Opel ili pod jos jednom verzijom Vauxhall ocito da ima trzisne probleme da opstane u nekoj zamisli proizvodnje.
Od starog renomea su gotovo sve pogubili, a da li je proizvod iz "njemacke" to vise nema puno veze sa nekim kvalitetom, razvojem, ili slicnim stereotipima formiranim u nekim sredinama.
Nemacki automobili su forma marketinga, razvoj im je spor i nedorecen(okrenut birokratiji i pojeftinjenju investmenta i proizvodnje), ali uspeh na trzistu prave marketingom i ogromnim uplivom DRZAVE, i to ne samo prosto finansijskim injekcijama, vec i strateskim odlukama. Iza svakog poteza VW koncerna, maksimalno stoji drzavna politika...
I tu je najveca razlika izmedju doticne "privatne" korporacije, i mnogih svetskih poprilicno privatnih, sa boljim razvojem, ali i sa ambijentalnim problemima, odnosno odsustvo sluha drzave za doticne korporacije, i njihov ambijent poslovanja.
Opel sada pokusava da proizvodi automobile po solidnijem "americko-istocnom" konceptu, i sirina palete, koncept, cena i kvalitet recimo Insignije, predstavlja pomak u filozofiji, velikog sedana za male pare.
Tako i Mokka, u klasi "street SUV", predstavlja specificno vozilo, koje se oslanja na udobnost, ekonomiju, potreban set opreme i bezbednosnih detalja, ali ponovo sa konkurentnom cenom..naravno, bez pretenzija da u nekim detaljima budu "naj" u klasi, vec da ponude pristojno vozilo u konkurenciji.
Jedan pristojan proizvod, sa paletom podvoza i motora, koji je "okrenut" urbanom kupcu, sa konfornim povoljnostima tipa garancije 100000 milja, u nekim opcijama, sto je recimo za EU propise prakticno "radni vek" (projektovani) proizvoda.
I to nisu mali benefiti, za nekoga ko se odluci za neko vozilo iz palete, ako je to ono sto se bas hoce(iskreno prema sebi i potrebama, a ne da sluzi kao "pozicija u mahali", potreba popravljanja statusa nabavkom "ostrih" vozila
), bez "pritajenih" wanabe zelja..