[ pero_brzi @ 27.03.2014. 11:22 ] @
Opel Moka me je odusevio vizuelno i onako na prvu loptu on je na trzistu vec dve godine.
Pa ce vec od seledece moci da se verovatno nadje i polovna varijanta, posto vecini nas je dosta skupo kao novo.
Vidim da je najaci u zapoadnoj evropi posebno engleska i skandinavske zemlje znaci gde je najvisi standard gde je potukao konkurenciju skroz.
Zanima me da li on moze uz krovni kofer u potpunosti da zameni karavan iz C segmenta.
Govorim u svoje ime jer imam troje dece od kojih dvoje male u decijim sedistima i treba da razmisljam na duze staze
ne samo na varijantu emocija.
[ pero_brzi @ 15.04.2014. 08:25 ] @
Nije zanimljiva tema na ovom forumu, ali ipak da dodamo jos ponesto

http://vesti.mojauto.rs/Aktuel...sa-pogonom-na-sva-cetiri-tocka

Da li je to opel upao u premium segment vidim da insigniu porede sa Audijem
[ Zarko Silic @ 15.04.2014. 10:18 ] @
Na osnovu onoga sto je ponudio trzistu u poslednje 2 decenije, moze se zakljuciti da su Opelove ambicije podosta daleko od premium segmenta.

Opel spada u retke proizvodjace automobila (mozda i jedini) koji je za relativno kratko vreme izgubio svoj identitet. Trenutno pokusavaju to da povrate, ali je to danas, u eri opste globalizacije, vrlo tesko postici.

Izlet u prazno Opelu zapocinje pocetkom devedesetih, otprilike sa krizom na Balkanu, mada sa tim nema nikakve veze, i traje do dan danas.

Neki analiticari smatraju da je tome uzrocnik tvrda i neodgovorna GM-ova politika sto nije daleko od istine.

Glavni adut Opela jesto to da je on nemacki proizvod, a da njega nema, odavno ne bi bilo ni Opela. Desilo bi se isto ono sto se dogodilo svim engleskim, svim svedskim i vecini italijanskih proizvodjaca automobila, odnosno ono sto se sprema i PSA grupaciji.



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 15.04.2014. u 11:42 GMT+1]
[ pero_brzi @ 15.04.2014. 19:29 ] @
Mislim ipak da je Gm njega i ocuvao mnogo vise nego unazadio, sama cinjenica da je prosao krizu, da je bio sam
mozda bi nesto, djaba bi mu bilo sto je nemac, da amer nije dao pare a pitanje je sa cijim parama je i
nemacka auto industrija napravljena u danasnjem obliku-setite se da su postojali marshalovi fondovi koji su podigli Nemacku industriju na noge.
Da ne idemo sa teme previse u istoriju, mene ovde najvise zbunjuje postojanje kod Opela trenutno toliko modela
izmedju tih mpv, suv, krosover, mini crosover segmenata.
Mislim, cujem da ce u Evropi ukinuti Shevrolet, sto je ok jer ima dosta modela koji se preklapaju sa Opelom a to bas i nema smisla, a Chevrolet sam po sebi nije marka jeftinih automobila- mislim na americki Chevrolet, barem je tako bilo kad je moj komsija dosao iz Amerike pre jedno 30 godina.

Ali oni sada bez Chev imaju Merivu,Zafiru,Moku, Antaru -bas previse barem je jedan suvisan.



[ vladd @ 16.04.2014. 14:52 ] @
Opel ili pod jos jednom verzijom Vauxhall ocito da ima trzisne probleme da opstane u nekoj zamisli proizvodnje.

Od starog renomea su gotovo sve pogubili, a da li je proizvod iz "njemacke" to vise nema puno veze sa nekim kvalitetom, razvojem, ili slicnim stereotipima formiranim u nekim sredinama.

Nemacki automobili su forma marketinga, razvoj im je spor i nedorecen(okrenut birokratiji i pojeftinjenju investmenta i proizvodnje), ali uspeh na trzistu prave marketingom i ogromnim uplivom DRZAVE, i to ne samo prosto finansijskim injekcijama, vec i strateskim odlukama. Iza svakog poteza VW koncerna, maksimalno stoji drzavna politika...

I tu je najveca razlika izmedju doticne "privatne" korporacije, i mnogih svetskih poprilicno privatnih, sa boljim razvojem, ali i sa ambijentalnim problemima, odnosno odsustvo sluha drzave za doticne korporacije, i njihov ambijent poslovanja.

Opel sada pokusava da proizvodi automobile po solidnijem "americko-istocnom" konceptu, i sirina palete, koncept, cena i kvalitet recimo Insignije, predstavlja pomak u filozofiji, velikog sedana za male pare.

Tako i Mokka, u klasi "street SUV", predstavlja specificno vozilo, koje se oslanja na udobnost, ekonomiju, potreban set opreme i bezbednosnih detalja, ali ponovo sa konkurentnom cenom..naravno, bez pretenzija da u nekim detaljima budu "naj" u klasi, vec da ponude pristojno vozilo u konkurenciji.

Jedan pristojan proizvod, sa paletom podvoza i motora, koji je "okrenut" urbanom kupcu, sa konfornim povoljnostima tipa garancije 100000 milja, u nekim opcijama, sto je recimo za EU propise prakticno "radni vek" (projektovani) proizvoda.

I to nisu mali benefiti, za nekoga ko se odluci za neko vozilo iz palete, ako je to ono sto se bas hoce(iskreno prema sebi i potrebama, a ne da sluzi kao "pozicija u mahali", potreba popravljanja statusa nabavkom "ostrih" vozila), bez "pritajenih" wanabe zelja..