijelno, EU propisi posmatraju vozilo, kao proizvod, ciji je radni vek 150kkm...period pouzdanosti.
A mi na Balkanu, zelimo vise i bolje, odnosno bar preko 500kkm, i ako moze bez zamene ulja, ...i pride da ide na lozaka ili plin iz boce...
Savremena izrada, omogucava vecu mogucnost "friziranja" motora, podizanja radne temperature, sto teoretski smanjuje vek..ali ne nuzno i u realnom radu..
Ali, s obzirom da je navedeni "vek" zadovoljavajuci, mislim da ni od "rastrecenih" atmo motora, ne treba previse ocekivati, ako bas i ne pukne radilica ili klip, za ocekivanje je da pocrka(ili sikanira periodicnim crkavanjem) silna i skupa oprema oko motora, prema kojoj je cena neke eventualne "generalke" igrarija..
Najduze ce opstati baza motora..a korisniku ce dusu vaditi senzori, creva, sistemi i goriva i vazduha...i ostala "oprema"
[ AstralPro @ 04.03.2014. 18:14 ] @
Svaki motor u serijskoj proizvodnji je dobar nemojte mnogo pametovati.
Do skoro su se vozili kadeti i dvojke a sad je jako bitno da li je za odredjenu od 20 vrsta vw 1.2 tsi za ocekivati da predje >150.000 km i to cipovan. Pazi molim te. I da li je brzi megan rs ili g7 gti a prosecni korisnik ovog foruma tera corsu 2002.
Za cenu od 6500 do 8000 se ne moze kupiti ODLICAN polovnjak sa 80.000 km koji je pre 5 godine placen 20-25.000 i to je sva mudolija.
[ Nemanja @ 04.03.2014. 19:10 ] @
Plus dazbine i zarada preprodavaca u Srbiji... ali ljudi se ljute kada im kazes istinu, vise im prijaju lazi preprodavaca sa placeva.
Sta je sreca u nesreci za kupca u Srbiji, od tolikog otpada i ko ima normalan auto ne moze traziti mnogo vise, jer svi ce reci pa ima na Bubanj potoku za 5 hiljada manje...
Tako da ako se nadje auto kupljen i odrzavan u Srbiji, od prvog vlasnika moze se jos i najjeftinije proci.
[ ikac2000 @ 04.03.2014. 19:43 ] @
Ja sam tri godine imao Aurisa 2008, 1.6 benzinac.
Po Nisu, leti mi je potrosnja bila oko 8l, zimi 9-9.5, sto je ok relativno.
Sa njim sam obisao pola evrope, kao i Nis-Lisabon, i meni je bio izuzetno udoban, tj najudobniji auto u odnosu na ostale koje sam ja vozio. Sediste je postavljeno visoko, kao u MPV-u, pa ne izvodis gimnastiku kada ustajes iz auta, vec samo iskoracis.
Takodje, pozadi nema centralni tunel u sredini, pa tri osobe fino staju (onaj u sredini uziva u odnosu na Octaviu ili Mondeo).
Ako izbor padne na Aurisa, preporucujem ti da uzmes redizajn od 2010. Prethodnik je imao problema sa servom, kada vozis sporo (parkirna brzina) i okreces volan, osecas kliktanje. Sam deo je reda velicine 1,500 EUR plus oko 4h majstora.
Mali servis na 15,000 me je u ovlascenom kostao oko 11,000 RSD, a na 30,000 16,000 RSD.
[ etjen @ 04.03.2014. 19:55 ] @
Citat: AstralPro:
Za cenu od 6500 do 8000 se ne moze kupiti ODLICAN polovnjak sa 80.000 km koji je pre 5 godine placen 20-25.000 i to je sva mudolija.
ne treba ništa više dodati ovome.
[ vladd @ 04.03.2014. 21:21 ] @
Ne moze, naravno, jeftino a dobro, pogotovo ne u auto industriji.
To sto su kadeti i dvojke bili "popularni", preskupo placene kanturine i to je sa jasnom predistorijom "obicaja", ali necemo se valjda povoditi za nepismenima i ruralnim obicajima "ne zelim biti informisan"..pametnije je da pijemo rakiju, i zivot baziram na stereotipima, pritupo smisljenih...ali se valjda rimuju
Motori jesu u sustini DOBRI, cak odlicni, u baznom smislu, blok radilica klipovi, ali OPREMA oko motora je specifican izvor teskih problema, cuvenih "ostajanja na putu", skupih popravki.
Pa sad, da li ce se zalomiti TSI sa istegnutim lancem, ili sa problematicnom turbinom, klipom ili pumpom za vodu, ili ce biti znacajno pouzdaniji od predecesora...mislim da je vise stvar INFORMISANOSTI, a ne "srece"...
Ako se izbegnu odredjene generacije, izbecice se ne bas jeftini problemi.
Tako da su problemi sa motorima vise skoncentrisani u odredjenim serijama, nego sto su "tipski", kako su mnogi navikli da posmatraju motore, a TO bas auto industrija zloupotrebljava...
Zato je vrlo bitno konkretizovati pitanje, na konkretnu oznaku motora, a nikako "uopsteno", prema marketinskom brendiranom nazivu. I to vazi za gotovo SVE proizvodjace automobila.
Presiroke su palete motora, pod "jednim" nazivom..
Plus, sto pod istim kubikazama, i sa istom oznakom, postoji veci broj raznolike opreme samog motora, i poprilicno razlicite SNAGE..
[ grozda @ 05.03.2014. 22:44 ] @
Citat: AstralPro:
Svaki motor u serijskoj proizvodnji je dobar nemojte mnogo pametovati.
Do skoro su se vozili kadeti i dvojke a sad je jako bitno da li je za odredjenu od 20 vrsta vw 1.2 tsi za ocekivati da predje >150.000 km i to cipovan. Pazi molim te. I da li je brzi megan rs ili g7 gti a prosecni korisnik ovog foruma tera corsu 2002.
Za cenu od 6500 do 8000 se ne moze kupiti ODLICAN polovnjak sa 80.000 km koji je pre 5 godine placen 20-25.000 i to je sva mudolija.
Ali se moze platiti auto koji je placen 12-13.000 ... ako je kupljen kod nas, postoji servisna knjiga sto bi bilo lose ?
http://www.polovniautomobili.c...5700/audi_a3_kupljen_u_srbiji/ Audi 2008
http://www.polovniautomobili.c...978/fiat_bravo_14_16v_dinamic/ Bravo 2011
[ etjen @ 07.03.2014. 13:18 ] @
auto koji je plaćen kao nov 11-14k eura nije problem kupiti za 8kE nakon nekoliko godina, ali stvar je u tome što ljudi hoće auto sa 80tak hiljada koji je kao nov koštao preko 20 hiljada Eura za male pare,
a to ne može.
[ grozda @ 08.03.2014. 19:37 ] @
Pitanje je i cene odrzavanja skupljih automobila. Sa originalnim delovima mislim da je sve preskupo za nase uslove. Kazu jeftino odrzavanje, evo primera momka koji je opisao Clio 1.5dci:
Citat: E sad. Veliki redovan servis me je kostao oko 45 000 sa originalnim delovima u ovlascenom servisu ( nisu zamenski delovi ),sem toga crkao mi je ablender i brisaci,cekao sam 7 dana da ti delovi stignu iz Slovenije jer AC kompresor koji je generalni uvoznik nije imao na lageru. Te dve stavke su me kostale 40 hiljada dinara! Sem toga stalno crkavaju sijalice prednje H7 koje su 400 dinara komad. Na 2 meseca crkavaju. Nije ih lako zameniti pa mora majstor to da uradi i njemu da se plati. Jedan je pokusao da mi uzme 30 e uz pricu da mora da skida ceo far da bi zamenio,ostali su uzimali 100 -500 dinara po zameni bez skidanja fara. Crakavaju 1 godisnje grejaci motora,ima ih 4 a svaki je 1500 dinara. Cesto se pale neke lampice air baga ali ih ja kuliram. Kad otkacis akumulator (da bi ga promenio) od klema mora da se kuca kod za radio (ides kod majstora i platis 20-30e ). (Akumulator nije skup 7500 Vartin garancija 3 godine) Menjao sam prednje diskove,plocice i lezajeve cena je bila 22 000 dinara sa rukama. Zadnji diskovi se uopste nisu potrosili za 2 god a kocim dosta jer brzo vozim sto je ekstra. Rezervni tocak je ispod gepeka a ne u autu sto je mana za starije ljude. Ko ima 3 vrata nek ne racuna da ce neko stariji od 60 godina da uspe da se uvuce pozadi pre ce kuk da slomi. Ako ulaze mladi ok ali ima mesta za 2 odraslih. U oba slucaja ce izgaziti i izblatnjaviti pragove i sve pozadi jer nema puno mesta za noge. Po kisi i snegu proklizava tako da ga ja cesto okrecem pod rucnom sto ume da bude jako zabavno jer se lako okrene za 360 stepeni. Ko je losiji vozac nek ne ulazi u njega kad je poledica jer se ponasa kao sanke. Cak i leti zna da zabaci levo desno ako u krivini udaris na neku malu rupu pri brzini od 60 na sat pa na vise. Oseca rupe dosta tako da su Velja i Mrka u zadnjih 2 godine od kad ga imam stucali u proseku po 12 puta dnevno :D Inace kocioni sistem jako dobar (leti sa letnjim gumama) pri nabadanju kocnice sa vece brzine abs radi kao singerica i koci perfektno par puta me je spasao kad je lik ispred mene naglo kocio. Zimi je zato los - proklizava. Iskreno,da treca brzina daje malo vise nego sto daje imao bih utisak da ima 120 konja. Fantasticna brzina za svoju konjazu. Eto ja sam svasta pisao,nesto su mane nesto su moji troskovi i iskustva a vi uzmite to ozbiljno jer sam u ovom autu svaki dan i nimalo ga ne stedim ni u jednom smislu.
ako imate primer odrzavanja za druge automobile, ne bi bilo lose postaviti
[ etjen @ 08.03.2014. 21:15 ] @
sve to citirano (vezano za cene) je sasvim normalno. Jednostavno, tako je.
KOme ne odgovara, neka kupi Punta, pa nek se vozi.
Bez obzira na sve to, cene o kojima se ovde priča za vozila koja su nova koštala preko 20kkm su smešne. Održavanje je nešto najnormalnije.
Šta bi onda trebalo da kažu vlasnici nekih skupljih automobila, tipa Maserati, Porše i slično?
Jel bi onda ti automobili trebalo da koštaju par hiljada kad izađu iz garancije, jer su cene održavanja četvorocifrene?!?
Naravno da ne!
Dobar auto treba platiti i naknadno treba plaćati i održavanje jer se voziš u skupim kolima i to je, jednostavno, tako.
[ vladd @ 09.03.2014. 10:57 ] @
Ne mogu da prihvatim da je SVE oko cena "normalno", posto i u auto industriji ima primera naduvavanja cena.
Sto novih, gotovih proizvoda, sto delova za naknadnu ugradnju, servis i popravku.
Kao trece postoje robustniji automobili, sto bi neki nazvali "kvalitetniji" po pitanju trajnosti, postoje lakopopravljivi, i postoje vozila za otpad.
Problem je sto je procenat onih blizih "otpadu" u Srbiji(i na Balkanu) najveci.
Resenje je naravno, nova kola uz subvencije, a posto smo tu gde smo, ostaje ta bajka na dugom stapu.
Zato treba sveukupno oceniti da li je nesto neartikulisano nerentabilno, a to zavisi od brenda vozila(sto je i pocetak pitanja), specificnih kvarova za doticni model, cena rezervnih delova, i najvaznije, stanje konkretnog vozila u tranutku nabavke.
Ali, posmatrati cene delova koji su usaglaseni sa modelom, znaci, ako stalno crkava deo A, a kosta 300 evra, to nije rentabilno.
Ako se cesto trose plocice, onda(osim sto je moguce smanjiti kocenje i promeniti rezim voznje) cena moze da bude bitna, ako je duplo vec od proseka slicnih velicina(materijali su slicni za ogroman procenat vozila), onda je skupo, ako je prosek, onda je prihvatljivo...
I to je sustina, a ne posmatrati cenu dela, koji se realno kvari jednom ili nijednom u veku..ili bar na 15 god...
Imati na umu, da je vek "proizvoda" po propisima EU 150000km ili 10 god...nakon toga je neprihvatljivo da se ocekuje savrsenost i upotrebljivost. I u tom smeru je i okrenuta auto industrija, ne ocekivati da novi mercedes traje kao nekada 240 ili gvozdeni model 123...
[ etjen @ 09.03.2014. 11:33 ] @
Vlad, šta to znači Citat: vek "proizvoda" po propisima EU 150000km ili 10 god...nakon toga je neprihvatljivo da se ocekuje savrsenost i upotrebljivost.
jel to znači da se nakon 150kkm auto baca, ili počinje da se kvari ili šta drugo? I koji su to tačno propisi koji to regulišu?
[ Zarko Silic @ 09.03.2014. 13:54 ] @
Kvalitet polovnog automobila jednim delom zavisi od samog proizvodjaca dok jedan drugi deo, neretko veci deo, zavisi od prethodnog vlasnika. Zbog toga je nezahvalno davati bilo kakvu preporuku.
Ucesce u ceni kostanja veliki deo odnosi magarizam prethodnog vlasnika. Nisu slucajno jeftine polovne Alfe, i nisu slucajno skupe polovne Toyote.
Inace, medju ponudjenim primerima, mislim da je
Golf 5 1,6FSI
ubedljivo najbolja kupovina. Ima sasvim dovoljno snage (116 nemackih konja), dovoljno prostora da se isplati servis bilo koje vrste, a i verovatnocu relativno malog magarizma u minulom radu.
[ Lavlja_Jazbina @ 09.03.2014. 19:30 ] @
Citat: etjen:
Vlad, šta to znači Citat: vek "proizvoda" po propisima EU 150000km ili 10 god...nakon toga je neprihvatljivo da se ocekuje savrsenost i upotrebljivost.
jel to znači da se nakon 150kkm auto baca, ili počinje da se kvari ili šta drugo? I koji su to tačno propisi koji to regulišu?
Izgleda da ne mogu da prodju tehnicki.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|