|
[ Igor88 @ 06.05.2014. 11:00 ] @
| Može li neko, u kratkim crtama, da objasni (ili uputi na literaturu) princip rada i koje komponente figurišu u preračunavanju potrošnje goriva kod benzinskih vw motora iz doba 1998-2002.
Konkretno, zanima me šta se desi kada putni računar, odnosno dio koji preračunava potrošnju, postane „manje osjetljiv“ pri očitavanju (sporije očitava/prikazuje trenutnu potrošnju već što je to radio prije) i zašto ne prikazuje 0.0 l (povremeno) pri vožnji nizbrdo bez dodavanja gasa (a što bi trebao), odnosno šta bi to mogao biti uzrok za ova dva konkretna slučaja.
Odmah da kažem da preračunavanje potrošnje nije pogrešno (bar ja nisam primjetio), te da se ovo pojavilo kada sam počeo da ganjam gdje to vuče falš vazduh i da peglam loš vakum, jer na leru očitava -0,56 i ide na oko -0,8 na višim obrtajima. |
[ vladd @ 06.05.2014. 15:50 ] @
Najtacnije ocitavanje je sa brizgaljki. Spominjem najtacnije, posto su (uopsteno)moguca indirektna ocitavanja isporuke goriva cilindrima.
Zna se kapacitet brizgaljke, i zna se vreme otvaranja doticne. Taj podatak stize iz mape ECU-a..koja i definise duzinu trajanja otvaranja dizne, u odredjenom rezimu motora.
Mali problem nastaje kod vakuuma i regulatora pritiska goriva, koji za odredjene rezime rada varira, pa jemoguca promenljiva kolicina goriva i istom vremenu otvorenosti, ali je ta greska(merenja ukupne potrosnje) poprilicno mala, iako kumulativna, i najcesce se primeti kod neispravnog rada regulatora pritiska goriva, zavisnog od vakuuma..i sopstvenog opsega regulacije.
Desava se da isto vozilo, ispravno, ima nesto(zanemarljivo) drugacije obracune, posto regulator pritiska ima neku drugacije granice regulacije od regulatora u drugom vozilu.
Uglavnom, sustina je bitna, i dok "rade" brizgaljke, potrosnja ne moze da bude 0.0,
Cesto i kada se promeni nacin voznje, zavisno od mape, moze se dogoditi da ECU odredjuje identicna vremena otvaranja dizni i obracunava istu ili minimalno razlicitu potrosnju, posto je pokazivanje u okviru greske pokazivaca..pokazuju se recimo decilitri(odnosno brojka se menja na vise-manje 0,5dl, tako zaokruzuje displej-racunar), a razlika je u nekoliko mililitara isporucenog goriva u nekom periodu.
Pojedini trip kompjuteri uzimaju jos neke parametre, tipa kolicina goriva u rezervoaru(koja je cesto indikativna i vrlo retko tacna) sto nekada izaziva cudne rezultate na ekranu bord kompjutera.
Sustinski, bitan je kapacitet dizne, koji je uprogramiran u ECU-u, i vreme otvorenosti dizne(koje takodje ECU "zna"), odnosno fragmentarna kolicina goriva isporucena cilindru, pa se fragmenti prosto sabiraju.
P.S.
Drugi problem voluminoznog merenja je sto mi kupujemo gorivo u LITRAMA, na odredjenoj temperaturi, a u rezervoaru dolazi do ekspanzije leti, i blagog zgusnjavanja zimi.
Otprilike nesto manje od 1% na 10C
Po letnjim vrucinama, greska voluminoznog merenja moze da se razlikuje i do 4-6% sto nakon dugih putovanja moze da stvori sliku razlicite potrosnje, kupljene i izmerene, sto svakako obraduje vozaca
[Ovu poruku je menjao vladd dana 06.05.2014. u 17:06 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 06.05.2014. 18:31 ] @
Citat: Igor88:te da se ovo pojavilo kada sam počeo da ganjam gdje to vuče falš vazduh i da peglam loš vakum, jer na leru očitava -0,56 i ide na oko -0,8 na višim obrtajima.
Sta si to poceo da ganjas i sta i kako si to peglao los vakum?
[ Igor88 @ 06.05.2014. 21:20 ] @
@Vladd: thx for the info.
@Žarko: Imao sam (ispostavilo se) problem na crijevu "servo-usisna" sa nepovratim ventilom (pošto je bila (da uprostim) mikro pukotina na plastičnom dijelu (plastična spojnca) na koji se kopča crijevo elektro ventila sekundarnog vazduha), jer se taj plastični dio odlomio kada sam pokušao da skinem staro crijevo.
Inače, imao sam i imam problem sa nemirnim radom motora (peridoično) na leru i lambda (idle) self adaptation (grupa 32 na VCDS measuring blocks) koji ide do -12,5 i više, a koji (prema ross-tech wiki) ukazuje na "falš vazduh", stoga sam krenuo sa izmjenom crijeva i spojnica na svim vakum crijevima.
Pokušavajući da riješim nemiran rad na leru, izmjenjao sam i remontovao/očistio sve što je bilo moguće da se remontuje/zamijeni, ali je nemiran rad i dalje ostao pa sam, idući nekom logikom, zaključio da nema druge opcije već da je u pitanju falš vazduh negdje na usisu (imajući u vidu savjete sa ross-tech).
Mjerio sam vakum i vrijednosti istog su kako sam već i opisao, što ukazuje na falš vazduh negdje na usisu.
Eto "to" sam radio i pokušao da peglam.
Zaboravih da pitam...
Između ostalog sam čistio i dio na usisu označen strelicom i volio bih ako mogu da saznam koja mu je svrha, te da li treba da je prohodan u oba smjera ili samo jednom. Kod mene je prohodno u oba smjera nakon čišćenja carb cleaner-om.
[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 07.05.2014. u 10:14 GMT+1]
[ vladd @ 07.05.2014. 09:56 ] @
JA poznajem dobro lejaut AQY motora, ali ne poznajem detaljan lejaut konkretno u Oktaviji.
Dva creva ulaze u usisnu granu, teoretski, jedno je oduska kartera, koja bi trebalo da ima grejac, a drugo je crevo iz evap kanistera, naravno preko ventila.
Ako je crevo od evap-kanistera(a ide od ventila do usisne grane, ne treba da je prohodno u oba smera, posto se evap ventil povremeno ukljucuje, inace je veci deo vremena zatvoren.
BTW, sto bi se reklo uzgred, kada je vec tema potrosnja, to je JEDINO gorivo koje ulazi u cilindre a ne podleze MERENJU, posto isparenja benzina ulaze direktno u "zonu" usisanog i filtriranog vazduha.
[ Igor88 @ 07.05.2014. 11:41 ] @
Da prijatelju moj, u pravu si, ispratio sam crijevo i ide ispod usisne na sistem crijeva od evap kanistera, a ovaj plastični dio na usisu, po nekoj mojoj logici bi trebao biti samo "priključak" bez nepovratnog ventila, pošto mi je nekako logičnije da bi evap ventil trebao da zatvara/drži, a ne ovaj dio plastike na usisu. Za tu svrhu sam uradio test evap-a i prošao je ok (slika).
Što se tiče mog problema (block 32 na slici) nekako sam uspio da utjeram vrijednost u zadate granice, ali veoma je blizu izlaska iz istih. Negativna vrijednost ukazuje na manjak vazduha i prebogatu smjesu, a što je indikator one greške iz moje druge teme "Fuel Trim too Rich-Bank 1".
FYI...greška se više ne pojavljuje nakon što sam se bacio na peglanje vakuuma na autu (ehhhh, da sam to bar prije znao...).
A evo i layout motora, dosta je slično, pretpostavljam :)
I još nešto, molim te. Da li je TB ugao od 4,3 stepena ok (nakon urađene TB adaptacije)?
Zaboravih reći da se očitavanje potrošnje odmah popeglalo i da je sada toliko osjetljivo da mjeri i male promjene potrošnje (čak u dl), a što prije nije bio slučaj.
[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 07.05.2014. u 13:16 GMT+1]
[ vladd @ 08.05.2014. 19:34 ] @
Ugao senzora 1 je od 0-6 stepeni a dvojke 60-90.
Da li je "dobar", ako je u granicama, zasto ne, ali mislim da bi bilo potrebno i ocitavanje MAF-a, za puno razjasnjenje.
Lejaut je nesto drugaciji u motorskom prostoru, evap ventil je ovde NA kanisteru, i treba da je zatvoren, i mehanicki, ne samo elektricno, da nema signala.
Ne vidim grejac oduske uljnih para, na ulazu pre usisnog bloka, mozda su i njega izmestili(obavezan deo AQY motora).
[ Igor88 @ 08.05.2014. 22:59 ] @
Na žalost, MAF su mi, ubadajući u slijepo, sredili stručnjaci (prskali ga čim nisu smjeli), ali sva sreća samo djelimično, nekih 3-4% od max kapaciteta - F 00C 2G2 032), i još nisam uspio da ga povratim (vjerovatno je otišao nepovratno). Nemam adekvatan čistač i ne mogu tvrditi zasigurno.
Ne znam gdje bi mogao biti grijač, ali kada skinem to deblje crijevo (iznad onog tanjeg za koje sam već pitao), u kućištu usisa ima neka, možda mesingana cijev (15ak mm prečnika otprilike), ali je ne vidim nigdje nikakvu žicu/stuju/konektor koja bi to grijala).
[ vladd @ 09.05.2014. 09:44 ] @
Bez ispravnog MAF-a neces srediti ocitavanja na lambdi, i smesa ce biti bogatija.
Sto je najgore, razna cudna ponasanja, oklevanje motora, uvecana potrosnja su neminovni, a ionako nija mala.
Taj maf je obicno Bosh djubre, naravno jezivo precenjeno, ali su se korisnici solidno snasli, pa su rekombinacijama samo senzora, sa postojecim telom, napravili jeftinu kombinaciju, a dobru.
Moze se koristiti i maf od 1.8T, i od BMW-a, kod nekih maf senzora treba napraviti otporni razdelnik da bi se dobio potreban nivo signala. Nesto slicno "power box"-u.
[ vladd @ 09.05.2014. 15:17 ] @
Recimo, nadjes nesto ovako, pa bude po ceni spreja za ciscenje
[ Zarko Silic @ 09.05.2014. 15:32 ] @
Treba kupiti nov protokomer. Nikako polovan
I ne treba ga ni sa cim cistiti. Dok traje traje. Kada pokaze znake umora, treba ga zameniti novim. Njegova cena je smesna ako se uzme u bzir cena stete koja se cini njegovom neispravnoscu.
Postoje likovi kojima je mnogo da daju 100 eura za protokomer, a nema veze sto im zbog toga auto trosi 3 litre vise. Psihologija je cudo.
Umesto 7 njima auto trosi 10 litara i tako se voze godinama.
[ Igor88 @ 09.05.2014. 17:20 ] @
Što je najcrnje od svega, MAF je bio 100% ispravan, a sada, nakon prskanja čime se ne smije, izgubio je nekih 5% od kapaciteta mjerenja. Sasvim je očekivano da se vremenom zaprlja MAF i sasvim je normalno da se i očisti, ali sredstvom namjenjenim za njegovo čišćenje. Čišćenjem MAF-a se nema šta pokvariti ako se postupa ispravno. Druga stvar je ako mu otkaže elektronika, onda tu više ništa ne pomaže.
100 evra uopšte nije mnogo, jer je kod mene 150 evra + stari dio i to će biti riješeno u narednom periodu, nema tu nikakve diskusije, ali mene kopka gdje to gubi vakuum. Lako je za kvari koji platiš i otkloniš, dok ovaj kvar niko ne zna da otkloni, a niko nema aparat za ispitivanje dimom (ni ovlašćeni škoda servis takođe).
Nemam podatak koliki vakuum treba da je na leru za ovaj motor, ali čini mi se da bi to trebalo ići do -0,8, pošto na višim obrtajima ide do te vrijednosti, jer tu gdje pušta ne može da osvoji pri većem gasu.
P.S.
Trenutno auto troši 8,7 l kombinovane vožnje (grad-otvoreno, relacije do 30km) i to za mene i nije neki veliki problem, ali mi je neprihvatljivo da lošije vuče i da generalno ne ide onako kako bi mogao (naročito u preticanju, što je meni najbitnija stvar, mada to uopšte nije nešto katastrofalno loše...međutim nije to to).
Zaboravih reći...nemam više prebogatu smjesu (čak ni sa djelimično lošijim mafom), niti onu grešku. Vakuum je moj jedini problem.
[ vladd @ 09.05.2014. 18:00 ] @
Nemoj kupovati "namenski, za konkretno vozilo, posto isti MAF, za razne namene, prodaju po bezobrazno razlicitim cenama.
Probaj za NB, pokazalo se da je "njihov" MAF jeftiniji od ostalih
A masnim guskama ne treba mazati...
Papazjanija i aljkavluk koji prave za prevarnim prodajama, svakako treba kompenzovati informacijama, i ne bezati cak i od polovnog, poprilicno "glupavog" senzora.
Taj senzor i kao nov ne mora da bude u kompletnom opsegu(sto bi se reklo "ispravan"), mada to nema veze, kupac je ubedjen da je nov deo savrsen, i luta jureci kvarove na drugom mestu...dok ne proda muku..
Uz VCDS, ili cak dodatno merenje, moze se iskompenzovati svaka greska, koja je u linearnom opsegu. Ne znam sa cime su mogli da ostete keramicku prevlaku, eventualno da je zamljuzgaju pa da ima nekorektno merenje.
Princip senzora je tupav, i ima principijelnu gresku(meri i povratno strujanje), ali je naravno jeftin za proizvodnju, i odlicna prilika da se "prodajom magle" i dramama oko cestih zamena, napravi zarada auto industrijskim monopolistima.
Bitno je da nisu osteceni senzori i grejaci na hibridu, a lose merenje se prosto elektricno kompenzuje, moze da se ugradi i procesor, koji ce da proizvede kakve god napone ili krive.
Interni merac temperature vazduha se takodje moze zameniti spoljnim senzorom, cak i izvan hibrida..
Sprava je poprilicno tupava, i nije objektivno vredna ni 10 evra...ali.."bogovi" su to. A veoma je zavisna od filtera za vazduh(njega su skoro pa mistifikovali), kojeg treba menjati po potrebi a ne "nakon xxxx km"
[ Igor88 @ 09.05.2014. 19:15 ] @
U potpunosti se slažem sa tobom i zaista ne vidim ŠTA na ovom đubretu vrijedi 300KM???, ali..
Upravo zbog rečenog i ne pridajem neku veliku pažnju istom pošto su očitavanja tu negdje u 5-10% greške (nije to katastrofalno). Ako nađem neki dobar softver za isčitavanje napona, podatke o naponima i mnogo dobre volje, pokušaću elektronski prepraviti radni opseg...samo da na kraju ne bude skuplja pita od tepsije :)
[ Zarko Silic @ 09.05.2014. 21:18 ] @
Ne treba uzaludno trositi vreme. 15 godina Kinezima nije uspelo da naprave normalan protokomer, a sad ce Srbin to da resi ocas posla. Kako da ne.
Kupis drugi i kraj.
[ vladd @ 09.05.2014. 23:59 ] @
Nije Srbin vec je problm razjasnio Amerikanac, obavljena provera, i sada se protokomeri sa 2.0 sa ili bez adaptacije nalaze na sijasetu vozila. A dileri delova se samo ceskaju i cude.
Cak je i "power box" igracka smisljena osnovu te analize.
Inace, mudrst protokomera je i nastala daleko od Germana, oni su samo dokazali i pokazali svoj osljarski i prevarni sistem rada...
Nije to nikakva mudrost ni za Kineze, ionako prave sve, i vise, a ako treba, i bolje...
Arhaicni princip je blago tehnoloski izmenjen, gole zice su "ubacene" u hibrid, ali je princip ostao isti, sustinski prirucan i tehnicki pogresan.
No, senzor proizvodi napon, napon se moze obradjivati na razne nacine. Stavljanjem otpornika ze moze lazirati protok, i ECU "vidi" manjak vazduha, smanjujuci kolicinu goriva, ili visak vazduha pa povecava vremena otvaranja dizni.
Lambda moze da vidi promenu, ili ne, u svakom slucaju i taj signal se moze lazirati, zameniti...
Bacanje novca za deo koji se moze ocistiti, korigovati, pa cak i napraviti u kucnoj radinosti...po meni je rasipnistvo.
A za VAG-ove proizvode, potrosnja je uvek neizvesna...njima je ionako samo usteda u proizvodnji bitna, i naravno sto veca cena marketinski naduvanog proizvoda...
[ Igor88 @ 10.05.2014. 22:34 ] @
Pade mi na pamet...šta mislite da li uopšte i koliko utiče napon na ECU/punjenje na rad MAF-a, ili je pravilan rad ECUa i MAFa elektronski odrađen da radi u nekom radnom opsegu sa dozvoljenim delta V...pošto je punjenje trenutno oko 13,8V, a i napon na ECU je takođe ispod 14V?
Da li ovaj ulazni napon (na ECU) može ima uticaj na rad i očitavanje/promjenu napona MAFa?
[ vladd @ 11.05.2014. 09:56 ] @
Ne bi trebalo da utice, sa tim vrednostima.
Moze se direktno na MAF-u proveriti referenca 5V, i stanje napona na samom maf-u.
Vredi pogledati
http://easyautodiagnostics.com/vw_maf_one/vw_maf_test_1.php
[ Igor88 @ 11.05.2014. 12:39 ] @
Thx..
Napone ću pogledati kada budem našao vremena..
[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 11.05.2014. u 19:52 GMT+1]
[ Igor88 @ 31.05.2014. 16:05 ] @
Molio bih ako neko ima podatak koja je nominalna vrijednost vakuma za AQY motor od 85KW, jer ja nikako ne mogu da nađem ovaj podatak.
Na cijelom usisu je -0,58 na leru i tačno je između zelenih "pitica" "fuel economy i good" na instrumentu (ko je imao priliku da vidi instrument zna o čemu govorim). Good ima višu vrijednost vakuma u odnosu na fuel economy (čisto da se zna poredak sa desna na lijevo). Ista vrijednost vakuma je i na EGR, usisu kod regulatora pritiska goriva i na nepovratnom ventilu servo-usis, što znači da nigdje ne vuče falš vazduh, mada sam bio drugačijeg mišljenja zbog male vrijednosti vakuma i dizanja do vrijednosti od -0,8 na višim obrtajima (s tim što odmah po davanju gasa vakum pada na nulu i odmah zatim se pegla i penje do -0,8).
Ne mogu da vjerujem da je nominalna vrijednost ovako mala, pa me interesuje ima li igdje zvaničan podatak?
[ Zarko Silic @ 31.05.2014. 21:03 ] @
Nemoj previse verovati kineskom vagkomu. Neretko prilikom merenja pokazuje gluposti pa samo uzaludno trosis dragoceno vreme.
[ veselinovic @ 31.05.2014. 22:14 ] @
Ako vec sumnjas da negdje vuce fals vazduh to provjeris na jednostavan nacin.
Uzmes bilo koji dezodorans u spreju i prskas sumnjiva mjesta.
Kad poprskas mjesto gdje vuce fals vazduh motor ce dobiti turu, zbog
propan/butana u bocici.
[ Igor88 @ 01.06.2014. 13:45 ] @
Žarko: kod mene je kinez, ali kod prijatelja je originalni i nema tu nikakve razlike u očitavanjima (koristim i jedan i drugi). Nadalje, vakum se ne mjeri na VCDS-u već manometrom, čime je i mjeren.
Veseli: znam ja sve te fazone. Nisam se žalio na falš vazduh u zadnjem postu, već trebam podatak koliki je radni vakum po specifikacijama, ništa više.
Hvala.
[ Zarko Silic @ 01.06.2014. 14:12 ] @
Najsigurnije je u problematicnim situacijama koristiti nezavisne instrumente i zaobici algoritamske prikaze.
P.S.
Origina. ako mislis na ROSS, takodje ume da omane. U sustini i Ross je plagijat. Kinez je kopija plagijata, ali jeftini Kinez je kopija kopije plagijata.
Koliko je to pouzdano, zakljucite sami.
[ vladd @ 02.06.2014. 07:41 ] @
http://www.scribd.com/doc/8202...ystem-Ed-2-AEG-APK-AQY-AZH-AZJ
Ima korisnih stvari.
Licno mislim da je podatak o vakuumu nepotreban, u preciznoj meri.
Vise treba posmatrati pomocne sisteme rukovodjene vakuumom, tipa regulator pritiska goriva, egr..itd, da li rade u postojecim vrednostima, odnosno da li ih vakum dovodi u maksimalni opseg rada, a da li je vakuum veci i koliko od potrebnog, mislim da je nebitno..
[ Igor88 @ 02.06.2014. 17:05 ] @
Svi su ok i u radnom su opsegu.
Pritisak goriva 2.4bar sa uključenim vakumom, a 3bar sa iskopčanim vakumom na usisu (sve prema tehničkom uputstvu za AQY). Vakum na EGR je isti kao i svuda, ali nisam mogao izvršiti provjeru jer je auto bio zagrijan (EGR je baš na nezgodnom mjestu za skinuti i očistiti, ali avaj, i to će biti).
Hvala svima za komentare.
Hvala "vladd" za link. Prema ovom uputstvu sam provjerio regulator pritiska goriva.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|