[ mmix @ 04.04.2014. 10:01 ] @
Prs'o mi je ventil na senzorima na C5. Od vremeskih uslova valjda, zavukla se prlajvstina, vlaga, korozija i od pritiska je pukla matica koja drzi ventil (vidi sliku). Ludu srecu smo imali sto nismo izginuli jer je guma ispustila sav pritisak posle par sekundi.
Posto je i druga bila pred pucanjem isto i nju sam zamenio za obican ventil. na prednjim tockovima su matice jos OK, ali i to je samo pitanje vremena.



E sad, narucio sam iz UK set cetiri nova zavrsetka (sam ventil se odvaja od senzora i moze da se menja bez da se menja ceo senzor) i uskoro treba da ih namontiram umesto postojecih. Posto je, koliko sam skapirao, ovo boljka francuza sa senzorima, da li postoji neki nacin da se produi zivotni vek (postojece su dakle propale posle 4 godine). Da li vredi namazati spoljni navoj ventila pre zavrtanja matice? Cime?

Svaki savet dobrodosao.
[ Lavlja_Jazbina @ 04.04.2014. 13:44 ] @
Hoces francuza,pa e to ti.:).Jedino sto mi pada napamet je lak odnosno tecnost za laminaciju folija za brendiranje
vozila.5 god.garancije.Sve ostalo ce se skidati pri puskiranju u perionici ako se radi o nekoj masti.
Ovo sada prvi put cujem od tebe,niko nije imao problema sem onih koji su bili kod neupucenih vulkanizera i sekli te ventile misleci da su std.

p.s.Posto kazes da je to boljka sledeci put RUN FLAT guma.
[ mmix @ 04.04.2014. 15:39 ] @
Pa nakon gumi defekta (ja nisam odmah ni skapirao sta se desilo) svratio sam kod vulkanizera u Sevojnu i covek mi pokazao o cemu se radi. Pokazao mi je odmah i na drugoj gumi, znaci samo smo noktom potkacili maticu koja j vec naprsla i ona se raspala na tocku. Po njegovim recima to je problem sa svim francuzima sa senzorima, uzimajuci u obzir da ti nastavi nemaju kod nas da se nadju ljudi uglavnom nakon toga skidaju senzorske ventile i stavljaju obicne. Ja medjutim ne mogu da vozim kola na kojima stalno svetli "Service" lampica pa tako, eBay je moj prijatelj.

4x TPMS Tyre Pressure Sensor Valve Repair Kit Peugeot 407 607 807 Citroen C4 C5

Nije meni to toliko sto treba da se menja na 3-4 godine. To je 50e svake tri godine, nije strasno. Nego sto ja nisam imao pojma da je to boljka.
[ cika dacha @ 04.04.2014. 20:24 ] @
mmix@ jel tvoj c5 ima hidrauliku ili je obicno vesanje?
[ mmix @ 04.04.2014. 22:02 ] @
Ja koliko znam svi C5 imaju hidrauliku. Pa i moj.
[ vladd @ 06.04.2014. 15:47 ] @
"Bakarna" pasta, ili aluminijumska, uglavnom iz grupe "anti seize", koje sprecavaju koroziju i smanjuju mogucnost matice da "zapekne", odnosno zavari se oksidom ili prljavstinom.
[ cika dacha @ 06.04.2014. 18:59 ] @
mmix@ od novog modela nemaju svi! ima opcija biranja! e posto tvoj ima hidrauliku budi bez brige cak i da ti guma totalno pukne na normalnim brzinama, nece ti se nista desiti! ipak je to citroen usavrsio!
[ skocimish @ 06.04.2014. 22:01 ] @
@mmix, ukoliko u vozilu imaš tastere kao na donjem delu ove slike, imaš i hidrauliku.

[ mmix @ 06.04.2014. 22:41 ] @
Hehe, ne trebaju meni ti tasteri da bi znao, dovoljno mi je bilo 500e za popravku hidroactive3 cilindara u prednjem vesanju

Ne, ozbiljno, sem toga, vidi se odmah koje je vesanje kad podignes haubu. Hidro vesanje ima azotne kompenzacione "bombe" iznad tela cilindra, ne mozes ih promasiti:




Citat:
cika dacha: mmix@ od novog modela nemaju svi! ima opcija biranja! e posto tvoj ima hidrauliku budi bez brige cak i da ti guma totalno pukne na normalnim brzinama, nece ti se nista desiti! ipak je to citroen usavrsio!


Pazi stvarno, ja sam bio ubedjen da su svi HydroActive III.

[ cika dacha @ 06.04.2014. 23:24 ] @
mmix@ de reci mi jesi li zadovoljan udobnoscu na Srpskim drumovima ?

da imaju modeli bez ali su veoma retki!
[ mmix @ 07.04.2014. 12:08 ] @
Udobnost je prva liga, ne samo na nasim putevima, vec i na makedonskim

Proslog leta kad sam isao u Grcku, onaj razvaljeni deo autputa kroz Makedoniju nisam ni osetio. Obilazio sam bez pardona mnogo jace automobile koji su morali da uspore na 100 i manje, dok mi sa druge strane nismo ni osetili put. U Srbiji isto, ne racunajuci udarne rupe naravno. Mada i tu nema tumbanja u kolima, samo mi haba vesanje

Auto je veliki i tezak (1.6t) i ekstremno je stabilan na putu, iako to ide po cenu ubrzanja u odnosu na laksi auto iste snage. Kad je bila kosava jesenas, samo sam prebacio vesanje u Sport mode i vesanje se ukrutilo i skoro potpuno eliminisalo udare bocnih vetrova, naravno po cenu udobnosti samog puta (sto je realan problem na ovim nasim vojvodjanskim putevima). On inace sam prebacuje u sport mode kad uslovi voznje to zahtevaju (npr kad uletis u kruzni tok), taj deo ga cini Hydractive III+ umesto III. Cornering je neverovatan i bolji nego na mnogo laksim vozilima.

Sad ga ne bih menjao ni za sta. Jg, skuplji je za odrzavanje, ali klasa je klasa.
[ cika dacha @ 07.04.2014. 12:39 ] @
mmix@

drago mi je da si zadovoljan i nek te odlicno sluzi pa za 3-4 god da se ponovis ;-)

[ mmix @ 11.04.2014. 11:41 ] @
Citat:
vladd: "Bakarna" pasta, ili aluminijumska, uglavnom iz grupe "anti seize", koje sprecavaju koroziju i smanjuju mogucnost matice da "zapekne", odnosno zavari se oksidom ili prljavstinom.


Hvala na savetu! :)

Nabavio sam Wurth-ov AL1100. Dobra stvar je sto mogu da ga koristim i na glavcini da sprecim da zapekne za alufelnu...

Da ne prevodim, koga interesuje tu je google translate:

AL1100 Aluminum Paste provides protection as a high temperature antiseize and extreme pressure lubricant. It stops corrosion, galling and seizure between metal parts. AL1100 Aluminum Paste performs to +1100C and is a smooth, nonseparating formula consisting of a lithium soap thickened grease into which is compounded very fine flaked copper, aluminum as well as graphite lubricants and corrosion fighting inhibitors. This high performance grease and solid additives provide extreme pressure lubricating properties that prevent galling and cold welding and at the same time prevent water wash out and galvanic pitting from electrolysis of road salt, acid rain or salt water.

AL1100 Aluminum Paste is nonhardening and has exceptional thermal stability. The particles present are inert and will not evaporate at extreme temperatures and their heat resistant qualities will prevent carbon fusion and seizure at temperatures approaching 1100C. This anti-seize compound does not contain lead, molybdenum disulfate or halogen compounds.

Features
• Keeps parts working longer with less wear
• Minimizes parts replacement costs
• Enables faster disassembly when repairs are needed - even after exposure to high temperatures
• Protects against carbon fusion
• Resists alkaline solutions, most chemical and acid vapors, road salt, steam, salt water and iodized water
• Prevents galling on steel to stainless steel, titanium, magnesium and other hard metals


[Ovu poruku je menjao mmix dana 11.04.2014. u 12:51 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 11.04.2014. 16:10 ] @
Pa VLADD bi mogao da objasni sam hemijski proces ( da li se sjedinjuje sa aluminijumom) tog preparata.
Felna na pranju je bas onako fokusirana da se riba sa sundjerom zbog prljavstine.Mene licno zanima.
[ mmix @ 11.04.2014. 16:26 ] @
Ja koliko sam razumeo iz razgovora sa prodavcem, perparat je inertan i nece se vezati. I da je veoma otporan na pranje cak i na otvorenim povrsinama, a kamoli u navoju matice. Videcemo.

Inae, malo sam posle prckao po YT za AL1100. Ima nekih prilicno neverovatnih primena

[ Lavlja_Jazbina @ 11.04.2014. 16:42 ] @
Interesantan klip pa me potsetio na prezentaciju zene iz jedne firme pre 8-9 godina stim sto je ona na tom savijenom srafu odvrtala maticu.
Isto je imala sprej koji je prskla na otvore busilice i gurnula je u kofu vode,naravno upaljenu.Onda je uzela busilicu iz te radionice i to ponovila.
Ima ti hemijskih zezalica dosta,ovo sa klipa je dobro.
[ vladd @ 12.04.2014. 10:46 ] @
Ja koristim MOLYKOTE HSC plus, "bakarnu" pastu.

Za potrebe srafova na glavcinama, spoj prstena na glavcini i otvora felne, i svih delica(bas da ne umacem ceo doni postroj) koji su izlozeni temperaturi i koroziji. Npr paknova, narocito samostelujucih, kod caure oslonca...

Princip rada je "dvofazni", do 150C sluzi kao mazivo odredjenog tipa, sastoji se od mineralnog ulja, veziva(urea), ucvrscivac i metalnog praha visoke koncentracije, dok na visim temperaturama sagori mineralno ulje i urea i ostaje samo prevlaka metalnog praha, u ovom slucaju bakra...

http://www.dowcorning.com/appl...&type=MATL&Country=CHN
[ mmix @ 29.04.2014. 20:05 ] @
Ok, zamena obavljena, hod matice zasticen sa AL1100, kao i glavcina i kontaktne tacke sa felnom. Umzao sam se do lakata, al sam odradio
[ vladd @ 29.04.2014. 21:32 ] @

Umazivanje nisam spominjao, to mora da se dozivi
Sada si metalizovan, kao robokap, dok sam ja imao divnu "bakarnu" boju..ambre solaire
[ bakara @ 29.04.2014. 22:45 ] @
Citat:
mmix:
Ja koliko sam razumeo iz razgovora sa prodavcem, perparat je inertan i nece se vezati. I da je veoma otporan na pranje cak i na otvorenim povrsinama, a kamoli u navoju matice. Videcemo.

Inae, malo sam posle prckao po YT za AL1100. Ima nekih prilicno neverovatnih primena


U bre...sta je ovo, pa ima i magicna svojstva?
[ vladd @ 30.04.2014. 13:03 ] @
Ma jok, nije bas uvek tako svemoguc, malo je "trik" filmic.

Sprej je mazalo i to dobro, zastita od korozije i stroke. Ovaj sraf je slabije cvrstoce od matice, pa je matica mogla da "popravi" odnosno proreze navoj preko ostecenja. Kao podmazana nareznica. Sto je kod vozila problematicno, i navoj i matica su visoke cvrstoce..pa se uzajamno "napadaju".

I druga stvar, sto je otporan na visoke temperature, pa je idealan za srafove izduvne grane, bilo kog motora. 1100 je daleko iznad "crvenog" metala, gotovo belo usijanje, malo pred topljenje celika..koji je i prestao da bude celik...