|
[ Branko Santo @ 02.03.2014. 12:29 ] @
| Brzinsko pitanje :) Dve nedelje mi je bio auto napolju bez vozenja temperature do -5 tokom noci. Jutros sednem u kola i cuje se ritmicno lupkanje/grebanje pretpostavljam pri svakoj rotaciji tocka. Zvuk dolazi sa zadnjeg para tockova. Provozao sam ga 15km nije prostalo i kada se stisne kocnica cuje se jace. Laicki pretpostavljam da je nesto zardjalo pa grebe ali ja nigde nisam video na diskovima nista.
Nameravam da vozim ovih dana u servis ali jel treba posebno oprezno da vozim ili mogu normalno? Auto je maltene nov ima 8 meseci i 13kkm. |
[ etjen @ 02.03.2014. 12:58 ] @
probaj malo jače da stisneš kočnicu par puta(tj da zakočiš malo jače)
Moguće da je od stajanja i zime malo blokirao neki cilindar(mislim ne bi trebalo-naročito ako je novi auto, ali je moguće)
[ Branko Santo @ 02.03.2014. 13:15 ] @
@etjen
Hvala na savetu, pokusavao sam sa kocenjem malcice ostrijim ali nije pomoglo u trenutku kad stisnem pocne bas jako da se cuje sa svakim punim krugom tockova.
Naravno pre nego li sam ga parkirao pre pauze sve je bilo u savrsenom redu.
[ pajapop @ 02.03.2014. 14:42 ] @
Ako si pri toj pauzi imao aktiviranu rucnu kocnicu, sigurno je tu problem. Ne znamo o kom se autu radi, da li je rucna kocnica mehanicka ili elektricna, ali najverovatnije je tu problem, napregnuta sajla u buziru, zardjao poluzni mehanizam na paknovima pa nisu potpuno opustene, . Ako imas nazad diskove, verovatno imas elektricnu rucnu, pa opet kvar moze biti u zardjalim mehanickim delovima sistema koje elektromotor nije dovoljno opustio. Digni tockove na klocne, otpusti kocnicu i zavrti tockove, ako struzu o paknove ili diskove, problem je u tom kocionom sistemu...
[ Branko Santo @ 02.03.2014. 14:50 ] @
@pajapop
Ovo sve ima jako puno smisla sto si rekao, hvala! :)
Elektricna je rucna i naravno bila je aktivirana dok je stajao.
Eto taman @vladd da se obrusi na kvelitet izrade VW grupacije posto je A3 u pitanju.
[ AstralPro @ 02.03.2014. 16:36 ] @
Citat: Branko Santo:
Brzinsko pitanje :) Dve nedelje mi je bio auto napolju bez vozenja temperature do -5 tokom noci. Jutros sednem u kola i cuje se ritmicno lupkanje/grebanje pretpostavljam pri svakoj rotaciji tocka. Zvuk dolazi sa zadnjeg para tockova. Provozao sam ga 15km nije prostalo i kada se stisne kocnica cuje se jace. Laicki pretpostavljam da je nesto zardjalo pa grebe ali ja nigde nisam video na diskovima nista.
Nameravam da vozim ovih dana u servis ali jel treba posebno oprezno da vozim ili mogu normalno? Auto je maltene nov ima 8 meseci i 13kkm.
Mozda ti se okrece tocak?
[ Lavlja_Jazbina @ 02.03.2014. 17:12 ] @
Citat: Eto taman @vladd da se obrusi na kvelitet izrade VW grupacije posto je A3 u pitanju.
Mislim da posle toliko njegovog postovanja i objasnjavanja bi shvatio da to nije istina.Zarko i on imaju neke polemike i gledaju da to stave i dokazu strucnim raspravama.
Da mi tebe preslisamo jer iz cista mira se ne desava nista.Ispasce da si prevideo da zamenis zadnje plocice pa struze metal.
Pre koliko si zamenio kocionu tecnost?Za sada toliko.
[ botr @ 02.03.2014. 18:29 ] @
Ja sam imao slican problem. Cuo sam da struze zadnji desni tocak. Dgo na dizalicu, skinuo tocak, krenem da okrecem disk, nesto struze izmedju diska i zastitnog lima sa zadnje strane. Nategnem lim, krenem da okrecem, nista se ne cuje. Okrenem jos par puta, ispadne kamence
[ Branko Santo @ 02.03.2014. 19:23 ] @
Kontam da je ovo neki fazon koji nisam razumeo? :)
Citat: Lavlja_Jazbina: Mislim da posle toliko njegovog postovanja i objasnjavanja bi shvatio da to nije istina.Zarko i on imaju neke polemike i gledaju da to stave i dokazu strucnim raspravama.
Da mi tebe preslisamo jer iz cista mira se ne desava nista.Ispasce da si prevideo da zamenis zadnje plocice pa struze metal.
Pre koliko si zamenio kocionu tecnost?Za sada toliko.
Ma ja vrlo rado citam vladda i jedan od fanova sam mu :)
Ja na autu nista ne diram, nema problema, ako nesto ne valja vozim u servis jer je lizing i ne smem da ga pipnem. Do sada nije menjana kociona tecnost.
Citat: botr: Ja sam imao slican problem. Cuo sam da struze zadnji desni tocak. Dgo na dizalicu, skinuo tocak, krenem da okrecem disk, nesto struze izmedju diska i zastitnog lima sa zadnje strane. Nategnem lim, krenem da okrecem, nista se ne cuje. Okrenem jos par puta, ispadne kamence :)
Interesantno, moze biti u CZ prosipaju one kamencice ko blesavi po sporednim putevima. Hvala!
[ Lavlja_Jazbina @ 02.03.2014. 19:26 ] @
[ etjen @ 02.03.2014. 20:39 ] @
Citat: Branko Santo:
Eto taman @vladd da se obrusi na kvelitet izrade VW grupacije posto je A3 u pitanju.
samo da dolijem ulje na vatru i da kažem da je moj Swift (star pola godine otprilike) stajao par dana bez pomeranja na -20 stepeni celzijusa sa podignutom ručnom i nikad nisam imao nikakav problem
U stvari, nisam nijednom imao nikakav problem za 2.5 godine
[ vladd @ 02.03.2014. 21:19 ] @
Zar treba, malo je kada se SAMI uverite
Da se to desilo nekom drugom brendu, ili ne daj boze matoroj zastavi...bilo bi valjda normalno
Salu na stranu, ovo je konkretan problem, pa cemo zanemariti brend, ipak je licni interes korisnika u pitanju.
Rdja moze da se nahvata za dve nedelje, do bar jedno, pola mm debljine. Takodje, rdja moze da blokira opruge na paknovima.
Sta preporuciti, nisam pametan, da se ode u servis, malo je komplikovano, vremenski verovatno, a pitanje je koliko je pametno samostalno se upustiti u popravku, neko vece rasturanje, bez obzira i na lizing.
Mozda ne bi bilo lose konstatovati na kom se tocku nalazi izvor skripanja.
Vw je na nekim tipovima kljesta dodao klizace za paknove, koji mogu da se zaprljaju, inace tesko rdjaju, takodje, odredjena kolicina rdje, i sitnog sljunka, moze da se prilepi za paknove, i da pravi razne zvukove. Inace se ti klizaci skidaju, ciste i podmazuju...
Uglavnom, moguce da vremenom samo od sebe nestane. Sumnjam da ce u servisu bas bas sve odraditi, zalepiti paknove(ako nije verzija sa nosacima paknova) za kljesta, podmazati klizace, razraditi opruge paknova, lakse im je da najjednostavnije zamene paknove, bez puno detaljisanja)
Tesko da je nesto u mehanizmu rucne bas toliko zaribalo, da je ostalo prenapregnuto, pogotovo sto od 2005-e(i golfa5) Vag grupacija ubacuje povratne opruge na rucnoj kocnici.
Mozda bi bilo korisno, kupiti sprej za ciscenje diskova(nazivaju ga i sprej protiv skripanja diskova), i dobro naprskati problematican tocak, odmastiti, i odstraniti deo necistoce, bez da se gubi vreme u servisu. Uz malo srece, nestace problem..
[ Nemanja @ 03.03.2014. 15:09 ] @
To bi imali smisla da je licni automobil, da se ne placa skupi radni sat u servisu, ovako zasto se sekirati oko auta za koji firma placa odrzavanje?
[ vladd @ 03.03.2014. 19:16 ] @
Nije 99%, i koja desetinka preko, u prilici da uziva u "najboljim" automobilima, na svetu, SLUZBENIM...
Pa obicni korisnici mogu da se linkuju na diskusiju, mozda i resenje..
Lizing je lizing, ali nekoliko sati,a mozda i koji dan, mlacenja sa servisom, je moguca specificna komplikacija, za intervenciju od 10-ak minuta, sa jedne strane, a u principu, postojala je varijanta da se nije postavilo pitanje, vec resio problem, bez objave u javnosti, pa bi ostali bez korisne debate...korisne za vecinu...
I ja za mnoge stvari, zaista u tehnici, ne da ne moram da postavljam pitanja, ali to nije razlog da se ne otvori diskusija, i prosirimo nekakav drugaciji odnos prema tehnici...
Ipak se nesto malo saznalo, nekih par, mozda bitnih a mozda i nebitnih informacija, ali nekome, u nekim okolnostima, mogu biti, mozda, od koristi, a to je pravi pogodak foruma..
Inace se mozemo zacauriti, zatvoriti krug informacija, placati usluge servisima...i biti nezainteresovan za tehniku...ili forume.
[ Nemanja @ 03.03.2014. 20:03 ] @
Ne treba slepo verovati majstorima, ali nekada rizik majstorisanja prevazilazi mogucu ustedu u novcu i vremenu. Narocito kada je rec o o novom i skupom automobilu.
[ Lavlja_Jazbina @ 03.03.2014. 20:09 ] @
Vladd..kad vec pomenu rdju na diskovima koja za 20 dana mogu biti i o.5mm.Koliko bi bilo za 6meseci ili godinu dana stajanja,uzevsi u obzir
da je u tom slucaju 4 godisnja doba?
[ vladd @ 03.03.2014. 21:43 ] @
Najduze sto sam "drzao" VW diskove van upotrebe je 6 meseci, ali sam skidao tockove, skidao rdju grebanjem, napravio sam pribor od lista siroke testere(masinska, ne za drvo, kao dvostrani saber), skinuo nesto preko mm debeli sloj rdje, a zatim mesinganom cetkom odradio finije ciscenje.
Naravno, provera kretanja kljesta, podmazivao sam stiftove na zadnjima, i zamenio sajle rucne, lose je (fabricki)postavljena, pa je na proslogodisnjem snegu(i ledu) ostecena izolacija i sajla je zardjala.
Dodao povratne opruge, i uglancao kljesta, dobra je siva nijansa aluminijuma, ne mora da se farba..
Kada se sve ocisti, pregleda, podmaze, kasniji sitniji slojevi oksida nisu vazni(ili problematicni), skinu se nakon par km voznje..
Ostalo mi je jos 1-2mm diskova za arcenje, pa slede zamene..
Da dodam, koristim TRW plocice, pokazale su se odlicno...
[ Branko Santo @ 04.03.2014. 06:19 ] @
Citat: vladd:
Ipak se nesto malo saznalo, nekih par, mozda bitnih a mozda i nebitnih informacija, ali nekome, u nekim okolnostima, mogu biti, mozda, od koristi, a to je pravi pogodak foruma..
Inace se mozemo zacauriti, zatvoriti krug informacija, placati usluge servisima...i biti nezainteresovan za tehniku...ili forume.
Ovo je bio upravo i razlog zasto sam pitao na forumu. Ja sam laik za kola ali me interesuje sta se desava i sta moze da se desi, u servisu cu dobiti verovatno vrlo sturo objasnjenje ali sada ja mogu njih da preispitam do detalja sta je tu "zaribalo" i naravno vratim se sa odgovorom :)
Pa dok nisam seo da citam AutoZone (i ostale izvore) moje znanje o kolima je bilo 4 tocka i volan. :D
[ Branko Santo @ 14.03.2014. 23:06 ] @
Desio se i moj odlazak kod "majstora" :)
Po opisanim simptomima sumnjalo se (ko i strucnjaci na forumu) na rdju ili kamencic neki. Ispostavilo se da je rdja na zadnjem desnom tocku i da su to bez ikakvih problema ocistili i sredili.
Moram priznati da sam malo razocaran da tako nesto bezveze jos nije prevazidjeno u dizajnu.
[ vladd @ 15.03.2014. 08:38 ] @
Jeste prevazidjeno u "dizajnu", odnosno u strukturi materijala, u vise "stepenika", ali taj "prevazilaz" neces dobiti kod VW-a za te pare..
U toj "poziciji", potpuno se moze staviti znak jednakosti izmedju keca(zastave 101, za mladje ) i VW-a..
[ Cezar Corolla @ 15.03.2014. 09:33 ] @
Vidjao sam ja i mnogo zesce aute da im zardjaju diskovi nakon stajanja. A8 recimo, pre par godina. Stara osmica.
[ vladd @ 15.03.2014. 10:52 ] @
Greska je u nazivu "zesci", koje balkanci pripisuju "njemackim dizlima". Automobili i za igranku i za plug
Kod mitsubishija, kojeg sam drzao na parkingu do prodaje, nakon nekoliko meseci je bio tanak sloj rdje, kao na VW-u posle tri-cetiri dana.
Razlicit materijal diskova. Jedna "filozofija" ide na jeftine materijala i na ceste zamene, a druga n kvalitetnije materijale i redje zamene.
Svaka ima svoje prednosti, osim ako se ne pretera u stednji...
[ Zarko Silic @ 15.03.2014. 11:07 ] @
Normalna je pojava da kocnice ne rade propisno nakon duzeg mirovanja. Narocito je nepovoljno ako se prethodno vozilo po soli.
[ Cezar Corolla @ 15.03.2014. 13:53 ] @
Citat: vladd:
Greska je u nazivu "zesci", koje balkanci pripisuju "njemackim dizlima". Automobili i za igranku i za plug:)
Kod mitsubishija, kojeg sam drzao na parkingu do prodaje, nakon nekoliko meseci je bio tanak sloj rdje, kao na VW-u posle tri-cetiri dana.
Razlicit materijal diskova. Jedna "filozofija" ide na jeftine materijala i na ceste zamene, a druga n kvalitetnije materijale i redje zamene.
Svaka ima svoje prednosti, osim ako se ne pretera u stednji...
Sam auto, koji sam naveo, jeste zesci. A nisam mislio da su i svi materijali na njemu zesci. Sto sam bas i rekao u prethodnom postu.
Rdjanje diskova je vrlo uobucajena pojava kod duzeg stajanja i ja na to ne gledam kao na velik problem. Nisu diskovi jedino sto pati od stajanja, samo se najpre vidi, kad pocnes voziti.
[ Branko Santo @ 15.03.2014. 14:06 ] @
Zar je dve nedelje do tipa -5 spoljne temperature "duzi period"?
Cesi sipaju soli revnosno ali posto nije bilo ne znam kakvog leda i snega ne bih rekao da je bas ogromna kolicina soli bila prisutna.
[ Cezar Corolla @ 15.03.2014. 14:46 ] @
U tvom slucaju je so presudna, a ne vremenski period.
[ Zarko Silic @ 15.03.2014. 17:04 ] @
Ako si negde naneo blata onda je normalno sto zapinje kada se smrzne. Felne se trebaju cesce kontrolisati sa unutrasnje strane ako se vozi po mockavici.
Nije lose nakon zime provozati auto po jacoj kisi ako se ukaze prilika.
[ etjen @ 15.03.2014. 17:50 ] @
ili ga odvesti na pošteno pranje (ili oprati sam-još bolje)
[ Branko Santo @ 15.03.2014. 22:23 ] @
Ima sve to logike :) Nisam ga prao (sto rucno sto masinski) celu zimu ali sam ga vozao po ozbiljnoj kisi vise puta.
Za blato sumnjam jer nisam vam asfalta nigde isao.
Hvala svima na idejama, eto naucih jos jednu (ili vise) stvar o kolima :)
[ vladd @ 16.03.2014. 14:23 ] @
Nemoj da ga peres i puskiras, da se ne napravi jos veci belaj.
Mozes da ga rasturis i repariras, pazljivo ocistis, podmazes, ili odvezes u servis, ali pranje pod pritiskom(tzv"puskiranje") izbegavaj.
Mlaz vode moze da pomeri zaptivne gume, i da se zavuce voda tamo gde ne treba, da ostavi otvorena "vrata" za prljavstine i soli. A tada sledi tezi kvar.
Na tom vozilu je sekcija disk-plocice diska u pravom smislu potrosni materijal. Nakon nekog vremena je neophodna zamena i diska, tako da neotpornost materijala na koroziju i nije vazna, ali je nekomforna..i deluje ruzno, kao i svako jeftino resenje.
Ali je bolje(i ne puno skuplje) u kracim vremenskim intervalima menjati dislpve, bar su nakon zamene NOVI.
I postoji skupa, aftermarket opcija, zamene kocionih sistema, ili samo diskova gde je korozija manje izrazena, u duzem periodu.
I postoje keramicke varijante...da li su za preporuku-nisu, ali kome bas bas smeta "korozija".. i svrbe ga pare..eto "resenja"..
[ Branko Santo @ 16.03.2014. 19:12 ] @
Znas kako Vladd nisam mu nista radio, odvezao u servis oni sredili i jos samoinicijativno oprali za celih 30e.
Nemam sta da se zalim :D
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|