[ Horvat I @ 05.03.2014. 11:18 ] @
Daewo Matiz kad motor ne radi 10ak sati kod palenja obilato dimi, plavičasto (ulje) kasnije prestane.
Počelo je 2. dan po zameni filtera i ulja.
Nakon par sati od gašenja se ne primećuje.
Ni kod naglog dodavanja gasa.
[ botr @ 05.03.2014. 12:03 ] @
Verovatno gumice ventila.
[ Joker @ 05.03.2014. 13:26 ] @
Da li je i prethodna promena ulja rađena kod tebe ili bivšeg vlasnika?
[ Java Beograd @ 05.03.2014. 13:52 ] @
Ne vidim ikakvu vezu sa zamenom ulja i filtera.
[ Joker @ 05.03.2014. 14:42 ] @
Svakakva ulja i dodatke u ulje su preprodavci znali sipati u motor da ne puši i ne troši ulje, pa kad staviš normalno ulje dolazi do povećane potrošnje ulja i plavičastog dima.
[ pajapop @ 05.03.2014. 18:05 ] @
Citat:
Horvat I:
Daewo Matiz kad motor ne radi 10ak sati kod palenja obilato dimi, plavičasto (ulje) kasnije prestane.
Počelo je 2. dan po zameni filtera i ulja.
Nakon par sati od gašenja se ne primećuje.
Ni kod naglog dodavanja gasa.

Meni ovo lici da ce uskoro morati "generalka" da se radi, u najboljem slucaju samo gumice i ventili...Mora se izmeriti kompresija da bi se utvrdilo pravo stanje motora.
[ Horvat I @ 05.03.2014. 19:21 ] @
Citat:
Joker:
Svakakva ulja i dodatke u ulje su preprodavci znali sipati u motor da ne puši i ne troši ulje, pa kad staviš normalno ulje dolazi do povećane potrošnje ulja i plavičastog dima.

Tih lepkova sa ulje se i ja pribojavam jer sam pun pimpek sitnica već pronašao.(Cura sama kupovala da joj matori ne kvari poso)
Antifriz bio sav zarđao, morao sam ispirati, pomalo klizi kvačilo struja ko da je mesar popravljao...
[ gti2 @ 05.03.2014. 21:18 ] @
Obrati paznju kad sa zagrejanim motorom stanes na crveno (rad na leru),da li baci oblak dima kad kreces? Ne mora biti semafor,zagrej ga u voznji pa ga ostavi par minuta da radi u leru i onda daj gas.
[ Cezar Corolla @ 05.03.2014. 21:19 ] @
Ako je samo pri prvom paljenju, najpre da ce biti samo gumice ventila. Verovatno je bio sipan neki aditiv i drugacije ulje, pa do sada nije dimio. Kad si sipao drugo ulje, bez aditiva, odmah je redje i lako curi pored gumica i vodjica ventila.
Najbolje bi bilo skinuti glavu i uraditi kompletnu masinsku obradu.
Izmeri kompresiju pre svega, ali ako ne dimi kad vozis, verovatno je kompresija OK.
[ kristina990 @ 05.03.2014. 22:21 ] @
pitanje je šta je od ulja stavljeno,ima dosta falša ...neki nisotec ili lukoil 10w40 bi razjasnio situaciju,ako i dalje ima problem,tek tad bi išao na bilo kakvu intervenciju....ovim šelovima i castrolima itd ne verujem....
[ Horvat I @ 06.03.2014. 07:19 ] @
Izključivo 1. paljenje (juče i danas čak ni tad) kad potroši više ne mogu izazvati.
Ulje je ENEOS Premium 10W40 Synthetic
-------------------------------------------
Dal postoji greška sistema?
Nakon učitavanja fotke dobijem upozorenje
ERROR - GREŠKA!
Morate izabrati fajl za upload.
[ kristina990 @ 06.03.2014. 10:50 ] @
taj eneos je imao ranije kad sam gledao smešnu cenu,bio jeftiniji od lukoila,tako da mi nije ubedljiv...
jesi li probao da malo provezeš kola u cugu nekih 100 km,malo da ga zagreješ,produvaš kad motor postigne radnu temperaturu...
[ Horvat I @ 06.03.2014. 12:30 ] @
cena i nije smešna 522din.
Seleniju trube da ima falš.
[ cozmo_im @ 06.03.2014. 15:08 ] @
To je cena i NISOTEC ulja 10W40. Nesto mi to niska cena za polusintetiku Eneos.
[ pajapop @ 06.03.2014. 18:06 ] @

Kao prvo...treba auto malo provozati i videti da li trosi ulje. Ako trosi, pozabaviti se time, merenje komresije i slicno... Ako ne trosi, verovatno ubrizgivaci propustaju. Ako ne gresim, on ima ubrizgavanje goriva? Ako ima ubrizgavanje, kad se ugasi motor, u cevima ostaje gorivo koje je pod pritiskom, ne kao kad pumpa potiskuje, ali pod nekim manjim pritiskom sigurno ostaje.. Ubrizgivac propusta, i puni cilindar gorivom...Kad se upali, sagoreva to gorivo i to je sad bogata smesa i ona sagoreva.
[ botr @ 06.03.2014. 20:34 ] @
Ma kavi niska cena. Ok je cena. Tu su negde i Elf i Mobil.
[ Horvat I @ 06.03.2014. 21:12 ] @
Citat:
pajapop:

Kao prvo...treba auto malo provozati i videti da li trosi ulje. Ako trosi, pozabaviti se time, merenje komresije i slicno... Ako ne trosi, verovatno ubrizgivaci propustaju. Ako ne gresim, on ima ubrizgavanje goriva? Ako ima ubrizgavanje, kad se ugasi motor, u cevima ostaje gorivo koje je pod pritiskom, ne kao kad pumpa potiskuje, ali pod nekim manjim pritiskom sigurno ostaje.. Ubrizgivac propusta, i puni cilindar gorivom...Kad se upali, sagoreva to gorivo i to je sad bogata smesa i ona sagoreva:).


Da ima brizgaljke, al dim je od ulja, miris kao APN kad se razrađuje.
Otići ću da se prekontroliše kompresija, otvori ventila, predpaljenje jer su svećice i auspuh crni.
Sumnjiv mi je i termostat, jer u posudi odmah okreće vodu.
Doduše i stari antifriz je bio prljav (rđa) pa sam uzpirao sistem pre nalivanja novog.
[ botr @ 06.03.2014. 21:30 ] @
Normalno da rashladna tecnost krene da cirkulise odmah. Ona u sustini i cirkulise odmah s tim da dok ne otvori termostat ona cirkulise kracim putem, a kad otvori ide i kroz hladnjak.
[ Horvat I @ 07.03.2014. 15:30 ] @
Termostat je u redu. Hladnjak se odjednom ugrije kad motor ugrije.
Automehaničar u firmi mi je preporučio da nediram jer je manja vrednost potrošenog ulja od skidanja glave motora.
[ deki111 @ 07.03.2014. 15:58 ] @
Redovno proveravaj nivo ulja u motoru, jer je vrednost motora veća od cene skidanja glave motora.
[ Horvat I @ 07.03.2014. 19:07 ] @
Kontrola tečnosti, svetala, guma, proba kočnica do zaustavljanja mi je obred pred polazak.