[ Lala 021 @ 23.04.2014. 09:48 ] @
Posle nekoliko dana, parkiran 101 isprazni accu, merenjem struje, trosi cca 0.3A. Vadjenjem jednog od osiguraca (ne radi sirena) prestaje potrosnja
[ vladd @ 23.04.2014. 11:06 ] @
Losa instalacija. Neki kabal je negde prikljesten, ili se kolo(novo, nastalo prikljestenjem) zatvara preko vecih potrosaca, ne uzrokujuci direktno pregorevanje osiguraca, vec poprilicno visoku potrosnju, nakon iskljucenja kontakta.

Kvar se moze traziti u zoni volana(klizni prekidaci ablenda, taster sirene), guzvi kablova iza instrument table, zoni prolaska kablova iz kabine prema motorskom prostoru.

[ Lavlja_Jazbina @ 23.04.2014. 14:43 ] @
300mA je mnogo.5 dana i ode acu,nego da li postoji sansa da sirena bez obzira sto ne daje zvucni

signal bude u spoju i tako izvlaci struju?
[ pajapop @ 23.04.2014. 15:24 ] @

Sirena ima oko 50W, sto znaci da trosi 50/12 = 4,1A. Znaci da 0.3A nije dovoljno za njen rad , suvise je veliki pad napona. Medjutim, to je ne dozvoljivo da vuce struju kad ne radi. Problem je u sireni, to jest proboju namotaja u njoj. KOd 101, sirena se najcesce povezuje direktan + na sirenu, a sa drugog kontakta - na prekidac na volanu. Kako je sirena pod stalnim naponom, a ima proboj, dolazi do odvlacenja struje i praznjenja akumulatora, a to ipak nije dovoljno da bi ona radila. Kad bi se problem intevizirao, ona bi pocela da radi "samo od sebe". Treba samo zameniti sirenu, jer ona nije predvidjena za popravku. Ili...mogao bi problem trenutno da se prevazidje ugradnjom tropolnog releja za sirenu, ali to je krpacina i kratkotrajno resenje jer je sirena pred pucanjem.
[ veselinovic @ 23.04.2014. 17:05 ] @
Obicno se radio kaci na taj osigurac.
Postoje neki modeli CD-a koji znaju da vuku tako nenormalnu struju.
[ edi maj @ 23.04.2014. 18:52 ] @
Sličan problem imao je moj prijatelj na Yugu. Kvar smo našli na sijalici iznad vrata za osvjetljenje unutrašnjosti koja nije svijetlila a vukla je struju. U usputstvu za keca stoji da su na istom osiguraču sirena i "sijalice za osvjetljenje prednjeg dijela vozila" pa ne znam da li je to ona pored retrovizora ili iznad vrata.
Sirenu ćeš lako eliminisati, skini žicu s nje i vidjećeš hoće li prestati vući ili ne. Ako nije do sirene pogledaj ova unutrašnja svjetla, pogotovo ako imaju oni prekidači na njima, brzo ćeš doći do rješenja.

[Ovu poruku je menjao edi maj dana 23.04.2014. u 21:08 GMT+1]
[ ubimestruja @ 23.04.2014. 22:10 ] @
Svetlo u gepeku.
[ dobri nikola @ 30.04.2014. 21:26 ] @
Citat:
pajapop:

Sirena ima oko 50W, sto znaci da trosi 50/12 = 4,1A. Znaci da 0.3A nije dovoljno za njen rad , suvise je veliki pad napona. Medjutim, to je ne dozvoljivo da vuce struju kad ne radi. Problem je u sireni, to jest proboju namotaja u njoj. KOd 101, sirena se najcesce povezuje direktan + na sirenu, a sa drugog kontakta - na prekidac na volanu. Kako je sirena pod stalnim naponom, a ima proboj, dolazi do odvlacenja struje i praznjenja akumulatora, a to ipak nije dovoljno da bi ona radila. Kad bi se problem intevizirao, ona bi pocela da radi "samo od sebe". Treba samo zameniti sirenu, jer ona nije predvidjena za popravku. Ili...mogao bi problem trenutno da se prevazidje ugradnjom tropolnog releja za sirenu, ali to je krpacina i kratkotrajno resenje jer je sirena pred pucanjem. :)




Tvoja konstatacija nije u potpunosti tacna, ovde je dobivena masa velike otpornosti, pa se zato sirena ne moze aktivirati. Netreba da zameni sirenu, nego da pogleda preidac mase sirene na volanu ( on je stalno aktivan ).
[ ubimestruja @ 30.04.2014. 21:59 ] @
Ja još nisam do sad sreo sirenu koja radi, a ima nekontrolisan spoj na masu. Ako je prekidač pod volanom spojen na masu,namotaj u sireni ima max. potrošnju struje-ne znam šta bi moglo da tu struju ograniči na 0,3 A. Drugi osigurač (koji je gazda izvadio), je za sve potrošače koji imaju napon kad je kontakt isključen,znači ili neko kabinsko svetlo gori (a ono u gepeku se ne vidi-ako ga ima),ili je nešto od naknadno ugradjene bele tehnike. Recimo neki pionear ili sonashi radio cd :)
Ali pošto se postavljač teme ne javlja-ili je otklonio kvar,ili se auto do sad zapalio,pu pu daleko bilo!
[ pajapop @ 30.04.2014. 22:57 ] @
[quote]dobri nikola:
Citat:
pajapop:
Tvoja konstatacija nije u potpunosti tacna, ovde je dobivena masa velike otpornosti, pa se zato sirena ne moze aktivirati. Netreba da zameni sirenu, nego da pogleda preidac mase sirene na volanu ( on je stalno aktivan ).


Bice da ni moja ni tvoja konstatacija nisu tacne. POstavljac teme ne kaze da mu ne radi sirena, vec samo konstatuje da prestaje potrosnja kad skine taj osigurac pod kojim je sirena koja tad ne radi. A ja sam to primetio tek kad sam ponovo procitao njegov prvi post. Prvi put sam razumeo da potrosnja prestaje kad skine + sa sirene - sto je moja greska. Skinuvsi osigurac, prestaje rad i potrosnja od svih potrosaca koji su povezani sa tim osiguracem. Koliko se secam, kod 101, sa tog osiguraca koji je pod stalnim +om, vezana je sirena, radio, ventilator hladnjaka, i verovatno grejac zadnjeg stakla (mislim da tu ima i njegov relej). Treba sa doze, da se skida zica po zica, i da se vidi sta se tad iskljucuje kad prestane potrosnja. S obzirom, da se radio povezuje na taj osigurac najverovatnije je da je to od njega, zapravo najverovatnijie od elektricne antene, koja pod stalnim naponom ( ako je ima). U stvari...potrosnja od 0,3A i nije velika, i ne bi tu bilo nikakvih problema, ako je akumulator dovoljno dobar, tj. ako ne gubi svoj kapacitet od starosti. Nije naveden podatak koliko je star akumulator. Ako je stariji od 4g, treba se promeniti. Treba proveriti i kakvo je punjenje, proveriti prvo zategnutost klinastog kaisa, proveriti kleme...A sto se tice moje prve konstatacije, imao sam u praksi da vidim, kad se rasturi sirena kako izgleda namotaj kotve, kad korozija pojede zastitni lak, i kakav dar-mar nastaje...
[ dobri nikola @ 01.05.2014. 11:15 ] @
Imao sam isti slucaj sa odvlacenjem struje na Z. 101. Nalegajuci kontakti u volanu ( opruge ) su se tako postavili da su jedva dodoirivali masu. Sama oksidacija i prljavstina su odradili svoje ( imalo veliki otpor ), da kad izvadim plastiku, nema gubitka struje. A, kad je vratim i pomeram u raznim polozajima ( namerno ), sirena se nekad cuje. A nekad ne, tada sam dobijao da se struja odvlaci sa malom snagom. Problem uspesno resen, ciscenjem kontakata i doterivanjem spojeva.
[ pajapop @ 01.05.2014. 11:57 ] @

Priznajem da u praksi nisam naisao na takav slucaj, ali sa strujom je sve moguce...