[ superbaka @ 12.05.2014. 17:54 ] @
imam Stilo 2007. godiste, 1900 kubika, mtj, 88kw... prosle godine u ovo vreme sam u servisu odradio zamenu ulja, filtera za ulje, gorivo, vazduh i klimu, pri cemu me je materijal bez ruke izneo oko 13500 dinara... prosao sam oko 5k i sadasnji majstor mi kaze da se sve to menja na godinu dana bez obzira sto je kilometraza mala... ono sto me muci je to sto mi on kaze da me servis svega toga kod njega kosta oko osam i nesto hiljada dinara, da filter za gorivo kosta oko hiljadu dinara, a ja se secam da sam filter za gorivo prosle godine platio 6500 dinara... ko se sad tu zeznuo oko tog filtera, on ili ja, i da li uopste da menjam taj filter od 65oo dinara posle 5k km za neki od hiljadu dinara?
[ inobradovic @ 12.05.2014. 19:01 ] @
nista ne dirati tako voziti.
[ Darko Nedeljković @ 12.05.2014. 19:38 ] @
@inobradovic
Mislis ne dirati taj za gorivo i klimu, a ulje i filter za ulje bi svakako morao zameniti?
[ Java Beograd @ 12.05.2014. 20:02 ] @
Tvoj auto, prema preporuci proizvođača ima servisni interval od 20.000 km. Osim za ulje i filter ulja za koje proizvođač kaže da se menja na: "20.000 ili 1. god." što znači ako za godinu dana ne pređeš 20.000 km, svejedno ulje treba zameniti. Filter klime, ako je baš zaprljan može i češće da se promeni, ali i ne mora. Izuzetno lako se može izvaditi i pogledati u kakvom je stanju. Može (i treba) povremeno i da se očisti, produva i slično.

Ja sam oduvek tvrdio da proizvođač automobila bolje zna kad i šta treba menjati, nego lokalni automehaničar.

- Bilo je diskusija na forumu i tvrdnji da kod nas u Srbiji ništa ne traje kao u Italiji, da je vazduh prljaviji i slično, ali ja lično u to ne verujem.
- Kod zamene filtera goriva, prošli put sam naročito stari filter razbucao i pogledao filter papir: posle 20.000 km čist ko suza. (mogu sledeći put da okačim slike)

Cene potrošnog materijala o kojem pričamo pogledaj na sajtu firme Ap Sport. Vidim da si iz Paraćina, pa ti maloprodaja te firme nije blizu, ali svakako je dobro da se bar informišeš kako se cene kreću. Mala napomena: pomenuta maloprodaje je među najjeftinijima a srazmeran je i kvalitet. Svakako ima boljih i skupljih. Ipak, onih 6.500 din za filter goriva je naj-naj-najgore udaranje po ušima i besprizorno dranje.

I još nešto: ako si već zainteresovan da preko foruma diskutuješ o održavanju svog auta, iskreno proporučujem da posetiš specijalizovan domaći Fiat Lancia forum, naći ćeš još pregršt korisnih informacija.


[ Zarko Silic @ 12.05.2014. 21:10 ] @
Ulje i filter uja trebas promenuti.

Ostalo ne mora.

Filter goriva je cesto najskuplja stavka malog servisa kod dizelasa. Ume da bude nekopliko puta skuplji od ostalih filtera na vozilu. Vrlo je moguce da kosta preko 50 eura. Olaksavajuca okolnost je ta sto se menja svake 4 godine ili predjenih 60.000 km, prema preporuci proizvodjaca.
[ inobradovic @ 13.05.2014. 22:40 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
@inobradovic
Mislis ne dirati taj za gorivo i klimu, a ulje i filter za ulje bi svakako morao zameniti?




mislim ne dirati bas nista nego vozi tako jos oko pola godine ,

po tvojoj prici ces preci oko 2,5oo km , mozes ti mali servis da radis i svaki mesec niko ti ne brani , ali ja u tvom slucaju nebi sada nista dirao .
[ superbaka @ 14.05.2014. 13:39 ] @
necu preci ni toliko jer sam prosle godine potrosio 1,5k km na more, a ove godine necu... ulje cu verovatno zameniti, samo mi je bio problem sta raditi sa tim filterom za gorivo jer po toj ceni mi je delovao kao neki ultra hightech original koji nije bilo pametno menjati za neki low cost, a u stvari... s obzirom da su cene ostalih komponenti bile realne, jedino sto mi preostaje da pomislim je da su se u prodavnici zeznuli (vlasnik prodavnice i servisa je isti) pri unosu cene za taj filter, a sto sam na kraju ja platio, i sto je napravilo dobru zabunu...

hvala vam svima na savetima!
[ inobradovic @ 14.05.2014. 20:00 ] @
idi sad opet u istu prodavnicu i pitaj posto je filter, jos ako imas racun od prosle godine pa mu pokazi ako kaze neku mnogo manju cifru nego prosle god.
[ pajapop @ 14.05.2014. 23:11 ] @

Evo, i ja sam malo pretrazivao iz radoznalosti i evo sta sam nasao za Stila 1,9 : Filter ulja 300, Filter goriva 1100, Filter vazduha 590, Filter klime 570, SELENIA WR 5W-40 2/1 L 1860, SELENIA WR 5W-40 1/1 L 950, SET ZUPCASTOG KAISA sa pumpom vode 7700, Spaner PK KAISA 3100, Roler PK KAISA 1500, Roler PK KAISA 2100, PK KAIS 1200.
[ Zarko Silic @ 14.05.2014. 23:39 ] @
Originalni filter goriva za Stilo 19JTD kosta oko 60 eura, a postoje i filteri goriva za isti motor koji kostaju i 150 eura.

Na primer CoopersFiaam ili Wix Filtron za Doblo 1.9 JTD kostaju preko 100 eura.

Nista nece saznati proverom cena ako ne zna sta je konkretno stavljeno.
[ Java Beograd @ 15.05.2014. 07:57 ] @
Evo i ja sam malo pretraživao. Evo na primer: http://www.onlinecarparts.co.u...2/16056/10361/fuel-filter.html

Mislim, nije neka mudrost, proguglaš "fuel filter Stilo 1.9jtd" , i nađeš gomilu sajtova za maloprodaju delova. Cene različite, od oko 8 do oko 30 funti. Naravno sve brendirano. Bosch, Knecht, Bilstein, Mann i slično.

Što se tiče ekstra skupih i izvikanih brendova: nesumnjivo je da je kvalitet vrhunski (nema zbora), ali misiim da je struktura cene kod njih na primer ovakva: oko 1/3 cena koštanja, 1/3 profit tj. zarada i 1/3 reklame i sponzorisanje auto moto trka, relija i plaćanje onih fufica koje drže kišobrane vozačima, da im ne bude vruće.

Mislim, šta je filter ? Limeno kućište u kojem je smešten filter papir. Ako Bosch može da ga napravi vrhunski precizno i kvalitetno za manje od 15 funti, šta je onaj drugi ugradio da bi koštao 100 funti ?

I na kraju krajeva, za Ferarija i Bentlija možda i ima smisla ugraditi filter goriva od 150 €, ali za jeftin serijski auto kompakt klase, (ma kog brenda) to već prevazilazi zdrav razum.